Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "Olen Raamattuni lukenut ja se sanoo HYVIN SELVÄSTI, että muut kuolleet (siis jumalattomat) eivät herää eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet(Ilm.20:5)."

- Niin eivät herääkkään, he heräävät tuhannen vuoden jälkeen toisessa; tuomion ylösnousemuksessa ja se tarkoittaa heräämistä viimeiselle tuomiolle. Silloin pahat eivät enää pääse mellastamaan minnekkään vaan heidät tuomitaan. Tässä vaiheessa tuli on jo langennut taivaasta ja tuhonnut heidät - saatanan viimeisen villityksen.

Mutta sitten menet täysin metsään:

"Ja mitä nuo ylösnousseet jumalatomat saatanan johdolla tulevat tekemään? He ryhtyvät sotaan uutta Jerusalemia vastaan ja piirittävät sen."

- Jumalattomat eivät koskaan tule Uutta Jerusalemia näkemään. He eivät siis voi käydä sitä vastaan eivätkä piirittää sitä. Uusi Jerusalem tulee vasta uuteen maahan, ja uusia taivaita ja uutta maata ei luoda ennen viimeistä tuomiota, eli Valkean valtaistuimen tuomiota. Vasta sen jälkeen luodaan uusi maailmankaikkeus kun perkele ja sen enkelit on heitetty helvettiin väärämielisten jumalattomien ja väärämielisten uskovien kanssa. Uuteen Jerusalemiin astutaan vasta uudessa maassa. Ei sitä ennen. Tapahtumajärjestys menee sinulla sekaisin.

"Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät."

Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki ei ole siis uusi Jerusalem, vaan nykyinen Jerusalem. Uusi Jerusalem tulee viimeisen tuomion jälkeen Ilmestyskirjan luvussa 21: "Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, VALMISTETTUNA niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. " Vasta tuolloin se uusi Jerusalem tulee valmistettuna ja kaunisteltuna ihmisten ja Jumalan asuttavaksi. Väärämieliset itkevät ja kiristelevät hampaitaan siinä vaiheessa siellä heille tarkoitetussa paikassaan.

Olen siis täysin samaa mieltä tästä: "kuolleet eivät nouse uudelleen tekemään pahaa .... aivan absurdi Raamatun vastainen näkemys ... jo tuohon kohtaan kaatuu koko näkemys."
  2. Tervehdys selväSana! Haluaisin oikaista väärinkäsitystä:

"Tuona aikakautena evankeliumi saavuttaisi suuria riemuvoittoja israelilaisten julistaessa evankeliumia kaikille kansoille."

"Tämä näkemys herättää monia kysymyksiä. Ensiksikin sen, että onko Jeesuksen takaisintulon ja seurakunnan ylöstempauksen jälkeen ihmisillä vielä tilaisuus kuulla evankeliumi ja pelastua? Tämähän on tuon yllä olevan näkemyksen perusajatus."

- Tämän 1000-vuotisen maan päällisen kuningaskunnan näkemyksen perusajatus EI OLE että tuhat vuotisaikana evankelioidaan ihmisiä tai että voisi vielä pelastua, ei ei... Tuhannen vuoden aikana HALLITAAN Kristuksen kanssa:

”ja he virkosivat eloon ja HALLITSIVAT Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuottaolivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja JA HALLITSEVAT HÄNEN KANSSAAN NE TUHANNEN VUOTTA.”

Se on asian perusajatus. Tämä ei kuulu näkemykseen: "Tuona aikakautena evankeliumi saavuttaisi suuria riemuvoittoja israelilaisten julistaessa evankeliumia kaikille kansoille."

Evankeliumia ei julisteta - ei ainakaan niille kenellä ei ole enää mahdollisuutta armoon. Ne ketkä syntyvät maan päällisen kuningaskunnan aikana saavat varmasti tehdä valinnan haluavatko olla Jeesukselle kuuliaisia, mutta uutta armonaikaa eivät saa ne jotka torjuivat Jeesuksen jo ennen Hänen tulemustaan maan päälle.

Milloin loppu tuleekaan tarkalleen?

"SITTEN TULEE LOPPU, kun Hän ANTAA VALTAKUNNAN Jumalan ja Isän haltuun, KUKISTETTUAAN kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä Hänen pitää HALLITSEMAN "siihen asti, kunnes Hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. Sillä: "kaikki Hän on alistanut Hänen jalkojensa alle". Mutta kun Hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu Se, joka on alistanut kaiken Hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa. [1. Kor. 15:24-28]

Loppu tulee vasta kun Jeesus luovuttaa valtakunnan Isän haltuun...

- Minkä valtakunnan Jeesus antaa?

- Mitä Jeesus hallitsee?
  3. Nimimerkki "On.vapaus.nyt" on tulkinnut asiat aivan väärin yhdellä jakeen perusteella. Jos Jeesus kuoli perjantaina niin silloin Hän ei ollut kolmea päivää ja kolmea yötä haudassa - eikä olisi noussut kuolleista kolmantena päivänä, kuitenkin Hän itse sanoi nämä asiat, näin ollen väität Jeesusta valehtelijaksi.

