Vain OIKEA usko pelastaa

havainto

Sanot olevasi USKOVA!!!

Et usko Raamatun olevan Jumalan KIRJAIMELLISTA sanaa, kokonaan niin kuin se ON!!!

Et ole USKOVA!!!

Sinulla ei ole PELASTUSTA!!!

Oikea usko, PELASTAVA usko on usko Jumalan sanan TÄYTEYTEEN, kokonaan!!!

107

954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattuun pitää olla tietoa; pelkkä usko vie harhaan.

      • oikeapelastus

        Vain oikea usko pelastaa.
        Mikä on oikea usko ?
        No oma usko tietysti ?
        Tästä ovat kaikki uskovaiset samaa mieltä.
        Voit tarkistaa kysymällä keneltä tahansa.


      • oikeassaolemista
        oikeapelastus kirjoitti:

        Vain oikea usko pelastaa.
        Mikä on oikea usko ?
        No oma usko tietysti ?
        Tästä ovat kaikki uskovaiset samaa mieltä.
        Voit tarkistaa kysymällä keneltä tahansa.

        Myös ne, jotka eivät usko, uskovat olevansa siinä epäuskossaan oikeassa. Sehän näkyy kysymättäkin myös täällä... monet epäuskoiset ovat kannanotoissaan niin ehdottomia, että ovat selvästi oikeastaan palstan kaikkein oikeauskoisimpia :(


    • Kenelle kirjoitat? Auttaako isolla kirjoitetut sanat ja kolme huutomerkkiä asian esiin tuomiseen? Eikös se ole jo vähän huutoa huudon päälle?

      • "Auttaako isolla kirjoitetut sanat ja kolme huutomerkkiä"

        Tuota minäkin ihmettelen.
        Omasta mielestäni sille on selitys.
        Kun tekee noin niin edustaa äärilaitaa ja epäilee, ettei kukaan ota todesta.

        Sama ongelma on Rahkosen "Oikeassa Mediassa".
        Jos se olis aito ja rehellinen media, niin sitä ei tarvitsisi tolla nimellä erikseen toitottaa.
        Nimi "Oikea Media" kuvaa ulkopuoliselle vain siihen puljuun sisältyvää epäluottamusta.


      • kyllmaarjootaisitei

        Äh, tämä on taas tällainen provo tunnetulta palstatrollilta ttk/expvv/pilikkuvv/jne...jne. Nyt ttk:n tyyliin. Vaikka en nyt kyllä itseasiassa halua enemmälti arvostella, sillä saahan tänne itsekukin kirjoitella mitä huvittaa... eihän tämä säännöissä kielletty ole.


      • Voi, miten mukavaa nähdä sinun edelleen kirjoittelevan täällä Kuusenjuuret.


      • no.eiiiii
        kyllmaarjootaisitei kirjoitti:

        Äh, tämä on taas tällainen provo tunnetulta palstatrollilta ttk/expvv/pilikkuvv/jne...jne. Nyt ttk:n tyyliin. Vaikka en nyt kyllä itseasiassa halua enemmälti arvostella, sillä saahan tänne itsekukin kirjoitella mitä huvittaa... eihän tämä säännöissä kielletty ole.

        ttk ei todellakaan ole pilkkuviivaviiva, noista muista en tiedä.


      • tiedetään
        no.eiiiii kirjoitti:

        ttk ei todellakaan ole pilkkuviivaviiva, noista muista en tiedä.

        KYLLÄ ON


      • kyllä.vaan
        tiedetään kirjoitti:

        KYLLÄ ON

        Tälläkin hetkellä tuolla toisessa keskusteluketjussa jatkaa sitä pilikkuveeviivanakin suoltamaansa Paavalin herjausta. Nyt nikillä (A)taas.täällä :(


      • niiimmutta
        kyllä.vaan kirjoitti:

        Tälläkin hetkellä tuolla toisessa keskusteluketjussa jatkaa sitä pilikkuveeviivanakin suoltamaansa Paavalin herjausta. Nyt nikillä (A)taas.täällä :(

        ttk on uskovainen pilkkuviiva ateisti


      • Juppihippipunkkari
        niiimmutta kirjoitti:

        ttk on uskovainen pilkkuviiva ateisti

        Multipersoona provoaja siis. Sen lisäksi, että on multinikki.


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Voi, miten mukavaa nähdä sinun edelleen kirjoittelevan täällä Kuusenjuuret.

        Kiitos Siirtolapuutarha. Aika vähiin se nyt on kyllä jäänyt.


    • ainoa.oikea

      Minä ainakin uskon oikein. Joka tulee muuta selittämään saa maistaa ....ihan kuten vanhassa testamentissa neuvotaan vääräuskoisille tehtävän.

      • Heh. Etkö saa ajateltua tosiasioita?


    • lollotilol

      "Et usko Raamatun olevan Jumalan KIRJAIMELLISTA sanaa, kokonaan niin kuin se ON!!!"

      Ei käännöksiä voi kirjaimellisesti uskoa.

    • ReikäAvaruudessa

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." -http://raamattu.fi/1933,38/Matt.7.html

      Eli Jeesuksen mukaan PELKKÄ USKO ei riitä, vaan pitää tehdä jumalan tahdon mukaan.

