sami-90

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa
Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia37 aloitusta · 329 kommenttia
- Kannattaa olla kiitollinen, kun pystyy itse käymään kaupassa, laittamaan ruuan jne.
Viime aikoina olen katsonut dokumentteja netflixistä.
Generation Iron
Dokumentti näyttää maailman kovimpien kehonrakentajien elämästä sekä kauniin että nurjan puolen, kun miehet valmistautuvat tavoittelemaan Mr. Olympia -titteliä.
Generation Iron 2
Uuden sukupolven kehonrakennustähdet – kuten Rich Piana, Kai Greene ja Calum von Moger – jakavat kokemuksiaan lajin vaativista kilpailuista.
Amazonin kadonnut heimo: ensimmäinen yhteys ulkomaailmaan
”Antropologi matkaa syvälle Amazonin sademetsiin tutustumaan yhteen viimeisistä heimoista, joka on onnistunut elämään täydellisessä eristyksessä muusta maailmasta.”
Löytöretki onnellisuuteen
Elokuvantekijä ja hänen tyttöystävänsä lähtevät koiransa kanssa uusiksi tuunatulla koulubussilla eeppiselle reissulle Pohjois-Amerikan halki.
Born strong
Neljä 180-kiloista jättiä taistelee Arnold Strongman Classicin voitosta ja esittelee elämäänsä kilpailua edeltävänä aikana.
Nuo dokumenteista kertovat tekstit kopioin netflixin nettisivuilta. - No nyt tuli vahingossa sama viesti kolmesti. Selain hidasteli, niin klikkasin tuota "lähetä" nappia useampaan kertaan.
- Ajattelin ruveta välttelemään sokeria. Aloin miettimään, että mitkä käyttämäni elintarvikkeet sisältävät sokeria. Syön päivän aikana kaksi Elovena tummasuklaa keksiä. Ensimmäisen aamupalalla, ja toisen iltapalalla. Juon kaakaota kaksi lasillista päivässä. Käytän Rainbow-merkkistä kaakaojauhetta. Katsoin tuoteselostusta, niin vaan 18 prosenttia on kaakaota, ja loput 82 prosenttia jotain muuta. Sriracha chilikastiketta menee päivän aikana noin kahden teelusikkallisen verran. Joskus juon vihreää teetä, niin laitan siihen intiaanisokerin nimellä myytävää sokeria. http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=intiaanisokeri
Ajattelin korvata aamupalan tummasuklaa keksin jollain hedelmällä. Iltapalan keksin ajattelin korvata maapähkinöillä, jota ostin jo valmiiksi pussillisen. Ajattelin olla korvaamatta kaakaojauhetta, ja srirachaa millään. Käytän jo nyt ruuan maustamiseen cayennepippuria, niin siitä saa tulisuutta ruokaan. - Ajattelin ruveta välttelemään sokeria. Aloin miettimään, että mitkä käyttämäni elintarvikkeet sisältävät sokeria. Syön päivän aikana kaksi Elovena tummasuklaa keksiä. Ensimmäisen aamupalalla, ja toisen iltapalalla. Juon kaakaota kaksi lasillista päivässä. Käytän Rainbow-merkkistä kaakaojauhetta. Katsoin tuoteselostusta, niin vaan 18 prosenttia on kaakaota, ja loput 82 prosenttia jotain muuta. Sriracha chilikastiketta menee päivän aikana noin kahden teelusikkallisen verran. Joskus juon vihreää teetä, niin laitan siihen intiaanisokerin nimellä myytävää sokeria. http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=intiaanisokeri
Ajattelin korvata aamupalan tummasuklaa keksin jollain hedelmällä. Iltapalan keksin ajattelin korvata maapähkinöillä, jota ostin jo valmiiksi pussillisen. Ajattelin olla korvaamatta kaakaojauhetta, ja srirachaa millään. Käytän jo nyt ruuan maustamiseen cayennepippuria, niin siitä saa tulisuutta ruokaan. - Ajattelin ruveta välttelemään sokeria. Aloin miettimään, että mitkä käyttämäni elintarvikkeet sisältävät sokeria. Syön päivän aikana kaksi Elovena tummasuklaa keksiä. Ensimmäisen aamupalalla, ja toisen iltapalalla. Juon kaakaota kaksi lasillista päivässä. Käytän Rainbow-merkkistä kaakaojauhetta. Katsoin tuoteselostusta, niin vaan 18 prosenttia on kaakaota, ja loput 82 prosenttia jotain muuta. Sriracha chilikastiketta menee päivän aikana noin kahden teelusikkallisen verran. Joskus juon vihreää teetä, niin laitan siihen intiaanisokerin nimellä myytävää sokeria. http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=intiaanisokeri
Ajattelin korvata aamupalan tummasuklaa keksin jollain hedelmällä. Iltapalan keksin ajattelin korvata maapähkinöillä, jota ostin jo valmiiksi pussillisen. Ajattelin olla korvaamatta kaakaojauhetta, ja srirachaa millään. Käytän jo nyt ruuan maustamiseen cayennepippuria, niin siitä saa tulisuutta ruokaan. - Syön nykyään viisi ateriaa päivässä. Kaksi aterioista on lämmintä ruokaa. Ateriaväli on kolmesta viiteen tuntia. Viimenen syönti on tuntia ennen nukkumaan menoa.
