Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enclave00
profiilit
enclave00
enclave00
Vapaa kuvaus
Aloituksia
2
Kommenttia
390
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ensinnäkin, poltiikka kiinnostaa minua ja varsinkin nato asiat joten siihen kaatui sinun syyttelysi. Jos vielä aikoo rakentaa uran puolustusvoimille ja hakea maanpuolustuskorkeakouluun niin voin kertoo, että politiikka on lähellä sydäntä.
En tiedä mistä kaatopaikalta revit noita tilastoja, mutta jos suomessa asuu laskettua n. 50 000 venäläistä pelkästään, niin siitä voit laskea prosentteja jos matikkapää riittää... Sitten kun lasket kaikki muut maahanmuuttajat niin suomea puhuu arviolta 80% samalla voit laskea kaksikielisten prosentit jos ruotsia äidinkieltä puhuvia on suomessa vajaa 300 000.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomi#Kielet
20.04.2011 19:46
Minua ei voisi eduskunta kiinnostaa kiloa paskaa enempää... Paskat paskojen tilalle, niinhän se menee.
Hurreista puheenollen, puhut itse kuin luolamies ja puhut, kuin toisen maailmansodan propagandan uhri. Se on hienoa, että on mielipide, mutta kun se on rasistinen/sterotyyppinen massamielipide eikä oma niin sillon se ei ole hyvä juttu. Siksi ne presutkin voitti koska muutama mielipide jaettiin tuhansien ihmisten kesken...
En tiedä kuinka vanha olet, mutta henkisesti vaikutat lapsellisen 15-vuotiaalta. Argumenteissäsi ei ole kuin sterotyyppistä vihaa jolla psyykkaat itseäsi, ettet puhuisi itseäsi pussiin. Sitten saat aina mielihyvää siitä, kun painat "LÄHETÄ" nappulaa. Näin arvelen luettuani jonkun verran psykologiaa.
Itse olen myös kasvanut karjalassa enkä osaa kuin ehkä pari oikeaoppista ruotsinkielistä lausetta. Siitä voit päätellä miten innostunut olen ruotsinkielestä. Suomenruotsalaiset ovat suomalaisia, joilla on vain ruotsinkieli äidinkielenään. Muuten he puhuvat suomea yhtä hyvin kuin suomalaiset.
On rikkaus osata kieliä ja jos synnynnäisesti, alle 10v lapsi puhuu täydellisesti 2 kieltä niin se on paljon paremmin kuin "suomalaissuomalainen". Suomi on kaksikielinen maa ja jos olet yhtään oikeasti isänmaallinen, et halua suomen kulttuuria tuhottavan.
20.04.2011 00:51
En tiedä miksi sinuttelet minua suomenruotsalaiseksi, koska olen ihan 100% suomalainen enkä ole koskaan edes loistanut koulussa ruotsin kielessä. Aina pääsin just ja just pakolliset kurssit läpi. Ja jos tarkkoja ollaan niin sukujuureni alkavat keskiajalla saksasta eikä ruotsista.
Hjallis liittyy asiaan siten, että tuossa ylempänä oli väittely ettei rikkaita suomenruotsalaisia ole suomessa.
Onko väärin puolustaa suomen historiaa ja kulttuuria?
20.04.2011 00:19
On typerää käyttää sanaa "typerys" kun ei tiedä sanan tarkoitusta. Googlaa vähän niin saat yleisivistystä.
"Suomen ruotsinkielisiä, jotka ovat aina ja iankaikkisesti pyrkineet tuhoamaan ja kieltämään suomen kielen. Minä halveksin heitä. " Halveksit siis sitä, kenen ansiosta nyt kirjotat suomea, etkä ruotsia? Melko ironinen näkemys...
Tuollaisten sisäänpäin kääntyneiden, tietämättöien wannabe patrioottien pitäisi ottaa selvää juuristaan ennenkuin tulevat tänne avautumaan yläasteella syntyneestä ruotsifobiasta, koska pelkäsi silloin leimaantuvansa homoksi.
19.04.2011 19:13
Viestissäsi on monia virheitä... Kuten et tullut ajatelleeksi Hjallis Harkimoa, suomen rikkaimpia miehiä, joka sattuu olemaan suomenruotsalainen. Enkä ole ainakaan kuullut hänen leijuvan rahoillaan.
Seuraavaksi puhuit itsesi pussiin kehumalla suomalaisia, jotka ovat ystävällisiä ja maanläheisiä. Onko ystävällisä ilmaista kunnianloukkaus stereotyppisesti yleistäen suomen vähemmistöstä? Onko maanläheisyyttä kannattaa poistamaan kieli suomesta mitä puhuttiin suomessa, ennenkuin suomenkieli keksittin? Isänmaallisena kunnioittaisin kyllä suomen historiaa ja koittaisin olla muuttamatta perinteitä ja kulttuuria uuteen.
