Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. >>Hastaluego,+kysymyksessä+oli+juuri+syytökset+Turusen+kirjan+perusteella.Ymmärrän+hyvin,+etenkin+sen+takia+kun+mulla+on+molemmat+kirjaversiot+aiheesta.++Vt-seuran+koskevassa+osuudessa+en+havaitse+suurtakaan+virheellisyyttä+ja+se+lienee+jehovantodistajien+ongelma.++Julistuksellisnen+osuus+onkin+sitten+toista+maata.++Alkuosaa+vastaan+jehovantodistajilla+ei+ole+eväitä+puuttua.>>+Kukaan+ei+ole+täydellinen,+mutta+vilpitön+halu+on+toimia+oikein.Kyselin+luurankoja+Vt-opetuksesta,+miksi+et+tuo+niitä+esille+jos+esität+vilpittömyyttä+tavoilteltavana+asenteena?>>+Tällä+sivustolla+Turusen+kannattaja+on+erikoisen+innokas+hyökkäämään+todistajia+vastaan.Kuin+myös+Turusen+vastustajat+ovat+äänessä.>>Siksi+kysymykset+Turusen+omasta+jääviydestä+on+ihan+aiheellista+kyseenalaistaa.Siinä+menee+sitten+jehovantodistajienkin+jääviys+jos+samalla+mitalla+mitattaisiin,+onko+sinulla+kahdet+eri+punnukset?>>Raamatullisen+opetuksen+puhtaus+on+kuitenkin+tärkeintä+palvonnassa+epätäydellisyydestä+huolimatta,+enkä+näe+mitään+selvittämättömiä+luurankoja+kaapissa,+jonka+takia+epäilisin+opetusta.Onko+sinusta+raamatullisesti+puhdasta+esittää+opetus+Jeesuksen+mainitsemasta+sukupolvesta,+korvata+se+uudella+ja+hylätä+se+ja+ottaa+varsinainen+alkuperäinen+uudelleen+käyttöön+ja+sen+jälkeen+hylätä+se+sekä+palata+välimalliin,+laittaen+vielä+kaksi+sukupolvea+jonoon?Onko+sinusta+raamatullisesti+puhdasta+opettaa+alkuun,+että+Room.+13.+luvun+esivallat+ovat+maallisia+ja+sitten+vaihtaa+ne+Jehovaan+ja+Jeesukseen.++Jonka+jälkeen+vaihtaa+ne+takaisin+maallisiksi+esivalloiksi?Ja+mitä+tulee+Vartiotorniseuran+merkittävimpään+tukipilariin,+niin+Raamatullisen+opetuksen+puhtautta+kyselen+tuolla+1914-alkuisella+avauksella,+olet+tervetullut+antamaan+puhtauskommenttisi.>>Näemme+Jumalan+ohjauksen+työssämme+ja+haluamme+puolustaa+häntä+vääriltä+syytöksiltä.Miten+kuvailisit+jumalan+ohjauksen+tilanteessa,+jossa+Vartiotorniseura+esittää+nk.+jäännöksen+Jehovan+voidelluksi+profeetaksi+ja+tuo+profeetta+ennusti+maailmanlopun+vuodelle+1975.++Miten+jumalan+ohjaus+näkyy+väärässä+profetoinnissa?>>Täydellisyyttä+ei+vaadita,+vaan+sydämen+halua+toimia+oikein.Kuka+meistä+on+asemassa+arvostelemaan+esimerkiksi+Pasi+Turusen+sydämen+halua,+en+ainakaan+minä.
