Vapaa kuvaus

Jeesus VALITSI TEKSTIN . . .

. . . ja --- LUKI sen . . .

. . . ja --- sitten SELITTI sen . . .

. . .

Jeesus SANOI . . .

» . . . Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta . . . »

- Luukas 4:18-19

. . .

Jeesus valitsi tekstin
------------------------

Jeesuksen puhe Nasaretin synagoogassa on ainutlaatuinen. Se on näet ainoa puhe, jossa Jeesus valitsi tekstin ja selitti sen. Siksi olemme erityisen uteliaita tämän puheen suhteen.

Teksti on otettu Jesajan kirjan 42. luvusta ja se on Uudessa testamentissa Luukkaan evankeliumin 4. luvussa. Tästä puheesta on sanottu, että se sisältää lyhyesti Jeesuksen julistuksen ytimen.

Mikä on Jeesuksen sanoman ydin ? --- Siitä ei olla yksimielisiä.

Kaikkina aikoina on ollut ja on edelleenkin niitä, jotka kieltävät jopa Jeesuksen historiallisuuden. Varsin tavallista on myös, että Jeesuksesta tehdään vallankumousmies, yhteiskunnallinen julistaja.

» Kristus samasti itsensä alistettuihin ja riistettyihin, ei opettaakseen heitä tyytymään osaansa, vaan paljastaakseen yhteiselämän vääryydet . . . »

Jotkut taas ovat sitä mieltä, että Jeesuksen opetuksen ydin on hänen Vuorisaarnassaan ja nimenomaan sen moraalissa. Sen ylevyys tunnustetaan yleisesti kaikkialla maailmassa. Tässä mielessä Vapahtajaa pidetään yhtenä ihmiskunnan suurista uskonnollista opettajista, samanlaisena kuin esim. Buddha, Muhammed, Zarathustra, Gandhi ja Sokrates.

Pari vuotta sitten näin elokuvan, jonka nimenä oli Jeesus Nasaretilainen. Elokuvassa kerrottiin Jeesuksen syntymä ja hänen monet ihmetekonsa taruina. Myönteisestä yleissävystään huolimatta filmi oli Jeesuksen elämää ja työtä ajatellen suurta petosta. Jeesus kuvattiin vain ihmisenä, jonka jumalallisuus, ylösnousemus ja ainutlaatuisuus kiellettiin.

Nasaretin synagoogassa Jeesus sovelsi itseensä profeetta Jesajan ennustukset Herran Palvelijasta, Jumalan valitusta:
» Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut . . . Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen. »

Jeesus oli ennustettu Herran Palvelija, Messias, Jumalan valittu, jolla oli jumalallinen tehtävä maailman kansoille.

. . .

Meidän ei tarvitse haparoida
---------------------------------

Kuuntelemme tarkkaavaisesti Jeesuksen sanoja, kun hän ilmoittaa lyhyesti elämäntehtävänsä:
» Herran Henki . . . on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille . . . saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen . . . »
Sanoista on vaikea löytää poliittista sanomaa, joskin Jeesuksen koko toiminta koitui ja koituu myöskin yhteiskunnallisesti sorrettujen hyväksi. Jeesuksen sanoma on ymmärrettävä ennenkaikkea hengellisesti.

Jeesus puhuu köyhistä. Synnin tähden on ihminen köyhä. Synti erottaa meidät Jumalasta, todellisesta aarteestamme. Jumalasta luopuneeseen ihmiseen sopivat tuhlaajapojasta lausutut sanat:
» Mutta kun hän oli kaikki tuhlannut . . . »
Ilman Jumalaa elävä ihminen on todella kaiken tuhlannut.

Jumalasta luopunut ihminen ei ole vain köyhä, hän on myös vanki. Synti kietoo harjoittajansa yhä lujemmin pauloihinsa.
» Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. » - Joh. 8: 34

Keskustelin nuoren miehen kanssa, joka tunnustautui alkoholistiksi. Koetin puhua hänelle mahdollisuuksista irrottautua juoppoudesta. Hän katsoi minua säälivästi niin kuin katsotaan sellaiseen, joka ei puhumisiaan ymmärrä.

» Minä en voi irrottautua, ilman viinaa en voi elää »

» Etkö usko, että Jumala voisi vapauttaa sinut ? »

Ihmeekseni hän sanoi: » Uskon, että vain Jumalan voima voisi minut pelastaa, ei kukaan ihminen. Minä olen jo menetetty mies. »

Orjuuden ikeessä oleva ei voi toteuttaa omaa tahtoaan.

Juuri tällaisten ihmisten puoleen Jeesus katsoo. Juuri heille Jeesus Kristus on tullut --- » julistamaan evankeliumia, saarnaamaan vapautuksen sanomaa, näkönsä saamista ja päästämään sorretut vapauteen. »

. . . . . . . .

Siunausta ja Herran rauhaa !

Aloituksia

5

Kommenttia

1166

  1. Rakkaat+Jumalan+Lapset+!Tässä+KERTAUKSENA+ja+MUISTUTUKSENA+---+Jumalan+VALITSEMA+teksti+.+.+.KUVAUS+PROFETIAT+PALSTASTA+.+.+.+KOULUTUS+ON+.+.+.+PARHAILLAAN+KÄYNNISSÄ+.+.+.+;).+.+.Jeesus_valitsi_tekstin11.11.2016+17:04Jeesus_valitsi_tekstin+11.6.2016+11:30TÄSSÄ+---+Raamatun+SANOIN+---+KUVAUS+Profetiat+PALSTASTA+--->+Juudaksen+kirje+1LUKEKAA+-+ja+-+ETSIKÄÄ+tekstistä+.+.+.◾Jumalattomat◾Ulkokullatut◾Jumalan+LapsetKYLLÄ+löytyy+.+.+.+:)........................+.+.+.Juudaksen+kirje+11.+Juudas,+Jeesuksen+Kristuksen+palvelija+ja+Jaakobin+veli,+kutsutuille,+jotka+ovat+Isässä+Jumalassa+rakastetut+ja+Jeesukselle+Kristukselle+varjellut.+2.+Lisääntyköön+teille+laupeus+ja+rauha+ja+rakkaus.+3.+Rakkaani!+Kun+minulla+on+ollut+harras+halu+kirjoittaa+teille+yhteisestä+pelastuksestamme,+tuli+minulle+pakko+kirjoittaa+ja+kehoittaa+teitä+kilvoittelemaan+sen+uskon+puolesta,+joka+kerta+kaikkiaan+on+pyhille+annettu.+4.+Sillä+teidän+keskuuteenne+on+pujahtanut+eräitä+ihmisiä,+joiden+jo+aikoja+sitten+on+kirjoitettu+tulevan+tähän+tuomioon,+jumalattomia,+jotka+kääntävät+meidän+Jumalamme+armon+irstaudeksi+ja+kieltävät+meidän+ainoan+valtiaamme+ja+Herramme,+Jeesuksen+Kristuksen.+5.+Vaikka+jo+kerran+olette+saaneet+tietää+kaiken,+tahdon+kuitenkin+muistuttaa+teitä+siitä,+että+Herra,+joka+oli+pelastanut+kansan+Egyptistä,+toisella+kertaa+hukutti+ne,+jotka+eivät+uskoneet;+6.+ja+että+hän+ne+enkelit,+jotka+eivät+säilyttäneet+valta-asemaansa,+vaan+jättivät+oman+asumuksensa,+pani+pimeyteen+iankaikkisissa+kahleissa+säilytettäviksi+suuren+päivän+tuomioon;+7.+samoin+kuin+Sodoma+ja+Gomorra+ja+niiden+ympärillä+olevat+kaupungit,+jotka+samalla+tavalla+kuin+nekin+harjoittivat+haureutta+ja+eksyivät+luonnottomiin+lihanhimoihin,+ovat+varoittavana+esimerkkinä,+kärsiessään+iankaikkisen+tulen+rangaistusta.+8.+Yhtäkaikki+nämä+uneksijat+samoin+saastuttavat+lihan;+he+halveksivat+herrautta,+herjaavat+kirkkauden+henkiolentoja.+9.+Mutta+ei+ylienkeli+Miikaelkaan,+kun+riiteli+ja+väitteli+perkeleen+kanssa+Mooseksen+ruumiista,+rohjennut+lausua+herjaavaa+tuomiota,+vaan+sanoi:+"Rangaiskoon+sinua+Herra!"+10.+Nämä+sitävastoin+herjaavat+sitä,+mitä+eivät+tunne;+mutta+minkä+he+järjettömäin+eläinten+tavoin+luonnostaan+ymmärtävät,+sillä+he+turmelevat+itsensä.+11.+Voi+heitä,+sillä+he+kulkevat+Kainin+tietä+ja+heittäytyvät+palkan+tähden+Bileamin+eksytykseen+ja+hukkuvat+niskoitteluunsa+niinkuin+Koora!+12.+He+likapilkkuina+teidän+rakkausaterioillanne+julkeasti+kemuilevat+ja+itseään+kestitsevät.+He+ovat+vedettömiä,+tuulten+ajeltavia+pilviä,+paljaita,+syksyisiä+puita,+hedelmättömiä,+kahdesti+kuolleita,+juurineen+maasta+reväistyjä,+13.+rajuja+meren+aaltoja,+jotka+vaahtoavat+omia+häpeitään,+harhailevia+tähtiä,+joille+pimeyden+synkeys+ikuisiksi+ajoiksi+on+varattu.+14.+Heistäkin+Eenok,+Aadamista+seitsemäs,+on+ennustanut,+sanoen:+"Katso,+Herra+tulee+tuhannen+tuhansine+pyhinensä+15.+tuomitsemaan+kaikkia+ja+rankaisemaan+kaikkia+jumalattomia+kaikista+heidän+jumalattomista+teoistansa,+joita+he+jumalattomuudessaan+ovat+tehneet,+ja+kaikesta+julkeasta,+mitä+nuo+jumalattomat+syntiset+ovat+häntä+vastaan+puhuneet".+16.+He+ovat+napisijoita,+kohtalonsa+nurkujia+ja+vaeltavat+himojensa+mukaan;+heidän+suunsa+puhuu+pöyhkeitä,+ja+he+mielistelevät+ihmisiä+oman+etunsa+tähden.+17.+Mutta+te,+rakkaani,+muistakaa+nämä+sanat,+mitkä+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+apostolit+ovat+edeltäpäin+puhuneet,+18.+sanoen+teille:+"Viimeisenä+aikana+tulee+pilkkaajia,+jotka+vaeltavat+jumalattomuutensa+himojen+mukaan".+19.+Nämä+juuri+saavat+aikaan+hajaannusta,+he+ovat+sielullisia,+henkeä+heillä+ei+ole.+20.+Mutta+te,+rakkaani,+rakentakaa+itseänne+pyhimmän+uskonne+perustukselle,+rukoilkaa+Pyhässä+Hengessä+21.+ja+pysyttäkää+niin+itsenne+Jumalan+rakkaudessa,+odottaessanne+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+laupeutta+iankaikkiseksi+elämäksi.+22.+Ja+armahtakaa+toisia,+niitä,+jotka+epäilevät,+pelastakaa+heidät,+tulesta+temmaten;+23.+toisia+taas+armahtakaa+pelolla,+inhoten+lihan+tahraamaa+ihokastakin.+24.+Mutta+hänelle,+joka+voi+varjella+teidät+lankeamasta+ja+asettaa+teidät+nuhteettomina,+riemuitsevina,+kirkkautensa+eteen,+25.+hänelle,+ainoalle+Jumalalle+ja+meidän+pelastajallemme+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+hänelle+kunnia,+majesteetti,+voima+ja+valta+ennen+kaikkia+aikoja+ja+nyt+ja+iankaikkisesti!+Amen.
  2. Jeesus_valitsi_tekstin25.02.2020+18:19Jeesus_valitsi_tekstin+kirjoitti:Rakkaat+uskon+siskot+ja+veljet+!""Eksytyksiä+on+usein+vaikeata+hahmottaa,+koska+sielunvihollinen+ja+hänen+palvelijansa+tulevat+valkeuden+enkeleinä.+Ei+hän+eivätkä+hänen+palvelijansa+liiku+koskaan+perkeleen+nimissä,+vaan+valkeuden+enkeleinä+”Jumalan+nimessä”.""-------------------------------------------------------------------------------------Lue+lisääKuinka+tunnistaa+eksytys?https://keskustelu.suomi24.fi/t/14286601/kuinka-tunnistaa-eksytys---+Kommentoi+---+Rakkaat+Jumalan+Lapset+!KOULUTUS+ON+.+.+.+PARHAILLAAN+KÄYNNISSÄ+.+.+.+;)PALSTAN+viimeaikaisten+tapahtumien+mukaisesti+.+.+.siis+---+kirjan+sivulta+153+(uusi+painos+vuodelta+2008)+.+.+.LUKU+VIISAATANAN+JUMALAN+LAPSIIN+KOHDISTUVASTA+TAKTIIKASTAMitkä+siis+ovat+ne+pimeyden+päämiehen+juonet,+joilla+uskovat+eksytetään?.+.+.siis+---+koko+luku+7+---+sivut+153+-+186+---+LUETAAN+UUDESTAAN+.+.+.+;).+.+.Rukoilkaa+ja+pysykää+vahvoina+-+TE+-+Rakkaat+LAPSENIMutta+te,+rakkaani,+rakentakaa+itseänne+pyhimmän+uskonne+perustukselle,+rukoilkaa+Pyhässä+Hengessä+ja+pysyttäkää+niin+itsenne+Jumalan+rakkaudessa,+odottaessanne+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+laupeutta+iankaikkiseksi+elämäksi.+Ja+armahtakaa+toisia,+niitä,+jotka+epäilevät,+pelastakaa+heidät,+tulesta+temmaten;+toisia+taas+armahtakaa+pelolla,+inhoten+lihan+tahraamaa+ihokastakin.+Mutta+hänelle,+joka+voi+varjella+teidät+lankeamasta+ja+asettaa+teidät+nuhteettomina,+riemuitsevina,+kirkkautensa+eteen,+hänelle,+ainoalle+Jumalalle+ja+meidän+pelastajallemme+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+hänelle+kunnia,+majesteetti,+voima+ja+valta+ennen+kaikkia+aikoja+ja+nyt+ja+iankaikkisesti!+Amen.-+Juudaksen+kirje+1:+20-25
