Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
158
Kommenttia
18062
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin. Minä ihan sen takia välillä luen nykyisten uutisten ja mainosten sijaan sadan vuoden takaisia uutisia, koska niissä asiat ja mielipiteet osataan kertoa suoremmin ja selvemmin. Ja uutiset itsessäänkin yleensä ovat keskimäärin parempia.
Minun työpaikalla joskus valmistettiin ja mainostettiin "bottom scraper":eitä. Sekin antaa sijan väärälle tulkinnalle.
18.12.2025 10:34
Ajattele miten paljon vältyt kaikilta tyhjänpäiväisiltä muotisanoilta kun et ole työelämässä. Siellä aina joku keksii pyörän uudelleen ja kuvailee tämän nerokkuuden uusilla sanoilla. Vaikka kiikkustuoli se lopulta oli eikä mikään pyörä. Just ennen kuin kellahdettiin kumoon lähdettiin siis taas uusilla sanoilla pyörimään eri suuntaan.
18.12.2025 07:26
Huomenta, sinä ihminen! Ajatuksesi on oikein kaunis ja varmasti hyväntahtoinen. Jos joulua ei olisi niin se pitäisi keksiä tämän pimeyden keskelle. Ja yleisen valon lisäksi on hienoa että jokaista silloin tällöin muitetaan lahjalla, kohteliaisuudella tai muulla tavalla henkilökohtaisesti. Kristillinen näkökulma on että jokaisella on syntejä mutta ne on meidän puolestamme jo sovitettu kuin Heimon housut vaatekaupassa. Mutta mme tiedä millaisissa housuissa kukin on kulkenut. Eikä keneltäkään, saa vaatia kauhalla jotain mitä on lusikalla annettu.
Mutta minä en olisi minä, ellen muistuttaisi että kaiken valmiiksi tehdyn lisäksi hyvään elämään kuuluu että kaikkea ei saa lahjaksi vaan pitää myös tehdä itse, niin paljon että hikeä valuu sekä kehosta että päästä.
En tiedä onko kysymys yleisemmin ihmisluonteesta, vai erityisesti palstailijoiden luonteesta, mutta osoitetut kehut saavat kaksinverroin harmitusta niissä jotka on unohdettu, kuin kirkasta mieltä muistetuissa.
18.12.2025 07:20
Aasialaiset ovat siis kaikki ihan hulluja. Poltan nyt kaikki Miyazakin elokuvani, käyn puhkomassa naapurin Toyotan renkaat ja nostan lipun salkoon aina 6.8. Oppivatpahan olemaan!
17.12.2025 22:31
"että miten Yle ei ole sensuroinut ko. sketsiä pois. .. ."
Yle tekee nykyään tajuttomasti virheitä ihan yksinkertaisissakin asioissa, prosesseissa, joita on ollut aikaa harjoitella aina tähän päivään saakka. Tietysti muutoksia tapahtuu, mutta organisaation valtaviin resursseihin nähden laatu on luokatonta. Ihan yksinkertainen selitys on, että porukan laiskuus ja kyvyttömyys kiihtyy nopeammin kuin kokemus ja teknologian taso. Ei eivät vaan laiskuuttaan ole tarkistaneet koko tarjontaansa vaikka ovat muistaneet siivota esim. Pekka ja Kehopositiivisesti hiukan lyhytkasvuinen lehtimiehinä -elokuvan.
17.12.2025 18:11
Lukuun pii liittyviä avoimia kysymyksiä lunttasin wikipediasta:
- Onko desimaaleissa toistuvia kuvioita, vai onko ketju hahmoton?
- Toistuvatko jotkin numerot tai luvut piissä useammin kuin toiset?
Nämä siis suomenkielisestä. Englanninkielisestä löytyy sitten mm. piin yhteys ns. Basel-ongelmaan eli mikä on kaikkien kokonaislukujen neliöiden käänteislukujen summa. Ja paljon muutakin.
Ekoilla treffeillä voi tietenkin yleisemminkin viritellä keskustelua siitä, miten paljon saadaan aikaiseksi, jos äärettömän monet ihmiset tekevät äärettömän vähän.
