Vapaa kuvaus

Mielenkiinnon kohteita esim. musiikki, elokuvat, historia, askartelu, kirpputorit, luonto, sanaristikoitten teko Kappaleita:

The Marmalade "Reflections of my life" (1969)
https://www.youtube.com/watch?v=zqUDRkO93DA

Free "Mourning sad morning" (1969)
https://www.youtube.com/watch?v=LlgpGyxZe_w

Mott the hoople "Wrong side of the river" (1971)
https://www.youtube.com/watch?v=yML5h4ik8WI

Bad Company "Fade away" (1976)
https://www.youtube.com/watch?v=VMdTEDzXxrM

Rory Gallagher "Overnight bag" (1978)
https://www.youtube.com/watch?v=PhlSO9_OJxk

Slade "Lock up your daughters" (1981)
https://www.youtube.com/watch?v=v6-TnTFH2NY

Oasis "Don´t look back in anger" (1995)
https://www.youtube.com/watch?v=r8OipmKFDeM

Bernie Marsden "Place in my heart" (2003)
https://www.youtube.com/watch?v=digfqX4EpDc

Jet "Look what you´ve done" (2003)
https://www.youtube.com/watch?v=aV36Yp1UvJI

Antti Kleemola "Auta mua" (2006)
https://www.youtube.com/watch?v=Dls9UXv1aJU

Joe Bonamassa "Different shades of blue" (2014)
https://www.youtube.com/watch?v=Z3_GOk36JD0

Dirty honey "When I´m gone" (2019)
https://www.youtube.com/watch?v=I8ygfX0BavM

Paul Rodgers "Midnight rose" (2023)
https://www.youtube.com/watch?v=v5wQoxmIvmc

Jos haluatte kuulla jonkun kappaleista, kopioikaa nimen alapuolella oleva osoite netin ositekenttään.