      • ReikäAvaruudessa

        Ja: "Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä. Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa" -Matt.16:24-26


      • ReikäAvaruudessa

        Ja: ”Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.” -Luuk. 14:33


      • ReikäAvaruudessa kirjoitti:

        Ja: ”Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.” -Luuk. 14:33

        Joo. Jeesus teki kaiken mahdollisimman vaikeaksi. Kaiken huippuna ne uskovan merkit, joita uskovat eivät kykene tekemään.


      • et.ymmärrä
        torre12 kirjoitti:

        Joo. Jeesus teki kaiken mahdollisimman vaikeaksi. Kaiken huippuna ne uskovan merkit, joita uskovat eivät kykene tekemään.

        "Kaiken huippuna ne uskovan merkit, joita uskovat eivät kykene tekemään. "

        Oikein uskova elää totuudessa ja hänelle kaikki mitä Raamatussa luvataan toteutuu. Jos sinulle ei toteudu, et usko oikein. Oikein uskovat eivät ole fakiireja jotka kadunkulmissa tekevät ihmeitä. Jumalan ihmeet tapahtuvat oikeaan aikaan, kun HÄN näkee tarpeelliseksi ja siellä missä on uskoa.


      • et.ymmärrä kirjoitti:

        "Kaiken huippuna ne uskovan merkit, joita uskovat eivät kykene tekemään. "

        Oikein uskova elää totuudessa ja hänelle kaikki mitä Raamatussa luvataan toteutuu. Jos sinulle ei toteudu, et usko oikein. Oikein uskovat eivät ole fakiireja jotka kadunkulmissa tekevät ihmeitä. Jumalan ihmeet tapahtuvat oikeaan aikaan, kun HÄN näkee tarpeelliseksi ja siellä missä on uskoa.

        Merkit seuraavat, niitä jotka uskovat, sanoo Jeesus.

        Mutta olen jo 61 v, enkä ole nähnyt uskovia seuraavan yhtään merkkiä.


      • mietis.ite
        torre12 kirjoitti:

        Merkit seuraavat, niitä jotka uskovat, sanoo Jeesus.

        Mutta olen jo 61 v, enkä ole nähnyt uskovia seuraavan yhtään merkkiä.

        Miksi niitä sinulle pitäisi näkyäkään kun pelkästään epäilet?


      • mietis.ite kirjoitti:

        Miksi niitä sinulle pitäisi näkyäkään kun pelkästään epäilet?

        Voi sinua! Uskovan merkit näkyvät, jos niitä on. Olenhan tuntenut ja nähnyt satoja uskovia.


      • tarkennus
        torre12 kirjoitti:

        Voi sinua! Uskovan merkit näkyvät, jos niitä on. Olenhan tuntenut ja nähnyt satoja uskovia.

        Kyse oli OIKEIN uskovista!!! Kuten sanottu, monet kuvittelevat uskovansa, mutta ovat oikeasti harhaoppisia tai suorastaan riivauksen tilassa!!!


      • tarkennus kirjoitti:

        Kyse oli OIKEIN uskovista!!! Kuten sanottu, monet kuvittelevat uskovansa, mutta ovat oikeasti harhaoppisia tai suorastaan riivauksen tilassa!!!

        Jaa. Miten joku voi sanoa uskovansa Jeesukseen, jos hän vain kuvittelee?'

        Ikävä todeta, että kaikki uskovat ovat riivauksen tilassa, koska missään ei ole uskovan merkkejä näkynyt heitä seuraavan.


      • kysynvaintaas

        Miksi kirjoittelet uskovien osastoon? Onko sinua seuranneet jotkut merkit?


      • Kysyit_väärin
        kysynvaintaas kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet uskovien osastoon? Onko sinua seuranneet jotkut merkit?

        Tämä palsta ei ole mikään uskovien osasto. Tämä palsta on luterilaisuudesta keskusteluun tarkoitettu palsta, ja luterilaisuudesta saavat keskustella muutkin kuin luterilaiset. Palsta on foorumiosiossa Kristinusko, ja kristinuskostakin saavat keskustella muutkin kuin kristityt. Kristinusko-osio on ylemmässä osiossa Uskonnot ja uskomukset, ja niistäkin saavat keskustella muut kuin uskonnolliset ja uskomukselliset.

        Mikäli epäilet väitteitteni paikkansapitävyyttä, niin voit itse tarkastaa asianlaidan näiden osioiden ja palstojen kuvauksista, joissa selkeästi kehoitetaan keskustelemaan palstan aiheesta. Niissä ei esitetä mitään vaatimuksia siitä, että mitä uskomuksia tulee omata keskustellakseen asiasta. Tämän FAKTAN soisi foorumilaisten painavan pikkuhiljaa kaaleihinsa. Mutta jotenkin tuo on vain joillekin niin kovin vaikeaa, näköjään.


      • torre1
        kysynvaintaas kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet uskovien osastoon? Onko sinua seuranneet jotkut merkit?

        Tulin 2009 mukaan, kun olin kirjoitusympäristöä hakemassa. Olin aiemmin lätkäkeskustelussa, mutta Espanjassa lätkä jäi. Olin luterilaisuuden lapsi, sekä lukenut juuri Raamattua innolla.


        Minua eikä ketään, jonka olen kohdannut, ole mitkään merkit seuranneet. Uskova ei erotu ateistista. Tämä oli alkusyy miksi jätin uskon ja tulin ateistiksi. Raamattu oli lopulta vain tyhjiä kirjaimia.


