Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19673
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
OK. Ymmärsin vain vertauksen horoskooppeihin niin, että mittauksen tarkkuus on olematon ja siksi hyödytön.
06.01.2026 10:33
No eikö nuo ole puhtaasti sen moottorin vääntömomentteja? Ja vaihteistolla voi sitten kasvattaa renkaiden vääntöä, joka sekin voi kasvaa niin suureksi että rengas vain pyörii paikallaan eikä siirrä massaa, jota on tarkoitus siirtää.
Sitten vielä sen asuntovaunun liikkeelle saamiseen tarvitaan vähän enemmän voimaa kuin jo liikkeelle lähteneen vaunun pitämiseen liikkeessä?
06.01.2026 10:23
Miten se ihminen tuollaisiin olosuhteisiin? Kai teillä on semmoisia tuuheakarvaisia koiria, jotka tulevat konjakin kanssa pelastamaan jos ihminen hyytyy lumeen ja pakkaseen?
Olen käynyt Lapissa, mutta vain kesällä. Sinänsä kätevää kun ihan yhtä hyvin voi nukkua päivällä ja liikkua yöllä.
06.01.2026 08:36
Asiaan liittyvä geneettinen puoli on paikannettu kromosomiin 11, jossa on vaihtelua siten, että pieni osuus ihmisistä aistii sen korianterin saippuaisuuden huomattavasti enemmistöä voimakkaammin.
Tuosta ei vielä välttämättä suoraviivaisesti seuraa inhoa, koska osa voi olla niin tottunut tuohon makuun ettei pidä sitä häiritsevänä ja toisaalta osa sen saippuaisuuden heikommin aistivista taas voi silti inhota makua tai ehkä oikeammin hajua.
Kaaliin ilmeisesti liittyy samantyyppinen logiikka. Nettilähde väittää että osa ihmisistä on kaalien suhteen "supermaistajia" ja siten luultavasti herkemmin välttelevät kaalia niissä maistamansa karvauden vuoksi.
06.01.2026 08:25
Luuletko että testi ei pysty edes korianteri-inhoa ennustamaan horoskooppia paremmin?
06.01.2026 08:07
Olen ainoat yöni sairaalassa viettänyt n. 5-6-vuotiaana. Toinen tai etenkin toinen jalka oli vain kipeä eikä toiminut kunnolla. Mutta ei minulle tehty mitään operaatiota tai lääkitty mitenkään. Jotain kokeita varmaan otettiin. Mutta hassua että vuodepaikkoja oli niin paljon, että minua pidettiin siellä neljä tai viisi päivää tavallaan tyhjän panttina. Ja tosiaan homma meni niin, että minut jätettiin sinne ja haettiin sitten pois.
06.01.2026 08:05
Taistelu vauva-palstaa vastaan on lopullisesti hävitty. Vaan mitä ne siellä tykkäisivät, jos me kaikki sekopäät muuttaisimme sinne?
06.01.2026 07:32
Omaa napaani tuijotteen mietin mikä sai äitini tekemään ratkaisun että kakaraa ei kannata käydä näyttämässä tutkittavana. Oliko terveydenhuollosta niin huonoja kokemuksia vai pelkäsikö että häntä epäiltäisiin pahoinpitelystä tai "huonosta äitiydestä"? Ei hän syyllistynyt kuin huolimattomuuteen ja ajattelemattomuuteen. Itse minä putosin ja ilmeisesti myös otin opikseni, koska en sen jälkeen ole pudonnut mistään, en sängystä, en puusta enkä katolta.
06.01.2026 07:27
"Mikä järki koko foorumissa on, jos tätä ei saada toimimaan kunnolla? "
Miten paljon enemmän maksaisit tästä, jos tämä toimisi kunnolla?
Se oli retorinen kysymys, johon en odota vastaus. Käyttäjien arvo lienee nykyisellään vain ja ainoastaan siinä, että osa katsoo mainokset. Minulle kerrotaan juuri nyt tätä kirjoittaessa burgereista ja kebabista. Kuka syö burgeita klo 07:15 aamulla?
Päivän kehitysaskeleena kirjoitan tätä täysimittaisella qwerty-näppäimistöllä, selailen rullahiirellä ja katselen 24 tuuman näytöltä. Kirjoitusvirheiden määrä pitäisi olla paljon kosketusnäytön sohimista pienempää. Pitäähän tekoälyn saada laadukkaasti kirjoitettua luettavaa.
06.01.2026 07:17
Tuokin on varmaan ihan totta, että on velvollisuus olla huolissaan ja selvittää. Mutta olen eräässä yhteydessä ollut tekemisissä terveydenhuollon kanssa ja huomannut että lähtökohtaisesti suhtautuivat kuin puolimieliseen tai yksinkertaiseen, ilmeisesti ihan vaan koska olen mies.
Olen muuten joskus noin yksivuotiaana loukannut itseni niin, että röntgenistä näkyy miten yksi luu on poikki ja luutunut hassuun asentoon. Äiti oli paikalla. Koskaan ei käyty lääkärissä, koska huutoni lakkasi ilmeisesti muuten, turhan aikaisin. Tiedän että isä olisi vienyt terveyskeskukseen.
06.01.2026 06:30
On huijattu. Joskus tilasin pari vaatekappaletta suomalaisesta verkkokaupasta. (Huom. tietenkin alennusmyynnistä.) Lähettivät kaksi kumpaakin samassa paketissa, yhden kumpaakin olin maksanut. Kaupan kannattavuudelle tuollainen asettaa vähän haasteita. Mutta en valittanut, saatan muutenkin ostaa täsmälleen samanlaisia vaatekappaleita 2 kpl. En puhu sukista. Niitä pitää ostaa vaikka 12 kpl.
06.01.2026 06:14
Kerro minullekin. Vähemmän kokemusta naisten ahdistelusta, etenkin oikeassa elämässä.
06.01.2026 06:09
Voi olla ihan Suomen erityispiirre, koska täällä terveyskeskuksia, hoito- ja sosiaalialaa pyörittävät melkein pelkästään naiset. Niissä linnakkeissa saa rauhassa vihata miehiä.
06.01.2026 06:03
Ehkä tämä on syy siihen kosmologiseen hiljaisuuteen. Jokainen kehittynyt sivilisaatio saavuttaa jossain vaiheessa teknologian tason, jossa primitiiviset biologiset viihdykkeet, jotka tuottavat jälkeläisiä eivät enää ole lainkaan kiinnostavia tai tarpeellisia.
Moniin muihin teknologioihin ja infraan verrattuna netti on oikeastaan aika helppo viedä vaikka pimeimpään viidakkoon teiden, sähköverkkojen, rahan yms. ulottumattomiin. Tarvitaan vain mobiililaite ja vaikka aurinkokennoon perustuva latauslaite, yhteys satelliittiin ja sitten joku taho joka hyväntahtoisesti huolehtii kustannukset.
06.01.2026 05:59
C-kielessä tuskin on sinulle kovin paljon opeteltavaa, koska se on oikeastaan aika suppea. Mutta siinä on pari juttua, jotka korkeamman tason kielistä on piilotettu käyttäjiltä. Muuttujien osalta ohjelmoija kertoo erikseen milloin viittaa muuttujan arvoon ja milloin muuttujan osoitteeseen eli muki, &muki ja *muki ovat eri asioita, joista jokin kertoo mitä mukissa on ja jokin missä muki sijaitsee. Ja toinen piirre on että käyttäjä sizeof(muki) -tyyppisillä ilmaisuilla huolehtii minkä kokoista mukia käyttää ja miten sille allokoidaan muistia.
C++:ssa on sitten paljon muutakin, mutta arvaisin että niillä asioilla ei ehkä laiteläheisessä ohjelmoinnissa ole niin väliä. En tiedä, en ole koskaan tehnyt sellaista.
06.01.2026 05:40
Paras tapa olisi jos nainen olisi niin kiinnostava ettei tarvitse teeskennellä.
05.01.2026 23:41
Saat paljon enemmän ja nopeammin valmista, jos aloitat Pythonilla. Kysymys on aika paljon siitä että ihmisen ajan säästäminen on arvokkaampaa kuin tietpkoneen ajan säästäminen. Mutta molempi parempi.
05.01.2026 23:36
Viimeisin huononnus oli melko käsittämätön, koska mitään uutta positiivista ei tullut mutta jotkin aiemmin toimineet piirteet lakkasivat. En keksi sille muuta syytä kuin että koko softa jotenkin olisi portattu toiselle alustalle ja siinä yhteydessä jokin mennyt vikaan. Mitään muuta vaikeaa, tai siis itselleni tuntematonta (en tiedä onko vaikeaa), tällaisessa softassa en tiefä kuin miten hoidetaan avoimessa internetissä kaiken haittaliikenteen estäminen ja miten viesteihin tehdään tuo ennakko- tai jälkisensuuri eli poistetaan kiellyttyjä sanoja, vieraita kieliä yms. sisältävät viestit?
05.01.2026 23:29
Niinhän se olisi mennyt. Ja normaali ruumiinlämpö n. 63. Ehkä kiuhumispiste oli ensin luontevampi valinta nollapisteestä koska vesi tai ilma ei sen ajan tekniikalla kuumemmaksi tullut, mutta toisaalta pohjoisessa asuville oli intuitiivisesti selvää että joskus on niin kylmää että vesi jäätyy mutta paljon sitä kylmempääkin voi olla.
Celsius oli uranuurtaja koskien revontulten tutkimusta. Hän aavisti oikein että ilmiö liittyy sähkömagnetismiin.
05.01.2026 19:45
No ainakin yksi ammattiryhmä on muinoinkin tottunut kiehuvaa vettä kuumempiin lämpötiloihin. Sepät. Hiili ei tule tarpeeksi kuumaksi ellei sille "turboahda" ilmaa palkeilla. Mutta tuskin heillä on ollut sen kummempaa mittaria lämpötilalle kuin raudan väri. Mutta siihen silmä varmaan olikin hyvin harjaantunut. Pronssista ja kuparista en tiedä ja onko lämpötilalla yleensäkään silloin merkitystä.
Mutta suurimmalle osalle on varmaan riittänyt tieto että vesi ei kiehuvaa kuumemmaksi astiassa ole tullut ja jo se riittää tappamaan tai tekemään vammoja.
05.01.2026 17:54
71 / 984