Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Ymmärsin atännän pointtia kokonaisuudessaan, mitä hän on nyt ketjuun kirjoittanut ja myös sinun......ristiriitainen fiilis hieman itselläkin asian suhteen ollut ja on....

Noh, hyvähän se on ajatuksia vaihtaa ja pohtia asioita....sekä puolesta, että vastaan argumenteistä löytyy aina keino tyrmätä toisen kanta jollain tavalla....hmmm....

Joillakin MA on totuus, joillekin ei ja joillekin jotain sieltä välistä.....
  2. GrrrrrNauskis.......odotinkin miten reagoit....hykertelin sitäkin jo valmiiksi.... ;D

Olet hermostuksissasi nyt väärässä tuon väitteesi kanssa, kun vertaat tämän ketjun pohdinnan päämäärää lähellekään samaksi......lähdit itse hyökkäämään ja keksimään omasta päästä nyt juttuja, jotka ytität kytkeä minun ajatusmaailmaan......se kyllä yllätti......

Koko tuo pohdintasi tulos on pelkkää omaa höttöä ja mikä ei pidä paikkaansa....eli kaikki väitteesi on omiasi ja niitä en itseeni pysty liittämään, mutta jos tarve vaatii, niin käydäään joka väite yksityiskohtaisesti läpi, Capish?

Tämän pohdinnan tarkoitus oli käydä läpi tätä asiaa ja tutustua laajemmin eri näkemyksiin, toimintatapoihin, syihin jne...jne...., eli halu vilpittömästi oppia ja tutustua muiden yksilöiden ajatusmaailmaan jne. tämän asian tiimoilta, jolloin jokainen pystyy vertaamaan niitä omiinsa.....jolloin samalla oppii erillaisuutta, sekä ajatuksia ja tunteita niiden takana....

Sen tunnustan, että myös tämän asian kohdalla minulla on henkilökohtainen indressi, mutta se on vain se, että haluan verrata itseäni muihin ja samalla saada ehkä vastauksiakin omiin pohdintoihin ja kysymyksiin joita mielessäni pyörii......eihän näissä asioissa ole oikeaa ja väärää, joten myös minulla on oikeus olla erillainen ilman että hyökkäät minua vastaan, eli ei minun tarvitse olla jotain mitä joku haluaa saati edes muuttua siihen suuntaan, niin kuin ei sinunkaan, sehän on sanomattakin selvä......kyllä se nyt on ihan joku muu kuin minä, ketä haukkuu toisen ajatusmaailmaa ja yrittää väittää että joku toimintapa on "väärä"/"sairas"/"ongelma".

Väitteeseesi, että jätin itse vastaamatta, niin siihen syyllistyin eli en tehnyt sitä aloitukseen, mutta olin kyllä osittain vastannut, kun kommentoin ketjun alussa nimimerkki @2wby kommnettiin......jostain syystä on päässyt näämmä menemään ohi sinulta tai sitten et osannut kaivaa siitä pohdinnasta tietoa, mutta se pohdinta oli kuitenkin jo laajempi, kuin monella muulla ja siitä löytyy myös syitä miksi minulle ei sovi, koska tunteet ovat itselle tärkeä osa........eikä se itse suoritus tai "pinmppa"........

Periaatteessa jos osaa lukea rivien välistä, niin vastaukset olisi pitkälti saanut niin aloituksesta, että siitä yhdestä kommentista, mutta yritän nyt alkuun vastata lyhkäisemmin, toki kun pyydät minua vastaaman, niin kai sinäkin sitten vastaat? ;)

Olen aina ollut samanlainen, eli ei muutosta johtuen.....en harrasta, johtuen.....on vaikeaa aloittaa nopeasti uutta johtuen.....

(Johtuen= tunteet/persoona/luonne/arvot ja ajatusmaailma.........)

Poikkeavuuteen täytyy sanoa, että siltä se ainakin tuntuu ja on tuntunut vrt. suurimpaan osaan......toki tämä on laajempi kysymys, johon täytyy vastata pidemmin jos tarvetta ilmenee, mutta näin yleisluontoisesti.

Olenhan minäkin periaatteessa "ajautunut" kokeilemaan vastaavaa, mutta en ole vongannut, enkä yrittänyt tarkoituksella ohjata asiaa siihen suuntaan, vaan kyllä minun tapauksessani on naisten harteilla ollut nähdä enemmän tai vähemmän vaivaa ohjata se siihen suuntaan.......eli tiedän kyllä, että minulle tälläiset ei oikein sovi.......

Siksipä minä en vonkaa, jätän epäsuoria/suoria mahdollisuuksia tarkoituksella käyttämättä jne......ihmetystä on herättänyt aina välillä tutuissa ja jopa naisissa.....epäsuorasti ja välillä hieman suoremminkin. ;D

Vähän sieltä ja täältä pikkuisen pohdintaa, mutta toki tarkennusta ja miettimistä voidaan jatkaa, kunhan se on vastavuoroista ajatuksen vaihtoa, eikä vain yksipuolista haastattelua, koska silloin ketjun idea ei toteudu, kun tarkoitus oli myös saada tutustua muiden tunteisiin ja ajatukseen asian tiimoilla, jolloin jokainen voi verrata niitä omiinsa, ilman mitää "oikeaa ja väärää" tapaa toimia ja suhtautumistapaa.......eikä varsinkaan syyllistäen....

Toivottavasti olet hieman leppynyt, kun olet ottanut jostain syystä liian kovin tämän asian itseesi ja käsittänyt jotenkin oudolla tavalla koko ketjun tarkoituksen väärin.....

Hyvää illan jatkoa sinulle.....
  3. Jeps, ja se on väärin, sekä aika surullista.........samoin ne ohjeet sekä miehiltä, että naisilta myös täällä, että ei saisi kertoa kaikkea ja pitäisi "värittää" asioita kauniimmaksi kuin ne on......ihmettelen vain miten ihminen voi olla sinut itsensä kanssa ja arvostaa itseään, jos tähän sortuu.

Noh, ymmärrän toki, että tässä ns. nykyajan ihan normaalissa nykysuhteilussa/pikasuhteilussa on näin asiat, kun lähtökohtaisestikin suhteet ovat ihan feikkejä........mutta jos jotkut, ketkä aidosti ovat tästä poikkeavia, eli eivät tuollaisia suhteita harrasta ja etsivät ns. aitoa kumppanuussuhdetta, niin kyllä mielestäni asiasta kuin asiasta pitäisi pystyä puhumaan, sekä myös vaikeistakin asioista kertomaan.....se jos mikä on sitä aitoa luottamusta toista kohtaan ja samalla arvostuksen osoitus, koska uskaltaa olla toiselle avoin - tosin tietenkin siinä on riskinsä, jos arvio toisesta menee liian pieleen ja toinen ei olekaan sitä mitä luuli.....

Täytyy vaan haistella ja tutkailla rauhassa sen aikaa, että tunnistaa toisen sellaiseksi mitä on hakemassa......joillakin tämäkin on helpompaa kuin toisilla.

Ei saa olla liian naivi tai sinisilmäinen ja luottaa intuitioon, jos sellainen on vahvana suotu..........itsekin olen ollut, sekä ollut luottamatta intuitioon ja se on myös kostautunut, joten kantapään opin kautta ne menevät kyllä jakeluun sitä paremmin mitä kovemmin sattuu....

"Mutta minulla on kokemusta vain miehistä."

On sinulla myös naisista, jopa parempaa kuin miehistä, koska pääset heitä lähemmäksi ja tiedät miten he oikeasti toimivat........ihan niin kuin minullakin on molemmista kokemusta ja "sisäpiirissä" näkee miten asiat oikeasti ovat....
  4. =D......OiVoi....