Voiko kumppani olla paras ystävä?

siilimuori3

Ystävän päivänä tuli tämmönen mieleen. Voiko kumppani tai puoliso olla paras ystävä? Siis mikä on kumppanin ja ystävän ero? Jos sitä eroa on.

19

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla, ja onkin.

      • siilimuori3

        Parhaassa tapauksessa näin. Toisaalta ysävyydssä ja rakkaudessa on eroa.


    • Jankuti.
      -
      Aihe oli van vähän aikaa sitten.
      -
      Monta rakasta.
      Mutta vain yksi voi olla ystävä.
      Tuo totuus ei muutu vaikka kuinka sanoja väännellään ja käännellään.

      H.

      • siilimuori3

        Oijoi ja sie se täällä tyhjänpäiväsiä yitä sitten jakelet usiampia? Ei kovin loogista vai?


    • hoit_su

      Mieheni kuoli kolme vuotta sitten, ehdimme olla avioliitossa 28 vuotta. Jälkeenpäin sanoin ihmisille, että menetin hyvän aviopuolison sekä erittäin hyvän ystävän. Vastauksena kysymykseesi: puoliso voi olla myös ystävä. Mutta tottakai meillä molemmilla oli myös muita ystäviä, jos puoliso on ainoa ystävä, niin silloin on tosi syvässä kuopassa tämän kuoltua.

      • silimuori3

        Tup on totta. Jos elää vain tisen kautta ilman muista ystävyyssuhteita, käypi huonosti kun toinen jostain syystä lähtee rinnalta.


      • Rinnoissa.kreivien-

        Niin rinnalta ei kannata lähteä, etenkin jos naisella on kauniit rinnat, mies on rintariippuvainen.


      • siilimuori3
        Rinnoissa.kreivien- kirjoitti:

        Niin rinnalta ei kannata lähteä, etenkin jos naisella on kauniit rinnat, mies on rintariippuvainen.

        Aattele ja nainen ihan ite on valinnut sen miehen :D. Kunhan on kauniit tissit ne se miehelle riittää.


      • Daisarit.on.taideteos

        Kyllä näin on. Olen ehdottomasti tissimies. Rintamies, en rintamamies, en rintama tai rintakarkuri. Ja huom! Hyväksyn kaikki, siis ihan kaikki tissit. Siin mielessä naiset silmissäni ovat tasa-arvoisia. No joo kai salaa peppujakin katsoa saa. Siis keneltä salaa. No siltä naiselta jonka peppua vilkaisen.


      • siilimuori3
        Daisarit.on.taideteos kirjoitti:

        Kyllä näin on. Olen ehdottomasti tissimies. Rintamies, en rintamamies, en rintama tai rintakarkuri. Ja huom! Hyväksyn kaikki, siis ihan kaikki tissit. Siin mielessä naiset silmissäni ovat tasa-arvoisia. No joo kai salaa peppujakin katsoa saa. Siis keneltä salaa. No siltä naiselta jonka peppua vilkaisen.

        Ai tissi-mielessä naiset ovat silmissäsi tasa-arvoisia. Noh, onhan se hyvä kun tuon itse rehellisesti tunnustaa.


    • Ystävyys on ihana pakkaus
      kun siihen liittyy rakkaus.

      https://youtu.be/L_tJ0UUkjV8

      Voi toki,
      ystävyys on herkkä asia ja sillä en paljon kehuskele, että hän ja hän on ystäväni, koska ystävyyteen liittyy suuri luottamus ja sielun läheisyys. Kenenkään muun ei tarvitse tietää kuka ystäväni on kuin hänen ja minun. Joista huudellaan, ne ovat vain kavereita.
      Rakkautensa voi pitkin kyliä levitellä, mutta jos siihen liittyy ystävyys, olen hiljaa kuin kusi sukassa. Se on kuin lottovoitto ja koen, että sellainen aarre voi vain olla yksi kerrallaan ja se on juuri se onni joka kätketään.

    • Kannattaako olla naimisissa jos ei tunne ystävyyttä toisen kanssa?
      Mä en ite ole sitä mieltä, että pitkässä suhteessa rakastaa toista ainaainaaina ja joka hetki. Niiden hetkien yli kantaa se muisto rakkaudesta, ja ystävyys.

      • siilimuori3

        Milloin naimisissaolo kannattaa :D? Eroaako joku ystävyyden putteesta aviossa?


      • siilimuori3 kirjoitti:

        Milloin naimisissaolo kannattaa :D? Eroaako joku ystävyyden putteesta aviossa?

        :D hehhe tuolle ekalle. Ite erosin, ei ollut edes sitä enää jäljellä. Hyvätahtoisuutta.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        :D hehhe tuolle ekalle. Ite erosin, ei ollut edes sitä enää jäljellä. Hyvätahtoisuutta.

        No eikös hyväntahtoisuu ole jo aika hyvä pohja pitkälle liitolle?


      • siilimuori3 kirjoitti:

        No eikös hyväntahtoisuu ole jo aika hyvä pohja pitkälle liitolle?

        Niin, mutta eikö se ole ystävä sellainen, jolle tahdot hyvää ja jonka salaisuudet tiedät? Ja ero tästä rakkauteen, on vain että kestät toisen pierut.
        Siis, väitän edelleen että ei voi olla rakkautta ilman ystävyyttä.


      • siilimuori3
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, mutta eikö se ole ystävä sellainen, jolle tahdot hyvää ja jonka salaisuudet tiedät? Ja ero tästä rakkauteen, on vain että kestät toisen pierut.
        Siis, väitän edelleen että ei voi olla rakkautta ilman ystävyyttä.

        Kyllä minä kestän ystävienkin pierut.


    • puoliso-paras-läheisin-

      sydän-ystävä, mikään eikä kukaan mene puolison edelle,
      ---
      Oma aviopuoliso on aina ja ikuisesti maailman tärkein paras ystävä, luotettavin, tuki ja turva, aina ja ikuisesti,
      näin oli meillä kunnes kuolema erotti,
      on myös muutamia avioliiton ulkopuolisia ystäviä,
      mutta ne on eri asia,
      ystävyys heidän kanssaan on ollu myös löpi elämän kantava voima,
      ystävyys on jotain jota ei koko aikaa tarvi todistelle,
      se vaan on sielussa,
      ja tietää että yhteyden saa vaikka olisi muutama vuosiki välissä,
      ettei ole pidetty yhteyttä,
      se vaan on sielussa,
      näin on esm. lapsuuden ystävyys aivan pienestä asti kantanu,
      kantaa edelleen,
      silloin tällöin kysellemme kuulumisia vaikka välimatkaa on satoja km.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe