Vapaa kuvaus

Jouni Ylönen Olen Jumalan ARMOSTA uudestisyntynyt, eli nöyrä mies . . . Jeesuksen oma. Olen - JUMALAN - lähettämä . . . Johannes. Jumala SANOI ---> SINÄ olet MINULLE nyt RAAMATUN henkilönä: *** Pyhä Johannes Kastaja *** ---> TOTEUTAN . . . Jumalan tahtoa . . . ! NIIN ON JUMALA SANONUT . . . SE ON HERRAN TAHTO . . . ! ******************************************** Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:1-9 ---> Sana tuli ihmiseksi Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa. Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. Hän tuli todistajaksi, todistamaan valosta, jotta kaikki uskoisivat siihen. Ei hän itse ollut tuo valo, mutta valon todistaja hän oli. Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. ******************************************************************** ******** JUMALAN ainoa poika, JEESUS KRISTUS=JUMALA ******** Minun tehtäväni on . . . . . . TODISTAA JUMALAN OLEMASSA OLO. . . . TODISTAA RAAMATUN TAPAHTUMIA TOSIKSI. ******************************************************************** Evankeliumi Johanneksen mukaan, Joh. 1:19-23 --->Johannes Kastajan todistus Tämä on todistus, jonka Johannes antoi, kun juutalaiset lähettivät Jerusalemista pappeja ja leeviläisiä kysymään häneltä: "Kuka sinä olet?" Johannes tunnusti totuuden, hän ei sitä kieltänyt. Hän sanoi: "En minä ole Messias." "Mikä sitten?" he kysyivät. "Oletko Elia?" "En ole", Johannes vastasi. "Oletko se luvattu profeetta?" Hän vastasi: "En." Silloin he sanoivat: "Kuka sitten olet? Meidän on vietävä vastaus niille, jotka meidät lähettivät. Mitä sanot itsestäsi?" Johannes vastasi: "Minä olen ääni, joka huutaa autiomaassa: 'Tasoittakaa Herralle tie!' Niinhän profeetta Jesaja on ennustanut." -------- Jesaja 40:3-5 ---> Huutavan ääni kuuluu Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme. Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi. Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut." ********************************************************************** Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Matt. 5:17 Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan. [email protected] Siunausta ja Herran rauhaa ! ------------------------------------------------------ FRANSISKUS ASSISILAINEN - Jumalan pieni köyhä Fransiskuksen rukous oli: Anna minulle oikea usko ja täydellinen rakkaus. ------------------------------------------------------ ******** Franciscus Assisilaisen rukous ******** Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale, niin että sinne, missä on vihaa, toisin rakkauden, missä loukkausta, toisin anteeksiannon, missä epäsopua, toisin yksimielisyyden, missä erehdystä, osoittaisin totuuden, missä epäilystä, auttaisin uskoon, missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen, missä pimeyttä, loisin sinun valoasi, missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen. Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita, hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia, pyytää rakkautta kuin rakastaa muita, sillä antaessaan saa, kadottaessaan löytää, unohtaessaan saa anteeksi, kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.

Aloituksia

11

Kommenttia

321

1. Alustavaa+vastausta+aloituksen+PANETTELUUN+.+.+.JUMALA+ALOITTAA+TÄÄLLÄ+-+Profetiat+PALSTALLA+-+KOHTA+.+.+..+.+.+seurakunta+TYÖNSÄ+.+.+.+!.+.+.+KUN+-+Jumala+-+ILMOITTI,+että+.+.+..+.+.+Jumala,+Jeesus,+Johannes+Kastaja+Toinen+ja+Pyhä+Henki+.+.+..+.+.+sekä+uudestisyntyneet+Jumalan+Lapset+.+.+..+.+.+saapuvat+Profetiat+PALSTALLE+.+.+..+.+.+niin+---+puolet+TAPUTTI+-+ja+-+puolet+VITUTTI+.+.+.+!.+.+.+…………………………………………………………+.+.+..+.+.»+.+.+.+Muutamat+teistä+ovat+paisuneet+pöyhkeiksi,aivan+niinkuin+minä+en+tulisikaan+teidän+tykönne.Mutta+minä+tulen+pian+teidän+tykönne,+jos+Herra+tahtoo,+ja+silloin+minä+otan+selon,en+noiden+pöyhkeiden+sanoista,+vaan+voimasta.Sillä+Jumalan+valtakunta+ei+ole+sanoissa,+vaan+voimassa.Kummanko+tahdotte+?+Tulenko+luoksenne+vitsa+kädessä+vaiko+rakkaudessa+ja+sävyisyyden+hengessä+?+.+.+.+»-+1.+Kor.+4:18+-+21.+.+.+1.+Korinttolaiskirje+41+Niin+pitäköön+jokainen+meitä+Kristuksen+käskyläisinä+ja+Jumalan+salaisuuksien+huoneenhaltijoina.2+Sitä+tässä+huoneenhaltijoilta+ennen+muuta+vaaditaan,+että+heidät+havaitaan+uskollisiksi.3+Mutta+siitä+minä+hyvin+vähän+välitän,+että+te+minua+tuomitsette+tai+joku+inhimillinen+oikeus;+en+minä+itsekään+tuomitse+itseäni,4+sillä+ei+minulla+ole+mitään+tunnollani,+mutta+en+minä+silti+ole+vanhurskautettu,+vaan+minun+tuomitsijani+on+Herra.5+Älkää+sentähden+lausuko+mitään+tuomiota,+ennenkuin+aika+on,+ennenkuin+Herra+tulee,+joka+myös+on+saattava+valoon+pimeyden+kätköt+ja+tuova+ilmi+sydänten+aivoitukset;+ja+silloin+kukin+saa+kiitoksensa+Jumalalta.6+Tämän+olen,+veljet,+sovittanut+itseeni+ja+Apollokseen,+teidän+tähtenne,+että+meistä+oppisitte+tämän:+"Ei+yli+sen,+mikä+kirjoitettu+on",+ettette+pöyhkeillen+asettuisi+mikä+minkin+puolelle+toista+vastaan.7+Sillä+kuka+antaa+sinulle+etusijan?