  3. Jeesus_valitsi_tekstin01.03.2020+17:24HEI+.+.+.+TE+-+UPPINISKAISET+---+Jarmon+EKSYTYS+-+LAHKOLAISET+.+.+.+!-----------------------------------PÄIVÄÄ+---+Minä+olen+sitten+uusi+työnjohtajanne+--->+2.+työnjohtaja+.+.+.+;).+.+.+.+.+.+.+.Näköjään+-+EROTITTE+---+1.+työnjohtajan+--->+EI_TROLLI_vaan_TOTUUS.+.+.+.+.+.+.+.Uskotteko+MINUA+---+VAI+---+erotetaanko+minutkin+?.+.+.+.+.+.+.+.OLEN+Jumalan+TAHTO+---+ilmoitan+Jumalan+TAHDON+.+.+.+.+.+.+ja+----+Jumalan+TAHTO+.+.+.+TOTEUTUU+.+.+.+!+.+.+.KUN+-+Jumala+-+ILMOITTI+-+että+.+.+..+.+.+Jumala,+Jeesus,+Johannes+Kastaja+Toinen+ja+Pyhä+Henki+.+.+..+.+.+sekä+uudestisyntyneet+Jumalan+Lapset+.+.+..+.+.+saapuvat+Profetiat+PALSTALLE+.+.+..+.+.+niin+---+puolet+TAPUTTI+-+ja+-+puolet+VITUTTI+.+.+.+!.+.+.+…………………………………………………………+.+.+..+.+.97-jokk04.04.2017+09:26voi+voi+taas+ne+kiistelee+ja+kilpailee+ja+nostaa+itteään+profeetan+jalustalle....+Mites+se+meni?+"joka+itsensä+ylentää...se.."---+Kommentoi+---+Jeesus_valitsi_tekstin04.04.2017+10:59Rakas+"vappukysymys+1.5.2016+18:36"+!ET+OLE+VIELÄKÄÄN+YMMÄRTÄNYT+---+Jumalan+KANSSA+EI+VOI+KIISTELLÄ+.+.+.+;)Jumalan+Profeetta+EDUSTAA+-+vain+ja+ainoastaan+-+JUMALAA+---+ei+siis+ITSEÄNSÄ.+Kaikki+väittely,+kiistely+ja+kilpailu+---+Jumalan+KANSSA+---+ON+TURHAA+.+.+.+.+.+.+SILLÄ+---+HÄVIÄT+AINA+---->+Siis+-+LOPETA+Jumalan+VASTUSTAMINEN+!!!.+.+.+SINUN+ASIASI+KÄSITELLÄÄN+erikseen+ja+MYÖHEMMIN+.+.+.+Jeesus_valitsi_tekstin+1.5.2016+18:45"Joku+profetoi+täällä+tänään,+ettei+Jumala+käytä+MLH+nimistä+kapistusta?"KYLLÄ+-+käyttää+.+.+.+HÄN+ON+VAROITTAVA+-+ESIMERKKI+HENKILÖ+!Jeesus_valitsi_tekstin+1.5.2016+20:21Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+Haluan+ihmisen+ymmärtävän+-+Hänen+omat+ONGELMANSA+.+.+..+.+.+SUHTEESSA+Jumalaan+-+sekä+myös+muihin+IHMISIIN+.+.+.+.+.+.+koska+niin+kauan+-+kun+-+Hän+EI+NIITÄ+TIEDOSTA+.+.+.+.+.+.+niin+-+Hän+EI+VOI+-+eikä+myöskään+HALUA+-+TEHDÄ+PARANNUSTA+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  4. Jeesus_valitsi_tekstin25.02.2020+18:19Jeesus_valitsi_tekstin+kirjoitti:Rakkaat+uskon+siskot+ja+veljet+!""Eksytyksiä+on+usein+vaikeata+hahmottaa,+koska+sielunvihollinen+ja+hänen+palvelijansa+tulevat+valkeuden+enkeleinä.+Ei+hän+eivätkä+hänen+palvelijansa+liiku+koskaan+perkeleen+nimissä,+vaan+valkeuden+enkeleinä+”Jumalan+nimessä”.""-------------------------------------------------------------------------------------Lue+lisääKuinka+tunnistaa+eksytys?https://keskustelu.suomi24.fi/t/14286601/kuinka-tunnistaa-eksytys---+Kommentoi+---+Rakkaat+Jumalan+Lapset+!KOULUTUS+ON+.+.+.+PARHAILLAAN+KÄYNNISSÄ+.+.+.+;)PALSTAN+viimeaikaisten+tapahtumien+mukaisesti+.+.+.siis+---+kirjan+sivulta+153+(uusi+painos+vuodelta+2008)+.+.+.LUKU+VIISAATANAN+JUMALAN+LAPSIIN+KOHDISTUVASTA+TAKTIIKASTAMitkä+siis+ovat+ne+pimeyden+päämiehen+juonet,+joilla+uskovat+eksytetään?.+.+.siis+---+koko+luku+7+---+sivut+153+-+186+---+LUETAAN+UUDESTAAN+.+.+.+;).+.+.Rukoilkaa+ja+pysykää+vahvoina+-+TE+-+Rakkaat+LAPSENIMutta+te,+rakkaani,+rakentakaa+itseänne+pyhimmän+uskonne+perustukselle,+rukoilkaa+Pyhässä+Hengessä+ja+pysyttäkää+niin+itsenne+Jumalan+rakkaudessa,+odottaessanne+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+laupeutta+iankaikkiseksi+elämäksi.+Ja+armahtakaa+toisia,+niitä,+jotka+epäilevät,+pelastakaa+heidät,+tulesta+temmaten;+toisia+taas+armahtakaa+pelolla,+inhoten+lihan+tahraamaa+ihokastakin.+Mutta+hänelle,+joka+voi+varjella+teidät+lankeamasta+ja+asettaa+teidät+nuhteettomina,+riemuitsevina,+kirkkautensa+eteen,+hänelle,+ainoalle+Jumalalle+ja+meidän+pelastajallemme+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+kautta,+hänelle+kunnia,+majesteetti,+voima+ja+valta+ennen+kaikkia+aikoja+ja+nyt+ja+iankaikkisesti!+Amen.-+Juudaksen+kirje+1:+20-25
  5. HEI+.+.+.+TE+-+UPPINISKAISET+---+Jarmon+EKSYTYS+-+LAHKOLAISET+.+.+.+!-----------------------------------PÄIVÄÄ++---+Minä+olen+sitten+uusi+työnjohtajanne+--->+2.+työnjohtaja+.+.+.+;).+.+.+.+.+.+.+.Näköjään+-+EROTITTE+---+1.+työnjohtajan+--->+EI_TROLLI_vaan_TOTUUS.+.+.+.+.+.+.+.Uskotteko+MINUA+---+VAI+---+erotetaanko+minutkin+?.+.+.+.+.+.+.+.OLEN+Jumalan+TAHTO+---+ilmoitan+Jumalan+TAHDON+.+.+.+.+.+.+ja+----+Jumalan+TAHTO+.+.+.+TOTEUTUU+.+.+.+!+.+.+.KUN+-+Jumala+-+ILMOITTI+-+että+.+.+..+.+.+Jumala,+Jeesus,+Johannes+Kastaja+Toinen+ja+Pyhä+Henki+.+.+..+.+.+sekä+uudestisyntyneet+Jumalan+Lapset+.+.+..+.+.+saapuvat+Profetiat+PALSTALLE+.+.+..+.+.+niin+---+puolet+TAPUTTI+-+ja+-+puolet+VITUTTI+.+.+.+!.+.+.+…………………………………………………………+.+.+..+.+.97-jokk04.04.2017+09:26voi+voi+taas+ne+kiistelee+ja+kilpailee+ja+nostaa+itteään+profeetan+jalustalle....+Mites+se+meni?+"joka+itsensä+ylentää...se.."---+Kommentoi+---+Jeesus_valitsi_tekstin04.04.2017+10:59Rakas+"vappukysymys+1.5.2016+18:36"+!ET+OLE+VIELÄKÄÄN+YMMÄRTÄNYT+---+Jumalan+KANSSA+EI+VOI+KIISTELLÄ+.+.+.+;)Jumalan+Profeetta+EDUSTAA+-+vain+ja+ainoastaan+-+JUMALAA+---+ei+siis+ITSEÄNSÄ.+Kaikki+väittely,+kiistely+ja+kilpailu+---+Jumalan+KANSSA+---+ON+TURHAA+.+.+.+.+.+.+SILLÄ+---+HÄVIÄT+AINA+---->+Siis+-+LOPETA+Jumalan+VASTUSTAMINEN+!!!.+.+.+SINUN+ASIASI+KÄSITELLÄÄN+erikseen+ja+MYÖHEMMIN+.+.+.+Jeesus_valitsi_tekstin+1.5.2016+18:45"Joku+profetoi+täällä+tänään,+ettei+Jumala+käytä+MLH+nimistä+kapistusta?"KYLLÄ+-+käyttää+.+.+.+HÄN+ON+VAROITTAVA+-+ESIMERKKI+HENKILÖ+!Jeesus_valitsi_tekstin+1.5.2016+20:21Jumala+SANOO+.+.+.+.+.+.+Haluan+ihmisen+ymmärtävän+-+Hänen+omat+ONGELMANSA+.+.+..+.+.+SUHTEESSA+Jumalaan+-+sekä+myös+muihin+IHMISIIN+.+.+.+.+.+.+koska+niin+kauan+-+kun+-+Hän+EI+NIITÄ+TIEDOSTA+.+.+.+.+.+.+niin+-+Hän+EI+VOI+-+eikä+myöskään+HALUA+-+TEHDÄ+PARANNUSTA+.+.+.+!+.+.+.+.+.+.+.+.Siunausta+ja+Herran+rauhaa+!
