Maailmassa ei ole ollut, ei ole, eikä varmaan koskaan tule olemaankaan yhtään ainoaa kirkkoa, uskonliikettä tai uskonlahkoa joka olisi täysin hyvä, rikkeetön ja synnitön. Miksi näin? Koska ihmiset niissä ovat syntisiä.
Lahkot ja niiden jäsenet, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia tai jopa synnittömiä ovat monesti osoittautuneet kaikkein pahimmiksi. Minusta vähän tuntuu siltä että ainakin nimimerkki Balttis on rakentamassa tällaista uskonlahkoa itselleen.
Synnitön???
41
71
Vastaukset
- hyvä visti .heh
sullahan on lahko jo valmiina, kun kokoot virtuaalisesti kaikki multinikkis kasaan ja alotat vaan litturgiat.
- Balttis
Luehan huolella Roomaliskirjeen kuudes luku,niin huomaa että uskovat Kristus on VAPAHTANUT SYNNISTÄ, JA SAMAN ASIAN VOIT TARKISTAA MYÖS VAIKKAPA 1 Piet.2:24: stä, sillä Jeesus Kristus kantoi syntimme RUUMIISSAAN RISTINPUUHUN, ETTÄ ME SYNNISTÄ POIS KUOLLEINA ELÄISIMME, vanhurskaudelle; ja Jumalalle, emmekä enää synnille, tai sen laille: Room.8:1,2.
Mutta tämähän koskee vian niitä, jotka on Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemuksen osallisuuteen, uskovina kasteessa Jeesukseen Kristukseen kastetut: Room. 6: 1-11:sta kannatta lukea huolellla, niin voi vapautua Lutherin oppien synnyttämistä harhoita: kuten "kaikkihan me syntisiä ollaan" jne. eli tämä tiedoksi myös Ev.lut harhojen vallassa elävälle Kristuksen lunastustyötä ymmärtämättömälle. Ei kai Kristus turhaan ole kuolllut ?- ----------------
Anteeksi mutta mistä löytyy Jeesuksen antama Oman Sanan tieto, että kaikki synnit/rikokset ovat ennakkoon sovitettuja?
Kaikkia ja kaikkien syntejä Jeesus ei ole sovittanut. Sellainen väite on harhauttajalta joka tarvitsee helvettiin ihmisiä.
Miksi Jeesus vahvisti Jumalan Moosekselle antamat käskyt, turhaanko??
Jos kaikki synnit olis Jeesus sovittanut niin ei Hänen olisi tarvinnut Jumalan lakia vahvistaa!! Kai tuollaisen selvyyden kristitty uskovainen ymmärtää.
Mielestäni on raamatullinen selvyys, että Jeesus sovitti VAIN syntiin pakotettujen synnit! Käskyt ovat voimassa, Jeesuksen vahvistamina. Ja Jeesus Itse lisäsi rakasta lähimmäistäsi käskyn.
Syntiin pakotettuja ovat esim. sotilaat jotka paha esivalta pakottaa tappamaan ja usein vaihtoehtona kieltäytyjälle että hänet tapetaan omien toimesta. Näin on suomessakin tapettu suomalaisia omien toimesta.
Jos kaikki ja kaikkien synnit olis sovitettu niin eihän Jeesus olis turhaan käskyjä vahvistanut!
Olen omalta osaltani vakuuttunut, ettei Jeesus sen vuoksi kärsinyt että saisimme syntiä tehdä niinkuin saatanaa jumalanaan palvelevat kierosti yrittää tähän asian kääntää.
Jumalan antamat ja Jeesuksen vahvistamat käskyt ovat voimassa ja niitä rikkomaan pahan, saatanallisen esivallan toimesta pakotettujen synnit on Jeesus sovittanut.
ELLEI NÄIN OLISI, NIIN MEIDÄN PITÄSI HYVÄKSYÄ JUMALAN JA JEESUKSEN TAHDOKSI KAIKKI PAHOJEN ESIVALTOJEN TEKEMÄT JULMUUDEDT KUTEN ESIM. KRISTINUSKON, HITLERIN, HUSSEININ, STALININ JNE JNE jumalattomuudet ja niin ei todellakaan ole vaikka harhauttaja, eksyttäjä, saatanaa jumalanaan palvelevat niin yrittävät saada valheellisen totuuden näyttämään.
Tappamiset ja tapattamiset ja murhaajan tukemiset ovat Jumalan ja Jeesuksen lain vastaisuuksia vaikka kristinusko niitä tekee, tänäänkin esim. sotilaspappienkin tuella.
Jeesuksen antamia tietoja:
Matt. 28:20
..opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.
1Joh. 2:4
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
Matteuksen evankeliumi:
7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
Luukkaan evankeliumi:
13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'
- Balttis osoittaa...
Ota nyt oikein silmä käteen ja katso, mitä lukee mm: Room.6-luvun jakeissa: 1-3: >> Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyytävä synnissä, että armo suureksi tulisi? Pois se! Me jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
10-11; >> Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalle. Niin pitäkää tekin itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
22. >> Mutta nyt, kun olette synnistä vapautet ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. - Balttis
Kerrohan mitä tässä uskoville, ja Kristukseen Jeesukseen kastetuille sanotaan ? Kutsutaanko heitä "syntisiksipyhiksi", jotka elävät tietoisuudessaan tilassa: "kaikkihan me syntisiä ollaan", kuten täällä papitkin julistavan, tehden Kristuksen ristinkuoleman sisältöä täysin mitättömiksi uskottomilla puheillaan?
Vastaahan nyt Ev.lut mitä sanan sanoo uskovista, kastetuista?- Ev. lut.
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
14 "Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. [Ps. 51:7; Room. 3:9]
15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. [Gal. 5:17]
16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. [1. Moos. 6:5]
19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain, [Ps. 119:35]
23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. [Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11]
24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia." [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
Todellisuus kristittyjen elämästä osoittaa tämän todeksi. Eivät uskovat ole yhtään parempia ihmisiä kuin muutkaan. Voisi melkein sanoa että päinvastoin kun tätäkin palstaa lukee. Historiassa on kaameita esimerkkejä uskonlahkoista jotka ovat kuvitelleet olevansa pyhiä ja synnittömiä.
Kristitty joutuu pyytämään joka päivä "Anna meille anteeksi meidän syntimme" Jeesuksen opetuksen mukaan, ja Lutheria lainatakseni kristitty elää jokapäiväisessä parannuksessa ja on samaan aikaan syntinen ja vanhurskas. Tähän me tarvitsemme Jeesusta.
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani. - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
14 "Me tiedämme, että laki on hengellinen. Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen, synnin orjaksi myyty. [Ps. 51:7; Room. 3:9]
15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan. [Gal. 5:17]
17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.
18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen. [1. Moos. 6:5]
20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki. [Jaak. 4:1; 1. Piet. 2:11]
25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia." [Joh. 8:36; 1. Kor. 15:57]
Todellisuus kristittyjen elämästä osoittaa tämän todeksi. Eivät uskovat ole yhtään parempia ihmisiä kuin muutkaan. Voisi melkein sanoa että päinvastoin kun tätäkin palstaa lukee. Historiassa on kaameita esimerkkejä uskonlahkoista jotka ovat kuvitelleet olevansa pyhiä ja synnittömiä.
Kristitty joutuu pyytämään joka päivä "Anna meille anteeksi meidän syntimme" Jeesuksen opetuksen mukaan, ja Lutheria lainatakseni kristitty elää jokapäiväisessä parannuksessa ja on samaan aikaan syntinen ja vanhurskas. Tähän me tarvitsemme Jeesusta.
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani.Miksi vaihodoit tekstiä, ja nimeomaan sellaiseen kohtaan missä Paavali kuvaa itseään juutalaisena, ja lain alaisena syntisenä lihassaan, eikä suinkaan sitä mitä hän on vapahdettuna Kristuksess, vaan nimenomaan ihmisenä "lihassa" ilman Kristusta, kuten hän siiten esityksensä päättääkin, todeten olvansa itsessään lain alaisen kiinni lunastamattoman "synnin ja kuoleman ruumiissa". Seuraavassa luvussa kuten myös kuudennessa luvussa hän puhuu uskovasta vapahdettuna ja sovitettuna Kristuksessa: Room.8:1,2. sekä jo synnistä pois kuoleena, kuten Room.6-luvussa.
