uskova.mies
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia4 aloitusta · 138 kommenttia
- Yhä vaan jaksat tätä samaa, jopa ilmeistä valhetta levittää täällä.
Se löytyi- kampanjassa oli mukana varmaan enemmän luterilaisia seurakuntia, mutta myös vapaita suuntia, mutta mitä sitten.
Sinä joka näitä kirjoittelet, et ole kristitty, vaan pahantahtoinen trolli.
Etkä osaa varmaan edes hävetä. - Aamen, Jeesuksen sovitustyö ristinpuulla antoi jokaiselle ihmiselle mahdollisuuden liittyä Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskoivat että vain Jeesuksen kautta pelastutaan. Joh. 3: 16.
- Aika pitkälti joo...
Tunnen kyllä vielä toistaiseksi myös pappeja, jotka ovat kutsuttuja palvelustehtävään, mutta vähenevässä määrin, valitettavasti...
Tässä linkissä nyt jo emeritus Piispa Soramies kertoo selvällä suomen kielellä, ketä on kutsuttu seurakunnan paimeniksi/ kaitsijoksi...
https://kyyhkynen.tyt.fi/ilmeisen-soveltumaton-papiksi/
kiihtyvällä vauhdilla evlut kirkko menee alaspäin, kute tästä Papisto ohjelmasta voimme todeta...
Sääliksihän minua käy nämä reppanat, kuten nyt tämä vesilahden transu, vai mikä lienee...
Ainoa papiksi soveltuva on ohjelmassa Tarvo, mutta menisi käymään parturissa, nyt on kuin joku ituhippi, hiivaletteineen... voi voi...
minkähänlainen eropiikki näiden Papisto- ohjelman lähetyksillä tulee olemaan ???
T: U.m - Juuri näin, eikä sitäpaitsi Raamattu tunne koko naispappeutta, 1.Tim. 3.
1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan,
3 ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne,
4 vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina;
5 sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?
6 Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi.
7 Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan.
8 Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä,
9 vaan sellaisia, jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa.
10 Mutta heitäkin koeteltakoon ensin, sitten palvelkoot, jos ovat nuhteettomat.
11 Samoin tulee vaimojen olla arvokkaita, ei panettelijoita, vaan raittiita, uskollisia kaikessa.
12 Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon mies, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva. - Jännittämään = jankuttamaan.
- Älä jauha jatkuvasti pa***a, kun et tunnu tietävän Raamatusta mitään.
Siteeraat jatkuvasti vanhaa liittoa, joka loppui Jeesuksen toimintaan, tyyliin katso mikä on vanhaa, on kadonnut ja uusi on sijaan tullut.
Ts, vanha liitto on juutalaisten omaama liitto ja Jeesus aloitti uuden liiton, viimeisellä aterialla, ennen Hänen ristiinnaulitsemista.
Hän nosti maljan ja sanoi:" tämä on uusi liitto minun veressäni".
Mikäli tulet vielä aloittamiini ketjuihin jännittämään tällaista samaa shaibaa, teen joka kerran ylläpitoon sinusta ilmoituksen, asiattomista kirjoituksista. - Ensimmäinen evlut kirkon edustaja, piispa Seppo Häkkinen, puolustaa Räsäsen, sekä kaikkien muidenkin sanan-ja uskonvapautta tässä avajaispuheessaan kirkkopalvelut päivillä.
Olen pitänyt häntä aina vilpittömänä kristittynä, kuten tästäkin käy ilmi.
https://www.mikkelinpiispa.fi/puheet/avauspuhe-kirkkopalvelut-ryn-valtuuston-kokouksessa/ - Arvasin, että aivan turha sulle on mitään sanoa, koska se luetun ymmärrys, mot.
- Miten sen luetun ymmärtämisen laita olikaan ?
Jeesus sanoo tuossa linkkaamassani vuorisaarnan kohdassa näin;
"17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut"
Etkö sinä myöskään ymmärrä, miksi Jeesus kuoli ristillä ?
Tämä jos mikä on kristinuskon ytimessä ja sen voi ilmaista yhdellä jakeella;
Joh. 3: 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Ellei näin olisi, ei kukaan voisi pelastua ja paeta Jumalan tuomiota.
Ihmettelen asiaa siksi, koska tiedän (muistan)sinun kertoneen, että olit "uskossa" kun olit avioliitossa ja olit käynyt jotain Raamattu- koulujakin. - Ei ole liioin todisteita siitäkään, että olisi perunut puheitaan, kun vuorisaarnassa ilmoittaa allekirjoittavansa lain.
Matt. 5: 17- 18. - "Tietty porukka yrittää hämmentää, mutta meidän tulee vaan loputtoman kärsivällisesti palauttaa keskustelu itse aiheeseen."
Täysin samaa mieltä, tottahan tämä blogi aiheuttaa näissä palstan ****an jauhajissa hämmennystä, koskapa Juurikkala on entinen ateisti, joka tuli uskoon ja luki itsensä teologian-, kauppa-, sekä oikeustieteiden tohtoriksi.
Tämä käy ilmi tuolta ylempää linkkaamastani Kirkko ja Kaupunkilehden haastattelusta, ajassa; 18.05.2021 16:20.
Pyydän myös asiallisia kirjoittajia ilmoittamaan ylläpitoon näistä häiriköistä, joilla ei tunnu olevan mitään asiaa. - Oletko muuten lukenut tuon ko. blogin ja ylipäätään, oletko lukenut kaikki ne syytteet ja asiavirheet, joita Toiviaisen virallisessa syytekirjelmässä lukee ?
Blogista löytyvät kaikki, myös ne virheet, joita Toiviainen esittää.
Täällä pokkana olet kuitenkin "päättänyt", mikä menee oikeudessa läpi, mikä ei ? - Hei, minä en ole tuo jankuttaja, hymiöpelle jne...
Sanon kaiken sanottavani joko kirjautuneena tai kirjoituksen lopussa rekatulla nimelläni.
Sanon uudelleen, ellei sinulla ole itse asiaan/ aiheeseen mitään sanottavaa, niin älä tule jankuttamaan, sama tietysti koskee tuota hymiöpelleä. - Niin minustakin ja kiitos asiallisesta vastauksesta.
- Menkää muualle jankuttamaan
- Juurikkala on oikeus/ja kauppatieteiden tohtori, teologian tohtoriuden myötä, ei siis ihme, että tuntee lakitekstit hyvin.
Kirkko ja kaupunki lehti teki hänestä jutun vuosi sitten, tämä on mielenkiintoinen artikkeli;
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/aidin-yliluonnollinen-kokemus-vei-pohjan-oskari-juurikkalan-materialismilta-nyt-han-kilvoittelee-opus-dein-pappina - "Raamatussa ei ole määrätty, että papin pitää jakaa ehtollinen. Sen saa jokainen kristitty nauttia ihan itse."
Juuri näin, Jeesus sanoo viimeisellä ehtollisella opetuslapsilleen, " niin usein, kun te niin teette, tehkää se muistokseni. Luuk. 22.
17 Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: "Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne.
18 Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee."
19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
20 Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Tämän jälkeen Jeesus ei puhu papeista mitään, vaan ihan jostain muusta, lue jae 22.
Kirkko on ominut Jeesuksen muistoaterian itselleen, voit siis turvallisin mielin viettää sitä lähipiirissä ja kiittää Jumalaa, että Hän pitää meistä huolen, kaikkina aikoina. - Äläs nyt Lievonen (uudestikastaja) höpise omiasi, eikö kukaan ole kertonut sinulle;" yksi usko, yksi Herra, yksi kaste " ?
Ef. 4:5
"yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;"
Nää tällaiset kirjoitukset;" Kuten tiedämme Matt 28 alkuperinen ilmoitus on. Menkää ja opetuslapseuttakaa kaikista kansoita ja kastamalla ", on teidän uudestikastajien erikoisuuden tavoittelua, jolla haette porukoihinne "käännynnäisiä", josta Jeesus sanoo kohtalaisen kovasti;
Matt. 23:15
Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Tästä Lievoset on vielä vastuussa. - Miksi kirjoitat shaibaa ?
Tässä Paavalista, kun hän vainosi kristittyjä, ja kunkas sitten kävikään ?
Apt. 9:
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
Saul siis ihmetteli vieläkin, hän oli todellinen kristittyjen vainoaja, mutta Jeesus puuttui siihen;
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
Paavali siis oli entinen kristittyjen vainoaja, näin Herra voi laittaa pahankin palvelemaan omia tarkoituksiaan. - Niin Repe, satakunnankansa eikä oikeastaan mikään vastaava taho ei pysty eikä voi määritellä Raamatun sisältöä eikä kristillisyyttä, tähän pystyy ihminen, joka on ottanut Jeesuksen sydämeensä, tässä samalla määritelmä kristitystä ihmisestä.
Jeesus jäähyväispuheessaan sanoi jotenkin, että löydänkö uskoa, kun tulen takaisin ja siltähän tämä on näyttänyt jo kauan, ...tiesi asian....
Mitähän mahdat tarkoittaa "aitouskovilla" ?
(termi on outo)