Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Ristin+ryöväri+EI+OLE+mikään+malliesimerkki+UT:n+mukaisesta+pelastumisesta!+Siihen+ei+kannata+tuudittautua!+Ei+voi+laskea+sen+varaan+että+"kuolinvuoteella"+tulisi+uskoon+-+sellainen+tapaushan+tuo+ristin+ryövärikin+vain+on.+Se+ettei+ristinryöväri+ehtinyt+elämään+pyhää+elämää+ei+tarkoittanut+ettei+meidän+tarvitsisi.
  2. Mitäs+Jeesus+sanoo+Johanneksen+evankeliumin+luvussa+15?"Minä+olen+totinen+viinipuu,+ja+Minun+Isäni+on+viinitarhuri.+Jokaisen+oksan+Minussa,+joka+ei+kanna+hedelmää,+Hän+karsii+pois;+ja+jokaisen,+joka+kantaa+hedelmää,+Hän+puhdistaa,+että+se+kantaisi+runsaamman+hedelmän.+Te+olette+jo+puhtaat+sen+sanan+tähden,+jonka+Minä+olen+teille+puhunut."+Ja+sitten+Jeesus+jatkaa:"Pysykää+Minussa,+niin+Minä+pysyn+teissä."Siinä+on+EHTO:"PYSYKÄÄ+te+Minussa,+NIIN+Minä+pysyn+teissä."Korostava+varoitus+on:+"JOS+ETTE+PYSY+Minussa,+NIIN+Minä+EN+PYSY+teissä."Joten+mitä+tapahtuu+jos+emme+pysy?Jeesus+jatkaa:"Niin+kuin+oksa+ei+voi+kantaa+hedelmää+itsestään,+ELLEI+se+pysy+viinipuussa,+niin+ette+tekään,+ellette+pysy+Minussa.+Minä+olen+viinipuu,+te+olette+oksat.+Joka+pysyy+Minussa+ja+jossa+Minä+pysyn,+se+kantaa+paljon+hedelmää;+sillä+ilman+Minua+te+ette+voi+mitään+tehdä."JA+NYT+VAROITUS:"Jos+joku+ei+pysy+Minussa,+niin+hänet+heitetään+pois+niin+kuin+oksa+ja+hän+kuivettuu;+ja+ne+kootaan+yhteen+ja+heitetään+tuleen,+ja+ne+palavat.+Jos+te+pysytte+Minussa+ja+Minun+sanani+pysyvät+teissä,+niin+anokaa,+mitä+ikinä+tahdotte,+ja+te+saatte+sen.+Siinä+Minun+Isäni+kirkastetaan,+että+te+kannatte+paljon+hedelmää+ja+tulette+Minun+opetuslapsikseni."Siellä+se+on+erittäin+selkeästi:"PYSYKÄÄ+Minussa,+eläkää+Minussa+—+niin+Minä+pysyn+teissä."Selvästi+ilmaistuna:+iankaikkinen+elämä+ei+ole+meissä:+sinussa+tai+minussa.+Se+on+Kristuksessa.+Ja+jos+pysyn+Jeesuksessa,+niin+minulla+on+iankaikkinen+elämä.+Hän+ei+antanut+sitä+minulle,+se+on+edelleen+Hänessä.+Kuten+Johannes+sanoo+(1.+Joh+5:11):+'ja+tämä+elämä+on+Hänen+Pojassansa.'+Minulla+ei+ole+iankaikkista+elämää+itsessäni,+vaan+Jeesuksessa.+Oksalla+ei+ole+elämää+itsessään,+elämä+on+viinipuussa.+Ja+oksa+jatkaa+elämistä,+JOS+se+pysyy+viinipuussa.+Mutta+jos+oksa+leikataan+irti,+niin+se+kuolee.+Iankaikkinen+elämä+on+Jeesuksessa,+EI+MEISSÄ.+Jos+pysymme+Jeesuksessa,+niin+jatkamme+iankaikkisen+elämän+omistamista.+Aivan+kuten+Johannes+3:16+itse+asiassa+sanoo:"Sillä+näin+Jumala+kerran+rakasti+maailmaa,+että+antoi+kerran+ainokaisen+Poikansa...ettei+yksikään+joka+JATKAA+uskomista+Häneen+hukkuisi+kerran,+vaan+JATKAISI+iankaikkisen+elämän+omistamista/saamista."—+Jos+pysyt+Kristuksessa,+niin+sinulla+on+elämä.MUTTA+JOS+ET+PYSY,+NIIN+SINÄ+KUOLET.+Ja+kuolleet+oksat+kootaan,+heitetään+tuleen+ja+poltetaan.+Se+on+vain+yksi+kohta,+ja+samassa+evankeliumissa+Jeesus+sanoo:+'Tunnen+lampaani,+eikä+kukaan+ryöstä+heitä+Minun+kädestäni.'+(10:27-28)+Mutta+sitä+täytyy+tasapainottaa+tällä+kohdalla,+ja+ottaa+koko+totuus+yhteen.+Kokonainen+evankeliumi+kertoo+koko+totuuden._______________________Ja+vastapainoksi+Roomalaiskirjeen+kohdalle+8:38-39+voit+katsoa+Room.+lukua+11.+Missä+sanotaan,+että+jos+et+pysy+Jumalan+hyvyydessä,+niin+sinutkin+hakataan+pois,+kuten+monet+israelilaiset+hakattiin+pois.