Aloituksia

285

Kommenttia

14096

  1. Näinpä,+vaikka+itse+kyllä+noudatan+annettuja+hygieniaohjeita,+vaikka+kädet+kuivuu+ja+on+jopa+haavoilla.+Noudatan+muutenkin+ilman+koronaakin+ohjeita+niin+pittkälle+kuin+on+järkevää+ettei+tule+sanktiota+tai+liikaa+sanktiota,+mutta+välillä+tuntuu,+että+nyt+on+alettu+jo+nipottamaan+ihan+pienistäkin+asioista.+En+tykkää+nykyajan+uutisoinnista,+se+on+monesti+liian+sensaatiohakuista+ja+hysterisoivaa,+etenkin+jos+puhutaan+niinsanotusta+keltaisesta+lehdistöstä+eli+juorulehdistöstä.+Välillä+tuntuu+kuin+oltaisiin+jossain+elokuvassa+tai+teatteriesityksessä,+kun+asiat+ovat+niin+epätodellisia+ja+paikkoja+joutuu+vähän+väliä+desinfioimaan,+ihan+kuin+tämä+olisi+jotain+tieteiselokuvaa.+Enää+puuttuu+vain+lääkäri+ja+hoitajat,+jotka+ovat+avaruuspuvun+kaltaiset+asut+päällä+ja+menevät+eristettyihin+koppeihin+käytävää+pitkin+hoitamaan+niihin+eristettyjä+potilaita.+Tietystikään+en+halua+kauheasti+vitsailla+tästä+tilanteesta,+sillä+on+tämäkin+tauti+riskiryhmään+kuuluville+vakavampi+asia,+kun+joillekin+riskiryhmäläisille+voi+olla+jo+ihan+tavallinen+flunssakin,+kun+vastustuskyky+on+heikennyt.+Mutta+välillä+tuntuu+kuin+ihmisille+haluttaisiin+sanoa,+että+eletään+samanlaisia+aikoja+kuin+keskiajalla+riehunut+mustasurma,+I+maailmansodan+jälkeen+tullut+Espanjantauti,+1980-luvun+aidsepidemiat+tai+keskiajalla+ja+vielä+jonkun+aikaa+sen+jälkeen+esiintynyt+spitaali+tai+isorokko+tai+joissain+Afrikan+osissa+välillä+puhkeava+ebola.+Täytyy+muistaa,+että+jos+nämäkin+mainitsemani+taudit+tai+ainakin+osa+niistä+on+saatu+selätettyä+ja+ainakin+saadaan+välillä+kuriin+ja+aidsiinkin+on+kehitetty+toimiva+lääke,+jolla+T-soluarvot+saadaan+pysymään+nollassa+ja+ihminen+reilassa+ja+elinkykyisenä,+niin+tästäkin+selvitään+ja+tämänkin+tilanteen+keskellä+voi+elää,+ainakin+niin+paljon+kuin+sallitaan.+Nykyään+on+sitäpaitsi+parempi+hygienia+ja+on+lääkkeitä+ja+rokotteita,+että+taudit+eivät+samalla+tapaa+pääse+jylläämään+kuin+ennen+vanhaan.+Ennen+ja+jos+puhutaan+vielä+satoja+vuosia+sitten+olleesta+menneisyydestä+tautien+tullessa+ei+aina+edes+ryhdytty+mihinkään+toimenpiteisiin.+Kun+isorokko+tuli,+se+oli+ihmisille+vain+yksi+tauti+muiden+joukossa+ja+koska+se+oli+lähes+vuosittainen+vieras,+arkipäivää+ja+siihen+oli+totuttu.+Ennen+elämässä+oli+vaaranpaikkoja+ihan+elämän+ensihetkistä+lähtien+ja+niihin+totuttiin.+Nykyään+monilta+on+unohtunut+tämä+asia,+kun+pahat+kulkutaudit+on+saatu+suurimmasta+osasta+maailmaa+selätettyä+ja+yleiseen+turvallisuuteenkin+kiinnitetään+enemmän+huomiota.+Lapset+eivät+pääse+kaatumaan+enää+takkaan,+portaat+asunnoissa+ovat+paremmat,+luteita+ei+pyöri+joka+asunnoissa,+suolistoloisia+ei+ole+enää+monella+ihmisellä+yleisesti+jne.+Samaan+aikaan+jotkut+bakteerit+ovat+tulleet+vastustuskykyisiksi+joillekin+lääkkeille,+kuten+joillekin+antibiooteille,+koska+nykyään+vaikka+hygieniataso+on+parempi+monet+siivoavat+asuntojaan+liian+desinfioivilla+pesuaineilla,+lääkärit+määräävät+liian+usein+antibiootteja+vaivoihin+kuin+vaivoihin,+lapset+eivät+enää+samalla+tapaa+altistu+maaperän+bakteereille+ja+homeille+kuin+ennen+ja+joillakin+ruokavaliokin+on+köyhtynyt,+joten+ei+ole+ihme,+että+allergiat+ovat+lisääntyneet+ja+muut+vaivat+ja+siksipä+joillekin+ihan+tavallinen+flunssakin+voi+olla+isompi+asia+ja+vaatia+pitemmän+hoitoajan+kuin+muuten+vaatisi.