Armolahjat, tarua vai totta.

in.medias.res

Armolahjoihin kuuluu muuan muassaan:
-Kielillä puhuminen
-Profetoiminen
-Ihmeparannus
-Kuolleista herättäminen
-Pahojen henkien karkoittaminen
-Näkyjen näkeminen

Armolahjoihin uskovat ovat harvassa, armolahjoja taruina pitäjiä on paljon.

Todellisuus taitaa olla, että kielillä puhuminen on käsittämätöntä ja epämääräistä, profetoiminen ei onnistu, ihmeparannus ei toimi, kuolleet eivät herää, demoneihin ei uskota ja näkyjen näkeminen on jotenkin sairasta.

125

1108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Todellisuus heille, jotka pitävät armolahjoja taruina, on varmasti juuri tuo, jota kuvasit

      • in.medias.res

        Uskotko sinä armolahjoihin vaikka ne eivät toimisikaan? Vai toimiiko ne?


      • in.medias.res kirjoitti:

        Uskotko sinä armolahjoihin vaikka ne eivät toimisikaan? Vai toimiiko ne?

        Uskon armolahjoihin. Ne on mainittu Raamatussa ja raamattu onJumalan sanaa.


      • in.medias.res
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Uskon armolahjoihin. Ne on mainittu Raamatussa ja raamattu onJumalan sanaa.

        Kuulut niihin harvoihin jotka uskovat.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Kuulut niihin harvoihin jotka uskovat.

        Millä mittarilla mitattuna harvoihin?


      • in.medias.res
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Millä mittarilla mitattuna harvoihin?

        Hyvä kysymys. Mutumittarilla mitattuna, ei kai siitä mitään tutkimusta ole tehty.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Mutumittarilla mitattuna, ei kai siitä mitään tutkimusta ole tehty.

        Mutumittarilla mittaillaan monenlaisia asioita. Uskovista aika moni uskoo armolahjoihin, ei-uskovista varmasti aika harva. Vapislaisista aika moni uskoo armolahjoihin, luultavasti hellareistakin...riippuu niin siitä mistä asiaa katsoo.
        Mutta kuulumpa harvoihin tai vähemmän harvoihin, uskon armolahjoihin.


      • in.medias.res
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mutumittarilla mittaillaan monenlaisia asioita. Uskovista aika moni uskoo armolahjoihin, ei-uskovista varmasti aika harva. Vapislaisista aika moni uskoo armolahjoihin, luultavasti hellareistakin...riippuu niin siitä mistä asiaa katsoo.
        Mutta kuulumpa harvoihin tai vähemmän harvoihin, uskon armolahjoihin.

        Selvä juttu.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mutumittarilla mittaillaan monenlaisia asioita. Uskovista aika moni uskoo armolahjoihin, ei-uskovista varmasti aika harva. Vapislaisista aika moni uskoo armolahjoihin, luultavasti hellareistakin...riippuu niin siitä mistä asiaa katsoo.
        Mutta kuulumpa harvoihin tai vähemmän harvoihin, uskon armolahjoihin.

        Mistä sinä erotat oikean armolahjan feikistä?


      • in.medias.res kirjoitti:

        Uskotko sinä armolahjoihin vaikka ne eivät toimisikaan? Vai toimiiko ne?

        Tässä on hyvä sarja armolahjoista
        http://www.tv7.fi/vod/series/433/


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tässä on hyvä sarja armolahjoista
        http://www.tv7.fi/vod/series/433/

        Ai armolahjoja telkkarissa. Kerran näin kun TV7:n studiossa juontaja oli sitä mieltä, ettei heidän studiossaan tapahdu Apostolien tekojen tapaisia järisyttäviä tapahtumia.


      • Onkos PavoJärvinen ikääntyessään rauhoittunut.... :)


      • Kassuuul

        Paras armolahja on ymmärtää että uskonnot ovat kaikki puhdasta huijausta.
        Kielillä puhumista oppii vaikka kansalaisopistossa. Kielen voi valita ja muutkin ymmärtää. Psykoosiinkin on hoitoa saatavissa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onkos PavoJärvinen ikääntyessään rauhoittunut.... :)

        Onneksi ei ole. Yhtä palava julistaja on edellenkin.


    • Kaikki nuo ovat elävää todellisuutta meidänkin aikanamme, jos Herra kenen kohdalla näkee tarpeelliseksi antaa yhden tai useamman armolahjan. Kaikkina aikoina niitä esiintyy. Ne eivät kuitenkaan ole mitään sirkushuvia tai ylpistelynaiheita. Herra ne antaa kun tilanne vaatii ja myös ottaa pois kun ei enää tarvita. Armolahjat eivät ole ihmisen ominaisuus vaan Jumalan Hengen toimintaa.

      • in.medias.res

        Nykyaikana, kun tarkkailu toimii paremmin kuin ennen. kuolleista herääminenkin on mahdotonta. Ei ole ainakaan koskaan tapahtunut.


      • Ei ne ole todellisuutta: niin paljon olen elämäni aikana nähnyt.

        Raamatun ongelma on, että sinne on pantu tekstejä, joilla ei ole todellisuuspohjaa. Olisi luullut jo 390-luvulla tiedetyn, ettei uskova voi juoda kuolettavaa sen paremmin kuin muutkaan.

        Armolahjat ovat suuri huijaus, mutta ainahan sitä ihmisiä huijattu on.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Nykyaikana, kun tarkkailu toimii paremmin kuin ennen. kuolleista herääminenkin on mahdotonta. Ei ole ainakaan koskaan tapahtunut.

        Mistä tiedät, ettei ole koskaan tapahtunut?


      • in.medias.res
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei ole koskaan tapahtunut?

        Ei ole toteutunut koskaan nykyaikaisten lääkäreiden todistamina.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mistä tiedät, ettei ole koskaan tapahtunut?

        On esim. ollut nähtynä profetioita 1970- luvulta lähtien, ja pieleen ne on menneet. Kielillä puhuminen on pelkkää höpötystä: Paavalin porukka Raamatussa puhui sitä kieltä mitä jossakin vieraskieliset puhuivat. Parantamisia olen tarkoin seurannut, ja niiden lopputulos on nolla.

        Siis että saahan sitä uskoa, mutta on hyvä myös katsoa mihin uskoo. Olen aina hakenut totuutta.


      • Armolahjoista voi tietenkin ajatella, että neovat huijausta, mutta miille, jotka niihin uskovat, ne eivät ole huijausta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Armolahjoista voi tietenkin ajatella, että neovat huijausta, mutta miille, jotka niihin uskovat, ne eivät ole huijausta.

        Armolahjat ovat kyllä todellisuutta uskoi niihin eli ei. Kaikki tietenkään eivät niitä saa, eivätkä kaikki todellakaan pääse niitä todistamaan. Näyttävät spektaakkelit ja massapsykoosit sun muut ihmeparantajat ovat pääsääntöisesti itsensä ja muiden pettämistä.


      • torre12 kirjoitti:

        On esim. ollut nähtynä profetioita 1970- luvulta lähtien, ja pieleen ne on menneet. Kielillä puhuminen on pelkkää höpötystä: Paavalin porukka Raamatussa puhui sitä kieltä mitä jossakin vieraskieliset puhuivat. Parantamisia olen tarkoin seurannut, ja niiden lopputulos on nolla.

        Siis että saahan sitä uskoa, mutta on hyvä myös katsoa mihin uskoo. Olen aina hakenut totuutta.

        Kielillä puhuminen on sille puhujalle varmaankin paljon enemmän kuin pelkkää höpötystä. Profetioita en ole itse seurannut, joten en osaa niistä sanoa. Parantumisia taas ovat parantuneet itse todistaneet, joten en tiedä, voiko heitä kaikkia valehtelijoiksikaan sanoa.

        Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kielillä puhuminen on sille puhujalle varmaankin paljon enemmän kuin pelkkää höpötystä. Profetioita en ole itse seurannut, joten en osaa niistä sanoa. Parantumisia taas ovat parantuneet itse todistaneet, joten en tiedä, voiko heitä kaikkia valehtelijoiksikaan sanoa.

        Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

        Toki jos kielilläpuhuminen on aitoa eikä itsestä lähtevää puhetta. Oma tuotanto olipa mitä solkkausta tahansa on sisällötöntä, ja erityisen huolestuttava ilmiö jos on tuotajalleen merkityksellistä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kielillä puhuminen on sille puhujalle varmaankin paljon enemmän kuin pelkkää höpötystä. Profetioita en ole itse seurannut, joten en osaa niistä sanoa. Parantumisia taas ovat parantuneet itse todistaneet, joten en tiedä, voiko heitä kaikkia valehtelijoiksikaan sanoa.

        Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

        Mm. profetoiva Meller on sanonut, ettei hänellä ole profetoimisen armolahjaa.

        Totta se, että parantuneet sanovat parantuneensa. Mutta tätä olen itse katsellut ja lukenut tehtyjä selvityksiä. Parantumiset eivät ole olleet todellisia. Tämä on ollut omin silmin hyvä nähdä; eräs tuttu uskova mies pyörätuolissaan on yhä samassa tilassa, yksikään parantamiskokous ei ole häntä parantanut.

