Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Tuo "mieli kuluu" pitänee paikkaansa myös ns. pikasuhteilijoilla/seksisuhteilijoilla, eihän se tuosta oikeastaan kauheasti poikkea, paitsi että näillä on selvästi tietty asenne suhteisiin, mutta toki kaksi tälläistä sopii toisilleen, koska molemmat ajattelevat suhteista suunnilleen samalla tavalla.....
  2. Osasitpa taas "onkia" =).......huomasin ketjun vahingossa myöhemmin ja ajattelin ensin etten viitsi kommentoida, kun oli periaatteessa hyvän yön toivotus ketju, mutta enpä taas jostain syystä voinut ohittaa, kun kappaleesta tuli mieleen ketju, jossa juuri käsiteltiin tiettyjä juttuja ja sitten tuo sinun "alakuloisuus" paistoi viestistäsi läpi....

Jos olit kirjoittanut jotain aikaisemmin tuosta mainitsemastasi keskiviikkoisesta "episodista", niin minulta mennyt kokonaan se ohi, mutta ei sinun tarvitse sitä sen enempää aukaista, koska ymmärsin kyllä millaisesta tilanteesta on suunnilleen ollut kysymys....

Itsellekin on noita sattunut, eli varsinkin jos on ollut "vieraana" jonkun luona ja "isäntäväestä", joku ei osaa käyttäytyä (pääsääntöisesti "huono" persoona) ja kun ei itselle ole luontaista samanlainen käytös, sekä pahimmillaan olet mennyt sinne seurueesi mukana ja et pysty helposti irtaantumaan tilanteesta, etkä vain poistumaan paikalta, niin silloin se on hyvin raskasta.......toinen sanoo mitä sattuu tai toimii "oudosti" ja itse yrität pitää "pakan" kasassa......

Noh, kyllähän se mitta täyteen tulee jossain vaiheessa, jolloin sitten on tullut sanottua suoraan tai vähemmän suoraan, että nyt ollaan menty liian pitkälle ja kannattaa lopettaa....siinä kohtaa sitten yleensä kyllä on tajuttu lopettaa, mutta p*ska olo siitä jää itsellekin, mutta aina ei ole ihan varma, että menikö viesti perille niin, että vastapuoli oikeasti ymmärtäisi, että käytös/puhe oli "luokatonta" ja tajuaisi oikeasti hävetä.....tietyn tyyppisille yksilöille tuskin menee, kun he ovat mitä ovat....

Hyvä, että sulla on jo parempi mieli....lääkkeeksi rauhaa, happea ja luontoa lisää, niin auttaa pahimman pahan olon yli.....ainakin joillakin.

Teitpäs pitkän pätkän, mutta hyvä se on jos on töitä, varsinkin jos on töitä, mistä "tykkää", sekä on sellaista mikä tuntuu "omalta"....

Täällä salamoi, mutta ei vielä sada.....kohta taitaa sataa ja kovaa... =D

Olet varmaan metsäreissun jo tehnyt, joten tuskimpa haittaa, vaikka sielläkin olisi samanlainen ilma, joten olet varmaan saanut "lääkettä" hieman... =)

Mukavaa päivänjatkoa myös sinulle....nautitaan ukkosenilmasta, siinäkin on omat juttunsa.... =)
  3. Jeps, ymmärrän kirjoittamasi oikein hyvin ja niissä on paljon ihan omia ajatuksiani, vaikkakaan näin ei luultavasti saisi olla, kun jotkut tykkäävät "painostamisesta ja alistamisesta".......joten ottavat erillaisuuden ja sen ymmärtämisen "p*erseennuolentana" ja vaativat selittämään asioita, joita eivät kuitenkaan halua/tahdo/pysty ymmärtämään, koska ajattelevat asioista eri tavalla ja jos ei toimi ja ajttele, niin kuin he, niin sitten alkaa se "vänkä-ikiliikkuja", jossa tarkoituksena vain vängätä loputtomiin.

Naurettavinta on, että sen on jo täällä oppinut ettei niistä seuraa mitään "rakentavaa", vaan vain "vänkä-ikiliikkuja", eli itse ei pyri lähtemään niihin mukaan ja yrittää keskittyä vain silloin kun jaksaa, sekä niihin asioihin mihin haluaa, vaikka vain "kevyemmillä" viesteillä, niin kuitenkin jotkut haluavat suunnilleen "muuttaa" toisia, sekä kyseenalaistavat itsestään poikkeavia.....

Itse olen täysin sinut erillaisuuden kanssa, mutta ihmettelen vain, kun moni muu ei ole....
  4. Ei se ole ohi aiheen (mutta, toki en odottanutkaan, että pystyt ymmärtämään tai kertomaan mitään ;)), vaan jos vaadit, että selitän sinulle miten minä tai joku muu erillainen, kuin sinä kertoo miten maailman näkee ja tuntee, niin kai sinä itse siihen pystyt myös, vai etkö pystykään?