  2. =>Kun+luemme+Raamatusta+Jeesuksen+taivaaseen+kohoamisesta+v.+33+huomataan,+että+vain+apostolit+näkivät+sen.+(Apt.+1:9-11).+Muu+maailma+ei+tiennyt+siitä+mitään.+Enkelit+sanoivat,+että+hänen+paluunsa+olisi+samanlainen.Älä+viitsi,+Jeesus+sanoi+ylipappi+Kaifaalle,+että+hän+tulee+näkemään+paluun+(Matt.+26:64).++=>Vain+hänen+uskolliset+palvelijansa+ymmärtäisivät+hänen+läsnäolonsa+usko+silmin.Turhaa+selittelyä+jo+ihan+Vt-materiaalinkin+valossa:”Raamatun+ennustusten,+myös+Jeesuksen+oman+viimeisiä+päiviä+koskevan+ennustuksen,+huolellinen+tutkiminen+paljastaa,+että+‘Herran+päivä’+alkoi+historiallisena+vuotena+1914,+tosiaan+tämän+sukupolven+aikana!+Niinpä+juuri+vuonna+1914+Jeesus+palasi+näkymättömänä,+ilman+suuria+julkisia+eleitä+ja+vain+hänen+uskollisten+palvelijoidensa+tietäessä+hänen+paluustaan.+Tuona+vuonna+Jehova+antoi+Jeesukselle+käskyn+hallita+vihollistensa+keskellä.”++(Vartiotorni+15.+toukokuuta+1991+sivu+9)Opillisesti+Jeesus+oli+palannut+raamatuntutkijoille+jo+40+vuotta+aiemmin+ja+tuosta+vuodesta+(1874)+lähtien+oli+myös+eletty+Kristuksen+milleniumissa.++Vartiotorniseuran+oman+ilmoituksen+mukaan+vuosi+1914+tuli+Jeesuksen+opilliseksi+paluuvuodeksi+vasta+vuonna+1943:“In+1943+the+Watch+Tower+Society’s+book+“The+Truth+Shall+Make+You+Free”+did+away+with+the+nonexistent+extra+100+years+in+the+period+of+the+Judges+and+placed+the+end+of+6,000+years+of+man’s+existence+in+the+1970’s.+It+also+fixed+the+beginning+of+Christ’s+presence,+not+in+1874,+but+in+1914+C.E.”++(w74+Aug.+15+p.+509+footnote)=>Matt.+24:3+opetuslapset+kysyivät+Jeesukselta:"+Mikä+tulee+olemaan+sinun+läsnäolosi+ja+asianjärjestelmän+päättymisen+tunnusmerkki?"+Sen+jälkeen+hän+luetteli+lopunajan+merkit.+Siis+läsnäolon+merkki.+Jeesus+on+ollut+läsnä+näkymättömänä+vuodesta+1914+lähtien,+jolloin+lopunajan+merkit+ovat+olleet+nähtävinä+selvästi.Jeesus+ilmoitti+palaavansa+häntä+kuunnelleiden+seuraajiensa+elinaikana,+tain+siis+näin+Raamatun+mukaan.=>Uskon+silmin+uskolliset+kristityt+ovat+ymmärtäneet,+että+hänen+näkymättömän+läsnäolonsa+on+meneillään+ja+odotamme+aikaa,+jolloin+hän+tulee+taivaallisena+Kuninkaana+tuhoamaan+Harmagedonin+taistelussa+poistamaan+kaiken+väärän+ja+pahan.+Edes+käynti+optikolla+ei+auta+siihen+harhaan,+että+Jeesus+petti+sen+sukupolven,+jolle+hän+antoi+lupauksensa:”Kun+teitä+vainotaan+yhdessä+kaupungissa,+paetkaa+toiseen,+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+te+ette+missään+tapauksessa+käy+loppuun+Israelin+kaupunkeja,+ennen+kuin+Ihmisen+Poika+saapuu.”