      • etsivä.löytää
        torre1 kirjoitti:

        Tulin 2009 mukaan, kun olin kirjoitusympäristöä hakemassa. Olin aiemmin lätkäkeskustelussa, mutta Espanjassa lätkä jäi. Olin luterilaisuuden lapsi, sekä lukenut juuri Raamattua innolla.


        Minua eikä ketään, jonka olen kohdannut, ole mitkään merkit seuranneet. Uskova ei erotu ateistista. Tämä oli alkusyy miksi jätin uskon ja tulin ateistiksi. Raamattu oli lopulta vain tyhjiä kirjaimia.

        Etpä tainnut kovin paljon etsiäkään merkkejä. Ja vaikka niitä jossain kenties näit, niin et uskonut niihin. Nytkin kirjoitit äsken tuolla toisessa keskustelussa youtubessa kielillä puhuvan Tuksun pelleilevän. Mistä sinä senkin niin varmasti muka tiedät?


      • etsivä.löytää kirjoitti:

        Etpä tainnut kovin paljon etsiäkään merkkejä. Ja vaikka niitä jossain kenties näit, niin et uskonut niihin. Nytkin kirjoitit äsken tuolla toisessa keskustelussa youtubessa kielillä puhuvan Tuksun pelleilevän. Mistä sinä senkin niin varmasti muka tiedät?

        Heh. Vähän ennen kuin luovuin uskosta, pyysin Jumalaa osoittamaan olevansa olemassa. Mutta ei osoittanut, ja minusta tuli ateisti.

        Merkkejä ei tarvitse mitenkään etsiä, koska ne ihan seuraavat uskovia. Mutta kymmenet vuodet heidän parissaan ei näyttänyt yhtään merkkiä. Ex-vaimoni puhui kielillä ja olen sitä höpertelyä kuullut luonnossa ihan tarpeeksi. Se on ainoa mihin uskovat pysyvät. Mitään järkevää ei tapahdu.


      • EroTuIi
        torre12 kirjoitti:

        Heh. Vähän ennen kuin luovuin uskosta, pyysin Jumalaa osoittamaan olevansa olemassa. Mutta ei osoittanut, ja minusta tuli ateisti.

        Merkkejä ei tarvitse mitenkään etsiä, koska ne ihan seuraavat uskovia. Mutta kymmenet vuodet heidän parissaan ei näyttänyt yhtään merkkiä. Ex-vaimoni puhui kielillä ja olen sitä höpertelyä kuullut luonnossa ihan tarpeeksi. Se on ainoa mihin uskovat pysyvät. Mitään järkevää ei tapahdu.

        Nyt kun Jamppa on lopullisesti lähtenyt, niin mitä teet nyt?


      • Takapenkkiläinen
        Kysyit_väärin kirjoitti:

        Tämä palsta ei ole mikään uskovien osasto. Tämä palsta on luterilaisuudesta keskusteluun tarkoitettu palsta, ja luterilaisuudesta saavat keskustella muutkin kuin luterilaiset. Palsta on foorumiosiossa Kristinusko, ja kristinuskostakin saavat keskustella muutkin kuin kristityt. Kristinusko-osio on ylemmässä osiossa Uskonnot ja uskomukset, ja niistäkin saavat keskustella muut kuin uskonnolliset ja uskomukselliset.

        Mikäli epäilet väitteitteni paikkansapitävyyttä, niin voit itse tarkastaa asianlaidan näiden osioiden ja palstojen kuvauksista, joissa selkeästi kehoitetaan keskustelemaan palstan aiheesta. Niissä ei esitetä mitään vaatimuksia siitä, että mitä uskomuksia tulee omata keskustellakseen asiasta. Tämän FAKTAN soisi foorumilaisten painavan pikkuhiljaa kaaleihinsa. Mutta jotenkin tuo on vain joillekin niin kovin vaikeaa, näköjään.

        Minä olen samaa mieltä. Tämä on keskustelupalsta.
        Tulee mieleen ajatus, että joillakin usko on niin heikoissa kantimissa, ettei uskalla olla yhteyksissä edes mielipidepalstan kautta muihin kuin oman uskon todistajiin.

        Aikoinaan lapseni kuului uskonnonopettajansa perustamaan laulukuoroon, mutta jäi sieltä sitten pois, kun opettaja kielsi kuorolaisia olemasta muiden kanssa tekemisisissä, koska lapset tässä elämänsä vaiheessa ovat niin "herkässä iässä". Kuorolaiset esimerkiksi eivät voineet osallistua koulun juhliin tai muuhun hauskanpitoon, koska epäilivät joutuvansa synnillisiin tilanteisiin, kuten tanssimaan.
        Minusta lapseni teki aivan oikein. Ja itse asiassa opettajan manipuloinnista olisi pitänyt käydä vakava keskustelu koulussa, mutta siihen aikaan se ei vielä ollut mahdollista.

        Sama ajatus tuntuu olevan monella tämän palstan kirjoittajalla. Heidän mielestä ei mitään ajatusta pidä kyseenalaistaa, jos siinä viitataan Raamattuun.
        Itse uskonnossakin voisi olla asioita, josta joku haluaisi tehdä kysymyksiä. Tyypillistä tälle palstalle on, että kysymyksiin ei ikinä vastata.


      • Takapenkkiläinen kirjoitti:

        Minä olen samaa mieltä. Tämä on keskustelupalsta.
        Tulee mieleen ajatus, että joillakin usko on niin heikoissa kantimissa, ettei uskalla olla yhteyksissä edes mielipidepalstan kautta muihin kuin oman uskon todistajiin.