"kun en tuntenut Raamattua."

- Etkä tunne vieläkään!

Kyseinen kohta:

"Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista. Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut. Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa. Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet Häntä. Ja Hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa. Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?" Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat Hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä, kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat Hänet tuomittavaksi KUOLEMAAN ja RISTIINNAULITSIVAT Hänet. Mutta me toivoimme Hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi NYT JO kolmas päivä SIITÄ, KUN NÄMÄ TAPAHTUIVAT. [Luuk. 24:13-21]

Kolmas päivä mistä? Mitä oli tapahtunut kolme päivää sitten?

VASTAUS: Siitä oli kulunut kolme päivää kun Jeesus oli tuomittu kuolemaan ja ristiinnaulittu, eli kolme päivää oli kulunut siitä kun Jeesus oli kuollut! Ja Jeesus itse sanoi olevansa kolmantena päivänä elossa. Eli väärin on oma tulkintasi asiasta. Tyypillistä että yhden jakeen väärin ymmärtämisellä halutaan kumota koko muu Raamattu!

Ja sitten tohkeissaan selitellään:

"Eksyin hänen oppeihinsa." Se mihin olet eksynyt on kirkon perinteinen oppi.
  4. Miikan luku 4 on hyvin selkeä, eikä jätä mitään sijaa jossitteluille sillä siinä puhutaan aikojen lopusta:

"AIKOJEN LOPUSSA on Herran temppelin vuori seisova vahvana,
    ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat.

MONET PAKANAKANSAT lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme Hänen polkujansa; sillä SIIONISTA lähtee laki, Jerusalemista Herran sana." Ja Hän tuomitsee MONIEN KANSOJEN KESKEN, säätää oikeutta väkeville PAKANAKANSOILLE, kaukaisiin maihin saakka. Niin he TAKOVAT MIEKKANSA VANTAIKSI ja KEIHÄÄNSÄ VESUREIKSI; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, EIVÄTKÄ he ENÄÄ OPETTELE SOTIMAAN. He istuvat kukin oman viinipuunsa ja viikunapuunsa alla kenenkään peljättämättä. Sillä Herran Sebaotin suu on puhunut. Sillä kaikki kansat vaeltavat jumalansa nimessä kukin, mutta me vaellamme Herran, meidän Jumalamme, nimessä aina ja iankaikkisesti.

Sinä päivänä, sanoo Herra,

Minä tahdon koota ontuvat ja kerätä hajalleen-ajetut ja ne, joille Minä olin tuottanut onnettomuutta. Minä teen ontuvista talteenjäävät ja kauasjoutuneista väkevän kansan. Ja Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella siitä alkaen ja iankaikkisesti. Ja sinä Karjatorni, tytär Siionin kukkula! Sinun luoksesi on tuleva, on saapuva entinen hallitus, tytär Jerusalemia vallinnut kuninkuus.

Ja nyt - miksi sinä ääneen vaikeroit? Eikö sinulla ole kuningasta, onko sinun neuvonantajasi kadonnut, koska kipu on vallannut sinut niinkuin synnyttäväisen? Vääntelehdi vain kouristuksissasi, tytär Siion, niinkuin synnyttäjä, sillä nyt sinun on lähdettävä ulos kaupungista ja asuttava kedolla ja mentävä Baabeliin asti: siellä sinut pelastetaan; siellä lunastaa sinut Herra vihamiestesi käsistä.

Nyt kokoontuu sinua vastaan paljon pakanoita, jotka sanovat: "Se saastutettakoon; katselkoot meidän silmämme iloksensa Siionia!" Mutta he eivät tunne Herran aivoituksia eivätkä ymmärrä hänen neuvoansa, sillä hän kokoaa heidät niinkuin lyhteet puimatantereelle. Nouse ja pui, tytär Siion, sillä minä annan sinulle rautasarvet ja vaskisorkat minä sinulle annan, ja sinä survot murskaksi monet kansat. Ja minä vihin Herralle, tuhon omaksi, heidän väärän voittonsa, kaiken maan Herralle heidän rikkautensa."
  5. selväSana kysyi toisessa ketjussa:
    "Ps. Sellaista sanaa, kuin "tuhatvuotinen valtakunta" en ole vielä Raamatustani löytänyt, lienevätkö toisetkaan löytäneet? Jos joku on löytänyt, niin anna vinkki mistä."
    .
    .

- Sanaa 'tuhatvuotinen valtakunta' ei sellaisenaan Raamatussa ole, mutta se mihin tällä ilmaisulla viitataan löytyy Raamatusta. Aivan samahan se on esimerkiksi 'perisynnin' ja 'kolminaisuuden' kanssa. Kyseisiä termejä ei Raamatusta löydy, mutta se asia - niiden sisältämä sanoma ja ilmoitus löytyy. Ilmoitus 1000 vuotta kestävästä rauhan ajasta ja luomakunnan ennalleen asettamisesta löytyy selkeästi KOKO Raamatun ilmoituksesta, erityisesti VT:n profeetat kertovat siitä paljon. Sen sijaan Raamatusta ei löydy tukea, että maapallo tulisi autioksi ja tyhjäksi tuhanneksi vuodeksi ja aivan kaikki ihmiset kuolisivat Kristuksen tulemuksessa. Sillä kun Jeesus tulee maan päälle hän erottelee lammas ja vuohi kansat, eli silloin pidetään ns. 'kansojen tuomio'.
    .
    .
    'Tuhatvuotinen valtakunta' - avataanpa termiä:
    .

