Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät

DGFGG

"Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät." PSALMI 31:16
"Elämän loppua ei ratkaise kohtalon terävä veitsi, vaan rakkauden käsi. Me emme kuole ennen aikojamme, eikä meitä jätetä unohdettuina näyttämölle liian pitkäksi aikaa ... Minun elämäni päivät ovat niissä käsissä, jotka minun lunastukseni tähden naulattiin ristille." – Charles H. Spurgeon (1834–1892)

22

1616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan_henkäys
      25.9.2015 19:24

      Rakkaat uskon siskot ja veljet !

      ******** LAINAUS:

      "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

      Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
      kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
      kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
      kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
      ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
      vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

      ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

      Siunausta ja Herran rauhaa !

      • "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

        Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
        kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
        kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
        kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
        ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
        vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

        ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

        . . .

        . . . ODOTAMME - NYT --- Jumalan VASTAUSTA . . . :)

        . . .

        JUMALAN --- SUURI SUUNNITELMA --- ETENEE . . . ;)

        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

        Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
        kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
        kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
        kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
        ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
        vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

        ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

        . . .

        . . . ODOTAMME - NYT --- Jumalan VASTAUSTA . . . :)

        . . .

        JUMALAN --- SUURI SUUNNITELMA --- ETENEE . . . ;)

        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        17.9.2016
        Hyvä paimen

        Odottaminen vaatii luottamusta

        Kynttilät, pimenevät illat, kaulahuivi ja villasukat. Niitä minä syksyn lapsena olen odottanut. Syksyn lähestyminen sai minut ajattelemaan mennyttä kesää ja kesälomaa ja samalla kaikkea sitä, mitä oikeastaan tuolloin odotin. Tajusin odottaneeni monia erilaisia, pieniä ja suuria asioita. Odotin laivan saapumista myrskysäällä satamaan, monta kertaa odotin ampiaisten joukkokatoa, odotin yhteistä aikaa perheen kanssa ja välillä taas omaa rauhaisaa hetkeä. Odotin äitiä suunnistusmetsästä, marjaan pääsyä, odotin ja odotan nyt sairaan ystävän tuloksia lääkäristä ja parantumisesta. Kesän lopulla odotin myös kipeästi arjen ja koulun alkua.

        Mitä sinä odotit kesällä tai mitä odotat nyt syksyn pimetessä? Oletko ehkä huomannut joskus jonottaessasi lattialla tekstin ”Odota tässä”? Me ihmiset odotamme eri asioita, odotuksemme muodostuvat oman elämäntilanteemme mukaiseksi. Joku odottaa lapsen syntymää, toinen odottaa lomaa. Joku odottaa lääkärin luo pääsyä ja toinen sitä, että olisi jo seuraava päivä tai seuraava viikko.

        Joskus odotus on vaikeaa ja pitkää, emmekä ehkä jaksakaan odottaa. On hetkiä, jolloin tuntuu, ettei odottamistamme palkita ja meidät tai toiveemme on unohdettu.

        Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta.
        Jesaja muistuttaa meitä kirjassaan: ”Muista, että minä olen sinut muovannut, sinä olet minun palvelijani, sinä et minulta unohdu.”

        Jokaiseen odottamisen hetkeen toivon siunausta ja luottamusta siihen, että me emme unohdu Häneltä, joka on meidät luonut.

        Anna-Mari Kaskisen, nuoren seurakunnan veisukirjastakin löytyvän laulun sanoin:

        ”Siunausta elämääsi, rakas ystävä.
        Suojelusta matkallesi tänä päivänä.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.
        Rauha olkoon yllä pääsi, lämpö rakkauden,
        ympäröiköön elämääsi valo Kristuksen.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.
        Ilon sävel sisälläsi aina pulputkoon.
        Taivaan Isä johdattakoon tiesi aurinkoon.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.”

        Hanna-Leena Penttilä (Kirkonseutu/mielipide)

        http://www.kirkonseutu.fi/mielipide/hyvapaimen/art2340874

        . . .

        Siunausta elämääsi · Petri Laaksonen
        https://www.youtube.com/watch?v=IEQAx1ay4yo
        . . . . . . . .
        . . . . .
        . . .
        .
        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        17.9.2016
        Hyvä paimen

        Odottaminen vaatii luottamusta

        Kynttilät, pimenevät illat, kaulahuivi ja villasukat. Niitä minä syksyn lapsena olen odottanut. Syksyn lähestyminen sai minut ajattelemaan mennyttä kesää ja kesälomaa ja samalla kaikkea sitä, mitä oikeastaan tuolloin odotin. Tajusin odottaneeni monia erilaisia, pieniä ja suuria asioita. Odotin laivan saapumista myrskysäällä satamaan, monta kertaa odotin ampiaisten joukkokatoa, odotin yhteistä aikaa perheen kanssa ja välillä taas omaa rauhaisaa hetkeä. Odotin äitiä suunnistusmetsästä, marjaan pääsyä, odotin ja odotan nyt sairaan ystävän tuloksia lääkäristä ja parantumisesta. Kesän lopulla odotin myös kipeästi arjen ja koulun alkua.

        Mitä sinä odotit kesällä tai mitä odotat nyt syksyn pimetessä? Oletko ehkä huomannut joskus jonottaessasi lattialla tekstin ”Odota tässä”? Me ihmiset odotamme eri asioita, odotuksemme muodostuvat oman elämäntilanteemme mukaiseksi. Joku odottaa lapsen syntymää, toinen odottaa lomaa. Joku odottaa lääkärin luo pääsyä ja toinen sitä, että olisi jo seuraava päivä tai seuraava viikko.

        Joskus odotus on vaikeaa ja pitkää, emmekä ehkä jaksakaan odottaa. On hetkiä, jolloin tuntuu, ettei odottamistamme palkita ja meidät tai toiveemme on unohdettu.

        Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta.
        Jesaja muistuttaa meitä kirjassaan: ”Muista, että minä olen sinut muovannut, sinä olet minun palvelijani, sinä et minulta unohdu.”

        Jokaiseen odottamisen hetkeen toivon siunausta ja luottamusta siihen, että me emme unohdu Häneltä, joka on meidät luonut.

        Anna-Mari Kaskisen, nuoren seurakunnan veisukirjastakin löytyvän laulun sanoin:

        ”Siunausta elämääsi, rakas ystävä.
        Suojelusta matkallesi tänä päivänä.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.
        Rauha olkoon yllä pääsi, lämpö rakkauden,
        ympäröiköön elämääsi valo Kristuksen.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.
        Ilon sävel sisälläsi aina pulputkoon.
        Taivaan Isä johdattakoon tiesi aurinkoon.
        Siunausta poluillesi hetkeen jokaiseen.
        Varjelusta rakkaillesi, voimaa huomiseen.”

        Hanna-Leena Penttilä (Kirkonseutu/mielipide)

        http://www.kirkonseutu.fi/mielipide/hyvapaimen/art2340874

        . . .

        Siunausta elämääsi · Petri Laaksonen
        https://www.youtube.com/watch?v=IEQAx1ay4yo
        . . . . . . . .
        . . . . .
        . . .
        .
        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        » . . . Olkaa siis kärsivällisiä, veljet, Herran tuloon asti . . .

        Niin maamieskin: kärsivällisesti hän odottaa maan kallista hedelmää kevään ja syksyn sadonkorjuuseen saakka.

        Olkaa tekin kärsivällisiä ja rohkaiskaa mielenne, sillä Herran tulo on lähellä.

        Älkää syytelkö toisianne, veljet, ettei teitä tuomittaisi.

        Tuomari seisoo jo ovella.

        Veljet, ottakaa vastoinkäymisten kestämisessä ja kärsivällisyydessä esikuvaksenne profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.

        . . . Niitä, jotka kestävät loppuun asti, me ylistämme autuaiksi. Te olette kuulleet Jobin kestävyydestä ja tiedätte, mihin tulokseen Herra antoi sen johtaa. Herra on laupias ja anteeksiantava . . . »

        Jaakobin kirje, Jaak. 5:7-11 ---> Herran tulon kärsivällinen odotus

        . . . . .

        . . . Miksi murehdit sieluni ? --- Odota Jumalaa . . .

        .

        PSALMI 42 ---> Missä on sinun Jumalasi ?

        Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni halajaa sinua, Jumala.

        Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?

        Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"

        Näitä minä muistelen ja vuodatan sydämeni: minä kuljin väentungoksessa, astuin sen kanssa Jumalan huoneeseen riemun ja kiitoksen raikuessa juhlivasta joukosta.

        Miksi murehdit, minun sieluni, ja olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan häntä kiittää hänen kasvojensa avusta.

        Minun Jumalani, minun sieluni on murheellinen minussa, sentähden minä muistan sinua Jordanin maalla, Hermonin kukkuloilla ja Misarin vuorella.

        Sinun koskiesi pauhussa syvyys syvyydelle huutaa, kaikki sinun kuohusi ja aaltosi käyvät minun ylitseni.

        Päivällä Herra säätää armonsa, ja yöllä minä hänelle veisaan ja rukoilen elämäni Jumalaa.

        Minä sanon Jumalalle, kalliolleni: "Miksi olet minut unhottanut? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?"

        Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: "Missä on sinun Jumalasi?"

        Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

        .

        PSALMI 43 ---> Lähetä valkeutesi ja totuutesi

        AUTA minut oikeuteeni, Jumala, ja aja minun asiani armotonta kansaa vastaan. Päästä minut kavaloista ja vääristä ihmisistä.

        Sillä sinä olet minun Jumalani, minun linnani. Miksi olet minut hyljännyt? Miksi minun täytyy käydä murhepuvussa, vihollisen ahdistamana?

        Lähetä valkeutesi ja totuutesi. Ne minua johdattakoot, viekööt minut sinun pyhälle vuorellesi, sinun asuntoihisi, että minä saisin tulla Jumalan alttarin eteen, Jumalan eteen, joka on minun iloni ja riemuni, ja kiittäisin kanteleilla sinua, Jumala, minun Jumalani.

        Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
        . . . . .
        . . .
        .
        . . . Odota minun sieluni Jumalaa . . .


      • . . . Odota minun sieluni Jumalaa . . .

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        15.10.2019 14:32

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        . . . Odota minun sieluni Jumalaa . . .


    • ffgfd

      Voisitko ystävällisesti lopettaa Jumalan nimissä kirjoittamisen. On selvää, että Herra puhuu, mutta sinä puhut väärin, sillä ei Herran Henki ole tunnistettavissa.

      • Jeesus_valitsi_tekstin
        20.1.2017 11:20

        Jumala SANOO . . .

        . . . PalstaKEIKARIN virka - LOPPUU - vuoden 2017 alkupuolella . . . ;)

        . . . NOSTELU karusellin pyörittäminen - EI OLE - Jumalan TAHTOA . . . !

        . . . Siunausta ja Herran rauhaa !


      • Jeesus_valitsi_tekstin
        22.1.2017 14:37

        Room. 1 : 18-32 ---> Jumala vapauttaa - TOTUUDEN - pimeydeltä
        ---------------------------------------------------------------------------

        Jumala SANOO . . .

        . . . ALUKSI PUHDISTUS TOTEUTUU --- Profetiat PALSTALLA . . .

        . . . sitten --- Suomen Papistossa ja koko Suomen Siionissa . . .

        . . . ja LOPULTA --- HERÄTYS --- koko Suomen kansalle . . . !

        . . .

        HERÄTYS - siis - Hengellinen PUHDISTUS ja PARANNUKSEN TEKO, Kristittyjen keskuudessa, sekä evankeliumin ILOSANOMAN JULISTUS KAIKILLE ! 


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jeesus_valitsi_tekstin
        22.1.2017 14:37

        Room. 1 : 18-32 ---> Jumala vapauttaa - TOTUUDEN - pimeydeltä
        ---------------------------------------------------------------------------

        Jumala SANOO . . .

        . . . ALUKSI PUHDISTUS TOTEUTUU --- Profetiat PALSTALLA . . .

        . . . sitten --- Suomen Papistossa ja koko Suomen Siionissa . . .

        . . . ja LOPULTA --- HERÄTYS --- koko Suomen kansalle . . . !

        . . .

        HERÄTYS - siis - Hengellinen PUHDISTUS ja PARANNUKSEN TEKO, Kristittyjen keskuudessa, sekä evankeliumin ILOSANOMAN JULISTUS KAIKILLE ! 

        Jeesus_valitsi_tekstin
        22.1.2017 19:53

        Suokoon Jumala, että . . .

        . . . opetus uskonrukouksella parantamisesta vihdoinkin saisi vallata Suomen Siionin ja siten valmistaa maaperän todelliselle, suurelle ja kestävälle herätykselle, joka on aina sitonut evankeliumin julistukseen Jumalan Pyhän Hengen voimassa tehdyt ihmeteot ja tunnusmerkit !

        - Tapio Nousiainen, Suomentajan alkusanat, vuonna 1957


      • OtanOsaa

        Minkä diagnoosin lääkäri on sinulle kirjoittanut?
        Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ja vedät kopioketjuja toisensa perään. Ei mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen. Mutta sitähän sinä et tietenkään voi ymmärtää harhoissasi.


      • OtanOsaa kirjoitti:

        Minkä diagnoosin lääkäri on sinulle kirjoittanut?
        Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ja vedät kopioketjuja toisensa perään. Ei mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen. Mutta sitähän sinä et tietenkään voi ymmärtää harhoissasi.

        Rakas "OtanOsaa" !

        Kiitos, olen todella --- OTETTU --- palautteestasi !!! . . .
        .................................. . . . ............... . . . .............................. . . .

        . . . sillä --- TUNNUSTIT - juuri - että OLET LUKENUT KAIKKI . . .

        . . . kirjoitukseni --- KOPIOKETJUT mukaan lukien . . . ;)

        . . .

        OLET YMMÄRTÄNYT . . . Jumalan TAHDON . . . !
        ....................................... . . . ................................. . . .

        . . .

        . . . Siunausta ja Herran rauhaa !


      • HerraAutaHäntä

        Väärä vastaus.

        Älä etsi syytä muita kuin käärme, vaan katso peiliin.
        Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että sinun harhasi on Jumalan sanaa.
        Kukaan ei jaksa älytöntä ja harhaista suoltamistasi lukea, pelkka vilkaisu osoittaa, että mitä on kysymys.


      • HerraAutaHäntä kirjoitti:

        Väärä vastaus.

        Älä etsi syytä muita kuin käärme, vaan katso peiliin.
        Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että sinun harhasi on Jumalan sanaa.
        Kukaan ei jaksa älytöntä ja harhaista suoltamistasi lukea, pelkka vilkaisu osoittaa, että mitä on kysymys.

        ""Missä kohtaa raamatussa sanotaan, että sinun harhasi on Jumalan sanaa.""
        -----------------------------------------------------------------------------------------

        Jeesus Kristus - ELÄÄ - ja - TOIMII . . . Uudestisyntyneiden KAUTTA . . . !
        . . . . . . . . . . . . . . .............................................................................................. . . .

        Jumala SANOO . . .

        . . . JOS jollakin on KORVAT KUULLA . . . hän KUULKOON . . . !

        . . . . . . . .

        Evankeliumi Markuksen mukaan, Mark. 4: 21-25 ---> Sanan oikea kuuleminen

        Jeesus sanoi: "Ei kai lamppua sitä varten tuoda huoneeseen, että se pantaisiin vakan alle tai vuoteen alle? Lampunjalkaanhan se pannaan! Kaikki kätketty on olemassa vain ilmi tuotavaksi, salassa oleva vain siksi että se tulisi julki. Jos jollakin teistä on korvat, hän kuulkoon." Ja hän lisäsi: "Huomatkaa, mitä kuulette. Niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan, vielä sen ylikin. Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on."

        . . . . . . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        22.5.2016 20:08

        "Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi." - 2. Kor. 3: 4-6

        "Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki." - 2. Kor. 3: 17-18

        ---------------------------------

        Toinen kirje korinttilaisille 3

        1. Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
        2. Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
        3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        4. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan;
        5. ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        6. joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
        7. Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
        8. kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
        9. Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
        10. Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        11. Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
        12. Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        13. emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista.
        14. Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        15. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        16. mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        17. Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        18. Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.


      • Toinen kirje korinttilaisille 3

        3. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.

        . . .

        Jeesus_valitsi_tekstin
        24.5.2016 16:21

        Rakkaat USKON siskot ja veljet !

        ""...vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.""

        ---------------------------------------------------------------------------------------------

        LAINAUS: (SELITYS ---> Jumalan HENKI - on - ihmisen SYDÄMESSÄ . . . !)

        -----------

        Mutta kaikkein tärkein ja salaperäisin osa ihmisessä on ihmisen Henki. Henki on se osa ihmisestä, joka on olemassa iankaikkisesti ja voi pitää yhteyttä Jumalaan.

        Raamattu sanoo hengestä:

        "Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä . . . " - Saarn. 3:11

        " . . . Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:" - Sak. 12:1

        -----------

        LAINAUS KIRJASTA ---> Tapio Nousiainen: Yksi ainoa elämä . . . ;)

        LUKU ---> Ihmisen olemus ( sivu 11, 8. painos)

        -----------

        KIRJA - Yksi ainoa elämä . . .

        . . . ON Jumalan KIRJOITTAMA - niin kuin - RAAMATTUKIN - !

        . . . KIRKASTAA - Raamatun tärkeimpiä kohtia - PELASTUMISEN AVAINKOHDAT - !!

        . . . SELITTÄÄ - ihmisen olemuksen - RUUMIS - SIELU - HENKI - !!!

        . . .

        . . . KERTOO . . . Elämän tarkoituksen . . . :)

        -------------------------------------------------------------------------

        KIRJASTA LISÄÄ ---> Kaikkivaltiaan Jumalan . . . KYSYMYS . . . ?

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14190538/kaikkivaltiaan-jumalan-------kysymys-------

        -------------------------------------------------------------------------

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • OtanOsaa kirjoitti:

        Minkä diagnoosin lääkäri on sinulle kirjoittanut?
        Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ja vedät kopioketjuja toisensa perään. Ei mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen. Mutta sitähän sinä et tietenkään voi ymmärtää harhoissasi.

        ""Minkä diagnoosin lääkäri on sinulle kirjoittanut?""
        ------------------------------------------------------------

        Jumalan_henkäys
        2.10.2015 4:56

        Rakas he-ma !

        ******** KIRJOITIT:

        "Kehottaisin hakeutumaan päälääkärille."

        ******** VASTAAN:

        Jumala hoiti minun asiani niin, että kaikki mahdolliset tutkimukset on jo tehty ennakolta ja puhtain paperein, joten tutkiminen on turhaa. Jumala on valmistellut asiani erittäin hyvin, tätä tehtävää varten.

        --------

        Olen keskustellut yli vuoden Jumalan kanssa, eikä muiden luulot vaikuta siihen mitenkään. Jumala on tehnyt minulle 14 vuoden ajan tekoja, joihin muut voimat ei pysty ja sitten kertoi MINÄ SE OLEN OLLUT . . . SINUN JUMALASI.

        Jos olisit kokenut saman kuin minä niin . . . SINÄ uskoisit myös.

        Jumala on todistanut TEKOJENSA KAUTTA . . . että keskustelen Hänen kanssaan.

        MINULTA EI USKO LOPU . . . SIKSI TOTEUTAN . . . JUMALAN TAHTOA JA . . .

        . . . EDUSTAN JUMALAA MAAN PÄÄLLÄ . . . ;)

        -----------------------------------------------

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.

        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • OtanOsaa kirjoitti:

        Minkä diagnoosin lääkäri on sinulle kirjoittanut?
        Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ja vedät kopioketjuja toisensa perään. Ei mitään yhtymäkohtaa todellisuuteen. Mutta sitähän sinä et tietenkään voi ymmärtää harhoissasi.

        ""Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ...""
        --------------------------------------------------------------------------------------

        Jeesus_valitsi_tekstin
        18.1.2016 18:40

        sinetti1 kirjoitti:

        Saul /Daavid? ;) Tuoko mitään ajatuksia?

        — Kommentoi —

        KYLLÄ - tilanne tällä palstalla näyttää samalta !

        Tällä on Daavidin KALTAISIA Jumalan PALVELIJOITA, jotka ovat Saulin ja hänen KIERON VIHANSA SEKÄ AJOJAHDIN KOHTEENA :(

        Daavidit näkevät Jumalallisia UNIA ja NÄKYJÄ, mutta Saul joukkoineen YRITTÄÄ MITÄTÖIDÄ NIITÄ ja leimata niitä pahoiksi, VAIKKA UNET ja NÄYT ovat Jumalalta SAATUJA.

        Kun Saul NÄYTTÄYTYY tällä palstalla , niin hänellä on aina eri VAATTEET PÄÄLLÄ ja siksi häntä EI AINA MEINAA TUNNISTAA Sauliksi, vaikka ON. Hänen nykyisillä apujoukoillansa on VÄLILLÄ SAMAT VAATTEET PÄÄLLÄ, ei kuitenkaan aina, VALITETTAVASTI.

        Mutta kuten Raamatun kertomuksissakin - Jumalan PALVELIJAT - vievät AINA LOPULTA VOITON JA NIIN TULEE MYÖS TÄÄLLÄ KÄYMÄÄN -

        - TAVALLA TAI TOISELLA !

        RAKKAAT LAPSENI - Jumala kyllä pitää huolta OMISTAAN - PAHAA VASTAAN

        Roomalaiskirje 1 : 18-21

        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.

        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.

        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.


      • Huhheijaata

        mistä ihmeestä sulle pitäisi hankkia edes yksi terve ajatus.


      • Johannes Kastaja TOINEN --- Herran TAHTO --- toimii "vankeudesta" käsin . . . ;)

        TUOSTA VANKEUDESTA voi lukea - 1. Moos 39:21-23 ---> Joosef kärsijä vankilassa

        . . .

        ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 39

        1. Moos 39:21-23 ---> Joosef kärsijä vankilassa

        21. Mutta Herra oli Joosefin kanssa ja soi hänen saavuttaa suosiota ja päästä vankilan päällikön armoihin.
        22. Ja vankilan päällikkö uskoi kaikki vangit, jotka vankilassa olivat, Joosefin haltuun. Ja kaikki, mitä siellä toimitettiin, tehtiin hänen toimestaan.
        23. Eikä vankilan päällikkö ollenkaan valvonut sitä, mikä oli Joosefille uskottu, sillä Herra oli Joosefin kanssa. Ja Herra antoi menestyä sen, mitä hän teki.

        . . .

        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !


      • EI_TROLLI_vaan_TOTUUS kirjoitti:

        Johannes Kastaja TOINEN --- Herran TAHTO --- toimii "vankeudesta" käsin . . . ;)

        TUOSTA VANKEUDESTA voi lukea - 1. Moos 39:21-23 ---> Joosef kärsijä vankilassa

        . . .

        ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 39

        1. Moos 39:21-23 ---> Joosef kärsijä vankilassa

        21. Mutta Herra oli Joosefin kanssa ja soi hänen saavuttaa suosiota ja päästä vankilan päällikön armoihin.
        22. Ja vankilan päällikkö uskoi kaikki vangit, jotka vankilassa olivat, Joosefin haltuun. Ja kaikki, mitä siellä toimitettiin, tehtiin hänen toimestaan.
        23. Eikä vankilan päällikkö ollenkaan valvonut sitä, mikä oli Joosefille uskottu, sillä Herra oli Joosefin kanssa. Ja Herra antoi menestyä sen, mitä hän teki.

        . . .

        . . . joten siis . . . o - do - ta . . . ;)
        .
        . . .
        . . . . . Kirjoitin nyt Jumalan tahdon, niin kuin Hän tahtoi.

        Mitä et tiedä . . . se joskus kerrotaan.
        Siunausta ja Herran rauhaa !

        Jumalan . . .

        . . . VAPAUTUSPROSESSI ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

        . . .

        . . . Johannes Kastaja Toinen --- PÄÄSEE POIS VANKILASTANSA . . . !

        . . . joten . . .

        . . . UUSI AIKAKAUSI ALKAA ---> LOPUN ALKU KÄYNNISTYY. . .

        . . . TOIMINTA - siis - ALKAA . . .


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        Jumalan . . .

        . . . VAPAUTUSPROSESSI ON . . . PARHAILLAAN KÄYNNISSÄ . . . ;)

        . . .

        . . . Johannes Kastaja Toinen --- PÄÄSEE POIS VANKILASTANSA . . . !

        . . . joten . . .

        . . . UUSI AIKAKAUSI ALKAA ---> LOPUN ALKU KÄYNNISTYY. . .

        . . . TOIMINTA - siis - ALKAA . . .

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        . . . Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä ja luottamusta . . .

        . . .

        31.01.2020 --- VAPAUTUSPROSESSIN VIIMEINEN JAKSO ALKOI . . . ;)

        Olen - VIIDEN ONNETTOMUUDEN - vammauttama --- Jumalan TAHDOSTA.

        VAPAUTUS TAPAHTUU --- HITAASTI --- vuoden 2020 AIKANA . . . )

        Tarkempi sairaskertomus myöhemmin !


      • Jeesus_valitsi_tekstin kirjoitti:

        ""Harhasi on oleellinen osa käytöstäsi. Et katso itseäsi todellisuudessa. Palstakeisari sinuakin ajaa takaa ja Jumalan nimissä kirjoitat harhojasi ...""
        --------------------------------------------------------------------------------------

        Jeesus_valitsi_tekstin
        18.1.2016 18:40

        sinetti1 kirjoitti:

        Saul /Daavid? ;) Tuoko mitään ajatuksia?

        — Kommentoi —

        KYLLÄ - tilanne tällä palstalla näyttää samalta !

        Tällä on Daavidin KALTAISIA Jumalan PALVELIJOITA, jotka ovat Saulin ja hänen KIERON VIHANSA SEKÄ AJOJAHDIN KOHTEENA :(

        Daavidit näkevät Jumalallisia UNIA ja NÄKYJÄ, mutta Saul joukkoineen YRITTÄÄ MITÄTÖIDÄ NIITÄ ja leimata niitä pahoiksi, VAIKKA UNET ja NÄYT ovat Jumalalta SAATUJA.

