Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Jeps, aloin itsekin miettimään tuota tarkemmin, niin helppoa se on tässä vieressä neuvoa... =D.....mutta, koska aikaa on, niin uskon että se siitä pikkuhiljaa etenee...

"samalla jollain tapaa kevyt fyysinen kosketus...ensimmäinen jään murto"

Tämä ohje voi toimia, jos se tulee luontaisesti, luontaisessa tilanteessa, mutta uskon tunnistavani sinun persoonasta/luonteesta jotain, sekä ilmoitit myös seuraavaa, "Mutta olen ihan onneton ja arka näissä asioissa.", joten älä stressaa anna mennä omalla painollaan ja tutustu pikkuhiljaa....

Tiedän helpommin sanottu, kuin tehty....varsinkin jos on ihastusta ilmassa. :)

Kuulostat tutulta, "puhtaan raikkaalta" persoonalta se tuo "söpöyttä" sinuun, toivotan onnea sinulle, mutta muista olla satuttamatta itseäsi, siis älä ole liian naivi ja sinisilmäinen, mutta anna kuitenkin mahdollisuus ja etene sillä tahdilla mikä tuntuu itsestäsi hyvältä, aläkä suostu mihinkään mihin et ole valmis, ennenkuin olet varma siitä, että tahdot myös itse samaa....

Nuo ohjeet siis sitten jos kiinnostus on molemmin puolin vakavempaa, kuin vain tuttu/kaveri/ystävä linjalla, suosittelisin sinulle ehkä siirtämään kevyesti keskustelua työasioista, myös muihin asioihin, jotain pientä sopivaa aluksi, koska luulisi hänen lähtevän sitten siihen mukaan, jos jotain ilmassa on.

Pakko kysyä, että eikö hänkään ole yrittänyt siirtää keskustelua mihinkään "kevyempään" vai onko puhunut aina vain työasioista?
  2. "Ei tuo välttämättä niin huono aloitus ollut, laittoi ainakin minut taas miettimään..."

Ei periaatteesa ollut huono, mutta aloitus on varmasti tulkittavissa monella eri tavalla, riippuu lukijasta ja samaa aihetta on käyty monesti läpi, ehkä eri sanoilla, mutta kuitenkin.

Itse olen ainakin "joutunut" käyttämään tämän kysymyksen parissa aikaa ja pohdiskeluja aika paljonkin, jopa ennen palstaa, mutta myös palstalla, eli mitä minä tarvitsen ja mitä minä annan....

"Kun tämä yksinolo välillä rassaa, niin tulee punnittua noita sinkkuus vastaan parisuhde -asioita."

Tiedän tunteen, tarvitsisi olla kytkin, että saisi tietyt tunteet ja tarpeet kytkettyä pois...tai ainakin siltä välillä tuntuu....

"Mun parisuhdeoloni tulisi olla yhtä hyvä tai parempi kuin mun nykyinen oloni, ainakin suurimman osan ajasta."

Nyt kyllä vaadit ihan liikoja, ettäs tiiiiiät ;)

Eikös tuo ole itsestään selvyys, mutta eri yksilöillä on omat mielipiteet myös tästä.....eli riippuu "taajuudesta", miten tämänkin käsittää.

"Ei se kaupankäyntiä ole, se vaatii sopivan kumppanin jolla on samanlaisia ajatuksia parisuhteesta."

Oikeassa olet. :)

"Kun ei se parisuhteilu aina ole sitä upeeta-hienoa-mahtavaa."

Taas tulkinnanvarainen asia riippuu yksilöistä, mitä tämä kenellekin tarkoittaa, mutta se on totta, että kaikki ei ole "juhlaa ja kuplia"....

"Sitä huonoa aikaakin pitäisi vaan kestää, ja uskoa siihen että parempiakin aikoja vielä tulee."

Huonot ja paremmat ajatkin voivat merkitä yhdelle yhtä ja toiselle toista, mutta aito ja rehellinen vuorovaikutus kumppanien kesken on pakollista, eikä ikinä saa olla niin, että tilanne on Win-Lose, toinen nauttii tai ei tajua ja toinen kärsii......jos vuorovaikutus ei toimi, niin en usko että toimii suhdekaan, joku tulee kärsimään...

"Jos toisen kanssa on muuten hyvä olla, niin tuo luotettavuus ja halu tehdä töitä sen suhteen eteen on se, mitä minä tarjoan ja toivon toiseltakin."

Voiko ketään enempää pyytääkään, eli en voi kuin kompata.

"Mulla on vähän vakava päivä tänään"

:|

"näissä "fiksuissa" aloituksissa on se hyvä puoli, että tulee laiteltua omia ajatuksiaan järjestykseen :)"

Se on ollut itsellekin yksi syy palstailuun, onhan niitä varmasti joitakin muitakin, mutta on tästä jotain apuja ollut omiinkin pohdintoihin ja kysymyksiin.... :)
  3. Kysymys ja asettelu on niin epäselvä ja puutteellinen, joten en voi vastata.....ei nämä ole niin yksinkertaisia asioita (ehkä joillekin on?), mutta en todellakaan laittaisi ikää niin vahvasti merkitseväksi, että se korjaisi jotain yhteensopivuus ongelmia.

Mutta painotan taas jälleen kerran, ettei ikä merkitse sitä, että jompikumpi olisi "fiksumpi", jotkut persoonat/luonteet muuttuvat mitä enemmän ikää tulee, mutta itse arvostan enemmän niitä, joiden luonne/persoona/arvot ja ajatusmaailma on ollut "fiksua" aina......nämä omia mietteitä ja jokainen määrittää "fiksun" ihmisen kriteerit ihan itse, koska ne voivat vaihdella yksilöittäin paljonkin.

En "ottaisi" mitään mikä ei sovi itselleni tai minä hänelle.