++(Matt.+10:23+UMK)"Sillä+Ihmisen+Pojan+on+määrä+tulla+Isänsä+kirkkaudessa+enkeliensä+kanssa,+ja+silloin+hän+maksaa+kullekin+hänen+käyttäytymisensä+mukaan.+Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+valtakunnassaan."++(Matt.+16:27,+28+UMK)"Oppikaa+nyt+viikunapuusta+kuvauksena+tämä:+Niin+pian+kuin+sen+nuori+oksa+mehevöityy+ja+työntää+esiin+lehtiä,+te+tiedätte,+että+kesä+on+lähellä.+Samoin+myös+te,+kun+näette+kaikki+nämä,+tietäkää,+että+hän+on+lähellä,+ovilla.+Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tämä+sukupolvi+ei+missään+tapauksessa+katoa,+ennen+kuin+kaikki+nämä+tapahtuvat.+Taivas+ja+maa+katoavat,+mutta+minun+sanani+eivät+missään+tapauksessa+katoa.”++(Matt.+24:34+UMK)”Jeesus+sanoi+hänelle:+”Sinä+itse+sanoit+sen.+Mutta+minä+sanon+teille:+tästä+lähin+tulette+näkemään+Ihmisen+Pojan+istuvan+voiman+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvien+päällä.””+(Matt.+26:64+UMK)”Hän+sanoi+heille+lisäksi:+’Totisesti+minä+sanon+teille:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Jumalan+valtakunnan+jo+tulleen+voimassaan.’”++(Mark.+9:1+UMK)Ja+hänen+istuessaan+Öljyvuorella+temppeliä+vastapäätä+Pietari+ja+Jaakob+ja+Johannes+ja+Andreas+alkoivat+kysyä+häneltä+yksityisesti:+”Sano+meille:+milloin+nämä+tapahtuvat,+ja+mikä+tulee+olemaan+tunnusmerkkinä+siitä,+milloin+kaikkien+näiden+päättymisen+on+määrä+tulla?”+Niin+Jeesus+rupesi+sanomaan+heille:+”Katsokaa,+ettei+kukaan+eksytä+teitä.+Monet+tulevat+minun+nimeni+perusteella+ja+sanovat:+’Minä+olen+hän’+ja+eksyttävät+monia.++Mark.+13:3-6+UMK)"Totisesti+minä+sanon+teille,+että+tämä+sukupolvi+ei+missään+tapauksessa+katoa,+ennen+kuin+kaikki+nämä+tapahtuvat."++(Mark.+13:30+UMK)”Mutta+hän+oli+vaiti+eikä+vastannut+yhtään+mitään.+Taas+ylimmäinen+pappi+alkoi+kysyä+häneltä+ja+sanoi+hänelle:+”Oletko+sinä+Kristus,+sen+Siunatun+Poika?”++Silloin+Jeesus+sanoi:+”Olen,+ja+te+tulette+näkemään+Ihmisen+Pojan+istuvan+voiman+oikealla+puolella+ja+tulevan+taivaan+pilvien+mukana.”++(Mark.+14:61,+62+UMK)"Mutta+minä+sanon+teille+totuudenmukaisesti:+tässä+seisovien+joukossa+on+muutamia,+jotka+eivät+lainkaan+maista+kuolemaa,+ennen+kuin+he+ensin+näkevät+Jumalan+valtakunnan."++(Luuk.+9:27+UMK)Kun+eräät+myöhemmin+puhuivat+temppelistä,+miten+se+oli+kaunistettu+hienoilla+kivillä+ja+sille+omistetuilla+esineillä,+hän+sanoi:+”Päivät+tulevat,+jolloin+näistä,+mitä+te+parhaillaan+katselette,+ei+jätetä+tähän+k