+Se+mitä+tämä+korona-aika+voisi+opettaa+on+se,+että+mietittäisiin+enemmän+mikä+on+tarpeellista+hygieniaa+ja+mikä+liikaa+jynssäämistä,+miten+voisi+omaa+vastustuskykyään+ja+jos+lapsia+heidän+vastustuskykyään+parantaa,+tarvitseeko+esimerkiksi+joka+välissä+kieltää+möyrimästä+mullan+ja+hiekan+seassa,+jos+esim.+jäykkäkouristusrokotus+yms.+normirokotteet+voimassa,+voisiko+ruokavaliota+jotenkin+monipuolistaa+yms.+ja+miten+voisi+toimia+luovemmin,+jos+esimerkiksi+joku+ruokatarvike/tavara+on+loppu+ja+ei+pääse+syystä+tai+toisesta+ostamaan+sitä+tai+on+sellainen+aika,+ettei+kaupasta+saa+tavaraa.+Nyt+olisi+esimerkiksi+viime+sotien+aikaiset+ruokaohjeet+ja+muut+niinsanotut+tuunausohjeet+käyttökelpoisia.+Jotkut+ihmiset+vähättelevät+esimerkiksi+vaatteiden+tuunausta+tai+sitä,+että+tähteistä+loihditaan+uusia+aterioita+tai+keksitään+jostain+vanhasta+tavarasta+uutta,+esim.+askarrellaan+puutarhaan+kukkapurkkeja,+askarrellaan+kaikenlaisista+vanhoista+korteista+ja+nauhoista+ja+vanhoista+kalentereista+uusia+kortteja+jne.+Mutta+ei+kannattaisi.+Sitä+ei+koskaan+tiedä,+edes+nykymaailmassa+milloin+joku+vaikea+aika+tulee,+jolloin+ei+ole+esimerkiksi+tarpeeksi+tavaraa+ja+ruokaa+saatavilla,+koska+me+hmiset+emme+voi+loppupeleissä+ennustaa+tulevaa+kovin+kauas.
  2. Mua+alkaa+jo+vähän+tympäistä+tää+ainainen+koronauutisointi.+Kyllä+noudatan+sääntöjä,+pesen+käsiä(jo+ennen+koronaa+mulla+ihan+hyvä+hygienia+ja+eipä+mun+tarttenu+kauheesti+muuttaa+mun+tapoja+tän+takia,+mitä+nyt+käsidesiä+laittaa+mitä+en+yleensä+tavallisesti+käytä+enkä+tavallisesti+kauheasti+desinfioi+muitakaan+pintoja+kunhan+vain+lakaisen+ja+luuttuan+lattioita+ja+pesen++normaalisti+muitakin+paikkoja+kuten+esim.+wc-pönttö+ja+lattiakaivo)+ja+käytän+käsidesiä,+jos+tarvitsee+ja+jos+oikein+tarve+vaatii+desinfioin+paikkoja,+mutta+käyn+kaupassa+jos+joku+ruokatarvike+on+mulla+loppu+tai+tartten+jotain+iltapalaks+tai+seuraavaks+päiväks.+Matkustan+myös+linja-autolla,+koska+mulla+ei+autoa+eikä+edes+ajokorttiakaan+eikä+tällä+hetkellä+polkupyörääkään.+En+kuulu+niin+sanottuun+riskiryhmään,+vaikka+pöly+välillä+ärsyttää+ja+vahvat+hajusteet,+mut+mulla+ei+astmaa+eikä+esim.+siitepölyallergiaa,+en+polta+tupakkaa+enkä+juo+paljon+alkoholia.+Kyllä+joskus+yskittää+ja+niistän,+kun+nenä+vuotaa,+mutta+ne+ei+johdu+koronasta+tai+kausi-influenssasta,+ne+vaivat+on+ollu+jo+vuosikausia+ennen+koronaa,+johtuu+kai+pölystä+ja/tai+nenän+rakenteesta+ja+milloin+mistäkin+ärsykkeestä+kuten+kuumasta+juomasta+(esim.kahvi)+tai+lämpimästä+ruuasta(höyry+avaa+nenän+ja+saa+niistämään)+ja+jostain+vahvasta+hajusteesta,+esim.+hajustetusta+pesuaineesta+(en+itse+käytä+hajusteellisia+pesuaineita,+mutta+kaupassa+saattaa+joskus+ärsyttää).+En+myöskään+sairastu+kovin+helposti,+viimeksi+olin+flunssassa+vuosi+sitten+ja+sitä+ennen+en+edes+muista,+ehkä+jotain+viis+tai+kymmenen+vuotta+sitten+tai+kauemmin.