2. kysely nikille Jumalan_henkäys

Vastaa-älä-höpötä

Kysymystä pukkaa nikille Jumalan_Henkäys

koulutusta---

26.1.2016 12:30

Vastauspyyntöä nimimerkille Jumalan Henkäys

Tuomaasi profetiaan liittyen tarvitaan lisäselvitystä siihen, mitä tarkoitat tuomallasi ennustuksella. Ensin toki esittämäsi teksti, ja sitten kysymykset, jos sopii? Kirjoitat mm. seuraavaa: Lainaus tekstistäsi:

_____________________________________________________________

Rakkaat . . . UUDESTISYNTYNEET . . . siskot ja veljet !

Kaikkivaltiaan Jumalan käskystä ja ohjauksessa, kirjoitan tähän Herran tahdon, jota olen sitoutunut toteuttamaan . . . nimityksestä, 12.06.2015 lähtien.

. . . . . . . .

UUDESTISYNTYNEIDEN KOULUTUS !

--------------------------------------------------------------

Jumala on ilmoittanut, syyskuu 2015, seuraavasti:

. . . . . . . .

Jumala valmistelee tuloansa, tälle palstalle, sillä . . .

. . . JUMALA ALOITTAA TÄLLÄ PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ . . . !

. . . . . . . .

TÄLLÄ - PROFETIAT PALSTALLA - JÄRJESTETÄÄN . . .

. . . JUMALAN . . .

. . . APOSTOLIEN JA EVANKELISTOJEN . . . KOULUTUS . . . !

______________________________________________________

KYSYMYKSET em:sta ilmoituksestasi:

1) Mikä on nimesi ja taustasi? (Jumalan lähettämät profeetat eivät voi olla tuntemattomia, anonyymejä virtuaalinikkejä? Jos aiot esiintyä Jumalan käskystä lähettynä ja nimitettynä 12.06.2015, niin jokaisella täällä lukevalla on oikeus siihen, että kerrot henkilöllisyytesi. Kiitos.)

2) Kuka on se Jumala jota palvelet?

3) Mikä on se ”nimitys 12.6.2015” jonka nojalla katsot olevasi Kaikkivaltiaan profeetta, täällä? Kuka sinut nimitti, ja missä ja miten?

4) Mitä tarkoittaa ”uudestisyntyneitten koulutus” (täällä?) (Missä löytyy se vahvistus Raamatun sanasta, että joku nimetön nettikirjoittelija kouluttaa maallisella nettipalstalla?)

5) Mitä tarkoittaa, että JUMALA ALOITTAA PALSTALLA KOHTA TYÖNSÄ? (Mikä Jumala? Ja miksi hän aloittaa työnsä tällä palstalla? Eikö Jumalalla ole muuta paikkaa koko suuressa maailmassa, kuin tämä peränurkkainen profetia-palsta?)

6) Mitä tarkoittaa, että JUMALA JÄRJESTÄÄ profetia-palstalla APOSTOLIEN ja EVANKELISTOJEN koulutuksen?

6.1. Kuka JUMALA järjestää ko. KOULUTUKSEN?

6.2. Voiko ko. KOULUTUKSEEN lähettää hakemuksia?

6.3. Mikä ehdot ovat pääsyvaatimuksena?

6.4. Onko joku Yliopisto mukana koulutuksen lainmukaisessa valvonnassa?

6.5. Miksi koulutetaan vain APOSTOLEJA ja EVANKELISTOJA?

6.6. Miksei kouluteta PROFEETTOJA?

6.7. Onko Suomi24 ylläpitäjä Aller-media antanut luvan järjestää ko. KOULUTUSTA tällä profetiapalstalla? ( Piti olla keskustelupalsta?)

6.8. KUKA toimii PÄÄOPETTAJANA ko. KOULUTUKSESSA?

6.9. Toimitko itse opettajana, ja mikä on valmiutesi? Oletko suorittanut mitään pedagogisia taikka didaktiikkaan, taikka teologiaan liittyviä opintoja?

JATKOA?

Kun olet antanut selkeät ja rehelliset vastaukset kaikkiin yllä esitettyihin kysymyksiin, tulee toki jatkokysymyksiä, selvityksiä. Toki Jumalan ”profeettana” (?) muistat, että et saa esittää valhetta, etkä vilppiä? Etkä voi olla vastaamatta, koska täällä KESKUSTELLAAN. Kaikki odottavat vastauksia. Varsinkin ne, jotka ovat aikoamassa osallistua ennustamaasi KOULUTUKSEEN.

Katsos, eihän voi ”sikaa säkissä ostaa”? Pitää nähdä säkin sisälle, onko siellä sika, vaiko susi, vai eikö siellä ole muuta kuin mädänneitä pottuja, esim.

Kiitos että annat Raamatullisen vastauksen KAIKKIIN kysymyskohtiin. Varmaan ymmärrät, että se on ihan VÄLTTÄMÄTÖNTÄ! Ei kukaan normaali ja hengellinen (uudestisyntynyt) voi osallistua KOULUTUKSEEN hatarilla tiedoilla.

Kiitos kovasti vastauksista! Kiirettä ei ole.

45

1232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa-älä-höpötä

      Sulla nikki JUmalan_Henkäys näyttää olevan aikaa sepustaa tänne palstalle sotkujasi.

      Voisitko antaa Selvää ja Rehellistä vastausta aloituksen kysymyksiin.

      Jos et vastaa, korjaa luusi täältä ja äkkiä. Sulla ei ole täällä menestymisen toivoa!!!

      • ""Kiitos kovasti vastauksista! Kiirettä ei ole.""
        ---------------------------------------------------------

        Rakkaat "odottajat" !

        JUMALA MÄÄRÄÄ - MISSÄ - MITÄ - MITEN - ja - MILLOIN . . . TAPAHTUU !

        JOTEN myöskään RAAMATTU . . . EI MÄÄRÄÄ . . . ;)

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN . . . !

        SAAT KYLLÄ TIETÄÄ HETI KUN . . . JUMALA SANOO MITEN EDETÄÄN.

        Jumalan tahto toteutuu . . . EI IHMISEN. Joten minulla ei ole mitään valtaa siihen, mitä tällä palstalla tapahtuu . . . en minä määrää yhtään mitään missään . . . TYYDYN AINA HERRAN TAHTOON, aina nöyrästi palvellen Herraani !

        . . .

        Jumala SANOO . . .

        . . . KOSKA Profeettani - Jumalan Henkäys - EI ELÄNYT - Raamatun AIKANA - niin . . .
        . . . Hän KIRJOITTAA --- nyt --- TÄNNE Profetiat PALSTALLE --- juuri niin kuin . . .
        . . . MINÄ Kaikkivaltias Jumala TAHDON --- ENKÄ KYSY KENELTÄKÄÄN LUPAA . . .
        . . . siihen MITÄ HALUAN SANOA - ja - MILLÄ TAVALLA ASIANI ILMOITTAA . . . :)

        EI_TROLLI_vaan_TOTUUS = Jumalan TOTUUS

        Lue.Ja.Kirjoita.Tarkasti = RIKKOMUS KÄSITTELY LISTA - JEREMIA 23:30-32

        Jumalan_henkäys = Jeesus_valitsi_tekstin . . . Johannes Kastaja Toinen . . . !

        Johannes Kastaja Toinen . . . aloittaa kohta JULKISEN toimintansa Suomessa . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • kaverit

      Kuules Jumalan_henkäys!

      Vastaa kun kysytään.

      • tietoaaa

        minä yritin samaa mutta ikinä ei tullut vastausta mihinkään kysymykseen ja jos vastasi niin höpötti aina kaikkea muuta kuin politikko ja sivuutti aina kysymykset ja sitten kun jäi kiiinni valheesta niin aina pyörsi sanat!

        voit joutua odottaamaan pitkään ja tivamaan pari kuukautta jos sittenkään tulee vastausta? ;)


      • asia-selvä

        Sulle tietoaaa

        Järkevät eivät odota vastausta, ne tietävät vastaukset kysymättäkin. Mutta silti on asiallista antaa henkilön ( nikin, haamun) itsensä vastata.

        Ei kysellä enempää, ei tivata.

        Kun ei vastaa: Päätös on, että väärä omatekoinen, psyykkisesti harhoissaan oleva kuvittelija söpöttää olevansa profeetta.

        Jos vielä kehuu, tämä johtopäätös nousee aina julkisesti esille.

        REHELLINEN ihminen pystyy aina vastaamaan. Mutta epärehellinen keplottelija pakoilee, vastaa asian viesrestä, höpöttää uusia satuja.

        Tähän on pantava piste.

        Varokaa, karttakaa kuin tappavan flunssaviruksen levittäjää.

        Valheen herran palvelijat ovat täynnä valheita.


      • numeronikkii

        numeronikkiii

        26.1.2016 21:13

        voitko tulkita mitä tää tarkottaa löyisin tuolta sinkku palstalta kaverisi, osaatko tulkata mitä kaverisi sanoo ja profetoi tai puhuu??? ;)

        oletko kenties palstakeisari???

        olisi kiire tälle selitykselle kun tempauskin lähestyy 2 vuoden päästä!!!

        --------------

        Ettäsilleen

        23.1.2016 17:41

        semmosta tällä kertaa.

        ------------

        654

        23.1.2016 17:52

        654

        ---------

        456

        23.1.2016 18:34

        456

        ----------

        654564564

        25.1.2016 18:33

        654 kirjoitti:

        654

        65454

        ----------

        543543

        25.1.2016 18:56

        456 kirjoitti:

        456

        543543

        ------------

        56765

        25.1.2016 21:43

        543543 kirjoitti:

        543543

        675675

        --------------

        756756

        25.1.2016 21:44

        543543 kirjoitti:

        543543

        576

        ----------

        gnfnfgn

        26.1.2016 21:16

        fgngffgnfgxn


      • numeronikkii

        asia-selvä

        26.1.2016 20:10

        Sulle tietoaaa

        Järkevät eivät odota vastausta, ne tietävät vastaukset kysymättäkin. Mutta silti on asiallista antaa henkilön ( nikin, haamun) itsensä vastata.

        Ei kysellä enempää, ei tivata.

        Kun ei vastaa: Päätös on, että väärä omatekoinen, psyykkisesti harhoissaan oleva kuvittelija söpöttää olevansa profeetta.

        Jos vielä kehuu, tämä johtopäätös nousee aina julkisesti esille.

        REHELLINEN ihminen pystyy aina vastaamaan. Mutta epärehellinen keplottelija pakoilee, vastaa asian viesrestä, höpöttää uusia satuja.

        Tähän on pantava piste.

        Varokaa, karttakaa kuin tappavan flunssaviruksen levittäjää.

        Valheen herran palvelijat ovat täynnä valheita.


      • tietoaaa kirjoitti:

        minä yritin samaa mutta ikinä ei tullut vastausta mihinkään kysymykseen ja jos vastasi niin höpötti aina kaikkea muuta kuin politikko ja sivuutti aina kysymykset ja sitten kun jäi kiiinni valheesta niin aina pyörsi sanat!

        voit joutua odottaamaan pitkään ja tivamaan pari kuukautta jos sittenkään tulee vastausta? ;)

        Rakas uskonveljeni raamatusta=kirjoituksista !

        3. Johanneksen kirje 1

        1. Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.
        2. Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
        3. Minua ilahutti suuresti, kun veljet tulivat ja antoivat todistuksen sinun totuudestasi, niinkuin sinä totuudessa vaellatkin.
        4. Minulla ei ole suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.

        5. Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
        6. He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.
        7. Sillä hänen nimensä tähden he ovat matkalle lähteneet eivätkä ota pakanoilta mitään.
        8. Me olemme siis velvolliset ottamaan semmoisia vastaan, auttaaksemme yhdessä totuutta eteenpäin.

        Diotrefes ja Demetrios

        9. Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
        10. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
        11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        12. Demetrius on kaikilta, jopa itse totuudeltakin, saanut hyvän todistuksen; ja mekin todistamme hänestä samaa, ja sinä tiedät, että meidän todistuksemme on tosi.

        . . .

        13. Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle, mutta en tahdo kirjoittaa sinulle musteella ja kynällä,
        14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.
        15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Rakas uskonveljeni raamatusta=kirjoituksista !

        3. Johanneksen kirje 1

        1. Vanhin rakkaalle Gaiukselle, jota minä totuudessa rakastan.
        2. Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy.
        3. Minua ilahutti suuresti, kun veljet tulivat ja antoivat todistuksen sinun totuudestasi, niinkuin sinä totuudessa vaellatkin.
        4. Minulla ei ole suurempaa iloa kuin se, että kuulen lasteni vaeltavan totuudessa.

        5. Rakkaani, sinä toimit uskollisesti kaikessa, mitä teet veljien, vieläpä vieraittenkin hyväksi.
        6. He ovat seurakunnan edessä antaneet todistuksen sinun rakkaudestasi; ja sinä teet hyvin, kun autat heitä eteenpäin heidän matkallaan, niinkuin Jumalan edessä arvollista on.
        7. Sillä hänen nimensä tähden he ovat matkalle lähteneet eivätkä ota pakanoilta mitään.
        8. Me olemme siis velvolliset ottamaan semmoisia vastaan, auttaaksemme yhdessä totuutta eteenpäin.

        Diotrefes ja Demetrios

        9. Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.
        10. Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.
        11. Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.
        12. Demetrius on kaikilta, jopa itse totuudeltakin, saanut hyvän todistuksen; ja mekin todistamme hänestä samaa, ja sinä tiedät, että meidän todistuksemme on tosi.

        . . .

        13. Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle, mutta en tahdo kirjoittaa sinulle musteella ja kynällä,
        14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.
        15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        Hyvää ystävän päivää --- KAIKILLE --- Jeesus Kristuksen . . . YSTÄVILLE . . . !

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Rakkaat Jumalan Lapset !

        Hyvää ystävänpäivää --- KAIKILLE --- Jeesus Kristuksen . . . YSTÄVILLE . . . !

        . . . . .

        Rakas uskonveljeni raamatusta=kirjoituksista !

        3. Johanneksen kirje 1

        . . .

        13. Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle, mutta en tahdo kirjoittaa sinulle musteella ja kynällä,
        14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.

        15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jumalan_henkäys kirjoitti:

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        Hyvää ystävänpäivää --- KAIKILLE --- Jeesus Kristuksen . . . YSTÄVILLE . . . !

        . . . . .

        Rakas uskonveljeni raamatusta=kirjoituksista !

        3. Johanneksen kirje 1

        . . .

        13. Minulla olisi paljon kirjoittamista sinulle, mutta en tahdo kirjoittaa sinulle musteella ja kynällä,
        14. sillä minä toivon pian näkeväni sinut, ja silloin saamme suullisesti puhella.

        15. Rauha sinulle! Ystävät tervehtivät sinua. Tervehdys ystäville, kullekin erikseen.

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        Hyvää ystävänpäivää --- KAIKILLE --- Jeesus Kristuksen . . . YSTÄVILLE . . . !

        ja - Jumalan nimissä-seurakunnalle . . . :)

        . . . . .

        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • sana-sanoo

      Jumalan_henkäys.

      Vastauksia edelleen odotellaan.

      Kysymykset eivät katoa siihen, että tunget samaa soopaasi uudelleen.

      Ellet itse vastaa: Sinua on täysi syy pitää valheprofeettana.

      • NÄIHIN KYSYMYKSIIN VASTATAAN --- SITTEN --- KUN - Jumala - ANTAA KÄSKYN !

        TÄSSÄ KUITENKIN --- YKSI --- ALUSTAVA VASTAUS . . . :)

        -------------------------------------------------------------------
        ""Katsos, eihän voi ”sikaa säkissä ostaa”? Pitää nähdä säkin sisälle, onko siellä sika, vaiko susi, vai eikö siellä ole muuta kuin mädänneitä pottuja, esim.""
        -------------------------------------------------------------------

        Jumala VASTAA . . .

        . . . Minulla on myös oikeus . . . KOETELLA . . . ;)

        . . .

        Evankeliumi Matteuksen mukaan, Matt. 8:18-34 ---> Seuraa minua!

        Mutta kun Jeesus näki paljon kansaa ympärillään, käski hän lähteä toiselle rannalle.
        Ja eräs kirjanoppinut tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, minä seuraan sinua, mihin ikinä menet".
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi".
        Ja eräs toinen hänen opetuslapsistaan sanoi hänelle: "Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni".
        Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa".

        Ja hän astui venheeseen, ja hänen opetuslapsensa seurasivat häntä.
        Ja katso, järvellä nousi kova myrsky, niin että venhe peittyi aaltoihin; mutta hän nukkui.
        Niin he menivät ja herättivät hänet sanoen: "Herra, auta, me hukumme".
        Hän sanoi heille: "Te vähäuskoiset, miksi olette pelkureita?" Silloin hän nousi ja nuhteli tuulia ja järveä, ja tuli aivan tyven.
        Ja ihmiset ihmettelivät ja sanoivat: "Millainen tämä on, kun sekä tuulet että meri häntä tottelevat?"

        Kun hän tuli toiselle rannalle, gadaralaisten alueelle, tuli häntä vastaan kaksi riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet ja olivat kovin raivoisia, niin ettei kukaan voinut sitä tietä kulkea.

        Ja katso, he huusivat sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, sinä Jumalan Poika? Oletko tullut tänne vaivaamaan meitä ennen aikaa?"

        Ja etäällä heistä kävi suuri sikalauma laitumella.
        Niin riivaajahenget pyysivät häntä sanoen: "Jos ajat meidät pois, niin lähetä meidät sikalaumaan".
        Ja hän sanoi niille: "Menkää". Silloin ne lähtivät heistä ja menivät sikoihin. Ja katso, koko lauma syöksyi jyrkännettä alas järveen ja hukkui veteen.
        Mutta paimentajat pakenivat; ja he menivät kaupunkiin ja ilmoittivat kaikki, myöskin sen, miten riivattujen oli käynyt.
        Ja katso, koko kaupunki lähti Jeesusta vastaan; ja kun he hänet näkivät, pyysivät he häntä menemään pois heidän alueeltaan.

        . . .

        SIIS jatkuu . . .


      • Rakkaat UUDESTISYNTYNEET Jumalan Lapset !

        NÄIHIN KYSYMYKSIIN VASTATAAN --- SITTEN --- KUN - Jumala - ANTAA KÄSKYN !

        TÄSSÄ KUITENKIN --- YKSI --- ALUSTAVA VASTAUS . . . :)

        . . .

        Seurakunnan sihteerinä sanon --- ehdottomasti seurakunta asiaa . . .

        . . . TULEE - siis - käsittelyyn --- sitten kun . . .

        . . . Johannes Kastaja Toinen - ja - seurakunta --- TOIMINNASSA . . . !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        Jumalan seurakunnassa - eli - Kristuksen ruumiissa . . .
        .
        . . .
        . . . . . . . . Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        . . .
        .
        Siunausta ja Herran rauhaa !


    • vastusksiaa

      odotellessa!!!

      • Alustavaa vastausta aloituksen PANETTELUUN . . .

        JUMALA ALOITTAA TÄÄLLÄ - Profetiat PALSTALLA - KOHTA . . .
        . . . seurakunta TYÖNSÄ . . . !

        . . .

        KUN - Jumala - ILMOITTI, että . . .

        . . . Jumala, Jeesus, Johannes Kastaja Toinen ja Pyhä Henki . . .

        . . . sekä uudestisyntyneet Jumalan Lapset . . .

        . . . saapuvat Profetiat PALSTALLE . . .

        . . . niin --- puolet TAPUTTI - ja - puolet VITUTTI . . . !
        . . . ………………………………………………………… . . .

        . . .

        » . . . Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi,

        aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
        Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon,
        en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta.

        Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

        Kummanko tahdotte ?
        Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä ? . . . »

        - 1. Kor. 4:18 - 21

        . . .

        1. Korinttolaiskirje 4

        1 Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
        2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.
        3 Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni,
        4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
        5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset; ja silloin kukin saa kiitoksensa Jumalalta.
        6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.
        7 Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?

        8 Te olette jo ravitut, teistä on tullut jo rikkaita, ilman meitä teistä on tullut kuninkaita! Kunpa teistä olisikin tullut kuninkaita, niin että mekin pääsisimme kuninkaiksi teidän kanssanne!
        9 Sillä minusta näyttää, että Jumala on asettanut meidät apostolit vihoviimeisiksi, ikäänkuin kuolemaan tuomituiksi; meistä on tullut kaiken maailman katseltava, sekä enkelien että ihmisten,
        10 me olemme houkkia Kristuksen tähden, mutta te älykkäitä Kristuksessa, me olemme heikkoja, mutta te väkeviä; te kunnioitettuja, mutta me halveksittuja.

        11 Vielä tänäkin hetkenä me kärsimme sekä nälkää että janoa, olemme alasti, meitä piestään, ja me kuljemme kodittomina,
        12 me näemme vaivaa tehden työtä omin käsin. Meitä herjataan, mutta me siunaamme; meitä vainotaan, mutta me kestämme;
        13 meitä parjataan, mutta me puhumme leppeästi; meistä on tullut kuin mikäkin maailman tunkio, kaikkien hylkimiä, aina tähän päivään asti.
        14 En kirjoita tätä häväistäkseni teitä, vaan niinkuin rakkaita lapsiani neuvoen.
        15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.
        16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani.
        17 Juuri sentähden minä lähetin teille Timoteuksen, joka on minun rakas ja uskollinen poikani Herrassa; hän on muistuttava teitä minun vaelluksestani Kristuksessa Jeesuksessa, sen mukaan kuin minä kaikkialla, joka seurakunnassa, opetan.
        18 Muutamat teistä ovat paisuneet pöyhkeiksi, aivan niinkuin minä en tulisikaan teidän tykönne.
        19 Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta.
        20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
        21 Kummanko tahdotte? Tulenko luoksenne vitsa kädessä vaiko rakkaudessa ja sävyisyyden hengessä?


      • 16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani. (vuoden 1938 käännös)
        16 Kehotan teitä siis noudattamaan omaa esimerkkiäni. (vuoden 1992 käännös)
        -------------------------------------------------- - - -

        . . . Veljet, ottakaa vastoinkäymisten kestämisessä ja kärsivällisyydessä esikuvaksenne profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä . . .

        . . .

        » . . . Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti . . .

        Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka.

        Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.

        Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi.

        Tuomari seisoo jo ovella.

        Veljet, ottakaa vastoinkäymisten kestämisessä ja kärsivällisyydessä esikuvaksenne profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.

        . . . Niitä, jotka kestävät loppuun asti, me ylistämme autuaiksi. Te olette kuulleet Jobin kestävyydestä ja tiedätte, mihin tulokseen Herra antoi sen johtaa. Herra on laupias ja anteeksiantava . . . »

        Jaakobin kirje, Jaak. 5:7-11 ---> Herran tulon kärsivällinen odotus


    • kysymystä-vain

      Milloin se koulutus oikein alkaa???

    • jokujostainhuittisista

      Mä en ymmärtäny hevon helevettiä tästä koko ketjusta

      • Anonyymi

        Etpä oo ainoa😅


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18031508/vihamissio-yksittaisia-kayttajia-vastaan

      Vihamissio yksittäisiä käyttäjiä vastaan

      Anonyymi-ap
      2023-09-28 19:03:41
      Ilmoita
      Palstalla on menossa selvä vihamissio yksittäisiä käyttäjiä vastaan. Joidenkin anonyymien kirjoittajien masinoima viha, vaino ja totuuden vääristely ovat alhaisinta kansanrikollisuutta. Toiminta ei edusta kristillisiä arvoja ja ja Raamatun sanomaa.

      Suomi24:n ylläpidon tulee puuttua asiaan ja puhdistaa palsta kaikista aloituksista, joissa maalitetaan yksittäisiä käyttäjiä ja esitetään laittomia uhkauksia.

      Maalittaminen tarkoittaa sosiaalisessa mediassa tai muutoin internetissä tapahtuvaa henkilön ”ottamista maalitauluksi” eli ihmisten usuttamista tietyn henkilön kimppuun.

    • Anonyymi

      https://www.ku.fi/artikkeli/4821451-panokset-kovenevat-kale-puontin-huippusarjan-viidennessa-osassa-fadi

      Kulttuuriuutiset

      PANOKSET KOVENEVAT KALE PUONTIN HUIPPUSARJAN VIIDENNESSÄ OSASSA FADI

      Pasilan myrkky -sarja on ehättänyt jo viidenteen osaan. Kale Puonti tuntee maailman, josta kirjoittaa ja tekee sen erittäin hyvin.

      Huumekauppa ja terrorismi kietoutuvat yhteen koko ajan syvällisemmäksi muuttuvassa Pasilan myrkyssä.

      KAI HIRVASNORO

      15.1.2023 17.00

      Tuntuu kuin seuraisi isoa poliisioperaatiota aitiopaikalta. Sellaiset ovat fiilikset, kun entisen pitkän linjan huumepoliisin Kale Puontin uusin dekkari Fadi on edennyt Haminan seutuville, missä Suomen kautta Venäjälle salakuljetettava taisteluhuume vaihtaa omistajaansa. Niin havainnollista, imaisevaa ja toden tuntuista Puontin teksti on.

      Pasilan myrkky -sarja on alusta asti toiminut erittäin hyvin Suomessa suosittujen realististen poliisiromaanien sarjassa. Viidennessä osassa Fadi panokset ovat kovemmat kuin koskaan. Puonti kuvaa, miten huumekauppa ja terrorismi kietoutuvat yhteen. Jo sarjan edellisessä osassa Aribo hän laajensi näkökulmaa huumekaupasta rakkauspetoksiin ja ihmiskauppaan. Pasilan myrkky saa koko ajan lisää syvyyttä.

      Fadi on irakilaissyntyinen Fadi Mohammed, joka kuului 1980-luvulla palestiinalaisterroristi Abu Nidalin ryhmään. Eräässä iskussa haavoituttuaan hän on asettunut Suomeen pitämään parturiliikettä ja näennäiseen hiljaiseloon. Liikkeen takahuone on hermokeskus, jossa Fadin johtama ryhmä on tärkeä linkki terrorismia rahoittavassa huumekaupassa

      Suoraan poliisikoulusta värvätään Ali Yasin soluttautumaan Fadin ryhmään. Ahmed Saaedina Ali Yasin kokee turhautumista, kun mitään ei tunnu tapahtuvan ja pelkoa, kun alkaa tapahtua. Ryhmän jäsenten näennäisestä veljeydestä huolimatta hänen henkensä ei olisi minkään arvoinen, jos peiterooli paljastuisi.

      Puontin kuvaamassa operaatiossa ovat mukana Helsingin huumepoliisi, KRP ja suojelupoliisi. On mahdotonta arvioida sen todellisuuspohjaa, mutta ottaen huomioon Puontin yli 30 vuoden uran huume- ja järjestäytyneen rikollisuuden tutkinnassa sitä varmasti on. Suurisuuntainen viranomaisyhteistyö vaatii tiukkaa koordinaatiota, paljon henkilökuntaa ja kaiken menemistä nappiin.

      Puontin alle 300-sivuiset kirjat ovat tiiviitä, mutta ne hengittävät ihmeen hyvin, sillä niihin mahtuu mukaan myös kiinnostavaa ihmiskuvausta. Fadi on taistelujen väsyttämä mies, joka katuu tekojaan ja eläisi mieluummin rauhallista elämää perheensä ja lasten lastensa kanssa. Hän kuitenkin tietää olevansa alalla, josta ei päästetä eläkkeelle.

      Myös rikosylikonstaapeli Kosti Kaartamon ryhmästä alkaa erottua muitakin persoonallisuuksia kuin vanhan liiton Kalle Pesonen, joka on ainaisessa hankauksessa päällystön kanssa. Perhe-elämän ongelmat vaikuttavat poliisinkin työhön vaikka käynnissä olisi kuinka iso ja oman uran kannalta tärkeä juttu.

      Mukavasti Kale Puonti pudottelee todennäköisesti omia mielipiteitään poliisien välisiin dialogeihin. Niissä puolletaan huumeiden käyttöhuoneita ja manataan asiaa tuntemattomien lainsäätäjien peitetoiminnalle asettamia esteitä.

      Puontin dekkarisarja astuu yhä vankemmin sille tontille, jonka viime vuonna yllättäen kuollut Jarkko Sipilä jätti tyhjäksi, ja tekee sen paremmin nimenomaan henkilökuvaustensa takia.

      Kirjoitin jo sarjan toisesta osasta Milo, että Pasilan myrkky -sarjassa alkaa olla tapauksen tuntua. Enää ei tarvitse esittää mitään varauksia. Kale Puontin hieno sarja on dekkaritapaus, joka menestyisi käännösmarkkinoillakin, jos se osattaisiin niille myydä.

      Kale Puonti: Fadi. 271 sivua, Bazar.

    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/750f3e4e-cc5c-43f7-b164-f2e80c01826d

      Rikos- ja oikeustoimittaja Jarkko Sipilä on kuollut
      Sipilä menehtyi äkilliseen sairauskohtaukseen.

      Maanantai 7.3.2022 klo 17:19 (päivitetty 7.3.2022 klo 18:44)

      MTV Uutisten rikos- ja oikeustoimittaja Jarkko Sipilä on kuollut. Asian vahvistaa Iltalehdelle MTV uutisten vastaava päätoimittaja Tomi Einonen.

      MTV Uutisten mukaan Sipilä kuoli maanantaina äkillisen sairauskohtauksen seurauksena. Sipilä oli kuollessaan 57-vuotias.

      Sipilän kollega, toimittaja Pekka Lehtinen kertoi Twitterissä Sipilän saaneen vakavan sairauskohtauksen toissa viikonloppuna, eikä hän enää toipunut siitä.

      Jarkko Sipilä työskenteli MTV Uutisissa 26 vuotta. Urallaan Sipilä kirjoitti 21 dekkaria, ja viime vuosina hän toimitti suosittua Rikospaikka-ohjelmaa.

      – Jara oli yksi suomen parhaista, ellei paras rikos- ja oikeustoimittaja. Hän teki aina työt viimeisen päälle, se oli hänelle tärkeää, Einonen sanoo.