        Kun Saul NÄYTTÄYTYY tällä palstalla , niin hänellä on aina eri VAATTEET PÄÄLLÄ ja siksi häntä EI AINA MEINAA TUNNISTAA Sauliksi, vaikka ON. Hänen nykyisillä apujoukoillansa on VÄLILLÄ SAMAT VAATTEET PÄÄLLÄ, ei kuitenkaan aina, VALITETTAVASTI.

        Mutta kuten Raamatun kertomuksissakin - Jumalan PALVELIJAT - vievät AINA LOPULTA VOITON JA NIIN TULEE MYÖS TÄÄLLÄ KÄYMÄÄN -

        - TAVALLA TAI TOISELLA !

        RAKKAAT LAPSENI - Jumala kyllä pitää huolta OMISTAAN - PAHAA VASTAAN

        Roomalaiskirje 1 : 18-21

        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa.

        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille.

        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua.

        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

        Rakkaat Jumalan Lapset !

        sinetti1 kirjoitti:
        Saul /Daavid? ;) Tuoko mitään ajatuksia?
        -------------------------------------------------

        2. Samuelin kirja 9 ---> Jumalan laupeuden teko - eli - ARMON KOKEMINEN

        Daavid kysyi: "Onko Saulin suvusta enää jäljellä ketään, jolle minä voisin tehdä laupeuden Joonatanin tähden?"

        . . .

        2 viikkoa sitten, sunnuntaina 26.01.2020 --- oli Joonatanin nimipäivä !

        Vuoden 2020 alkupäivinä - Jumala antoi käskyn - ALKAA VALMISTELLA, Hänen laupeudenosoitustansa - eli - Jumalan ARMON ANTAMISTA - erästä julkisuuden henkilöä kohtaan.

        Tuo kyseinen julkisuuden henkilö - oli - ainakin minulle, ennestään tuntematon ja siten täysin uusi tuttavuus - joten - alkuvuosi on mennyt hänen menneisyytensä ja nykyisen elämäntilanteensa tutkimiseen - Jumalan TAHDON MUKAISESTI.

        Alustavasti oli tarkoitus lähettää kirje - Hänelle tulossa olevasta - Jumalan ARMOSTA - Joonatanin nimipäivän (su 26.01.2020) jälkeisellä ARMON viikolla (viikko 5).
        Viikolla 5, menin kuitenkin niin huonoon kuntoon, että sainkin itse tuon Jumalan ARMON osoituksen perjantaina 31.01.2020 ja siitä lähtien olen yrittänyt - toipua takaisin.

        Johannes_Kastaja_Toinen
        02.02.2020 20:20

        31.01.2020 --- VAPAUTUSPROSESSIN VIIMEINEN JAKSO ALKOI . . . ;)

        . . .

        Nyt kirje on - lisääntyneen sisältönsä vuoksi - muuttunut paketiksi ja lähetys siis viivästynyt - huonon terveystilanteeni vuoksi.

        Kun tuo kyseinen julkisuuden henkilö on saanut paketin ja ymmärtänyt - Hänelle tulossa olevasta - Jumalan ARMOSTA . . .

        . . . NIIN ASIASTA TULEE JULKINEN --- TÄÄLLÄ Profetiat PALSTALLA . . . ;)
        . . . ……………………………………………………………………… . . .

        . . .

        TÄHÄN ASIAAN LIITTYVÄT --- Raamatun kohdat ovat siis . . .

        2. Samuelin kirja 9 ---> Jumalan laupeuden teko - eli - ARMON KOKEMINEN

        Daavid ja Mefiboset

        1 Daavid kysyi: "Onko Saulin suvusta enää jäljellä ketään, jolle minä voisin tehdä laupeuden Joonatanin tähden?"

        2 Saulin perheessä oli ollut palvelija nimeltä Siiba, ja hänet he kutsuivat Daavidin eteen. Ja kuningas sanoi hänelle: "Oletko sinä Siiba?" Hän vastasi: "Palvelijasi on".

        3 Kuningas kysyi: "Eikö Saulin suvusta ole enää jäljellä ketään, jolle minä voisin tehdä Jumalan laupeuden?" Siiba vastasi kuninkaalle: "Vielä on Joonatanin poika, joka on rampa jaloistaan".

        4 Kuningas kysyi häneltä: "Missä hän on?" Siiba vastasi kuninkaalle: "Hän on Maakirin, Ammielin pojan, talossa Loodebarissa".

        5 Niin kuningas Daavid lähetti noutamaan hänet Maakirin, Ammielin pojan, talosta Loodebarista.

        6 Kun Mefiboset, Saulin pojan Joonatanin poika, tuli Daavidin tykö, lankesi hän kasvoillensa ja osoitti kunnioitusta. Niin Daavid sanoi: "Mefiboset!" Hän vastasi: "Tässä on palvelijasi".

        7 Daavid sanoi hänelle: "Älä pelkää, sillä minä teen sinulle laupeuden isäsi Joonatanin tähden, ja minä palautan sinulle isoisäsi Saulin kaiken maaomaisuuden, ja sinä saat aina aterioida minun pöydässäni".

        8 Niin tämä kumarsi ja sanoi: "Mikä on palvelijasi, että sinä käännyt minunlaiseni koiranraadon puoleen?"

        9 Sitten kuningas kutsui Siiban, Saulin palvelijan, ja sanoi hänelle: "Kaiken, mikä on ollut Saulin ja koko hänen sukunsa omaa, minä annan sinun herrasi pojalle.

        10 Ja sinä poikinesi ja palvelijoinesi viljele hänelle sitä maata ja korjaa sato, että sinun herrasi pojalla olisi leipää syödä; kuitenkin saa Mefiboset, sinun herrasi poika, aina aterioida minun pöydässäni." Ja Siiballa oli viisitoista poikaa ja kaksikymmentä palvelijaa.

        11 Siiba sanoi kuninkaalle: "Aivan niinkuin herrani, kuningas, käskee palvelijaansa, on palvelijasi tekevä". -"Niin, Mefiboset on syövä minun pöydässäni, niinkuin hän olisi kuninkaan poikia."

        12 Ja Mefibosetilla oli pieni poika nimeltä Miika. Ja koko Siiban talonväki oli Mefibosetin palvelijoita.

        13 Ja Mefiboset asui Jerusalemissa, koska hän aina söi kuninkaan pöydässä. Ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.

        JA ALOITUKSEN ---> "Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät." PSALMI 31:16

        SEKÄ --- ALOITUKSEN --- LAINAUKSET . . .

        "Elämän loppua ei ratkaise kohtalon terävä veitsi, vaan rakkauden käsi. Me emme kuole ennen aikojamme, eikä meitä jätetä unohdettuina näyttämölle liian pitkäksi aikaa ... Minun elämäni päivät ovat niissä käsissä, jotka minun lunastukseni tähden naulattiin ristille." – Charles H. Spurgeon (1834–1892)

        "Jumala haluaa keskinäistä sopimusta, ja siellä missä pyhät sopivat rukouksesta, Hän on luvannut vastata heidän rukouksiinsa. Katsokaa, mikä moninkertainen voima on tällaisella rukouksella!

        Kun yksi toisensa jälkeen tuo Jumalan eteen voimakkaan rukouksensa,
        kun monet vetävät yhdessä samaa köyttä,
        kun yhdessä kolkutetaan armon ovelle,
        kun palavien sydänten väkevä huuto nousee yhdessä taivaaseen,
        ja kun vilpittömän, pyhän rukouksen ääni voimallaan
        vavisuttaa taivaan portteja — silloin Jumala vastaa."

        ******** LAINAUS: Charles Spurgeon

        . . .

        siis jatkuu . . .


    • Anonyymi

      Virsi 408

      1.
      Joutukaa, sielut, on aikamme kallis,
      vuotemme virtana vierivät pois.
      Jeesus ei syntisen sortua sallis,
      kaikille armosta autuuden sois.
      Oi valitkaa tie,
      joka elämään vie!
      Kohta jo päättynyt päivämme lie.

      2.
      Ei elon tiellä nyt nukkua auta,
      vaarat ne vaanivat vaeltajaa.
      Kunnian kruunua veltto ei voita,
      turhaan ei aikaansa tuhlata saa.
      Kun joutuvi yö,
      on jo myöhäistä työ,
      kiiruhda, kohta jo hetkesi lyö.

      3.
      Maailman rakkaus mielestä heitä,
      riemuiten riennä jo kotia päin.
      Herraasi kiitä, hän armahtaa meitä,
      vieläkin ihmeitä hän tekee näin.
      Tie turvallinen
      maasta kiusausten
      taivaaseen vie, kotiin kirkkauden.

      4.
      Laupias Jeesus, käy kanssamme tiellä
      johtaen, nostaen, varoittaen.
      Kiusaaja meidät kun tahtoisi niellä,
      varjele viekkailta aikeilta sen.
      Näin armosi suo,
      hyvä turvasi tuo,
      vie meidät autuuteen Jumalan luo.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      703
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      672
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe