Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. "jota esiintyy meillä vapaissa suunnissa ja eräissä kirkon herätysliikkeissä, opettaa, että ihminen on olemukseltaan JOKO vanhurskas TAI syntinen."

- Tuo on aivan totta, että synnittömyys oppia liikkuu joidenkin uskovien keskuudessa; ja sanotaan ettei ihminen voi olla samaan aikaan syntinen ja vanhurskas, eli ihminen on 'JOKO vanhurskas TAI syntinen', mutta se on tietysti väärin ja he ovat samanlaisia Raamatun väärinkäyttäjiä kuin liberaali "kristitytkin"; otetaan itseään miellyttävät Raamatun kohdat, selitetään ne uudestaan ja hylätään kaikki muu mitä Raamattu asiasta kertoo. Mutta kyllä näitä synnittömiä on vähän luterilaisten joukossakin ja tälläkin palstalla välillä liikkunut.

"Opillinen erimielisyys ei vie keneltäkään pelastusta. Ainoa tie pelastukseen kulkee Jeesuksen Kristuksen kautta."

- Tämä täytyy muistaa, kuten myös se ettei Jeesuksen luo tulla tekemällä tietoista syntiä ja jatkuvassa tietoisessa syntisessä elämäntavassa elämisellä. Tuomio alkaa Jumalan huoneesta.
  2. Sinulle tiedoksi, että Raamattu erottelee vahingossa tehdyn synnin, tahallisen synnin ja jatkuvassa synnissä elämisen. Tahallaan tehdystä synnistä ei ole mitään uhria, ne saa anteeksi vain kun katuu ja pyytää niitä anteeksi ja tekee niistä parannuksen jättämällä ne taakseen.

"Sillä JOS me TAHALLAMME TEEMME SYNTIÄ, päästyämme TOTUUDEN TUNTOON, NIIN EI OLE ENÄÄ UHRIA MEIDÄN SYNTIEMME EDESTÄ, VAAN hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: KUINKA PALJOA ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, JOKA TALLAA JALKOIHINSA JUMALAN POJAN JA PITÄÄ epäpyhänä liiton VEREN, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, Minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". HIRMUISTA ON LANGETA ELÄVÄN JUMALAN KÄSIIN. [Hepr. 10:26-31]

"Juu, mutku tässä kohtaa sitten useat oik.uskovat ottavat esille sen jatkon "mene äläkä enää syntiä tee" miettimättä pätkääkään sitä että ovat he Itsekään kyenneet tuohon ns. uskoontulonsa jälkeen, niin ja joo sitten vedotaan siihen että ei ainakaan 'tahallaan' tehdä enää syntiä."

- Tarkemmin alkukielen mukaan Jeesus käski naista jättämään syntisen elämän tapansa; synnissä elämisen. Eli nainen oli tehnyt sitä aikaisemminkin, se oli naisen syntinen elämäntapa. Voitko sanoa että Jeesus käski naista jatkmaan aviorikosten tekemisen tiellä?

- Mutta on aivan eri asia tekeekö syntiä ja sitten tunnustaa ne - ja katuu ja pyytää niitä anteeksi, kuin se, että ei kadu eikä tunnusta niitä ja jatkaa niiden tekemistä katumatta ja anteeksi pyytämättä.

Ja kaikki synnit eivät ole "samanarvoisia": Israelin Jumala ei rinnasta murhaajaa esimerkiksi jonkun pikku asian varastamiseen!

- Kenestäkään ei tule täällä täydellisen "synnitöntä", mutta Jeesus ei käskenyt tai antanut lupaa elää synnissä.
  3. Jäkäti jäkä...
  4. "Kyllä sinun pitäisi häipyä täältä söhräämästä."

- "Söhräämästä?" - miten, kuinka? Häivy itse jos et osaa käyttäytyä.

Vai en Jumalaa tunne, sinähän sen Jumalaa paremmin taidat tietää? Itse et taida tuntea. Se että kuulut luterilaiseen kirkkoon ei tee sinusta kristittyä, eikä siihen kuuluminen anna sinulle henkilökohtaista suhdetta Jumalaan.

"jonkun Pawsonin oppeja änkeä."

- Nyt ei mistään opeista puhuttu, vaan liitoista jotka Raamatusta löytyvät. Joten mikä on ongelmasi? Väitätkö Raamattua valheeksi? Jos et Raamatun liittoja tiedä niin siinäpähän vain osoitat vähäisen Jumalan Sanan tuntemuksesi!

"Ja: olen konservatiiviluterilainen."

- Mutta et ilmeisesti ole Jeesuksen seuraaja, kielen käytöstäsi päätellen... Kuinka kehtaat sanoakaan itseäsi kristityksi jos sinulla on tuollainen viha niitä kohtaan, jotka eivät luterilaisia ole? Oliko Jeesus luterilainen?