+Ja+mitä+sinulla+on,+jota+et+ole+lahjaksi+saanut?+Mutta+jos+olet+sen+saanut,+niin+miksi+kerskaat,+ikäänkuin+se+ei+olisi+saatua?8+Te+olette+jo+ravitut,+teistä+on+tullut+jo+rikkaita,+ilman+meitä+teistä+on+tullut+kuninkaita!+Kunpa+teistä+olisikin+tullut+kuninkaita,+niin+että+mekin+pääsisimme+kuninkaiksi+teidän+kanssanne!9+Sillä+minusta+näyttää,+että+Jumala+on+asettanut+meidät+apostolit+vihoviimeisiksi,+ikäänkuin+kuolemaan+tuomituiksi;+meistä+on+tullut+kaiken+maailman+katseltava,+sekä+enkelien+että+ihmisten,10+me+olemme+houkkia+Kristuksen+tähden,+mutta+te+älykkäitä+Kristuksessa,+me+olemme+heikkoja,+mutta+te+väkeviä;+te+kunnioitettuja,+mutta+me+halveksittuja.11+Vielä+tänäkin+hetkenä+me+kärsimme+sekä+nälkää+että+janoa,+olemme+alasti,+meitä+piestään,+ja+me+kuljemme+kodittomina,12+me+näemme+vaivaa+tehden+työtä+omin+käsin.+Meitä+herjataan,+mutta+me+siunaamme;+meitä+vainotaan,+mutta+me+kestämme;13+meitä+parjataan,+mutta+me+puhumme+leppeästi;+meistä+on+tullut+kuin+mikäkin+maailman+tunkio,+kaikkien+hylkimiä,+aina+tähän+päivään+asti.14+En+kirjoita+tätä+häväistäkseni+teitä,+vaan+niinkuin+rakkaita+lapsiani+neuvoen.15+Sillä+vaikka+teillä+olisi+kymmenentuhatta+kasvattajaa+Kristuksessa,+niin+ei+teillä+kuitenkaan+ole+monta+isää;+sillä+minä+teidät+synnytin+evankeliumin+kautta+Kristuksessa+Jeesuksessa.16+Kehoitan+siis+teitä:+olkaa+minun+seuraajiani.17+Juuri+sentähden+minä+lähetin+teille+Timoteuksen,+joka+on+minun+rakas+ja+uskollinen+poikani+Herrassa;+hän+on+muistuttava+teitä+minun+vaelluksestani+Kristuksessa+Jeesuksessa,+sen+mukaan+kuin+minä+kaikkialla,+joka+seurakunnassa,+opetan.18+Muutamat+teistä+ovat+paisuneet+pöyhkeiksi,+aivan+niinkuin+minä+en+tulisikaan+teidän+tykönne.19+Mutta+minä+tulen+pian+teidän+tykönne,+jos+Herra+tahtoo,+ja+silloin+minä+otan+selon,+en+noiden+pöyhkeiden+sanoista,+vaan+voimasta.20+Sillä+Jumalan+valtakunta+ei+ole+sanoissa,+vaan+voimassa.21+Kummanko+tahdotte?+Tulenko+luoksenne+vitsa+kädessä+vaiko+rakkaudessa+ja+sävyisyyden+hengessä?
  2. Rakas+ALOITTAJA+!OLET+KIRJOITTANUT+TÄHÄN+KESKUSTELUUN+.+.+.+KOLME+VIESTIÄ++.+.+.+:((ALOITUS+ja+KAKSI+NUHTELUA)SYÖTÄN+SINULLE+---+Jumalan+KÄSKYSTÄ+---+OMAT+VIESTISI+.+.+.+;)Anonyymi+11:44+<---+ALOITUS"Tää+asia+on+niin+pyhä+ja+suuri+että+tästä+ei+saa+kuka+tahansa+opettaa."Anonyymi+14:56+<---+1.+NUHTELU"Nyt+on+sinulla+parannuksen+teon+paikka+sillä+tuo+kommentti+paljasti+sinun+hengellisen+tilasi!+Herra+rakastaa+sua+ja+haluaa+muuttaa+sun+sydämmesi+mutta+sinun+tehtäväsi+on+suostua+siihen+että+kaikelle+tietoiselle+syntielämälle+pannaan+stoppi+sinun+elämässäsi.+Jumala+tekee+sen+kyllä+mutta+ei+vasten+ihmisen+suostumusta"Anonyymi+15:06+<---+2.+NUHTELU+"Ja+kaikki+mikä+on+pahaa+Jumalan+silmissä+on+syntiä.+Ei+Jeesus+turhaan+vienyt+maailman+himoja+ristille.+Ota+opiksesi+tästä"AATTELEPPA+---+IHAN+ITE+---+MITÄ+IHMETTÄ+TÄÄLLÄ+OIKEIN+TOUHUAT+!!!.+.+.Jumala+SANOO+.+.+..+.+.+OLET+JUURI+---+todistanut+---+ITSESI+.+.+.+PANETTELIJAKSI+.+.+.+!.+.+.3+MOOS+9:16.+Älä+liiku+panettelijana+kansasi+keskellä+äläkä+vaani+lähimmäisesi+verta.+Minä+olen+Herra.PS+15:1.+Daavidin+virsi.+Herra,+kuka+saa+vierailla+sinun+majassasi,+kuka+asua+sinun+pyhällä+vuorellasi?3.+joka+ei+panettele+kielellänsä,+joka+ei+tee+toiselle+pahaa+eikä+saata+lähimmäistään+häväistyksen+alaiseksi;PS+50:20.+Sinä+istut+ja+puhut+veljeäsi+vastaan,+sinä+panettelet+äitisi+poikaa.21.+Näitä+sinä+teet,+ja+minäkö+olisin+vaiti?PS+101:5.+Joka+salaa+panettelee+lähimmäistänsä,+sen+minä+hukutanSN+11:13.+Joka+panettelijana+käy,+ilmaisee+salaisuuden,+mutta+jolla+luotettava+henki+on,+se+säilyttää+asian.SN+16:28.+Kavala+mies+rakentaa+riitaa,+ja+panettelija+erottaa+ystävyksetSN+18:8.+Panettelijan+puheet+ovat+kuin+herkkupalat+ja+painuvat+sisusten+kammioihin+asti.SN+26:20.+Halkojen+loppuessa+sammuu+tuli,+ja+panettelijan+poistuessa+taukoaa+tora2+KOR+12:20Minä+pelkään,+että+teidän+keskuudessanne+ehkä+on+riitaa,+kateutta,+vihaa,+juonia,+panetteluja,+juoruja,+pöyhkeilyä,+epäjärjestyksiä1+TIM+3:+11.+Samoin+tulee+vaimojen+olla+arvokkaita,+ei+panettelijoita,+vaan+raittiita,+uskollisia+kaikessaTIIT+2:3.+niin+myös+vanhat+naiset+olkoot+käytöksessään+niinkuin+pyhien+sopii,+ei+panettelijoita,+ei+paljon+viinin+orjia,+vaan+hyvään+neuvojiaJAAK+4:11+Älkää+panetelko+toisianne,+veljet.