uskova.mies
Lisää vapaa kuvaus.
uskova.mies
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia4 aloitusta · 138 kommenttia
- Tässäkin perustietoutta klassisesta kristinuskosta (ekumeeninen näkemys).
http://uskojarukous.fi/t/mita-on-klassinen-kristinusko/268 - Pertsa, lue huolella tuo Peltolan selitys Johanneksen evankeliumista, olen jokseenkin samaa mieltä Peltolan kanssa, keskustellaan sen jälkeen, kun olet linkin lukenut ?
http://rovasti.fi/node/78 - Vaikea tähän on muuta sanoa kuin, aamen.
Täällä tosiaan on monenlaista selittäjää luterilaisesta opista, monet eivät tunnu vaivautuvan ottamaan asiasta selvää, kiitos Bibelin, että kokosit nämä tänne, kaikkien luettavaksi. - Ristin työhön uskomalla, eli Jeesuksen sovitustyöhön, jossa Hän sovitti kertakaikkisesti kaikkien ihmisten synnit.
Ne joiden synnit Jeesus antaa anteeksi, niitä ei ole, mutta pitää muistaa, " mene, äläkä enää syntiä tee. Jeesus).
Näin kävi myös ristin ryövälille, jonka Jeesus armahti ristillä ollessaan.
Pelastus kuuluu siis myös ryöväreille, jotka katuvat ja tekevät parannuksen, eivätkä jatka syntejään. - Tottahan sinä kirjoitat ja jospa nyt hakitsisit tuota lähtöäsi uudelleen, koskapa kirjoituksesi toisi tänne lisää entisiä vakiokirjoittajia, joita on pitkästä-aikaa välillä ollutkin.
Tänne tarvittaisiin tosiaan moderointia, joka poistaisi nuo asiattomat kommentit ja muut navanalus höpinät.
Näin uskon monien muidenkin ajattelevan. - Tottahan sinä kirjoitat ja jospa nyt hakitsisit tuota lähtöäsi uudelleen, koskapa kirjoituksesi toisi tänne lisää entisiä vakiokirjoittajia, joita on pitkästä-aikaa välillä ollutkin.
Tänne tarvittaisiin tosiaan moderointia, joka poistaisi nuo asiattomat kommentit ja muut navanalus höpinät.
Näin uskon monien muidenkin ajattelevan. - natanel, aamen.
Meille on annettu vain yksi ainoa evankeliumi, jota meidän tulee julistaa; Jeesus Kristus, Joh.3: 16.
Kuuntelin eilen Olavi Peltolan Raamattutunnin juuri tästä aiheesta ja suosittelen sitä äsken kääntyneille, sekä jo kauemmin uskossa olleille.
https://www.youtube.com/watch?v=kNeAUEwCr0E - "Oletan että minun pitäisi olla kanssasi kaikesta aivan samaa mieltä, jotta sinä hyväksyisit muut kristityt?"
Sinäkö olet siis "mittari" joka mittaa toiset kristityt ?
Nää sun heitot on koomisia :)
Oikeassa olemisesi saa huvittavia piirteitä ja tätä on nähtävästi turha jatkaa... - Eikö sitä saisi sanoa, että kommenteistasi tulee sellainen kuva, ettei ne vastaa Raamatun opetuksia, eikä luterilaisuudessa tunnustuskirjoja ?
" Jos sinä koet olevan vallassasi käännyttää ihmisiä poispäin Jumalasta, tee niin. Varmaan tiedät mitä olet tekemässä?
Ehkä sinulle on annettu Jumalan valta päättää keitä saa hyväksyä kristityksi ja keitä tulee häätää pois? "
Aivan käsittämätön väite, voitko perustella ?
Wikistä et löydä perusteltuja totuuksia Raamatun teksteille.
Joku mainitsikin, että olet kehitellyt omanlaisesi jumalan, jonka mukaan asioita käsittelet, tästä olen samaa mieltä.
Tarkoistushakuisesti komppaat ateisteja, etkä löydä Raamatun sanan vesittäjistä mitään ristiriitaa, väitän edelleen, ettet ole kohdannut elävää Jeesusta, tällainen kuva sinusta ainakin minulle muodostuu.
Room. 10:10
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. - www.kolumbus.fi/~w462389/tahto/ehdoton.htm
Tässä tuo Haipolan selitys. - Asia on niin mielenkiintoinen, että aloin myös tutkimaan synergismiä ja vaikka kirjoititkin tämän Maallikolle (joka myös itse olen) löysin tällaisen Petteri Haipolan selityksen synergismistä;
Ehdoton armo ja synergismi.
Vaikken Haipolan (r.i.p -14) kaikkia kirjoituksia allekirjoitakaan, niin tämä synergismi on mielestäni oikein selitetty.
------------------------
Tällainen määritelmä löytyi myös;
" Synergismi on teologiassa oppi Jumalan ja ihmisen yhteisvaikutuksesta ihmisen kääntymyksessä Jumalan puoleen. Ihmisen oma toiminta ja käyttäytyminen vaikuttavat hänen eskatologiseen pelastumiseensa. Synergismiä kutsutaan myös voluntarismiksi (lat. voluntas, tahto)."
Se, että tuo tahtotila on oikeassa suhteessa Jumalaan, ettei jouduta lainalaisuuteen, on monille vaikeaa. - Mummo, kaikenkaikkiaan esityksesi jostain luterilaisuudesta on puuta heinää, jos ymmärrät vertauksen ?
Olet varmaan luterilainen, koska olet liittynyt luterilaiseen kirkkoon, mutta tämä ei tee sinusta luterilaista kristittyä, nyt olet siis jäsen (veronmaksaja), mutta ei se sinusta tee kristittyä Jeesuksen seuraajaa ?
Voit olla asiasta mitä mieltä haluat, mutta tämä ei kai liiemmin auta asiaa, mitä kristityllä tarkoitetaan ?
Kuuntelet ja miellyt liberaalipappien ajatuksiin, mutta onko sulla oikeasti kompetenessiä uskosta osttomana arvostella sitä ???
Sinut olen tiennyt siitä lähtien, kun aloitit kirjoittelemaan kk- palstalle,eli tietämyksesi näistä asioista on puhdas nolla !!!
Kova olet selittämään evlut- pappien harhaaan johtavia kirjoituksia, mutta yhtään omaa mielipidettä sinulta ei ole tullut esille.
Lainaat wikipediaa, ikäänkuin se olisi sinun "raamattusi" ?
Sanon nyt näin, tämän kymmenen vuoden, (ainakin) kokemuksella, sulla ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa ja yksistään kirkkoon liittyminen ei todellakaan tee sinusta kristittyä, olen puolestasi pahoillani :(
Kristitty ihminen on samaa mieltä Jeesuksen opetustun kanssa, sitä ei sinusta löydy hakemallakaan. - " Ratkaisuoppi, jonka mukaan ihmisen tulee tehdä hengellnen ratkaisu kääntymisestä Jumalan puoleen (=antaa elämä Jeesukselle), on mahdoton sillä Jeesuksen sanoin kukaan ei voi omassa voimassaan lähestyä Jumalaa vaan vaaditaan että Jumala häntä Pyhän Henkensä kautta vetää, kutsuu ja ylösvalaisee. Väkisin vaadittu, mekaanisesti tehty "ratkaisu" ei olekaan muuta kuin ihmisten vaatimuksiin taipumista. Uskoon ei voi kukaan vain "ruveta", vaan oikea sydämen usko on kallis lahja joka annetaan anovalle armosta, ilmaiseksi, Jeesuksen Kristuksen armotyön perusteella.
Tämä mulle tulee mieleen tästä mitä sanot ja jonkunverran olen asiaan myös törmännyt.
Matt.23: 15.
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!" - Ajattelen asioista samalla tavalla......
Enkä pane hanttiin, vaikka mekin nähtäisiin ;) - Otan myös osaa isäsi kuoleman johdosta, nämä ovat asioita, joita jokainen kohtaamme elämämme aikana.
Vilppu tuolla ylempänä asiaa hyvin osasikin jäsennellä, ota aikaa ajatuksillesi ja tosiaan, antakaa sitä myös toisillenne.
Hienoa, että olet löytänyt Jeesuksen elämääsi, tämä on arvokas asia sinulle, siitä ei kannata luopua ja tuskin niin olet tekemässäkään.
Tuota papiksi ryhtymistä kehottaisin sinua kuitenkin miettimään vakavasti, Raamattuhan kertoo siitä hyvin selkeästi, kenelle seurakunnan paimenen virka on tarkoitettu;
1.Tim.3 luku kokonaan, jossa apt. Paavali ohjeistaa nuorta Timoteusta, sekä muistakin seurakunnan palvelijoiden viroista.
Tähän kirjoitukseesi vastasi periaatteessa tähän saakka lähinnä ateistit, jotka eivät tietenkään ymmärrä edes uskoontulemistasi, kuten huomaat.
Tämän kaiken sanon veljellisesti rakkaudella, olen itse saanut olla Jeesuksen seuraaja 35v, enkä ole katunut tuota aikaa hetkeäkään, ainut mitä olen joskus katunut, että en aijemmin ymmärtänyt, mistä olin jäänyt paitsi, tulin uskoon 25v.
Jokatapauksessa siunausta elämääsi, päätit sitten mitä tahansa. - Mummo, monet tuntuvat hakevan ainoastaan sitä, että saavat "ruokaa" agendalleen, mitä nyt kukakin hakee....
" Taitavimmat " hakevat joskus, jopa" kirroitusvihneet" siihen, mitä kirjoitellaan, pilkun tarkasti ;)
En allekirjoita uskovien kirjoituksiksi selviä trollauksia, joissa pyritään käymään kiinni henkilöön, kun itse asia loppuu.....
Vanha sanonta kuuluu, että "meitä on moneen junaan, paljon jää vielä asemillekin"......
Tarkoitin juuri tuota, että voi tekeytyä vaikka miksi, kun haluaa trollata ja tämä ei palvele keskustelupalstalla ketään muita, kuin tuota onnetonta trollaajaa, niihin ei vaan kannata lähteä mukaan, vaan ohittaa... - Kristinuskoakin levitettiin miekalla, mutta näinkö Jeesus neuvoi, miten evakeliumia tulee levittää ?
Kun Jeesus vangittiin Getsemaneissa, Pietari löi ylipapin palvelijalta korvan pois miekalla, mitä Jeesus sanoi ?
" Pietari, pistä miekka tuppeen, sillä joka miekkaan tarttuu, se miekkaan hukkuu ", näin Raamattu meille puhuu...
Tarkoitan sitä, että minkä/ja/tai nimissä voi esiintyä agendansa vahvistamiseen, niinkuin tuntuu tyylinä olevan, ketä tällainen palvelee ?
Trollia, joka nauttii huomiosta. - Yleistätköhän nyt tarpeettomasti ?
Täällä nykysin kirjoittelee monenkirjava joukko henkilöitä, jotka havaintojeni mukaan käyttää häiriköintinsä keppihevosena kristityistä- ateismiin, omaan agendaansa sopivaa roolia.
Kaiken takana on trollaus, jolla pyritään saamaan aikaan tilanne, että keskustelu aiheesta loppuu ja menee trollin ohjaamaan suuntaan.
Silloin trolli pääsee maaliinsa, kun saa huomiota, olipa se positiivistä tai nefatiivista, huomiota kuitenkin, näistä tulee tämänjälkeen eipäs- juupas ketjuja ja itse asia jää keskustelematta.
Jokainen voi itse vaikuttaa siihen, minkälainen palstan taso on, jättämällä selvän trollauksen huomiotta ja vastata vain asiallisiin viesteihin.
Älä ruoki trollia.