Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Näin+todellakin+on!
  2. "Käsky+olla+tekemättä+itselle+jumalankuvaa+puuttuu.+Miksihän?"EI+ole+olemassa+mitään+kahta+erillistä+käskyä,+joista+toinen+kieltää+epäjumalat+ja+toinen+epäjumalan+kuvat.+Ne+ovat+todellisuudessa+yhtä+ja+samaa+käskyä!+Kaikilla+kristillisillä+kirkoilla+käskyjen+numerointia+ja+jakaminen+on+mennyt+väärin,+juutalaisuudessa+se+on+oikein.Eikä+ole+olemassa+kahta+erillistä+himoitsemis+kieltoa,+nekin+ovat+yhtä+ja+samaa!Tämä+miksi+joitakin+käskyjä+on+pitänyt+mennä+jakamaan+kahdeksi+on+se+väärinkäsitys+ja+-ymmärrys,+että+Raamatussa+ensimmäinen+julkilausuma/käsky:+"Minä+olen+Herra,+sinun+Jumalasi"++on+menty+yhdistämään+toiseen+käskyyn+epäjumalien+kiellosta.+Vaikka+ne+ovat+kaksi+erillistä+käskyä!...KÄSKYT+RAAMATUSSA,+JUUTALAISUUDESSA+JA+KIVITAULUISSA+OLIVAT+NÄIN:1.++MINÄ+OLEN+HERRA+SINUN+JUMALASI+(Tiivistettynä)Raamatussa:"Minä+olen+HERRA,+sinun+Jumalasi,+joka+toin+sinut+pois+Egyptin+maasta,+orjuuden+pesästä."2.+EI+MUITA+JUMALIA+(Tiivistettynä)Raamatussa:"Älköön+sinulla+olko+muita+jumalia+minun+rinnallani.+Älä+tee+itsellesi+patsasta+äläkä+mitään+kuvaa+mistään,+mikä+on+ylhäällä+taivaalla+tai+alhaalla+maan+päällä+tai+vesissä+maan+alla.+Älä+kumarra+niitä+äläkä+palvele+niitä,+sillä+minä,+HERRA,+sinun+Jumalasi,+olen+kiivas+Jumala.+Minä+vaadin+lapset+tilille+isien+pahoista+teoista+kolmanteen+ja+neljänteen+polveen+saakka,+jos+he+vihaavat+Minua,+mutta+osoitan+armoa+niille+tuhansille,+jotka+rakastavat+Minua+ja+pitävät+Minun+käskyni."3.++ÄLÄ+LAUSU+TURHAAN+HERRAN,+SINUN+JUMALASI+NIMEÄ+(Tiivistettynä)Raamatussa:Älä+lausu+turhaan+HERRAN,+sinun+Jumalasi,+Nimeä,+sillä+HERRA+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+lausuu+Hänen+Nimensä+turhaan.Oikeastaan+parempi+käännös+olisi:+'Älä+VÄÄRINKÄYTÄ+HERRAN+Jumalasi+Nimeä'+tai+'Älä+KANNA+turhaan+HERRAN,+sinun+Jumalasi,+Nimeä'.+(Alkukieli+kieli+toki+sisältää+tiukasti+ymmärrytänä+tuon+lausumisenkin,+mutta+se+tekee+käskystä+moraalisesti+käsittämättömän...)4.++MUISTA+PYHITTÄÄ+SAPATTI/LEPOPÄIVÄ+(Tiivistettynä)Raamatussa:"Muista+pyhittää+lepopäivä.+Kuutena+päivänä+tee+työtä+ja+hoida+kaikkia+tehtäviäsi,+mutta+seitsemäs+päivä+on+HERRAN,+sinun+Jumalasi,+sapatti.+Älä+tee+silloin+mitään+työtä,+älä+sinä,+älköön+poikasi+tai+tyttäresi,+palvelijasi+tai+palvelijattaresi+tai+juhtasi+älköönkä+alueellasi+asuva+muukalainen.+Sillä+kuutena+päivänä+HERRA+teki+taivaat+ja+maan+ja+meren+ja+kaikki,+mitä+niissä+on,+mutta+seitsemäntenä+päivänä+hän+lepäsi.+Sen+tähden+HERRA+siunasi+sapatinpäivän+ja+pyhitti+sen."5.+KUNNIOITA+ISÄÄSI+JA+ÄITIÄSI+(Tiivistettynä)Raamatussa:"Kunnioita+isääsi+ja+äitiäsi,+että+eläisit+kauan+siinä+maassa,+jonka+HERRA,+sinun+Jumalasi,+sinulle+antaa."6.+ÄLÄ+MURHAARaamatussa:"Älä+murhaa."7.+ÄLÄ+TEE+AVIORIKOSTA"+Älä+tee+aviorikosta."VT:ssä+ja+hepreassa+tämä+käsky+todella+ensisijaisesti+kieltää+vain+aviorikoksen.+Haureus+kielletään+muualla,+mutta+ei+kymmenessä+käskyssä.TÄSSÄ+TULEE+OLLA+SE+YMMÄRRYS+TAKANA+ETTÄ+AVIORIKOS+ON+PALJON+PAHEMPI+SYNTI+KUIN+HAUREUS.+AVIORIKOKSEN+SYNTIIN+LIITTYY+MYÖS+LIITON+RIKKOMINEN!+JA+SE+ON+ERITTÄIN+VAKAVAA+JOS+YMMÄRTÄÄ+LIITON+MERKITYKSEN+RAAMATULLISESTI.+KAIKKI+SYNNIT+EIVÄT+OLE+SAMANARVOISIA,+EIVÄT+MYÖSKÄÄN+HAUREUDEN+JA+AVIORIKOKSEN+SYNNIT.+AVIORIKOS+ON+PALJON+PAHEMPI+JA+VAKAVAMPI+SYNTI+JUMALAN+SILMISSÄ+KUIN+HAUREUS!8.+ÄLÄ+VARASTARaamatussa:Älä+varasta.9.++ÄLÄ+ANNA+VÄÄRÄÄ+TODISTUSTA+(Tiivistettynä)Raamatussa:Älä+anna+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi.10.+ÄLÄ+HIMOITSE+(-+piste!)+(Tiivistettynä)Raamatussa:Älä+himoitse+lähimmäisesi+taloa.+Älä+himoitse+lähimmäisesi+vaimoa,+älä+hänen+palvelijaansa,+palvelijatartaan,+härkäänsä,+aasiaan+äläkä+mitään,+mikä+kuuluu+hänelle."
  3. Sinun+tulkintasi+siitä.
  4. Kuten+mitä?
  5. Olet+käsittänyt+väärin..+en+minä+USA:ta+ihaile+erityisesti,+mutta+siellä+on+tämä+sama+vasemmisto/liberaali+ongelma,+joka+johtaa+länsimaisen+kulttuurin+tuhoon+jos+se+saa+jatkua.On+USA+siitä+esimerkillinen+että+perustuslaissa+on+säädetty+sananvapaus,+ja+uskonto+ja+valtio+ovat+erillään.