Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. "23+Jeesus+kulki+kerran+sapattina+viljapellon+laitaa,+ja+hänen+opetuslapsensa+alkoivat+kulkiessaan+katkoa+tähkäpäitä.+24+Silloin+fariseukset+sanoivat+hänelle:+"Katso+nyt!+Miksi+opetuslapsesi+tekevät+sellaista,+mitä+sapattina+ei+ole+lupa+tehdä?"+25+Mutta+Jeesus+vastasi+heille:+"Ettekö+ole+koskaan+lukeneet,+mitä+Daavid+teki,+kun+hänen+ja+hänen+miestensä+tuli+nälkä+eikä+heillä+ollut+ruokaa?+26+Hän+meni,+Abjatarin+ollessa+ylipappina,+Jumalan+huoneeseen+ja+otti+uhrileivät,+söi+ja+antoi+miehilleenkin,+vaikka+niiden+syöminen+on+sallittua+ainoastaan+papeille."+27+Ja+Jeesus+sanoi+heille:+"Sapatti+on+ihmistä+varten+eikä+ihminen+sapattia+varten.+28+Niinpä+Ihmisen+Poika+on+myös+sapatin+herra.""Sen+vapaapäivän+voi+pitää+vaikka+keskiviikkona.
  2. Olisiko+Jeesuksen+pitänyt+ilmaista+asia+suomeksi+vai+suorastaan+savoksi,+että+asia+ei+mielestäsi+olisi+tulkintaa?isä-Jumala+todistaa+Jeesuksesta+enkelin+välityksellä:"20+Mutta+kun+hän+tätä+ajatteli,+niin+katso,+hänelle+ilmestyi+unessa+Herran+enkeli,+joka+sanoi:+"Joosef,+Daavidin+poika,+älä+pelkää+ottaa+tykösi+Mariaa,+vaimoasi;+sillä+se,+mikä+hänessä+on+siinnyt,+on+Pyhästä+Hengestä.+21.+Ja+hän+on+synnyttävä+pojan,+ja+sinun+on+annettava+hänelle+nimi+Jeesus,+sillä+hän+on+vapahtava+kansansa+heidän+synneistänsä."+22.+Tämä+kaikki+on+tapahtunut,+että+kävisi+toteen,+minkä+Herra+on+puhunut+profeetan+kautta,+joka+sanoo:+23.+"Katso,+neitsyt+tulee+raskaaksi+ja+synnyttää+pojan,+ja+tälle+on+annettava+nimi+Immanuel",+mikä+käännettynä+on:+JUMALA+meidän+kanssamme.”+(Matt.+1:20-23)"Isä-Jumala+todistaa+Jeesuksesta+suoraan:"16.+Kun+Jeesus+oli+kastettu,+nousi+hän+kohta+vedestä,+ja+katso,+taivaat+aukenivat,+ja+hän+näki+Jumalan+Hengen+tulevan+alas+niinkuin+kyyhkysen+ja+laskeutuvan+hänen+päällensä.+17.+Ja+katso,+taivaista+kuului+ääni,+joka+sanoi:+"Tämä+on+minun+rakas+Poikani,+johon+minä+olen+mielistynyt".+"+(Matteus+3:16-17,+vastaava+kohta+on+myös+muissa+evankeliumeissa)"28+Noin+viikon+kuluttua+siitä,+kun+Jeesus+oli+tämän+puhunut,+hän+otti+mukaansa+Pietarin,+Johanneksen+ja+Jaakobin+ja+nousi+vuorelle+rukoilemaan.+29+Hänen+rukoillessaan+hänen+kasvonsa+muuttuivat+ja+hänen+vaatteensa+sädehtivät+kirkkaan+valkoisina.+30+Samassa+siinä+oli+kaksi+miestä,+Mooses+ja+Elia,+keskustelemassa+hänen+kanssaan.+31+He+ilmestyivät+taivaallisessa+kirkkaudessa+ja+puhuivat+Jeesuksen+poislähdöstä,+joka+oli+toteutuva+Jerusalemissa.32+Pietari+ja+hänen+kanssaan+olevat+opetuslapset+olivat+vaipuneet+syvään+uneen.+Havahtuessaan+he+näkivät+Jeesuksen+kirkkaudessaan+ja+ne+kaksi+miestä,+jotka+olivat+hänen+kanssaan.+33+Kun+nämä+olivat+lähtemässä+Jeesuksen+luota,+Pietari+sanoi:+"Opettaja,+on+hyvä,+että+me+olemme+täällä.+Me+teemme+kolme+majaa:+sinulle+ja+Moosekselle+ja+Elialle."+Mutta+hän+ei+tiennyt+mitä+sanoi.34+Pietarin+puhuessa+tuli+pilvi+ja+peitti+paikan+varjoonsa.+Opetuslapset+pelästyivät,+kun+näkivät+miesten+peittyneen+pilveen.+35+Pilvestä+kuului+ääni:+"Tämä+on+minun+Poikani,+minun+valittuni,+kuulkaa+häntä!"+36+Äänen+vaiettua+opetuslapset+näkivät+Jeesuksen+olevan+yksin.+He+pysyivät+vaiti+kaikesta+kokemastaan+eivätkä+vielä+silloin+kertoneet+siitä+kenellekään."++(Luukas+9:28-36,+vastaava+kohta+myös+Matteuksen+ja+Markuksen+evankeliumeissa)