        Sanon tämän: jos armolahjat olisivat totta ja näkyisivät, niin meikäläinen olisi mitä suurin uskova. Nimittäin uskon todellisuuteen ja konkreettisiin asioihin. Raamatun pitää olla todellisuutta.


      • torre12 kirjoitti:

        Mm. profetoiva Meller on sanonut, ettei hänellä ole profetoimisen armolahjaa.

        Totta se, että parantuneet sanovat parantuneensa. Mutta tätä olen itse katsellut ja lukenut tehtyjä selvityksiä. Parantumiset eivät ole olleet todellisia. Tämä on ollut omin silmin hyvä nähdä; eräs tuttu uskova mies pyörätuolissaan on yhä samassa tilassa, yksikään parantamiskokous ei ole häntä parantanut.

        Sanon tämän: jos armolahjat olisivat totta ja näkyisivät, niin meikäläinen olisi mitä suurin uskova. Nimittäin uskon todellisuuteen ja konkreettisiin asioihin. Raamatun pitää olla todellisuutta.

        Meller ei koskaan ole sanonut profetoivansa. Raamatun profetiooden opettaminen ei ole profetoimista 🤗


      • torre12 kirjoitti:

        Mm. profetoiva Meller on sanonut, ettei hänellä ole profetoimisen armolahjaa.

        Totta se, että parantuneet sanovat parantuneensa. Mutta tätä olen itse katsellut ja lukenut tehtyjä selvityksiä. Parantumiset eivät ole olleet todellisia. Tämä on ollut omin silmin hyvä nähdä; eräs tuttu uskova mies pyörätuolissaan on yhä samassa tilassa, yksikään parantamiskokous ei ole häntä parantanut.

        Sanon tämän: jos armolahjat olisivat totta ja näkyisivät, niin meikäläinen olisi mitä suurin uskova. Nimittäin uskon todellisuuteen ja konkreettisiin asioihin. Raamatun pitää olla todellisuutta.

        Armolahjat ovat työssään milloin missäkin minne Jumala niitä ohjaa. Harvemmin ne tulevat suuremmalle yleisölle nähtäviksi. Jeesuskin varoitteli levittelemästä sanaa tekemsitään parantamisista, mutta ihmiset innoissaan toimivat toisin, jolloin on vaara että asia kääntyy päälaelleen.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Armolahjat ovat työssään milloin missäkin minne Jumala niitä ohjaa. Harvemmin ne tulevat suuremmalle yleisölle nähtäviksi. Jeesuskin varoitteli levittelemästä sanaa tekemsitään parantamisista, mutta ihmiset innoissaan toimivat toisin, jolloin on vaara että asia kääntyy päälaelleen.

        Mutta tänään enää muuta jaksa kirjoittaa. Hyvää yötä itse kullekin, Jeesus myötä ;-)


      • "Kaikki nuo ovat elävää todellisuutta meidänkin aikanamme, Kaikkina aikoina niitä esiintyy."

        >>> Höpsistä keikkaa, nyt taitaa mennä vähän hurmahenkisyyden puolelle? Raamattu opettaa noista mainitsemistasi merkeistä että ne ovat apostolien merkkejä. Kun kristinusko oli ensimmäistä kertaa murtautumassa vasta maailmaan, tarvittiin että Jumala ihmeellisillä merkeillä vahvisti sanansa saarnan.

        Raamatussa mainutut tapahtumat ovat ehdottomasti totta. Meidän aikanamme näitä ei juurikaan enää esiinny, eikä ole kirkkoisien todistuksen mukaan laajemmalti esiintynyt enää 400 -luvun jälkeen. Syy on siinä että se aika oli historiallisesti merkittävä, ainutlaatuinen ja ei ole toistettavissa varsinkaan ihmistekoisella tunnelmoimisella, joukkosuggestiolla, loputtomalla teologisesti nolla-arvoisen ylistyslaulun hoilaamisella, mekaanisilla kielillä-puhumisharjoituksilla eikä suurten ja kuuluisten hengellisten taikurisetien ja tätien äänekkäällä melskaamisella valkoisissa puvuissaan ja geelillä sliipatuissa kuontaloissaan, ultravalkoisiksi valkaistuilla tekohampaillaan.

        Sanoisin pikemminkin etä mitä valkoisemmat hampaat ja leveämpi amerikkalainen hyvy, sitä kaumepaa on syytä nämä hengelliset geelielvikset kiertää.

        Kaikki raittiit kristityt ymmärtävät että meillä on sana, kaste ja ehtoollinen, merkeistä kalleimmat ja ihmeellisimmät! Muiden merkkien loputon kinuaminen on hurmahenkisyyttä ja hengellistä kasvamattomuutta.


      • taskuttäynnäkiviäkö kirjoitti:

        Toki jos kielilläpuhuminen on aitoa eikä itsestä lähtevää puhetta. Oma tuotanto olipa mitä solkkausta tahansa on sisällötöntä, ja erityisen huolestuttava ilmiö jos on tuotajalleen merkityksellistä.

        Minä taas uskon ensisijaisesti ihmisten vilpittömyyteen. Uskon siis, että jos joku puhuu kielillä, hän on siinä aito eikä solkkaa. Nämä armolahja-asiat ovat sellaisia, että ei ole minun asiani arvostella toisten saamia lahjoja tai eivät ne minulle edes kuulu. He tekevät siitä tilin Jumalan kanssa, ei minun.


      • in.medias.res
        usko.vainen kirjoitti:

        Meller ei koskaan ole sanonut profetoivansa. Raamatun profetiooden opettaminen ei ole profetoimista 🤗

        Mikä on ollut todellista profetioimista sanotaan nyt vaikka viiteensataan vuoteen ja on toteutunut?


      • EvLut kirjoitti:

        "Kaikki nuo ovat elävää todellisuutta meidänkin aikanamme, Kaikkina aikoina niitä esiintyy."

        >>> Höpsistä keikkaa, nyt taitaa mennä vähän hurmahenkisyyden puolelle? Raamattu opettaa noista mainitsemistasi merkeistä että ne ovat apostolien merkkejä. Kun kristinusko oli ensimmäistä kertaa murtautumassa vasta maailmaan, tarvittiin että Jumala ihmeellisillä merkeillä vahvisti sanansa saarnan.

        Raamatussa mainutut tapahtumat ovat ehdottomasti totta. Meidän aikanamme näitä ei juurikaan enää esiinny, eikä ole kirkkoisien todistuksen mukaan laajemmalti esiintynyt enää 400 -luvun jälkeen. Syy on siinä että se aika oli historiallisesti merkittävä, ainutlaatuinen ja ei ole toistettavissa varsinkaan ihmistekoisella tunnelmoimisella, joukkosuggestiolla, loputtomalla teologisesti nolla-arvoisen ylistyslaulun hoilaamisella, mekaanisilla kielillä-puhumisharjoituksilla eikä suurten ja kuuluisten hengellisten taikurisetien ja tätien äänekkäällä melskaamisella valkoisissa puvuissaan ja geelillä sliipatuissa kuontaloissaan, ultravalkoisiksi valkaistuilla tekohampaillaan.

        Sanoisin pikemminkin etä mitä valkoisemmat hampaat ja leveämpi amerikkalainen hyvy, sitä kaumepaa on syytä nämä hengelliset geelielvikset kiertää.

        Kaikki raittiit kristityt ymmärtävät että meillä on sana, kaste ja ehtoollinen, merkeistä kalleimmat ja ihmeellisimmät! Muiden merkkien loputon kinuaminen on hurmahenkisyyttä ja hengellistä kasvamattomuutta.

        Hengellinen geelielvis:

        https://www.youtube.com/watch?v=8kkgccLG1Gg

        Ameriikanihme

        Muuten naurattaisi mutta kun näkee nuo laumat eksyksissä olevia ihmisraukkoja juoksemassa geelielviksien lupaamien "armolahjoje" perässä niin paremminkin itkettää...


      • EvLut kirjoitti:

        "Kaikki nuo ovat elävää todellisuutta meidänkin aikanamme, Kaikkina aikoina niitä esiintyy."

        >>> Höpsistä keikkaa, nyt taitaa mennä vähän hurmahenkisyyden puolelle? Raamattu opettaa noista mainitsemistasi merkeistä että ne ovat apostolien merkkejä. Kun kristinusko oli ensimmäistä kertaa murtautumassa vasta maailmaan, tarvittiin että Jumala ihmeellisillä merkeillä vahvisti sanansa saarnan.

        Raamatussa mainutut tapahtumat ovat ehdottomasti totta. Meidän aikanamme näitä ei juurikaan enää esiinny, eikä ole kirkkoisien todistuksen mukaan laajemmalti esiintynyt enää 400 -luvun jälkeen. Syy on siinä että se aika oli historiallisesti merkittävä, ainutlaatuinen ja ei ole toistettavissa varsinkaan ihmistekoisella tunnelmoimisella, joukkosuggestiolla, loputtomalla teologisesti nolla-arvoisen ylistyslaulun hoilaamisella, mekaanisilla kielillä-puhumisharjoituksilla eikä suurten ja kuuluisten hengellisten taikurisetien ja tätien äänekkäällä melskaamisella valkoisissa puvuissaan ja geelillä sliipatuissa kuontaloissaan, ultravalkoisiksi valkaistuilla tekohampaillaan.