      Hän kuvailee Sipilää ystävälliseksi ja auttavaiseksi kollegaksi, jolta sai aina tukea.

      – Hän oli sellainen, että jos joku tarvitsi apua, niin aina oli auttamassa. Hän oli aina se tuki ja turva, jolta voi kysyä mielipiteen.

      Einonen ehti työskennellä Sipilän kanssa lähes 23 vuotta.

      – Hän oli arvostettu ja hyvä kollega sekä hyvä ystävä meille monille. Paitsi huipputekijä, niin myös hieno ihminen on poissa, Einonen sanoo.

      MTV Uutisten rikostoimituksen päällikkö Tiia Palmén kertoo kuoleman olevan valtava järkytys koko työyhteisölle.

      – Ei oikein ole mitään sanoja. Tämä jättää aivan älyttömän ison aukon meidän koko toimitukseen. Hän oli älyttömän hyvä kollega kaikin puolin.

      Palmén kuvailee Sipilää ydintekijäksi toimituksessa, jossa he työskentelivät tiiviisti yhdessä.

      ”Hänessä oli valo”
      Einosen ja Palménin sanoihin yhtyy Rikospaikka-ohjelmaa Sipilän kanssa toimittanut Pekka Lehtinen, joka kuvailee edesmennyttä työystäväänsä empaattiseksi ja lojaaliksi ihmiseksi.

      – Jaran hymy sulatti aina. Hänessä oli sellainen valo, sitä ei sanat riitä kuvailemaan. Hänellä oli nallekarhumainen olemus. Jara ei koskaan kiukutellut tai ollut tympeä, Lehtinen sanoo.

      Paitsi rautainen ammattilainen, oli Sipilä hyvä ystävä: Lojaali, luotettava ja huomaavainen, Lehtinen kuvailee.

      – Hän piti aina sen, mitä lupasi ja oli aina valmis kuuntelemaan, jos oli jotain huolta. Oli se sitten työstä tai mistä vaan. Sehän on tärkeä ystävän merkki.

      Lehtinen työskenteli Sipilän kanssa kymmenkunta vuotta, joista viimeiset kahdeksan erittäin tiiviisti. Miehet tapasivat laskea leikkiä heidän yhteenlasketulla kokemuksella – kuinka heillä tiiminä oli yli 50 vuoden kokemus rikostoimittajan työstä.

      Heitä yhdisti molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus toisiaan ja työtä kohtaan.

      – Se oli poikkeuksellista työystävyyttä ja kaveruutta. Siinä oppi tuntemaan ihmisen.

      Sipilän kuolemasta uutisoi ensin MTV Uutiset.

    • Anonyymi

      Jouk­ko­vä­ki­val­taan va­rau­tu­mi­nen aiheena suu­ron­net­to­muus­päi­vil­lä
      Valtakunnalliset suuronnettomuuspäivät järjestettiin Tikkurilan kampuksella 5. - 6.4.

      https://www.laurea.fi/ajankohtaista/artikkelit/suuronnettomuuspaivat-2018/

      Uutinen 6.4.2018

      Valtakunnalliset suuronnettomuuspäivät kokoavat joka toinen vuosi Suomen pelastus-, terveydenhuollon ja turvallisuusalan viranomaiset ja asiantuntijat Laurea-ammattikorkeakouluun. Laurean yhdessä Suomen Ensihoidon Kenttäjohtajat ry:n kanssa toteuttamilla opintopäivillä käsiteltiin radikalisoitumista ja pelkoa herättävän väkivallan riskiä Suomessa sekä viranomaisten varautumista tällaisiin tapahtumiin.

      Päivien aikana käytiin lävitse Turussa elokuussa 2017 tapahtuneen joukkopuukotuksen viranomaistoimintaa. Tapahtumassa kuultiin niin suojelupoliisin, pelastustoimen ja sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisten näkökulmia tämän kaltaiseen yhteiskuntaa ravistelevaan tapahtumaan.

      Torstaina opintopäivät saapui avaamaan sisäministeri Kai Mykkänen. Mykkänen korosti puheenvuorossaan erityisesti eri toimijoiden ja viranomaisten tiedonvaihdon merkitystä:

      - Data on uusi öljy, mutta samalla se on myös uhka turvallisuuden näkökulmasta. Myös turvallisuuden ammattilaisten tulee siksi ottaa data aseekseen, mikä lisää entisestään tiedonvaihdon merkitystä, hän totesi.

      Syr­jäy­ty­mi­nen Suomen suurin tur­val­li­suusuh­ka

      Suuronnettomuuspäivien keynote-puhujana kuultiin entistä poliisiylijohtajaa Mikko Paateroa. Paatero korosti esityksessään, että Turun vuoden 2017 tapahtumat osoittavat joukkomurhien olevan mahdollisia myös Suomessa.

      - Aina joukkomurhissa ei ole takana terrorismi, Paatero sanoi.
      - Taustalla näissä teoissa vaikuttaa ennen kaikkea syrjäytyminen ja sitä kautta yhteiskunnan ulkopuolelle jääminen. Tämä on mielestäni ykkösuhka Suomen turvallisuudelle.

      Viranomaisten yhteistoiminnassa ja poikkeuksellisiin kriisitilanteisiin varautumisessa entinen poliisiylijohtaja Paatero peräänkuulutti kokonaisturvallisuuden tarkastelemista.

      - Kokonaisturvallisuuden nimeen vannotaan Suomessa, mutta kovinkaan paljon ei sen hyväksi ole konkreettisesti tehty. Suomeen tulisikin perustaa kaikki niin sanotun kovan turvallisuuden asiat kokoava turvallisuusministeriö, hän sanoi.

      Mikko Paateron esityksen jälkeen terrorismin käsitteestä, tämän hetkisestä globaalista terrorismitilanteesta sekä Suomen poliisin varautumisesta radikalisoitumiseen ja pelkoa herättävän joukkoväkivallan torjuntaan kuultiin näkemyksiä suojelupoliisin sekä Poliisihallituksen asiantuntijoilta.

      Mitä opittiin Turun ta­pah­tu­mis­ta?

      Suuronnettomuuspäivien ensimmäisen päivän ohjelma jatkui Turussa 18.8.2017 tapahtuneen joukkopuukotuksen tapahtumien läpikäynnillä. Miten tapahtumat etenivät, miten poliisi, ensi- ja sairaanhoito sekä psykososiaalinen tuki toimivat, ja mitä Turun tapahtumista opittiin tulevaisuutta ajatellen. Tapahtumia kävivät lävitse Turussa mukana olleet viranomaisten edustajat.

      Valtakunnalliset suuronnettomuuspäivät jatkuivat perjantaina. Toisen päivän teemana oli Pariisin iskujen kaltaiseen laaja-alaiseen ja samanaikaiseen terroristiseen tekoon varautuminen Suomessa. Erityisesti keskityttiin tilanteen johtamiseen sekä tilannekuvan muodostamiseen.

      Iltapäivällä huomiota kiinnitettiin myös tiedottamiseen viranomaisten ja median näkökulmista. Omissa puheenvuoroissaan ääneen pääsivät ylikomisario Juha Hakola Helsingin poliisilaitokselta sekä MTV3:n rikostoimituksen päällikkö Jarkko Sipilä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.ess.fi/paikalliset/151797

      Huumekauppiaat tuovat ostokset kotikylälle - "kauppa-autopojat" kiertelevät Lahdessakin

      14.10.2018

      -----------

      https://yle.fi/a/3-10455959

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla
      Itä-Suomen poliisissa tutkitaan muun muassa tapausta, jossa Lahdesta lähdettiin myyntireissulle maakuntakaupunkeihin.

      14.10.2018

      ------------

      https://www.ksml.fi/paikalliset/2419484

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

      ---------

      https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5220269

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/3-5401690

      Artikkeli on yli 11 vuotta vanha

      Tulevaisuuden tutkija Ilkka Halava

      Vihapuhe

      Vihapuhe kitketään maltilla ja viisaudella

      Norjan tapahtumien myötä käsite vihapuhe on herättänyt paljon mielipiteitä ja keskustelua. Tulevaisuuden tutkija Ilkka Halavan mielestä meneillään on vihapuheen aalto, jonka purkaminen vaatii kärsivällisyyttä ja viisautta.

      3.8.2011 17:04

      Päivitetty 7.6.2012 12:21


      Vihapuhetta lietsovat paitsi erilaisuuden pelko myös entistä helpommin saavutettavissa olevat keskustelufoorumit. Internetin keskustelufoorumeiden kautta ääneen on päässyt sellaisia ryhmiä, jotka eivät aiemmin ole yhtä laajasti osallistuneet keskusteluun.

      - Näyttää kovasti siltä, että opettelemme tänä päivänä erilaisuuskysymyksiä perustavanlaatuisesti. Erilaisuutta ei ole hyväksytty siinä mittakaavassa julkiseen keskusteluun tietyn laidan ulkopuolelta. Siihen saadaan nyt tottua, sanoo tulevaisuuden tutkija Ilkka Halava.

      Kasvanut vihapuhe huolestuttaa monia. Halavan mielestä suomalaisessa yhteiskunnassa on menossa vihapuheen kärjistymä, jonka kitkemiseksi tarvitaan malttia:

      - Vihapuhekärjistymisen maltillinen purkaminen ja ennenkaikkea keskustelijoiden ottaminen samaan pöytään, ikäänkuin keskustelun laillistaminen, on välttämätöntä. Jos näin päästään eteenpäin, olemme varmasti turvallisemmilla vesillä kymmenen vuoden kuluttua.

      Vihapuhe ei lopu käskystä
      Käskeminen ei Halavan mukaan ole hyvä vaihtoehto vihapuheen lopettamiseksi.

      - Vihapuheitten taustat pitää purkaa. Taustalla on usein aika suppea joukko, joka pystyy nokkelalla tavalla levittämään sitä. Tämä on varmasti sellaista työtä, jota jo oppilaitoksissa kannattaisi tehdä, mutta myös muuallakin yhteiskunnassa.

      Nykyistä tilannetta kannattaisi tarkastella laajemmassa mittakaavassa, Halava neuvoo.

      - Tämä on sellainen kysymys, jossa meidän pitäisi nousta hetkittäisen tilanteen yläpuolelle. Pitäisi olla tyytyväisiä siihen, että on ylipäätään sellainen yhteiskunta, joka keskustelee eri vaihtoehdoista. Sellaisella yhteiskunnalla on mahdollisuudet löytää demokraattisesti fiksuja vaihtoehtoja. Sellaisessa yhteiskunnassa, jossa ryhmät ovat hiljaa ja suljettuja keskustelun ulkopuolelle, välit tulehtuvat varmasti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://ylioppilaslehti.fi/2020/11/antti-hurskaisen-essee-avoin-kirje-paivi-rasaselle/

      ESSEE

      27.11.2020

      Antti Hurskaisen essee: Avoin kirje Päivi Räsäselle

      Rakastajianne ovat vähemmistöjen oikeuksien puolustajat, vihervasemmistolaiset, nuoret kaupunkilaiset. Olette heidän musta aurinkonsa, esseisti Antti Hurskainen kirjoittaa Päivi Räsäselle avoimessa kirjeessään.


      arvaanko oikein: kaikissa kirjeissä teitä ei teititellä?

      Ei, vaikka olette entinen ministeri ja nykyinen kansanedustaja, yhteiskunnallinen vaikuttaja, lääkäri ja kirjailija. Etiketistä on luovuttu jo ennen kuin postimerkki on läiskäisty vinoon tai sähköpostiviestiä tehostettu huutomerkeillä. Teitä, sinua, on huoriteltu ja manattu helvettiin – mitä se uskonnottomille tarkoittaakaan.

      Tiedätte ihmisen alhaisuudesta liikaa, eikä todistusaineiston virta ehdy.

      Oma kirjeeni on julkinen näytös. Pyrin kirjailijantyössäni huomioimaan tradition painon. Haluan esimerkiksi ylittää kollegani Juha Vuorisen tason. Hän lähestyi teitä vuonna 2013 ja keskittyi eroottisuuteenne, koska piti sitä hassuna eleenä. Kirkko ja kaupunki -lehden päätoimittaja Jaakko Heinimäki valitsi kesän 2019 pääkirjoituksessaan kirjemuodon, koska olitte itse lähettänyt arkkipiispa Tapio Luomalle avointa postia. Evankelis-luterilaisen kirkon Pride-kumppanuus huolestutti teitä.

      Tämän syyskuun alussa yhteyttä otti tubettaja Tuure Boelius. Olitte jälleen kommentoinut Pridea, puhunut LGBT- ”ideologiasta” ja siitä, miten keisarilla ei ole vaatteita. Boelius lisäsi kirjeeseensä tunnetta jakamalla yhteiskuvan itsestään ja teistä. 13-vuotiaana hän oli halunnut poseerata kanssanne, koska olitte ”TVstä tuttu” (kirjoitusasu Boeliuksen). ”[ J]os olisin silloin tiennyt miten ahdasmielistä maailmankuvaa ajat ja edistät, en olisi edes katsonut sinua päin.”

      Jos olisin tiennyt, että et suvaitse, en olisi suvainnut.

      Argumentti on irvokas jopa avaramielisen ihmisen käyttämäksi.

      Lohdutitte kiukkuista Boeliusta tiedotemuotoisella vastauksella. Vakuuttelitte, että hän on Jeesukselle rakas.

      Epäilemättä näin on, mutta jos joku tässä kuviossa on jollekin korvaamaton, sitä olette te.

      Rakastajianne ovat vähemmistöjen oikeuksien puolustajat, vihervasemmistolaiset, nuoret kaupunkilaiset. Olette heidän musta aurinkonsa. Myös Jussi Halla-aho, Mikko Kärnä, Aleksi Valavuori ja Timo Hännikäinen tuottavat pimeyttä arvoliberaaliin sydämeen. Hyvyys ei idä siellä ilman löyhkää. Teidän sietämättömyytenne – ja välttämättömyytenne – tuntuu ylittävän herrojenkin tason.

      Johtuuko se olemuksestanne? Republikaanisesta hymystänne ja kaulakoruistanne? Teihin kohdistuvaa raivoa ei ole tapana lukea feministisestä näkökulmasta, vaikka syytä ehkä olisi. Intersektionaalinen sensitiivisyys vaikenee, kun pitäisi ymmärtää vaaleaa uskovaista Riihimäeltä. Susanna Koski ja Sanna Ukkola ovat nuoremman sukupolven esimerkkejä kaltaisestanne suorapuheisesta naisesta, jota lyödään luvan kanssa.

      Toivon, että ehditte myös nauttia asemastanne. Skoolaatte Niilon kanssa ja selaatte verkkokeskusteluja.

      Historioitsija Teemu Keskisarja – pieni musta aurinko hänkin – puhui vuosi sitten radiossa kirkkoon liittymisestään. Hän huokaili syvään, kun keskustelu kääntyi vallitsevaan uskontokritiikkiin.

      ”Kaikkein latteinta, tylsintä, uuvuttavinta valtavirtaa”, Keskisarja paalutti.

      ”Kaikki yhdessä kuorossa jotain Päivi Räsäs -parkaa vastaan.”