  6. Tahdotteko+tekin+ruveta+hänen+opetuslapsiksensa?-+Joh.+9:+27+--->+This+is+humor,+nimittäin!+.+.+.+Johanneksen+evankeliumi+9+--->+Jeesus+Kristus+.+.+.+KUTSUU+SINUA+.+.+.+!Ja+ohi+kulkiessaan+hän+näki+miehen,+joka+syntymästään+saakka+oli+ollut+sokea.+Ja+hänen+opetuslapsensa+kysyivät+häneltä+sanoen:+"Rabbi,+kuka+teki+syntiä,+tämäkö+vai+hänen+vanhempansa,+että+hänen+piti+sokeana+syntymän?"+Jeesus+vastasi:+"Ei+tämä+tehnyt+syntiä+eivätkä+hänen+vanhempansa,+vaan+Jumalan+tekojen+piti+tuleman+hänessä+julki.+Niin+kauan+kuin+päivä+on,+tulee+meidän+tehdä+hänen+tekojansa,+joka+on+minut+lähettänyt;+tulee+yö,+jolloin+ei+kukaan+voi+työtä+tehdä.+Niin+kauan+kuin+minä+maailmassa+olen,+olen+minä+maailman+valkeus."+Tämän+sanottuaan+hän+sylki+maahan+ja+teki+syljestä+tahtaan+ja+siveli+tahtaan+hänen+silmilleen+ja+sanoi+hänelle:+"Mene+ja+peseydy+Siiloan+lammikossa"+-se+on+käännettynä:+lähetetty.+-Niin+hän+meni+ja+peseytyi+ja+palasi+näkevänä.+Silloin+naapurit+ja+ne,+jotka+ennen+olivat+nähneet+hänet+kerjääjänä,+sanoivat:+"Eikö+tämä+ole+se,+joka+istui+ja+kerjäsi?"+Toiset+sanoivat:+"Hän+se+on",+toiset+sanoivat:+"Ei+ole,+vaan+hän+on+hänen+näköisensä".+Hän+itse+sanoi:+"Minä+se+olen".+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Miten+sinun+silmäsi+ovat+auenneet?"+Hän+vastasi:+"Se+mies,+jota+kutsutaan+Jeesukseksi,+teki+tahtaan+ja+voiteli+minun+silmäni+ja+sanoi+minulle:+'Mene+ja+peseydy+Siiloan+lammikossa';+niin+minä+menin+ja+peseydyin+ja+sain+näköni".+He+sanoivat+hänelle:+"Missä+hän+on?"+Hän+vastasi:+"En+tiedä".+Niin+he+veivät+hänet,+joka+ennen+oli+ollut+sokea,+fariseusten+luo.+Ja+se+päivä,+jona+Jeesus+teki+tahtaan+ja+avasi+hänen+silmänsä,+oli+sapatti.+Niin+myöskin+fariseukset+kysyivät+häneltä,+miten+hän+oli+saanut+näkönsä.+Ja+hän+sanoi+heille:+"Hän+siveli+tahtaan+minun+silmilleni,+ja+minä+peseydyin,+ja+nyt+minä+näen".+Niin+muutamat+fariseuksista+sanoivat:+"Se+mies+ei+ole+Jumalasta,+koska+hän+ei+pidä+sapattia".+Toiset+sanoivat:+"Kuinka+voi+syntinen+ihminen+tehdä+senkaltaisia+tunnustekoja?"+Ja+he+olivat+keskenänsä+eri+mieltä.+Niin+he+taas+sanoivat+sokealle:+"Mitä+sinä+sanot+hänestä,+koskapa+hän+avasi+sinun+silmäsi?"+Ja+hän+sanoi:+"Hän+on+profeetta".+Mutta+juutalaiset+eivät+uskoneet+hänestä,+että+hän+oli+ollut+sokea+ja+saanut+näkönsä,+ennenkuin+kutsuivat+sen+näkönsä+saaneen+vanhemmat++ja+kysyivät+heiltä+sanoen:+"Onko+tämä+teidän+poikanne,+jonka+sanotte+sokeana+syntyneen?+Kuinka+hän+sitten+nyt+näkee?"+Hänen+vanhempansa+vastasivat+ja+sanoivat:+"Me+tiedämme,+että+tämä+on+meidän+poikamme+ja+että+hän+on+sokeana+syntynyt;+mutta+kuinka+hän+nyt+näkee,+emme+tiedä;+emme+myöskään+tiedä,+kuka+on+avannut+hänen+silmänsä.+Kysykää+häneltä;+hänellä+on+kyllin+ikää,+puhukoon+itse+puolestansa."+Näin+hänen+vanhempansa+sanoivat,+koska+pelkäsivät+juutalaisia.+Sillä+juutalaiset+olivat+jo+sopineet+keskenään,+että+se,+joka+tunnusti+hänet+Kristukseksi,+oli+erotettava+synagoogasta.+Sentähden+hänen+vanhempansa+sanoivat:+"Hänellä+on+kyllin+ikää,+kysykää+häneltä".+Niin+he+kutsuivat+toistamiseen+miehen,+joka+oli+ollut+sokea,+ja+sanoivat+hänelle:+"Anna+kunnia+Jumalalle;+me+tiedämme,+että+se+mies+on+syntinen".+Hän+vastasi:+"Onko+hän+syntinen,+sitä+en+tiedä;+sen+vain+tiedän,+että+minä,+joka+olin+sokea,+nyt+näen".+Niin+he+sanoivat+hänelle:+"Mitä+hän+sinulle+teki?+Miten+hän+avasi+sinun+silmäsi?"+27+Hän+vastasi+heille:+"Johan+minä+teille+sanoin,+ettekä+te+kuulleet.+Miksi+taas+tahdotte+sitä+kuulla?+Tahdotteko+tekin+ruveta+hänen+opetuslapsiksensa?"+Niin+he+herjasivat+häntä+ja+sanoivat:+"Sinä+olet+hänen+opetuslapsensa,+mutta+me+olemme+Mooseksen+opetuslapsia.+Me+tiedämme+Jumalan+puhuneen+Moosekselle,+mutta+mistä+tämä+on,+sitä+emme+tiedä."+Mies+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Sehän+tässä+on+ihmeellistä,+että+te+ette+tiedä,+mistä+hän+on,+ja+kuitenkin+hän+on+avannut+minun+silmäni.+Me+tiedämme,+ettei+Jumala+kuule+syntisiä;+vaan+joka+on+jumalaapelkääväinen+ja+tekee+hänen+tahtonsa,+sitä+hän+kuulee.+Ei+ole+maailman+alusta+kuultu,+että+kukaan+on+avannut+sokeana+syntyneen+silmät.+Jos+hän+ei+olisi+Jumalasta,+ei+hän+voisi+mitään+tehdä."+He+vastasivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Sinä+olet+kokonaan+synneissä+syntynyt,+ja+sinä+tahdot+opettaa+meitä!"+Ja+he+ajoivat+hänet+ulos.+Ja+Jeesus+sai+kuulla+heidän+ajaneen+hänet+ulos;+ja+hänet+tavatessaan+hän+sanoi+hänelle:+"Uskotko+sinä+Jumalan+Poikaan?"+Hän+vastasi+ja+sanoi:+"Herra,+kuka+hän+on,+että+minä+häneen+uskoisin?"+Jeesus+sanoi+hänelle:+"Sinä+olet+hänet+nähnyt,+ja+hän+on+se,+joka+sinun+kanssasi+puhuu".+Niin+hän+sanoi:+"Herra,+minä+uskon";+ja+hän+kumartaen+rukoili+häntä.+Ja+Jeesus+sanoi:+"Tuomioksi+minä+olen+tullut+tähän+maailmaan,+että+ne,+jotka+eivät+näe,+näkisivät,+ja+ne,+jotka+näkevät,+tulisivat+sokeiksi".+Ja+muutamat+fariseukset,+jotka+olivat+siinä+häntä+lähellä,+kuulivat+tämän+ja+sanoivat+hänelle:+"Olemmeko+mekin+sokeat?"+Jeesus+sanoi+heille:+"Jos+te+olisitte+sokeat,+ei+teillä+olisi+syntiä;+mutta+nyt+te+sanotte:+'Me+näemme';+sentähden+teidän+syntinne+pysyy".