+Joka+veljeään+panettelee+tai+veljensä+tuomitsee,+se+panettelee+lakia+ja+tuomitsee+lain;+mutta+jos+sinä+tuomitset+lain,+niin+et+ole+lain+noudattaja,+vaan+sen+tuomari.12.+Yksi+on+lainsäätäjä+ja+tuomari,+hän,+joka+voi+pelastaa+ja+hukuttaa;+mutta+kuka+olet+sinä,+joka+tuomitset+lähimmäisesi?1+PIET+2:+1.+Pankaa+siis+pois+kaikki+pahuus+ja+kaikki+vilppi+ja+ulkokultaisuus+ja+kateus+ja+kaikki+panettelu,SN+10:18.+Joka+salavihaa+pitää,+sen+huulilla+on+valhe,+ja+joka+parjausta+levittää,+on+tyhmä.1.+Mutta+Mirjam+ja+Aaron+parjasivat+Moosesta+etiopialaisen+naisen+tähden,+jonka+hän+oli+ottanut+vaimokseen;+sillä+hän+oli+ottanut+vaimokseen+etiopialaisen+naisen.4+MOOS+12:+2.+Ja+he+sanoivat:+"Ainoastaan+Mooseksen+kauttako+Herra+puhuu?+Eikö+hän+puhu+myös+meidän+kauttamme?"+Ja+Herra+kuuli+sen..+.+.+.+.+.+.+.Jumala+SANOO+.+.+..+.+.+SYYLLISTYT+JATKUVAAN+PANETTELUUN+-+ja+-+TUOMITSEMISEEN+.+.+..+.+.+TEE+PARANNUS+.+.+.+!.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.Johanneksen+ilmestys+3:+19+--->+ahkeroitse+siis+ja+tee+parannus»+.+.+.+Kaikkia+niitä,+joita+minä+pidän+rakkaina,+minä+nuhtelen+ja+kuritan;+ahkeroitse+siis+ja+tee+parannus+.+.+.+».+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+.+...+.+..+.+.+.+.+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  3. ÄLÄ+ANNA+---+VÄÄRÄÄ+TODISTUSTA+.+.+.+Jarmosta+.+.+.+:(.+.+.Jeesus_valitsi_tekstin+12.12.2016+19:06Rakas+Jarmo+!OLET+-+nyt+-+VAROITTAVA+esimerkkihenkilö+---+PENSEÄSTÄ+-+ja+-+VALEHTELIJASTA+/PANETTELIJASTA+!!!TÄSSÄ+---+SINUN+---+VAIHTOEHTOSI:------------------------------------------1.+TEET+PARANNUKSEN+---+PENSEYDESTÄ+-+ja+-+VALEHTELUSTA+!2+.+JOS+ET+TEE+PARANNUSTA+-+niin+-+OLET+Jumalalle+VASTENMIELINEN+ja+Jeesus+PÄÄSTÄÄ+sinusta+IRTI+--->+Jumala+OKSENTAA+SINUT+--->+OLET+JUMALATON+!!3.+SELITYKSEN+MAHDOLLISUUTTA+---+EI+ENÄÄ+ANNETA+---+koska+sinulta+EI+SELITYKSET+LOPU+-+ja+-+ENÄÄ+ET+VOI+MUUTELLA+PELASTUKSEN+EHTOJA+---+ITSELLESI+SOPIVAKSI+--->+Jumala+MÄÄRÄÄ+PELASTUTKO+---+ETKÄ+SINÄ+ITSE+!!!.+.+.+.+.+.+.+.OLEN+Jumalan+TAHTO+---+ilmoitan+Jumalan+TAHDON+.+.+.+.+.+.+ja+----+Jumalan+TAHTO+.+.+.+TOTEUTUU+.+.+.+!+.+.+.---+Kommentoi+---+JUMALA+VAATII+PARANNUSTA+-+SILLÄ+-+JOS+EI+PARANNUSTA+TAPAHDU+-+NIIN...ONNETTOMUUS+KOHTAA+-+NIITÄ+PENSEITÄ+-+JOTKA+ITSE+ITSENSÄ+KOROTTANEET...SAMAT+-+Raamatun+-+SÄÄNNÖT+KAIKILLE...........JEREMIA+2330.+Katso,+sentähden+minä+käyn+niiden+profeettain+kimppuun,+sanoo+Herra,+jotka+varastavat+minun+sanani+toinen+toiseltansa.+31.+Katso,+minä+käyn+niiden+profeettain+kimppuun,+sanoo+Herra,+jotka+ottavat+sanansa+omalta+kieleltään,+mutta+sanovat:+'Se+on+Herran+sana'.+32.+Katso,+minä+käyn+niiden+kimppuun,+jotka+ennustavat+valheunia,+sanoo+Herra,+ja+kertovat+niitä+ja+eksyttävät+minun+kansaani+valheillansa+ja+kerskumisellansa,+vaikka+minä+en+ole+heitä+lähettänyt+enkä+käskenyt+ja+vaikka+heistä+ei+ole+mitään+hyötyä+tälle+kansalle,+sanoo+Herra.+.+.+.NÄIN+SANOO+.+.+.+Kaikkivaltias+Jumala+.+.+.+.+.+.+JOKA+ON+---+MAAILMANKAIKKEUDEN+LUONUT+.+.+.+.+.+.+ja+---+Raamatun+KIRJOITTANUT+.+.+.+!..+.+..+.+.+.+..+.+.+.+.+.+..+.+.+.+.+.+.+.+JUMALAN+Ainoa+Poika,+JEESUS+KRISTUS+on+JUMALA.+.+.+.+.+.+.+.+..............................................................................................Evankeliumi+Johanneksen+mukaan,+Joh.+1:1,+14,+18+--->+Sana+tuli+ihmiseksiAlussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.Sana+tuli+lihaksi+ja+asui+meidän+keskellämme.+Me+saimme+katsella+hänen+kirkkauttaan,+kirkkautta,+jonka+Isä+ainoalle+Pojalle+antaa.+Hän+oli+täynnä+armoa+ja+totuutta.Jumalaa+ei+kukaan+ole+koskaan+nähnyt.+Ainoa+Poika,+joka+itse+on+Jumala+ja+joka+aina+on+Isän+vierellä,+on+opettanut+meidät+tuntemaan+hänet..+.+.+.+.+.+.+.Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mikä+on+ilmoitettu+.+.+.+se+on+Jumalan+nimissä+ilmoitettu+!"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  4. Rakkaat+Jumalan+Lapset+!»+.+.+.+Olkaa+siis+kärsivällisiä,+veljet,+Herran+tuloon+asti+.+.+.Niin+maamieskin:+kärsivällisesti+hän+odottaa+maan+kallista+hedelmää+kevään+ja+syksyn+sadonkorjuuseen+saakka.+Olkaa+tekin+kärsivällisiä+ja+rohkaiskaa+mielenne,+sillä+Herran+tulo+on+lähellä.+Älkää+syytelkö+toisianne,+veljet,+ettei+teitä+tuomittaisi.Tuomari+seisoo+jo+ovella.Veljet,+ottakaa+vastoinkäymisten+kestämisessä+ja+kärsivällisyydessä+esikuvaksenne+profeetat,+jotka+ovat+puhuneet+Herran+nimessä..+.+.+Niitä,+jotka+kestävät+loppuun+asti,+me+ylistämme+autuaiksi.+Te+olette+kuulleet+Jobin+kestävyydestä+ja+tiedätte,+mihin+tulokseen+Herra+antoi+sen+johtaa.+Herra+on+laupias+ja+anteeksiantava+.+.+.+»Jaakobin+kirje,+Jaak.+5:7-11+--->+Herran+tulon+kärsivällinen+odotus.+.+.+.+..+.+.+Miksi+murehdit+sieluni+?+---+Odota+Jumalaa+.+.+..PSALMI+42+--->+Missä+on+sinun+Jumalasi+?Niinkuin+peura+halajaa+vesipuroille,+niin+minun+sieluni+halajaa+sinua,+Jumala.Minun+sieluni+janoo+Jumalaa,+elävää+Jumalaa.+Milloin+saan+minä+tulla+Jumalan+kasvojen+eteen?Kyyneleeni+ovat+minun+ruokani+päivin+ja+öin,+kun+minulle+joka+päivä+sanotaan:+"Missä+on+sinun+Jumalasi?"Näitä+minä+muistelen+ja+vuodatan+sydämeni:+minä+kuljin+väentungoksessa,+astuin+sen+kanssa+Jumalan+huoneeseen+riemun+ja+kiitoksen+raikuessa+juhlivasta+joukosta.Miksi+murehdit,+minun+sieluni,+ja+olet+minussa+niin+levoton?+Odota+Jumalaa.+Sillä+vielä+minä+saan+häntä+kiittää+hänen+kasvojensa+avusta.Minun+Jumalani,+minun+sieluni+on+murheellinen+minussa,+sentähden+minä+muistan+sinua+Jordanin+maalla,+Hermonin+kukkuloilla+ja+Misarin+vuorella.Sinun+koskiesi+pauhussa+syvyys+syvyydelle+huutaa,+kaikki+sinun+kuohusi+ja+aaltosi+käyvät+minun+ylitseni.Päivällä+Herra+säätää+armonsa,+ja+yöllä+minä+hänelle+veisaan+ja+rukoilen+elämäni+Jumalaa.Minä+sanon+Jumalalle,+kalliolleni:+"Miksi+olet+minut+unhottanut?+Miksi+minun+täytyy+käydä+murhepuvussa,+vihollisen+ahdistamana?"Minun+luitani+jäytää,+kun+viholliseni+minua+häpäisevät,+sanoen+minulle+kaiken+päivää:+"Missä+on+sinun+Jumalasi?"Miksi+murehdit,+minun+sieluni,+ja+miksi+olet+minussa+niin+levoton?+Odota+Jumalaa.+Sillä+vielä+minä+saan+kiittää+häntä,+minun+kasvojeni+apua,+minun+Jumalaani..PSALMI+43+--->+Lähetä+valkeutesi+ja+totuutesiAUTA+minut+oikeuteeni,+Jumala,+ja+aja+minun+asiani+armotonta+kansaa+vastaan.+Päästä+minut+kavaloista+ja+vääristä+ihmisistä.Sillä+sinä+olet+minun+Jumalani,+minun+linnani.+Miksi+olet+minut+hyljännyt?+Miksi+minun+täytyy+käydä+murhepuvussa,+vihollisen+ahdistamana?Lähetä+valkeutesi+ja+totuutesi.+Ne+minua+johdattakoot,+viekööt+minut+sinun+pyhälle+vuorellesi,+sinun+asuntoihisi,+että+minä+saisin+tulla+Jumalan+alttarin+eteen,+Jumalan+eteen,+joka+on+minun+iloni+ja+riemuni,+ja+kiittäisin+kanteleilla+sinua,+Jumala,+minun+Jumalani.Miksi+murehdit,+minun+sieluni,+ja+miksi+olet+minussa+niin+levoton?+Odota+Jumalaa.+Sillä+vielä+minä+saan+kiittää+häntä,+minun+kasvojeni+apua,+minun+Jumalaani..+.+.+.+..+.+...+.+.+Odota+minun+sieluni+Jumalaa+.+.+.
  5. NÄIHIN+KYSYMYKSIIN+VASTATAAN++---+SITTEN+---+KUN+-+Jumala+-+ANTAA+KÄSKYN++!++TÄSSÄ+KUITENKIN+---+YKSI+---+ALUSTAVA++VASTAUS+.+.+.+:)++-------------------------------------------------------------------+""Katsos,+eihän+voi+”sikaa+säkissä+ostaa”?+Pitää+nähdä+säkin+sisälle,+onko+siellä+sika,+vaiko+susi,+vai+eikö+siellä+ole+muuta+kuin+mädänneitä+pottuja,+esim.""-------------------------------------------------------------------+Jumala+VASTAA+.+.+..+.+.+Minulla+on+myös+oikeus+.++.+.+KOETELLA+.+.+.+;).+.+.Evankeliumi+Matteuksen+mukaan,+Matt.+8:18-34+--->+Seuraa+minua!Mutta+kun+Jeesus+näki+paljon+kansaa+ympärillään,+käski+hän+lähteä+toiselle+rannalle.+Ja+eräs+kirjanoppinut+tuli+ja+sanoi+hänelle:+"Opettaja,+minä+seuraan+sinua,+mihin+ikinä+menet".+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Ketuilla+on+luolat+ja+taivaan+linnuilla+pesät,+mutta+Ihmisen+Pojalla+ei+ole,+mihin+hän+päänsä+kallistaisi".+Ja+eräs+toinen+hänen+opetuslapsistaan+sanoi+hänelle:+"Herra,+salli+minun+ensin+käydä+hautaamassa+isäni".+Mutta+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Seuraa+sinä+minua,+ja+anna+kuolleitten+haudata+kuolleensa".+Ja+hän+astui+venheeseen,+ja+hänen+opetuslapsensa+seurasivat+häntä.+Ja+katso,+järvellä+nousi+kova+myrsky,+niin+että+venhe+peittyi+aaltoihin;+mutta+hän+nukkui.+Niin+he+menivät+ja+herättivät+hänet+sanoen:+"Herra,+auta,+me+hukumme".+Hän+sanoi+heille:+"Te+vähäuskoiset,+miksi+olette+pelkureita?"+Silloin+hän+nousi+ja+nuhteli+tuulia+ja+järveä,+ja+tuli+aivan+tyven.+Ja+ihmiset+ihmettelivät+ja+sanoivat:+"Millainen+tämä+on,+kun+sekä+tuulet+että+meri+häntä+tottelevat?"+Kun+hän+tuli+toiselle+rannalle,+gadaralaisten+alueelle,+tuli+häntä+vastaan+kaksi+riivattua,+jotka+olivat+haudoista+lähteneet+ja+olivat+kovin+raivoisia,+niin+ettei+kukaan+voinut+sitä+tietä+kulkea.+Ja+katso,+he+huusivat+sanoen:+"Mitä+sinulla+on+meidän+kanssamme+tekemistä,+sinä+Jumalan+Poika?+Oletko+tullut+tänne+vaivaamaan+meitä+ennen+aikaa?"+Ja+etäällä+heistä+kävi+suuri+sikalauma+laitumella.+Niin+riivaajahenget+pyysivät+häntä+sanoen:+"Jos+ajat+meidät+pois,+niin+lähetä+meidät+sikalaumaan".+Ja+hän+sanoi+niille:+"Menkää".+Silloin+ne+lähtivät+heistä+ja+menivät+sikoihin.+Ja+katso,+koko+lauma+syöksyi+jyrkännettä+alas+järveen+ja+hukkui+veteen.+Mutta+paimentajat+pakenivat;+ja+he+menivät+kaupunkiin+ja+ilmoittivat+kaikki,+myöskin+sen,+miten+riivattujen+oli+käynyt.+Ja+katso,+koko+kaupunki+lähti+Jeesusta+vastaan;+ja+kun+he+hänet+näkivät,+pyysivät+he+häntä+menemään+pois+heidän+alueeltaan.+.+.+.SIIS+jatkuu+.+.+.