        Sanoisin pikemminkin etä mitä valkoisemmat hampaat ja leveämpi amerikkalainen hyvy, sitä kaumepaa on syytä nämä hengelliset geelielvikset kiertää.

        Kaikki raittiit kristityt ymmärtävät että meillä on sana, kaste ja ehtoollinen, merkeistä kalleimmat ja ihmeellisimmät! Muiden merkkien loputon kinuaminen on hurmahenkisyyttä ja hengellistä kasvamattomuutta.

        Ei kai tässä ole tarkoitettukaan mitään loputonta kinuamista. Kyllä armolahjoja saa itselleen pyytää, jos niitä haluaa. Jumala antaa niitä jos se on Hänen tahtonsa. Uskon, että Hän toimii tänä päivänäkin tarpeen mukaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei kai tässä ole tarkoitettukaan mitään loputonta kinuamista. Kyllä armolahjoja saa itselleen pyytää, jos niitä haluaa. Jumala antaa niitä jos se on Hänen tahtonsa. Uskon, että Hän toimii tänä päivänäkin tarpeen mukaan.

        Raamatussa k ä s k e t ä ä n pyytämän armolahjoja klska ne ovat palveluvälineitä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä taas uskon ensisijaisesti ihmisten vilpittömyyteen. Uskon siis, että jos joku puhuu kielillä, hän on siinä aito eikä solkkaa. Nämä armolahja-asiat ovat sellaisia, että ei ole minun asiani arvostella toisten saamia lahjoja tai eivät ne minulle edes kuulu. He tekevät siitä tilin Jumalan kanssa, ei minun.

        Olen samaa mieltä kanssasi, ei meille kuulu mittailla kuka on aito ja kuka ei, sen mittauksen tekee Jumala. Armolahjat toimivat siten kuin ne toimivat ja Jumalan Henki on se, joka niitä jakaa. Ne eivät ole uskon mittareita, niitä jaetaan muilla perusteilla.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, ei meille kuulu mittailla kuka on aito ja kuka ei, sen mittauksen tekee Jumala. Armolahjat toimivat siten kuin ne toimivat ja Jumalan Henki on se, joka niitä jakaa. Ne eivät ole uskon mittareita, niitä jaetaan muilla perusteilla.

        Voisi kuvitella, että ihminen itsekin tietäisi, onko kyse aidosta vai feikistä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voisi kuvitella, että ihminen itsekin tietäisi, onko kyse aidosta vai feikistä.

        Ihan varmasti tietää.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voisi kuvitella, että ihminen itsekin tietäisi, onko kyse aidosta vai feikistä.

        Niin, mistä sinä sen tiedät?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voisi kuvitella, että ihminen itsekin tietäisi, onko kyse aidosta vai feikistä.

        Yleensä parantamistilaisuuksissa ollaan herkässä mielentilassa. Jos siinä kokee jotain paranemisen kihinää, niin on varmaan suuri kynnys tunnustaa jälkeenpäin, ettei olekaan parantunut. Nämä on todettu vääriksi jo tarpeeksi monta kertaa sen lisäksi että olen ollut henkilökohtaisesti läsnä näkemässä todellisuuden.

        Ja jos jotain Raamatussa on profetoitu, nii kaikki ei mene juuri niin. Viimeisin ennustus kun sanoo viimeisen sodan käytävän hevosin ja miekoin. Kyseessä on Ilmestyskirjan väärä profetia, ellei valtiot ala varustautumaan hevosin ja miekoin.


      • torre12 kirjoitti:

        Yleensä parantamistilaisuuksissa ollaan herkässä mielentilassa. Jos siinä kokee jotain paranemisen kihinää, niin on varmaan suuri kynnys tunnustaa jälkeenpäin, ettei olekaan parantunut. Nämä on todettu vääriksi jo tarpeeksi monta kertaa sen lisäksi että olen ollut henkilökohtaisesti läsnä näkemässä todellisuuden.

        Ja jos jotain Raamatussa on profetoitu, nii kaikki ei mene juuri niin. Viimeisin ennustus kun sanoo viimeisen sodan käytävän hevosin ja miekoin. Kyseessä on Ilmestyskirjan väärä profetia, ellei valtiot ala varustautumaan hevosin ja miekoin.

        Ymmärrän Torre, ettet sinä usko armolahjoihin, minä taas uskon. Olisi muuten varmasti aika erikoista ollut ,jos Raamatussa olisi nimetty nykyaikaisen sodan välineitä :)
        Armolahjoja on muitakin kuin vain tuo terveeksi tekemisen armolahja. Toisaalta siitä paranutumisestakin voisi pohtia, että mitä se paraneminen sitten on, että on kyse terveeksi tekemisen armolahjasta. Ja kaikki eivät parane, vaikka kuinka rukoillaan, sekin on ihan realiteetti. Sekin on realiteetti, että asian tiimoilla on aina ollut "parantajia" joilla on jokin muu agenda kuin Jumalan agenda.
        Kuitenkin armolahjat toimivat kaikesta väärästä käytöstä huolimatta. Ja ovat tärkeitä välineitä seurakunnissa.


      • torre12 kirjoitti:

        Yleensä parantamistilaisuuksissa ollaan herkässä mielentilassa. Jos siinä kokee jotain paranemisen kihinää, niin on varmaan suuri kynnys tunnustaa jälkeenpäin, ettei olekaan parantunut. Nämä on todettu vääriksi jo tarpeeksi monta kertaa sen lisäksi että olen ollut henkilökohtaisesti läsnä näkemässä todellisuuden.

        Ja jos jotain Raamatussa on profetoitu, nii kaikki ei mene juuri niin. Viimeisin ennustus kun sanoo viimeisen sodan käytävän hevosin ja miekoin. Kyseessä on Ilmestyskirjan väärä profetia, ellei valtiot ala varustautumaan hevosin ja miekoin.

        Muuten profetiakin tulee arvostella Raamatun sanan pohjalta ja ottaa siitä se mikä on hyvää ja hylätä loput. Profetoiminenkin on vajavaista kuten kaikki mitä ihminen tekee.


      • torre12 kirjoitti:

        Yleensä parantamistilaisuuksissa ollaan herkässä mielentilassa. Jos siinä kokee jotain paranemisen kihinää, niin on varmaan suuri kynnys tunnustaa jälkeenpäin, ettei olekaan parantunut. Nämä on todettu vääriksi jo tarpeeksi monta kertaa sen lisäksi että olen ollut henkilökohtaisesti läsnä näkemässä todellisuuden.

        Ja jos jotain Raamatussa on profetoitu, nii kaikki ei mene juuri niin. Viimeisin ennustus kun sanoo viimeisen sodan käytävän hevosin ja miekoin. Kyseessä on Ilmestyskirjan väärä profetia, ellei valtiot ala varustautumaan hevosin ja miekoin.

        Etkö ole koskaan tavannut ketään tai lukenut kenestäkään joka olisi oikeasti parantunut? Noissahan on se ongelma, että emme taida saada lääkärintodistuksia nähtäväksemme jälkikäteen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ymmärrän Torre, ettet sinä usko armolahjoihin, minä taas uskon. Olisi muuten varmasti aika erikoista ollut ,jos Raamatussa olisi nimetty nykyaikaisen sodan välineitä :)
        Armolahjoja on muitakin kuin vain tuo terveeksi tekemisen armolahja. Toisaalta siitä paranutumisestakin voisi pohtia, että mitä se paraneminen sitten on, että on kyse terveeksi tekemisen armolahjasta. Ja kaikki eivät parane, vaikka kuinka rukoillaan, sekin on ihan realiteetti. Sekin on realiteetti, että asian tiimoilla on aina ollut "parantajia" joilla on jokin muu agenda kuin Jumalan agenda.
        Kuitenkin armolahjat toimivat kaikesta väärästä käytöstä huolimatta. Ja ovat tärkeitä välineitä seurakunnissa.

        Minähän olen uskonut armolahjoihin asiana. Mutta en ole pitkän urani aikana nähnyt mitään sellaista tapahtuvan. En edes sitä yhtä ainutta paranemista.Voihan siitä kyllä usko asiaan jo rapistua.


      • torre12 kirjoitti:

        Minähän olen uskonut armolahjoihin asiana. Mutta en ole pitkän urani aikana nähnyt mitään sellaista tapahtuvan. En edes sitä yhtä ainutta paranemista.Voihan siitä kyllä usko asiaan jo rapistua.

        "...en ole pitkän urani aikana nähnyt mitään sellaista tapahtuvan. En edes sitä yhtä ainutta paranemista..."

        Ikävä kyllä olen toistuvasti tehnyt samanlaisia havaintoja. Siksi suhtaudun hyvin epäillen näihin armolahjoihin, joita väitetään itsellään olevan.