  7. iltahartaus+.+.+.+jatkuu+.+.+.Kuitenkin+he+katselevat+kauempaa,+toivoen+että+näkisivät+jotain+aitoa+Jumalan+armon+synnyttämää+todellisuutta.+Jotkut+sanovat,+että+he+ovat+menneet+maailmaan.+Mutta+uskon,+että+todellisuudessa+monet+heistä+ovat+sanoneet+Jeesukselle+hiljaa+rukouksessa.+”En+kestä+enää+tällaista+feikkiä,+minun+täytyy+ottaa+etäisyyttä”.+Oletko+sinä+yksi+heistä?Jokaista+näitä+kolmea+ryhmää+Jumala+tahtoo+koskettaa+ja+kohdata.+Jokainen+meistä+tarvitsee+uudelleen+ja+uudelleen+Jumalan+armon+kokemista+sekä+tuoretta+Pyhän+Hengen+kosketusta,+jotta+voimme+elää+jatkuvasti+siinä+sovituksen+todellisuudessa,+jossa+Kristus+tulee+korotetuksi.+Hän+on+meidän+syntiemme+sovitus.+Lopettakaamme+siis+näytteleminen.+Se+voi+olla+esteenä+Jumalan+Hengen+toiminnalle.+Tulkaamme+ristin+luo.+Siellä+ei+tarvitse+näytellä.+Kaikki+on+paljastettua+hänen+edessään.+Kaikki+kumpuaa+elävästä+suhteesta+sovittajan+eli+Jeesuksen+Kristuksen+kanssa.+Tähän+suhteeseen+myös+sinua+kutsutaan.+Rukoilen+vielä+lopuksi:+Anna+Herra+meille+rohkeutta+nähdä+itsemme+totuuden+mukaisin+silmin;+Armoa+tarvitsevina,+keskeneräisinä,+mutta+silti+sinussa+Jeesus+täydellisesti+hyväksyttyinä+ja+armahdettuina.+Tunnustamme+keskeneräisyytemme+ja+samalla+pyydämme+Pyhän+Hengen+vaikuttamaa+kasvua+elämäämme;+Kasvua+kohti+senkaltaista+ihmistä+kuin+sinä+olet+tarkoittanut+meidät.+Herra,+anna+meille+rohkeutta+olla+aitoja+ja+rehellisiä+ihmissuhteissamme+sekä+yhteisöissämme,+jotta+Jumalan+unelma+rakastavasta+ja+armoa+välittävästä+seurakunnasta+voisi+toteutua.+Herra,+vahvista+meitä+heikkouksissamme+sekä+anna+vahvuuksiemme+olla+siunauksena+siellä+missä+kuljen.+Anna+meille+myös+rakkautta+lähimmäisiämme+kohtaan,+jotta+voimme+olla+rakentamassa+seurakuntaa,+joka+tuoreella+tavalla+elää+sinun+aikaansaamaa+sovitusta+todeksi.+Aamen.Virsi+(muotoa+472:4+tai+472+tai+472:1,3,5-7).+.+.TUO+VIRSI++--->++Virsi+(muotoa+472:4+tai+472+tai+472:1,3,5-7)+<---+ON+VÄÄRINKOSKA++---+VIRRESSÄ+472+---+EI+OLE+NOIN+MONTA+SÄKEISTÖÄ+!.+.+.TÄSSÄ+-+SE+-+OIKEA+VIRSI+.+.+.+;)Virsi+168+---+Suo,+Herra,+sama+Henki+meille1.+Suo,+Herra,+sama+Henki+meille+kuin+annoit+kerran+apostoleille.+Hän+heidät+johti+vaarain+teille+rohkeina+viemään+sanaa+kaikille.+He+veivät+armokutsun+maailmaan,+Henkesi+auttoi+siihen+uskomaan.2.+Siis+anna+saman+Hengen+yhä+ohjata+kaikkialla+työtäsi,+ja+kutsu+vielä,+Herra+pyhä,+työntekijöitä+valtakuntaasi.+On+paljon+kypsynyttä+eloa,+vaan+vähän+väkeä+on+pellolla.3.+Kun+itse+käskit,+Herra,+meitä+työntekijöitä+työhön+anomaan,+niin+kasvojasi+ethän+peitä,+vaan+riennä+seurakuntaa+kuulemaan.+Me+saamme+luottaa+lupaukseesi,+tänäänkin+täytät+pyynnöt+kansasi.4.+Hengellä+väkevällä+täytä+sanasi+uskolliset+saarnaajat.+Työnäky+jälleen+heille+näytä,+kun+into+pettää,+voimat+uupuvat.+Kun+pyhää+nimeäsi+saarnataan,+niin+saatanalta+voima+murretaan.5.+Suo,+että+avun+Siion+saisi+uhrisi+väkevästä+voimasta,+se+voima+kansat+vapahtaisi+ja+päästäisi+ne+valheen+vallasta.+Oi+saavu,+Herra,+itse+auttamaan,+Henkesi+tulta+heitä+päälle+maan.6.+Maan+kylmät,+synkimmätkin+loukot+valaise+sanallasi+kirkkaiksi,+ja+kaukaistenkin+kansain+joukot+tuo+yhteen+pyhään+seurakuntaasi.+Myös+Israelin+kansaa+paimenna,+Kristusta+tuntemaan+se+johdata.7.+Näin+hoida,+Herra,+kirkkoamme.+Henkesi+anna+yhä+uudestaan+myös+rohkaisemaan+nuoriamme+työhösi,+paimenvirkaan+astumaan.+Suo,+että+aikain+halki+kansasi+kaikille+toivon+sanaa+kantaisi.
  8. Rakas+Jumalan+lapsi+!KOULUTUS+ON+.+.+.+PARHAILLAAN+KÄYNNISSÄ+.+.+.+;)Kaikille+annettiin+---+4+vuoden+ajan+---+tasapuolinen+mahdollisuus+-+tulla+mukaan+koulutukseen.+Jos+-+SE+-+ei+ollut+riittävän+pitkä+aika+---+kutsumuksen+heräämiseen,+niin+tuskin+sitä+"Pyhän+kosketusta"+nyt+enää+tällä+tavalla+syntyykään+.+.+..+.+.+vaan+siihen+tarvitaan+.+.+.+jonkin+sortin+IHME+.+.+.+;).+.+.KOHTA+TAPAHTUU+.+.+.+JAKO+--->+KAHTEEN+OSAAN+.+.+.+Seurakunnan+seulonta+---+tapahtuu+niin,+että+vain+"Ensimmäinen+ryhmä"+jatkaa+koulutuksessa+seurakuntana.◾Ensimmäinen+ryhmä.+Tämä+ryhmä+on+niin+kuin+Jesaja.TOINEN+PUOLI+---+ELI+"Toinen+ryhmä"+sekä+"Kolmas+ihmisryhmä"+---+jäävät+seuraamaan+seurakunnan+toimintaa+ja+koulutusta+---+tai+poistuvat.◾Toinen+ryhmä:+Näyttelijät,+teeskentelijät.◾Kolmas+ihmisryhmä+on+mielenkiintoinen..+.+.ASIA+SELITETÄÄN+---+TARKEMMIN+---+seuraavassa+tekstissä+.+.+..+.+.RADION+HARTAUSTEKSTIhttp://notes.evl.fi/hartaudet.nsf/38d7f3a856c777b9c2257781001d7092/d4738ca27d4917f3c22576810034ec12?OpenDocumentiltahartaus+03.11.2009Väisänen+JoonaOtsikko:+Pyhän+kosketusLuokitus:+Ilo+ja+armoViime+aikoina+olen+miettinyt+Jumalan+pyhyyttä+ja+toisaalta+ihmisten+keskuudessa+esiintyvää+tekopyhyyttä,+sekä+sitä+mitä+todellinen+Jumalan+kohtaaminen+saa+aikaan.+Olen+nähnyt+joidenkin+ihmisten+elämässä+radikaalin+muutoksen,+kun+he+ovat+saaneet+Jumalan+Hengen+kosketuksen+elämäänsä.+Mielessäni+on+myös+pyörinyt+Raamatun+esimerkki+profeetta+Jesajasta.+Jonkin+ajatuksen+haluaisin+jakaa+kanssasi+tämän+pohjalta.+Jesaja+sai+omassa+elämässään+kokea+Jumalan+ilmestymisen+sekä+hänen+pyhyytensä.+Kun+Jumala+ilmestyi,+Jesaja+ymmärsi+jotain+Jumalan+suuruudesta+sekä+omasta+pienuudestaan+Jumalan+edessä.+Kun+tämä+tapahtui,+niin+tapahtui+myös+jotain+muuta;+hän+ymmärsi+olevansa+Jumalan+armon+tarpeessa.