  3. =>Jehovan+todistajilla+on+ollut+vääriä+odotuksia+sen+suhteen,+milloin+loppu+tulee.Valitettavasti+ei+pelkkiä+vääriä+odotuksia,+vaan+myös+vääriä+profetioita.++Se+toki+on+raamatullista,+koska+Raamatussakin+riittää+vääriä+profetioita.=>Ensimmäisillä+vuosisadalla+eläneiden+Jeesuksen+opetuslasten+tavoin+olemme+profetioiden+täyttymystä+odottaessamme+toisinaan+menneet+Jumalan+aikataulun+edelleJeesuksen+opetuslapset+eivät+menneet+Jeesuksen+lupauksen+edelle,+vaan+uskoivat+Jeesuksen+lupaukseen.=>Ajattelemme+kuitenkin+kuten+pitkäaikainen+todistaja+A.H.+Macmillan:+"Olen+oppinut,+että+meidän+pitäisi+myöntää+erehdyksemme+ja+etsiä+jatkuvasti+Jumalan+sanasta+lisää+valistusta."Tämä+AHM+esittää+valheellisia+väitteitä+tuossa+"Usko+marssilla"+-kirjassaan.++Silmiinpistävin+liittyy+FF:n+Rhodes-stipendiin.+=>Miksi+sitten+edelleen+korostamme+lopun+läheisyyttä?+Suhtaudumme+vakavasti+Jeesuksen+sanoihin:+"Tähyilkää,+pysykää+hereillä."Vaihtoehto+olisi+se,+että+Jeesus+tapaisi+meidät+"nukkumasta",+jolloin+emme+saisi+hänen+hyväksyntäänsä.+(Markus+13:33,+36)Lopun+läheisyyttä+on+korostettu+aina+siitä+lähtien+kun+loppu+meni+jo,+eli+noin+kaksi+vuosituhatta..=>Meitä+kiinnostaa+enemmän+Jeesuksen+totteleminen+ja+ihmishenkien+pelastaminen+kuin+kritiikiltä+säästyminen+kuitenkin.Jahovantodistajuutta+sitoo+hallintoelimen+selittelyt,+Raamatulla+on+ainoastaan+sivuosa.++Mitä+kritiikkiin+sitten+tulee,+niin+Raamatun+esitetään+kestävän+kritiikin.++Raamattu+ei+kuitenkaan+kestä+kritiikkiä,+josta+syystä+kritiikki+ohitetaan.=>Jeesuksen+käsky+todistaa+perusteellisesti,+velvoittaa+meitä+varoittamaan+lopusta+(+Apt.+10:42).Raamatun+mukaan+Paavali+hoiti+homman+jo+koko+luomakunnassa:”...edellyttäen+tietysti,+että+pysytte+uskossa,+perustukselle+laskettuina+ja+vakaina,+horjahtamatta+pois+sen+hyvän+uutisen+toivosta,+jonka+olette+kuulleet+ja+jota+on+saarnattu+kaikessa+luomakunnassa,+joka+taivaan+alla+on.+Tämän+hyvän+uutisen+palvelijaksi+minä,+Paavali,+olen+tullut.”++(Kol.+1:23+UMK)=>Sen+sijaan+että+keskittyisimme+miettimään,+milloin+lopputulee,+on+tärkeää+luottaa+siihen,+että+se+tulee,+ja+toimia+sen+mukaisesti.+Suhtaudumme+vakavasti+Habakukin+profetiaan+2:3:n+sanoihin:+"+Vaikka+se+(loppu)+viipyisikin,+odota+sitä,+sillä+se+toteutumalla+toteutuu.+Se+ei+myöhästy."+Vt-seuran+loppu+on+myöhästynyt+jo+vuodesta+1874,+etenkin+vuosina+1914,+1925+ja+1975.++On+lapsellista+väittää+ettei+myöhästyneitä+loppuja+ole+jo+enemmän+kuin+tarpeeksi.