  3. Koittakaapa+olla+skarpinpia,+älkääkä+uskoka+tuollaista+Raamatun+Sanan+vastaista+puhetta!+Nimimerkki+"vastausta"+edustaa+ilmiselvästi+"Vapaan+armon"+(halvan+armon)+-oppia,+tai+jotain+reformoitua+kalvinistista+armokäsitystä."Raamattu+opettaa,+että+siitä+hetkestä+alkaen,+kun+ihminen+tulee+aidosti+uskoon,+hänen+pelastuksensa+on+ikuinen+(Joh.+3:16)."Raamattu+EI+TODELLAKAAN+opeta+tuollaista!+Tuo+on+mitä+pahinta+harhaoppia!+Uskovatkin+tuomitaan+edelleen+tekojensa+mukaan.+Ei+se+niin+mene+että+uskoon+tulonsa+jälkeen+täällä+voi+elää+miten+haluaa.+Voiko+uskova+elää+aviorikoksessa+ja+murhata?+Pelastus+on+TIE,+koko+elämän+mittainen+vaellus,+ja+siltä+voi+langeta+pois.+Pelastus+ei+ole+mikään+kertaluontoinen+tapahtuma,+joka+tapahtuu+kun+ihminen+tulee+uskoon.+'Kerran+pelastettu,+aina+pelastettu'+on+harhaoppia!Ja+Johannes+3:16+EI+SANO+tuollaista!+Joh+3:16+alkukielen+mukaisesti:"Sillä+näin+Jumala+kerran+rakasti+maailmaa,+että+kerran+antoi+ainokaisen+Poikansa...ettei+yksikään+joka+JATKAA+uskomista+Häneen+hukkuisi+kerran,+vaan+JATKAISI+iankaikkisen+elämän+omistamista/saamista."+_______________"Raamatun+mukaan+uskovat+voivat+olla+täysin+varmoja+siitä,+että+heillä+on+ikuinen+elämä+(1.+Joh.+5:13)."Katsotaanpa+tuota+Joh.+5:13+paikkaa:+"Tämän+minä+olen+kirjoittanut+teille,+jotka+uskotte+(JATKUVASTI)+Jumalan+Pojan+nimeen,+tietääksenne,+että+teillä+on+iankaikkinen+elämä."+[Huomioikaa+että+uskon+tulee+olla+jatkuvaa,+se+on+alkukielessä+jatkuvassa+preesens+aikamuodossa,+suomen+kieleen+tulee+lisätä+sana+'jatkaa'/'jatkuvasti'+jotta+merkitys+pysyy+samana]-+Tässä+kohdassa+siis+sanotaan+että+ne+jotka+uskovat+JATKUVASTI+Jeesukseen+voivat+olla+varmoja+siitä+että+heillä+on+iankaikkinen+elämä.+Ei+se+niin+ole+että+uskoo+kerran+ja+sitten+saa+lipun+"taivaaseen".+Ja+me+emme+saa+iankaikkista+elämää+kun+tulemme+uskoon,+se+on+edelleen+Jeesuksessa:+(1.+Joh+5:11):+'ja+tämä+elämä+on+Hänen+Pojassansa.'+Kun+pysymme+Jeesuksessa,+pysymme+kiinni+iankaikkisen+elämän+saamisessa,+ja+JOS+emme+pysy+Jeesuksessa+niin+emme+peri+iankaikkista+elämää.Huomaamme+että+uskon+tulee+olla+jatkuvaa?+Mutta+mitä+on+usko+ja+mitä+on+uskominen?+Liittyykö+kuuliaisuus+ja+luottamus+uskoon+mitenkään?+Mitä+jos+et+ole+kuuliainen+Jeesukselle+ja+Jumalan+laille?+Tarvitseeko+Jeesukseen+luottaa?+Mistä+Jeesus+tietää+että+sinä+oikeasti+luotat+Häneen?+Onhan+Jeesus+sanonut:________________"EI+JOKAINEN,+JOKA+sanoo+Minulle:+'Herra,+Herra!',+pääse+taivasten+valtakuntaan,+vaan+se,+joka+TEKEE+Minun+taivaallisen+Isäni+TAHDON."+[Matt.+7:21]"Mikään+ei+voi+erottaa+uskovaa+Jumalan+rakkaudesta+(Room.+8:38-39)."-+Niin...+tuo+on+puolitotuus!+Oletko+katsonut+tuon+listan+tarkasti?+Siinä+ei+mainita+sinua+itseäsi!+Sinä+voit+erottaa+itsesi+Jumalan+rakkaudesta!+On+rohkaisevaa+ja+lohduttavaa+tietää+ettei+mikään+muu+voi+tehdä+sitä,+MUTTA+sinä+itse+voit!+Kaikissa+Raamatun+listauksissa+asioista,+jotka+eivät+voi+estää+meitä+pysymässä+Jumalan+rakkaudessa,+eivät+ota+mukaan+sinua+itseäsi!_________________"Raamatun+mukaan+itsemurha+ei+määrää+ihmisen+pääsyä+taivaaseen."Nyt+menneen+hyvin+vaarallisille+vesille...+muista+että+jokaisesta+huolimattomasta+sanasta+olet+vastuussa+Jumalan+edessä+-+ja+vielä+enemmän+jos+joku+sinua+uskoo.+Toimit+tietysti+paatumuksessa+kun+uskottelet+itsellesi+että+kaikki+syntisi+on+jo+ennalta+annettu+anteeksi,+ja+siksi+ei+ole+mitään+vaaraa+mistään+-+eikä+Herran+pelkoa."Kuitenkaan+hän+ei+päädy+helvettiin+itsemurhan+vuoksi,+vaan+koska+hän+hylkäsi+pelastuksen+Kristuksen+kautta."Taas+vaarallista+oppia!+Ihmiset+päätyvät+ENSISIJASSA+helvettiin+syntiensä,+pahojen+tekojensa/rikkomustensa+vuoksi!+Eivät+siksi+että+ovat+hylänneet+Jeesuksen+ja+pelastuksen.+Synnin+palkka+on+kuolema,+ero+Jumalasta.Itse+murha+on+murha+-+ja+murha+on+yksi+vakavimmista+ja+suurimmista+synneistä,+jonka+ihminen+voi+tehdä.
  4. Aamen.
  5. Vähimmät+veljet+ovat+huono-osaisia+kristittyjä.+"Vähimmillä+tarkoitetaan+tuossa+kohdassa+'janoisia',+'outoja',+'sairaita',+'nälkäisiä',+'vangittuja'+jne.Ja+sanalla+'veli'+Jeesus+viittaa+aina+omiin+seuraajiinsa,+omiin+opetuslapsiinsa.+Jeesus+ei+koskaan+kutsutunut+ketään+muita+veljikseen+kuin+omia+seuraajiaan.+Jeesuksen+oikeita+veljiä+ovat+ne+jotka+tekevät+Jumalan+tahdon.Jeesus+sanoo+selkeästi:"Niin+joku+sanoi+Hänelle:+"Katso,+Sinun+äitisi+ja+veljesi+seisovat+ulkona+ja+tahtovat+Sinua+puhutella".+Mutta+Hän+vastasi+ja+sanoi+sille,+joka+sen+Hänelle+ilmoitti:+"Kuka+on+Minun+äitini,+ja+ketkä+ovat+Minun+veljeni?"+Ja+Hän+ojensi+kätensä+OPETUSLASTENSA+PUOLEEN+JA+SANOI:+"Katso,+Minun+äitini+ja+veljeni!+SILLÄ+JOKAINEN,+JOKA+TEKEE+Minun+taivaallisen+Isäni+tahdon,+ON+MINUN+VELJENI+ja+sisareni+ja+äitini."+(Matteus+12:47-50)"Ja+opetus+on+se,+että+joka+ei+auta+vähäosaisia,+on+kadotuksen+oma."No+ei+todellakaan+ole.+Kristinuskossa+pelastusta+EI+ANSAITA+HYVILLÄ+TEOILLA,+OMILLA+ANSIOILLA.+PELASTUS+ON+ARMOSTA+USKON+KAUTTA.+Tuollainen+on+aivan+liian+lavea+tulkinta.+Opetus+on+se+millainen+suhde+näillä+ihmisillä+on+ollut+Jeesuksen+vähimpiin+veljiin,+eli+tietynlaisiin+opetuslapsiin,+niin+se+on+ollut+näiden+ihmisten+todellinen+asenne+itse+Jeesusta+kohtaan.+Jos+olet+auttanut+Jeesuksen+vähempiosaisia+seuraajia,+olet+tehnyt+hyvin+(Sillä+minun+oli+nälkä,+ja+te+annoitte+minulle+syödä;+minun+oli+jano,+ja+te+annoitte+minulle+juoda),+mutta+jos+et+ole+auttanut+Jeesuksen+vähempiosaisia+veljiä,+eli+seuraajia+niin+Jeesus+sanoo:+'Menkää+pois+Minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä.+Sillä+Minun+oli+nälkä,+ja+te+ette+antaneet+Minulle+syödä;+Minun+oli+jano,+ja+te+ette+antaneet+Minulle+juoda...'"Sellainen+on+kuin+jättäisi+Jeesuksen+apua+vaille."Ei+vaan+kuvastaa+todellista+asennetta+itse+Jeesusta+kohtaan.
  6. Syytä+on+muistaa+myös+että+mistä+ottaa+määritelmän+termille+"Kaikkivaltias".+Mitä+se+tarkoittaa?++Antaako+Raamatun+ja+sen+maailmankuvan+määritellä+termin+ja+sen+sisällön,+vai+tuleeko+se+jostakin+muusta+filosofiasta+tai+maailmankuvasta,+jostakin+Raamatun+ulkopuolisesta+lähteestä?"että+nuo+asiat+eivät+suinkaan+ole+Jumalalle+mahdottomia+siksi,+etteikö+Hän+Kaikkivaltiaana+kykenisi+tekemään+niitä+jos+haluaisi,"Tässä+tulee+kuitenkin+muistaa+sekin+että+yksi+asia+ei+määrittele+Jumalaa+yksinään,+eikä+yhtä+Jumalan+ominaisuutta+tai+luonteenpiirrettä+voi+korostaa+ylitse+muiden.+Muuten+kyseessä+ei+ole+enää+Raamatussa+itsensä+ilmaissut+Jumala.+Jotkut+ylikorostavat+esimerkiksi+Jumalan+voimaa,+toiset+rakkautta+ja+niin+saadaankin+ihan+erilaisia+korostuksia+ja+tulkintoja+aikaiseksi.+Toisille+kaikkivaltiuden+ylikorostaminen+ohittaa+kaiken+muun+ja+sitten+Jumala+tekeekin+ihan+mitä+tahansa.+Näiden+erilaisten+ylikorostusten+takia+on+esim.+tulkintoja,+että+koko+maailman+historia+pienintä+yksityiskohtaa+myöten+on+Jumalan+ennaltakirjoittama,+ja+meille+ei+ole+mitään+valintaa+ja+tahtoa+täällä.+Jumala+on+päättänyt+ennalta+kaiken+mitä+sanomme+ja+teemme.+Jumala+vain+valitsee+lottoarvalla+ketkä+pelastaa+ja+ketkä+heittää+helvettiin.Jumala+on+eri+ominaisuuksiensa+ja+luonteenpiirteidensä+kokonaisuus,+ja+ne+rajoittavat+Häntä.+Jumala+voi+ehkä+voimansa+ja+Kaikkivaltiutensa+perusteella+hävittää,+murskata+ja+tuhota+alle+silmänräpäyksessä+koko+maailman,+mutta+silloin+Jumalan+muut+ominaisuudet,+kuten+hyvyys,+armollisuus,+pyhyys+ja+oikeamielisyys+joutuisivat+kyseenalaiseen+valoon.+Jumalan+hyvyys,+rakkaus+ja+armollisuus+rajoittavat+Hänen+voimaansa,+pyhyttään+ja+oikeamielisyyttään.Jumalalle+myös+Hänen+omat+tekonsa+ovat+todellisia.+Jumala+loi+enkelit+katoamattomiksi,+ne+eivät+voi+lakata+olemasta,+eli+raueta+tyhjiin.+Sitten+osa+lankesi+ja+alkoivat+kapinoimaan+Häntä+vastaan.+Mitä+Jumala+voi+tehdä,+kun+teki+heistä+ikuisuusolentoja+siinä+mielessä+etteivät+ne+voi+kadota?+Hän+luo+niille+paikan+jossa+niiden+vaikutus+voidaan+ajoittaa+ja+eristää+lopullisesti,+helvetin.+Myös+aika+on+todellista+Jumalalle.+Jumala+ei+ole+ajan+ulkopuolella,+vaan+ajassa.+Aika+kulkee+yhteen+suuntaan,+eikä+menneisyyttä+voi+muuttaa.+Edes+Jumala+ei+voi+tehdä+Jeesuksen+ylösnousemusta+tyhjäksi+ja+laittaa+Häntä+takaisin+hautaan.