Vapaa kuvaus

Aloituksia

28

Kommenttia

7319

  1. Ei+todellakaan+pitäisi+ottaa+maksua.+Apostolien+teoissahan+kerrotaan+hieman+aihepiiriä+sivuten+noita+Simonista:"18+Kun+Simon+näki,+että+ne,+joiden+päälle+apostolit+panivat+kätensä,+saivat+Hengen,+hän+tarjosi+heille+rahaa+19+ja+sanoi:+"Antakaa+minullekin+tuollainen+valta,+että+kenen+päälle+panen+käteni,+se+saa+Pyhän+Hengen."+20+Mutta+Pietari+sanoi+hänelle:+"Kadotukseen+joudut+rahoinesi,+kun+luulet,+että+Jumalan+lahja+on+rahalla+ostettavissa!+21+Sinulla+ei+ole+tässä+osaa+eikä+arpaa,+sillä+sinä+et+ole+vilpitön+Jumalan+edessä.+22+Käänny+siis+tästä+pahuudestasi+ja+rukoile+Herraa!+Kenties+hän+antaa+ajatuksesi+anteeksi.+23+Minä+näen,+että+sinä+olet+myrkkyä+täynnä+ja+vääryys+pitää+sinua+kahleissaan."+"+(Ap,t,+8:18-23)
  2. Raamatussa+mainittuja+armolahjoja+ovat+(sori+laiskuuteni,+kopioin+Wikipediasta+:https://fi.wikipedia.org/wiki/ArmolahjaVarustavat+armolahjat+(Ef.+4)Apostolin+armolahja+(lähetyssaarnaaja)+Ef.+4:11,+1.+Kor.+12:28-29Evankeliumin+julistaminen+(evankelistan+armolahja)+Ef.+4:11OpettaminenPaimenen+armolahjaProfetoiminen+(profeetan+armolahja)Vahvistavat+armolahjat+(1.+Kor.+12)Henkien+erottaminen+(henkien+arvosteleminen)+1.+Kor.+12:10Henkien+karkottaminen+(riivaajien+ulosajaminen)+Mark.+16:17Ilmestyksen+armolahja+(näkyjen+näkeminen)+1.+Kor.+14:26Kielillä+puhuminenKielten+selittäminenTerveeksi+tekeminen+(sairaiden+parantaminen)Tiedon+sanatUskon+armolahja+(ihmeitä+vaikuttava+usko)Viisauden+sanatVoimalliset+teot+(ihmeteot,+voimateot)Palvelevat+lahjat+(Room.+12)Antaminen+(omastaan+uhraaminen)+Room.+12:8,+2.+Kor.+8:1-7Avustaminen+(auttaminen)+1.+Kor.+12:28Johtaminen+Room.+12:8Laulun+armolahja+(ylistyksen+johtaminen)Laupeuden+harjoittaminen+(armahtaminen,+köyhien+auttaminen)PalveleminenRohkaiseminen+(kehottaminen)Seurakunnan+hallitseminen+(organisoinnin+armolahja)Muut+(1.+Kor.+7+)Marttyyrin+armolahja+(uskon+tähden+kärsiminen)NaimattomuusEivätkä+nämäkään+luettelot+ole+varmasti+täydellisiä.+Jokainen+armolahja+on+yhtä+tärkeä,+Jumala+antaa+niitä+jokaiselle+siten,+kun+itse+kullekin+hänen+luonteelleen+sopivaksi+näkee.+Itselläni+voisin+noista+ajatella+olevan+lähinnä+palvelevia+lahjoja+(ei+kylläkään+johtamiseen+eikä+varsinkaan+laulamiseen+liittyen+:D+)+sekä+tuo+naimattomuus,+joka+on+mulle+selvästi+luonteva+elämäntapa.+Lisäksi+voisi+olla+joku+lapsityöhön+liittyvä+lahja.