        Aikoinaan lapseni kuului uskonnonopettajansa perustamaan laulukuoroon, mutta jäi sieltä sitten pois, kun opettaja kielsi kuorolaisia olemasta muiden kanssa tekemisisissä, koska lapset tässä elämänsä vaiheessa ovat niin "herkässä iässä". Kuorolaiset esimerkiksi eivät voineet osallistua koulun juhliin tai muuhun hauskanpitoon, koska epäilivät joutuvansa synnillisiin tilanteisiin, kuten tanssimaan.
        Minusta lapseni teki aivan oikein. Ja itse asiassa opettajan manipuloinnista olisi pitänyt käydä vakava keskustelu koulussa, mutta siihen aikaan se ei vielä ollut mahdollista.

        Sama ajatus tuntuu olevan monella tämän palstan kirjoittajalla. Heidän mielestä ei mitään ajatusta pidä kyseenalaistaa, jos siinä viitataan Raamattuun.
        Itse uskonnossakin voisi olla asioita, josta joku haluaisi tehdä kysymyksiä. Tyypillistä tälle palstalle on, että kysymyksiin ei ikinä vastata.

        "... joillakin usko on niin heikoissa kantimissa, ettei uskalla olla yhteyksissä edes mielipidepalstan kautta muihin kuin oman uskon todistajiin."

        Samoja aatoksia on käynyt minunkin mielessäni.


    • Näinseasiaon

      Usko on kyllä uskomista myös siihen että Raamattu on kokonansa Jumalan erehtymätöntä sanaa, eikä kukaan joka ei tätä usko, voi sanoa itseään uskovaiseksi, ainakaan kristinuskovaiseksi sillä tämä on yksi fundamentti, lähtökohta jonka varassa kristinusko ilmoitususkontona joko seisoo tai kaatuu, siis jos nyt ylipäätään puhutaan kristinuskosta sellaisena kuin kristus ja apostolit sen meille jättivät.

      En kuitenkaan sanoisi niin pelkistävästi että usko on ainoastaan uskoa Raamatu nerehtymättömyyteen, vaan kyllä se syvimmältään aina on uskoa siihen mitä Raamattu opettaa eli lakiin ja evankeliumiin.

      Sanoma kansalle joka pimeydessä vaeltaa, ja saa nähdä armosta suuren valkeuden: SE on se varsinainen uskomme kohde ja sisältö! Usko Raamatun erehtymättömyyteen tulee vasta hyvänä kakkosena lähimmäisenrakkauden kanssa.

      First things first!

      • Jumala ei onneksi ole vaatinut uskomaan Raamattuun.


      • "Raamattu on kokonansa Jumalan erehtymätöntä sanaa, eikä kukaan joka ei tätä usko, voi sanoa itseään uskovaiseksi, ainakaan kristinuskovaiseksi sillä tämä on yksi fundamentti..."

        Itse asiassa tuo on uusin tapa tulkita Raamattua...


      • Takapenkkiläinen

        Ihan ensimmäiseksi on ilmoitettava pitääkö uskoa koko Raamattuun, vai Uuteen Testamenttiin.
        UT on kristinuskon kirja, VT on ennen kristinuskoa eletyn uskon ja ajan kirjoituskokoelma.

        Ne ovat toisistaan erilliset, joten on oikein ja kohtuullista, että näihin teoksiin vetoavat kirjoittajat mainitsevat kumpaa tarkoittavat, kun puhuvat Raamatusta.

        Ja kun keskustelupalstalla ollaan, olisi aivan mielenkiintoista käydä tästä asiasta keskustelu ja selventää asioita osallistujille.


      • Takapenkkiläinen kirjoitti:

        Ihan ensimmäiseksi on ilmoitettava pitääkö uskoa koko Raamattuun, vai Uuteen Testamenttiin.
        UT on kristinuskon kirja, VT on ennen kristinuskoa eletyn uskon ja ajan kirjoituskokoelma.

        Ne ovat toisistaan erilliset, joten on oikein ja kohtuullista, että näihin teoksiin vetoavat kirjoittajat mainitsevat kumpaa tarkoittavat, kun puhuvat Raamatusta.

        Ja kun keskustelupalstalla ollaan, olisi aivan mielenkiintoista käydä tästä asiasta keskustelu ja selventää asioita osallistujille.

        "UT on kristinuskon kirja, VT on ennen kristinuskoa eletyn uskon ja ajan kirjoituskokoelma."

        Et voi ymmärtää UT:a, jos et tunne VT:a.


    • kui2

      "Et usko Raamatun olevan Jumalan KIRJAIMELLISTA sanaa"

      Mitä se kirjaimellinen on? Tuota olen koittanut kysellä ja jäänyt ilman vastauksia!

      Onko kirjaimellisuutesi sitä että revit kätesi irti kun se sinua viettelee tai jalan tai silmän- siinähän kirjaimellisesti käsketään tekemään just niin!! tai myytkö kirjaimellisesi kaiken omaisuutesi ja jakelet kirj. pois tai etkö kutsu ketään isäksesi maan päällä, koska kirjaimellisesti se on kiellettyä!?

      Tässä oli vai muutama kohta joita kai noudatat kirjaimellisti eli siten niinkuin siinä kirjaimellisesti käsketään tekemään tai sitten kirjaimellisesti kielletään!

      Tai ymmärrätkö ollenkaan mitä tarkoittaa kirjaimellinen noudattaminen, se on sitä että JOS jossain on teksti jossa lukee että: hyppää kaivoon , niin sinä tietysti hyppäät kaivoon etkä tulkitse lainkaan eli mieti tekstin tarkoitusta mitenkään muulla tavalla kuin juuri niin siinä käsketään tehdä -toteutat siis kirjaimellisesti tekstin ohjeita ja noudatat- Se on kirjaimellisuutta, ei se riitä että vain sanoo uskovansa tekstiin, sitähän pitää myös kirjaimellisesti noudattaa?

      On helppo sanoa että uskoo joka sanan Raamatusta kirjaimellisesti, jos tahtoo sanoa, mutta noudattaminen jo vaatii jotain enemmän.

      Vai ookko sitä mieltä että se pitää kirjaimellisesti vain sanoa uskovansa, mutta toimia ei tarvitse kaikkienkirjaimellisten ohjeitten mukaan, mitä löytyy Raamatusta?

      • kui2

        p.s.Olen kyllä kuunnellut näinä päivinä puhetta jossa kerrottiin että Juutalaisuudessa(Seemiläisyydessä) asiat puhuttiin tyylillä jossa käytettiin puheessa aivan äärimmäisiä vastakohtaisuuksia, siis niissä kulttureissa ja kielissä joista tekstit ovat käännetty.

        Tuon kuulemani selostuksen mukaan paikalliset tiesivät tuon ja osasivat suhteuttaa kuulemansa
        "oikeisiin mittoihin" koska sellainen tapa puhua on heidän kulttuurissaan omineista toisin kuin meillä.

        Heillä siis ihan eri tapa puhua ja ilmaisa asioita ja sanottavaansa.. Niin että sellasta.


      • kui2 kirjoitti:

        p.s.Olen kyllä kuunnellut näinä päivinä puhetta jossa kerrottiin että Juutalaisuudessa(Seemiläisyydessä) asiat puhuttiin tyylillä jossa käytettiin puheessa aivan äärimmäisiä vastakohtaisuuksia, siis niissä kulttureissa ja kielissä joista tekstit ovat käännetty.

        Tuon kuulemani selostuksen mukaan paikalliset tiesivät tuon ja osasivat suhteuttaa kuulemansa
        "oikeisiin mittoihin" koska sellainen tapa puhua on heidän kulttuurissaan omineista toisin kuin meillä.

        Heillä siis ihan eri tapa puhua ja ilmaisa asioita ja sanottavaansa.. Niin että sellasta.

        Koska VT;ssa on armotonta liioittelua.


      • kui2
        torre12 kirjoitti:

        Koska VT;ssa on armotonta liioittelua.

        Niinhän se onkin. Puhe oli UT:stä ja Jeesuksen opetuksista, onhan siinäkin paikoin - sulattelua. Mutta -Ehkäpä ilmaisutapa on toisenlainen tuolla päin..


      • "Mitä se kirjaimellinen on? Tuota olen koittanut kysellä ja jäänyt ilman vastauksia!"

        Taittaa olla niin, että silloin kun sopii, asia tosiaan luetaan kirjaimellisesti - ilman omaa ymmärrystä. Kun se taas ei sovi, otetaan mukaan niin historiallista kuin vertauskuvallista tulkintaa.


    • IThrowUp

      Aloittaja esittää kauniisti taikauskon määritelmän. Aloittajan esittämällä tavalla uskovat kaikki ISIS-soturit Koraaniin.

    • mitenkähän.lie

      Ilman muuta oikea usko pelastaa, kukaan vaan ei tiedä mitä oikea usko on. Ei mikään aloittajan esittämä täyteys eikä uskominen jokaiseen raamatunlauseeseen tunnu uskovalta pelastuksen saavuttamiseksi.

    • siinäpäpropleemaa

      miksi suomalaiset ovat näin tietämättömiä sielunsa asioista !?

      siis ei mitään tietoa näytä olevan. Uudestisyntyneillä terveesti Uskovilla ON tieto ja Henki, mutta muilla ei kumpaakaan.

      • mitenkähän.lie

        Ja niin sanottu terveys merkitsee homostelun tuomitsemista, ei muuta.


    • Se.kiinnostaa
    • Tkhhk

      Pala lintuja pallata kukkia,hehmissä hiukumäkeen kiikkuun sano uskova kun otti leivän . Joh 21:6.

    • Miksi sinä huudat?

      • opiskeles

        HUUTAVAN ääni erämaassa tasoitti HERRALLE tien!!! HUUTO on sovelias äänenvoimakkuus julistaa AINOAA OIKEAA JUMALAA!!! Epäuskoiset ja harhaoppiset mutiskoon taikaloitsujaan. Todellinen USKOVA joka PELASTUU ei häpeä HERRAANSA vaan HUUTAA!!!


      • opiskeles kirjoitti:

        HUUTAVAN ääni erämaassa tasoitti HERRALLE tien!!! HUUTO on sovelias äänenvoimakkuus julistaa AINOAA OIKEAA JUMALAA!!! Epäuskoiset ja harhaoppiset mutiskoon taikaloitsujaan. Todellinen USKOVA joka PELASTUU ei häpeä HERRAANSA vaan HUUTAA!!!

        Miten paljon huuto- ja tuomitsemistaktiikalla saa ihmisiä kiinnostumaan Jumalan Sanasta ja miten paljon heitä puolestaan saa karkotettua entistä kauemmas? Oletko miettinyt näiden lukujen suhdetta?