      • torre12 kirjoitti:

        Minähän olen uskonut armolahjoihin asiana. Mutta en ole pitkän urani aikana nähnyt mitään sellaista tapahtuvan. En edes sitä yhtä ainutta paranemista.Voihan siitä kyllä usko asiaan jo rapistua.

        Tietysti jos ei näe, voi usko rapistua. Armolahjoja on muitakin kuin vain parantamisen armolahja. Esim.kielillä puhumusta kuulee paljonkin. Tietenkin ei siihenkään tarvitse uskoa, vaikka sitä kuulee, voihan ihminen feikata vaikka mitä. Tiedon sanoistakin voi ajatella, että kuulija haluaa uskoa ja "tietäjä" osuu sattumalta oikeaan tai on taitava lukemaan ihmistä.
        Kaikista armolahjoista voi sanoa, että ne ovat feikkiä. Tai että ihminen luulee omaavansa jotain ja kehittelee jotain syystä tai toisesta.
        Armolahjat ovat minulle totta, ei niihin kaikkien tarvitse uskoa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tietysti jos ei näe, voi usko rapistua. Armolahjoja on muitakin kuin vain parantamisen armolahja. Esim.kielillä puhumusta kuulee paljonkin. Tietenkin ei siihenkään tarvitse uskoa, vaikka sitä kuulee, voihan ihminen feikata vaikka mitä. Tiedon sanoistakin voi ajatella, että kuulija haluaa uskoa ja "tietäjä" osuu sattumalta oikeaan tai on taitava lukemaan ihmistä.
        Kaikista armolahjoista voi sanoa, että ne ovat feikkiä. Tai että ihminen luulee omaavansa jotain ja kehittelee jotain syystä tai toisesta.
        Armolahjat ovat minulle totta, ei niihin kaikkien tarvitse uskoa.

        Kielillä puhumista. Jeesus sanoo puhuttavan "uusilla kielillä"- mitähän uusia kieliä uskovat ovatkaan keksineet! Paavalin porukka taas puhui uusia kieliä siten, että keskusteluissa yllättäen osasivat puhua itselleen outoa kieltä, joita muun maalaiset puhuivat.

        Nämä armolahjat oli minulle alkusysäys lopettaa uskominen. Siis kun tarkkailin ja tutkin, niin armolahjoja ei ollut kenelläkään. Ei yhden yhdelläkään. Eikä niitä ole näkynyt sen enempää vieläkään.

        Eräät valehtelevan helluntaiseurakunnan miehet kehuivat helluntaipalstalla kuinka heillä niin paljon parannetaan. Kehoitin heitä tulemaan tänne Espanjaan parantamaan minut ja todistamaan sanansa. Siellä jupistiin, kuka lähtee torre12:n pilkattavaksi. Kaksi sitten tuli, mutta he ilmoittivat vähän ennen perille pääsyä, että eivät pysty parantamaan. No sen kyllä tiesinkin.


      • Kassuuul
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Armolahjoista voi tietenkin ajatella, että neovat huijausta, mutta miille, jotka niihin uskovat, ne eivät ole huijausta.

        Säälittävää ettei millään tajua tulleensa huijatuksi. Tai että huijaa itse.


      • torre12 kirjoitti:

        Kielillä puhumista. Jeesus sanoo puhuttavan "uusilla kielillä"- mitähän uusia kieliä uskovat ovatkaan keksineet! Paavalin porukka taas puhui uusia kieliä siten, että keskusteluissa yllättäen osasivat puhua itselleen outoa kieltä, joita muun maalaiset puhuivat.

        Nämä armolahjat oli minulle alkusysäys lopettaa uskominen. Siis kun tarkkailin ja tutkin, niin armolahjoja ei ollut kenelläkään. Ei yhden yhdelläkään. Eikä niitä ole näkynyt sen enempää vieläkään.

        Eräät valehtelevan helluntaiseurakunnan miehet kehuivat helluntaipalstalla kuinka heillä niin paljon parannetaan. Kehoitin heitä tulemaan tänne Espanjaan parantamaan minut ja todistamaan sanansa. Siellä jupistiin, kuka lähtee torre12:n pilkattavaksi. Kaksi sitten tuli, mutta he ilmoittivat vähän ennen perille pääsyä, että eivät pysty parantamaan. No sen kyllä tiesinkin.

        Tarkoitatko, että lopetit uskomisen, koska petyit ihmisiin?


      • Eerikatässämoi
        Kassuuul kirjoitti:

        Säälittävää ettei millään tajua tulleensa huijatuksi. Tai että huijaa itse.

        Kannattaa miettiä mihin sääliänsä suuntaa.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että lopetit uskomisen, koska petyit ihmisiin?

        En niin ajatellut. Ajattelin, että Raamattu on kirjoituksia, joissa ei ole mitään jumalallista. Niissä ei ole voimaa, ei kosketusta todelliseen elämään.


      • torre12 kirjoitti:

        En niin ajatellut. Ajattelin, että Raamattu on kirjoituksia, joissa ei ole mitään jumalallista. Niissä ei ole voimaa, ei kosketusta todelliseen elämään.

        Ok.


    • Armolahjat ovat Raamatun mukaisia, joten uskoimmepa tai emme, ne ovat olemassa.

      • Tähän sanon Amen


      • Mistä sinä erotat oikean armolahjan feikistä?


      • in.medias.res

        Kovin yleinen armolahja ei kuitenkaan kuolleitten hrättäminen ole. Jos lääkäri on todennut että ihminen on kuollut niin siitä ei kukaan taida enää herätä.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Kovin yleinen armolahja ei kuitenkaan kuolleitten hrättäminen ole. Jos lääkäri on todennut että ihminen on kuollut niin siitä ei kukaan taida enää herätä.

        Ei varmasti ole kovin yleinen. Itse asiassa moni ihminen on herännyt kuolleista lääkärin kuolleeksi toteamisen jälkeen. Onhan niitä tarinoita, että ihminen on herännyt arkussa tai ruumishuoneella.


      • in.medias.res
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei varmasti ole kovin yleinen. Itse asiassa moni ihminen on herännyt kuolleista lääkärin kuolleeksi toteamisen jälkeen. Onhan niitä tarinoita, että ihminen on herännyt arkussa tai ruumishuoneella.

        Ne ovat sitten tapauksia joissa lääkäri on toiminut huolimattomasti kuolemaa todetessaan. Ei armolahjan omaajan vaikutuksesta.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Ne ovat sitten tapauksia joissa lääkäri on toiminut huolimattomasti kuolemaa todetessaan. Ei armolahjan omaajan vaikutuksesta.

        Voit olla oikeassa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei varmasti ole kovin yleinen. Itse asiassa moni ihminen on herännyt kuolleista lääkärin kuolleeksi toteamisen jälkeen. Onhan niitä tarinoita, että ihminen on herännyt arkussa tai ruumishuoneella.

        Koska vasta nyt on tarkemmin alettu tutkia, mitä kuoleman aikana tapahtuu, niin on kyetty löytämään myös tapauksia, joissa diagnoosi on ollut ennenaikainen. On olemassa harvinaisia tiloja, joissa saatetaan ihminen julistaa kuolleeksi vaikkei olekaan.

        Näissä ei ole tainnut koskaan olla ketään sellaista paikalla, joka olisi yrittänyt manata kuollutta eloon?


      • mummomuori kirjoitti:

        Koska vasta nyt on tarkemmin alettu tutkia, mitä kuoleman aikana tapahtuu, niin on kyetty löytämään myös tapauksia, joissa diagnoosi on ollut ennenaikainen. On olemassa harvinaisia tiloja, joissa saatetaan ihminen julistaa kuolleeksi vaikkei olekaan.

        Näissä ei ole tainnut koskaan olla ketään sellaista paikalla, joka olisi yrittänyt manata kuollutta eloon?

        En tiedä, onko ollut ketään paikalla manaamassa, tuskin noissa tapauksissa. Olen kyllä kuullut tai lukenut sellaisistakin, jossa ihminen on jo todettu kuolleeksi, ja siinä on joku ollut rukoilemassa ja olisi tapahtunut herääminen. Mutta niistähän ei ole kaiketi sen kummempia todisteita olemassa, joten voivat olla huijaustakin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tiedä, onko ollut ketään paikalla manaamassa, tuskin noissa tapauksissa. Olen kyllä kuullut tai lukenut sellaisistakin, jossa ihminen on jo todettu kuolleeksi, ja siinä on joku ollut rukoilemassa ja olisi tapahtunut herääminen. Mutta niistähän ei ole kaiketi sen kummempia todisteita olemassa, joten voivat olla huijaustakin.

        Olen lukenut mm. Intiassa tapauksista, joissa hautajaisissa arkussa oleva hakkaa arkun kantta. Kuolemat eivät aina ole sitä miltä näyttää.

        Itse en enää usko mihinkään mitä uskonnon nimissä todistellaan. Wilkerson profetoi jotain Suomen ja Neuvostoliiton herätyksestä. No, herätystä ei ole tullut, eikä Neuvostoliittoakaan enää ole.


      • torre12 kirjoitti:

        Olen lukenut mm. Intiassa tapauksista, joissa hautajaisissa arkussa oleva hakkaa arkun kantta. Kuolemat eivät aina ole sitä miltä näyttää.

        Itse en enää usko mihinkään mitä uskonnon nimissä todistellaan. Wilkerson profetoi jotain Suomen ja Neuvostoliiton herätyksestä. No, herätystä ei ole tullut, eikä Neuvostoliittoakaan enää ole.

        Uskoaan ei koskaan kannatakaan ripustaa ihmisten varaan. Ihmisiin pettyy aina.


      • läpäläpälässynlää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Uskoaan ei koskaan kannatakaan ripustaa ihmisten varaan. Ihmisiin pettyy aina.

        Hauki on kala. Vai mitä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tiedä, onko ollut ketään paikalla manaamassa, tuskin noissa tapauksissa. Olen kyllä kuullut tai lukenut sellaisistakin, jossa ihminen on jo todettu kuolleeksi, ja siinä on joku ollut rukoilemassa ja olisi tapahtunut herääminen. Mutta niistähän ei ole kaiketi sen kummempia todisteita olemassa, joten voivat olla huijaustakin.

        Miten noissa tqapauksissa on tarkastettu, ettei kyse ole juuri siitä, että kuolema on prosesessi, ei mikään selkeä juttu. Moni fyysinen tila saattaa muistuttaa kuolemaa, ja ellei sitä todeta kunnollisilla laitteilla, saattaa tuollainen "yllätys" tulla.


      • mummomuori kirjoitti:

        Miten noissa tqapauksissa on tarkastettu, ettei kyse ole juuri siitä, että kuolema on prosesessi, ei mikään selkeä juttu. Moni fyysinen tila saattaa muistuttaa kuolemaa, ja ellei sitä todeta kunnollisilla laitteilla, saattaa tuollainen "yllätys" tulla.

        Juu, ei ne selkeitä varmaan ole. Selityksiä varmasti löytyy puoleen ja toiseen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Juu, ei ne selkeitä varmaan ole. Selityksiä varmasti löytyy puoleen ja toiseen.

        Aivan. Ensin kannattaa aina etsiä järkevä selitys. Mikäli sellaista ei löydy, silloin voidaan jo keskustella yliluonnollisuuden osuudesta.


    • viisaus_ja_ymmärrys

      Viisaus & ymmärrys, ne jäivät mainitsematta.

      Kirje efesolaisille 1:
      8. Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
      9. tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
      10. siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.

      Sananlaskut 4:
      7. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä.

      • in.medias.res

        Taisi olla joitakin muitakin armolahjoja jotka jäivät mainitsematta.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Taisi olla joitakin muitakin armolahjoja jotka jäivät mainitsematta.

        Niitä olisikin hyvä tähän tuoda.


      • in.medias.res
        mummomuori kirjoitti:

        Niitä olisikin hyvä tähän tuoda.

        Niitä löytää netistäkin. Helluntalaisen Mikko Sataman lista on pitkä. Onko ne kaikki sitten oikeita siitä voi olla montaa mieltä.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Niitä löytää netistäkin. Helluntalaisen Mikko Sataman lista on pitkä. Onko ne kaikki sitten oikeita siitä voi olla montaa mieltä.

        Mikko Satama on luterilanen pappi.


      • in.medias.res kirjoitti:

        Niitä löytää netistäkin. Helluntalaisen Mikko Sataman lista on pitkä. Onko ne kaikki sitten oikeita siitä voi olla montaa mieltä.

        Niin, sittenhän niitä voisi tarkastella yhdessä, mitä sieltä löytyy.


      • yllii

    • Tarua tietenkin mutta kyllä niillä rahaa on siltikin tahkottu kuten tarulla Sormusten Herrastakin :)

    • Minä olen tuossa kohdassa "Torren" kanssa samoilla linjoilla kun hän sanoi jotain sinne päin, että totuus on hänelle tärkeintä. Totuus ja todellisuus ei voi olla kenellekään merkityksetön asia.

      • Totuus ja todellisuus onkin niitä asioita, jotka saavat minut uskomaan Jumalaan ja armolahjoihin :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Totuus ja todellisuus onkin niitä asioita, jotka saavat minut uskomaan Jumalaan ja armolahjoihin :)

        Minulle Jumala on kuten tiedät mahdollinen mutta ei käsitettävissä oleva hahmo ja armolahjat ovat kyllä suoraan sanottuna kuolleista herättämisen ja pahojen sairauksien parantamisen osalta kielteiset. Tämä ei merkitse mitään siihen ettenkö kunnioittaisi toisin uskovaakin.


      • sage8 kirjoitti:

        Minulle Jumala on kuten tiedät mahdollinen mutta ei käsitettävissä oleva hahmo ja armolahjat ovat kyllä suoraan sanottuna kuolleista herättämisen ja pahojen sairauksien parantamisen osalta kielteiset. Tämä ei merkitse mitään siihen ettenkö kunnioittaisi toisin uskovaakin.

        Kunnioitatko siis meitä fundamentalistejakin? 😳


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kunnioitatko siis meitä fundamentalistejakin? 😳

        Kunnioitan mutta ehkäpä hieman vähemmin kuin maltillisempia uskovia. Meillähän on ollut pitkä perinne aika kiivaistakin sanailuista enkä niistä sen kummempaa kaunaa enkä vihaa kanna.


      • sage8 kirjoitti:

        Kunnioitan mutta ehkäpä hieman vähemmin kuin maltillisempia uskovia. Meillähän on ollut pitkä perinne aika kiivaistakin sanailuista enkä niistä sen kummempaa kaunaa enkä vihaa kanna.

        Entä sinä, kunnioitatko agnostikkoja?


      • sage8 kirjoitti:

        Minulle Jumala on kuten tiedät mahdollinen mutta ei käsitettävissä oleva hahmo ja armolahjat ovat kyllä suoraan sanottuna kuolleista herättämisen ja pahojen sairauksien parantamisen osalta kielteiset. Tämä ei merkitse mitään siihen ettenkö kunnioittaisi toisin uskovaakin.

        Kuolleista herättäminen ei ole joka päiväinen juttu, eikä parantaminenkaan.
        En itse usko, että tänä päivänä juuri ilmenee kuolleista herättämistä. Ja parantamisen kohdalla taas en jaksa uskoa suuriin massaparantamiskokouksiin.
        Jumala toimii missä toimii ja omalla tavallaan. Sairaiden puolesta on hyvä rukoilla ja terveyttäkin saa pyytää, mutta siinä kohtaa kun pistetään pystyy suuria massakokouksia markkinahumun saattelemana, luulen että on eksytty harhapoluille.


      • sage8 kirjoitti:

        Kunnioitan mutta ehkäpä hieman vähemmin kuin maltillisempia uskovia. Meillähän on ollut pitkä perinne aika kiivaistakin sanailuista enkä niistä sen kummempaa kaunaa enkä vihaa kanna.

        Sinun kunnioituksesi on siis kiinni siitä mistä sinä pidät ja mistä et? 😳


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuolleista herättäminen ei ole joka päiväinen juttu, eikä parantaminenkaan.
        En itse usko, että tänä päivänä juuri ilmenee kuolleista herättämistä. Ja parantamisen kohdalla taas en jaksa uskoa suuriin massaparantamiskokouksiin.
        Jumala toimii missä toimii ja omalla tavallaan. Sairaiden puolesta on hyvä rukoilla ja terveyttäkin saa pyytää, mutta siinä kohtaa kun pistetään pystyy suuria massakokouksia markkinahumun saattelemana, luulen että on eksytty harhapoluille.

        Minulla on hyvä ystävä joka on pitkän uran tehnyt lääkäri ja viime keväänä saunaillassamme kysyin häneltä, että tietääkö hän yhtään tapausta jossa vakavasti sairastava olisi parantunut ihmeiden kautta ja vastaus oli jyrkkä ei ja se vielä vahvisti tätä käsitystä joka minulla oli jo ennenkin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinun kunnioituksesi on siis kiinni siitä mistä sinä pidät ja mistä et? 😳

        En ala nyt jankkaamaan kanssasi.


      • sage8 kirjoitti:

        Minulla on hyvä ystävä joka on pitkän uran tehnyt lääkäri ja viime keväänä saunaillassamme kysyin häneltä, että tietääkö hän yhtään tapausta jossa vakavasti sairastava olisi parantunut ihmeiden kautta ja vastaus oli jyrkkä ei ja se vielä vahvisti tätä käsitystä joka minulla oli jo ennenkin.

        Eihän näihin asioihin mikään pakko ole uskoa . :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eihän näihin asioihin mikään pakko ole uskoa . :)

        Ei niin ja voi uskoa jos tuntuu siltä.


      • sage8 kirjoitti:

        Ei niin ja voi uskoa jos tuntuu siltä.

        Näinhän se menee.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näinhän se menee.

        Voidaaks olla edelleen väleissä?


