Vapaa kuvaus

Yhden sielussa tuli on ikuinen
toinen jäästä sulattaa vain sen
joku täällä aina rakastaa
joku vain tahtoo unohtaa

Yksi liikkuu leijonan askelin
toiselle riittää pieni haavekin
joku leijuu keijujen suojissa
toinen tanssii susien kanssa

Aloituksia

37

Kommenttia

326

  1. Sunnuntain+ratoksi+ajattelin+lähteä+viemään+tyhjiä+pulloja+Prismaan.+Prismaan+on+kotoani+matkaa+noin+400+metriä.+Kolme+kassillista+on+tyhjiä+pulloja+sekä+tölkkejä+kertynyt.+Suurin+osa+on+kadulta+talteen+kerättyjä.+No+puin+vaatteet+päälle+ja+lähdin+kassien+kanssa.+Liikennevaloissa+tajuan,+että+tämä+meidän+Prismahan+aukeaa+vasta+kymmeneltä+sunnuntaisin.+Katsoin+kännykästä,+että+kello+on+vasta+viis+yli+yhdeksän.Käännyn+takasin+kotiin,+ja+jätän+kassit+eteiseen.+En+kuitenkaan+jää+kotiin.+Lähdin+ulos+kävelemään.+Kävelin+keskustan+alueella,+ja+menin+Prismalle+vähän+ennen+kymmentä.+Olen+monet+kerrat+lähtenyt+sunnuntai+aamuisin+kävelylle,+ja+mennyt+Prismalle+vähän+ennen+kymmentä+odottamaan+ovien+aukeamista.+Viime+vuonna+kesällä+kävin+ABC:llä+syömässä+jätskin,+kun+oli+Prisman+aukeamiseen+tunti+aikaa.+Otin+ostoskoriin+jotain+ruokia,+ja+pälyilin+vähän+elektroniikkaosastolla.+Näkyi+olevan+Sony+Walkman+mp3-soittimia+kuudella+kympillä.+En+ostanut,+mutta+kyllähän+sana+walkman+tuo+muistoja+mieleen+lapsuudesta.+Aiemmassa+viestissä+kerroin,+että+kirjoitan+näitä+viestejä+ensin+koneella,+ja+kopioin+ne+sitten+tänne+muiden+luettavaksi.+Tallenan+viestit+aina+jollakin+nimellä.+Tuon+edellisen+viestin+tallensin+nimellä+walkman,+koska+kerroin+Walkmanin+kasettisoittimesta.+Viesti,+jossa+kerron+paluu+tulevaisuuteen+leffoista,+on+tallennettu+nimellä+Delorean.+Tämä+viesti+on+saanut+nimekseen+sinäjaminä.+Keksin+tuon+siitä,+kun+Dingon+laulussa+lauletaan+”sinä+ja+minä+liikennevaloissa”.+Tuli+tuo+biisi+mieleen,+kun+kirjoitin+liikennevaloista+juuri+ennen+viestin+tallennusta.Söin+tänään+kebabia.+Riisin+olen+korvannut+kotimaisella+speltillä,+joka+on+luomua.+Ohrahelmet+on+mielestäni+myös+hyvä+kotimainen+korvike+riisille.+Ruuan+kanssa+syön+yleensä+myös+keitettyä+parsakaalia+ja+porkkanaa.+Porkkanatkin+tapaan+ostaa+luomuna.+Laitan+ruokaa+aina+kaksi+annosta.+Toisen+annoksen+lämmitän+sitten+seuraavana+päivänä+mikrossa.+Kävin+myöhemmin+sitten+uudestaan+kävelemässä.+Yhteensä+kävelin+tänään+noin+12+kilometriä.
  2. Sain+90-luvun+puolivälissä+walkmanin,+jolla+kuuntelin+kasetteja.+Yksi+kasetti+oli+ainakin+Smurffien+versioita+hittibiiseistä.+Jotain+cd-levyjen+musiikkia+nauhotin+kaseteille.+En+yleensä+kirjoittanut+mihinkään,+mitä+olin+kasetille+nauhottanut.+Aina+kun+biisi+loppu,+niin+tiesin+mikä+biisi+tulee+seuraavaksi,+kun+muistin+ulkoa+kaseteilla+olevat+biisit.+Ala-asteen+kuudennella+luokalla+syksyllä+lähdettiin+luokan+kanssa+viikoksi+lappiin.+Mukaan+tuli+muidenkin+koulujen+kutosluokkia.+Nauhoitin+mukaan+kaksi+90+minuutin+kasettia.+Patterit+loppui+viimeisenä+iltana.+Sitten+kuudennen+luokan+keväällä+oli+paikallisella+urheilukentällä+eri+koulujen+väliset+urheilukisat.+Siellä+sitten+yleisössä+opettaja+toisesta+koulusta+kysyi,+ettenkö+ollut+ottanut+mukaan+sitä+musiikkisoitinta.+En+ollut+ottanut.Olin+kuukauden+kesätöissä+paikallisessa+puistossa+2007.+Tili+tuli+kahden+viikon+välein.+Hankin+ensimmäisestä+tilistä+mp3-soittimen.+Siirsin+levyiltä+koneelle+musiikkia,+ja+sitä+kautta+mp3-soittimeen.+Viimesen+viikon+kesätöissä+pidin+soitinta+mukana.+Se+mp3-soitin+oli++mukana,+kun+kuljin+amikseen+bussilla+naapuripaikkakunnalle.+Siellä+naapuripaikkakunnalla+oli+Anttila+matkahuollon+vieressä.+Kävin+siellä+monesti+koulun+jälkeen+ostamassa+musiikkia+sekä+leffoja.Nykyään+kuuntelen+musiikkia+pääasiassa+spotifystä+sekä+youtubesta+tietokoneella,+tabletilla+ja+puhelimella.+Vieläkin+on+walkman+sekä+mp3-soitin+rojun+seassa+tallessa.+En+ole+raaskinut+pistää+niitä+pois+tunnearvoin+vuoksi.
  3. Heinäkuun+oon+ollut+tauolla+kuntouttavasta+työtoiminnasta.++Tiistaina+ensimmäinen+elokuuta+se+alkaa+taas.++Oon+käynyt+paljon+ulkona+kävelemässä.++Rannalla+oon+istunut,+sekä+pururadalla+käynyt.+Oon+ottanut+myös+kuvia+metsästä,+joita+näkee+linkistä+viestin+lopussa.Telkkaria+oon+katsonut+normaalia+enemmän.+Sohvalla+istuen+oon+katsonut+ohjelmia,+sekä+pelannut+pasianssia+korteilla,+jotka+kesäkuulla+ostin.+Yksi+katsomani+ohjelma+on+ollut+Fast+N'+Loud+Kutonen-kanavalta.+Enpä+mitään+sen+erikoisempaa+ole+tehnyt.+Kohta+se+tauko+työtoiminnasta+on+ohi.+Tuntuu+aika+menneen+nopeasti.http://aijaa.com/a/dZxbWQ