Oletko sinä vielä "lihan ja synnin vallassa": Room.8:6; etkä jo synnistä pois kuollut kuten esittämäni Raamatun kohdat uskovista todistavat.
Jos olet lihan ja synnin vallassa et voi siis olla suinkaan, ilman uskoa Vapahtajaan, Jumalalle otetollinen, kuten Room.8:6; selvästi sanoon.
Miten selität ensin esittämäni Raamatunkohdat, siitä kun sana sanoo, meidän jo kuolleen Kristuksen ristillä, pois synnistä - elääksemme Kristuksen ylönousemuksen osallisuudessa, NYT JO SYNNISTÄ VAPAUTETTUINA: Room.6:22; 1 Piet. 2:24 ? Huomaa että Jumalan sanan on kokonaisvaltaista ilmoitusta eikä sieltä voi irrottaa irti tekstejä vain omia uskosta osattomia, ja lihan mukaisia näkemyksiä esittäen, kuten sinun väistösi ja yksipuolinen tulkintasi teki. - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani.Vielä yksinkertaisesti: Paavali kuvasi tässä itseään synnin ja lain alaisena, itsessään lihassa ennenkuin Kristus hänet vapahti, ja siksi hän myös sanoo: kuka vapahtaa minut tästä kuoleman ruumiista ? Hän ei kuvaan tässä itseään uskonkautta vapahdettuna kuten jo seuraavassa luvussa, ja esittämässäni Room.6-luvussa.
Kerro mitä olet mieltä esittämistäni teksteistä, ja siitä onko syytöksesi oikeutettu, kun väität minun, ikäänkuin yksin opettavan sitä että: Kristukseen uskovat, ja hännen kastetut uskovat on vapahdettu synnistä, jotta he voivat nyt siitä vapautettuina palvella Jumalaa: kuten Room.6:22; selvästi sanoo, samoin kuin 1 Piet.2:24:jä.
Onko sinusta miestä vastaamaan näiden jakaiden sisältöön, vai kiistätkö ne, koska ne eivät sovi sinun kuvaasi Kristuksen evankeluimista ? - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani.Luther eli synnissä ja lihassa sekä lihallisessa kiivaudessa, ja murhahenkien vallasssa, ja sen todistavat hänen kaikki tekonsa, ja osallisuutensa mm. uskovien kristittyjen ja juutalaisten kansanmurhaan ja näiden totetuttamisen vaatimukset joita hän esitti, ehdolistaen Kristuksen vereen juutalsten tuhoamisen.
- Balttis kysyy
Ev. lut. kirjoitti:
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani.Kuvaako mielestäsi Paavali itseään "lihassaan", tämän seitsemännen luvun lopussa. Siis jo uskonkautta: VAPAHDETTUNA vai itsessään viheliäisenä lain ja synnyn alaisena: ennen vanhurskauttavan uskoaan VAPAHTAJAANSA :
"Minä vihelihelijäinen ihminen, kuka vapahtaa minut tästä kuoleman ruumiista?" - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Sana sanoo myös näin:
Room. 7:
Mutta sinulla on oma uskosi, ja saat toki pitää sen minun puolestani.Elet vastaa: totean sinut luokattoman onnettomaksi keskustelijaksi Ev.lut.
- Balttis
Älä karkaan nyt kun kerran haastoit minut Ev.lut vaan vastaa ja kerro mielipiteesi niiden esittämieni jakeiden sisällöstä, jossa uskovat Jeesukseen kastetut, osoitetaan synnistä vapautetuiksi.
Jos et kykene, vaikene lihasi ja synnin alla elävänä, valheelisine väittäminesi.Balttis sanoi :
Älä karkaan nyt kun kerran haastoit minut
Balttis sanoi :
Balttis sanoi :
Ilmestyi taas mirkana näkösälle.- Balttis
pertsa2012 kirjoitti:
Balttis sanoi :
Hän vain luo olemattomia tilanteita ja poistuu sitten takavasemmalle.Ei ne kirkko_kuulolla papit näkään pysy kuin kuulolla, mutta eivät keskusteluijen aiheissa kiinni ja dialogissa, ellei jutustelle vain jostakin kirkon asemaa korostavista aiheista, jossa he voivat esiintyä "aikuisen roolissa", paimentaen petoksillaan muita lukijoita, pitäen heitä lähinnä aivottomina: "päättöminä kananoja" joilla ei ole mitään kykyä kritisoida heidän sanottavaansa, joka yleensä ei perustu lainkaan Jumalan sanaan, ja Kristuksen evankeliumiin.
- Ev. lut.
Balttis kirjoitti:
Ei ne kirkko_kuulolla papit näkään pysy kuin kuulolla, mutta eivät keskusteluijen aiheissa kiinni ja dialogissa, ellei jutustelle vain jostakin kirkon asemaa korostavista aiheista, jossa he voivat esiintyä "aikuisen roolissa", paimentaen petoksillaan muita lukijoita, pitäen heitä lähinnä aivottomina: "päättöminä kananoja" joilla ei ole mitään kykyä kritisoida heidän sanottavaansa, joka yleensä ei perustu lainkaan Jumalan sanaan, ja Kristuksen evankeliumiin.
Tiedän että samanlaisia ajatuksia, kuin sinulla, nousee Paavalin tekstistä monille muillekin jotka haluavat nähdä itsensä synnittöminä (myös raamatuntutkijoille). Minusta lainaamassani Room. 7. luvussa Paavali kyllä puhuu itsestään kristittynä ja nykyhetkessä, ei missään menneen ajan roolissa. Kristinusko oli vasta kehittymässä eikä Paavaliltakaan voi odottaa mahdottomia koska hänkin oli vain ihminen jolle Mooseksen laki uudessa uskossa tuotti jatkuvasti ongelmia.
Varhaiskristityt elivät kaikkea muuta kuin synnitöntä elämää!!! Paavali joutuu jatkuvasti varoittamaan heitä synnistä ja kehottamaan parempaan elämään mm. korinttilaisille. Valitettavasti tällainen synnistä varoittava puhe on laantunut nykyisillä puhujilla. Itsekkyys on minun mielestäni aikamme synti niin kuin se oli Hesekielin mukaan Sodomassakin. Jos kristitystä tulee synnitön tai ainakin melkein, Isä meidän -rukouksesta (synnintunnustus) tulee myös menneen ajan horinoita. Uskon että Jeesus tarkoitti sen hänen seuraajansa jokapäiväiseksi rukoukseksi.
Mm. edesmenneellä Kalevi Lehtisellä oli samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin, joita piispa Eero Huovinen kritisoi kirjassaan Elävä dogma. Lehtinen yritti kuitenkin todistaa väitteitään luterilaisiksi koska toimi luterilaisessa kirkossa, mutta sitä ne eivät olleet. Luterilainen kristitty on samaan aikaa sekä syntinen että vanhurskas. - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Tiedän että samanlaisia ajatuksia, kuin sinulla, nousee Paavalin tekstistä monille muillekin jotka haluavat nähdä itsensä synnittöminä (myös raamatuntutkijoille). Minusta lainaamassani Room. 7. luvussa Paavali kyllä puhuu itsestään kristittynä ja nykyhetkessä, ei missään menneen ajan roolissa. Kristinusko oli vasta kehittymässä eikä Paavaliltakaan voi odottaa mahdottomia koska hänkin oli vain ihminen jolle Mooseksen laki uudessa uskossa tuotti jatkuvasti ongelmia.
Varhaiskristityt elivät kaikkea muuta kuin synnitöntä elämää!!! Paavali joutuu jatkuvasti varoittamaan heitä synnistä ja kehottamaan parempaan elämään mm. korinttilaisille. Valitettavasti tällainen synnistä varoittava puhe on laantunut nykyisillä puhujilla. Itsekkyys on minun mielestäni aikamme synti niin kuin se oli Hesekielin mukaan Sodomassakin. Jos kristitystä tulee synnitön tai ainakin melkein, Isä meidän -rukouksesta (synnintunnustus) tulee myös menneen ajan horinoita. Uskon että Jeesus tarkoitti sen hänen seuraajansa jokapäiväiseksi rukoukseksi.
Mm. edesmenneellä Kalevi Lehtisellä oli samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin, joita piispa Eero Huovinen kritisoi kirjassaan Elävä dogma. Lehtinen yritti kuitenkin todistaa väitteitään luterilaisiksi koska toimi luterilaisessa kirkossa, mutta sitä ne eivät olleet. Luterilainen kristitty on samaan aikaa sekä syntinen että vanhurskas.Ainut kohta johon pitäydyit nyt monisainaisine todisteluinesi, nyt kyseessä oleissa teksteissä oli viittaus jälleen Roomalaiskirjeen 7:n loppuun, josta perutelematta vain väität: Paavalin kuvaavan itseään tuossa kristittynä eli jo muka Vapahtajansa löytäneenä ihmisenä. Kaikki vanhat kristityt, jopa oman kirkkosi piirissä ovat aikojen kuluessa opettaneet, että: "Roomalaiskirjeen kadeksanteen lukuun mennään tosi elämässä, vain seitsemännen luvun lopun kautta, joka kuvaan ihmisen omaa tilaa lihassa, ilman Kristusta ja vieläpä juutalaisena lain "suureksi syntiseksi tekemänä": "viheliäisenä ihmisenä", eikä suinkaan uskon kautta jo vapahtettuna, ja Jumalan antaman lupauksen Hengen jo eläväksi tehteenä, kuten Roomaliskirjeen luvut kuusi ja kahdeksan on kirjoitettu, siis kuvaamaan nimeomaan jo vapahdetun ihmisen asemaa Kristuksessa sekä Hänen sovitustyönsä perustalla uudestisyntyneenä elävää toivoon ja Hengessä eläväksi tehtynä armosta.
Miksi muuten Paavali kutsuisi itseään, ikäänkuin vielä "lain alaisena ihmisenä" viheliäiseksi ihmiseksi, jonka elämään ei ole vielä Jeesus Vapahtaja ilmestynyt, eikä myöskään vielä usko ja armo avuksi tullut: "Minä viheliäinen ihminen, kuka vapahtaa minut tästä kuoleman ruumiista" ? Kun hän kuvaa itseään, jo tämän oman mahdottomuutensa kohdanneena itsessään, ja julistaa seuraavan kahdeksannen luvun alussa uskon Kristuksen ilmestyttyä näin:
Room.8:1-4; >> Ei siis ole mittään kuolemantuomiota ( joka, "itse kantoin MEIDÄN SYNTIMME RUUMIISSAAN RISTINPUUHUN, ETTÄ ME SYNNISTÄ POIS KUOLLEINA, ELÄISIMME VANHURSKAUDELLA. > Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne jotka pyhitetään. TODISTAAHAN SEN MEILLE MYÖS PYHÄ HENKI; sillä sanotaan:
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: Minä panen opetukseni (alk. teks. "toora" = opetus, neuvo, johdatus ) heidän sydämiinsä, ja kirjoitan NE HEIDÄN MIELIINSÄ "( - eikä suinkaan kivitauluihin.); ja "heidän SYNTEJÄNSÄ JA LAITTOMUUKSIANSA EN MINÄ ENÄÄ MUISTA.."
Mutta missä nämä OVAT ANTEEKSI ANNETUT, SIINÄ EI ENÄÄ UHRIA SYNIN EDESTÄ ENÄÄ TARVITA. > Henki se on joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat henki ja elämä. - Balttis
Ev. lut. kirjoitti:
Mm. edesmenneellä Kalevi Lehtisellä oli samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin, joita piispa Eero Huovinen kritisoi kirjassaan Elävä dogma. Lehtinen yritti kuitenkin todistaa väitteitään luterilaisiksi koska toimi luterilaisessa kirkossa, mutta sitä ne eivät olleet. Luterilainen kristitty on samaan aikaa sekä syntinen että vanhurskas.Odottelen sinun kommentoivan esittämiäni kohtia Raamatusta koska syytit minua valheellisesti, ja Jumalan sanan vastaisesti oman lahkon perustamis yrityksestä! En kaiketi minä ole niiin pösilö että tekisin saman virheen kuin luterilainen: lihallisin tunnutsuksin muita erottuva lahko, - sillä luotan Kristuksen ylönousmusruumiin, Jumalan seurakunnan olevan nimomaan Jumalan ja Hänen Henkensä ylösrakentama Hengellien huone, Pyhä temeppeli rakaentuen yhteen elävistä kivistä henellisksi huoneeksi, Jumalan asumukseksi Hengessä; Immanuelin ollessa kassamme. Ef.2:11-22.
- Battis EV.lutille
Ev. lut. kirjoitti:
Mm. edesmenneellä Kalevi Lehtisellä oli samanlaisia ajatuksia kuin sinullakin, joita piispa Eero Huovinen kritisoi kirjassaan Elävä dogma. Lehtinen yritti kuitenkin todistaa väitteitään luterilaisiksi koska toimi luterilaisessa kirkossa, mutta sitä ne eivät olleet. Luterilainen kristitty on samaan aikaa sekä syntinen että vanhurskas.No "viheliäinen ihminen" missä vastauksesi viipyy, vai eikö sinusta ole meistä vastaamaan huutoihisi ?
- Balttis
Balttis kirjoitti:
Ainut kohta johon pitäydyit nyt monisainaisine todisteluinesi, nyt kyseessä oleissa teksteissä oli viittaus jälleen Roomalaiskirjeen 7:n loppuun, josta perutelematta vain väität: Paavalin kuvaavan itseään tuossa kristittynä eli jo muka Vapahtajansa löytäneenä ihmisenä. Kaikki vanhat kristityt, jopa oman kirkkosi piirissä ovat aikojen kuluessa opettaneet, että: "Roomalaiskirjeen kadeksanteen lukuun mennään tosi elämässä, vain seitsemännen luvun lopun kautta, joka kuvaan ihmisen omaa tilaa lihassa, ilman Kristusta ja vieläpä juutalaisena lain "suureksi syntiseksi tekemänä": "viheliäisenä ihmisenä", eikä suinkaan uskon kautta jo vapahtettuna, ja Jumalan antaman lupauksen Hengen jo eläväksi tehteenä, kuten Roomaliskirjeen luvut kuusi ja kahdeksan on kirjoitettu, siis kuvaamaan nimeomaan jo vapahdetun ihmisen asemaa Kristuksessa sekä Hänen sovitustyönsä perustalla uudestisyntyneenä elävää toivoon ja Hengessä eläväksi tehtynä armosta.
Miksi muuten Paavali kutsuisi itseään, ikäänkuin vielä "lain alaisena ihmisenä" viheliäiseksi ihmiseksi, jonka elämään ei ole vielä Jeesus Vapahtaja ilmestynyt, eikä myöskään vielä usko ja armo avuksi tullut: "Minä viheliäinen ihminen, kuka vapahtaa minut tästä kuoleman ruumiista" ? Kun hän kuvaa itseään, jo tämän oman mahdottomuutensa kohdanneena itsessään, ja julistaa seuraavan kahdeksannen luvun alussa uskon Kristuksen ilmestyttyä näin:
Room.8:1-4; >> Ei siis ole mittään kuolemantuomiota ( joka, "itse kantoin MEIDÄN SYNTIMME RUUMIISSAAN RISTINPUUHUN, ETTÄ ME SYNNISTÄ POIS KUOLLEINA, ELÄISIMME VANHURSKAUDELLA. > Sillä Hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne jotka pyhitetään. TODISTAAHAN SEN MEILLE MYÖS PYHÄ HENKI; sillä sanotaan:
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: Minä panen opetukseni (alk. teks. "toora" = opetus, neuvo, johdatus ) heidän sydämiinsä, ja kirjoitan NE HEIDÄN MIELIINSÄ "( - eikä suinkaan kivitauluihin.); ja "heidän SYNTEJÄNSÄ JA LAITTOMUUKSIANSA EN MINÄ ENÄÄ MUISTA.."
Mutta missä nämä OVAT ANTEEKSI ANNETUT, SIINÄ EI ENÄÄ UHRIA SYNIN EDESTÄ ENÄÄ TARVITA. > Henki se on joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä. Ne sanat jotka minä olen teille puhunut ovat henki ja elämä.Korjaus: Eero Huovinen on uskottavalta vaikuttava satusetä, kuten: 2 Kor.11:13-15:sta meitä varoittaen opettaa, hänen kaltaisistaan.
Battis EV.lutille kirjoitti:
No "viheliäinen ihminen" missä vastauksesi viipyy, vai eikö sinusta ole meistä vastaamaan huutoihisi ?
Battis EV.lutille sanoi :
No "viheliäinen ihminen" missä vastauksesi viipyy, vai eikö sinusta ole meistä vastaamaan huutoihisi ?
Ateistit elää synnittömän elämän.
- Onnnniiiitteeelluuut
On se hyvä, että Balttis & Pertsa ovat näitä synnittömiä. Onnea heille :))))))
- Balttis uskoo tähän
Ei mennyt Krisruken työ hukkaan heidän kohdaltaan, kun Jeesus kantoi heidänkin kaikki syntinsä ruumiissan ristinpuulle, että he synistä pois kuolleina Hänen kautaan: saavat nyt synnistä vapahdettuina elää Jumallle, - kuten Pietari opettaakin: 1 Piet.2:24:ssä.
- Balttis
Balttis uskoo tähän kirjoitti:
Ei mennyt Krisruken työ hukkaan heidän kohdaltaan, kun Jeesus kantoi heidänkin kaikki syntinsä ruumiissan ristinpuulle, että he synistä pois kuolleina Hänen kautaan: saavat nyt synnistä vapahdettuina elää Jumallle, - kuten Pietari opettaakin: 1 Piet.2:24:ssä.
Korjaan: Ei mennyt Kristuksen työ hukkaan, joten kiitos Herremme, amen !
- body
Ihminen on tehnyt uskosta masokistisen ja sadistisen olotilan ja käärinyt uskon piikkilangoilla, että uskonelämä olisi mahdollisimman tuskainen, raskas ja iloton.
Lisättynä synkkyydellä ja jatkuvilla synnin tunnustuksilla uskosta on tehty sairas olotila ja ellei ole sairas, tulee sairaaksi.
Lapsi on perheessä lapsi ja hänen ei tarvitse jatkuvasti tunnustaa " syntisyyttään " ollakseen kevollinen perheen lapsi. Hän on perheen lapsi sellaisena kuin on ja pitää olla hyväksytty.- Balttis ite osoittaa
Vertaahan esittämääsi siihen Jumalan tuntemiseen jota Balttis täällä esitti, jossa hän julitaa uskovien synneistä Jumalan sanonvan Hebrealaiskirjoittajan ja Pyhän Hengen todistuksen myötä: "ja; "heidän syntejään ja laittomuuksiaan en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
- mistä tuomitset..
" Lahkot ja niiden jäsenet, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia "
Olen käynyt kirkossa, olen käynyt vapaissa suunnissa useammassakin, ja missään en ole tuntenut mitään "elvistelyä ".
Ainoa mitä olen tuntenut on tämä:
Onko Jumala mukana Pyhän Henkensä kautta tilaisuudessa vai eikö ?
Että onko sinulla itsetunto ongelma vai mikä ? Jos vaikka UT kautta käy läpi, mitä käskyjä on kenellekin annettu, niin…
Niistä on vaikeaa välillä saada selkoa, koskevatko ne vain sitä seurakuntaa, kenelle ne on kirjoitettu, vai ihan kaikkia kristittyjä.
Toisen on että jotkut vain kokevat siitä omasta lähtökohdastaan toiset käskyt tärkeämmiksi kuin toiset. Ainakin Jeesuksen astetta rakkauden käsky on niistä se ”inhottavin”. Sitä käskyä on niin monin tavoin koettu selittää niin, että se vain ei koske ketään.
Kun noita eri käskyjä käy läpi, ei voi muuta kuin alistua siihen, ettei niitä ole niin helppo noudattaa.
Matteuksen evankeliumi:
15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=mat 15:9#jae
Kuinka moni jaksaa vastustaa kiusausta pahoista ajatuksista lähimmäisiään kohtaan? Kuka meistä antaa ensin anteeksi, ilman että odotamme sitä toisen tekevän? Entä kuka meistä rukoilee vihollisen puolesta? Tai että me nöyrrymme jonkun sellaisen edessä, jonka koemme tehneen meille väärin?
Matteuksen evankeliumi:
5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on
Raamattu on tässä yhtä tylyä kuin mitä jotkut täällä ovat kertoneet sen olevan oletettujen homojen vuoksi. Tämä on se, jonka he haluavat unohtaa ja sivuttaa!- ...
Vuorisaara oli yleinen saara, juutlaisille.
