Vapaa kuvaus

Aloituksia

153

Kommenttia

17465

1. Epäilen että ketään ei kiinnosta käydä katsomassa, kun tai jos joskus olen vanhus. Mutta luulen että olen sopeutunut siihen keskimääräistä paremmin. Jos jalat ja/tai kädet toimii voi liikkua. Jos ei ja silmät toimii voi vähintään lukea ja jos korvat toimii voi kuunnella. Sen varalle että muisti ei toimi pitää laatia jokin suunnitelma.
  2. Muutin itse 18 v kotoa opiskelemaan muualle. Oli todella erilaista. Ei kaikki varmaan mennyt kuten äiti olisi pitänyt soveliaana. Kävin koulussa mutta joskus vaan ei huvittanut tai oli muuta tekemistä. En varmaan syönyt lämmintä ruokaa joka päivä. Kyllä ihminen voileivilläkin elää. Ja sitten joskus piti valvoa läpi yön tehden jotain minkä palautus oli seuraavana klo 12. Ihan viime tippaan ei jäänyt. Postilaatikossa viimeistään 11:50. Mutta en tuossa vaiheessa kovin tarkasti tiennyt mitä minusta tulee isona. Oleellisinta varmaan oli että pääsee tekemään juttuja ja myös vertailemaan sitä missä on hyvä ja missä ei niin hyvä, mitä osaa ja kannattaa opetella lisää ja missä ei ole niin hyvä ja kannattaa jättää muille.