Vapaa kuvaus

Aloituksia

11

Kommenttia

3381

1. Psykhe++6.1.2019+9:42<>Koskee+muuten+myös+Hasta_luegoa,+vaikka+esitän+tämän+mielipiteeni+ajan+säästämiseksi+tässä+yhteydessä.+Hasta+tosin+on+alkanut+käyttää+jo+puolen+lauseen+pilkkomistekniikkaa+joka+vaikeuttaa+entisestään+kokonaiskuvan+ymmärtämistä+ja+mahdollistaa+alkuperäisen+mielipiteen+tarkoituksen+muuttamisen+täysin+toiseksi+vasta-argumentoinnin+takia.><Entisenä+jehovantodistajana+ymmärrän+jehovantodistajan+vaikeuden+oikein+hyvin,+kun+ei+ole+mitään+järjellistä,+jolla+vastata,+niin+vika+on+haettava+asian+sivusta+ja+muista+kirjoittajista+laajasti+taiteillen.Mulla+oli+aikoinaan+helppoa+kun+aiheina+riitti+lähinnä+kolminaisuus+ja+sielun+kuolemattomuus,+jos+jotain+juttua+yleensäkään+syntyi.++Yleisesti+ottaen+mulle+riitti+kun+vaikka+kesän+korvalla+1963+muisti,+että+Roomalaiskirjeen+13.+luvun+esivallat+olivat+(jälleen)+maallisia+esivaltoja,+alkuvuodestahan+oli+pitänyt+muistaa,+että+nuo+esivallat+koostuivat+ainoastaan+Jehovasta+ja+Jeesuksesta.Silloin+ei+ollut+nettiä,+jonka+ansiosta+Vt-seuran+mätä+meno+on+tullut+julkiseksi+puheenaikeeksi.++Samoin+rehellisyyteen+pyrkineet+jehovantodistajat+ovat+saaneet+kasapäin+tietoa+oppisekoiluista+sekä+niihin+liittyvistä+Vt-valheellisuuksista.++Netti+ei+ole+yhtä+helppo+kuin+vanha+perinteinen+kenttäovi,+vaan+tämän+"oven"+takana+on+nippu+asiansa+osaajia,+joiden+nähden+Vt-valheiden+levittely+ei+suju+yhtä+leikiten+kuin+se+saattaa+sujua+useimmilla+kenttäovilla,+vaihtoi+sitten+tiuhaan+nimmaria+tai+ei.
  2. Psykhe+4.1.2019+23:27Ihan+alkuun+ihmettelen+hieman+miksi+kyselet+minulta+asioita+postauksessa,+joka+on+vastaus+toisen+henkilön+postaukseen.<>Raamatussa+ei+mainita+syntymäpäiviä+kuin+kahdessa+kohtaa.><Toki+Jobissa+on+kiistelty+kolmaskin.<>Kummassakaan+juhlijoina+ei+ole+juutalaiset+tai+kristityt.+Kummassakin+mainitaan+juhlista+jotain+sellaista+joka+johtaa+tragediaan.+Mitä+siitä+voisi+päätellä,+Hasta_luego?><No+minä+aloitan+päättelyni+esimerkiksi+siitä+millainen+merkitys+Betel-sanalla+on+Raamatussa+ja+millainen+merkitys+sillä+on+Vt-seuralle.++Seuraavaksi+muistelen+Raamatussa+olevaa+Jeesuksen+seuraajilleen+antamaan+petolliseen+paluulupaukseen,+jonka+voisi+luonnehtia+pitkäikäisimmäksi+maailmanlaajuiseksi+yhtenäiseksi+tragediaksi,+joka+ei+tunnu+hetikään+päättyvän.<>Eipä+muuta+kuin+että+JT-+lapset+jäävät+paitsi+jostain+kivasta.><Mutta+vastikkeeksi+saavat+silmät+ja+suut+täyteen+Vt-seuran+harhaanjohtoa+ja+suoranaista+valehtelua.++Vt-seuran+kannalta+jt-lapset+ovat+varmaan+voitoilla+ja+sehän+riittää+jehovantodistajille.<>Hasta,+jos+pidät+tärkeimpinä+asioina+tasa-arvoa+ja+suvaitsevaisuutta,+katsotko+asiaa+silloin+ihmisen+vai+Jumalan+kannalta?