Minä kiitän tänään Sään Valtiatarta, joka toi meille lunta. Meidän imuri kiittää myös. Meidän Snabeldrake pääsee ansaitsemaansa lomanviettoon.
Keksin mä vielä lisää niiamisen aihetta, mutta keksittekö te välillä?
Kiitospuhe
50
459
Vastaukset
- siilimuori3
Mää en ainakaa kuvia kumarra enkä niiaa.:D.
Juuri nyt ei tule mieleen mitä erikoista kiittämistä tässä räntäsateisessa aamussa ois, siis niiden perinteisten kiitosaiheiden lisäksi. Niiden jotka on ja pysyy.- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Et kiitollisuudestakaan niiaa?
No mitkä on ja pysyy? Omat hampaat? :))Ei taivu enää polvilumpiot niiaukseen :D.
Hampaat on omat vai ninhän ne jotkut saoo kun kysyy et onko teillä omat hampaat ni omat ne on tekaritkin. Vaik joillain joissain olosuhteissa voi ola naapurinkin.
- piilonikillinen
Kivan näköisesti tuuli pyryttää kevyttä lunta puiden oksilta.
Ei taida paljon naurattaa niitä joilla on auto ojassa tai kiinni jossakin. Useamman päivän vesisateen jäljiltä on tiet erittäin liukkaat.On paljon valoisampaa ja hiljempaakin kun on vähän lunta. Ja tahtoo olla vähän niinkin, että jos nyt tulisi jo kevät, takatalvi luuraa nurkan takana kuitenkin. Mieluummin nyt talvi yhtenä pötkönä, ja kevät sitten ilman pettymyksiä :)
- 1eero
Mitä kurjempi ilma sitä mukavammalta on ikkunasta katsella.
- siilimuori3
Tuo on totta. Joskus on mukava painua sinne kurjaan ilmaankin sekaan. Sillon sitä on ikään kuin yhtä luonnon kanssa.
- 1eero
siilimuori3 kirjoitti:
Tuo on totta. Joskus on mukava painua sinne kurjaan ilmaankin sekaan. Sillon sitä on ikään kuin yhtä luonnon kanssa.
Tykkäät kurjasta kelistä, kasvattako se luontoa jaa a sulla on ihme huvit.
- silimuori3
1eero kirjoitti:
Tykkäät kurjasta kelistä, kasvattako se luontoa jaa a sulla on ihme huvit.
Kyllä mä nuoremopana tykkäsin enempi. Jotenkin renotttava kulkea tuulessa ja tuiskussa tai kovassa pakkasessa. Mut nyt parina viime vuotena olen huomannu et olen alkanu kartamaan sitä. Tai aina joku tekosyys tai säässä vika ettei tarttis ukos lähtiä. Mut sitten kun saa lähdetyksi, tois hyvä mieli ja tyytyväisyys. Ne on ne endorfiinit.
- siilimuori3
silimuori3 kirjoitti:
Kyllä mä nuoremopana tykkäsin enempi. Jotenkin renotttava kulkea tuulessa ja tuiskussa tai kovassa pakkasessa. Mut nyt parina viime vuotena olen huomannu et olen alkanu kartamaan sitä. Tai aina joku tekosyys tai säässä vika ettei tarttis ukos lähtiä. Mut sitten kun saa lähdetyksi, tois hyvä mieli ja tyytyväisyys. Ne on ne endorfiinit.
Mun "luonto"on saanut jo täyttymyksemsä" :).Näin luulisin.
hmp.f kirjoitti:
Mitä kurjaa lumessa on? Ihana siivooja :)
Eikun se tarvii siivota myös pois. Pihalta ja ajotieltä ja rapusta....
Paloma.se.co kirjoitti:
Eikun se tarvii siivota myös pois. Pihalta ja ajotieltä ja rapusta....
Kele... niin muuten pitääkin.
Mutta hiekkaa ei tule enää sänkyyn. Toisaalta sekin on hyvää ihonkuorintaa :)- Jätän.pootsit.eteiseen
Eihän sulta kuoriudu kuin oikea kylki kun nukut lusikassa kissan kaa heh heh :) Taitaa kissan tassut tehä kutaa pakara pinnalle kun se "leipoo" ja hurisee.
Jätän.pootsit.eteiseen kirjoitti:
Eihän sulta kuoriudu kuin oikea kylki kun nukut lusikassa kissan kaa heh heh :) Taitaa kissan tassut tehä kutaa pakara pinnalle kun se "leipoo" ja hurisee.
Hehheh :) Mistä arvasit, tältä näytän aamulla.
http://espimages.biz/2152/I/133/13/medEM-3046-A.jpg- Jätän.pootsit.eteiseen
hmp.f kirjoitti:
Hehheh :) Mistä arvasit, tältä näytän aamulla.
http://espimages.biz/2152/I/133/13/medEM-3046-A.jpgKerrankin jäin sanattomaksi ja mietin piponi puhki mitä vastata...ajattelin tuota kuvaa... se ehkä kehyksissä yöpöydälläni...
Voiko painajaiset välttää nukahtamislääkkeillä :) Jätän.pootsit.eteiseen kirjoitti:
Kerrankin jäin sanattomaksi ja mietin piponi puhki mitä vastata...ajattelin tuota kuvaa... se ehkä kehyksissä yöpöydälläni...
Voiko painajaiset välttää nukahtamislääkkeillä :):D Soitin ratkaisukeskukseen, ja ne sanoi näin.
Ensin voit kehystää tuon kuvan tuolla puhkimietityllä pipolla, kierrätys kunnian juunou... Sitten hankit kissan. Se siivooa kumoon tuon kuvan ennen kuin ehdit katsoa sitä, ja kun tuo reunakin on pehmustettu, se ei haittaa.
Ja mikä parasta, sitten sullakin on oma pyllyntamppaaja :)- Jätän.pootsit.jalkaanki
Mistähän sais halpoja kehyksiä?
Ehkä Tokmannilta.
Entä halpoja kissoja?
Oisko net.antti-kissa-la.com tai joku kisukattila?
Ja pitäisikö se olla merkki-kissa, ei mikään maaliskuussa ladon nurkalla alkuun mouruttu sekarotuinen?
Onko miesten malleja kissoissa? Jätän.pootsit.jalkaanki kirjoitti:
Mistähän sais halpoja kehyksiä?
Ehkä Tokmannilta.
Entä halpoja kissoja?
Oisko net.antti-kissa-la.com tai joku kisukattila?
Ja pitäisikö se olla merkki-kissa, ei mikään maaliskuussa ladon nurkalla alkuun mouruttu sekarotuinen?
Onko miesten malleja kissoissa?Äkkiähän sä näppäränä sellaisen väsäät, kehyksen siis. Tai miksei kissankin, muistatko sellaista satua missä pariskunta teki lumesta lapsen? Se heräsi eloon ja siitä tuli heidän oma poikansa. En muista loppua, veikö kevät niin kuin timpurit ja muurarit... ilmankos kevät ei ole mun lemppareita :)
Nyt on hyvä keli käydä tekemässä lumikissan. Laita sille oikein piiitkät viikset, niin se on miehekkään näköinen :)- siilimuori3
hmp.f kirjoitti:
Äkkiähän sä näppäränä sellaisen väsäät, kehyksen siis. Tai miksei kissankin, muistatko sellaista satua missä pariskunta teki lumesta lapsen? Se heräsi eloon ja siitä tuli heidän oma poikansa. En muista loppua, veikö kevät niin kuin timpurit ja muurarit... ilmankos kevät ei ole mun lemppareita :)
Nyt on hyvä keli käydä tekemässä lumikissan. Laita sille oikein piiitkät viikset, niin se on miehekkään näköinen :)Eikös se ollut pipasipoika joka heräsi eoon ja muuttui heidän omaksi pojaksi? Vai olikos se toinen satu?
- heh-heh-hee
Sään Valtiatar oli viime yönä ja aamulla tosi tyhmä.
Tuoda nyt alas nuoskalunta joka sulaa pois kuitenkin, viimeistään vappuna.
Ei mitään järkeä.
Ja lumi. Juuri sellaista jota ei pääse kolaamaan, eikä puhdistamaan koska se on märkää ja painavaa. Työlästä lunta.
Ja mikä tässä on mukavaa? Noh. Katsella ikkunasta kun huoltoyhtiö tekee duunit.Onko tuo jotain miehistä logiikkaa :) Kaikki muu on turhaa paitsi veneily? Messut tulee kohta.
On mukavaa, ota muovikassi pyllyn alle ja mene laskemaan mäkeä.
Tai tuu auttamaan tätä huoltoyhtiötä, mä joudun ite pihalle. Mutta on mulla habaakin tämän jälkeen. Niih.- 1eero
Kaikki muu on turhaa paitsi purjehdus sanotaan laulussa, tohon voi jatkaa..esim.
-kaikki muu on turhaa paitsi kalastus
-kaikki muu on turhaa paitsi saunominen
-kaikki muuon turhaa paitsi rakastelu
Voisi jatkaa mutta onko mikään turhaa siinä onkin miettimistä. 1eero kirjoitti:
Kaikki muu on turhaa paitsi purjehdus sanotaan laulussa, tohon voi jatkaa..esim.
-kaikki muu on turhaa paitsi kalastus
-kaikki muu on turhaa paitsi saunominen
-kaikki muuon turhaa paitsi rakastelu
Voisi jatkaa mutta onko mikään turhaa siinä onkin miettimistä.Tiedän yhden turhan miettimisen aiheen,
on turhaa miettiä mikä on turhaa
pian eksyy turhuuden torille ja
löytää vaikka turhuuksien turhuudenkin.
... eihän noista ole mikään turhaa mitä luettelet... mäkin tykkään yhdestä ihan hirveästi... kun ei ole purjeita... siimat on ihan sekaisin... siis kaksi jää jäljelle...
sanoisinko siis diplomaattisesti... pompsin jompsin kumpsin.- heh-heh-hee-huh
hmp.f kirjoitti:
Onko tuo jotain miehistä logiikkaa :) Kaikki muu on turhaa paitsi veneily? Messut tulee kohta.
On mukavaa, ota muovikassi pyllyn alle ja mene laskemaan mäkeä.
Tai tuu auttamaan tätä huoltoyhtiötä, mä joudun ite pihalle. Mutta on mulla habaakin tämän jälkeen. Niih.Meikältä menee kyl ohi kaikki miehiset messut, joskus huvittuneena katsonut sitä tungosta ja jonoja, uutis- tai lehtikuva välähdyksinä. En ole rassailija, en brassailija mutta käsien taitoa riittää moneen muuhun -öh- poislukien ehkä lumityö ym ym :)
NinNo en käy kyl naistenkaan messuilla. heh-heh-hee-huh kirjoitti:
Meikältä menee kyl ohi kaikki miehiset messut, joskus huvittuneena katsonut sitä tungosta ja jonoja, uutis- tai lehtikuva välähdyksinä. En ole rassailija, en brassailija mutta käsien taitoa riittää moneen muuhun -öh- poislukien ehkä lumityö ym ym :)
NinNo en käy kyl naistenkaan messuilla.Onko sukankutominen enempi sun juttuja? Kokin? Vedenkeittäjän? Siinä onkin vastuullista hommaa, ettei pala pohjaan.
- heh-heh-hee-huh
Ei todellakaan meikästä ei ole virkkuukoukun haltijaksi vaikka miehetkin kutoo, kuulemma. Mieluummin nikkaroin. Vesi kiehahtaa vedenkeittimellä kiitos edistyksen. Juu ja kokkaukset jätän suosiolla niitä hallitseville ihmisille, joskaan nälkääkään en ole nähnyt taidon vajavaisuuksista huolimatta.
Hupsista! Minä en nyt kauheesti kiittele lumimyräkästä moottoritiellä, tytär juuri varoitti kavereitaan FB:ssä pysymään poissa jos mahdollista liikenteestä. Hän oli selvinnyt ehjin nahoin töihin samoin kun me toispäivänä vähän kaiteesta kaiteesta pomppoilun jälkeen kotiin (lehdet täynnä kuvia rekoista ja yksityisautoista jotka on ajaneet ojaan jne) ja tänään pyryttää uudelleen ja pitäis lähteä liikenteeseen. Nyt meillä on sitten vain yksi auto kun Lutunen myi eilen Opelinjäännökset pojalle koka korjaa autoja viidelläsadalla kruunulla ;).
Onhan se lumi söpöä ja siistiä, mutta minä ainakin olen saanut paljon lisää kunnioitusta lumista moottoritietä ja yleensäkin talviajoa kohtaan.- from-haukikalalahti-esby
Avaus tarkoittaa suomea.
Ei ruotsin lumi tilannetta liitettynä romuautojen varastolla josta voi noukkia jäännöksiä 50 euron hinnalla. from-haukikalalahti-esby kirjoitti:
Avaus tarkoittaa suomea.
Ei ruotsin lumi tilannetta liitettynä romuautojen varastolla josta voi noukkia jäännöksiä 50 euron hinnalla.Eipä ollut avauksessa mitään mainintaa haukilahdesta :) Taas yksi persiisiin ammuttu karhu äänessä ilman mitään muuta syytä oma huono olo. Mee takaisin korpikuusen kannon alle. Kevät ei oo tullut vielä.
Kurjaa! Tuo on se pahin mahdollinen puoli tässä kelissä. Ja toisinkinpäin, tämä on pahin keli jos liikenteessä tarvii olla. Tuliko henkilövahinkoja? Toivottavasti ei. Opelista ei jäänyt mitään jäljelle?
Mulla on sen verran kiva duuni, että saan pysyä liikenteeltä pois jos on hurja keli. Mutta työmatka onkin 60 kilsaa suuntaansa. Aika rauhallisesti liikenne menee meilläpäin, pahimmat kaahailijat on taltutettu.from-haukikalalahti-esby kirjoitti:
Avaus tarkoittaa suomea.
Ei ruotsin lumi tilannetta liitettynä romuautojen varastolla josta voi noukkia jäännöksiä 50 euron hinnalla.Kuules, from-haukikalalahti-esby, ole varovainen! Sä oot niin lähellä että yletyn pannuttamaan sua oikein mun parhaalla blinipannulla.
Sä mistään tiedä mitä aloitus käsitteli - kiitosta, baby, kiittää piti.hmp.f kirjoitti:
Kurjaa! Tuo on se pahin mahdollinen puoli tässä kelissä. Ja toisinkinpäin, tämä on pahin keli jos liikenteessä tarvii olla. Tuliko henkilövahinkoja? Toivottavasti ei. Opelista ei jäänyt mitään jäljelle?
Mulla on sen verran kiva duuni, että saan pysyä liikenteeltä pois jos on hurja keli. Mutta työmatka onkin 60 kilsaa suuntaansa. Aika rauhallisesti liikenne menee meilläpäin, pahimmat kaahailijat on taltutettu.Jäi siitä nyt kuitenkin sen verran onneksi jäljelle että se vei meidät kotiin saakka. Peltivaurioita, ei muuta, molemmilla puolilla edessä ja takana, mutta ei vanhaa kannata korjata (autoa siis :)) Lutunen ei oo kauppamiehiä vaan halusi päästä eroon rumentamasta pihaa. Kyllä se poika siitä vielä kulkuneuvon tekee.
Paloma.se.co kirjoitti:
Jäi siitä nyt kuitenkin sen verran onneksi jäljelle että se vei meidät kotiin saakka. Peltivaurioita, ei muuta, molemmilla puolilla edessä ja takana, mutta ei vanhaa kannata korjata (autoa siis :)) Lutunen ei oo kauppamiehiä vaan halusi päästä eroon rumentamasta pihaa. Kyllä se poika siitä vielä kulkuneuvon tekee.
No onneksi ei sen pahemmin. Aika kalliit ne peltityöt onkin, jos liikkeeseen pitää viedä korjattavaksi. Ja kellä nyt on kaikkia työkaluja mitä peltien vaihtoon tarvii...
Täällä joutui ainakin joskus maksamaan 50€ jos vei auton romuttamoon, että ei tuo huono kauppa ollut. Tavallaan olette 100 € voitolla :)- from-wolkkari-wentend
Romu-Keinäselle kelpaa kaikki katiskasta kuplamuoviin. Autot muuten ovat suurimmaksi osaksi muovia.
from-wolkkari-wentend kirjoitti:
Romu-Keinäselle kelpaa kaikki katiskasta kuplamuoviin. Autot muuten ovat suurimmaksi osaksi muovia.
Opelissa on kovat pellit!!!
hmp.f kirjoitti:
Tuo vastaus tuli aika nopeasti :DD
:)
Mä olen nopee. Paitsi että iän mukana vauhti on kyllä hidastunut...Paloma.se.co kirjoitti:
:)
Mä olen nopee. Paitsi että iän mukana vauhti on kyllä hidastunut...Kuin tykin suusta :) Saan kiittää ketjun osallistujia mukavasta rupattelusta. Hymyyn olen vääntynyt monessa kohtaa, ja parissa peräti tirskuntaan, joista tämä oli yksi.
olisko tuo säänhaltija vai ilmojen valtias joka muutti lumisateen jatkuvaksi.
Ei tarvinu enää siivouksen jälkeen painua kolamaan märkää lunta.
Iltapäivällä sitten .Antaako Boss sun levätä :)
Olisiko vaan laiska ja luottaisi että tämäkin katoaa. Nyt on ikävää kolata kun alla on hiekkaa. Täytyy varmaan voidella kolaa steariinilla että luistaa.
Paljonkin, tänään niiaan ystävilleni, eilen kävin viherlandiassa ja hommasin laatikollisen esikoita, iltapäivällä ne sitten taas kuskaan pitkin pitäjiä, sama prosessi kuin jouluna, en toki niiaile joka ystävän päivä, joskus ohitan koko päivän, mutta nyt on erityinen aihe kiitokseen... ja juon kahvia...ja kahvia ja taas kahvia...jossakin saan syödä ja varmasti itse tehtyä rukiista leipääkin, tiedä vaikka olisi tänään leipomispäivä.
Ensin jokaiselle keksin jonkin värssyn, mustikanpoimijalle jotain mustikoista ja ompelijalle jotain ompeluksista ja yhdelle metsästä ja yhdelle ... siinä se päivä meneekin. Ja jos en keksi sopivaa värssyä, niin sitten vaan positiivareiden sivuille, siellä aina värssypelastaja.Ihanaa :) Tuollaista tarttis tehdä useamminkin, piipahtaa kylään. Nykyisin pitää melkein olla kutsu ennen kuin voi mennä mihinkään.
- kylällä-mies
Jotenkin on näppituntuma, että nykyihmiset näillä hektisillä leveysasteilla eivät kyläile kutsustakaan. Kaukana maalla ei tarvitse lähettää kutsujakaan, aina joku piipahtaa moikkaamassa ja kahvilla kun sana on kulkenut, että paikalla.
kylällä-mies kirjoitti:
Jotenkin on näppituntuma, että nykyihmiset näillä hektisillä leveysasteilla eivät kyläile kutsustakaan. Kaukana maalla ei tarvitse lähettää kutsujakaan, aina joku piipahtaa moikkaamassa ja kahvilla kun sana on kulkenut, että paikalla.
Siellä ei ole sivilisaatio kutsumassa, netit ja snäpit ja telkkarit.
Tai sitten sulla on hyvää pullaa.
- eppu2
Minä kiitän jokaisesta päivästä, jonka voin elää, itse elämääni ohjaten.
Tänään kiitän myös siitä, että flunssa alkaa hellittää ja ettei tarvitse lähteä auton selkään tuohon loskaan.
Lunta näyttä kertyneen, märkää sellaista.
Paistoin lättyjä. Eka kerran mulla oli sellaisia jauhoja, kun luomu täysjyvävehnä, hyviä tuli.Ei paha :) Paljon on ihmiselämässä sellaista, mistä unohtaa olla kiitollinen. Vaikka joskus tulee mieleen että uskaltaako kiittääkään, tai Mr. Murphy vie sen :))
Mulla on puolentoista litran vanhaa maitoa jääkapissa, pitää tehdä pannaria. En vaan saa syödä kun dieetti on päällänsä. Pitää vaan kiittää siitä että jskus on tullut syötyä niin että nyt tarvi laihduttaa :D- hytinäx1
hmp.f kirjoitti:
Ei paha :) Paljon on ihmiselämässä sellaista, mistä unohtaa olla kiitollinen. Vaikka joskus tulee mieleen että uskaltaako kiittääkään, tai Mr. Murphy vie sen :))
Mulla on puolentoista litran vanhaa maitoa jääkapissa, pitää tehdä pannaria. En vaan saa syödä kun dieetti on päällänsä. Pitää vaan kiittää siitä että jskus on tullut syötyä niin että nyt tarvi laihduttaa :DVoithan sä sen pannarin tehdä pakasteeseen. Tai voisko vaan tehdä taikinan ja pakastaa se? Kiitän että löysin pakasteesta raparperia ja mansikkaa, voin tekaista niistä huomenna hilloa.
- henrjii
Minä kiitän kaikkia omasta ja koko palstan puolesta kaikkia keskusteluun osallistujia.
Pylly vasten pyllyä humpf humpf - tööttt
Minä kiitän naapuria eilisestä kahvihetkestä päivällä lumitöitten ohessa ja pientä naapurintyttöä, joka kävi pihani laidalle tekemässä lumiveistoksen jota sydämenkuva koristaa - ja siitäkin että polvi ja kylki on jo kivuttomammat - jakselee lunta tänäänkin kolata - ei flunssa vielä kuolemaan kaatanut.
Ja auto meni hyväksytysti korjauksen jälkeen katsastuksesta läpi ja etten tehnyt kattilassa ihan niin mustia perunoita kuin joulun aikaan kun unohdin kattilan liedelle
- eiliset potut nakkisoosin kanssa maistui ihan hyville.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372