uskova.mies
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia4 aloitusta · 138 kommenttia
- Eihän sitä missän keilletä, kehoitetaan kyllä..........
Matt. 28<
" 18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Kuuntelin juuri nyt aamulla tuon puheen, kiihkotonta, raitista julistusta, johon ei ole muuta sanottavaa kuin aamen.
- Nyt toivonkin, ettet sotke keskenään luterilaisuutta ja evlut kirkon nykytilaa, alkaen monista piispoista- pappeihin, jotka siis julistavat "sitä toista evankeliumia", josta Raamattu meitä varoittaa.
- Mikäli luit linkin, huomasit varmaan myös tämän;
Yksin Jeesus.
Olen luterilainen siitä samasta syystä miksi olen kristitty. Se ei perustu valintaani vaan armoon. Luterilainen tunnustus asettaa Jeesuksen kaiken keskukseen, koska Raamattu tekee niin. Mikään muu tunnustus ei osoita samanlaista uskollisuutta Jumalan sanalle. Mikään muu tunnustus ei samassa määrin kirkasta Kristusta asettamalla hänet yksin uskon keskukseen. Luterilaisuudessa on todella kyse yksin Jeesuksesta! Isä Jumala pelastaa meidät Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen kautta. Pyhä Henki luo meihin uskon kirkastamalla Jeesuksen. Kasteessa me kuolemme ja nousemme ylös Jeesuksen kanssa. Ehtoollisessa saamme Kristuksen ruumiin ja veren. Pastorien työ on julistaa ja jakaa Kristuksen lahjoja. Rukoilemme Isää Jeesuksen kautta. Hyvät työt virtaavat Jeesuksen luottavasta sydämestä. Ristin kantamisen ja kärsimyksen keskellä katseemme on kiinnitetty Jeesukseen. Me odotamme iloisessa toivossa sitä päivää, jolloin näemme Jeesuksen kasvoista kasvoihin.
– Daniel Preus
Itse tulin aikoinaan (-79) tuhlaajapojan tavoin Isän tykö takaisin ja tajusin kristillisyyden olemuksen.
Minut oli kastettu lapsena Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, eli liitetty Jumalan lapseuteen.
Uudestisynnyin Hengestä, kuten Jeesus opettaa Nikodeemukselle Joh. evankeliumissa;
" 8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Tätä osaa ei kukaan ota minulta pois.
Myös kuuntelin puolella korvalla tuon saman lähetyksen, eihän Kalliala voi tietää ja eroitella puheensa alussa mahdollisesti niitä ihmisiä, jotka eivät ole uskossa.
Näin varmaan toimitaan kaikkien seurakuntien kokoontumisissa, jossa ollaan koolla Jeesuksen nimessä.
En tiedä mitä suuntausta edustat, mutta eikö esim. vapaissa suunnissa hyvin usein ole puhujina ihmisistä laidasta laitaan, ts. lapsista< aikuisiin ? - Sinä sanot noin, en minä :)
- Repe, käännäpä tuo toisinpäin ja mieti miten suhtaudut uskoviin ?
Pidät Raamattua satukirjana, halveksit väliin ihmisiä, jotka tunnustautuvat kristityiksi;" Mutta miksi? Siksi, että jos ja kun "uskominen Jumalan sanaan ja Kristuksen seuraaminen" pitää sisällään myös hyvin suuren määrän tieteen ja todistetun tieteellisen tiedon hylkäämistä, kieltämistä ja halveksintaa, odotatteko te tosissanne että teitä silloin voitaisiin pitää jopa fiksuina?"
Odotat arvostusta, mutta olet valmis halveksimaan ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan ja omien sanojesi mukaan, "haet tästä viihdearvoa" elämääsi ?
Nyt huomautan, en tarkoita trolleja. - Aamen Bibeln :)
- Molemmat olivat ensinnäkin katolilaisia ja molemmat ovat uskonpuhdistajia, erot johtuvat opillisista skismoista, jotka taas ovat enemmän tai vähemmän pääosissa kaikissa ns. vanhakirkollisissa piireissä.
Samantapaisia painotuseroja on myös vapaimmissa suunnissa ja mikä mielestäni "hauskinta", kaikki uskovat samaan Jumalan Sanaan. - Älähän nyt asiasta mitään tietämätön elämöi, yhtään seurakuntalaista ei ole koskaan erotettu kirkon puolelta, en ole ainakaan mitään tuollaista kuullut.
Oma lukunsa on sellaiset papit, jotka ovat toimineet kirkkojärjestystä vastaan, eikä heiltäkään ole evätty seurakuntaan kuulumista.
Tuo otsikkosi koskee siis lähinnä itseäsi jostain kummasta syystä, et ole edes kirkon jäsen, mutta kannat asiasta kuitenkin huolta ? - po. pilvin pimein...
- Eihän+kirkko+hajoa+vaikka+sieltä+nyt+nämä+vouhkaajat+eroavatkin,+niiden+mahdollisesti+vihkivien+pappien+vanavedessä,+jotka+erotetaan.
Konservatiivit+eivät+luovu+isien+kirkosta,+koska+Jumalan+sana+kehottaa+pysymään+seurakuntayhteydessä+muihin+kristittyihin,+"yksinäinen+puu+ei+kauaa+pala".
Raha+ei+ole+meille+konservatiiveille+pointti+kirkossa+pysymiselle,+kuten+viittasit,+mutta+yhteys+on,+mitäpaitsi+jokainen+pulittaa+kirkollisverona+sen+n.+1,5-+2%,+joten+heittosi+on+vailla+pohjaa.
Tallaista+pohtii+pappisliittokin,+eli+toppuuttelee+näitä+radikaaleja,+jotka+aikovat+rikkureiksi;
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/pappisliitto_vihkiminen-55348
Sateenkaariväki+voisi+perustaa+oman+kirkkokuntansa,+nythän+heille+löytyisi+pappejakin+sitämukaa,+mikäli+alkavat+sääntöjä+rikkomaan,+piispankin+saisivat+viedä+mukanaan.
Itse+kirkkotilat+varmaan+löytyisi+vapaista+liikehuoneistoista,+joita+on+stadissa+pilvin+pimeimein+vuokrattavana. - Tokihan minä termin tunnen, sekä määritelmän, mutten tunne yhtään fundamentalistia, enkä usko sinunkaan tuntevan.
http://www.aa.fi/index.php
Tunnen toki monia ihmisiä, jotka ovat yrittäneet ja onnistuneetkin raitistumaan AA- kerhon kautta, heissäkään ei ollut yhtään fundamentalistia. - Tiedät hyvin, että ulkopuolelta ei voi vaikuttaa muuten, kuin mielipiteellään esim. tällä foorumilla.
Mutta mielipiteellään voi vaikuttaa sisältäpäin, mitä siellä tapahtuu. - Ethän sä kenenkään peräpukamista kai mitään tiedä, eikä tuollainen puhe kuulu uskovan sanastoon, vaikka kuinka inhoaisi, eihän ?
Nämä mainitsemasi kapinapapit joutuvat "hyllylle" vähäksi aikaa ja mikäli jatkavat tämän jälkeen kapinointiaan, jotuu etsimään muita hommia.
Kirkkolaki on selvempi, mitä esim. piispat anatavat ymmärtää ulosanneissaan, sitä eivät kapinapapit ohita.
Ps. voisit puhua vähän nätimmin...... - Ethän sä kenenkään peräpukamista kai mitään tiedä, eikä tuollainen puhe kuulu uskovan sanastoon, vaikka kuinka inhoaisi, eihän ?
Nämä mainitsemasi kapinapapit joutuvat "hyllylle" vähäksi aikaa ja mikäli jatkavat tämän jälkeen kapinointiaan, jotuu etsimään muita hommia.
Kirkkolaki on selvempi, mitä esim. piispat anatavat ymmärtää ulosanneissaan, sitä eivät kapinapapit ohita.
Ps. voisit puhua vähän nätimmin...... - Jokainen voi ajatella asiasta niinkuin haluaa ja kyllä täälläkin on ollut muistaakseni siitä puhetta, ettei sitä kaikki hyväksy.
Minäkin käyttäisin sitä varmaan silloin, mikäli kirjoittaisin isisistä jotain. - Tätähän vähän hainkin, olet silti muiden mukana sanontaa hanakasti käyttänyt, vaikka et löydä sille minkäänlaista määritelmää ?
"fundamentti perusta. funkis = funktionalismi. funktio tehtävä, tarkoitus; (matematiikassa) kuvaus siitä, miten suure riippuu muista suureista; suureen riippuvuus .."
Sanana fundamentalisti on ainakin itselleni kirosanaan verrattava pilkkanimitys ja siihen tarkoitukseen sinäkin sitä ilmeisesti käytät ?
Tunnen monia konservatiivejä, jotka ajattelevat asiasta samalla tavalla ja silloin kun tuota nimitystä käytetään, en osallistu niihin keskusteluihin, koska oletusarvoisesti se ei rakenna ketään. - Selitäs nyt vähän sitä kuvaamaasi "fundamentalistista" Raamattutulkintaa ?
- Selitäs nyt vähän sitä kuvaamaasi "fundamentalistista" Raamattutulkintaa ?
- Juuri näin, ne jotka tästä asiasta eniten melskaa, eivät edes kuulu kirkon jäsenistöön, kuten nyt tässäkin ketjussa.
Pappi kuitenkin sitoutuu jo pappisvalassaan noudattamaan kirkkojärjestystä ja ennenkaikkea Raamattua ylimpänä auktoriteettina, tähän hän on valassaan sitoutunut.
Sooloilu johtaa sanktioihin, joista aikaisemmin kirjoitin.