sami-90

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa
Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia0 aloitusta · 329 kommenttia
- Sain 90-luvun puolivälissä walkmanin, jolla kuuntelin kasetteja. Yksi kasetti oli ainakin Smurffien versioita hittibiiseistä. Jotain cd-levyjen musiikkia nauhotin kaseteille. En yleensä kirjoittanut mihinkään, mitä olin kasetille nauhottanut. Aina kun biisi loppu, niin tiesin mikä biisi tulee seuraavaksi, kun muistin ulkoa kaseteilla olevat biisit.
Ala-asteen kuudennella luokalla syksyllä lähdettiin luokan kanssa viikoksi lappiin. Mukaan tuli muidenkin koulujen kutosluokkia. Nauhoitin mukaan kaksi 90 minuutin kasettia. Patterit loppui viimeisenä iltana. Sitten kuudennen luokan keväällä oli paikallisella urheilukentällä eri koulujen väliset urheilukisat. Siellä sitten yleisössä opettaja toisesta koulusta kysyi, ettenkö ollut ottanut mukaan sitä musiikkisoitinta. En ollut ottanut.
Olin kuukauden kesätöissä paikallisessa puistossa 2007. Tili tuli kahden viikon välein. Hankin ensimmäisestä tilistä mp3-soittimen. Siirsin levyiltä koneelle musiikkia, ja sitä kautta mp3-soittimeen. Viimesen viikon kesätöissä pidin soitinta mukana. Se mp3-soitin oli mukana, kun kuljin amikseen bussilla naapuripaikkakunnalle. Siellä naapuripaikkakunnalla oli Anttila matkahuollon vieressä. Kävin siellä monesti koulun jälkeen ostamassa musiikkia sekä leffoja.
Nykyään kuuntelen musiikkia pääasiassa spotifystä sekä youtubesta tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Vieläkin on walkman sekä mp3-soitin rojun seassa tallessa. En ole raaskinut pistää niitä pois tunnearvoin vuoksi. - Juopottelusta ja tupakan poltosta on terveyshaittojen lisäksi taloudellisia haittoja. Joillakin ihmisillä tili tulee laulaen, mutta se menee viheltäen. Itsellä ainakin menisi mielenrauha, jos olis tilin saldo nolla jo monta viikkoa ennen seuraavaa tiliä.
Ennen nimen muutosta The Voice-radiokanavalla oli ohjelma Retroperjantai-ohjelma. Oon Retroperjantain innoittamana alkanut kuuntelemaan viikonloppuisin 90-luvun musiikkia. Spotifyssä mulla on soittolista 90-luvun musiikkia. Soittolistan nimeksi oon antanut Retrofriday. Lapsena omistin markkinakojulta ostetun kokoelmalevyn, jossa oli 90-luvun eurodancea. Ja oli meillä autossa joku kasetti, jossa eurodancea. - Kaksi kertaa oon nähnyt unta yrityksen perustamisesta. Ensimmäisessä unessa perustin yrityksen jonkun kaverin kanssa. Alettiin tekemään käsityönä muovista koriste-esineitä. Hankittiin muovin hitsaus laitteita yms. Tilattiin kaikenlaisia muoviputkia ja muita muovijuttuja, joista itse työstettiin esineitä. Siinä toisessa unessa aloin yksityisyrittäjänä valmistamaan majoneesia kymmenen litran ämpäreihin.
On ainakin tuota yrityksen perustamista tullut mietittyä joskus. En vaan sitten tiedä, mikä olis hyvä liikeidea. Varmaan sitten rahoituskin onnistuisi pankin kautta. - Sunnuntain ratoksi ajattelin lähteä viemään tyhjiä pulloja Prismaan. Prismaan on kotoani matkaa noin 400 metriä. Kolme kassillista on tyhjiä pulloja sekä tölkkejä kertynyt. Suurin osa on kadulta talteen kerättyjä. No puin vaatteet päälle ja lähdin kassien kanssa. Liikennevaloissa tajuan, että tämä meidän Prismahan aukeaa vasta kymmeneltä sunnuntaisin. Katsoin kännykästä, että kello on vasta viis yli yhdeksän.
Käännyn takasin kotiin, ja jätän kassit eteiseen. En kuitenkaan jää kotiin. Lähdin ulos kävelemään. Kävelin keskustan alueella, ja menin Prismalle vähän ennen kymmentä. Olen monet kerrat lähtenyt sunnuntai aamuisin kävelylle, ja mennyt Prismalle vähän ennen kymmentä odottamaan ovien aukeamista. Viime vuonna kesällä kävin ABC:llä syömässä jätskin, kun oli Prisman aukeamiseen tunti aikaa.
Otin ostoskoriin jotain ruokia, ja pälyilin vähän elektroniikkaosastolla. Näkyi olevan Sony Walkman mp3-soittimia kuudella kympillä. En ostanut, mutta kyllähän sana walkman tuo muistoja mieleen lapsuudesta. Aiemmassa viestissä kerroin, että kirjoitan näitä viestejä ensin koneella, ja kopioin ne sitten tänne muiden luettavaksi. Tallenan viestit aina jollakin nimellä. Tuon edellisen viestin tallensin nimellä walkman, koska kerroin Walkmanin kasettisoittimesta. Viesti, jossa kerron paluu tulevaisuuteen leffoista, on tallennettu nimellä Delorean. Tämä viesti on saanut nimekseen sinäjaminä. Keksin tuon siitä, kun Dingon laulussa lauletaan ”sinä ja minä liikennevaloissa”. Tuli tuo biisi mieleen, kun kirjoitin liikennevaloista juuri ennen viestin tallennusta.
Söin tänään kebabia. Riisin olen korvannut kotimaisella speltillä, joka on luomua. Ohrahelmet on mielestäni myös hyvä kotimainen korvike riisille. Ruuan kanssa syön yleensä myös keitettyä parsakaalia ja porkkanaa. Porkkanatkin tapaan ostaa luomuna. Laitan ruokaa aina kaksi annosta. Toisen annoksen lämmitän sitten seuraavana päivänä mikrossa.
Kävin myöhemmin sitten uudestaan kävelemässä. Yhteensä kävelin tänään noin 12 kilometriä. - Sain 90-luvun puolivälissä walkmanin, jolla kuuntelin kasetteja. Yksi kasetti oli ainakin Smurffien versioita hittibiiseistä. Jotain cd-levyjen musiikkia nauhotin kaseteille. En yleensä kirjoittanut mihinkään, mitä olin kasetille nauhottanut. Aina kun biisi loppu, niin tiesin mikä biisi tulee seuraavaksi, kun muistin ulkoa kaseteilla olevat biisit.
Ala-asteen kuudennella luokalla syksyllä lähdettiin luokan kanssa viikoksi lappiin. Mukaan tuli muidenkin koulujen kutosluokkia. Nauhoitin mukaan kaksi 90 minuutin kasettia. Patterit loppui viimeisenä iltana. Sitten kuudennen luokan keväällä oli paikallisella urheilukentällä eri koulujen väliset urheilukisat. Siellä sitten yleisössä opettaja toisesta koulusta kysyi, ettenkö ollut ottanut mukaan sitä musiikkisoitinta. En ollut ottanut.
Olin kuukauden kesätöissä paikallisessa puistossa 2007. Tili tuli kahden viikon välein. Hankin ensimmäisestä tilistä mp3-soittimen. Siirsin levyiltä koneelle musiikkia, ja sitä kautta mp3-soittimeen. Viimesen viikon kesätöissä pidin soitinta mukana. Se mp3-soitin oli mukana, kun kuljin amikseen bussilla naapuripaikkakunnalle. Siellä naapuripaikkakunnalla oli Anttila matkahuollon vieressä. Kävin siellä monesti koulun jälkeen ostamassa musiikkia sekä leffoja.
Nykyään kuuntelen musiikkia pääasiassa spotifystä sekä youtubesta tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Vieläkin on walkman sekä mp3-soitin rojun seassa tallessa. En ole raaskinut pistää niitä pois tunnearvoin vuoksi. - Paluu tulevaisuuteen leffat pistää myös miettimään yhtä asiaa. Että jos olisi aiemmin elämässään tehnyt jotain valintoja toisin, niin elämä olisi nyt toisenlaista. No se nyt on sellaista merkityksetöntä jossittelua vaan.
Syksy on omalla tavallaan hienoa aikaa. Puiden lehdet muuttaa väriä jne. Aiemmin tällä viikolla otin hienon kuvan, kun olin kävelyllä. Kirkon pihalla nurmikolla on puun kanto, ja siihen ympärille on kasvanut sieniä. Kännykkä esiin, ja kurottelin pikkasen aidan yli, jotta saan kuvan otettua.
Hyvää syksyä kaikille. - http://aijaa.com/gVr6ZV
Laitoin eilen ja tänään köyhiä ritareita. Ostin sitä varten kaupasta ranskanleipää, mansikkahilloa ja kermaa. Laitoin linkin kuvaan tuohon yläpuolelle. Mummolassa oli sillon tällön tarjolla köyhiä ritareita, kun olin lapsi. Nyt oon sitten tehnyt niitä itsekkin. Meillä oli kotona 90-luvulla, ja 2000-luvun alussa usein ranskanleipää. Halusin lapsena usein syödä ne päistä leikatut palat.
Kerroin aiemmassa viestissä katsoneeni netflixistä Paluu tulevaisuuteen leffat. Elokuviin liittyy myös tietynlainen opetus. Viimeisen osan lopussa tiedemies Emmett Brown Sanoo: ”Tulevaisuutenne ei ole vielä määrätty. Ei kenenkään. Tulevaisuus on sellainen kuin haluaa. Tehkää siitä siis kunnollinen.” Tuo on sanasta sanaan lainaus elokuvan repliikeistä. Katsoin kohtauksen, jotta voin kirjoittaa tuon tekstin tähän viestiin. - Täytän ensi kuussa 27 vuotta. Olen tottunnut olemaan yksin.
- Hankin reilut pari viikkoa sitten uuden puhelimen, ja siinä oli jo valmiina askelmittari. Aiemmin en oikein osannut hahmottaa, että paljonko tulee käveltyä päivän aikana. Hankin myös uudet lenkkarit, koska edellisissä lenkkareissa oli sellaisia kapeita uria pohjassa, joihin tarttui pieniä kiviä. Tämän seurauksena kenkien pohjaan tuli reikiä.
Latasin tänä viikonloppuna itselle Netflixin, jotta voin katsella leffoja. Se oli koneellani jo aiemmin kesällä. Katsoin tuolloin ainakin Paluu tulevaisuuteen leffat, sekä dokumentin Applen perustajasta Steve Jobsista. Eilen katsoin leffan It Follows. - Vein Lidliin eilen kassillisen pulloja. Lidlin palautusautomaateissa on se hyväntekeväisyysarvonta. Laitoin arvontaan 1,60 euron arvosta pulloja, ja voitin 5 euroa. Ostin munkkirinkelin lisäksi muita herkkuja.
- Hommasin Blondi tuli taloon DVD-boksin muutama vuosi sitten, jonka löysin Citymarketista. Kauheasti en sarjasta muistanut. Mutta ainakin muistin sen, että lapsena tykkäsin katsoa sitä. Viime viikonloppuna aloin katsomaan sitä uudestaan. Viime marraskuussa hankin Team Ahman kaikki DVD:t huuto.netistä.
- Oon tuota pizzapohjan ohjetta hiukan muuttanut. Laitan oliiviöljyn sijasta rypsiöljyä, ja vettä laitan puoli desiä enemmän, kun tuli tuolla ohjeella mielestäni kuivaa taikinaa.
- Joskus ala-aste aikoina oli koululla jojo-buumi. Myytävänä oli sellaisia jojoja,
joissa oli eri puoliskot eri värisiä. Ne puoliskot pystyi ruuvaamaan irti toisistaan. Jotkut sitten vaihtoi keskenään eri värisiin jojon puoliskoihin. Itsellä taisi olla sellainen jojo myös. Hankin lapsena myös sellaisen frisbeen ja jojon yhdistelmän.
Yläaste aikoina oli kausi, kun tuli paljon käytyä paikallisella kirpputorilla. Oli meillä joskus jotain myynnissä siellä, ja sain taskurahaa omista tavaroista. Sitten oli siellä käynnissä vuosien tauko. Heinäkuussa kävin kaksi kertaa siellä katsomassa. - Työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään eteenpäin. Huonekaluille on kotiinkuljetusta tarjolla. Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.
Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Otin itsekkin sieltä muuttoavun, kun muutin yksin asumaan. Hankin sieltä huonekaluja, astioita yms. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun. Puistan veteraaneille matot matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Monipuolista tekemistä.
Muuten vapaa-aika kuluu yksinään. Itsekkin kerään pulloja, kun käyn kävelemässä. Tiedän paikkoja, joista pulloja usein löytyy viikonloppuisin. Äiti käy luonani käymässä välillä. - http://aijaa.com/3FyMzx
Tänään sitten sataa vetta. Kävin kymmenen jälkeen kaupassa ostamassa ruokaa. Ostin sipsihyllystä Bread snacksia, eräänlaisia ruisleivästä tehtyjä tikkuja. Laitoin linkin kuvaan.
Maanantaina illalla oli ukkosta, sekä sähkökatkos. Reilun tunnin oli sähköt pois. Seuraavana yönä nukuin jonnekkin kolmeen asti. En saanut enää nukuttua, ja viideltä aloin surffailemaan netissä tabletilla. Aloitin tiistaina taas kuntouttavan työtoiminnan kuukauden tauon jälkeen. Olin sitten päivällä väsynyt, kun olin aamuyöstä lähtien ollut hereillä.
Ala-asteella kuudennella luokalla meidän piti valita, haluaako mennä tekstiilityöhön ompelemaan, vaiko tekniseen työhön nikkaroimaan. Valitsin teknisen työn. Seitsemännen luokan keväällä oli kuitenkin ensimmäiset kuusi viikkoa tekstiilityötä, jonka jälkeen päästiin tekniseen työhön. Sen kuuden viikon aikana tein mustan värisen hupparin, joka oli viime talvenakin käytössä. Sen hupparin valmistuksen jälkeen en oo kauheasti mitään ommellut. Yhdet farkut lyhensin viime talvena. - Noita aiemmin mainitsemiani hama-helmiä näkee edelleenkin kaupassa myynnissä. Tuovat mieleen päiväkodin aikaisia muistoja mieleen.
Aikuisena oon katsonut jotain oman lapsuuden aikaisia lasten ohjelmia, esim muumeja, sekä pokemonia. Pokemonissa on se yksi jakso, jossa on majakassa asuva pokemontutkija Bill. Bill kertoo, että elämässä on aina jotakin, joka voi toteutua. Tuo lause on erityisesti jäänyt mieleen, kun olen lasten ohjelmia katsonut uudestaan aikuisena. - Kirjoitan näitä viestejä ensin wordissa koneella, ja kopioin nämä sitten tänne muiden luettavaksi. Joskus kuitenkin mukaan lipsahtaa kirjoitusvirheitä, kuten aloitusviestin ensimmäiseltä riviltä voi huomata. Joskus katson googlesta, kirjoitetaanko joku juttu yhteen vai erikseen.
Lapsena tykkäsin piirtää paljon. Tykkäsin myös värittää värityskirjan kuvia. Päiväkodissa tykkäsin tehdä hama-helmistä kuvioita. - Heinäkuun oon ollut tauolla kuntouttavasta työtoiminnasta. Tiistaina ensimmäinen elokuuta se alkaa taas. Oon käynyt paljon ulkona kävelemässä. Rannalla oon istunut, sekä pururadalla käynyt. Oon ottanut myös kuvia metsästä, joita näkee linkistä viestin lopussa.
Telkkaria oon katsonut normaalia enemmän. Sohvalla istuen oon katsonut ohjelmia, sekä pelannut pasianssia korteilla, jotka kesäkuulla ostin. Yksi katsomani ohjelma on ollut Fast N' Loud Kutonen-kanavalta.
Enpä mitään sen erikoisempaa ole tehnyt. Kohta se tauko työtoiminnasta on ohi. Tuntuu aika menneen nopeasti.
http://aijaa.com/a/dZxbWQ - Kerran vuodessa päivitän profiilikuvan, sekä kansikuvan. Kerran vuodessa kiitän synttärionnitteluista. Eipä ole kaverilistalle kauheasti kavereita kertynyt, noin parikymmentä. Osa on sukulaisia, lopuista iso osa on tuttuja kuntouttavasta työtoiminnasta.
- http://aijaa.com/0uLeqE
Alkoi tekemään mieli viineripullaa, niin menin kaupasta ostamaan pakastealtaalta lehtitaikinalevyjä. Ostin kahta eri marmeladia, aprikoosin sekä mustikan makuista. Lehtitaikinat leikkasin kahtia, sekä taitoin vastakkaiset kulmat keskelle. Kumpaakin makua tuli 8.
2015 jouluna leivoin pipareita. Hankin tuolloin kilon taikinan, kaulimen, sekä Suomen muotoisen muotin. Vein vanhemmille osan, kun en jaksanut kaikkia itse syödä. Samana jouluna leivoin myös joulutorttuja.