      • opiskeles kirjoitti:

        HUUTAVAN ääni erämaassa tasoitti HERRALLE tien!!! HUUTO on sovelias äänenvoimakkuus julistaa AINOAA OIKEAA JUMALAA!!! Epäuskoiset ja harhaoppiset mutiskoon taikaloitsujaan. Todellinen USKOVA joka PELASTUU ei häpeä HERRAANSA vaan HUUTAA!!!

        Olen eri mieltä kanssasi. Hiljaisessa tuulen huminassa.....


      • tukioppilas
        opiskeles kirjoitti:

        HUUTAVAN ääni erämaassa tasoitti HERRALLE tien!!! HUUTO on sovelias äänenvoimakkuus julistaa AINOAA OIKEAA JUMALAA!!! Epäuskoiset ja harhaoppiset mutiskoon taikaloitsujaan. Todellinen USKOVA joka PELASTUU ei häpeä HERRAANSA vaan HUUTAA!!!

        Kertoo aitoudesta uskaltaa omalla nimellään julistaa uskoaan, erityisesti jos esittää jonkun toisen olevan väärässä.
        Papitkin uskaltavat julistaa Raamatun sanaa omalla nimellään Jumalan heille antamilla kasvoilla...


      • tämäontotta
        tukioppilas kirjoitti:

        Kertoo aitoudesta uskaltaa omalla nimellään julistaa uskoaan, erityisesti jos esittää jonkun toisen olevan väärässä.
        Papitkin uskaltavat julistaa Raamatun sanaa omalla nimellään Jumalan heille antamilla kasvoilla...

        Paitsi että eivät uskalla kyllä täällä julistaa papitkaan omilla nimillään. On tämä kuitenkin sen verran raju ja raaka suunsoitto- ja trollausfoorumi.


      • opiskeles
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen eri mieltä kanssasi. Hiljaisessa tuulen huminassa.....

        Sinä oletkin aina eri mieltä ja aina eksyksissä...


      • opiskeles
        Tipale kirjoitti:

        Miten paljon huuto- ja tuomitsemistaktiikalla saa ihmisiä kiinnostumaan Jumalan Sanasta ja miten paljon heitä puolestaan saa karkotettua entistä kauemmas? Oletko miettinyt näiden lukujen suhdetta?

        Vastuu on kuulijalla. Joka ottaa SANAN vastaan se PELASTUU, joka ei ota joutuu KADOTUKSEEN!!!


      • opiskeles kirjoitti:

        Vastuu on kuulijalla. Joka ottaa SANAN vastaan se PELASTUU, joka ei ota joutuu KADOTUKSEEN!!!

        Vastuu on myös opettajalla, sillä

        "1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." (Jaakob 3:1-2)


      • kui2
        Tipale kirjoitti:

        Vastuu on myös opettajalla, sillä

        "1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." (Jaakob 3:1-2)

        Plus :)


      • kui2
        Tipale kirjoitti:

        Vastuu on myös opettajalla, sillä

        "1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
        2. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa." (Jaakob 3:1-2)

        p.s. Hän jolle vastasit ei tainnut paatoksessaan nyt muistaa tuota siteeraamaasi R:tun kohtaa.. :) sellaista ilmenee paljon..kin.


      • opiskeles kirjoitti:

        Sinä oletkin aina eri mieltä ja aina eksyksissä...

        Varmasti sinun mielestäsi :)


    • On ihan totta, että vain oikea usko pelastaa ja sen vuoksi ei kannata kuunnella ihmisiä, jotka kertovat suureen ääneen, että he tietävät oikean uskon tunnusmerkit. Ihmiset eivät voi pelastavaa uskoa kenellekään antaa, eikä sitä heiltä kannata etsiä.

      Jeesus on oikea suunta.

      • Jeesus on oikea suunta??? Näinkö kuittaat koko homman sinä joka pyörit täysin hukassa??? Ota hyvä sisko Raamattu käteen, lue ja opi ja NOUDATA!!!


      • taas.täällä kirjoitti:

        Jeesus on oikea suunta??? Näinkö kuittaat koko homman sinä joka pyörit täysin hukassa??? Ota hyvä sisko Raamattu käteen, lue ja opi ja NOUDATA!!!

        En kuittaa.


      • Emmekä me ihmiset voida arvoida toinen toistemme uskoa siten, miten Jumala sen näkee.


      • mummomuori kirjoitti:

        Emmekä me ihmiset voida arvoida toinen toistemme uskoa siten, miten Jumala sen näkee.

        Juuri niin ja tärkeintä on se, miten Jumala uskomme näkee.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Juuri niin ja tärkeintä on se, miten Jumala uskomme näkee.

        En muista onko Jumala missään käskenyt uskomaan häneen.

        Mutta on käskenyt rakastamaan itseään, sekä käskenyt noudattamaan antamiaan käskyjä.


      • torre12 kirjoitti:

        En muista onko Jumala missään käskenyt uskomaan häneen.

        Mutta on käskenyt rakastamaan itseään, sekä käskenyt noudattamaan antamiaan käskyjä.

        Kyllä Raamatussa uskosta aika paljon puhutaan. Usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus.


      • mummomuori kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa uskosta aika paljon puhutaan. Usko, toivo ja rakkaus, joista suurin on rakkaus.

        Näinkin on. Mutta että Jumala ei taida Raamatussa ajatella, että häneen pitää uskoa?


