Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Väitettä+Marian+ikuisesta+neityydestä+on+aika+mahdoton+yhdistää+Matteuksen+evankeliumin+1.+luvun+loppuun:"24.+Herättyään+unesta+Joosef+teki,+niinkuin+Herran+enkeli+oli+käskenyt+hänen+tehdä,+ja+otti+vaimonsa+tykönsä+25.+eikä+yhtynyt+häneen,+ENNEN+KUIN+hän+oli+synnyttänyt+pojan.+Ja+hän+antoi+hänelle+nimen+Jeesus.+"+(Matt.+1:24-25,+33/38+käännös)Sanamuoto+"ennen+kuin"+tarkoittaa+yksiselitteisi,+että+synnyttämisen+jälkeen+puolisot+yhtyivät.
  2. "Tappaminen+ei+ole+syntiä,+mutta+murhaaminen+on."Et+voi+oikeasti+olla+tosissasi,+huh+huh.+Jeesus+muuten+selitti+Vuorisaarnassa+mitä+se+käskyissä+kielletty+tappaminen+ja+huorinteko+syvimmillään+tarkoittavat.+Jeesuksen+kertoma+on+aika+lailla+erilainen+kuin+sinun+tulkintasi.21.+"Te+olette+kuulleet+sanotuksi+vanhoille:+'Älä+tapa',+ja:+'Joka+tappaa,+se+on+ansainnut+oikeuden+tuomion'.+22.+Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+vihastuu+veljeensä,+on+ansainnut+oikeuden+tuomion;+ja+joka+sanoo+veljelleen:+'Sinä+tyhjänpäiväinen',+on+ansainnut+suuren+neuvoston+tuomion;+ja+joka+sanoo:+'Sinä+hullu',+on+ansainnut+helvetin+tulen.+23.+Sentähden,+jos+tuot+lahjaasi+alttarille+ja+siellä+muistat,+että+veljelläsi+on+jotakin+sinua+vastaan,+24.+niin+jätä+lahjasi+siihen+alttarin+eteen,+ja+käy+ensin+sopimassa+veljesi+kanssa,+ja+tule+sitten+uhraamaan+lahjasi.+25.+Suostu+pian+sopimaan+riitapuolesi+kanssa,+niin+kauan+kuin+vielä+olet+hänen+kanssaan+tiellä,+ettei+riitapuolesi+vetäisi+sinua+tuomarin+eteen+ja+tuomari+antaisi+sinua+oikeudenpalvelijalle,+ja+ettei+sinua+pantaisi+vankeuteen.+26.+Totisesti+minä+sanon+sinulle:+sieltä+et+pääse,+ennenkuin+maksat+viimeisenkin+rovon.+27.+Te+olette+kuulleet+sanotuksi:+'Älä+tee+huorin'.+28.+Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+katsoo+naista+himoiten+häntä,+on+jo+sydämessään+tehnyt+huorin+hänen+kanssansa.+29.+Jos+sinun+oikea+silmäsi+viettelee+sinua,+repäise+se+pois+ja+heitä+luotasi;+sillä+parempi+on+sinulle,+että+yksi+jäsenistäsi+joutuu+hukkaan,+kuin+että+koko+ruumiisi+heitetään+helvettiin.+30.+Ja+jos+sinun+oikea+kätesi+viettelee+sinua,+hakkaa+se+poikki+ja+heitä+luotasi;+sillä+parempi+on+sinulle,+että+yksi+jäsenistäsi+joutuu+hukkaan,+kuin+että+koko+ruumiisi+menee+helvettiin.+31.+On+sanottu:+'Joka+hylkää+vaimonsa,+antakoon+hänelle+erokirjan'.+32.+Mutta+minä+sanon+teille:+jokainen,+joka+hylkää+vaimonsa+muun+kuin+huoruuden+tähden,+saattaa+hänet+tekemään+huorin,+ja+joka+nai+hyljätyn,+tekee+huorin."Näillä+sanoillaan+hän+osoitti,+ettei+kukaan+pysty+täyttämään+lakia,+vaan+pelastus+on+yksin+armosta.