+Jesajalle+sanottiin,+”-+Katso,+tämä+on+koskenut+huuliasi,+sinun+syyllisyytesi+on+poissa+ja+syntisi+sovitettu.”+Jumala+ei+koskettanut+Jesajaa+siksi,+että+hänestä+itsestään+tulisi+jotain,+vaan+siksi+että+Jumalan+tarkoitus+toteutuisi+ja+että+Jesaja+saisi+puhtaalla+sydämellä+palvella+Jumalaa.+Jumalan+kosketus+sekä+armon+kokeminen+johtivat+hänet+nöyryyteen+sekä+kuuliaisuuteen,+eli+oikeanlaiseen+Herran+pelkoon.+Jumalan+kutsu+ei+tehnyt+hänestä+supermiestä,+vaikka+hän+saikin+kutsun+jaloon+tehtävään.+Jesaja+oli+monesti+itsessään+heikko.+Uudelleen+ja+uudelleen+hän+joutui+rukoilemaan,+että+Jumala+vahvistaisi+häntä.+Tällaista+oli+Jesajan+pyhyys,+tunnustamista,+että+ilman+Jumalan+armoa+hän+ei+ole+mitään.+Jumalan+kutsu+Jesajan+elämälle+oli+aivan+erityinen,+eikä+meidän+ei+tarvitse+verrata+itseämme+häneen.+Olen+tehnyt+kuitenkin+seuraavanlaisia+havaintoja+seurakuntatyössä.+Nostan+kolmenlaisia+ihmisiä+tarkastelun+kohteeksi.+Nimeän+näitä+nyt+kolmeksi+eri+ryhmäksi.+On+niitä+ihmisiä,+joita+Pyhä+on+saanut+koskettaa.+Sekä+on+niitä,+jotka+näyttelevät,+että+Pyhä+on+saanut+koskettaa.+Ja+vielä+on+niitä+jotka+ovat+nähneet+näyttelemisen+ja+ulkokultaisuuden+lävitse,+eivätkä+ole+suostuneet+alistumaan+samaan.+No,+saattaa+olla,+että+meistä+kaikista+löytyy+hieman+jokaista+edellisistä+ryhmistä.+Uskon+kuitenkin,+että+jokaiselle+näistä+kolmesta+ryhmästä+on+toivoa.+Ensimmäinen+ryhmä.+Tämä+ryhmä+on+niin+kuin+Jesaja.+Pyhä+on+saanut+koskettaa+heidän+elämäänsä.+Tämä+on+jättänyt+leiman+heidän+koko+olemukseensa.+Pyhyys+heissä+on+Pyhän+Hengen+aikaan+saamaa+Jumalan+armon+vaikutusta,+joka+ilmenee+nöyryytenä+sekä+kuuliaisuutena,+niin+kuin+Jesajalla.+Ilman+Jumalan+armoa,+hänkään+ei+ollut+mitään.+Sanakin+sanoo+meille:+”Joka+ylpeilee,+ylpeilköön+Herrasta.”+Tämä+on+todellisen+pyhyyden+tuntomerkki.+Huomio+on+Kristuksessa.+Seuraavassa+ryhmässä+huomio+kääntyy+muualle+kuin+Kristukseen.Toinen+ryhmä:+Näyttelijät,+teeskentelijät.+Näistä+voidaan+käyttää+nimitystä+tekopyhät.+Jeesus+itsekin+puhuu+myös+tästä+ryhmästä+sanoen:+He+muuttavat+muotonsa+surkeaksi,+jotta+kaikki+varmasti+huomaisivat+heidän+paastoavan.”+Huomaatko+missä+nyt+on+huomio?+Heissä+itsessään.+Miksi+nämä+ihmiset+käyttäytyvät+kuin+käyttäytyvät?+En+tiedä.+Joskus+syynä+saattaa+olla+uskovien+yhteisön+paine+tai+jokin+muu+syy.+Jos+seurakunta+ei+ole+Kristus-keskeinen+ja+jos+Pyhä+Henki+ei+saa+raikkaalla+tavalla+tuoda+sovituksen+todellisuutta+seurakunnan+keskelle,+niin+tuloksena+saattaa+olla+tämä.+Uskonnollisilla+suorituksilla+voi+kokea+onnistumista+ja+saada+toisten+hyväksyntää+sekä+kunnioitusta.+Jos+sinä+olet+yksi+näistä,+niin+Jeesus+tahtoo+vapauttaa+sinut+suorittamisen+kahleista.+Pyhä+Henki+haluaa+täyttää+sinut+Jumalan+rakkaudella+ja+armon+kokemisella.+Mitä+voimme+lisätä+ristin+työhön+ja+Jeesuksen+tekemään+sovitukseen?+Emme+mitään.+Kolmas+ihmisryhmä+on+mielenkiintoinen.+Nämä+ihmiset+eivät+ole+saaneet+kokea+tuoreella+tavalla+Jumalan+voiman+sekä+Jeesuksen+Kristuksen+armon+todellisuutta,+mutta+he+eivät+ole+myöskään+lähteneet+näyttelemään+tekopyhää.+Heidän+elämässään+tämä+on+saattanut+johtaa+siihen,+että+he+ovat+jättäneet+seurakunta+yhteyden,+koska+he+eivät+ole+halunneet+olla+mukana+tuossa+näytelmässä.+Jatkuu+.+.+.
  9. Rakkaat+Jumalan+Lapset+!sinetti1+kirjoitti:+Saul+/Daavid?+;)+Tuoko+mitään+ajatuksia?+-------------------------------------------------2.+Samuelin+kirja+9++--->+Jumalan+laupeuden+teko+-+eli+-+ARMON+KOKEMINENDaavid+kysyi:+"Onko+Saulin+suvusta+enää+jäljellä+ketään,+jolle+minä+voisin+tehdä+laupeuden+Joonatanin+tähden?"+.+.+.2+viikkoa+sitten,+sunnuntaina+26.01.2020+---+oli+Joonatanin+nimipäivä+!Vuoden+2020+alkupäivinä+-+Jumala+antoi+käskyn+-+ALKAA+VALMISTELLA,+Hänen+laupeudenosoitustansa+-+eli+-+Jumalan+ARMON++ANTAMISTA+-+erästä+julkisuuden+henkilöä+kohtaan.Tuo+kyseinen+julkisuuden+henkilö+-+oli+-+ainakin+minulle,+ennestään+tuntematon+ja+siten+täysin+uusi+tuttavuus+-+joten+-+alkuvuosi+on+mennyt+hänen+menneisyytensä+ja+nykyisen+elämäntilanteensa+tutkimiseen+-+Jumalan+TAHDON+MUKAISESTI.Alustavasti+oli+tarkoitus+lähettää+kirje+-+Hänelle+tulossa+olevasta+-+Jumalan+ARMOSTA+-+Joonatanin+nimipäivän+(su+26.01.2020)+jälkeisellä+ARMON+viikolla+(viikko+5).Viikolla+5,+menin+kuitenkin+niin+huonoon+kuntoon,+että+sainkin+itse+tuon+Jumalan+ARMON+osoituksen+perjantaina+31.01.2020+ja+siitä+lähtien+olen+yrittänyt+-+toipua+takaisin.Johannes_Kastaja_Toinen02.02.2020+20:2031.01.2020+---+VAPAUTUSPROSESSIN+VIIMEINEN+JAKSO+ALKOI+.+.+.+;).+.+.Nyt+kirje+on+-+lisääntyneen+sisältönsä+vuoksi+-+muuttunut+paketiksi+ja+lähetys+siis+viivästynyt+-+huonon+terveystilanteeni+vuoksi.Kun+tuo+kyseinen+julkisuuden+henkilö+on+saanut+paketin+ja+ymmärtänyt+-+Hänelle+tulossa+olevasta+-+Jumalan+ARMOSTA+.+.+..+.+.++NIIN+ASIASTA+TULEE+JULKINEN+---+TÄÄLLÄ+Profetiat+PALSTALLA+.+.+.+;).+.+.+………………………………………………………………………+.+.+..+.+.TÄHÄN+ASIAAN+LIITTYVÄT+---+Raamatun+kohdat+ovat+siis+.+.+.2.+Samuelin+kirja+9++--->+Jumalan+laupeuden+teko+-+eli+-+ARMON+KOKEMINENDaavid+ja+Mefiboset1+Daavid+kysyi:+"Onko+Saulin+suvusta+enää+jäljellä+ketään,+jolle+minä+voisin+tehdä+laupeuden+Joonatanin+tähden?"+2+Saulin+perheessä+oli+ollut+palvelija+nimeltä+Siiba,+ja+hänet+he+kutsuivat+Daavidin+eteen.+Ja+kuningas+sanoi+hänelle:+"Oletko+sinä+Siiba?"+Hän+vastasi:+"Palvelijasi+on".+3+Kuningas+kysyi:+"Eikö+Saulin+suvusta+ole+enää+jäljellä+ketään,+jolle+minä+voisin+tehdä+Jumalan+laupeuden?"+Siiba+vastasi+kuninkaalle:+"Vielä+on+Joonatanin+poika,+joka+on+rampa+jaloistaan".+4+Kuningas+kysyi+häneltä:+"Missä+hän+on?"+Siiba+vastasi+kuninkaalle:+"Hän+on+Maakirin,+Ammielin+pojan,+talossa+Loodebarissa".