      • torre12 kirjoitti:

        Näinkin on. Mutta että Jumala ei taida Raamatussa ajatella, että häneen pitää uskoa?

        Miten voi rakastaa, jos ei usko?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Miten voi rakastaa, jos ei usko?

        Aivan. Mutta edes 10 käskyssä ei ole käskyä uskoa häneen. Kaikkihan uskoivat siihen aikaan muutenkin Jumalaan. Nyt on toisin, kun Jumala ei enää ole kansan parissa.


      • torre12 kirjoitti:

        Aivan. Mutta edes 10 käskyssä ei ole käskyä uskoa häneen. Kaikkihan uskoivat siihen aikaan muutenkin Jumalaan. Nyt on toisin, kun Jumala ei enää ole kansan parissa.

        Ei kai uskoa voikaan pakolla. Ei usko käskemällä synny.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei kai uskoa voikaan pakolla. Ei usko käskemällä synny.

        Syntyykö sitten rakkaus Jumalan käskyllä?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei kai uskoa voikaan pakolla. Ei usko käskemällä synny.

        Niin mutta tarkoitin sitä, että käskyä uskomiseen ei edes tarvinnut antaa, koska kaikkihan siihen aikaan uskovat Jumalaan.

        Nyt on toisin, ja uskominen Jumalaan pitää jotenkin saada tulemaan.


      • torre12 kirjoitti:

        Niin mutta tarkoitin sitä, että käskyä uskomiseen ei edes tarvinnut antaa, koska kaikkihan siihen aikaan uskovat Jumalaan.

        Nyt on toisin, ja uskominen Jumalaan pitää jotenkin saada tulemaan.

        Eivöt kaikki varmaankaan ole Jumalaan uskoneet.
        Ei uskovan kodin lapsista välttämättä uskovia tule eivätkä kaikki ateistien lapset ole ateisteja.
        Usko tulee Jumalalta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eivöt kaikki varmaankaan ole Jumalaan uskoneet.
        Ei uskovan kodin lapsista välttämättä uskovia tule eivätkä kaikki ateistien lapset ole ateisteja.
        Usko tulee Jumalalta.

        Ei Raamatussa sanota, etteivät uskoneet.

        Israelin Jumala asui Jerusalemissa, joten kuka ei olisi uskonut?


      • torre12 kirjoitti:

        Ei Raamatussa sanota, etteivät uskoneet.

        Israelin Jumala asui Jerusalemissa, joten kuka ei olisi uskonut?

        Sinä olet hieman ristiriitainen. Sinulle Jumala näyttää olevan ja ei- olevan.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinä olet hieman ristiriitainen. Sinulle Jumala näyttää olevan ja ei- olevan.

        Aivan. Israelin Jumala oli, mutta on kuollut jo ammoisina aikoina. Niin on käynyt kaikille muillekin eri kansojen jumalille, joita ennen vanhaan oli.


      • torre12 kirjoitti:

        Aivan. Israelin Jumala oli, mutta on kuollut jo ammoisina aikoina. Niin on käynyt kaikille muillekin eri kansojen jumalille, joita ennen vanhaan oli.

        Sinä ajattelet tavallasi ja minä omalla tavallani.


    • >> Vain OIKEA usko pelastaa
      Et usko Raamatun olevan Jumalan KIRJAIMELLISTA sanaa, kokonaan niin kuin se ON!!!
      Oikea usko, PELASTAVA usko on usko Jumalan sanan TÄYTEYTEEN, kokonaan!!! <<

      No kerro mitä se oikea ja kirjaimellinen usko Raamattuun on. Onko se nuorenmaan kreationismia, uskoa luomiseen 7 päivässä, uskoa Nooan merimatkaan ja sitä rataa?

      Jos on, niin niitä pelastujia on minimaalisen vähän. Pekka Reinikainen voisi pelastua, muut julkisuuden äärikonservatiivit eivät pelastuisi.

      • havainto

        "Jos on, niin niitä pelastujia on minimaalisen vähän."

        On uskottava Raamattuun NIIN KUIN SE ON!!! Mikä siinä on niin vaikeaa??? Jos se on Raamatussa, se on TOTTA ja se on JUMALAN LAKI!!! Todellakin, vain harvat pelastuvat!!!


      • havainto kirjoitti:

        "Jos on, niin niitä pelastujia on minimaalisen vähän."

        On uskottava Raamattuun NIIN KUIN SE ON!!! Mikä siinä on niin vaikeaa??? Jos se on Raamatussa, se on TOTTA ja se on JUMALAN LAKI!!! Todellakin, vain harvat pelastuvat!!!

        Et taida olla ihan järjissäsi? Mitähän Jumala tuumaisi sinun lauseistasi?


    • Tajuava

      Hei...etteks te ny tajuu et on tosi tyhmää lähettää mitään kommenttia tällasiin provoaloyuksiin?!