Henkilähyökkäyksestä sen verran, että sinähän siinä henkilöhyökkäyksen itse teit ensin ja vastasin siihen ihan asiallisesti......

Opiskele persoonallisuuden/luonteen piirteitä vaikka aluksi ihan netistä (tietoa on, jos vain oikeasti haluaa opiskella ja oppia ymmärtämään asioita)....äläkä vaadi parin lauseen kommenteilla muita opettamaan sinua niistä täällä.......se vain osoittaa, ettei sinulla ole mielenkiintoa asiaa kohtaan, eikä halua edes oppia ymmärtämään näitä asioita, jos olisi niin näkisit ihan itse ensin vaivaa opiskella ja lukea näistä aiheista.

Sen lisäksi on hieman yllättävää, että kommenttisi on hieman vastaavia, kuin yhden "piilopeikon"...hmmmm....voi olla vain "outo" yhteen sattuma.....

Nimimerkkinä tarkoittaa minulle mitä minä haluan, eli aidosti minun omaa polkuani, eikä minkään kultin tai fanipoikien määrittämiä asioita, eikä myöskään sinusta ole minun arvostelijakseni, etkä sinä määritä miten minun kuuluisi toimia....

Jos nyt lukee vaikka sinun omia kirjoituksiasi vrt. minun, niin eipähän pitäisi olla varaa tulla sanomaan toista p*skanjauhajaksi.....ja se, että et ymmärrä minua ja sinusta poikkeavia ei oikeuta sinua haukkumaan ketään p*rseennuolijaksi....

Vastaa itse ensin kysymyksiin......koska noihin asioihin palataan, jos aloitan sinulle asian aukaisemista, mietin vain poikkeatko niin paljon, että se on täysi mahdottomuus avata sinulle asioita, joita et voi ymmärtää, koska totuushan on se, että vaikka olisin alan paras asiantuntija, sekä tekisin työkseni sitä, niin se ei ole silloinkaan helppoa voi jopa olla mahdotonta.....

Avaa minulle täysin kattavasti nyt vaikka ensi alkuun netistä opiskelemalla termi "erityisherkkyys"/"HSP", vai eikö ole mielenkiintoa?

Aihepiiri on laaja, se on moniuloitteinen ja vahvuudet erillaisia, eli kaikki eivät ole tuonkaan termin alla samanlaisia/samankaltaisia ja herkkyyden "vahvuudet" vaihtelevat......

Etkö huomaa muutenkaan sitä, että vaadit toisilta jotain mihin et itse jaksa lähteä yhtä kattavasti, etkä vastaa vastaaviin kysymyksiin???

Ei näitä asioita pysty käsittelemään, niin kuin itse yleensä kommentoit, eli pilkot osiin ja vastaat lauseella tai kahdella......
  5. "Paljon naista mielistelevää tekstiä"

Ota miten otat, se kertoo vain sinusta, sekä ajatuksen juoksustasi.....

"Eikä välittää mistään muusta kuin itsestään ja omasta edusta?"

Jos pyydät minua avaamaan asioita, niin avaa täysin kattavasti kokonaisuudessaan tuo "syytös", sekä kattava analyysi siitä miten itse ajattelet asioista ja millaisia tunteita se sinussa herättää....

Sitten sen lisäksi analysoi itseäsi hyvin tarkasti millainen olet luonteen/persoonallisuuden osalta, sekä miten "tunne elämäsi" toimii, sekä avaa tarkasti pohdintojasi, sekä ajatusmaailmaasi..... purkaen itseäsi "pala palalta".....

Tämän jälkeen voimme keskustella lisää tästä asiasta, sekä syytöksistäsi minua kohtaan......

Ymmärrätkö muuten esim, sanoja herkkyys, empatia...yms, sekä miten nämä sinussa, sekä tunne-elämässäsi näkyy, sekä tuntuu ja miten nämä vaikuttavat esimerkiksi asioihin, kun olet ihmissuhteissa tai olet yleensäkin ihmisten kanssa tekemisissä?

Monet asiat vaikuttavat moniin asioihin myös "epäsuorasti", eli esimerkiksi "omatuntoon" yms. asioihin....kaikki vaikuttaa kaikkeen....

Nyt sanot minulle, että en sanonut yhtään mitään tai et ymmärrä mitä yritän sanoa tai kertoa......Niimpä.....

Voin sanoa, että sinulla ei ole varaa siihen, koska käsittelet asioita sinulle "luontaisella" tavalla ja kuvittelet, että kysymäni asiat ovat turhia, mutta totuus on jotain ihan muuta......niin kuin sanoin, jotkut ovat vain liian erillaisia, joissain asioissa, jolloin "ymmärrystä" ei saavuteta....