><Katselen+mitä+tahansa+asiaa+jumalan+kannalta+vasta+kun+jumalsta+on+yksikin+(1)+vakavasti+otettava+näyttö.<>Oletko+mielestäsi+parempi+ihminen+kun+valehtelet+pilteille+pelkästään+siksi+että+on+perinteitä+ja+juhlatapoja?><Kuten+missähän+ja+mille+pilteille?<>+Katsotko+että+JT-lapset+ovat+säälittäviä+siksi,+että+heille+opetetaan+historiaa+ja+tutustetaan+eri+perinteiden+alkuperiin?Oma+kokemukseni+on+se,+että+jt-lapselle+syötetään+vääristeltyä+Vt-historiaa+ja+ja+perinteistä+tulee+mieleen+kuinka+pinata+ja+luuau+olivat+aikoinaan+oletetun+Jehovan+tahdon+vastaisia,+nyt+Jehova+ei+enää+niistä+ota+pulttia.<>Miksi+annat+kuvan+että+JT-lapset+jäisivät+siksi+ilman+juhlia+ja+yhdessäolon+riemua,+vaikka+tiedät+ihan+hyvin+itse,+ettei+niin+ole.><En+nyt+tiedä+mihin+viittaat,+mutta+kyllä+nuoruudessani+oli+haluamiani+yhdessäoloja,+joita+ei+sallittu.<>+Olet+itse+säälittävä+pieni+olento+joka+nautit+valheiden+esittämisestä+ja+käytät+niiden+tukena+jopa+pieniä+lapsia.><Jaa,+että+sellaista,+mihinkähän+tuollaisella+viittaat?<>Raamatun+ajanmukaisen+dokumentoinnin+yhdistäminen+Jehovan+todistajien+pilkkaamiseen+on+ala-arvoista.><En+tuostakaan+saa+kiinni,+mutta+olen+useamminkin+todennut,+että+vaihdan+kyllä+näkemyksiäni+perustellusta+syystä.<>Se+tuskin+innostaa+sinua+tai+ketään+muutakaan+kaltaistasi+osoittamaan+suvaitsevaisuutta+tai+tasa-arvoa+ketään+viholliseksi+julistamaasi+kohtaan+vastoin+yleviä+periaatteitasi.><Jostain+kumman+syystä+tulee+mieleen+porukka,+joka+ei+ota+kuuleviin+korviinsa+(edes+porukan+omalla+materiaalilla)+perusteltua+kriitiikkiä.++Vaan+sitä+innokkaammin+julistelee++asiaa,+jonka+ydin+on+kuulijan+pian+tapahtuva+ennenaikainen+kuolema,+ellei+tämä+yhdy+samoihin+harhoihin.
  3. Stauros++2.1.2019+4:26<>Oho+nyt+meni+vakavaksi+kun+hätiin+hälytettiin+kaikkien+kuulopuheiden+ja+juorujen+erikoismies+hasta_luego+ja+hänen+kymmenen+avustajahuutelijansa+taustakuoro.+><Olen+jollain+lailla+otettu+salaliittoteorialuontoisesta+olettamastasi.++Minut+on+kaksi+(2)+kertaa+pyydetty+avuksi+kahdelle+(2)+minulle+aiemmin+vieraalle+palstalle.+++Molemmista+on+sellainen+noin+10+vuotta+aikaa+ja+vierailuni+olivat+lyhytaikaisia.Kun+nyt+viittaat+kuulopuheisiin+ja+juoruihin,+niitä+tarkemmin+osoittamatta,+niin+olet+jälleen+vaikeuksissa+tehokertoimesi+kanssa.++Minua+ei+tälle+tälle+S24-forumille+ole+kukaan+pyytänyt+yhtään+mihinkään+avuksi+muuta+kuin+tällä+forumilla+avoimesti+ja+siitä+on+vuosia,+olin+silloin+omalla+nimelläni.++Ja+miksi+yleensä+olisivatkaan+jt-lyriikan+torppaa+mennen+tullen+paremminin+moni+muu+kirjoittaja.Ja+ihan+vaan+pari+asiaa,+jotka+sulta+jää+kaiken+aikaa+huomiotta.++Vt-seuran+opillinewn+peruskivi+on+1914+ja+sen+väitetty+raamatullisuus.++Tällä+hetkellä+opillinen+tilanne+on+se,+että+Vt-seura+seisoo+tai+kaatuu,+riippuen+siitä+miten+oppisorvaamo+toimii.++Miksi+kartat+noiden+raamatuulliseksi+väitettyjen+perustelujen+käsittelyä?++Olen+jo+vuosia+sitten+edesmenneen+hyvän+ystäväni+RAMin+kanssa+luvannut+palata+salille+juttelemaan+tarkemmin+kunhan+ensin+1914-profeetallisuus+osoitetaan.++Nyt+toki+kuvaan+on+tullut+Jeesuksen+aikalaissukupolvesta+johdetut+kolme+sukupolvea,+jolle+olisi+mielenkiintoista+saada+järkeenkäyvä+perustelu+ennen+salin+kynnyksen+ylitystä.Minulle+aikoinaan+soittanut+vanhin+(AH)+kun+lupasi+minulle+instant+paluun+aikoinaan,+mutta+ei+halunnut+keskustella+yhtään+ollenkaan+lainkaan+mitään+siitä+kuinka+totuus+kestää+koettelun+näissä+raamattunumerologiakisoissa.++Itse+asiassa+en+voi+edes+olla+varma,+että+tehokerroinopetusta+tarjonneena+et+olisi+nuoruudenystäväni+AH.Minä+olen+valmis+keskusteluun,+jos+olet+AH,+puhelinnumeroni+on+edelleen+sama.
  4. meikämasa2.0++2.1.2019+22:37<>EDELLYTYS+on+se,+että+oot+välilöissä+näiden+kanssa,+jotka+paasaa+"jehovan+järjestön+yhteydessä"+sitä+ja+tätä.><Eräs+tärkeä+edellytys+sille,+että+pääsee+korkeammalle+nokkimisjärjestyksessä+on+taito+valehdella+vakavalla+naamalla.++Se+on+ollut+tarpeen+esimerkiksi+silloin+kun+henkitoreissaan+ollutta+1914-sukupolvea+tekohengiteltiin+kp:n+tahoilta+vanhinten+kokouksessa+valehtelemalla,+ettei+Vt-seura+ole+koskaan+opettanut+ymmärrysikävaatimusta+vuoden+1914+suhteen.++No+jokainen+vähänkään+hereillä+ollut+vanhin+tiesi+tuon+valheeksi,+mutta+en+ole+kuullut+kenenkään+siihen+puuttuneen+ääneen.++Eli+toinen+edellytys+on+pitää+turpa+kiinni+silloin+kun+hengellisen+ravintoketjun+nokkimisjärjestyksessä+ylempänä+oleva+valehtelee.+Tuoreempi+esimerkki+oman+järjenkäytön+stumppaamisvaatimuksesta+on+pedofiliasaralta,+jolloin+uhrin+parasta+ajatellut+vanhin+sai+moitteet+kun+potki+aisan+yli.<>Sitten+tämän+esim.+10-20+vuotta+kestävän+projekstin+jälkeen+hörppää+viiniä+ja+haukkaa+leipää+muistonvietossa+kevään+kynnyksellä.+Sen+lisäks+sun+pitää+olla+VANHA.><Ihmeen+laajasti+täälläkin+viitataan+kahden+sukupolven+oppiin,+vaikka+kyse+oli+jo+opin+sävellysvaiheessa+kolmen+(3)+sukupolven+opista.++FF+golas+1992-12-22+ja+FF+on+ollut+ajallinen+mittapuu+pääkonttorista+annetuissa+puhelinvastauksissa+aiheen+suhteen.++Jos+kovin+tiukille+asian+vetää,+niin+voidelluksi+”kakkossukupolveen”+oli+ilmoittauduttava+hörppimällä+ensimmäisen+kerran+viimeistään+kevään+kevään+1992+karkeloissa.++Kevään+1993+karkeloissa+ekan+snubin+ja+korpun+ottanut+on+paarialuokan+voideltu,+eli+kolmatta+sukupolvea,+joilla+Vt-seuran+mukaan+isopyörä+hankaa+otsaluuhun.Paariavoideltujen+moittiminen+on+moraalisesti+ala-arvoista,+koska+voideltujen+määrä+lähti+nousuun+jo+1960-luvulle+tultaessa,+jolloin+vuosittainen+poistumaprosentti+lähti+laskuun.++Oppisorvarit+ilmeisesti+puristelivat+skrebbanoitaan+toivoen+”taudin”+paranevan+itsekseen.++Asiaan+tartuttiin+vasta+kun+voideltujen+määrä+lähti+kunnolla+lukumääräiseen+kasvuun.++Vuonna+1978+voideltuja+oli+9762+(1994+oli+matalin+luku+8617),+jonka+jälkeen+2008+oli+luku+jälleen+9986.++Kolme+vuosikymmentä+oli+tilanne,+joka+oli+täydessä+ristiriidassa+sen+kanssa+mitä+jäsenistölle+esitettiin.Vt-seuralle+numerot+ovat+rakkaita,+joten+oppisorvarit+tiesivät+aivan+varmasti+tilanteen+oikein+hyvin+jo+1950-luvun+lopussa,+mutta+eivät+tehneet+mitään,+niinpä+homma+levisi+käsiin+viimeistää+2016,+jolloin+kasvuprosentti+edellisestä+vuodesta+oli+huimaavat+18,69+%.Miksi+kasteelle+meneviä,+joista+lähes+kaikki+ovat+hyvän+tahdon+ihmisiä,+ei+siis+”aikuisten+oikeita”+jehovantodistajia,+kuulustellaan+kastekelpoisiksi?++Eikös+voidellulla+ole+opillisesti+huomattavasti+merkittävämpi+asema,+joka+edellyttäisi+vielä+tiukempaa+valvontaa+pätevyydestä?
  5. Ihmetystäkerrakseen++2.1.2019+20:53<>Jeesuksen+kasteesta+3.5+vuoden+päästä+tapahtui+jotain,+en+tiedä+mitä+mutta+sama+3.5+vuotta+Jehovan+todistajat+laskevat+1914+syksystä+ja+mennään+vuoden+1918+puolelle+jolloin+Jeesus+vapautti+todistajansa+väärästä+uskonnosta.><Pienintäkään+osoitusta+Raamatun+Jeesuksen+näkymättömästäkään+käynnistä+jolloinkin+nykyaikana+jossain,+ei+ole+olemassa.++Sen+sijaan+Vt-seuran+mielikuvituksellinen+oppilyriikka+menee+tätä+rataa:1963+suomenkielellä+julkaistussa+kirjassa+viitataan+sekä+Raamatun+puhtaan+totuuden+tarjoilukanavaan+että+jumalan+virkamääräykseen+ja+esitetään+sellaisen+puuttuvan+muilta+kuin+jehovantodistajilta:”Mikä+on+Jumalan+’kanava’+puhtaan+Raamatun+totuuden+tarjoilemiseksi?++Tämä+kysymys+aiheutti+kiivaan+sanasodan.++Uskonnolliset+papit+tuomitsivat+C.T.+Russelin+ja+häneen+liittyneen+jäännöksen+sivistymättömiksi+vääriksi+profeetoiksi,+joilla+ei+ole+jumaluusopillista+koulutusta.++’Uskollinen+ja+ymmärtäväinen+palvelija’-luokka+osoitti+taas+puolestaan+rohkeasti,+ettei+kristikunnan+papeilla+ole+Jumalan+todellista+virkamääräystä+olla+hänen+saarnaajiaan+ja+että+he+eivät+ole+Jumalan+hengellä+voideltuja+evankeliuminpalvelijoita.”++(Pyhitetty+olkoon+sinun+nimesi,+sivu+315)Katsotaan+mitä+Vt-seura+ilmoittaa+raamatuntutkijoiden+yhteysajankohdaksi+Raamatun+puhtaan+totuuden+tarjoilukanavaan+ja+miten+raamatuntutkijat+havaitsivat+jumalan+virkamääräyksen:”Raamatun+ennustusten,+myös+Jeesuksen+oman+viimeisiä+päiviä+koskevan+ennustuksen,+huolellinen+tutkiminen+paljastaa,+että+‘Herran+päivä’+alkoi+historiallisena+vuotena+1914,+tosiaan+tämän+sukupolven+aikana!+Niinpä+juuri+vuonna+1914+Jeesus+palasi+näkymättömänä,+ilman+suuria+julkisia+eleitä+ja+vain+hänen+uskollisten+palvelijoidensa+tietäessä+hänen+paluustaan.+Tuona+vuonna+Jehova+antoi+Jeesukselle+käskyn+hallita+vihollistensa+keskellä.”++(Vartiotorni+15.+toukokuuta+1991+sivu+9)Tuosta+lainauksesta+herää+kysymys,+onko+tuo+-+Raamatusta+huolellisesti+tutkittu+-+teksti+niin+yltiörehellistä,+että+siinä+myönnetään+jonkun+toisen+ryhmän+edustavan+Jeesuksen+uskollisia+palvelijoita?++Vai+onko+tuo+-+Raamatusta+huolellisesti+tutkittu+-+teksti+on+niin+yltiövalheellista,+että+Vartiotorniseura+vääristelee+oppihistoriaansa,+johon+se+kehottaa+jehovantodistajia+tutustumaan?Kysymysasettelua+voi+lähestyä+esimerkiksi+sen+tosiasian+pohjalta,+että+opillisesti+Jeesus+oli+palannut+raamatuntutkijoille+jo+40+vuotta+aiemmin+ja+tuosta+vuodesta+(1874)+lähtien+oli+myös+eletty+Kristuksen+milleniumissa.++Vartiotorniseuran+oman+ilmoituksen+mukaan+vuosi+1914+tuli+Jeesuksen+opilliseksi+paluuvuodeksi+vasta+vuonna+1943:++Eli+kyseinen+oppilyriikka+voitiin+sävelletää+ja+sanoittaa+vasta+kun+Jeesuksen+paluuvuodeksi+oli+vaihdettu+vuoteen+1914.+<>En+kyllä+ymmärrä+koko+asiaa.><Mitään+vahinkoa+ei+synny,+koska+kyseessä+on+pelkkä+perusteeton+uskonnollinen+väite.
  6. P-H-A++2.1.2019+3:16<>Vain+sitä+juuri+nyt+mietin,+että+homoseksuaali+saa+olla,+kunhan+ei+toteuta+taipumustaan,+vanhin+sanoi+minulle.><Nuoruudessamme+oli+parannuttava+homoseksuaalisuudesta+kenttäilemällä.+tutkimalla+ja+käymällä+kokouksissa,+niin+ja+siis+rukoilua+unohtamatta.++Edelleen+kohtaa+tällä+palstalla+jt-tuntuisia+kommentteja+siitä+kuinka+nimikristityt+hyväksyvät+mm.+homoseksuaalisuuden.Todellisuudessa+Suomen+Luterilaisen+kirkon+piispojen+vuosien+takainen+julkilausumassa+on+aivan+sama+asenne,+jonka+Vt-seurakin+on+ottanut.Ja+nuoruuteen+palaamalla+muistan+kuinka+seurakunnassa+oli+homoseksuaali,+jonka+annettiin+olla+rauhassa.++Järjestihän+tuo+mustasukkaisuusdraamankin+kun+sai+toiselta+paikkakunnalta+tulleen+jt:n+muuttamaan+asuntoonsa+alivuokralaiseksi.++Pian+toispaikkakuntalaisen+oli+hankittava+toinen+kortteeri.++Draaman+syy+oli+se+kun+tämä+toispaikkakuntalainen+tapaili+sisaria.<>Kuinkahan+moni+on+ottanut+vaimon+salatakseen+mieltymyksensä?><Vaikea+sanoa,+mutta+kun+Kanadaan+nimettiin+Walter+Salterin+jälkeen+maanpalvelijaksi+Englannissa+jo+homoseksuaaliksi+tunnistettu+Percy+Chapman+(aka+Leo+Greenleesin+poikaystävä),+niin+asian+mentyä+liian+pitkälle+annettiin+lopulta+kaksi+vaihtoehtoa.++Joko+monoa+tai+sitten+avioliitto+naisen+kanssa+ja+konttorihommiin.++Percy+valitsi+jälkimmäisen,+ei+varmaan+helppo+valinta.Tarkistin+tossa+samalla,+niin+WTBTS:n+pääkonttorin+1969+homopuhdistuksessa+43+sai+monoa,+koska+olivat+jalkaväkeä+eikä+eliittiä.++Tutut+kahdet+punnukset+käytössä.