    • Olenpuhunut

      Hei sinä siellä joka syyttelet

    • Olenpuhunut

      Hei sinä siellä joka arvostelet

    • Olenpuhunut

      Hei sinä siellä joka tuomitset

    • Olenpuhunut

      Viides enkeli soitti trumpettiaan, ja minä näin tähden joka tippui taivaalta maahamme.
      Tähdelle annettiin avain hornan kanavaan. Kun hän avasi hornan savu tuli kuin jättimäisestä ahjosta.
      Aurinko ja taivas pimentyivät savusta. Ja savusta tulivat heinäsirkat maahamme ja heille annettiin voima joka on kuin skorpiooneilla.
      Heille kerrottiin älä vahingoita ruohoa äläkä puuta, vaan heitä joilla ei ole Jumalan leimaa otsassa.
      Jumalan raivo on nyt herätetty, suuri kärsimys alkaa.
      Jumala lähetti tänne profeetat ja hän puhuu jokaiselle heidän kauttaan, ilosanoma ja tottelevaisuus toimitetaan.
      Jumala puhuu näiden profeettojen kautta kertoen selviytyjöille mitä Hän haluaa.
      Jumala vapauttaa paholaisen ja antaa hänelle täyden vaikutusvallan, jotta ihmiset jotka vastustavat Jumalan vaatimuksia tajuavat täysin että on jotain paljon suurempaa kuin ihminen.
      Paholainen tulee Jumalan valepuvussa. Kun paholainen ja hänen demoninsa saapuvat on valinta hyvin simppeli:
      Palvo Jumalaa taivaissa kuten hän vaatii tai palvo Jumalaa maanpäällä kuten Hän vaatii.
      Elämme lopun aikoja.
      Valinta on teidän hyvät ihmiset ja kanssakulkijani.
      Terveisin: minun synnit ovat anteeksi annettu, onko teidän?

      • q.v

        Olipa kerran sen pituinen se.


      • Olenpuhunut

        Kyllä minunmielestä ihmisen täytyy selviytyä ja olen sen päättänyt että uhraan mitä vain että tämä laji säilyisi.


    • Tottahan tuo on, tuo aloitus.

      • Olenpuhunut

        Ole ystävällinen, kerro minulle miksi olet huolestunut?
        Kiinni eivät pysy taivahan portit heiltä jotka hyväksyvät muut niinkuin itsensä.


      • Niin, sinullako on valta arvoida ihmisten uskoa ja laittaa se jollekin asteikolle, millä mittaat sen mikä on oikein usko?


    • Kaivataan

      Riivaajatkin uskoivat, mutta ei usko ei toiminut; ei tuottanut hedelmää, niin kuin alkuseurakunnassa. Kun usko on hakusessa ei se voi toimia käytännössä.
      Evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, kun sillä ei voi rehvastella, koska se on oma vanhurskautta. Taivaan valtakunnassa on toisenlainen henki; se on rakkauden henki, se on alku ja loppu.
      Oikea usko siirtyy ympäristöön valona ja voimana, niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

    • Eikiitosjeesus

      Niinpä. Mutta mistä tietäisit että esivanhempasi on satuttu käännyttämään juuri siihen oikeaan uskoon. Tuollainen tuuri olisi loton täysosuman luokkaa.
      Entäs jos taivaan portilla sinulle virnuilee läski budha tai Zeus salamoi.

      • Tuo on totta, se kulttuuri mihin kukin syntyy, aivan varmaan myös vaikuttaa siihen, millainen usko on ja millaiseen uskontoon lähdetään mukaan.


    • pelkätpintajuuret

      Kaikki esivanhempamme jo viissataa vuotta on pakolla käännytetty nimenomaan uskontoon, uskosta ei ole juurikaan ollut mitään tajua.

      siitä voi suomalaisena alkaa juuriensa penkomisen.

    • PasiToivonen

      >>Terveisin: minun synnit ovat anteeksi annettu, onko teidän?>>

      Kertoiko Jeesus?

      • Jeesus kertoi tarinan mukaan: "Kaikki ihmisten synnit annetaan heille anteeksi".


    • PasiToivonen

      >>Viides enkeli soitti trumpettiaan, ja minä näin tähden joka tippui taivaalta maahamme.
      Tähdelle annettiin avain hornan kanavaan. Kun hän avasi hornan savu tuli kuin jättimäisestä ahjosta.>>

      Taisi soittaa Trumppiaan, ei trumpettiaan.

      • Jestas! Nyhämmä sen hokasin. Ennustus Trumpista ja Putinista.


      • KTS kirjoitti:

        Jestas! Nyhämmä sen hokasin. Ennustus Trumpista ja Putinista.

        Aivan varmaan nuo ennustukset voidaan noinkin tulkita.


    • PasiToivonen

      >>On uskottava Raamattuun NIIN KUIN SE ON!!! Mikä siinä on niin vaikeaa??? Jos se on Raamatussa, se on TOTTA ja se on JUMALAN LAKI!!! Todellakin, vain harvat pelastuvat!!!>>

      Tietopisteen Pete pelastuu, hän uskoo litteään Maahan.

    • Palstaa.seurannut

      Mikä keskustelu tämä on, kun vastaukset hukkuvat muitten esittämien ajatusten sekaan pitkin ketjua. Kuka näitä jaksaa lukea yhä uudestaan ja uudestaan ja tarkistaa, onko joku mielipide saanut jatkoa.

      • Kieltämättä se vaatii välillä vaivaa. Mutta näinhän se aina on, kun on usemapi osanottaja.


    • Jumalan sana...

      Jeesus sanoo: Eikö teidän laissanne sanota, että te olette jumalia, enkö minä sitten voi sanoa olevani jumalan poika.

      Ei kai sitä laissa sanota, mutta muistaakseni psalmissa sanotaan, että ne ovat jumalia,joille jumalan sana on tullut.

      • Ei kai ihan niin ollut. Siihen aikaan kun jumalia oli, niin kun Israelilla ei ollut johtajaa, niin he VALITSIVAT uusia jumalia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe