Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hitsi kun on niin mukavia asioita, meinaan rakkaus ja ystävyys, voihan niistä useammin puhua kuin kerran, joskus voisi vaikka jankuttaa kun sille päälle sattuu.
Varmaan totista totta tuo sinun totuutesi, mutta hupakoilla voi olla eri juttu, mene ja tiedä.
14.02.2016 10:14
Ystävyys on ihana pakkaus
kun siihen liittyy rakkaus.
https://youtu.be/L_tJ0UUkjV8
Voi toki,
ystävyys on herkkä asia ja sillä en paljon kehuskele, että hän ja hän on ystäväni, koska ystävyyteen liittyy suuri luottamus ja sielun läheisyys. Kenenkään muun ei tarvitse tietää kuka ystäväni on kuin hänen ja minun. Joista huudellaan, ne ovat vain kavereita.
Rakkautensa voi pitkin kyliä levitellä, mutta jos siihen liittyy ystävyys, olen hiljaa kuin kusi sukassa. Se on kuin lottovoitto ja koen, että sellainen aarre voi vain olla yksi kerrallaan ja se on juuri se onni joka kätketään.
14.02.2016 10:00
En pelkää en odota kuolemaa, ihan on omat polkunsa sillä kulkijalla, joka päivä joudun sitä katsomaan silmiin ja usein se on aikamoinen armahtaja kun se polun pää vastaan ihmiselle tulee.
Sitä yrittää elää niin hyvin ja onnellisesti kuin taitaa oman elämänsä ja sitten kun sen lusikkansa lopulta nurkkaan heittää, loppujärjestelyt onkin jälkeenjäävien hommia. Minulle on silloin yhden tekevää millaiseen verkaan käärivät ja mitkä virret veisataan. Tosin onhan se sukuhaudassa hautapaikka siellä mieheni vieressä olemassa, mutta ei ehdoton.
Noista omista hautajaisistaan tulee aina mieleen yksi Pekko elokuva jossa Piepposka teki kuolemaa ja antoi naisväelle ohjeita hautajaistensa järjestelyistä, jotenkin näin. muistakaa, kakut pitää sitten tehdä hylakermasta koska vatsani ei kestä muuta. Eli jos kovin alkaa suunnittelemaan omia hautajaisiaan niin voi vaikka käydä, ettei ohjeiden hännän päätä näy lain.
https://youtu.be/UD5aSXXEMuI
13.02.2016 20:24
Ohjelma ohi meni mutta PPP on mainion ihana.
Kuuntelen jos joudan juontamaansa luontoiltaa
viime keskiviikkona joku kysyi yhden tosi tärkeän
elämän perusasioita hipoilevan kysymyksen
Piereekö perhonen?
Siitä jo hyvän sadun tai tarinan aikaan saisi.
Entä itikka.
Tulevana kesänä vähän eri silmin
katselen ja kuuntelen öttiäisten touhuja.
https://youtu.be/TDmbGMdmisM
13.02.2016 14:05
Niin minäkin iättömyysportaaliin, aina saan laskea, syntymävuoteni onneksi sen vielä muistan ja siitä sitten vaan paperilla miinustetaan alekkain kuin muinoin eppuluokalla koulussa.
Terveystarkastuksissa mietin kuin kauhean nuoria lääkäreitä ne on tänne terkkariin oikein palkannut ja muuallakin kaikki muut ihmiset ympärilläni nuortuvat ja nuortuvat, en kait minäkään voi siinä vauhdissa ainakaan vanheta.
13.02.2016 13:47
Sisarussarjan vanhimpana odotan kauhulla hetkeä kun kuulen sanat:
Hei, sä oot nyt suvun vanhin. Voi ei, ei , ei vielä vähään aikaan.
Samaa ikäpolvea viereltä kaatu ja jos vielä niin, ettei vaan jaksa tätä elämää, niin se tuntuu surullisesta. Kuitenkin kaikin voimin yrittää pitää kiinni jokaisesta kun niin paljon on yhdessä koettu ja eletty. Kun ehtisi aina muistelemaan yhdessä eläessä eikä vasta muistopuheissa.
13.02.2016 13:38
Sinä Pieni Ihmisen Ihme
tänään avasit portin avaraan
sanani eivät riitä kertomaan
iloa ja valoa jonka tullessasi tuot
tänään äitisi kipuisa tuskan retki
isäsi unohtumaton läsnäolon hetki
koko perheen niin kaivattu niin odotettu
monin käsin lämpimin ajatuksin kannateltu
sinä mustatukkainen menninkäinen
pulleaposkinen pitkäkoipi loikkasit
kerta heitolla omiesi sydämmiin
heiveröinen lenkki kuin hento henkäys
monissa avaran maailman ketjuissa
joka ainut elämän päivä edessäsi
Pienin suurin rikkausrakkaus
tänään syntynyt Ihmisen Ihme
Sinä lapsenlapseni.
https://youtu.be/m0SbBvk_5G0
13.02.2016 13:29
Tiedän yhden turhan miettimisen aiheen,
on turhaa miettiä mikä on turhaa
pian eksyy turhuuden torille ja
löytää vaikka turhuuksien turhuudenkin.
... eihän noista ole mikään turhaa mitä luettelet... mäkin tykkään yhdestä ihan hirveästi... kun ei ole purjeita... siimat on ihan sekaisin... siis kaksi jää jäljelle...
sanoisinko siis diplomaattisesti... pompsin jompsin kumpsin.
12.02.2016 12:06
Onnea vaan Airalle
niin oiva esimerkki meillekin 60+, miten selviämme noille synttäreille asti omassa elämässä. Jos unohdetaan geenit ja sairaudet joille ei voi mitään, niin ne asiat joille voi on iloinen naurava mieli ja liike, niillä pääse jo aikas pitkälle. Ja vaikka ei noin pitkälle koskaan pääsisi niin elää sentään virkumpana sinne minne itse kukin pääsee.
Aira on persoon, joka jakaa ihmisiä, toinen tykkää ja toinen ei tykkää. Hän kiertää Pirkko Lahden kanssa palvelutaloja, tanssittavat ja kertojat juttuja, mainio pari esiintymään.
Tuolijumpasta minäkin tykkään... lopuksi voi sanoa tilulilulei ja heiluttaa somasti sormiaan kaverille.
12.02.2016 11:49
Paljonkin, tänään niiaan ystävilleni, eilen kävin viherlandiassa ja hommasin laatikollisen esikoita, iltapäivällä ne sitten taas kuskaan pitkin pitäjiä, sama prosessi kuin jouluna, en toki niiaile joka ystävän päivä, joskus ohitan koko päivän, mutta nyt on erityinen aihe kiitokseen... ja juon kahvia...ja kahvia ja taas kahvia...jossakin saan syödä ja varmasti itse tehtyä rukiista leipääkin, tiedä vaikka olisi tänään leipomispäivä.
Ensin jokaiselle keksin jonkin värssyn, mustikanpoimijalle jotain mustikoista ja ompelijalle jotain ompeluksista ja yhdelle metsästä ja yhdelle ... siinä se päivä meneekin. Ja jos en keksi sopivaa värssyä, niin sitten vaan positiivareiden sivuille, siellä aina värssypelastaja.
12.02.2016 11:31
Jos yhtään vedenneitoa tunnen, niin yhdestä kaipaavasta katseestakin hän on jo tosi onnellinen. Vähän on paljon.
12.02.2016 11:09
Rakastan, rakastan, rakastan… lauletaan tangomarkkinoilla.
Niin minäkin – sinua.
Kauniita sanoja, luumusiikkia kuin silkkiä, hentoa hipaisua ja jämäkkää otetta.
Koskaan en hennoisi tunnetta maahan polkea, en nuorena en vanhana.
Rakkaus ei kärsi inflaatiota ei deflaatiota vaikka kuinka ylikuumenisi.
Se tykkää tuhlareista. Hupakoista hupsuttelijoista.
Aamu on niin kummallisen lämmin, tunne kuin se pullea pellavapussi
joka vahtii kammarin ovea, ettei se omia aikojaan kiinni menisi
se on täynnä pieniä kiviä polun varrelta kerättyjä
Jokainen sirukin niin elävä tunne, ei lainkaan raskas kuin kivi
vaan täynnä painavaa kaipausta, iloa, rakkautta, lämpöä, sanoja
tunteiden kirjavia lakanoita narulla auringon ja kesätuulen tuiverrettavana.
Rakkaus on monikirjava juttu. Vanha fraasi rättimatosta kaikenvärisine raitoineen,
ei toinen olisi mitään ilman toista, ei valo olisi mitään ilman pimeää
ilo maistuu niin hyvältä kun tietää miltä itku ja ikävä tuntuu.
Mutta jos se olisikin rakkauden rättimatto… se onkin ihan oman jutun aihe se.
Tuolla ylempänä, joku kirjoitti, että ”rakkaus on varas”, tunnustan, kävin varkaissa musiikkiluuketjussa, siellä oli niin sydämeen sattuvia riimejä. En voi kuin lemmen lämmöllä ajatella sitä sydäntä… ja sitä vahvaa kättä, joka ne on kirjoittanut. Nappasin ihan ilman lupia (toivottavasti hunksz, et nyt mustaksi muutu) jokaisesta kuudesta tärkeän yhden riimin ja sovitin sieluuni ne näin:
”Haluan kokea kiihkeän rintojen liikkeen
- kertoi miltä se nuorena tuntui kun
sillä käteni värisee vuoksesi silloinkin
- en kiellä sua kuitenkaan
se kaipaa niin paljon vierellesi
olen kuolemassa rakkauden puutteeseen.”