Mistä saamme keston?

- Keston saamme tietää Ilmestyskirjan luvusta 20, jossa kerrotaan että 1. ylösnousemuksessa heräävät pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta:

"Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; - - ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa TUHANNEN VUOTTA. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne TUHAT VUOTTA olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja JA HALLITSEVAT HÄNEN KANSSAAN NE TUHANNEN VUOTTA. Ja kun ne TUHAT VUOTTA ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään MAAN neljällä kulmalla olevia KANSOJA,..."

Valtakunta?

Jumalan valtakunta - tai tarkemmin kuningaskunta on Raamatun punainen lanka eikä se ole vielä tullut - täysin. Se on tullut hengellisesti ja on sisäisesti jokaisessa uskovassa. Mutta sitä se ei ole vielä näkyvästi ympärillämme. Jumalan tahto ei tapahdu vielä maan päällä niin kuin taivaassa - ja sitä Jeesus käski rukoilemaan. Jumalan valtakunta merkitsee Jumalan hallinta valtaa. Raamattu on aivan täynnä viittauksia tämän maan päälle tulevaan rauhan aikaan ja niitä voi tarkastella erikseen tässä ketjussa.

Juutalaiset odottavat vieläkin maan päälle tulevaa kultaista aikaa. Opetuslapsetkin kysyivät Jeesukselta:

"Niin he ollessansa koolla kysyivät Häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla Sinä jälleen rakennat ISRAELILLE VALTAKUNNAN (kuningaskunnan)?" Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää AIKOJA eikä HETKIÄ, JOTKA Isä oman valtansa voimalla ON ASETTANUT, vaan kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan Minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka"." [Ap.t. 1:6-8]

• Jeesus ei sanonut: "Mitään Israelille tulevaa valtakuntaa ei ole tulossa".
    - Jeesus ei siis kieltänyt opetuslasten odottaman valtakunnan tuloa. Hän sanoi heille ettei heidän asiansa tietää Isän asettamia aikoja ja hetkiä. Valtakunnan tulo maan päälle oli opetuslapsille ja muille juutalaisille aivan selvä asia; he odottivat Jeesusta tuomaan taivaan maan päälle. Jumala on luvannut nostaa Daavidin sortuneen majan.
  6. Milloin ja missä Kuninkaan; Jeesuksen palvelijat saavat hallittavakseen kaupunkeja? (Uutta maata se ei voi koskea, sillä siellä on vain yksi kaupunki: Uusi Jerusalem)

Luuk. 19:15-19:

"Saatuaan kuninkuuden JA PALATTUAAN Hän käski kutsua eteensä palvelijat, joille Hän oli antanut rahat, saadakseen tietää, mitä kukin oli niitä käyttämällä ansainnut. Ensimmäinen tuli esiin ja sanoi: 'Herra, sinun maanesi on tuottanut kymmenen maanea'. Hän sanoi tälle: 'Hyvä on, sinä hyvä palvelija. Koska olet vähimmässä ollut uskollinen, SINÄ SAAT HALLITA KYMMENTÄ KAUPUNKIA'. Toinen tuli ja sanoi: 'Herra, sinun maanesi on tuottanut viisi maanea'. Hän sanoi tälle: 'HALLITSE SINÄ VIITTÄ KAUPUNKIA'."

• Missä nämä kaupungit siis ovat, eli missä niitä hallitaan? Uusi maa on pois suljettu, joten hallitaanko niitä taivaassa (voitko sanoa että taivaassa on kaupunkeja?) vai tämän maan päällä?
    .
    .
    •Jesaja 11 kertoo maanpäällisestä ajasta:

Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. Hän halajaa Herran pelkoa; ei Hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla Hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus Hänen lanteittensa side. >>Silloin SUSI ASUU KARITSAN KANSSA, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään Minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.<< Sinä päivänä pakanat etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja Hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä. Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla. Hän nostaa viirin pakanakansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä. Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia. Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen. Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi. Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.
    .
    .
    •Maan päällä olevasta kultaisesta ajasta puhuu myös Tuhatvuotisesta jaksosta puhutaan myös Jes. 65:19 eteen päin:

"Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä. Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen. He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät; he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niinkuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät Minun kanssani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn. He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä. Ennenkuin he huutavat, Minä vastaan, heidän vielä puhuessaan Minä kuulen. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään Minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra."

.
    .

• Tällaista aikaa ei ole vielä ollut maan päällä! Ja tässä ei ole kysymyksessä uusi maa, siellä kun ei kuolla, saada lapsia, saati ole synnin tekijöitä.

• Tässä näissä kohdissa luomakunta on ennalleen asetettu ja sudet ja lampaat käyvät vierekkäin ja vasikka, nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä.

• Mistä on kysymys?
  7. 136 / 173