  6. Rakkaat+Jumalan+LAPSET+!Johannes_Kastaja_Toinen+2.4.2018+14:14.+.+.+saarnaamme+ristiinnaulittua+Kristusta+,+,+,17.+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.+18.+Sillä+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille,+jotka+pelastumme,+se+on+Jumalan+voima.+19.+Onhan+kirjoitettu:+"Minä+hävitän+viisasten+viisauden,+ja+ymmärtäväisten+ymmärryksen+minä+teen+mitättömäksi".+20.+Missä+ovat+viisaat?+Missä+kirjanoppineet?+Missä+tämän+maailman+älyniekat?+Eikö+Jumala+ole+tehnyt+maailman+viisautta+hullutukseksi?+21.+Sillä+kun,+Jumalan+viisaudesta,+maailma+ei+oppinut+viisauden+avulla+tuntemaan+Jumalaa,+niin+Jumala+näki+hyväksi+saarnauttamansa+hullutuksen+kautta+pelastaa+ne,+jotka+uskovat,+22.+koskapa+juutalaiset+vaativat+tunnustekoja+ja+kreikkalaiset+etsivät+viisautta,+23.+me+taas+saarnaamme+ristiinnaulittua+Kristusta,+joka+on+juutalaisille+pahennus+ja+pakanoille+hullutus,+24.+mutta+joka+niille,+jotka+ovat+kutsutut,+olkootpa+juutalaisia+tai+kreikkalaisia,+on+Kristus,+Jumalan+voima+ja+Jumalan+viisaus.+25.+Sillä+Jumalan+hulluus+on+viisaampi+kuin+ihmiset,+ja+Jumalan+heikkous+on+väkevämpi+kuin+ihmiset.+26.+Sillä+katsokaa,+veljet,+omaa+kutsumistanne:+ei+ole+monta+inhimillisesti+viisasta,+ei+monta+mahtavaa,+ei+monta+jalosukuista,+27.+vaan+sen,+mikä+on+hulluutta+maailmalle,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+viisaat+häpeään,+ja+sen,+mikä+on+heikkoa+maailmassa,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+sen,+mikä+väkevää+on,+häpeään,+28.+ja+sen,+mikä+maailmassa+on+halpasukuista+ja+halveksittua,+sen+Jumala+valitsi,+sen,+joka+ei+mitään+ole,+tehdäksensä+mitättömäksi+sen,+joka+jotakin+on,+29.+ettei+mikään+liha+voisi+kerskata+Jumalan+edessä.+30.+Mutta+hänestä+on+teidän+olemisenne+Kristuksessa+Jeesuksessa,+joka+on+tullut+meille+viisaudeksi+Jumalalta+ja+vanhurskaudeksi+ja+pyhitykseksi+ja+lunastukseksi,+31.+että+kävisi,+niinkuin+kirjoitettu+on:+"Joka+kerskaa,+sen+kerskauksena+olkoon+Herra".+-+Ensimmäinen+kirje+korinttilaisille+1+.+.+.25.+Sillä+Jumalan+hulluus+on+viisaampi+kuin+ihmiset,+ja+Jumalan+heikkous+on+väkevämpi+kuin+ihmiset.+.+.+..+.+.+sen,+mikä+on+heikkoa+maailmassa,+sen+Jumala+valitsi+saattaaksensa+sen,+mikä+väkevää+on,+.+.+.+häpeään+.+.+..+.+.Jumala+on+mielistynyt+HEIKKOIHIN+.+.+..+.+.+sillä+-+HE+-+ottavat+---+Jumalan+ARMON++---+vastaan+HEIKKOUDESSAAN+.+.+..+.+.+ja++NÖYRTYVÄT+---+Jumalan+ainoan+Pojan+EDESSÄ+---++ristin+juurella+.+.+..+.+.+ja+TULEVAT+SITEN+.+.+..+.+.+ARMON+kautta+NÖYRÄKSI+.+.+.+Jumalan+TAHDOLLE+.+.+.+uudestisyntymällä+.+.+.+!.+.+,VIDEO+---+HEIKKOUDEN+ALKULÄHTEELLE+-+ja+-+KUOLEMAN+VOITTOON+.+.+.Pisara+-+Jakso+20+-+pe+19.4.2019+https://areena.yle.fi/1-4580515PisaraLauantaisin,+Yle+TV1+-+Yle+Areena+365+pvPisarassa+Tarinoita,+Oivalluksia+ja+Raamattua.+Joka+viikko+Raamattu+avataan+erilaisissa+paikoissa+ja+elämäntilanteissa.+Pisara+on+Ylen+ja+Suomen+evankelisluterilaisen+kirkon+yhteistuotanto..+.+.Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi."Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään."+Matt.+5:17Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  7. ""Kiitos+kovasti+vastauksista!+Kiirettä+ei+ole.""---------------------------------------------------------Rakkaat+"odottajat"+!JUMALA+MÄÄRÄÄ+-+MISSÄ+-+MITÄ+-+MITEN+-+ja+-+MILLOIN+.+.+.+TAPAHTUU+!JOTEN+myöskään+RAAMATTU+.+.+.+EI+MÄÄRÄÄ+.+.+.+;)+Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN+.+.+.+!SAAT+KYLLÄ+TIETÄÄ+HETI+KUN+.+.+.+JUMALA+SANOO+MITEN+EDETÄÄN.Jumalan+tahto+toteutuu+.+.+.+EI+IHMISEN.+Joten+minulla+ei+ole+mitään+valtaa+siihen,+mitä+tällä+palstalla+tapahtuu+.+.+.+en+minä+määrää+yhtään+mitään+missään+.+.+.+TYYDYN+AINA+HERRAN+TAHTOON,+aina+nöyrästi+palvellen+Herraani+!.+.+.Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+KOSKA+Profeettani+-+Jumalan+Henkäys+-+EI+ELÄNYT+-+Raamatun+AIKANA+-+niin+.+.+..+.+.+Hän+KIRJOITTAA+---+nyt+---+TÄNNE+Profetiat+PALSTALLE+---+juuri+niin+kuin+.+.+..+.+.+MINÄ+Kaikkivaltias+Jumala+TAHDON+---+ENKÄ+KYSY+KENELTÄKÄÄN+LUPAA+.+.+..+.+.+siihen+MITÄ+HALUAN+SANOA+-+ja+-+MILLÄ+TAVALLA+ASIANI+ILMOITTAA+.