Musiikkina lempeän lounatuulen kuiskaus korvaan vaan, tai jospa laitankin rakkaudenvoimaa, kovaa ja kaunista intohimon paatosta, koko keho laulaa...
https://youtu.be/5boRQcTvnwU
12.02.2016 11:04
Rakastan, rakastan, rakastan… lauletaan tangomarkkinoilla.
Niin minäkin – sinua.
Kauniita sanoja, luumusiikkia kuin silkkiä, hentoa hipaisua ja jämäkkää otetta.
Koskaan en hennoisi tunnetta maahan polkea, en nuorena en vanhana.
Rakkaus tykkää tuhlareista. Hupakoista hupsuttelijoista.
https://youtu.be/ZU5-4FUCSZk
12.02.2016 10:47
Ihanii juttuja teillä, rakkaudesta, nimittäin. Joku kirjoitti rikkaasta suomen kielestä, tässä sitä rakkauden rikkautta on, ei ole oma juttu jostain napattu,
"Kun rakas rakastaa rakasta,
niin rakkaan rakas ei tiedä,
kuinka rakkaan rakas on rakkaalle rakas."
https://youtu.be/QALRgeSoZRs
11.02.2016 22:57
Tuolta kantilta en ole nimimerkkejä koskaan ajatellut, muinoin kun kirjoitin milloin milläkin niin se oli aina roosasta ja liinasta jokin väännös. Mieluiten olisin, tai yritinkin silloin kirjautua RosaLiin nimimerkillä, mutta sitä ei silloin hyväksytty oli jo jokunen ja niinpä laitoin vain yhden iiiin lisää. Tuli mikä tuli ja sillä nyt.
11.02.2016 21:55
No, eipä ole paljon, menee varmaan siivillä keposesti liitäen.
11.02.2016 16:27
Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen sanat yövahti, yövartija, yövalvoja, yöhoitaja, heillä kaikilla on riskit yöllä hallinnassa jo aika hyvin.
Yöuni, yöuneksija, yösyönti, yösauna ovat pienen riskin yöjuttuja.
Joku voi nukkua ja elää unessa koko elämänsä ja kuvitella elävänsä riskitöntä elämää sillä tavalla, kaartaa ja kiertää jo riskien mahdollisuudenkin.
Yksi hyvä sana joka hallitsee riskin kun riskin on venttiili, mutta yöventtiili kuulostaa vähän omituiselta.
11.02.2016 13:21
Oi, oi, oi, oi, oi rakkaimpani oi, oi, oi
armaiseni aatokseni päällä maan
suklaasydän tinakuori tunnu miltään ei, ei, ei
laulan höpötyksen pöpperöissä unipään
yö mennyt unohdu ei milloinkaan
vielä tunnen hellyyden ralleissasi sormien
sinilinnun hyräilyksi muuttuu aamu utuinen
omituisen onnellinen vieressäsi viivähtää
sidottu lempein köysin virtuaaliin vireään,
sanoja liidätän läpi kylmän avaruuden kuin airuina
kosketukseen sinne mikä minne sattuukaan
ehkä tunnet villin vihlaisun sunnysounds
rohkea kuin rantakaislan korsi tuulen tuiverruksessa
on tuo mies tuolla noin, jota alinomaa häiritsen
tänään hetken oi, oi, saanhan sua rakastaa
kunnes kutsuu aherruksen soinnut tuttuun sinfoniaan
päiväksi piiloudun taakse salusiinin samettisen
sielläkin kaiken aikaa vain höpsöttelen.
https://youtu.be/EEmpgM5mxmQ
11.02.2016 12:05
Oi, oi, oi, oi, oi rakkaimpani oi, oi, oi
armaiseni aatokseni päällä maan
suklaasydän tinakuori tunnu miltään ei, ei, ei
laulan höpötyksen pöpperöissä unipään
yö mennyt unohdu ei milloinkaan...
https://youtu.be/QYAtZuSOxYE
11.02.2016 12:00
Kun kaikki kaatui, niin olin kolme päivää pimeässä, makasin vällyissä sohvassa, ikkunat peitin pimeillä verhoilla ja katselin yöpuku päällä kaiket päivät ja yöt elokuvia. Ensimmäisenä elokuvana sattui käteen juuri elokuva, josta tuon lauseen löysin. Ja se elokuva oli Sound of Music, siinä yhdessä kiperässä kohtaa lauletaan nuo sanat, muistan sen kohtauksen ikäni. Siitä lähtien se on soinut tietyissä tilanteissa.
10.02.2016 22:59
128 / 182