- Balttis
Kristyllä on oikestaan vain yksi sydämen elävä laki, ja Jaakob kutsuu sitä kuninkaalliseksi laiksi ja vapuden laiksi:Jaak.2:8; 12; ja sen syntyy Kristuksen rakkauden vastaanottamisesta, siitä vapahdetun ihmisen kiitollisesta mielestä, joka haluaa rakkaudellaan vapaaehtoisesti palvella Jumalaa, Kristutuksen täyttämän lunastastyön kiitokseksi: Ef.114; Se kaikkine ilmenemismuotoineen on Kristuksen paljastaman lunastustyön dynaamista hedelmää, tässä ajassa, todeksi eletyn uskon mukaisesti, ja tuntemien kirkkauden kiitosta joka on miedät ostanut omakseen: 2 Kor.5:14,15.
Uratkaamme vapaaehtoisia kiitosuhreja, Isän Jumlan ja Hänen Poikansa nimen kunniaksi ja kiitokseksi, ja itsensä antavan rakkauden velvoitteen mukaisesti, sen mukaan kun Jumala itse kullekin voimia suo: Kristuken tuntemisen riemusaatossa, joka jätti meille myös esikuvan tästä: Joh.15:12.
- Balttis
Vuorisaarna oli Jumalan pyhyyden vaatimusten osoittamista, juutalaisille, joiden keskuudessa fariseukset ja kirjanoppineet olivat hämärtäneet, ja madaltaneet oppeineen: Jumalan pyhyyden vaatimukset, tehden niistä ihmikäskyjä ja opettaen niitä kuten::
Jes.29:13,14; >> Ja Herra sanoi: "Koske tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden katso, minä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ihmeitä, ja sen viisasten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaaa. Ainut, joka on täysin synnitön on ateisti. Ateisteilla ei ole jumalaa, joten ei ole synnin käsitystäkään, mutta silti ateisti pystyy elämään moraalisesti. Uskovainen elää moraalittomasti, koska haukkuu homoja, ateisteja ja naispappeja ja on heille suvaitsematon. Uskovaiselle ei kelpaa kuin hänenlaisensa ihminen, jolla on yleensä samat arvot, vaikka tiedän pariskuntia, joissa toinen on uskovainen ja toinen ateisti!
Moraalikäsitykset eivät ole uskosta kiinni!- Balttis
Ei pidä paikkaansa, sillä synnin palkka on kuilema, ja kuolema hallitsee ateistejakin riippumatta uskovatko he mihinkään vai eivät, ja kuolemantuomion alaisuuden pitäisikin siksi rassata auki korvia kuulla, Jumalan valmistamasta avusta.
Ei pidä paikkansa. Ateistia ei koske synti, koska ateistilla ei ole Jumaluskoa ja synnin toteamiseen tarvitaan Jumaluskoa.
En ole koskaan pyytänyt apua keneltäkään, joten miksi tarvitsisin jonkun sellaisen apua mitä ei yksinkertaisesti ole olemassakaan, eikä voisi auttaa. En myöskään vanhemmiltani tai siis keneltäkään, joka on olemassa.
Rassaa sä puolestasi korvasi auki ja pelastu. Sen sä teet vain jos olet ateisti, sillä ateisteja ei koske mikään hengellinen tuomio kuoleman jälkeen vaan se valinta tehdään vain uskovaisten kesken..!!
- Tämä on mielipiteeni
Mutta surkeinta mitä minä olen nähnyt on ateisti haudan partaalla, ilman uskoa mihinkään.
Säälittävää, miten jollakin on jokin ehdottomuus, että ihmisen tulisi ehdottomasti uskoa johonkin olemattomaan. Minä uskon hyvään seksiin ja se riittää. Ilman seksiä en pystyisi elämään, kuten et sinäkään ilman Jumalaa? tunnsuta tosiseikat että ennemmin säkin valitset seksin kuin Jumalan!
Kerros se esimerkki, miten haudan partaalla mainitsemasi ateisti oli?
- Että tällanen hetki
Isäni kommunisti ystä oli naama valkoisena, haudalla eikä osanut sanoa sanaakaan.
- Balttis
Tosin hänelle voi olla myös yllätys, että kommunisti isäni tuli uskoon ennen kuolemaansa, ja sai sen mukaisen hautauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv242385- 1121987
- 1131637
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421493Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91437Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901045Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016120976Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15929Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35927Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87925