+.+.+:)+EI_TROLLI_vaan_TOTUUS+=+Jumalan+TOTUUSLue.Ja.Kirjoita.Tarkasti+=+RIKKOMUS+KÄSITTELY+LISTA+-+JEREMIA+23:30-32+Jumalan_henkäys+=+Jeesus_valitsi_tekstin+.+.+.+Johannes+Kastaja+Toinen+.+.+.+!Johannes+Kastaja+Toinen+.+.+.+aloittaa+kohta+JULKISEN+toimintansa+Suomessa+.+.+.+;)+.+.+.+..+.+.+.+.+Kirjoitin+nyt+Jumalan+tahdon,+niin+kuin+Hän+tahtoi.Mitä+et+tiedä+.+.+.+se+joskus+kerrotaan.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  8. Rakas+uskonveljeni+raamatusta=kirjoituksista+!3.+Johanneksen+kirje+1+1.+Vanhin+rakkaalle+Gaiukselle,+jota+minä+totuudessa+rakastan.+2.+Rakkaani,+minä+toivotan+sinulle,+että+kaikessa+menestyt+ja+pysyt+terveenä,+niinkuin+sielusikin+menestyy.+3.+Minua+ilahutti+suuresti,+kun+veljet+tulivat+ja+antoivat+todistuksen+sinun+totuudestasi,+niinkuin+sinä+totuudessa+vaellatkin.+4.+Minulla+ei+ole+suurempaa+iloa+kuin+se,+että+kuulen+lasteni+vaeltavan+totuudessa.+5.+Rakkaani,+sinä+toimit+uskollisesti+kaikessa,+mitä+teet+veljien,+vieläpä+vieraittenkin+hyväksi.+6.+He+ovat+seurakunnan+edessä+antaneet+todistuksen+sinun+rakkaudestasi;+ja+sinä+teet+hyvin,+kun+autat+heitä+eteenpäin+heidän+matkallaan,+niinkuin+Jumalan+edessä+arvollista+on.+7.+Sillä+hänen+nimensä+tähden+he+ovat+matkalle+lähteneet+eivätkä+ota+pakanoilta+mitään.+8.+Me+olemme+siis+velvolliset+ottamaan+semmoisia+vastaan,+auttaaksemme+yhdessä+totuutta+eteenpäin.+Diotrefes+ja+Demetrios9.+Minä+kirjoitin+seurakunnalle;+mutta+Diotrefes,+joka+haluaa+olla+ensimmäinen+heidän+joukossaan,+ei+ota+meitä+vastaan.+10.+Sentähden+minä,+jos+tulen,+muistutan+hänen+teoistansa,+mitä+hän+tekee,+kun+pahoilla+sanoilla+meistä+juoruaa;+ja+vielä+siihenkään+tyytymättä,+hän+ei+itse+ota+veljiä+vastaan,+vaan+estää+niitäkin,+jotka+tahtovat+sen+tehdä,+ja+ajaa+heidät+pois+seurakunnasta.+11.+Rakkaani,+älä+seuraa+pahaa,+vaan+hyvää.+Joka+hyvin+tekee,+se+on+Jumalasta;+joka+pahoin+tekee,+se+ei+ole+Jumalaa+nähnyt.+12.+Demetrius+on+kaikilta,+jopa+itse+totuudeltakin,+saanut+hyvän+todistuksen;+ja+mekin+todistamme+hänestä+samaa,+ja+sinä+tiedät,+että+meidän+todistuksemme+on+tosi.+.+.+.13.+Minulla+olisi+paljon+kirjoittamista+sinulle,+mutta+en+tahdo+kirjoittaa+sinulle+musteella+ja+kynällä,+14.+sillä+minä+toivon+pian+näkeväni+sinut,+ja+silloin+saamme+suullisesti+puhella.+15.+Rauha+sinulle!+Ystävät+tervehtivät+sinua.+Tervehdys+ystäville,+kullekin+erikseen.+.+.+.+.+.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  9. Riemuvuoden+sanoma----------------------------Moni+suorastaan+pelkää+jumalanpalveluksia,+hartausseuroja,+Raamattua+ja+puhetta+Jeesuksesta.+Ajatellaan,+että+uskonnollisuus+uhkaa+elämäniloa+ja+tekee+synkkämieliseksi.Luin+sanomalehdestä+artikkelin,+jonka+kirjoittaja+oli+kokenut+jotain+ahdistavaa+omassa+elämässään.+Hän+tulkitsi+näin+tuntojaan:+"Vakaa+käsitykseni+on,+että+nykyajan+ihmiset+eivät+kaipaa+mitään+enemmän+kuin+RAKKAUTTA+.+.+.+Joskus+tuntuu,+että+hallitsevana+voimana+tässä+maailmassa+on+viha+.+.+.+Rakkaudella+ja+hyvällä+tahdolla+ei+täällä+ole+juuri+sijaa.+Kirkko+voi+auttaa+tämän+ajan+ihmistä+julistamalla+nykyistä+enemmän+rakkauden+evankeliumia."Eräs+professori+esitelmöi+radiossa+mielenterveydestä.+Esitelmässään+hän+arvosteli+kirkon+julistusta+mm.+tähän+tapaan:+"Elämä+on+joka+tapauksessa+lyhyt.+Onko+näin+ollen+aina++muistutettava+kuoleman+välttämättömyyttä+.+.+.+Onko+ihmisen+aina+oltava+kuoleman+varjojen+synkistämissä+tunnelmissa,+kuten+moni+kirkonmies+vaatii+?"Esitelmästä+mieleeni+tuli+vaistomaisesti+kuva+henkilöstä,+joka++ei+ollut+käynyt+kirkossa+kuulemassa+kirkonmiehiä.+Tiedän,+että+juuri+kirkonmiehet+pidättäytyvät+vaatimasta+ihmisiä+haudantakaisiin+tunnelmiin.+Kirkon+pääsanoma+on+evankeliumi,+sanoma+kasteen+armosta,+lunastuksesta,+riemuvuoden+julistus,+ei+kuoleman+eikä+tuomion,+vaan+vapauden,+elämän+ja+todellisen+ilosanoman+julistus.Ihminen+syvimmältään+janoaa+anteeksiantamuksen+evankeliumia.+Anteeksiantamuksen++evankeliumi+on+keskeisintä+Jeesuksen+sanomassa.Hän+julistaa+sovituksen+ja+rakkauden+sanomaa,+jossa+on+uuden+elämän+voima.Ota+se+sanoma+vastaan..+.+.Jatkuu+.+.+.