- Olen laatinut excel-taulukossa ruokavalion. Tein sen siksi, että saisin ruokavaliostani suositusten mukaisen määrän proteiineja, hiilihydraatteja, kaloreita, vitamiineja, jne. Pidän myös sipsipussia kaapissa. Ideana on se, että jos noudattaa liian tarkasti jotain laadittua ruokavaliota, niin monella ihmisellä on riskinä sortua mässäilyyn.
Laadin ruokavalioni marraskuun loppupuolella. Lopputalven ja kevään aikana söin kyllä niitä aterioita, joita olin exceliä laatinut. Mutta söin kaiken lisäksi kaikenlaista listan ulkopuolisia juttuja. No paino pysyi samana, ja rahat riitti seuraavaan tilipäivään asti. Nyt on tarkoitus vähentää näitä ylimääräisiä herkkuja, mutta en siis kokonaan luovu niistä.
Oon talven aikana katsonut paljon tubettajien ruokaan liittyviä videoita. Kaikkia kokkailuvideoita, kaupassa käynti-videoita, jääkaapin sisällön esittely-videoita, mitä syön päivässä-videoita. Opin youtubesta termin ”Cheat meal”, eli suomennettuna ”Huijausateria”. Ideana on, että korvataan yksi terveellinen ateria viikossa jollain epäterveellisellä, kuten pizzalla, tai mäkkärin hampurilaisella. Itse siis talven aikana tein monesti niin, että söin ensin sen terveellisen excelissä laaditun aterian, ja siihen perään heti jäätelöä tai jotain muuta ”kiellettyä”.
Viime kuukausien aikana on ajatukset paljon pyörineet ruokavalion ympärillä, niinkun varmaan tekstistä huomaa.
Aloin tekemään toukokuun lopulla Selkä- ja vatsalihastreeni. Tarkoitus on polttaa ylimääräistä rasvaa keskivartalolta.
Olen alkanut harrastamaan meditaatiota. Istun sohvalla, ja kuuntelen youtubesta meditaatio musiikkia. - Vaihdoin aikoja sitten riisin Birkkalan tilan spelttihelmiin, joka on kotimaista, sekä luomua. Olen riisistä luopunut kokonaan. Oletteko itse kokeilleet?
Tuolta linkistä löytyy tietoa speltin ravintoarvoista jne: http://sunspelt.fi/tietoa-speltista/ - Kerroin aiemmin täällä, että nykyisessä puhelimessani on askelmittari. Alkuinnostuksen jälkeen ei askelia ole kertynyt yhtä paljoa, kun ennen. Asetin viime syksynä kävellä Suomen asukasluvun verran askelia vuodessa. Nykyisellä kävelytahdilla tavoitteesta tulee uupumaan muutaman satatuhatta.
Olenkin alkanut miettimään, että pitäisi varmaan harrastaa kuntoliikuntaa monipuolisemmin, ettei vaan kävelyä.
Painoindeksin mukaan olen nyt siinä normaalipainon, sekä lievän ylipainon rajoilla. Netistä luin kehon rasvaprosentista, että se on parempi kunnon mittari kuin painoindeksi. En kuitenkaan tiedä omaa kehon rasvaprosenttia.
Tarkoituksena on alkaa treenaamaan lihaskuntoa. Aloin taas eilen illalla tekemään vatsalihastreenejä. Yritän, että lihaskunnon treenaamisesta tulisi vakituinen tapa. Ettei kävisi niinkun monta kertaa aiemminkin, että noin viikon verran teen vatsalihastreenejä, ja sitten innostus lopahtaa. - https://keskustelu.suomi24.fi/t/11004475/kuntouttava-tyotoiminta
Löysin tuollaisen ketjun, jossa on keskustelua kuntouttavan työtoiminnan maksimikestosta. Yhdessä viestissä kerrotaan, että moni luulee maksimikeston olevan kaksi vuotta. Mutta aktivointisuunnitelman uusimalla voi jatkaa pitempäänkin. Oma käsitykseni on, että mitään rajaa ei ole työtoiminnan kestolle. - Itse olen ollut työtoiminnassa 2012 marraskuulta lähtien. Välillä on laadittu uusi aktivointisuunnitelma, jollainen tehdään pitkään työttömänä olleille.
- Viime viikon maanantaina laitettiin hakemus, ja keskiviikkona oli jo päätös tullut postiluukusta. Eli nopeaa toimintaa oli.