  4. =>Ihminen+ajattelee+pääsevänsä+vastuusta+olemalla+uskomatta+Jumalaan.+Jos+toimii+vastoin+hänen+ohjeitaan,+ei+ole+tilivelvollinen+hänelle.Itse+asiassa+olen+turhan+läheltä+seurannut+vastuunpakoilua+ajatuksella,+että+jumala+hoitaa+sitten+asian.=>+Ei+tule+omantunnonvaivoja+toiminnastaan.+Jehovantodistajan+omatunto+on+hallintoelimen+käsissä+ja+sama+lienee+kilpailevissakin+kulteissa.=>Miten+maailman+viisaus+on+parempaa,+kuin+Elämänantajamme+viisaus?Raamatun+elämänantajan+mukaan+aurinko+kiertää+maata,+maailman+nykyviisaus+kierrättää+maata+auringon+ympäri,+siitä+kukin+voi+valita+oman+"viisautensa".=>Kaikki+puhuu+vastoin+tuota+ajatusta+vastaan,+kun+näkee+miten+ihmiset+ratkaisevat+ongelmia.+Koska+yksikään+jumala+jumala+olisi+todennetusti+yrittänyt+edes+ratkaista+ensimmäistäkään+ongelmaa?=>Se+ei+tarjoa+vastauksia+moniin+kysymyksiin+mm.+elämän+tarkoitukseen...Kummasti+elämä+on+tarkoitustaan+toteuttanut+ilman+ensimmäistäkään+todennettua+havaintoa+jumalasta.=>+ei+tarjoa+tulevaisuudentoivoa.Uskikset+tarjoavat+pikaista+maailmanloppua+nykyään+eläville,+tiede+"poksauttaa"+auringon+noin+viiden+miljardin+vuoden+kuluttua.=>Jumalalla+ei+olisi+mitään+velvollisuutta+ihmisiä+kohtaan,+silti+hän+on+antanut+mahdollisuuden+päästä+hänen+ystäväkseen+ja+tarjoaa+tulevaisuutta+ilman+huolia.Raamatun+jumala+on+verenhimoinen+tappaja,+ei+tervejärkinen+edes+odota+jumalan+olemassaoloa,+joten+tasan+menee.=>Ylpeys+ja+halu+toteuttaa+itseään+aikaansaa+halun+hylätä+myös+auktoriteetit+ja+Jumalan.+Ajatus,+että+kyllä+minä+tiedän+asiat+paremmin.+Todellisuus+on+toteennäytettyä+olotilaa,+aukkojen+jumala+on+siirretty+museoon.=>Onko+se+todellista+viisautta?+Todellisuus+on+varteenotettava+näkemys.
  5. =>Samalla+paranette++PERÄPUKAMISTAKIN!+JEESUS+LUPASI+TÄMÄN!Perikset+olivat+kyllä+filistealaisten+syytä+(1.+Sam.+5:9,+12)+kun+nyysivät+matka-arkun.++Mutta+ei+hätää+mitään,+perikset+iskivät+israelilaisiinkin+ja+joku+pyllisti+mallina,+että+saatiin+tehtyä+viisi+peristen+kultamallia+(1.+Sam.+6:4,+5)+ja+kultahiirtäkin+siinä+ohessa.+++Miksiköhän+Raamatun+tieteellisen+täsmällinen+perislääke+ei+ole+käytössä+nykyään?=>Jumala+rakastaa+teitäkin+MAKSUSTA!+Juu+ja+viisi+kultahiirtä+sekä+viisi+kultaperistä+ei+enää+riitä+Jehovalle,+lisää,+lisää+ja+lisää+niin+kauan+kun+rahalla+on+vielä+arvoa+ennen+maailmanloppua:Jotkut+saattavat+ihmetellä,+miksi+rakennetaan+uusia+haaratoimistoja+ja+entisiä+laajennetaan,+miksi+hankitaan+jatkuvasti+lisää+painokoneita+(mm.+meidän+painomme+uusi+kaksivärikone+on+jo+toiminnassa)+ja+rakennetaan+valtakunnansaleja,+jos+Seura+uskoo,+että+tämä+asiainjärjestelmä+loppuu+muutaman+vuoden+kuluttua.+Vastaus+on+yksinkertainen:+ystävät+haluavat+tehdä+lahjoituksia+Valtakunnan+työtä+varten+nyt+kun+rahalla+on+vielä+arvoa,+ja+mikä+olisi+parempi+tapa+käyttää+sitä?+Vaikka+näitä+Beetel-koteja,+painokoneita+ja+valtakunnansaleja+voitaisiin+käyttää+ainoastaan+muutama+vuosi,+eikö+niitä+tarvita+sitä+kipeämmin+mitä+lähemmäksi+loppu+tulee?+Ne+ovat+välttämätön+apu+voimakkaan+todistuksen+antamiseksi+harvoina+jäljellä+olevina+vuosina.+Näinä+vuosina+halutaan+pelastaa+mahdollisimman+paljon+ihmiselämää.++(km-FI+5/1972)