      Luterilaisen kirkon vihaaminen onkin nykyään hankalaa. Homoliittolinjausta voi toki päivitellä, vaikka yhä useamman seurakunnan papistossa uhmataan vanhoillista suuntaa. Helvetillä ei pelotella, syntiä ei korosteta. Irja Askola tarttuu Teemu Laajasaloa kädestä ja arkkipiispa kumpaakin hartioista. Muikku! Kirkko toimii kuin brändistään kiinnostunut yritys, joka osaa käyttää viestinnässään sateenkaarivärejä.

      Tai: Suomen johtavat luterilaiset ovat alkaneet ottaa Jeesuksen lähimmäisenrakkauden tosissaan.

      Te annatte uskontoa vastustaville sitä, mitä he turhaan toivovat pehmokirkolta. Teille kadotus on elävä uhka ja Raamattu vahvempi kuin Suomen laki. Muistutatte, että seksuaalivähemmistökulkueessa palvellaan paholaista. Kampusten vetelät agnostikot kaipaavat selkeää uhkaa. Jumalan teräväkyntistä puhenaista, joka somettaa.

      Te ette ole kirkko, ette luulekaan olevanne. Sekaannus on tapahtunut mediassa ja levinnyt mielikuviin. Vaikutatte kristillisdemokraattisessa puolueessa ja viidesläisessä herätysliikkeessä. Eksentrisestä asemastanne huolimatta olette saanut tuhannet suomalaiset eroamaan mainstream-kirkosta. Kymmenen vuoden takainen Ajankohtaisen kakkosen Homoilta on osa yhteiskunnallisesti vaikuttavan television historiaa. Jos ohjelma uusittaisiin parhaaseen katseluaikaan, eroilmoituksia satelisi taas.

      Tuskin sentään neljääkymmentätuhatta, kuten lokakuussa 2010. Esiinnyitte ohjelmassa melko hillitysti.

      Yle kunnioitti hiljattain Homoillan muistoa artikkelilla, jossa kommentoitte:

      ”Ohjelman jälkeen soitin miehelleni kotiin ja sanoin, että oli aika laimeaa keskustelua. Olisiko pitänyt sanoa jämäkämmin asiat?”

      • Anonyymi

        Sanoitte ja sanotte jämäkästi J-sanat: Jumala, Jeesus. Olette ainoita julkisia henkilöitä, jotka niin tekevät. Kun käytössä on riittävän rikkinäinen puhelin, päädytään tilanteeseen, jossa Päivi Räsänen on yhtä kuin kirkon rääväsuinen tiedotusosasto. Harhaluulon täytyy piinata teitä. Tuskin haluatte edustaa kirkon söpöjä arvoja. Tehän edustatte, ammattinimikkeenne mukaisesti, kansaa.

        #Sananvapaus. Lisäsitte tunnisteen syyskuisen Pride-kritiikkinne loppuun. Käsitteestä on tullut teille tärkeä, ymmärrettävistä syistä. Sanomisistanne on tehty reilussa vuodessa neljä tutkintapyyntöä. Olette poliitikon kiireistänne huolimatta joutunut istumaan kuulusteluhuoneissa lukemassa Raamattua poliiseille, jotka eivät ole kuulleet Paavalista rippikoulun jälkeen.

        Raija. Olisitteko vielä homoillan aikoihin uskonut, että nykyisen arkkivihollisenne nimi on Raija? Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen on ottanut teidät pakanakseen ristiretkellä vihapuhetta vastaan. Tuloksetta, toistaiseksi. Surkuhupaisin kantelu koskee kommenttejanne Maria Veitolan televisio-ohjelmassa vuonna 2018. Edes asian esille nostanut yksityishenkilö ei ollut vaivautunut tarkistamaan, mitä todella sanoitte. Riitti, että tuli epämiellyttävä tunnelma Räsäsestä. Sellaista ei niellä vapaassa Suomessa.

        Kiistätte toimineenne vihan nimissä – viimeksi Helsingin Sanomien sunnuntaisivujen haastattelussa syyskuun alussa. Vetoatte Vuorisaarnaan ja Jeesuksen näkemykseen helvetin tulen ansaitsemisesta.

        ”Hän puhuu siinä tosi rajusti”, painotatte. Useat muutkin Jumalan pojan lausunnot flirttailevat vihapuheen kanssa. Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. Hän on jyräävä reetori, koska uskoo asiaansa vankkumatta. Fariseukset, Jerusalemin Toiviaiset, yrittävät vaientaa Jeesusta. Lopulta ei auta muu kuin maailmanhistorian tunnetuin kidutusmurha.

        Vihapuhetutkintanne olisivat naurettavaa näytöstä elleivät ne osoittaisi, miten hataralla pohjalla sananvapaus on 2020- luvun Suomessa.

        Edes muutaman vuoden takaiset vapaa-ajattelijat, Raamattuja pornolehtiin vaihtaneet idiootit, eivät olisi osanneet toivoa, että pelkkä pyhän kirjan siteeraaminen voisi johtaa kuulustelutoimenpiteisiin. Toimittaja Johanna Vehkoo sai jo kunnianloukkaustuomion, kun käytti äärioikeistolaisesta kuntapoliitikosta ilmausta ”natsipelle”.

        Kai tuette Vehkoota, ehdoitta?

        Varmistan vain. Ette nimittäin ole osoittanut sananvapausasiassa suurta johdonmukaisuutta. Helsingin Sanomien toimittaja Tommi Nieminen halusi jutussaan tietää, hyväksyttekö kristittyjen Jumalan pilkkaamisen. Kysymys on mielestänne vaikea, ja saivartelun jälkeen annatte ymmärtää, että Jumalan pilkkaaminen ei käy päinsä.

        Miksi ei? Jos ja kun Jumala on suuri, mitä hän välittää ihmisrääpäleen poikkipuolisista sanoista? Miten horjuvaa uskonne on, jos herjaukset pystyvät kolhimaan sitä?

        Jumalanpilkan kavahtaminen on hämärä oikku uskovaisessa logiikassa. Eikä närkästys ole kristittyjen yksinoikeus. Profeetta Muhammed ei kerta kaikkiaan voi olla niin pikkusieluinen jumalhahmo, että pilapiirrokset liikuttaisivat häntä. Charlie Hebdo -lehteen vuonna 2015 hyökänneet terroristit alleviivasivat: uskomme kaatuu, jos hengitätte sitä kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoitte ja sanotte jämäkästi J-sanat: Jumala, Jeesus. Olette ainoita julkisia henkilöitä, jotka niin tekevät. Kun käytössä on riittävän rikkinäinen puhelin, päädytään tilanteeseen, jossa Päivi Räsänen on yhtä kuin kirkon rääväsuinen tiedotusosasto. Harhaluulon täytyy piinata teitä. Tuskin haluatte edustaa kirkon söpöjä arvoja. Tehän edustatte, ammattinimikkeenne mukaisesti, kansaa.

        #Sananvapaus. Lisäsitte tunnisteen syyskuisen Pride-kritiikkinne loppuun. Käsitteestä on tullut teille tärkeä, ymmärrettävistä syistä. Sanomisistanne on tehty reilussa vuodessa neljä tutkintapyyntöä. Olette poliitikon kiireistänne huolimatta joutunut istumaan kuulusteluhuoneissa lukemassa Raamattua poliiseille, jotka eivät ole kuulleet Paavalista rippikoulun jälkeen.

        Raija. Olisitteko vielä homoillan aikoihin uskonut, että nykyisen arkkivihollisenne nimi on Raija? Valtakunnansyyttäjä Raija Toiviainen on ottanut teidät pakanakseen ristiretkellä vihapuhetta vastaan. Tuloksetta, toistaiseksi. Surkuhupaisin kantelu koskee kommenttejanne Maria Veitolan televisio-ohjelmassa vuonna 2018. Edes asian esille nostanut yksityishenkilö ei ollut vaivautunut tarkistamaan, mitä todella sanoitte. Riitti, että tuli epämiellyttävä tunnelma Räsäsestä. Sellaista ei niellä vapaassa Suomessa.

        Kiistätte toimineenne vihan nimissä – viimeksi Helsingin Sanomien sunnuntaisivujen haastattelussa syyskuun alussa. Vetoatte Vuorisaarnaan ja Jeesuksen näkemykseen helvetin tulen ansaitsemisesta.

        ”Hän puhuu siinä tosi rajusti”, painotatte. Useat muutkin Jumalan pojan lausunnot flirttailevat vihapuheen kanssa. Jeesus ei tullut tuomaan rauhaa vaan miekan. Hän on jyräävä reetori, koska uskoo asiaansa vankkumatta. Fariseukset, Jerusalemin Toiviaiset, yrittävät vaientaa Jeesusta. Lopulta ei auta muu kuin maailmanhistorian tunnetuin kidutusmurha.

        Vihapuhetutkintanne olisivat naurettavaa näytöstä elleivät ne osoittaisi, miten hataralla pohjalla sananvapaus on 2020- luvun Suomessa.

        Edes muutaman vuoden takaiset vapaa-ajattelijat, Raamattuja pornolehtiin vaihtaneet idiootit, eivät olisi osanneet toivoa, että pelkkä pyhän kirjan siteeraaminen voisi johtaa kuulustelutoimenpiteisiin. Toimittaja Johanna Vehkoo sai jo kunnianloukkaustuomion, kun käytti äärioikeistolaisesta kuntapoliitikosta ilmausta ”natsipelle”.

        Kai tuette Vehkoota, ehdoitta?

        Varmistan vain. Ette nimittäin ole osoittanut sananvapausasiassa suurta johdonmukaisuutta. Helsingin Sanomien toimittaja Tommi Nieminen halusi jutussaan tietää, hyväksyttekö kristittyjen Jumalan pilkkaamisen. Kysymys on mielestänne vaikea, ja saivartelun jälkeen annatte ymmärtää, että Jumalan pilkkaaminen ei käy päinsä.

        Miksi ei? Jos ja kun Jumala on suuri, mitä hän välittää ihmisrääpäleen poikkipuolisista sanoista? Miten horjuvaa uskonne on, jos herjaukset pystyvät kolhimaan sitä?

        Jumalanpilkan kavahtaminen on hämärä oikku uskovaisessa logiikassa. Eikä närkästys ole kristittyjen yksinoikeus. Profeetta Muhammed ei kerta kaikkiaan voi olla niin pikkusieluinen jumalhahmo, että pilapiirrokset liikuttaisivat häntä. Charlie Hebdo -lehteen vuonna 2015 hyökänneet terroristit alleviivasivat: uskomme kaatuu, jos hengitätte sitä kohti.

        Tietokirjailija Jussi K. Niemelä, vanha Raamatut pornolehtiin -tempauksen aktiivi, pitää teitä blogissaan nykypäivän Hannu Salamana. Vertaus on osuva: 1960-luvulla nuori kirjailija ravisteli konservatiiveja, 2020-luvulla uskovainen poliitikko ravistelee nuoruuttaan pitkittäviä twiittaajia.

        Arvostaisin sananvapaustaisteluanne, jos olisitte vielä enemmän Salama. Hänhän ilmoitti syyttäjälleen kesken jumalanpilkkaoikeudenkäynnin, että halusi Juhannustanssit-romaanillaan ”pilkata ja loukata kansalaisten jumalakäsitystä ja uskonnollisia tunteita.” Entä jos tekin lakkaisitte kiistämästä vihapuhesyytöksiänne? Käsi sydämelle: ette varmaankaan ajattele, että seksuaalivähemmistöt pitävät lausuntojanne miellyttävinä tai edes ei-vihamielisinä?

        Yökylässä Maria Veitola -ohjelmassa kerroitte kärsivänne siitä, että homolausuntonne ovat loukanneet. Juontaja vaikuttui ja eteerinen taustamusiikki lähti soimaan. Silti lähetyksestä seurasi tutkintapyyntö.

        Miksi sievistellä? Vihaatte homoja, koska he rikkovat Jumalan luomisjärjestystä. Sanokaa tämä, kun poliisi seuraavan kerran kysyy. Teillä on oltava siihen vapaus, sanaan ja syntiin. Salaman armahti Kekkonen – Niinistöstä tuskin on pelastajaksenne. Näyttäisitte huonolta hänen ansioluettelossaan.

        Ajat ovat kovat mutta debatit liian usein näennäisiä, pumpulissa painivia. Kaikkien instanssien ja yksityishenkilöiden pitäisi kestää raaempaa kielenkäyttöä. Enemmistöjen, vähemmistöjen, siltä väliltä olevien ja erityisesti niiden, joilla on tukenaan Jumala. Jumalanpilkkapykälä korvattiin rikoslaissa ”uskonrauhan rikkomisella” vuonna 1999. Sanamuoto on huvittava. Kuka haluaa uskolleen, levottomalle etsinnälleen, rauhan?

        En tarkastele asiaa ateistiselta pohjalta, vaikka Jumala ja minä olemmekin kääntäneet toisillemme selät. Uskon ylösnousemukseen mutta en siihen, että pystyisin elämään kristittynä. Aktiivisesta hartauselämästäni ei silti ole kauan. Kun uskonrauhaani silloin rikottiin suvivirsikriittisillä kolumneilla, olin innoissani. Tutustuin Christopher Hitchensin teokseen Jumala ei ole suuri löydettyäni Jumalan suuruuden.

        Eivätkö Luojan pilkkaaminen ja hänen kannattajiensa rauhan rikkominen edusta elävintä kristillistä traditiota? Vainot ja katakombit ovat tehneet uskosta intensiivistä. Ratkaisevin pilkan ja häpeän spektaakkeli sijoittuu hiljaiseen viikkoon. Matka Getsemanesta tuomion kautta Golgatalle on yhtä Jumalan alas ampumista. Ruoskinta tekee Jeesuksesta kuolemattoman.

        Vai kuinka on? Riiput ristillä jo, Päivi Räsänen. Vielä on mahdollisuus tehdä riippumisesta kunniakkaampaa. Pilkatkaa ja myöntäkää pilkanneenne. Ihmisen Poika ilmoittautuu asianajajaksenne.

        Ystävällisin terveisin

        Antti Hurskainen

        Päivää ennen lehden ilmestymistä Iltalehti uutisoi, että valtakunnansyyttäjä Raija Toiviaisella on harkinnassa jo viides Räsäseen kohdistuva tutkintapyyntö.


    • Anonyymi

      https://www.pelastussanoma.fi/paivittaista-seurantaa/2023/10/04/apokalyptiset-ajat-alkavat-nyt/



      4.10.2023

      Apokalyptiset ajat alkavat toukokuussa 2024

      Tätä on vähän odotettu ja nyt se tulee… kuinka ollakaan toukokuussa 2024, jota seuraa ylösotto, joka pysäyttää penseästi asiaan suhtautuvat tänne jäävät kuin seinään! Mietis tätä nyt!

      ------------

      Väärinajattelija -podcast, jakso 24: Sylvi Silvennoinen-Kassinen (WHO:n pandemiasopimusehdotus)

      https://www.youtube.com/watch?v=szS3H43pUuU&t=143s

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1669
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      26
      1483
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1149
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1111
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1082
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      991
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 6
      960
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      2
      960
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      954
    Aihe