Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. Ajattelin+ruveta+välttelemään+sokeria.+Aloin+miettimään,+että+mitkä+käyttämäni+elintarvikkeet+sisältävät+sokeria.+Syön+päivän+aikana+kaksi+Elovena+tummasuklaa+keksiä.+Ensimmäisen+aamupalalla,+ja+toisen+iltapalalla.+Juon+kaakaota+kaksi+lasillista+päivässä.+Käytän+Rainbow-merkkistä+kaakaojauhetta.+Katsoin+tuoteselostusta,+niin+vaan+18+prosenttia+on+kaakaota,+ja+loput+82+prosenttia+jotain+muuta.+Sriracha+chilikastiketta+menee+päivän+aikana+noin+kahden+teelusikkallisen+verran.+Joskus+juon++vihreää+teetä,+niin+laitan+siihen+intiaanisokerin+nimellä+myytävää+sokeria.+http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=intiaanisokeriAjattelin+korvata+aamupalan+tummasuklaa+keksin+jollain+hedelmällä.+Iltapalan+keksin+ajattelin+korvata+maapähkinöillä,+jota+ostin+jo+valmiiksi+pussillisen.+Ajattelin+olla+korvaamatta+kaakaojauhetta,+ja+srirachaa+millään.+Käytän+jo+nyt+ruuan+maustamiseen+cayennepippuria,+niin+siitä+saa+tulisuutta+ruokaan.
  2. Olen+laatinut+excel-taulukossa+ruokavalion.+Tein+sen+siksi,+että+saisin+ruokavaliostani+suositusten+mukaisen+määrän+proteiineja,+hiilihydraatteja,+kaloreita,+vitamiineja,+jne.+Pidän+myös+sipsipussia+kaapissa.+Ideana+on+se,+että+jos+noudattaa+liian+tarkasti+jotain+laadittua+ruokavaliota,+niin+monella+ihmisellä+on+riskinä+sortua+mässäilyyn.+Laadin+ruokavalioni+marraskuun+loppupuolella.+Lopputalven+ja+kevään+aikana+söin+kyllä+niitä+aterioita,+joita+olin+exceliä+laatinut.+Mutta+söin+kaiken+lisäksi+kaikenlaista+listan+ulkopuolisia+juttuja.+No+paino+pysyi+samana,+ja+rahat+riitti+seuraavaan+tilipäivään+asti.+Nyt+on+tarkoitus+vähentää+näitä+ylimääräisiä+herkkuja,+mutta+en+siis+kokonaan+luovu+niistä.+Oon+talven+aikana+katsonut+paljon+tubettajien+ruokaan+liittyviä+videoita.+Kaikkia+kokkailuvideoita,+kaupassa+käynti-videoita,+jääkaapin+sisällön+esittely-videoita,+mitä+syön+päivässä-videoita.+Opin+youtubesta+termin+”Cheat+meal”,+eli+suomennettuna+”Huijausateria”.+Ideana+on,+että+korvataan+yksi+terveellinen+ateria+viikossa+jollain+epäterveellisellä,+kuten+pizzalla,+tai+mäkkärin+hampurilaisella.+Itse+siis+talven+aikana+tein+monesti+niin,+että+söin+ensin+sen+terveellisen+excelissä+laaditun+aterian,+ja+siihen+perään+heti+jäätelöä+tai+jotain+muuta+”kiellettyä”.Viime+kuukausien+aikana+on+ajatukset+paljon+pyörineet+ruokavalion+ympärillä,+niinkun+varmaan+tekstistä+huomaa.+Aloin+tekemään+toukokuun+lopulla+Selkä-+ja+vatsalihastreeni.+Tarkoitus+on+polttaa+ylimääräistä+rasvaa+keskivartalolta.Olen+alkanut+harrastamaan+meditaatiota.+Istun+sohvalla,+ja+kuuntelen+youtubesta+meditaatio+musiikkia.
  3. Tein+tänään+asperger-testin+netissä,+ja+sain+seuraavanlaisen+tuloksen:Käytit+testin+tekemiseen+9+minuuttia+23+sekuntia+ja+testipistemääräsi+on+117+eli+sinussa+on+piirteitä,+jotka+ovat+tyypillisiä+Asperger-henkilöille.Asperger+testin+tulos+vaihtelee+asteikolla+53+-+159+.+Tämä+testi+ei+riitä+lääketieteellisen+diagnoosin+tekemiseen!Tein+tuon+testin+joskus+aiemminkin,+mutta+tein+uudestaan,+niin+pystyin+kopioimaan+testituloksen+tähän+viestiin.+Lueskelin+netistä+tietoa+aspergerista,+ja+tosiaan+itsestäni+löytyy+monia+aspergeriin+viittaavia+piirteitä.+Noudatan+rutiineja.+Menen+nukkumaan+tiettynä+kellon+aikana,+syön+ruokaa+tiettyyn+aikaan.+Viihdyn+paljon+yksin.+Aspergerin+omaavilla+on+usein+joku+erityinen+mielenkiinnon+kohde.+Teininä+kuuntelin+paljon+Lordia,+kun+voittivat+euroviisut.+Hankin+yhtyeen+historiasta+kertovan+kirjan+jne.+Edelleenkin+seuraan+yhtyeen+edesottamuksia,+vaikka+heidän+musiikin+kuuntelunsa+onkin+jäänyt+vähemmälle.+Aikuisiällä+olen+kiinnostunut+enempi+ja+enempi+ruokavalioon+liittyvistä+aioista.+Kun+laitoin+enimmäistä+kertaa+itse+pizzaa,+niin+luin+netistä+pizzan+historiaa.+Kun+keksin+tehdä+pyttipannua,+niin+luin+pyttipannun+historiaa+netistä.+Selasin+eri+pyttipannu+reseptejä,+sekä+katsoin+youtubesta+ruuanlaitto+videoita,+joissa+ihmiset+kokkasivat+pyttipannua.+Viime+aikoina+olen+katsonut+youtubesta+urheilijoiden+ruokaan+ja+ravitsemukseen+liittyviä+videoita.+Alkuviikosta+keksin+googlettaa+tietoa+astronauttien+ruokavaliosta.