      • sage8 kirjoitti:

        En ala nyt jankkaamaan kanssasi.

        No sepä hyvä. Keskustele sitten 🤗


      • sage8 kirjoitti:

        Voidaaks olla edelleen väleissä?

        No totta kai ollaan väleissä. Miten se nyt tuohon voisi kaatua`:)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        No totta kai ollaan väleissä. Miten se nyt tuohon voisi kaatua`:)

        No hyvä, ajattelin kun olit niin lyhytsanainen että suutuit. Minulla on yksi lapsuudenkaveri joka on lestadiolaisuskossa ja kun tapaamme emme puhu uskosta ollenkaan ja se toimii hyvin. Ehkä ajattelen samoin sinun suhteesi. Tiedä häntä.


      • sage8 kirjoitti:

        No hyvä, ajattelin kun olit niin lyhytsanainen että suutuit. Minulla on yksi lapsuudenkaveri joka on lestadiolaisuskossa ja kun tapaamme emme puhu uskosta ollenkaan ja se toimii hyvin. Ehkä ajattelen samoin sinun suhteesi. Tiedä häntä.

        En minä siitä suutu, että sinä et usko samalla tavalla kuin minä. Lyhytsanaisuus johtuu siitä, ettei ole järkevää lähteä juupas-eipäs -keskusteluun. Ymmärrän hyvin sen, että sinä ajattelet eri tavoin kuin minä, eikä se vähennä minun uskoani ja toisaalta minulla ei ole tarvetta käännyttää sinua. Puhun mielelläni uskon asioista ja kestän sen, että kaikki eivät usko samoin :)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        En minä siitä suutu, että sinä et usko samalla tavalla kuin minä. Lyhytsanaisuus johtuu siitä, ettei ole järkevää lähteä juupas-eipäs -keskusteluun. Ymmärrän hyvin sen, että sinä ajattelet eri tavoin kuin minä, eikä se vähennä minun uskoani ja toisaalta minulla ei ole tarvetta käännyttää sinua. Puhun mielelläni uskon asioista ja kestän sen, että kaikki eivät usko samoin :)

        Oikein hyvä, hyvää yötä.


      • sage8 kirjoitti:

        Oikein hyvä, hyvää yötä.

        Hyvää yötä Sage.


    • Eiköhän kyse ole jostakin humpuukista jossa käytetään hyväksi hyväuskoisia ihmisiä kun nimittäin useinkaan nämä "parannus-tilaisuudet" eivät ole ilmaisia.

      Lisäksi olen ajatellut asiaa niin, että jos minulla olisi parantamislahja niin ensimmäinen minne marssisin olisi joku lasten syöpäosasto ja parantaisin kaikki sieltä, ilman, että minulle pitäisi antaa lanttiakaan. No kahvit voisin siinä homman päätteeksi hoitajien kanssa juoda. Nuo ihmiset jotka väittävät omaavansa parantamisen lahjan niin, eivätkö he siis todellisuudessa piittaa ihmisen kärsimyksestä ? Vai toimiiko tuo lahja vain silloin jos itse saa vastalahjan ?

      Kuolleista herättäminen on taas asia mitä ei taatusti ole tapahtunut ja mielestäni niin julmaa "leikkiä" ettei sille edes löydy vertailukohtaa.

      • ilman-muuta-näin

        Humpuukia kaikki koska uskonnon varjolla saa tehdä melkein mitä vain ilman todistamisen velvollisuutta.


      • Olin Helsingissä tilaisuudessa Jäähallissa, jossa oli USA:sta parantajapariskunta.

        He keräsivät rahaa näin: "Jos olette ennen antaneet kympin, niin antakaa nyt satanen. Jos olette ennen antaneet satasen, niin antakaan nyt tonni. Jos ei ole nyt rahaa, niin meillä on tilillepano- lomakkeet".


      • torre12 kirjoitti:

        Olin Helsingissä tilaisuudessa Jäähallissa, jossa oli USA:sta parantajapariskunta.

        He keräsivät rahaa näin: "Jos olette ennen antaneet kympin, niin antakaa nyt satanen. Jos olette ennen antaneet satasen, niin antakaan nyt tonni. Jos ei ole nyt rahaa, niin meillä on tilillepano- lomakkeet".

        Juuri tuota tarkoitin.

        Jos minulla olisi kyseinen lahja, en pihistelisi sen käytössä. Toki leipää minäkin syön voisin rikkailta ottaa jotakin leipärahaa mutta köyhiä ja pienimpiä auttaisi ilmaiseksi.


      • Parantamisen armolahjan omaava ihminen ei itse paranna, vaan Jumala parantaa hänen kauttaan. Kenenkään kyseisen armolahjan omaavan ei pitäisi milloinkaan luvata paranemista, sillä se on aina kokonaan Jumalan käsissä.


      • torre12 kirjoitti:

        Olin Helsingissä tilaisuudessa Jäähallissa, jossa oli USA:sta parantajapariskunta.

        He keräsivät rahaa näin: "Jos olette ennen antaneet kympin, niin antakaa nyt satanen. Jos olette ennen antaneet satasen, niin antakaan nyt tonni. Jos ei ole nyt rahaa, niin meillä on tilillepano- lomakkeet".

        Tällaiset kolehtipuheet ovat vihoviimeisen vastenmielisiä. Kerään seurakunnassani säännöllisesti kolehtia, ja en varmasti nousisi penkistä kierrokselle, jos kolehtipuhe olisi vähänkin tuon kaltainen. Onneksi en ole sellaista seurakunnassamme kuullut.

        Eräs tuntemani, pitkään uskossa ollut mies oli ollut vierailemassa seurakunnassa, jossa oli pidetty mainitsemasi kaltainen kolehtipuhe, Oli kuulemma laittanut takaisin lompsaansa sen rahan, minkä oi meinannut kolehtiin laittaa. :D


      • Tipale kirjoitti:

        Parantamisen armolahjan omaava ihminen ei itse paranna, vaan Jumala parantaa hänen kauttaan. Kenenkään kyseisen armolahjan omaavan ei pitäisi milloinkaan luvata paranemista, sillä se on aina kokonaan Jumalan käsissä.

        Tuohon on aivan mahdoton uskoa. Olisiko Jumala parantanut tapansa?

        Raamatussahan Jumala ei ketään paranna, mutta surmaa sitäkin enemmän. Miksi Jumala nyt parantaisi jonkun ihmisen kautta? Ei niin tapahtunut Raamatussakaan. Joku tässä nyt mättää.

        Jeesus sen sijaan piti parantamisia itsestään selvänä. Kerran pani 72 ihmistä matkaan: "menkää talosta taloon ja parantakaa siellä sairaat". Myös uskovan merkkinä on sairaiden parantaminen panemalla kätensä heidän päälleen.

        Huomaa: Jeesus ei pane tähän muuta kuin uskovan toimen.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuohon on aivan mahdoton uskoa. Olisiko Jumala parantanut tapansa?

        Raamatussahan Jumala ei ketään paranna, mutta surmaa sitäkin enemmän. Miksi Jumala nyt parantaisi jonkun ihmisen kautta? Ei niin tapahtunut Raamatussakaan. Joku tässä nyt mättää.

        Jeesus sen sijaan piti parantamisia itsestään selvänä. Kerran pani 72 ihmistä matkaan: "menkää talosta taloon ja parantakaa siellä sairaat". Myös uskovan merkkinä on sairaiden parantaminen panemalla kätensä heidän päälleen.

        Huomaa: Jeesus ei pane tähän muuta kuin uskovan toimen.

        Apostolien tekojen 3:1-10 kerrotaan ramman parantamisesta. Siinä Pietari on voimateon välikappaleena, mutta ilmaisee selvästi, kenestä teko on lähtöisin: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele."

        Mainitsemassasi kohdassa Jeesus antoi noille 72 ihmiselle niin selvän mandaatin, ettei voinut olla epäselvyyttä, etteivätkö sairaat myös paranisi. Vastaavan varmuuden osoittamista pidettäisiin nykypäivänä helposti härskinä huijaamisena, todennäköisesti itsekin pyörittelisin päätäni.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuohon on aivan mahdoton uskoa. Olisiko Jumala parantanut tapansa?

        Raamatussahan Jumala ei ketään paranna, mutta surmaa sitäkin enemmän. Miksi Jumala nyt parantaisi jonkun ihmisen kautta? Ei niin tapahtunut Raamatussakaan. Joku tässä nyt mättää.

        Jeesus sen sijaan piti parantamisia itsestään selvänä. Kerran pani 72 ihmistä matkaan: "menkää talosta taloon ja parantakaa siellä sairaat". Myös uskovan merkkinä on sairaiden parantaminen panemalla kätensä heidän päälleen.

        Huomaa: Jeesus ei pane tähän muuta kuin uskovan toimen.

        Juu, nämä monien uskovaisten selitykset tästä parantamisesta ovat hyvinkin ristiriitaisia kun aletaan puhumaan henkiparannuksesta, sitten taas Jeesuksen toimiin joka ei kyntttiläänsä vakanalla pitänyt vaan käytti sitä kun tarve oli. Eikä vaatinut rahallisia korvauksia teoistaan.


      • Tipale kirjoitti:

        Apostolien tekojen 3:1-10 kerrotaan ramman parantamisesta. Siinä Pietari on voimateon välikappaleena, mutta ilmaisee selvästi, kenestä teko on lähtöisin: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä: nouse ja kävele."

        Mainitsemassasi kohdassa Jeesus antoi noille 72 ihmiselle niin selvän mandaatin, ettei voinut olla epäselvyyttä, etteivätkö sairaat myös paranisi. Vastaavan varmuuden osoittamista pidettäisiin nykypäivänä helposti härskinä huijaamisena, todennäköisesti itsekin pyörittelisin päätäni.

        No joo. Tosiaan Mark.16 Jeesus sanoo: "Minun nimessäni he (uskovat) parantavat sairaat". Voihan sitä pitää Jeesuksen aikaansaamana paranemisena.

        Mutta otit esiin sen miten helposti hommat Raamatussa hoituu. Ei niin käy täällä todellisessa elämässä.


      • "...jos minulla olisi parantamislahja niin ensimmäinen minne marssisin olisi joku lasten syöpäosasto ja parantaisin kaikki sieltä, ilman, että minulle pitäisi antaa lanttiakaan."

        Joskus on samanlaisia ajatuksia mieleen tullut. Miksi nämä jotka väittävät itsellään olevan parantamisen lahjan, eivät toimi noin?


    • Raamatussa mainittuja armolahjoja ovat (sori laiskuuteni, kopioin Wikipediasta :

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Armolahja

      Varustavat armolahjat (Ef. 4)

      Apostolin armolahja (lähetyssaarnaaja) Ef. 4:11, 1. Kor. 12:28-29
      Evankeliumin julistaminen (evankelistan armolahja) Ef. 4:11
      Opettaminen
      Paimenen armolahja
      Profetoiminen (profeetan armolahja)


      Vahvistavat armolahjat (1. Kor. 12)

      Henkien erottaminen (henkien arvosteleminen) 1. Kor. 12:10
      Henkien karkottaminen (riivaajien ulosajaminen) Mark. 16:17
      Ilmestyksen armolahja (näkyjen näkeminen) 1. Kor. 14:26
      Kielillä puhuminen
      Kielten selittäminen
      Terveeksi tekeminen (sairaiden parantaminen)
      Tiedon sanat
      Uskon armolahja (ihmeitä vaikuttava usko)
      Viisauden sanat
      Voimalliset teot (ihmeteot, voimateot)


      Palvelevat lahjat (Room. 12)

      Antaminen (omastaan uhraaminen) Room. 12:8, 2. Kor. 8:1-7
      Avustaminen (auttaminen) 1. Kor. 12:28
      Johtaminen Room. 12:8
      Laulun armolahja (ylistyksen johtaminen)
      Laupeuden harjoittaminen (armahtaminen, köyhien auttaminen)
      Palveleminen
      Rohkaiseminen (kehottaminen)
      Seurakunnan hallitseminen (organisoinnin armolahja)

      Muut (1. Kor. 7 )

      Marttyyrin armolahja (uskon tähden kärsiminen)
      Naimattomuus


      Eivätkä nämäkään luettelot ole varmasti täydellisiä. Jokainen armolahja on yhtä tärkeä, Jumala antaa niitä jokaiselle siten, kun itse kullekin hänen luonteelleen sopivaksi näkee. Itselläni voisin noista ajatella olevan lähinnä palvelevia lahjoja (ei kylläkään johtamiseen eikä varsinkaan laulamiseen liittyen :D ) sekä tuo naimattomuus, joka on mulle selvästi luonteva elämäntapa. Lisäksi voisi olla joku lapsityöhön liittyvä lahja.

      • Joka tapauksessa näki tuon lahjan miten tahansa. Niin eihän siitä pidä hyötyä itselleen ottaa ?
        Mikä juurikin loistaa näissä uskonvarjolla toimivissa parantajissa.

        Itse ainakin tekisin tuota ihan leipä ja kahvipalkalla.


      • nähty.on kirjoitti:

        Joka tapauksessa näki tuon lahjan miten tahansa. Niin eihän siitä pidä hyötyä itselleen ottaa ?
        Mikä juurikin loistaa näissä uskonvarjolla toimivissa parantajissa.

        Itse ainakin tekisin tuota ihan leipä ja kahvipalkalla.

        Ei todellakaan pitäisi ottaa maksua. Apostolien teoissahan kerrotaan hieman aihepiiriä sivuten noita Simonista:

        "18 Kun Simon näki, että ne, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat Hengen, hän tarjosi heille rahaa 19 ja sanoi: "Antakaa minullekin tuollainen valta, että kenen päälle panen käteni, se saa Pyhän Hengen." 20 Mutta Pietari sanoi hänelle: "Kadotukseen joudut rahoinesi, kun luulet, että Jumalan lahja on rahalla ostettavissa! 21 Sinulla ei ole tässä osaa eikä arpaa, sillä sinä et ole vilpitön Jumalan edessä. 22 Käänny siis tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa! Kenties hän antaa ajatuksesi anteeksi. 23 Minä näen, että sinä olet myrkkyä täynnä ja vääryys pitää sinua kahleissaan." " (Ap,t, 8:18-23)


      • Nyt ei pitäisi heittää lasta pesuveden mukana. Armolahjoja on todellakin myös muita kuin se terveeksi tekemisen armolahja. Ja se, että joitakin asioita käytettään väärin ja manipuloidaan ja hyväksikäytetään ihmisiä uskonnon varjolla, ei tee mitenkään tyhjäksi Raamatun sanaa. Se että ihmiset yrittävät hyötyä toisen kustannuksella, ei tee asiaa huonoksi. Ei sekään, että jotkut feikkaavat tai "hölmöyttään" luulevat omaavansa jonkin lahjan.
        Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. Näin minä uskon.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt ei pitäisi heittää lasta pesuveden mukana. Armolahjoja on todellakin myös muita kuin se terveeksi tekemisen armolahja. Ja se, että joitakin asioita käytettään väärin ja manipuloidaan ja hyväksikäytetään ihmisiä uskonnon varjolla, ei tee mitenkään tyhjäksi Raamatun sanaa. Se että ihmiset yrittävät hyötyä toisen kustannuksella, ei tee asiaa huonoksi. Ei sekään, että jotkut feikkaavat tai "hölmöyttään" luulevat omaavansa jonkin lahjan.
        Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. Näin minä uskon.

        Mistä sinä tunnistat onko jonkun armolahja Jumalasta vai feikki? 😳


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt ei pitäisi heittää lasta pesuveden mukana. Armolahjoja on todellakin myös muita kuin se terveeksi tekemisen armolahja. Ja se, että joitakin asioita käytettään väärin ja manipuloidaan ja hyväksikäytetään ihmisiä uskonnon varjolla, ei tee mitenkään tyhjäksi Raamatun sanaa. Se että ihmiset yrittävät hyötyä toisen kustannuksella, ei tee asiaa huonoksi. Ei sekään, että jotkut feikkaavat tai "hölmöyttään" luulevat omaavansa jonkin lahjan.
        Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. Näin minä uskon.

        Jos teeskentelee, ei se ole mikään Jumalan antama armonlahja.

        Jos ihminen toimii todellakin armonlahjasta niin jo pelkkä Jumala pitäisi estää sen, ettei sitä käytä väärin.

        Mielestäni ei ole mitään muuta halveksittavampaa kuin väittää omaavansa jokin armonlahja ja sitten yrittää siitä hyötyä. Niin ei tee todella uskossa oleva ihminen.

        Ihan kuten tuossa ylempänä otin tuon parantamisen lahjan esiin, en tavoittelisi itselleni siitä taloudellista hyötyä kuten ei muistakaan armonlahjoiksi luetelluista saisi. Oli lahja mikä hyvänsä sehän on saatu ja siitä ei saa ottaa maksua. Raamattu on hyvin selkeä tässä kohden.

        Vai onko mielestäsi oikeudenmukaista ja Raamatun mukaista se, että jos minulla olisi parantamisen lahja ja sinulla paha psoriaasis. Sanoisin ok, parannan sinut mutta se maksaa 1000 euroa ?


      • nähty.on kirjoitti:

        Jos teeskentelee, ei se ole mikään Jumalan antama armonlahja.

        Jos ihminen toimii todellakin armonlahjasta niin jo pelkkä Jumala pitäisi estää sen, ettei sitä käytä väärin.

        Mielestäni ei ole mitään muuta halveksittavampaa kuin väittää omaavansa jokin armonlahja ja sitten yrittää siitä hyötyä. Niin ei tee todella uskossa oleva ihminen.

        Ihan kuten tuossa ylempänä otin tuon parantamisen lahjan esiin, en tavoittelisi itselleni siitä taloudellista hyötyä kuten ei muistakaan armonlahjoiksi luetelluista saisi. Oli lahja mikä hyvänsä sehän on saatu ja siitä ei saa ottaa maksua. Raamattu on hyvin selkeä tässä kohden.