17.12.2025 10:18
Oma ensikosketukeni kiinalaisiin on Lucky Luke sarjakuvista. Olivat aina piirretty hyvin stereotyypisesti pienikokoisksi, nököhampaisiksi ja ällävikaisiksi. Mutta heihin liitettiin myös sitkeys, ahkeruus ja oveluus.
Oikea tapa kiusata kiinalaisia tietenkin olisi kysellä heiltä esim. Maon kulttuurivallankumouksesta, Taivaallisen rauhan aukion tapahtumista 1989, Kiinan opposotion nykytilasta ja ihmetellä miksi Taiwan yhä tekee kaiken paremmin kuin Manner-Kiina vaikka on pieni ja Kiina iso.
17.12.2025 06:01
No niin. Nyt kaikki elokapinalaiset yms. postaamaan blackface ja vinosilmäkuvia. Jos yksi mannertenvälinen lento jää väliin, niin vaikutukset kasvihuonekaasuihin on huimia.
17.12.2025 05:49
Yhdet pikkujoulut olen hoitanut noin kolmella alkoholiannoksella. Tykkään kyllä juoda alkoholia, mutta en kaipaa humaltumista.
Sammumiseen tarvittaisiin vähintään tusina.
16.12.2025 21:49
Miten se toimisi maailmanlaajuisesti, kun tuntuu että hyvin monessa perheessä on vaikeaa saada työnjako toimimaan edes kahden hengen kesken niin että jokainen antaisi ja saisi "yhteisölle/ltä" omasta mielestään reilusti.
16.12.2025 21:31
"Ilveily on tyhmää kun sillä tahalleen halutaan loukata. "
Juridisessa mielessä meillä taitaa olla oikeastaan tasan kaksi todistetta, joita tarkistellaan, kun arvioidaan onko joku syyllistynyt sopimusrikkomukseen. Toinen näistä on "missisopimus", jossa edellytetään nuhteetonta käytöstä. Nuhteeton sanana sitten on jo aika epämääräinen ja nuhteettomuuden merkitystä tässä yhteydessä oikeus voi joutua punnitsemaan. Se on sinällään ihan arkipäivää oikeudelle, että joudutaan arvioimaan kohtuullisen epämääräisä käsitteitä kuten "hyvä rakennustapa", "hyvä kirjanpitotapa" tai onko jokin asia tehty "vilpittömässä mielessä".
Toinen on sitten se, mitä missi-Sarah on oikeasti tehnyt. Koko sopassa hänen osuutensa on ollut vain vinosilmäilmeen teko yksityisessä seurassa. Kuvaus, tekstitys, levitys ja kaikki sen jälkeen tapahtunut ei ole millään tavalla hänen vastuullaan. Vaikka Kiina tästä kaikesta suivaantuneena päättäisi räjäyttää ydinaseillaan koko mokoman fingoloidi/mongoloidi maan pois maailmankartalta, niin se ei, etenkään juridisesti, ole millään muotoa Sarahin vika. Oikeus joutuu punnitsemaan vain sitä oliko Sarahin silmienvenyttely sellainen teko, joka hänen vilpittömässä mielessä olisi pitänyt ymmärtää olevan sellaista nuhteettomuutta, jota sopimus edellyttää. Jos minun pitää veikata, niin luulen että Sarah voittaa tapauksen oikeudessa mennen tullen. Mutta voin tietysti olla väärässäkin.
16.12.2025 19:10
Raamattu ei tietääkseni mainitse sanallakaan kiinalaisia, joten emme tiedä jumalan suhtautumista heihin, joten Päivi Räsänen joutunee turvautumaan epäsuoraan päättelyyn. Luulen että raamatun mukainen pääsääntö oli sellainen että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja ihan painotetulla keskiarvolla laskien tiedämme että jumalalla kuten Aatamilla ja Eevallakin oli kohtuullisen vinot silmät. Genetiikkaan olen perehtynyt sen verran, että muistaakseni aasialaisilla on perimässään jonkin verran denisovanihmistä ja myös neandertalinihmistä vähintään yhtä paljon kuin eurooppalaisillakin. Afrikkalaiset ovat sitten niitä "puhtaita" homo sapienseja.
16.12.2025 18:58
"Kruunu vietiin ja nyt on asianajaja "
Minä olen odotellut, että missä vaiheessa "potkulaista" kohkaavat vasemmistopoliitikot ottavat kantaa esim. siihen onko firman haalareissa tapahtuva silmien venyttely "asiallinen syy" vai "asiallinen ja painava syy".
16.12.2025 18:40
"Jos kaikki olisivat duunissa julkisella sektorilla, millä luulet tämän systeemin pyörivän? "
Teoriassahan tuo on mahdollista ja sille on periaatteessa olemassa nimikin: kommunismi tai suunnitelmatalous. Käytännössä kaikki tähän ideologiaan nojaavat kokeilut ovat johtaneet huonompaan lopputulemaan kuin talouden näkymättömän käden ohjailuun perustuvat. Jos joku epäilee, niin historiasta voi tarkistaa millaisiin paikkoihin on esim. rakennettu muureja ja minkä suuntaista liikennettä estämään.
Minusta asiat näkee kirkkaammin, jos taloutta tarkastelee aina ensin reaalitalouden kautta. Vaihdanta perustuu siihen, että erikoistuminen lisää tuottavuutta ja kaksi osapuolta saavuttaa kumpikin vaihtamalla enemmän kuin kumpikaan saavuttaisi yksinään. Raha on kuitenkin vain väline ja mitta eikä rahan puute ole millekään yksilölle tai organisaatiolle ongelman juurisyy vaan oire.
16.12.2025 18:27
"Yritykset eivät kokonaiskuvassa ole kummoisia veronmaksajia. "
Erityismaininta siitä, että tällä kertaa ylitit itsesi. Se on aina hienoa, kun ihminen kehittyy.
16.12.2025 18:11
Se Tinder-soppa on liian sakeaa minun makuuni. Ei niin, että olisin koskaan uskaltautunut edes maistamaan, mutta jotenkin jo se pelkkä löyhkä on hieman luotaantyöntävä.
16.12.2025 10:30
Kovin ruokapainotteinen tämä palsta tänään.
Viimeisimmän pinaattikeittoni jälkeen olen syönyt suppilovahverokeittoa, kurpitsakeittoa, hirvikeittoa, lohikeittoa, pakastekalakeittoa ja nakkikeittoa ja tomaattikeittoa. Mutta pidän myös pinaattikeitosta.
Yleensä lounaspaikoissa jätän kuitenkin keiton väliin, koska on paljon muutakin hyvää syötävää.
16.12.2025 07:49
Muistaakseni jonkinlainen hätätila iski siihen kouluun kun jantteri otti neljännen kalapuikon. Kolmannen olisi viwlä saanut ottaa.
Minä syön esim. yhdeksän kalapuikkoa tai vaikka 12 jos olen oikrin nälkäinen. Saatan myös tehdä itse kalapuikkoni, koska silloin niihin saa enemmän kalaa ja vähemmän leivitettä ja suolaa ja enemmän muita mausteita.
16.12.2025 07:41
Nykyihmisen elämä on aivan liian helppoa.
Hiukan jos ajattelee eläviä olentoja yleisemmin, niin melkein kaikki aika jaetaan lepäämiseen, syömiseen ja ravinnon etsimiseen. Seksilläkin on pieni osansa, mutta kiima kestää vain hetken. Muu aika menee ruuan kanssa.
Kun on tiedossa, miten luontaista meille on poimia kaikki matalalla olevat hedelmät ja syödä ne heti, niin ymmärtää miten "vaarallista" on asua ruokavaraston keskellä. Jos hedelmät kotonakin olisivat puussa, niin luultavasti vasta nälkä ajaisi sohvalta kiipeilemään.
16.12.2025 07:34
Ah. Eli tässä olikin kysymys kauppasuhteiden vaalimisesta eikä ihmisoikeuksista tms. Eli kun tylsämieliset vinosilmäkommarit pyörittävät maailman taloutta ja konttiliikennettä niin pitää olla mielinkielin kiinan nallepuhin edessä.
Mutta samaan aikaan meitä ruotsalaisia saa haukkua vapaasti. Silmien painaminen hetkeksi on rike, mutta samaan aikaan on muka ok, että tummahiuksiset eurooppalaiset, aasialaiset ja jopa afrikkalaiset värjäävät tai valkaisevat hiuksensa.
Millä määritelmällä se ei ole rasistista?
15.12.2025 16:23
3 / 904