- Joskus ala-asteikäisenä kuuntelin jotain englannin kielistä musiikkia, ja kehittelin omia sanoja väärin kuulluista laulun sanoista. 4 Non Blondes biisissä What's Up lauletaan ”And I say”. Väänsin sen muotoon ”Ynassoo” The 69 eyesin biisissä Forever more lauletaan ”Like it's just begun”. Siitä keksin sitten sanan ”tsesbikön”. Kaikkea sitä onkin mielikuvitus
kehitellyt. - Tulipa laitettua hakemus ammatilliseen kuntoutusselvitykseen. Keskiviikkona tuli postia, että pääsen siihen. Vielä en tiedä, milloin tuo alkaa. Postissa tulee erikeen kutsu, josta ilmenee lisätietoja.
- Olen itsekkin lukenut netistä kommentteja, että ei viitsitä mennä töihin, kun tuet on melkein yhtä paljon, kuin palkka.
Nyt on käsillä se jokavuotinen siitepölykausi. Se tarkoittaa omalla kohdalla silmien kutinaa, sekä tukkoista nenää. Ostin allergialääkkeitä valmiiksi jo hyvissä ajoin. Luin maaliskuulla netistä, että on tulossa pahin siitepölykausi vuosiin, lääkkeet voi loppua apteekeista kesken. - Joskus yläaste aikoina tuli paljon pelailtua pleikkaria, kun ei kavereitakaan ollut. Telkkarista katsoin tuohon aikaan Bel airin prinssiä, Serranon perhettä, sekä summeria. Musaa kuuntelin kuulokkeilla samaan aikaan, kun pelasin. Harry Potter-kirjat hankin kaikki. Ne leffat omistan myös DVD:nä.
Säästin pleikkariin rahaa viikkorahoista ala-asteella. Oli vielä tuolloin markat käytössä. Pleikkari löytyy vieläkin tallesta. Joskus satunnaisesti sillä vielä pelaan.
Sitä on vaan tottunut yksinäisyyteen, kun sitä on ollut suurimman osan elämästä. - Minulle on ehdotettu jotain ammatillista kuntoutusselvitystä. Kela kustantaisi matkat yms, niin itselle ei tuosta koituisi kustannuksia. Sopimusta kuntouttavassa työtoiminnassa on toukokuun lopulle asti. Ihan vakavissani mietinyt, että ei kait tuossa mitään häviäisi. Kuntouttavassa työtoiminnassa olen ollut 2012 marraskuulta lähtien.
- Itsellekkin on tuota ehdotettu. Olen ollut kuntouttavassa työtoiminnassa 2012 marraskuusta lähtien. Nykyinen sopimus on toukokuun lopulle asti.
- Tein tänään asperger-testin netissä, ja sain seuraavanlaisen tuloksen:
Käytit testin tekemiseen 9 minuuttia 23 sekuntia ja testipistemääräsi on 117 eli sinussa on piirteitä, jotka ovat tyypillisiä Asperger-henkilöille.
Asperger testin tulos vaihtelee asteikolla 53 - 159 . Tämä testi ei riitä lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen!
Tein tuon testin joskus aiemminkin, mutta tein uudestaan, niin pystyin kopioimaan testituloksen tähän viestiin. Lueskelin netistä tietoa aspergerista, ja tosiaan itsestäni löytyy monia aspergeriin viittaavia piirteitä. Noudatan rutiineja. Menen nukkumaan tiettynä kellon aikana, syön ruokaa tiettyyn aikaan. Viihdyn paljon yksin. Aspergerin omaavilla on usein joku erityinen mielenkiinnon kohde. Teininä kuuntelin paljon Lordia, kun voittivat euroviisut. Hankin yhtyeen historiasta kertovan kirjan jne. Edelleenkin seuraan yhtyeen edesottamuksia, vaikka heidän musiikin kuuntelunsa onkin jäänyt vähemmälle.
Aikuisiällä olen kiinnostunut enempi ja enempi ruokavalioon liittyvistä aioista. Kun laitoin enimmäistä kertaa itse pizzaa, niin luin netistä pizzan historiaa. Kun keksin tehdä pyttipannua, niin luin pyttipannun historiaa netistä. Selasin eri pyttipannu reseptejä, sekä katsoin youtubesta ruuanlaitto videoita, joissa ihmiset kokkasivat pyttipannua. Viime aikoina olen katsonut youtubesta urheilijoiden ruokaan ja ravitsemukseen liittyviä videoita. Alkuviikosta keksin googlettaa tietoa astronauttien ruokavaliosta. - Päiväkodissa lempiruokiani oli pinaattikeitto, sekä tilliliha. Ala-asteella tykkäsin ainakin italianpadasta, maksapihveistä ja muistakin pihveistä ja pyöryköistä. Kalakeitosta tykkäsin myös, sekä kanaa riisillä tykkäsin syödä kans. Yläasteella suosikkeja oli lasagne, kiusausruuat, ja nakit muusilla.