Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Pikku+likkana+muistan+kuinka+äidilläni+oli+vanhassa+puutalossa++kauppa,+siellä+oli+nurkassa+kahvimylly,+korkea+hökötys,+suppilo+oli+lasia,+johon+böönat+kaadettiin,+sillä+sitten+kahvinporot+jauhettiin+kauheassa+metelissä+passeliksi+kahvipannuun.+Vieläkin+muistan+sen+hyvän+tuoksun,+mikä+sieltä+nurkasta+levisi+koko+siirtomaaosastolle.Jauhetun+kahvin+päälle+pantiin+pyöreänurkkainen+läpyskä+ja+niitä+sitten+keräiltiin+ja+vaihdeltiin.+Erilaiset+autonkuvat+olivat+haluttuja,+ruutuvihkoon+niitä+sitten+liimailtiin.Kahvimerkeistä+muistan+Vaalean+ja+Tumman+Johannan.Kahvin+sekaan+kaadettiin++sitten+Vuokko-kermaa.Vieläkin+voi+Kuopion+kauppahallista+ostaa+papukahvia+ja+varmaan+he+myös+jauhavat+pavut.Porokahvin+keitossakin+ihan+omat+rituaalinsa,+nythän+samaa+herkkua+saa+nuotioilla.Tuosta+edellisestä+tuli+vielä+mieleeni+peräpohjola,+laittoivatkohan+siellä+myös+leipäjuustoa+kahvin+sekaan.+Olen+sitä+kokeillut+ja+hyvältä+maistui.
  2. Tottakait+mä+voin+noin+kirjoittaa,+jos+olen+sitä+mieltä.+Ei+minun+tarvitse+täällä+sievistellä+sanojani.Jos+asukas+vaihtaa+halvempaan+asuntoon+laidemmalle,+ei+se+ole+kadulle+joutumista+saatikka+ajamista.Sehän+on+viisautta,+järkevä+mitoittaa+menonsa+tulojensa+mukaan.Jos+rahat+ei+riitä+keskellä+helsinkiä+asumiseen+niin+silloin+muuttaa+muualle.Varmasti+se+laskisi+vuokria+jos+keinottelija+ei+voisi+luottaa+siihen,+että+onneksi+yhteiskunta+sieltä+tulee+apuun+kun+vähän+voihkaisee.Siitä+olen+ihan+varma,+että+vuokra-asuntotuotantoa+pitää+lisätä.Muuten+ei+hyysäämisestä+päästä+eroon+mitenkään.Jos+se+on+rasismia+niin+olkoon.+Toisaalta+se+on+valinta+mihin+rahat+käytetään,+asuntotukeen+vai+asuntotuotantoon.Onhan+se+aikamoista+rasismia+suosia+asuntomarkkinoiden+keinottelua+ja+samalla+hyysätä+ihmisiä+yhteiskunnan+loputtomalla+ja+kasvavalla+tuella.Nöyryyttää+ja+viedä+viimeinenkin+oman+elämän+hallinta.Siinäkin+tulee+joskus+naru+vetävän+käteen,+asumistuessakin,+uskon+niin.Ai+niin+mitä+muuta+kysyitkään,+sainko+orkun,+ehei+veikkoseni,+orkut+liikkuvat+ihan+muilla+sanoilla,...Onneksi+huolehdit+sydämellisistä+ajatuksista+palstalla+ja+kaunistut+jatkuvasti+ja+nuorrutkin+varmasti+joka+sanalla.Ei+minua+hävetä+sana+köyhyysrasisti+jos+sillä+sanalla+haluat+lyödä,+näitä+muutamia++vähäisiä+ajatuksiani.Mitä+keinutuoliini+tulee,+se+on+tällä+hetkellä+varattu+papparaisille+ja+mummeroisille.Me+luotamme+juhlamokkaan+ja+juhlimme+aurinkoista++veteraanipäivää.
  3. Ups+sinä,+sima.rusina,+kiitos+hyvästä+neuvosta,+otan+vaarin.Auttaisikohan+jos+kokeilisi+karaistumista,+Taidan+olla+jo+myöhässä,+ehkä+sillä+vain+varmistaisi,ettei+olisi+ulos,+ulkoilmaan,+aurinkoon+asiaa+koko+vappuna.