Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19706
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tämä näyttää yksinpuhelulta, kun välissä olevat kommentit poistetaan. Tai sitten mitään ei ole poistettu vaan kaikki on vain minun kuvitelmaani.
28.01.2025 17:55
100€ vuosibudjetilla voi vaihtoehtoisesti hankkia kaksi jotain muuta peliä. Tai nollan euron budjetilla pelata pelejä jotka saa käyttöön ilmaiseksi. Mutta liiketaloudellisesti pitäisin tyhmänä myydä alennusmyynnissä heti peliä jota porukka odottaa kuin kuuta nousevaa. Ehtiihän sitä alennuksella myydä sitten myöhemmin.
28.01.2025 17:53
Se tuo jonkinlaista merkityksellisyyttä elämään, että on edes jotain mikä kiinnostaa. Se tietysti sitten voi turhauttaa että ketään muuta ei kiinnosta.
28.01.2025 17:49
Et myöntäisi, jos olisi.
28.01.2025 17:46
On varmaankin vähintään jonkinlainen retro-Facebook, jossa entiset nuoret aikuiset voivat larpata vanhoja hyviä aikoja.
28.01.2025 17:38
Minusta tätä koko eläkejuttua on kokeiltu niin lyhyen aikaa, ettei ollenkaan ole arvioitavissa miten kestävä idea on kyseessä. Ihmiskunta on kuitenkin tuhat kertaa kauemmin pärjnnyt ilman eläkkeitä ja lomia yms. joka nykyeläjästä tuntuu miltei itsestäänselvyydeltä.
24.01.2025 18:54
Ihailtavaa kekseliäisyyttä välttää välimerkkien käyttö siellä, missä ne ymmärrettävyyden vuoksi melkein olisivat tarpeen.
24.01.2025 15:53
Kyllä. Ei se kolmannen maailman köyhäkään voi ymmärtää meidän ensimmäisen maailman ongelmia.
24.01.2025 15:42
Voi tuota suuruudenhulluutta!
Planeetta ei ole subjekti, joka voisi voida hyvin. huonosti, hyvin huonosti tai yleensäkään yhtään millään lailla.
Miksi rajata toive tai halu kontrolloida muiden toimintaa noin yleiselle tasolle ja yhteen planeettaan kun voi ajatella isomminkin: minun selkääni kutiaa ja jos ette heti tule rapsuttamaan niin koko galaksi kärsii ja universumi voi pahoin.
24.01.2025 15:40
Pitäisi varmaan tehdä vaahtokarkkikokeita lapsille selvittämään onko köyhyys enemmän henkinen tila vai puute jostakin.
24.01.2025 00:06
En usko että itse viestit tallentuvat eri paikkaan. Yksi tavallisista käyttötapauksista on että käyttäjä menee tietylle palstalle ja sovellus palauttaa avauksista ne joihin on tuoreimmat avaukset/vastaukset. Ja sellaisella palstalla, jossa on vähemmän tavaraa kuin täällä ja vain joitain tuoreita ja joitain vanhempia ketjuja, ei näy mitään epäjatkuvuutta n. 18.1 ympärillä.
Sen sijaan voi olla oma tietorakenne johon käyttäjän omat viestit ja toisaalta omiin viesteihin tulleet vastaukset tallennetaan. Noihin on voinut tulla jokin parannusyritys. Mutta ei noihin kannata toistaa itse tekstejä vaan pelkästään viittaukset sinne missä itse tekstit sijaitsevat. Tuolla voi olla käynnissä jokin tausta-ajo joka siirtää dataa rakenteesta toiseen, mikä voi näyttäytyä niin että eri käyttäjillä sovellus näyttää toimivan eri tavoin.
24.01.2025 00:01
Days gone myös joku avoimen maailman yksin pelattava toimintapeli, jossa ohjataan yhtä hahmoa?
23.01.2025 22:38
Ilmoitukset omista vastauksista omiin viesteihin ilmeisesti juuri loppuivat. Aplodeja.
Laskin että olen kirjoittanut tänne n. 15000 viestiä. Keskimäärin ehkä pari sataa merkkiä. Jos tilaa menisi vajaa kB per viesti, niin kokonaisuudessaan 10 MB. Se on noin yhden valokuvan verran.
23.01.2025 22:35
Jokin ovela muutos on tehty, koska nyt viestihistoriani näkyy 18.1.2025 saakka, mutta uusimmat eivät näy. Ja tuo viittaisi siihen että uusimmat on tallennettu jotenkin eri tavalla.
23.01.2025 22:25
Tietokantatuotteethan ovat ihan hyviä "puolustamaan" datan eheyttä. Paljon helpompi on sössiä ylemmällä tasolla niin, että haku tehdään väärin. Eihän suomi24:n rakenne oleellisesti ole muuttunut missään vaiheessa.
23.01.2025 22:19
Eikö tämän tietokanta pitäisi olla todella yksinkertainen? Kun ei ole muuta kuin viestejä, joilla on teksti, aikaleima ja lähettäjä (linkki käyttäjään) ja flagi joka kertoo onko viesti poistettu ja sitten linkki viestiin johon se on vastaus (jos on).
Sitten yksittäisen käyttäjän kannalta lista kirjoitetuista viesteistä ja viesteistä, jotka ovat vastauksia näihin ja niille flagi joka kertoo onko luettu vai ei. Jäikö jotain puuttumaan?
23.01.2025 22:07
Jos tekoäly tekee teidän koodinne, niin kävisittekö nyt silti siivoamassa suurimmat älyttömyyden. Tai tee sinä, tekoäly, se itse! Käyttäjä saattaa haluta ilmoituksen jos ja vain jos joku muu kommentoi mutta ei silloin kun hän itse kommentoi. Ero on sellainen, että emoviestin lähettäjä != lapsiviestin lähettäjä eikä emoviestin lähettäjä == lapsiviestin lähettäjä.
23.01.2025 21:50
Hassu ominaisuus että s24 ilmoittaa että itse kommentoin juuri omaa viestiäni. Enpä tiennytkään. Kiitos paljon.
23.01.2025 21:45
Jatketaanpa pelimonologia.
Voi olla GTA6 on itselleni pettymys. Koska ehkä haluaisin RDR3:n joka olisi vähän enemmän sekä Pieni Talo Preerialla että Hyvät Pahat ja Rumat kuin edeltäjänsä. Kauniimpihan GTA ei mitenkään voi olla, koska sata vuotta realismia nyt on pilannut mitä tahansa ympäristöä.
Ja minua ei mitenkään haittaa että asiat tapahtuvat hitaasti. Omaan tahtiin pitää kaikki saada tehdä.
23.01.2025 21:43
Joo. Eihän korkeakoulutuksen välttämättä tarvitse olla kallista. Jos ei siis huomioi sitä että opiskelija/koulutettava uhraa opiskeluun aikaa ja vaivaa joka ei tuota mitään muuta kuin oppimista. Hyvin paljon massakursseistahan hoituu sillä että opiskejoille kerrotaan mitä hyväksyttyyn suoritukseen edellytetään ja sitten valvotaan/testataan että tarvittava on omaksuttu.
Jotkut syventävämmät asiat voivat sitten vaatia kalliimpaa lähiopetusta, menetelmiä, välineistöä, olosuhteita tms. Ihmettelen paljon Suomen tyyliä, jossa nuoriso isoin osin jonottaa pääsykoemuuron takana. Miksei mieluummin päästetä vaikka kaikki aloittamaan opintonsa ja sitten päästetä jatkoon vain ne, jotka ovat perusteet parhaiten oppineet.
23.01.2025 13:57
140 / 986