Sitten unohdit yhden pikku pikku seikan.... Mikael Akricola (jonka keksimiä suomenkielen sanoja käytit varmasti 80% tekstissäsi) OLI SUOMENRUOTSAINEN! Puhui vielä paremmin ruotsia kuin suomea ja kirjoitti enemmän ruotsinkielisiä teoksia kuin millään muulla kielellä. On hyvin loukkaavaa ja isänmaan pettämistä, puhua suomalasten "suomenkielen isästä", tai hänen kansalaisuudestaan alentavasti.
Saisit kiittää siis suomenruotsalaista siitä, että kirjoitat täällä nyt suomea, etkä ruotsia. Sinuna tekisin ensin taustatutkimusta, ennenkuin tulee tänne jauhamaan paskaa... ja sama koskee muita pakkoruotsia vastustavia, jotka luulevat olevansa isänmaallisia
Niin ja muuten... noista aatelisista. Tiesittekö, että aatelisia palvelleet lukeutuvat työnsä takia myös aatelisiksi?
PS: Olen itse 100% suomalainen.
19.04.2011 00:39
Kyse ei nyt ollut rumasta paidasta vaan siinä olevasta symbolista ja siitä mihin se nykyään yhdistetään. On totta, että kyseistä symbolia käytettiin ennenvanhaan hyvänä ja suojelevana merkkinä, mutta nykyään se yhdistetään satanistiseksi merkiksi. Tämä taas johtuu siitä, ettei sitä ole enää käytetty kristinuskossa.
Minun mielestä yhden symbolin historian selittäminen jossain paidassa kaikille opettajille ja koulun työntekijöille on ajan hukkaa ja hyötysuhteessa turhaa, koska se ei varmasti ole aiheen aloittaneen henkilön ainut "hyvä" paita?
18.04.2011 23:17
Jos opettaja joustaisi, niin se tarkottaisi, että muut saisivat myös tehdä jotain mistä opettajan täytyisi joustaa. Eihan se olisi reilua joustaa vain yhtä henkilöä kohtaan? Jos näin olisi niin se pikkuhiljaa karkaa käsistä ja lopuksi opettajat olisivat niin löysiä, että koulussa saisi juoda alkoholia ja polttaa vaikkapa sisällä tupakkaa.
Jos kaikki ottaisivat asenteen "mitä se opettajille kuuluu mitä teen?" niin koulu olisi kaaoksen vallassa...
18.04.2011 19:32
Onneksi ei ole pakko äänestää ja voi heittää kaikki äänestyskirjeet uuniin. Puheet vaalien alla on vain tyhjiä lupauksia, eikä kukaan sen tajunnut äänestä uutta paskaa vanhan paskan tilalle, jotka ajavat vain omaa henkilökohtaista elämää koskevia asioita ja omaa palkkaa... Demokraattisessa maassa pitäisi kansan äännestää kaikkiin asioihin eikä mitkään edustajat.
06.04.2011 00:17
Todettu väärennökseksi se pala metallia... http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011040513496830_ul.shtml
jo tuohon aikaan on yritetty ihmisiä saada uskomaan satuihin mutta onneksi nykyään on keinot selvittää asiat..
05.04.2011 23:50
Ihminen on muuten eläin, vain tämän planeetan kehittynein laji. Vai onko kukaan kertonut sinulle, että polveudut apinasta?
Jokainen laji haluaa vain selviytyä ja liha on yksi ihmisen tapa selviytyä. Se on myös monen muun lajin keino selviytyä. Esim. jos tarjoat leijonalle kaalia ja kaurista nii kumman se ottaisi? Tekeekö se leijonasta murhaajan jos se haluaa selvitä?
Ja mitä tulee alistamiseen. Eikös ylempiarvoinen komenna aina alempaa? Ilman alistamista maailma olisi sekaisin. Sitä voi verrata auton vaihteistoon, jos autossa on vain 1. 2. ja 5. vaihde nii huonosti se kulkee.
Lopuksi vielä on turha toivoa, että maailma koskaan olisi vain paratiisi jossa on pinkkejä elefantteja, kukkia, niittyjä, ja kaikki lajit ovat tasaarvoisia. Kysyn teiltä ihmiset, kumman tappaisit, jos saisit valita ja olisi pakko, naudan ja tyttö- tai poikaystävän väliltä?
13.02.2009 22:25
20 / 20