Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Miten et ymmärrä sitä, että kun sinulle on jo useasti sanottu ettei sillä ole loppupelissä mitään väliä miksi sitä Jeesuksen mainitsemaa paikkaa haluaa nimetä (mitä termiä siitä käyttää) - se ei vie pois sen todellisuutta! Hän vertasi sitä lopullista tuomittavien paikkaa Gehennan kaatopaikkaan, eikä kirjaimellisesti tarkoittanut että kyseinen paikka olisi Hinnomin laakso. Raamatun mukaan tämä maailmankaikkeus tullaan tuhoamaan olemattomiin, ja tämä maapallo häviää Hinnomin laakson kanssa.

Edelleenkin ongelma näyttäisi olevan miten ymmärrät kuoleman. Näytät käsittävän sen vain "eliön elintoimintojen lakkaamisena", mikä on fyysisen/biologisen kuoleman määritelmä - tai vain jonkinlaisena tiedottomana tilana; jossa olemassaolo on lakannut.

Mutta kuten jo sanoin kuolema on lopulta Jumalasta erossa olemista.

"Mutta Jeesus ei opettanut että ihminen olisi kuolematon erossa Jumalasta"

- Jeesus ei sanonut, että ihminen katoaisi olemattomiin erossa Jumalasta.

Täytyy nyt muistaa myös se, että tulijärvi (joksi Ilmestyskirja paikkaa nimittää) on valmistettu (tai valmistellaan) ensisijassa perkeleelle ja sen enkeleille, sen takia että, enkelit ovat kuolemattomia; katoattomia luotuja. Ja jottei pahuus jatkuisi ikuisesti, heidät tullaan laittamaan paikkaan johon heidän läsnäolonsa ja vaikutuksensa voidaan eristää. Ja enkeleiden ja ihmisten kohtaloa ei erotella Raamatussa. Jumalan pyhyys ja oikeudenmukaisuus vaatii sen ettei pahuus saa jatkua ikuisesti, ja myös sen että oikeudenmukaisuus tapahtuu ja tuomitaan ja rangaistaan.

Ihmisillä on mahdollisuus laittaa suhteensa Jumalaan kuntoon, mikä tietysti ensin vaatii sen, että ymmärtää olevansa syntinen, mutta matka kohti Jumalan kuningaskuntaa alkaa parannuksen teosta, sitten uskosta ja luottamuksesta Jeesukseen, vesikaste ja Pyhällä Hengellä täyttyminen ja koko elämänmittainen pyhittyminen ja vaeltaminen luottamuksessa Jeesukseen ja Jumalaan.
  2. "voi voi sentään, vai kiduttaa se Jumala "pilalle menneitä luomuksia", "

- Kiduttamisesta en puhunut mitään? Jumalaa kun ei helvetissä tule olemaan, jos sen tajuaisitte jo...

"Aikamoinen fail tuli ihmisen luomisesta jos olet oikeassa. Onko Kaikkivaltias Jumala epäonnistunut?"

- Ei tullut fail mitenkään? Miten olisi epäonnistunut? Jumala halusi luoda vapaan tahdon omaavia olentoja, eikä nukkeja ja robotteja jotka ovat pakotettuja tottelemaan Häntä - Jumala halusi lapsia. Vapaaseen tahtoon kuuluu vapaus olla palvelematta Häntä, ja niin saat aivan vapaasti valita - Jumala ei pakota mihinkään. Mutta silti olet Hänelle tilivelvollinen synneistäsi Häntä, luomakuntaa ja muita ihmisiä vastaan.

"Aika vaatimaton on käsityksesi Jumalan voimasta, jos se ei saa itse luomaansa ihmistä hävitettyä. Kerro missä vaiheessa maan tomusta luodusta ihmisestä tuli elävä jumala? Elävä sielu siitä tuli eikä jumala. Ja Jumala voi sen sielun hävittää."

- Mitähän höpiset? Jumala laittaa pahantekijät elämään ilman Häntä, mikä siinä on vaikeaa käsittää? Ei Hän todellakaan palkitse pahoja hävittämällä heitä! Se olisi epäoikeudenmukaista eikä oikeus silloin koskaan tapahtuisi.

"Aika suuren kunnian annat saatanalle, joka näin saa Jumalan hyvällä tahdolla luomat ihmiset ikuisesti epäpyhästi elämään Jumalan nenän alla. Taidat olla saatanan opetusten levittäjä."

- Saatana saa omansa mukanaan tulijärveen, kaikki synnintekijät ja Jumalaa vastaan kapinoitsijat ovat saatanan lapsia, ja hän saa heidät mukaansa. Vai oikein saatanan opetusten levittäjä? Sanoo kuka? Saatanan oppeja itse levittävä perkeleen oppipoika?

"Ei Jumala tule sallimaan ikuista pahuutta."

- Ei todellakaan tule.

"Ei Jumala tule antamaan elämän henkäystä muille kuin valituille. Vain valitut "syövät elämänpuusta""

- Pahatkin herätetään tuomiolle ja iankaikkiseen häpeään ja rangaistukseen. Vain voittajat pääsevät sisälle uuteen Jerusalemiin elämään ikuista ja yltäkylläistä elämää Jumalan kanssa.

"Ne jotka irtautuvat Jumalasta hävitetään."

- Ei todellakaan hävitetä, vaan heitä rangaistaan ja he saavat olla erossa Jumalasta kuten ovat valinneetkin.

Kuoliko Jeesus muuten mielestäsi turhaan ristillä?
  3. "Kuka on väittänyt sellaista - en minä ainakaan."

Jeesus itse kertoi helvetin olevan ikuinen. Jos siis sanot muuta pidät Häntä valehtelijana, etkä usko siihen mitä Hän itse asiasta sanoi.

"Huomaa Raamatussa ei ole sanaa helvetti - siis jos totta puhutaan, niin Jeesus ei koskaan sanonut sanaakaan helvetistä "

- Mitä väliä millä termillä sitä paikkaa kutsutaan mistä puhui?

"Kun puhut tällaisia väitöksiä Kaikkivaltiaasta Jumalasta olisi sinun aika vastata kysymykseen : Tiesikö ? Jumala ihmistä luodessaan - että teen ihmisen ja kidutan sitten suurinta osaa heistä ikuisesti tulessa .."

- Ensinnäkin ne eivät ole mitään väitöksiä, vaan Raamattu sanoo niin, ja siinä tullaan taas siihen uskotaanko siihen mitä Jumalan Sana sanoo. Enkä minä muutenkaan väittele mitään, vaan perustan sanomiseni Raamatun selkeään ilmoitukseen.

Ja edelleenkään Jumala ei kiduta ketään helvetissä kun Hän ei siellä tule edes olemaan! Helvettiä ei alunperin tarkoitettukaan ihmisille (- luotu ihmistä varten), vaan perkeleelle ja sen enkeleille, mutta Raamattu ei tee eroa riivaajien ja pahojen ihmisten välillä. Helvetin kurjuus johtuu siitä, koska se on rangaistus ja siitä että Jumala joka on kaiken hyvyyden ja rakkauden lähde ei ole siellä. Jumalalla on täysi oikeus rangaista pahoja heidän rikkomuksistaan, vaikka kurinpidollinen rangaistus on nykyihmisen käsityksen ulkopuolella, mm; humanismin takia joka valehtelee, että ihminen on hyvä ja Jumala paha, mutta ihminen on paha ja Jumala on hyvä.

"Ja jos tiesi - onko Jumala silloin oikeudenmukainen ja rakkaudellinen?"

- Jumala on täysin oikeudenmukainen ja täydellisen hyvä, HÄN EI VOI TEHDÄ MITÄÄN VÄÄRÄÄ. Jumalan pyhyys ja oikeudenmukaisuus vaatii Jumalaa rankaisemaan ja karkoittamaan kaiken pahan. Mikään Jumalan luonteen piirre ei pois sulje toista, ihmiset voivat usein ylikorostaa jotain luonteenpiirrettä, kuten armoa ja rakkautta ja vähätellä tai jopa hylätä muut. Mutta silloin kuva Jumalasta ei ole kokonainen.

Jos Jumala päästäisi pahan kuin koiran veräjästä, niin silloin Jumala ei todellakaan olisi oikeudenmukainen eikä hyvä. Olemassaolon lakkaaminen olisi pahantekijöille hyvä uutinen, oikea palkinto siitä että väärinteon jälkeen pääsee vain rauhalliseen uneen, sitähän synnintekijät toivovatkin ja siihen uskovat.

"Jos ei tiennyt onko Jumala silloin kaikkitietävä .."

- Jumala tiesi, että ihminen tulee lankeamaan; "Sinä päivänä kun sinä siitä syöt, niin sinä..."

"KOSKA SE KÄÄNTÄÄ KOKO RAAMATUN PÄÄLAELLEEN .."

- Tuo on perätöntä höpinää, se ei käännä Raamatussa mitään päälaelleen, vain tiettyjen ihmisten omat TULKINNAT kääntyvät päälaelleen, kun omaan tulkintaan ja käsitykseen ei mahdu kyseinen asia; uskotaan vain ne kohdat joista itse tykkää, mutta ne mistä ei tykkää hylätään.

"Kirkot tarvitsivat jotain millä hallita ihmisiä ja tämä helvetillä uhkailu osoittautui sellaiseksi asiaksi jolla kansoja voi ja on hallittu kautta aikojen .. ja jos ei joku tajunnut ... niin kidutettiin kirkkojen kellareissa .. tai pahimmassa tapauksessa vastaan sanojat poltettiin roviolla"

- Nämä kirkot ja vastuussa olevat ihmiset joutuvat vastaamaan teoistaan Jumalalle. Nuo kirkon, lähinnä katolilaisen toimet olivat täysin väärin, eikä helvetillä pelottelu ole oikein, mutta heidän sanansa ja tekonsa eivät kuitenkaan vaikuta tuomittavien ikuisuuden paikan todellisuuteen. Jeesus on se joka meille paikasta kertoi ja sanoi Jumalan heittävän ihmisiä kyseiseen paikkaan, ja Hän tunsi Jumalan ja Hänen luonteensa täydellisesti - ja sanoi pahojen rangaistuksen olevan ikuinen.

"Kuka uskoo sellaiseen kirkkoon joka on polttanut jäseniään roviolla ja opettaa että jos et usko mitä ME sanomme joudut helvettiin."

- Kirkkoon uskovat eivät mitään Jeesuksen seuraajia olekaan. Ihmisen ei tule uskoa ja luottaa kirkkoon - vaan Jeesukseen.

"ja kuolema tarkoittaa kuolemaa. " "se tarkoittaa vain eroa Jumalasta .. ei kuolemaa .. siis ?? haloo .. Kuolema = kuolema = elämän loppu."

- Niin et taida ymmärtää kuolema sanan merkitystä, käsityksesi siitä näyttää tarkoittavan vain elämän päättymistä, ruumiin elintoimintojen loppumista? Eli vain fyysistä; biologista kuolemaa, jossa ruumis lakkaa toimimasta - eliön elintoiminnat lakkaavat.

Mutta Raamatullinen merkitys ei ole tainnut aueta; sana kuolema tarkoittaa pohjimmiltaan juurikin Jumalasta erossa olemista; "olla Jumalasta erossa". Aadamille sanottiin, että sinä päivänä kun siitä puusta syöt niin sinä olet kuolemalla kuoleman, mutta kun Aadam söi niin eihän hän fyysisesti kuollut, mutta joutui kylläkin eroon Jumalasta. Ja Raamatun käsitys kuolemasta tarkoittaa eroa Jumalasta, mikä johtuu synnistä, joka erottaa ihmisen Jumalan tahdosta.

Esimerkiksi termi "kuolemalla kuoleminen" tarkoittaa sitä, kun kuolet kerran täällä ajassa ilman Herraa; erossa Herrasta, tulet kuolemaan myös toisen kerran: 2. kuoleman; iankaikkisen kuoleman ELI iankaikkisen eron Jumalasta. Ja toinen kuolema on tulijärvi; helvetti = se paikka, josta Jeesus kertoi.
  4. "Ei ennen kuin vasta sen jälkeen kun tämä sielun kuolemattomuus ja ikuisen piinan harhaoppi on tullut kristillisyyteen."

- Jeesus ei ollut valehtelija, Hän sanoi että kyseinen paikka on ikuinen.

"Parempi selitys on se, että sinne heitetty häviää lopullisesti, vain tuli jää kytemään ja madot elämään "ikuisesti"."

- Annihilaatio-oppi jos mikä on harhaoppi, pahantekijät eivät raukea tyhjiin ja lakkaa olemasta. Se tuli ei ole kuluttavaa, sellaista joka hävittää olemattomiin. Tuo kaatopaikka on ikuinen pilalle menneille enkelille ja ihmisille, jotka ovat täysin hyödyttömiä ja pahoja, jotka täytyy eristää pois uudesta maailmasta, jossa vanhurskaus asuu.
  5. Eli käytännössä tarkoitat sitä, että Jeesus on valehtelija? Täyttä harhaoppia on väittää ettei ikuista eroa Jumalasta ole. Joko uskot kaiken mitä Raamattu kertoo Jumalasta; Hänen luonteestaan ja toiminnastaan - tai sitten et. Epäjumala on sellainen jumala, jonka ihminen tekee omassa mielessään, esimerkiksi sellainen jumala, joka ei heitä ihmisiä helvettiin on epäjumala, mielikuvituksen tuotetta ihmisen pään sisällä, jonka on itse muodostanut. Sellaista jumalaa ei yksinkertaisesti ole olemassa.

Raamatun Jumala tulee heittämään ihmisiä helvettiin, ja helvetti on ikuinen. Sen paikan tarkoitus on eristää pahuus sinne, ja se on yksinkertaisesti paikka, jossa Jumalaa ei ole. Helvettiä valmistellaan perkeleelle ja sen enkeleille, eikä Raamattu erottele ihmisten enkeleiden kohtaloa. Jokainen on ihminen on pohjimmiltaan täysin paha, ja ansaitsee Jumalan oikeudenmukaisen tuomion. Jos ei sitä ymmärrä, niin silloin ei todellakaan luota siihen, että Jumala on täydellisen hyvä ja oikeudenmukainen ja kaikki mitä Hän tekee on oikein.

Ja Jumala ei kiduta tai piinaa ketään helvetissä! Helvetissä ei ole Jumalaa, siellä ei ole Hänen läsnäoloaan ollenkaan, siksi se on niin kurja paikka, mutta toki se on myös rangaistus. Ihminen elää ikuisesti Jumalan kanssa tai ikuisesti ilman Häntä. Nykyihmisen on vain niin vaikea käsittää, että pahantekijä ansaitsee rangaistuksen siitä kun on tehnyt väärin.

Tuleva maailmanaika on ikuinen ja pysyvä olotila, niin uusi maa kuin helvettikin. Helvetissä ei tule koskaan olemaan ketään sellaista, joka ei sitä ansaitsisi!
  6. "Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."

- Jeesus menee edelleen valmistelemaan uuden Jerusalemin valmiiksi, ja sitten palaa tänne maan päälle tuoden Jumalan kuningaskunnan tänne, ja se kestää täällä tuhat vuotta, sen jälkeen tämä maa ja taivaat tuhotaan ja Jumala luo uuden maan jonne uusi Jerusalem tulee.

Sitten Jeesus sanoo tulevansa tänne ja ottavansa tykönsä täällä, missä tulleessaan on eli maan päällä, ja kun Jeesus tulee ja ottaa tykönsä täällä, niin Hän aikoo pysyä 1000-vuotta täällä.

Silloin mekin olemme siellä missä Jeesus on - eli täällä maan päällä jonne Hän on palannut.

"Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."

Mihin Jeesus sinne tie tiedetään. Kristityt tietävät tien Jumalan kuningaskuntaan: Jumalan luo, kirkkauteen, uuteen maahan (jonne Isä vasta tulee ja silloin Hänen kasvonsa nähdään) mutta taivaaseen menoa tuolla ei tarkoiteta eihän Raamatussa missään puhuta sellaisesta. Juutalaisetkin edelleen odottavat Messiasta ja Jumalan kuningaskuntaa maan päälle. Jumalan suunta kun on tulla taivaasta maan päälle; ensin Jeesus tulee taivaasta tänne ja myöhemmin itse Isä tulee asumaan uuteen maahan, saatanan suunta sen sijaan on maasta taivaaseen, johon on saanut houkuteltua ihmiset mukaan.

Jae 28: "Te kuulitte Minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja PALAJAN JÄLLEEN TEIDÄN TYKÖNNE'. Jos te Minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että Minä menen Isän tykö, sillä Isä on Minua suurempi."

Löydätkö muka muita Raamatun kohtia joissa puhuttaisiin taivaaseen menosta? Taitaa olla aina vain tuo Joh. 14 perusteena...