+Oon+aina+ollu+aika+hoikka/laiha+(luonnostaan),+kai+geeneissä+osittain+kun+monet+mun+sukulaisetkin+on+aika+hoikkia+kuten+isä,+molemmat+isän+siskot,+isän+isä,+isän+äiti+oli+ja+mun+serkut+ja+mun+sisko+ja+aina+oon+syönny+aika+paljon+vihanneksia.+Ehkä+oon+myös+siedättyny+jonkin+verran+joillekin+bakteereille+ja+homeille,+kun+en+siivoa+asuntoa+likaa+räjäyttävillä+ja+antibakteerisilla+pesuaineilla,+en+pese+vaatteita+jatkuvasti+muutaman+päivän+välein+tai+jopa+päivittäin+ja+lapsena+kolusin+ulkona+metsissä+satoi+tai+paistoi,+oli+pakkanen+tai+helle.+Tosin+jos+joku+ruton+kaltainen+tulis,+niin+enpä+varmaan+minäkään+säästyis.
  3. Ruttoakaan+ei+enää+esiinny+yleisesti+maailmassa+ja+viimeiset+yleiset+isrokkotapauksetkin+oli,+ellen+väärin+muista+joskus+1970-luvun+lopussa+tai+1980-luvun+alussa+(1980-luvulla+syntyneille+annettiin+vielä+isorokkorokotus,+mulle+annettiin+kun+olin+pikkulapsi).+Ihmiskunta+on+selvinnyt+siis+rutosta+ja+muista+vakavista+taudeista,+sodista+mukaanlukien+kaksi+maailmansotaa+ja+monista+muista+kriiseistä,+joten+kyllä+tästäkin+selvitään+ja+ihan+hyvin.+Varmasti+tämä+korona+jotenkin+vaikuttaa+yrityksiin,+ainakin+pienempiin+koska+asiakkaita+on+vähemmän,+kun+monet+pelkää+saavansa+tartunnan,+jos+menevät+asioimaan+liikkeisiin.+Bisnekset+tarvitsevat+asiakkaita+ja+ilman+asiakkaita+ei+tule+myyntiä+ja+ilman+myyntiä+liikkeiden+ovia+joudutaan+laittamaan+säppiin,+varsinkin+jos+huono+tilanne+jatkuu+pitkään++ja+voi+tulla+ehkä+jonkinlainen+taantuma,+mutta+tilanne+ei+ole+läheskään+yhtä+paha+kuin+1930-luvun+lama+tai+1990-luvun+alkupuolen+lama.+Me+olemme+oppineet+jotain+lama-ajoistakin+ja+erilaisista+muista+kriiseistä,+ainakin+toivottavasti,+joten+nykyään+osataan+ehkä++paremmin+varautua.+Juu,+media+lisää+ihmisten+hysteriaa+ja+ostomaniaa,+etenkin+tyyli,+jolla+jotkut+toimittajat+kirjoittavat.+Ja+jatkuva+uutisointi,+se+että+uutisoidan+asioista+samaan+tyyliin+kuin+että+nyt+oltaisiin+menossa+sotaan+tai+että+nyt+olisi+tulossa+samankaltainen+tosi+paha+epidemia+kuin+esimerkiksi+ensimmäisen+maailmansodan+jälkeen+1918-19+riehunut++niin+sanottu+Espanjantauti.+Jos+hakee+tietoa+vain+joistain+tietyistä+lähteistä,+esim.+erilaiset+iltapäivälehdet,+niin+ei+voi+tietää+ovatko+kaikki+tiedot+paikkansapitäviä+varsinkin+jos+ei+tiedä+kuka+on+tiedot+kirjoittanut+ja+mitä+käyttänyt+tietojensa+lähteinä.+Tietoa+olisi+hyvä+hankkia+mahdollisimman+monesta+lähteestä,+että+voi+muodostaa+edes+jonkinlaisen+kokonaiskuvan+eikä+pelkkää+nettiä+tai+pelkkiä+lehtiä+kannata+käyttää+tiedon+lähteenä.+Jos+lukee+vain+lehtien+otsikoita,+tietystihän+sitä+saattaa+alkaa+pelkäämään+ja+ehkä+jopa+vaipumaan+hysteriaan,+ainakin+jotkut,+koska+sehän+on+yksi+median+vaikutus+ja+jopa+tarkoitus,+etenkin+niin+sanotun+keltaisen+lehdistön+eli+juorulehdistön,+johon+täällä+Suomessa+voi+lukea+ainakin+osittain+myös+niin+sanotut+iltapäivälehdet.++Omaa+järkeä+kannattaa+käyttää+tässäkin+asiassa+ja+malttia.+Miettiä+esimerkiksi,+että+kuulunko+minä+riskiryhmään+ja+jos+kuulun+mitä+voin+tehdä+ja+jos+en+kuulu,+niin+tarvitseeko+minun+hyvän+hygienian,+monipuolisen+ravinnon,+riittävän+unen+ja+ehkä+joidenkin+vitamiinilisien+lisäksi+tehdä+muuta.+Omaa+elämää+ei+kannata+kuitenkaan+jättää+kokonaan+elämättä+tällaisenkaan+tilanteen+keskellä.+Jos+ei+ole+flunssan+oireita+tai+muita+epämääräisiä+flunssaa+muistuttavia+oireita+eikä+muutenkaan+ole+kovin+helposti+sairastuvaa+tyyppiä,+niin+ei+ole+syytä+kauheasti+huolestua.+Kaupassa+voi+käydä,+linja-autolla+matkustaa+ja+ihmisiä+ohittaa+kadulla,+ainakin+niin+paljon+kuin+pystyy+tai+sallitaan+rajoitusten+puitteissa+ja+joidenkin+palveluiden+ollessa+kiinni.+Itse+ainakin+kuljen+linja-autolla,+asioin+kaupassa/postissa/kahviloissa+jos+ovat+auki+yms.+tänäkin+aikana.+Muistan+vain+hyvän+käsihygienian+ja+muita+asioita,+jotka+toisaalta+ihan+samoja+mulla+kuin+ennen+tätä+koronaakin.+Ei+mun+elämä+tosi+paljon+ole+muuttunut,+ainoa+vain+että+jotkut+palvelut+kuten+kirjasto+kiinni,+mutta+joidenkin+viikkojen+tai+muutaman+kuukauden+kuluttua+ovat+taas+auki+ja+simsalabim+elämä+alkaa+taas+rullata,+toivottavasti.
  4. En+ole+koskaan+ollut+mikään+hamstraaja+enkä+varsinkaan+ruokien+ja+muiden+päivittäistavaroiden+hamstraaja.+Ostan+vain+sen+verran+mitä+sillä+hetkellä+tarvitsen.+Koska+asun+yksin,+ei+mulla+edes+kulu+kovin+paljon+ruokaa+ja+muita+tarvikkeita+kerralla.+Yksi+Wc-paperirullakin+kestää+mulla+useamman+päivän+(mulla+wc:ssä+käsisuihku+wc-pöntön+vieressä,+jolla+voi+pestä+takapuolen+ja+muut+alaruumiin+paikat+tarvittaessa/halutessaan).+Viimeksi+taisin+ostaa+wc-paperia+viime+vuoden+marraskuussa+tai+joulukuussa+vai+oliko+tän+vuoden+tammikuussa,+2+pakettia+ja+nyt+vielä+toisesta+on+rullia+jäljellä.+Käsipyyhepaperia+ostin+wc-paperiksi+tässä+joitain+päiviä+sitten,+kun+kaupasta+oli+wc-paperit+loppu.+Käytän+sitä+sitten,+kun+varsinaiset+wc-paperini+loppuvat+ja+sitten+jos+ei+kaupasta+edelleen+saa+wc-paperia+siirryn+käsisuihkuun,+kyllä+hätä+keinot+keksii,+jos+tarve+vaatii.+Nykyisin+ihmiset+ovat+niin+tottuneet+kaikenlaisiin+asioihin,+että+kun+ne+loppuvat,+loppuu+samalla+monesti+myös+mielikuvitus+(ei+keksitä+mitään+korvaavia+asioita+tilalle+tai+osata+vähistä+ruokatarpeista+tehdä+maukkaita+aterioita+yms.).++Tänä+korona-aikana+olen+myös+ajatellut+miten+ihmiset+pärjäsivät+silloin,+kun+vielä+oli+yleisesti+pahoja+kulkutauteja+kuten+rutto+ja+isorokko+ja+jotka+olivat+lähes+jokavuotisia+vieraita+tai+kun+oli+enemmän+sotia.+Ihmiset+olivat+ennen+tottuneempia+tällaisiin+asioihin+ja+ainakin+taudit+kuuluivat+elämään,+joten+he+elivät+tai+ainakin+yrittivät+elää+tavallista+arkea+erilaisten+kriisienkin+keskellä.+Luulen,+että+menneisyyden+ihminen+ei+aina+edes+mieltänyt+kaikenlaisia+tautiepidemioita+kriiseiksi,+sillä+ne+tulivat+usein+säännöllisin+ajoin.+Nykyisin,+kun+on+parempi+hygieniataso+ja+muutenkin+tiedotetaan+asioista+paremmin+ja+osataan+paremmin+varautua+asioihin+yms.+tuntuu,+että+ihmiset+ovat+vieläkin+enemmän+paniikissa+ja+pieniäkin+niinsanottuja+kriisejä+puidaan+jopa+hallituksen+tasolla+ja+niistä+uutisoidaan+vähän+väliä+lehdissä+ja+netissä+ja+televisiossa+ja+usein+sellaiseen+tyyliin,+että+ne+saavat+ihmiset+paniikkiin+ja+hamstraamaan+vaikka+sitä+wc-paperia.+Arkijärkeä+ja+malttia+tarvittaisiin+nyt+tänäkin+aikana+ja+jos+ei+sattuneesta+syystä+ole+saanut+hamstrattua+tarpeeksi+tuotteita+tai+jos+ei+vain+ole+hamstraaja,+niin+sitä+luovuutta.
  5. Ja++Queen+aloitti+1970.
  6. Iron+MeidenJudas+priestQueenOzzy+OsbourneMötley+CrueVan+HalenMetallicaGuns´n´rosesBon+JoviMötörheadAC/DCAerosmithAnthraxDioDire+StraitsScorpionsWhitesnakeZZ+topTwisted+sisterBilly+IdolEuropeU2HeartForeignerPoisonJa+muita+kuin+rockbändejä:Culture+clubGenesis+(pop/rock,+aloitti+1970-luvulla+progebändinä)Spandau+balletUltravoxBananaramaA-haWham!NenaPolicePet+shop+boysDepeche+modeDuran+duranBronski+beatBlondieModern+talkingHuman+leagueFrankie+goes+to+HollywoodTalk+talkUB40VisageSoft+cellSimple+mindsEurythmicsBerlinTears+for+fears+(pop/rock)Run+D.M.C+(rap/hiphop-bändi)B-52´sABCAdam+and+the+AntsKajagoogooDead+or+aliveMen+at+workWeather+girlsSuomalaisia+bändejä:DingoEppu+NormaaliPopedaSielun+veljetHanoi+rocksMiljoonasadePelle+Miljoona+OyHurriganesMambaLeevi+and+the+LeavingsKolmas+nainenMutta+jos+enemmän+tykkää+rock-+ja+heviosastosta+ei+varmaan+tuosta+keskimmäisestä+litabiasta+löydä+kiinnostavia+bändejä,+vaikka+monet+niistä+ovat+oikein+kasariklassikkoja+kuten+esim+A-ha+ja+Wham!+Mutta+rockin+puolelta+esimerkiksi+Mötley+crue,+Poison+ja+Europe+ovat+myös+ehtaa+kasaria+ja+enemmän+joka+aikakaudelle+istuvaa+musiikkia+on+sitten+muun+muassa+Genesis,+Iron+maiden,+Judas+priest,++U2,+Queen,++Mamba,+Miljoonasade+(toki+ei-rockmusiikistakin+löytyy+noita+joka+aikakauteen+sopivaa+ajatonta+musiikkia+kuten+mielestäni+sellainen+on+Culture+club+ja+jo+aikaisemmin+mainittu+Genesis).+Monet+1980-luvun+bändet+tyylilajista+riippumatta+ovat+kestäneet+aikaa+ja+/tai+säilyneet+jälkipolvien+tietoisuuteen+tavalla+tai+toisella.
  7. Mulla+ei+ole+koskaan+ollut+oikein+vahvaa+heteroidentiteettiä,+en+ole+ajatellut+olevani+hetero,+tosin+yhteen+aikaan+yritin+väkisin+sellainen+olla.+Tosin+en+nuorempana+ja+etenkin+teininä+ja+lapsena+ajatellu+olevani+homoseksuaalikaan,+vaikka+homoseksuaalisuus+aina+jollain+tapaa+veti+mua+puoleensa.Oon+aetellu+niin+kauan+kuin+muistan,+ettei+ihmisen+sukuouolella+ole+loppupeleissä+kauheesti+väliä,+jos+toiseen+ihastuu/rakastuu+ja+jos+toista+rakastaa,+enemmän+persoonalla+ja+ajattelumaailmalla.+Naiset+vetää+sesksuaalisesti+mua+ainakin+jonkin+verran+enemmän+puoleensa+ja+voisin+kuvitella+olevani+naisen+kanssa+parisuhteessa,+mutta+kykenen+ihastumaan+myös+miehiin+ja+ehkä+joissain+olosuhteissa+myös+seksiinkin+miehen+kanssa,+jos+siis+luonne+ja+persoona+natsais.+Mulle+ei+ole+kauheesti+väliä+olisko+nainen+maskuliinisempi+vai+naisellinen+ja+bi/pan+vai+lesbo+ja+miehistä+myös+feminiininen+(tosin+maskuliinisuuden+aste+ehkä+enemmän+poikamaisempaan+suuntaan).Eikä+transsukupuolisuus+tai+miehen+transvestisuuskaan+olisi+mikään+este,+vaikka+en+hakemalla+hae+transihmistä,+mutta+jos+esim.+nainen+sanois+olevansa+transnainen,+ei+biologinen+tai+mies+transvestiitti,+se+ei+olis+mulle+este+tai+toisen+muunsukupuolisuus.+Olen+viime+aikoina+ajatelllu+tätä+asiaa+tarkemmin,+kun+olen+aikaisemmin+ajatellu+olevani+ihan+lesbo,+mutta+kun+sisimmässäni+tunnen+etten+ole+100%+lesbo+ja+et+miehetkin+vielä+jollain+tapaa+kiinnostaa,+niin+se+on+sitten+niin.+Mua+liian+tiukka+lokerointi+ahistaa,+kun+en+ole+koskaan+kauheasti+pitänyt+lokeroinnista.+Samalla+tavoin+kuin+mua+aikaisemmin+ahisti,+että+täytyi+yrittää+esittää+heteroa,++niin+mua+on+vähän+ahistanu+myös+se,+että+oon+yrittäny+olla+100%+lesbo.
  8. Se+ei+riipu+tyylistä+millaista+naista+hakee.+Ei+ole+kiveen+kirjattu,+että+pariskunnista+toisen+pitää+olla+aina+feminiininen+ja+toisen+maskuliininen.+Femme+nainen+voi+pitää+toisista+femmeistä+yhtä+hyvin+kuin+poikamaisista/butcheista+ja+butchimpi+nainen+toisista+butcheista+tai+sitten+femmeistä.++Itse+kyllä+pidän+poikamaisista+naisista,+mutta+tyttömäiset+naisetkin+kyllä+iskee.+Se+millaisista+naisista+pitää+on+yksilöllinen+asia+ja+makukysymys.+Itse+olen+prosentuaalisesti+kyllä+enemmän+tyttömäinen,+vaikka+pidän+poikamaisemmastakin+tyylistä+(lyhyt+tukka+kuitenkin+on),+koska+pidän+vaaleanpunaisesta+ja+pinkistä,+kukkakoristeista,+koruista,+on+kukalliset+verhot,+yleensä+kukallinen+pöytäliina,+pidän+kukista,+en+katso+televisiosta+urheilua(paitsi+kesä-ja+talviolympialaisia)+ja+erityisesti+en+jalkapalloa(en+vain+jaksa+kahtoa+kun+palloa+vieritetään+pitkin+tekonurmea),+en+skeittaa+eikä+muutenkaan+ole+kauhean+poikamaisia+harrastuksia.Liikuntaa+harrastan+sen+verran+että+venyttelen+välillä+ja+kävelen+ja+välillä+myös+retkeilen+ulkona.+Mutta+loppujen+lopuksi+ihminen+on+oma+yksilönsä+eikä+stereotypioiden+mukainen+100%,+että+myös+tyttömäinen+tyttö/nainen+voi+pitää+Star+warsista+tai+kuunnella+AC/DC:tä.
  9. Hei+tulevaisuudesta!+Itse+kuulun+ainakin+ruumiinrakeenteeltani+tuohon+tyttömäiseen+kastiin.+Olen+pieni+ja+siro,+150+cm+ja+sirot+kädet,+jalat+ja+kasvonpiirteet.+Itse+mieltäisin+tyttömäiseksi+juuri+naisen,+joka+on+aika+pinikokoinen+ja+siro,+hoikka+vyötärö+ja+sirot+pyöreät+tai+soikionmuotoiset+kasvot+ja+korkeat+poskipäät.++Tyttömäinen+nainen+pitää+usein+heleistä+ja+raikkaista+väreistä+kuten+pinkistä,+vaaleanpunaisesta,+turkoosinvihreästä,+kirkkaanpunaisesta+jne.+Kuvioista+mm.kukat,+pilkut,+ruudut.Koruja+usein+on,+ainakin+joko+kaulakoruja+tai+korvakoruja.+Korkokenkiä+en+miellä+tyttömäisen+naien+pitävän+24/7+niin+kuin+supernaisellisen+naisen.+Tyttömäinen+nainen+on+tyttömäinen+ennemminkin+jotkut+kivan+väriset+tennarit,+kävelykengät,+nilkkurit+tai+varsikengät/saappaat+jalassa.+Vaatteina+on+usein+mekko+tai+hame+tai+tunika+tai+joku+pitkä+pusero.+Hatuissa+ja+pipoissa+voi+olla+kiinni+joku+kaunis+koriste,+esim+joku+kukkakoriste.+Jos+meikkiä+käyttä,+se+on+usein+luonnollinen+eikä+tyttömäisellä+naisella+kuvittelisi+olevan+silikonirintoja+eikä+botoxia+huulissa.+Tyttömäinen+nainen+on+usein+tunteellinen,+saattaa+itkeä+jos+kahtoo+ohjelmaa+tai+youtubevideoo+jostain+pelastetusta+eläimestä,+innostuu+monista+näkemistään+asioista,+esim.kukista,+kauniista+koruista+tai+vaatteista.+Urheilu+ei+ehkä+kauheasti+kiinnosta,+esim.ei+kiinnosta+kahtoo+televisiosta+urheilukisoja,+esim.jalkapalloa+tai+seurata+urheilu-uutisia,+paitsi+siten+liikunta+ja+vaikka+luonnossa+retkeily+voi+kiinnostaa,+jos+haluaa+kohottaa+kuntoaa,+esim.venytellä+lihaksiaan+venyttelytunnilla+tai+kotona+tai+käydä+joogassa+tai+kiinnostaa+kävellä+tai+retkeillä+luonnossa+esim.luontopolulla,+mutta+ehkä+harvemmin+tyttömäisestä+naisesta+ensimmäisenä+tulee+mieleen,+että+pelaa+jalkapalloa+tai+jääkiekkoa+tai+vetää+salilla+rautaa.+Tyttömäisestä+naisesta,+ainakin+tyylillisesti+tulee+ensimmäisenä+mieleen+Saara+Aalto.Supernaisellinen+nainen+on+sitten+esimerkiksi+kuten+burleskitaitelija+Dita+von+Teese.++Tai+niin+sanotun+aikuismaisen+naisellinen,+"aikuinen+nainen"+esim.+Kaija+Koo+tai+Paula+Koivuniemi.Nämä+tosi+supernaiselliset+naiset+tai+ns.aikuismaisen+naiselliset+naiset+ovat+usein+rotevampiluisia+kuin+tyttömäisen+sirot+naiset+ja+mielestäni+monesti+kasvonpiirteiltään+jotenkin+kulmikkaita+tai+hieman+maskuliinisia.
  10. Horoskooppi:+RapuLempiväri:+Vihreän+eri+sävyt+kuten+ruohonvihreä,+keväänvihreä,+maastonvihreä/sammaleenvihreä,+oranssi,+kirkkaanpunainen,+pinkki,+vaaleanpunainen(nämä+värit+muun+muassa)Lempiruokani:Graavilohi,+uuniperunat,+perunamuussi,+kinkkukiusaus,+pinaattiletut,+paistettu+kana,+kanasalaatti(nämä+ruuat+muun+muassa,+tykkään+monista+eri+ruuista,+mm.sushi+on+musta+hyvää+ja+nykyään+pidän+myös+maksalaatikostakin+ja+karjalanpaisti+ja+hirvipata+ovat+myös+hyviä)Lempikenkäsi:+Lenkkarit,+tennarit,+tavalliset+kävelykengät+ja+kesällä+(usein+helteellä)+urheilusandaalit(yleensä+Ecco)+ja+talvella+talvisaappaat+ja+talvitennarit+tai+talvilenkkaritHyvä+bändi:+Culture+club,+Genesis,+AC/DC(nämä+muun+muassa)Lempileffasi:+mm.+Läpi+myrskyn(Way+down+East,1920+tai+1921),+Chaplinin+elokuvat+Kultakuume(1925)+ja+Nykyaika(1936),+Buster+Keatonin+elokuvat+Kenraali(1927)+ja+Steamboat+Bill+jr(1928),+Rakastunut+Pariisissa(1957),+Star+wars+-elokuvat(erityisesti+1970-ja+80-lukujen+Star+warsit),+Blade+runner(1982),+Mies+ja+alaston+ase+-elokuvat(1980-luku+ja+1990-luvun+alku),+Indiana+Jones+-elokuvat(1980-luku,+2000-luvulla+tehty+neljäs+osa+ei+kuulu+lemppareihini),+Ghost+busters(1984),+Paluu+tulevaisuuten+-elokuvat(1980-luku),Thelma+ja+Louise(1991),+Yksin+kotona+1+ja+2(1990-luvun+alku),+Hiljaiset+sillat(1995),+Kieslowskin+väritrilogia+Sininen,+Valkoinen+ja+Punainen(1990-luvun+alku),+Disneyn+animaatiot+Dumbo(1941),+Bambi(1942)+Kaunotar+ja+hirviö(1991),+Leijonakuningas(1994)+ja+Frozen(2013),++Pirates+of+the+Caribean+osa+1+(2000-luku)PS+vai+X+box:+Aikoinaan+1990-luvun+alussa+kun+olin+lapsi+meillä+oli+Nintendo,+jolla+pelailin+erilaisia+pelejä,+yksi+suosikkini+oli+vanha+klassikko+Super+Mario.+Myöhemmin+meillä+oli+myös+Playstation,+jolla+tykkäsin+pelata+Tekkeniä.+Nykyään+mulla+ei+ole+mitään+pelikonsolia.Ajatko+säärikarvat:+Yleensä,+varsinkin+kesälläKäytätkö+hametta:+Juu,+päällä+alaosana+monesti,+mutta+aika+yksinkertaisia+kuten+farkkuhameita,+mutta+pidän+mää+muitakin+alaosia+välillä+kuten+esim.tuulihousuja+jos+on+viilee+sää+ja+jos+oon+menossa+esim.kävelemään/retkeilemään+tai+käyn+vaan+jossain+enkä+sen+kummemmin+jaksa+panostaa+pukautumiseen.Kevät+vai+syksy:+MolemmatElämän+tarkoitus:+Tätä+on+jo+vuosituhannet+yritetty+ratkaista.+Ehkä+rakastaa+ja+elää+omana+itsenään+ja+niin,+että+voi+joskus+ajatella+että+on+eläny+oman+näköistään+elämää+ja+et+oli+ees+jonkun+verran+hyvä+olla+elämän+varrella