        Vai onko mielestäsi oikeudenmukaista ja Raamatun mukaista se, että jos minulla olisi parantamisen lahja ja sinulla paha psoriaasis. Sanoisin ok, parannan sinut mutta se maksaa 1000 euroa ?

        Armolahjoihin ei liity rahastaminen.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt ei pitäisi heittää lasta pesuveden mukana. Armolahjoja on todellakin myös muita kuin se terveeksi tekemisen armolahja. Ja se, että joitakin asioita käytettään väärin ja manipuloidaan ja hyväksikäytetään ihmisiä uskonnon varjolla, ei tee mitenkään tyhjäksi Raamatun sanaa. Se että ihmiset yrittävät hyötyä toisen kustannuksella, ei tee asiaa huonoksi. Ei sekään, että jotkut feikkaavat tai "hölmöyttään" luulevat omaavansa jonkin lahjan.
        Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. Näin minä uskon.

        "Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. "

        Kuten tuossa oli lista armonlahjoista, on se huomattavasti laajempi kuin moni tulee ottaneeksi huomioon. Jotenkin asia on joissakin paikoissa kääntynyt siten, että niistä on tullut uskon mittari.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Jumala on siitä huolimatta vaikka ihmiset pettävät. Armolahjat ovat riippumatta siitä, että niitä käytetään väärin. "

        Kuten tuossa oli lista armonlahjoista, on se huomattavasti laajempi kuin moni tulee ottaneeksi huomioon. Jotenkin asia on joissakin paikoissa kääntynyt siten, että niistä on tullut uskon mittari.

        Valitettavasti niistä on tullut uskon mittari joissakin piireissä. On aina valitettava, kun aletaan vaatimaan ulkoisia merkkejä toisen uskosta. Itse ymmärrän asian niin, että kaikki eivät esim,puhu kieleillä. Minusta Raamattu sanoo niin ja se on omakin kokemukseni. Eikä ihan jokainen uskova ole profeetta.
        Toisaalta on vähän sääli, että koko asia missataan siksi, että asian tiimoilla on paljon epäaitoakin. Ja toisaalta on myös niin, että ihminen saattaa alkaa ajattelemaan, että hän on jokin guru, kun omaa jonkin lahjan ja hänet voidaan myös nostaa gurun asemaan ja niin ei minun ymmärtääkseni pitäisi tehdä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Valitettavasti niistä on tullut uskon mittari joissakin piireissä. On aina valitettava, kun aletaan vaatimaan ulkoisia merkkejä toisen uskosta. Itse ymmärrän asian niin, että kaikki eivät esim,puhu kieleillä. Minusta Raamattu sanoo niin ja se on omakin kokemukseni. Eikä ihan jokainen uskova ole profeetta.
        Toisaalta on vähän sääli, että koko asia missataan siksi, että asian tiimoilla on paljon epäaitoakin. Ja toisaalta on myös niin, että ihminen saattaa alkaa ajattelemaan, että hän on jokin guru, kun omaa jonkin lahjan ja hänet voidaan myös nostaa gurun asemaan ja niin ei minun ymmärtääkseni pitäisi tehdä.

        ”Toisaalta on vähän sääli, että koko asia missataan siksi, että asian tiimoilla on paljon epäaitoakin.”

        Tähän saakka kaikki tapaamani henkilöt ovat ikävä kyllä olleet juuri näitä epäaitoja.

        Minulle on ”profetoitu” jokunen kerta, eikä yksikään niistä ole paikkaansa pitänyt. Samoin olen seurannut kielillä puhumista, ja aivan ilmiselvästi on itse tuotettua. Yhtään oikeasti parantunutta en ole tavannut, sillä lopulta on selvinnyt näiden todellinen laita.

        Kyllä uskon, että joillakin näitä armolahjoja on. Siihen en usko, että sellaisen saa jokainen halutessaan. Ne, joilla tuollainen on, eivät varmaan heilu missään kokouksissa ymv. suuresti esillä?


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Toisaalta on vähän sääli, että koko asia missataan siksi, että asian tiimoilla on paljon epäaitoakin.”

        Tähän saakka kaikki tapaamani henkilöt ovat ikävä kyllä olleet juuri näitä epäaitoja.

        Minulle on ”profetoitu” jokunen kerta, eikä yksikään niistä ole paikkaansa pitänyt. Samoin olen seurannut kielillä puhumista, ja aivan ilmiselvästi on itse tuotettua. Yhtään oikeasti parantunutta en ole tavannut, sillä lopulta on selvinnyt näiden todellinen laita.

        Kyllä uskon, että joillakin näitä armolahjoja on. Siihen en usko, että sellaisen saa jokainen halutessaan. Ne, joilla tuollainen on, eivät varmaan heilu missään kokouksissa ymv. suuresti esillä?

        Armolahja ei tosiaankaan ole sellainen, että sen saa vain halutessaan. Raanattu sanoo aika selkeästi etteivät kaikki profetoi, eivät kaikki puhu kielillä, tai selitä kieliä.
        Olen tavannut ihmisiä, joiden kielillä puhuminen ei ole feikkiä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Armolahja ei tosiaankaan ole sellainen, että sen saa vain halutessaan. Raanattu sanoo aika selkeästi etteivät kaikki profetoi, eivät kaikki puhu kielillä, tai selitä kieliä.
        Olen tavannut ihmisiä, joiden kielillä puhuminen ei ole feikkiä.

        Samoin. Niin nöyrien ihmisten toimesta, että jos joskus on alkanut epäillä sen aitoutta, on nopeasti tullut hyvin huono omatunto.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Armolahja ei tosiaankaan ole sellainen, että sen saa vain halutessaan. Raanattu sanoo aika selkeästi etteivät kaikki profetoi, eivät kaikki puhu kielillä, tai selitä kieliä.
        Olen tavannut ihmisiä, joiden kielillä puhuminen ei ole feikkiä.

        Aivan, kuten sanoin, aivan varmaan sellaisia on. En vain ole vielä sattunut tapaamaan heitä.


    • Kirjakääröt

      1Tim.4:14 Biblia (1776). Älä unohda sitä lahjaa, jonka sinulle prophetian kautta annettu on, vanhimpain päälle panemisessa.

      • yllättävää

        Sekin kuului vanhan Raamatun mukaan armolahjoihin. Aika monta loppujen lopuksi armolahjoja on.


    • Kyllä minusta armolahjat kuuluvat uskovan elämään. Profetoiminen, kielillä puhuminen ja parantaminen on niitä, jotka nousevat ensimmäisenä mieleen, mutta en usko, että niitä kaikille jaetaan, vaan Jumala katsoo kenelle ja mihin tarkoitukseen ja missä niitä käytetään.

      Kielillä puhumista on tutkittukin. Hiljattain siitä oli tietoakin mediassa.
      Jos en väärin muista siinä aivotutkija selvitti aivotoimintaa kielilläpuhumisen aikana.
      Yllättävää oli se kun ihminen normaalisti puhuu aivoissa näkyi aktiivisuutta, mutta kun hän puhui kielillä sitä aktiivisuutta aivoissa ei ilmennyt. Se toiminta vaikuttaisi tulevan aivan muualta kuin aivoista.

      Raamatussa on sanottu, että jossain vaiheessa profetoiminen ja kielillä puhuminen lakkaa. Tapahtuuko se sitten vasta aikojen lopulla vai jo aikaisemmin?

      Onhan tietenkin muitakin armolahjoja, mutta niistä harvemmin puhutaan, mutta jotka ovat ajallista elämää varten paljon merkityksempiäkin nuo em.

      • Aivan totta. Asiaa on tutkittu joten kyllä vain voimme sanoa, että tällaisia armonlahjoja on. Olisi kyllä mukava joskus keskustella noista muistakin.


    • Kirjakääröt

      1Kor.12:30 Biblia. Onko kaikilla parantamisen lahjat? Puhuvatko kaikki moninaisilla kielillä? Taitavatko kaikki selittää? Room.11:29 Biblia. Sillä ei Jumala lajojansa ja kutsumistansa kadu.

      • Kun puhutaan parantamisen armolahjasta niin jos sitä on, kuten väitetään, pitäisi se myös todistaa lääketieteellisillä keinoilla. Hyvä keino olisi myös parantajan mennä parantamaan esim. lasten vakavia sairauksia kuten ketjussakin on suositeltu mutta kun ei.


      • sage8 kirjoitti:

        Kun puhutaan parantamisen armolahjasta niin jos sitä on, kuten väitetään, pitäisi se myös todistaa lääketieteellisillä keinoilla. Hyvä keino olisi myös parantajan mennä parantamaan esim. lasten vakavia sairauksia kuten ketjussakin on suositeltu mutta kun ei.

        Kyllä, todellinen paranemin on havaittavissa myös reaalimaailmassa, eikä se voi olla pelkkä oma tuntemus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3366
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      130
      2831
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      233
      2335
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      147
      1707
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1034
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      898
    7. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      803
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      794
    9. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      23
      778
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      130
      751
    Aihe