  10. Jeesuksen+sanoma+ja+maailma-------------------------------------Valmistellessamme+Evankeliumiyhdistyksen+100-vuotisjuhlaa+neuvottelimme+Yleisradion+johtajien+kanssa+juhlien+radioinnista+ja+televisioinnista.+Keskustelu+oli+mielenkiintoinen+ja+valaisi+selvällä+tavalla,+miten+nykyaikainen+ihminen+ajattelee+uskonnollisista+asioista.+Eräs+johtajista+tulkitsi+varmaan+oikein+tämän+ajan+ihmisten+ajatuksia:+"Uskonnollinen+ohjelma,+josta+nyt+on+kysymys,+on+vailla++UUTISARVOA,+eikä+varmaankaan+kiinnosta+suurta+yleisöä."Vastaus+jäi+mieleeni+ja+se+askarrutti+minua+myöhemmin+usein.Kun+Jeesus+puhui+Nasaretin+synagoogassa,+niin+sielläkin+kansa+ihmetteli+hetken+kuulemaansa+ja+lähti+pois+vähätellen+Jeesuksen+sanoja+.+.+.+tuumien:+"Eikö+tämä+ole+Joosefin+poika+?"+---+Varmaan+he+ajattelivat+mielessään:+"Mitäpä+erinomaista+puusepän+pojalla+olisi+meille+sanottavaa+?"Paavali+sanoo,+että+evankeliumi+on+juutalaisille+pahennus+ja+pakanoille+hullutus.+Evankeliumi+on+pahennus+ja+hullutus+vielä+tänäänkin+koko+maailmalle.Olin+eräässä+juhlatilaisuudessa+ja+puhuin+Jeesuksesta,+erityisesti+Hänen+sovintoverestään,+joka+on+vuotanut+syntisen+maailman+puolesta.+---+Juuri+tällä+kohdalla+vankka+mies+nousi+penkistä+ja+sanoi:+"Tämä+on+pakanallista+puhetta"+ja+lähti+vihastuneena+ulos.Miksi+evankeliumi+on+pahennus+ja+hullutus+tälle+maailmalle+?+---+Ehkä+siksi,+että+se+on+vastoin+ihmisjärjen+kuvittelua+oikeasta+pelastustiestä.+Ihminen+päättelee+"järjellisesti"+:+koska+minä+olen+rikkonut+ja+tehnyt+pahaa,+on+minun+myös+rikkomukseni+sovitettava.+---+Niin+oli+juutalaisuudessakin,+jossa+oli+vallalla+ihmisen+hurskautta+korostava+lakijumalisuus:+uhrit,+lain+käskyt,+almut+ja+puhdistusmenot.+Niin+on+kaikkialla,+missä+ihmisen+hurskautta+pidetään+takeena+taivaaseen+pääsystä.Siellä+pystytetään+tikapuita+pelastukseen+omilla+teoilla+ja+ansioilla.Jeesus+opettaa+aivan+toisin.Hän+on+tullut+julistamaan+pelastussanomaa+kaikille,+mutta+vain+epäonnistuneet+ja+syntiset+ottavat+sen+vastaan.+Evankeliumin+sanomalla+oli+uutisarvo+syntiselle+vaimolle+fariseuksen+huoneessa,+sillä+oli+uutisarvo+Sakkeukselle,+jolla+oli+tunnollaan+paljon+vääryyksiä+ja+sillä+oli+uutisarvo+ristin+ryövärille.Miksi+evankeliumi+merkitsee+paljon+ahdistetuille+ja+syyllisyytensä+kanssa+kamppaileville+?+Koska+mikään+muu+ei+anna+rauhaa+omantunnon+tuskissa+ja+kuoleman+pelossa+eläville.+Vain+evankeliumi,+vain+ristin+Jeesus+vapauttaa+vangit,+antaa+sokeille+näön+ja+päästää+sorretut+vapauteen.+Kaikki+tämä+ilman+rahaa+ja+hintaa..+.+.Jatkuu+.+.+.
  11. Jeesuksen+sanoma+ja+maailma-------------------------------------Valmistellessamme+Evankeliumiyhdistyksen+100-vuotisjuhlaa+neuvottelimme+Yleisradion+johtajien+kanssa+juhlien+radioinnista+ja+televisioinnista.+Keskustelu+oli+mielenkiintoinen+ja+valaisi+selvällä+tavalla,+miten+nykyaikainen+ihminen+ajattelee+uskonnollisista+asioista.+Eräs+johtajista+tulkitsi+varmaan+oikein+tämän+ajan+ihmisten+ajatuksia:+"Uskonnollinen+ohjelma,+josta+nyt+on+kysymys,+on+vailla++UUTISARVOA,+eikä+varmaankaan+kiinnosta+suurta+yleisöä."Vastaus+jäi+mieleeni+ja+se+askarrutti+minua+myöhemmin+usein.Kun+Jeesus+puhui+Nasaretin+synagoogassa,+niin+sielläkin+kansa+ihmetteli+hetken+kuulemaansa+ja+lähti+pois+vähätellen+Jeesuksen+sanoja+.+.+.+tuumien:+"Eikö+tämä+ole+Joosefin+poika+?"+---+Varmaan+he+ajattelivat+mielessään:+"Mitäpä+erinomaista+puusepän+pojalla+olisi+meille+sanottavaa+?"Paavali+sanoo,+että+evankeliumi+on+juutalaisille+pahennus+ja+pakanoille+hullutus.+Evankeliumi+on+pahennus+ja+hullutus+vielä+tänäänkin+koko+maailmalle.Olin+eräässä+juhlatilaisuudessa+ja+puhuin+Jeesuksesta,+erityisesti+Hänen+sovintoverestään,+joka+on+vuotanut+syntisen+maailman+puolesta.+---+Juuri+tällä+kohdalla+vankka+mies+nousi+penkistä+ja+sanoi:+"Tämä+on+pakanallista+puhetta"+ja+lähti+vihastuneena+ulos.Miksi+evankeliumi+on+pahennus+ja+hullutus+tälle+maailmalle+?+---+Ehkä+siksi,+että+se+on+vastoin+ihmisjärjen+kuvittelua+oikeasta+pelastustiestä.+Ihminen+päättelee+"järjellisesti"+:+koska+minä+olen+rikkonut+ja+tehnyt+pahaa,+on+minun+myös+rikkomukseni+sovitettava.+---+Niin+oli+juutalaisuudessakin,+jossa+oli+vallalla+ihmisen+hurskautta+korostava+lakijumalisuus:+uhrit,+lain+käskyt,+almut+ja+puhdistusmenot.+Niin+on+kaikkialla,+missä+ihmisen+hurskautta+pidetään+takeena+taivaaseen+pääsystä.Siellä+pystytetään+tikapuita+pelastukseen+omilla+teoilla+ja+ansioilla.Jeesus+opettaa+aivan+toisin.Hän+on+tullut+julistamaan+pelastussanomaa+kaikille,+mutta+vain+epäonnistuneet+ja+syntiset+ottavat+sen+vastaan.+Evankeliumin+sanomalla+oli+uutisarvo+syntiselle+vaimolle+fariseuksen+huoneessa,+sillä+oli+uutisarvo+Sakkeukselle,+jolla+oli+tunnollaan+paljon+vääryyksiä+ja+sillä+oli+uutisarvo+ristin+ryövärille.Miksi+evankeliumi+merkitsee+paljon+ahdistetuille+ja+syyllisyytensä+kanssa+kamppaileville+?+Koska+mikään+muu+ei+anna+rauhaa+omantunnon+tuskissa+ja+kuoleman+pelossa+eläville.+Vain+evankeliumi,+vain+ristin+Jeesus+vapauttaa+vangit,+antaa+sokeille+näön+ja+päästää+sorretut+vapauteen.+Kaikki+tämä+ilman+rahaa+ja+hintaa..+.+.Jatkuu+.+.+.
  12. Mikä+on+Jeesuksen+sanoman+ydin+?Evankeliumia+köyhille---------------------------Sanaa++---++evankeliumi++---+käytetään+paljon+uskonnollisessa+julistuksessa,+mutta+sanan+merkitystä+selitetään+vähän.Jeesus+kehottaa:++”Julistakaa+evankeliumia+kaikille+luoduille.”Myös+Paavali+puhuu+evankeliumista+usein:+”Veljet,+minä+johdatan+teidät+tuntemaan+sen+evankeliumin+.+.+.+jonka+kautta+te+pelastutte,+jos+pidätte+siitä+kiinni.”Evankeliumi+on+siis+sanoma,+jonka+omistaminen+merkitsee+pelastusta+kaikesta+siitä+pahasta,+joka+pyrkii+tuhoamaan+ihmiselämän.Mikä+on+evankeliumin+sisältö+?+---+Paavali+selittää:+”Että+Kristus+on+kuollut+meidän+syntiemme+tähden,+kirjoitusten+mukaan,+ja+että+hänet+haudattiin+ja+että+hän+nousi+kuolleista+kolmantena+päivänä,+kirjoitusten+mukaan.”Evankeliumi+on++Jeesuksen+ilmoitus+pelastuksesta,+joka+Hänessä+on+tullut+kaikille+ihmisille.Kun+Jeesus+sanoo,+että+hän+on+tullut+julistamaan+evankeliumia+köyhille,+niin+se+merkitsee+kaikille+syntisille.+Juuri+sellaiselle+kuin+mitä+me+olemme.+”Kaikki+ovat+poikenneet+pois,+kaikki+tyyni+kelvottomiksi+tulleet.”Olen+oppinut+elämäni+aikana,+että+ihminen+ei+kykene+vapauttamaan+itseänsä+synnin+kahleista,+hän+tarvitsee+apua.+Vain+Jeesus+voi+vapauttaa+syntisen.+Hänellä+on+vapautuksen+sanoma+kaikille+maailman+köyhille+ja++vangeille+sekä+ilosanoma+sorretuille.+”Ja+hän+on+meidän+syntiemme+sovitus;+eikä+ainoastaan+meidän,+vaan+myös+koko+maailman+syntien.”+–+1.+Joh.+2:2Evankeliumi+näyttää+kelpaavan+vain+siellä,+missä+ihminen+on+tehnyt+vararikon+ja+tullut+hengellisesti+köyhäksi+ja+kurjaksi.+Mekin+kuulumme+köyhien+joukkoon.+Ei+kenenkään+tarvitse+jäädä+syntiensä+tähden+toivottomuuteen,+koska+Jeesus+on+tuonut+evankeliumin+sanoman+juuri+köyhille.+"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.”+-+Joh.+3:16.+.+.Jatkuu+.+.+.
  13. Mikä+on+Jeesuksen+sanoman+ydin+?Evankeliumia+köyhille---------------------------Sanaa++---++evankeliumi++---+käytetään+paljon+uskonnollisessa+julistuksessa,+mutta+sanan+merkitystä+selitetään+vähän.Jeesus+kehottaa:++”Julistakaa+evankeliumia+kaikille+luoduille.”Myös+Paavali+puhuu+evankeliumista+usein:+”Veljet,+minä+johdatan+teidät+tuntemaan+sen+evankeliumin+.+.+.+jonka+kautta+te+pelastutte,+jos+pidätte+siitä+kiinni.”Evankeliumi+on+siis+sanoma,+jonka+omistaminen+merkitsee+pelastusta+kaikesta+siitä+pahasta,+joka+pyrkii+tuhoamaan+ihmiselämän.Mikä+on+evankeliumin+sisältö+?+---+Paavali+selittää:+”Että+Kristus+on+kuollut+meidän+syntiemme+tähden,+kirjoitusten+mukaan,+ja+että+hänet+haudattiin+ja+että+hän+nousi+kuolleista+kolmantena+päivänä,+kirjoitusten+mukaan.”Evankeliumi+on++Jeesuksen+ilmoitus+pelastuksesta,+joka+Hänessä+on+tullut+kaikille+ihmisille.Kun+Jeesus+sanoo,+että+hän+on+tullut+julistamaan+evankeliumia+köyhille,+niin+se+merkitsee+kaikille+syntisille.+Juuri+sellaiselle+kuin+mitä+me+olemme.+”Kaikki+ovat+poikenneet+pois,+kaikki+tyyni+kelvottomiksi+tulleet.”Olen+oppinut+elämäni+aikana,+että+ihminen+ei+kykene+vapauttamaan+itseänsä+synnin+kahleista,+hän+tarvitsee+apua.+Vain+Jeesus+voi+vapauttaa+syntisen.+Hänellä+on+vapautuksen+sanoma+kaikille+maailman+köyhille+ja++vangeille+sekä+ilosanoma+sorretuille.+”Ja+hän+on+meidän+syntiemme+sovitus;+eikä+ainoastaan+meidän,+vaan+myös+koko+maailman+syntien.”+–+1.+Joh.+2:2Evankeliumi+näyttää+kelpaavan+vain+siellä,+missä+ihminen+on+tehnyt+vararikon+ja+tullut+hengellisesti+köyhäksi+ja+kurjaksi.+Mekin+kuulumme+köyhien+joukkoon.+Ei+kenenkään+tarvitse+jäädä+syntiensä+tähden+toivottomuuteen,+koska+Jeesus+on+tuonut+evankeliumin+sanoman+juuri+köyhille.+"Sillä+niin+on+Jumala+maailmaa+rakastanut,+että+hän+antoi+ainokaisen+Poikansa,+ettei+yksikään,+joka+häneen+uskoo,+hukkuisi,+vaan+hänellä+olisi+iankaikkinen+elämä.”+-+Joh.+3:16.+.+.Jatkuu+.+.+.