+5+Niin+kuningas+Daavid+lähetti+noutamaan+hänet+Maakirin,+Ammielin+pojan,+talosta+Loodebarista.+6+Kun+Mefiboset,+Saulin+pojan+Joonatanin+poika,+tuli+Daavidin+tykö,+lankesi+hän+kasvoillensa+ja+osoitti+kunnioitusta.+Niin+Daavid+sanoi:+"Mefiboset!"+Hän+vastasi:+"Tässä+on+palvelijasi".+7+Daavid+sanoi+hänelle:+"Älä+pelkää,+sillä+minä+teen+sinulle+laupeuden+isäsi+Joonatanin+tähden,+ja+minä+palautan+sinulle+isoisäsi+Saulin+kaiken+maaomaisuuden,+ja+sinä+saat+aina+aterioida+minun+pöydässäni".+8+Niin+tämä+kumarsi+ja+sanoi:+"Mikä+on+palvelijasi,+että+sinä+käännyt+minunlaiseni+koiranraadon+puoleen?"+9+Sitten+kuningas+kutsui+Siiban,+Saulin+palvelijan,+ja+sanoi+hänelle:+"Kaiken,+mikä+on+ollut+Saulin+ja+koko+hänen+sukunsa+omaa,+minä+annan+sinun+herrasi+pojalle.+10+Ja+sinä+poikinesi+ja+palvelijoinesi+viljele+hänelle+sitä+maata+ja+korjaa+sato,+että+sinun+herrasi+pojalla+olisi+leipää+syödä;+kuitenkin+saa+Mefiboset,+sinun+herrasi+poika,+aina+aterioida+minun+pöydässäni."+Ja+Siiballa+oli+viisitoista+poikaa+ja+kaksikymmentä+palvelijaa.+11+Siiba+sanoi+kuninkaalle:+"Aivan+niinkuin+herrani,+kuningas,+käskee+palvelijaansa,+on+palvelijasi+tekevä".+-"Niin,+Mefiboset+on+syövä+minun+pöydässäni,+niinkuin+hän+olisi+kuninkaan+poikia."+12+Ja+Mefibosetilla+oli+pieni+poika+nimeltä+Miika.+Ja+koko+Siiban+talonväki+oli+Mefibosetin+palvelijoita.+13+Ja+Mefiboset+asui+Jerusalemissa,+koska+hän+aina+söi+kuninkaan+pöydässä.+Ja+hän+ontui+kumpaakin+jalkaansa.+JA+ALOITUKSEN++--->+"Sinun+kädessäsi+ovat+elämäni+päivät."+PSALMI+31:16+SEKÄ+---+ALOITUKSEN+---+LAINAUKSET+.+.+."Elämän+loppua+ei+ratkaise+kohtalon+terävä+veitsi,+vaan+rakkauden+käsi.+Me+emme+kuole+ennen+aikojamme,+eikä+meitä+jätetä+unohdettuina+näyttämölle+liian+pitkäksi+aikaa+...+Minun+elämäni+päivät+ovat+niissä+käsissä,+jotka+minun+lunastukseni+tähden+naulattiin+ristille."+–+Charles+H.+Spurgeon+(1834–1892)"Jumala+haluaa+keskinäistä+sopimusta,+ja+siellä+missä+pyhät+sopivat+rukouksesta,+Hän+on+luvannut+vastata+heidän+rukouksiinsa.+Katsokaa,+mikä+moninkertainen+voima+on+tällaisella+rukouksella!Kun+yksi+toisensa+jälkeen+tuo+Jumalan+eteen+voimakkaan+rukouksensa,+kun+monet+vetävät+yhdessä+samaa+köyttä,kun+yhdessä+kolkutetaan+armon+ovelle,+kun+palavien+sydänten+väkevä+huuto+nousee+yhdessä+taivaaseen,ja+kun+vilpittömän,+pyhän+rukouksen+ääni+voimallaanvavisuttaa+taivaan+portteja+—+silloin+Jumala+vastaa."********+LAINAUS:+Charles+Spurgeon.+.+.siis+jatkuu+.+.+.
  10. (kuten+ALOITUS-viesteissä+ILMOITETTIIN)KOHTA+TAPAHTUU+.+.+.+JAKO+--->+KAHTEEN+OSAAN+.+.+.+JUMALA+ALOITTAA+TÄLLÄ+PALSTALLA+KOHTA+TYÖNSÄ+.+.+.+!RAKKAAT+LAPSENI+-+"älkää+antako+kenenkään+johtaa+itseänne+harhaan"1.+Johanneksen+kirje+3:4-10+--->+Jumalan+lapset+--+Paholaisen+lapset.+.+.KUN+-+Jumala+-+ILMOITTI+että+.+.+..+.+.+Jumala,+Jeesus,+Johannes+Kastaja+Toinen+ja+Pyhä+Henki+.+.+..+.+.+sekä+uudestisyntyneet+Jumalan+Lapset+.+.+..+.+.+saapuvat+Profetiat+PALSTALLE+.+.+..+.+.+niin+---+puolet+TAPUTTI+-+ja+-+puolet+VITUTTI+.+.+.+!.+.+.+…………………………………………………………+.+.+..+.+.Jeesus_valitsi_tekstin+2.5.2017+13:42jgfcjgj+kirjoitti:+Hallelujaaaa,+tätä+tämä+vielä+puuttuikin.+—+Kommentoi+—Aamen+.+.+.+Seurakunta+ALOITTAA+TÄÄLLÄ+-+Profetiat+PALSTALLA+-+TOIMINTANSA+.+.+.+:)Samalla+tulevat+voimaan+-+SEURAKUNTAA+-+koskevat+säännöt+ja+ohjeistus,+kuten+oli+myös+ALKUSEURAKUNNALLA+Raamatussa+!!!SIIS+---+SEN+MUKAAN+MENNÄÄN+---+MITÄ+Raamatussa+OHJEISTETAAN+.+.+.+?+.+.+.+Kirje+galatalaisille+61.+Veljet,+jos+joku+tavataan+jostakin+rikkomuksesta,+niin+ojentakaa+te,+hengelliset,+häntä+sävyisyyden+hengessä;+ja+ole+varuillasi,+ettet+sinäkin+joutuisi+kiusaukseen.+2.+Kantakaa+toistenne+kuormia,+ja+niin+te+täytätte+Kristuksen+lain.+3.+Sillä+jos+joku+luulee+jotakin+olevansa,+vaikka+ei+ole+mitään,+niin+hän+pettää+itsensä.+4.+Mutta+tutkikoon+kukin+omat+tekonsa,+ja+silloin+hänen+kerskaamisensa+on+vain+siinä,+mitä+hän+itse+on,+ei+siinä,+mitä+toinen+on;+5.+sillä+kunkin+on+kannettava+oma+taakkansa.+6.+Jolle+sanaa+opetetaan,+se+jakakoon+kaikkea+hyvää+opettajallensa.+9.+Ja+kun+hyvää+teemme,+älkäämme+lannistuko,+sillä+me+saamme+ajan+tullen+niittää,+jos+emme+väsy.+10.+Sentähden,+kun+meillä+vielä+aikaa+on,+tehkäämme+hyvää+kaikille,+mutta+varsinkin+uskonveljille.+16.+Ja+kaikille,+jotka+tämän+säännön+mukaan+vaeltavat,+kaikille+heille+rauha+ja+laupeus,+ja+Jumalan+Israelille!+17.+Älköön+tästedes+kukaan+minulle+vaivoja+tuottako;+sillä+minä+kannan+Jeesuksen+arvet+ruumiissani.+18.+Meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+armo+olkoon+teidän+henkenne+kanssa,+veljet.+Amen.
  11. "Sano+meille:+milloin+se+tapahtuu,+ja+mikä+on+sinun+tulemuksesi+ja+maailman+lopun+merkki?"Silloin+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille+.+.+..+.+.Matteuksen+evankeliumin+24.+LUKUJeesus+puhuu+maailman+lopun+yleisistä+enteistä+1-14Jerusalemin+hävityksestä+15-22vääristä+kristuksista+ja+vääristä+profeetoista+23-28sekä+tulemuksestaan+29-31puhuu+vertauksen+viikunapuusta+32,+33sanoo+tulemuksensa+hetken+olevan+tuntemattoman+34-44+ja+vaatii+uskollisuutta+45-51..+.+.29+Mutta+kohta+niiden+päivien+ahdistuksen+jälkeen+aurinko+pimenee,+eikä+kuu+anna+valoansa,+ja+tähdet+putoavat+taivaalta,+ja+taivaitten+voimat+järkkyvät.+30+Ja+silloin+Ihmisen+Pojan+merkki+näkyy+taivaalla,+ja+silloin+kaikki+maan+sukukunnat+parkuvat;+ja+he+näkevät+Ihmisen+Pojan+tulevan+taivaan+pilvien+päällä+suurella+voimalla+ja+kirkkaudella.+31+Ja+hän+lähettää+enkelinsä+suuren+pasunan+pauhatessa,+ja+he+kokoavat+hänen+valittunsa+neljältä+ilmalta,+taivasten+ääristä+hamaan+toisiin+ääriin.+.+.+.32+Mutta+oppikaa+viikunapuusta+vertaus:+kun+sen+oksa+jo+on+tuore+ja+lehdet+puhkeavat,+niin+te+tiedätte,+että+kesä+on+lähellä.+33+Samoin+te+myös,+kun+näette+tämän+kaiken,+tietäkää,+että+se+on+lähellä,+oven+edessä.+.+.+.34+Totisesti+minä+sanon+teille:+tämä+sukupolvi+ei+katoa,+ennenkuin+kaikki+nämä+tapahtuvat.+35+Taivas+ja+maa+katoavat,+mutta+minun+sanani+eivät+koskaan+katoa.+36+Mutta+siitä+päivästä+ja+hetkestä+ei+tiedä+kukaan,+eivät+taivasten+enkelit,+eikä+myöskään+Poika,+vaan+Isä+yksin.+37+Sillä+niinkuin+oli+Nooan+päivinä,+niin+on+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleva.+38+Sillä+niinkuin+ihmiset+olivat+niinä+päivinä+ennen+vedenpaisumusta:+söivät+ja+joivat,+naivat+ja+naittivat,+aina+siihen+päivään+asti,+jona+Nooa+meni+arkkiin,+39+eivätkä+tienneet,+ennenkuin+vedenpaisumus+tuli+ja+vei+heidät+kaikki;+niin+on+myös+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleva.+40+Silloin+on+kaksi+miestä+pellolla;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.+41+Kaksi+naista+on+jauhamassa+käsikivillä;+toinen+korjataan+talteen,+ja+toinen+jätetään.+42+Valvokaa+siis,+sillä+ette+tiedä,+minä+päivänä+teidän+Herranne+tulee.+43+Mutta+se+tietäkää:+jos+perheenisäntä+tietäisi,+millä+yövartiolla+varas+tulee,+totta+hän+valvoisi,+eikä+sallisi+taloonsa+murtauduttavan.+.+.+.44+Sentähden+olkaa+tekin+valmiit,+sillä+sinä+hetkenä,+jona+ette+luule,+Ihmisen+Poika+tulee.+45+Kuka+siis+on+se+uskollinen+ja+ymmärtäväinen+palvelija,+jonka+hänen+herransa+on+asettanut+pitämään+huolta+palvelusväestään,+antamaan+heille+ruokaa+ajallansa?+46+Autuas+se+palvelija,+jonka+hänen+herransa+tullessaan+havaitsee+näin+tekevän!+47+Totisesti+minä+sanon+teille:+hän+asettaa+hänet+kaiken+omaisuutensa+hoitajaksi.+48+Mutta+jos+paha+palvelija+sanoo+sydämessään:+'Minun+herrani+viipyy',+49+ja+rupeaa+lyömään+kanssapalvelijoitaan+ja+syö+ja+juo+juopuneiden+kanssa,+50+niin+sen+palvelijan+herra+tulee+päivänä,+jona+hän+ei+odota,+ja+hetkenä,+jota+hän+ei+arvaa,+51+ja+hakkaa+hänet+kappaleiksi+ja+määrää+hänelle+saman+osan+kuin+ulkokullatuille.+Siellä+on+oleva+itku+ja+hammasten+kiristys."
  12. "Sano+meille:+milloin+se+tapahtuu,+ja+mikä+on+sinun+tulemuksesi+ja+maailman+lopun+merkki?"Silloin+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille+.+.+..+.+.Matteuksen+evankeliumin+24.+LUKUJeesus+puhuu+maailman+lopun+yleisistä+enteistä+1-14Jerusalemin+hävityksestä+15-22vääristä+kristuksista+ja+vääristä+profeetoista+23-28sekä+tulemuksestaan+29-31puhuu+vertauksen+viikunapuusta+32,+33sanoo+tulemuksensa+hetken+olevan+tuntemattoman+34-44+ja+vaatii+uskollisuutta+45-51..+.+.1+Ja+Jeesus+lähti+ulos+pyhäköstä+ja+meni+pois;+ja+hänen+opetuslapsensa+tulivat+hänen+tykönsä+näyttämään+hänelle+pyhäkön+rakennuksia.+2+Niin+hän+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Ettekö+näe+näitä+kaikkia?+Totisesti+minä+sanon+teille:+tähän+ei+ole+jäävä+kiveä+kiven+päälle,+maahan+jaottamatta."+3+Ja+kun+hän+istui+Öljymäellä,+tulivat+opetuslapset+erikseen+hänen+tykönsä+ja+sanoivat:+"Sano+meille:+milloin+se+tapahtuu,+ja+mikä+on+sinun+tulemuksesi+ja+maailman+lopun+merkki?"+4+Silloin+Jeesus+vastasi+ja+sanoi+heille:+"Katsokaa,+ettei+kukaan+teitä+eksytä.+5+Sillä+monta+tulee+minun+nimessäni+sanoen:+'Minä+olen+Kristus',+ja+he+eksyttävät+monta.+6+Ja+te+saatte+kuulla+sotien+melskettä+ja+sanomia+sodista;+katsokaa,+ettette+peljästy.+Sillä+näin+täytyy+tapahtua,+mutta+tämä+ei+ole+vielä+loppu.+7+Sillä+kansa+nousee+kansaa+vastaan+ja+valtakunta+valtakuntaa+vastaan,+ja+nälänhätää+ja+maanjäristyksiä+tulee+monin+paikoin.+8+Mutta+kaikki+tämä+on+synnytystuskien+alkua.+9+Silloin+teidät+annetaan+vaivaan,+ja+teitä+tapetaan,+ja+te+joudutte+kaikkien+kansojen+vihattaviksi+minun+nimeni+tähden.+10+Ja+silloin+monet+lankeavat+pois,+ja+he+antavat+toisensa+alttiiksi+ja+vihaavat+toinen+toistaan.+11+Ja+monta+väärää+profeettaa+nousee,+ja+he+eksyttävät+monta.+12+Ja+sentähden,+että+laittomuus+pääsee+valtaan,+kylmenee+useimpien+rakkaus.+13+Mutta+joka+vahvana+pysyy+loppuun+asti,+se+pelastuu.+14+Ja+tämä+valtakunnan+evankeliumi+pitää+saarnattaman+kaikessa+maailmassa,+todistukseksi+kaikille+kansoille;+ja+sitten+tulee+loppu.+.+.+.15+Kun+te+siis+näette+hävityksen+kauhistuksen,+josta+on+puhuttu+profeetta+Danielin+kautta,+seisovan+pyhässä+paikassa-joka+tämän+lukee,+se+tarkatkoon-+16+silloin+ne,+jotka+Juudeassa+ovat,+paetkoot+vuorille;+17+joka+on+katolla,+älköön+astuko+alas+noutamaan,+mitä+hänen+huoneessansa+on,+18+ja+joka+on+pellolla,+älköön+palatko+takaisin+noutamaan+vaippaansa.+19+Voi+raskaita+ja+imettäväisiä+niinä+päivinä!+20+Mutta+rukoilkaa,+ettei+teidän+pakonne+tapahtuisi+talvella+eikä+sapattina.+21+Sillä+silloin+on+oleva+suuri+ahdistus,+jonka+kaltaista+ei+ole+ollut+maailman+alusta+hamaan+tähän+asti+eikä+milloinkaan+tule.+22+Ja+ellei+niitä+päiviä+olisi+lyhennetty,+ei+mikään+liha+pelastuisi;+mutta+valittujen+tähden+ne+päivät+lyhennetään.+.+.+.23+Jos+silloin+joku+sanoo+teille:+'Katso,+täällä+on+Kristus',+tahi:+'Tuolla',+niin+älkää+uskoko.+24+Sillä+vääriä+kristuksia+ja+vääriä+profeettoja+nousee,+ja+he+tekevät+suuria+tunnustekoja+ja+ihmeitä,+niin+että+eksyttävät,+jos+mahdollista,+valitutkin.+25+Katso,+minä+olen+sen+teille+edeltä+sanonut.+26+Sentähden,+jos+teille+sanotaan:+'Katso,+hän+on+erämaassa',+niin+älkää+menkö+sinne,+tahi:+'Katso,+hän+on+kammiossa',+niin+älkää+uskoko.+27+Sillä+niinkuin+salama+leimahtaa+idästä+ja+näkyy+hamaan+länteen,+niin+on+oleva+Ihmisen+Pojan+tulemus.+28+Missä+raato+on,+sinne+kotkat+kokoontuvat.