Vapaa kuvaus

Villi ja vapaa seikkailija.

Harrastuksina tieteet, shakin pelaaminen, väittely ja treenaaminen (CrossFit ja potkunyrkkeily)

Aloituksia

6

Kommenttia

6596

1. "Tämän+olen+selittänyt+aiemminkin,+mutta+ettehän+te+mitään+lue+ettekä+opi.+Totuus+ja+Rakkaus+eivät+todellakaan+muutu+erisnimiksi+kun+ne+ovat+isolla,+vaan+korkeintaan+tuollainen+käsityskyky+ilmaisee,+ettei+sinulla+ole+ihmiskäsitystä+korkeampaa+käsitystä.+Olet+täysin+ihmisessä+kiinni,+kyvytön+ajattelemaan+muuta+kuin+ihmisiä,+ja+siksi+olet+myös+kyvytön+ajattelemaan+Korkeinta+muuta+kuin+ihmishahmona.+Se+on+ateistien+yleinen+hahmotustapa+asioihin,+joista+he+eivät+mitään+ymmärrä+tai+joita+he+ovat+ideologisista,+uskomuksellisista+syistä+kieltäytyneet+ymmärtämästä."Oletko+koulussa+päässyt+oppimaan+suomen+kielen+kielioppia+ja+milloin+sana+kirjoitetaan+isolla?+Jumala+kirjoitetaan+sen+takia+isolla+koska+se+on+nimi+tietyllä+käsitteelle/hahmolle+ottamatta+kantaa+lainkaan+tällä+kertaa+tämän+olemassaoloon.+Mutta+mikäli+kirjoitat+esimerkiksi+sanan+Rakkaus+isolla,+muuttuu+se+nimeksi.http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=1456Ideologiat+tai+uskomukset+eivät+myös+valitettavasti+kiinnosta,+paljon+mieluummin+tiedän+ja+varmistan+kuin+uskon+perättömiä+väitteitä.+:)"Ymmärrystään+voi+kyllä+avata+ja+sitä+voi+lisätä.+Pikaluku+omissa+mielikuvituksissaan+ei+auta+siihen.+Hengellinen+velttous+ei+ole+tie+valaistumiseen.+Myöskään+tietämättömyyteensä+takertuminen+ei+ole+tie+siihen.+"Sinun+kuvitelmasi,+velttoutesi+eikä+tietämättömyytesi+ei+valitettavasti+ole+ongelmani.+Tee+mitä+tahdot+omalla+elämälläsi+mutta+älä+oleta+että+ihmiset+olisivat+samaa+mieltä+kuin+sinä+jos+varta+vasten+tulet+eri+mieltä+olevien+palstalle+kertomaan+mielikuvitushahmoistasi+:)"Jumalan+rakkaus+on+ehdoton+ja+muuttumaton,+sitä+tarkoittaa+että+Jumala+on+Rakkaus.+Jumalan+ominaisuudet+ovat+absoluutteja+ja+siksi+ne+kirjoitetaan+isolla.+Rakkaus+on+Jumalan+keskeinen+ominaisuus,+mutta+ei+ainoa."Linkit+eivät+liittyneet+suomen+kielioppiin,+jota+vastaan+väitteesi+on.http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=1456"Jumalan+ominaisuudet+on+sinunkin+koettavissasi,+edellyttäen+että+ryhdyt+tietoiseen+sielun+toimintaan+sen+sijaan+että+jumitat+egokeskisesti+maallisessa.+Jumalaan+tutustuminen+auttaa+ymmärtämään+näitä+asioita.+Nyt+sinä+olet+pimeyden+verhon+takana,+siksi+vielä+ymmärtämätön."Egokeskisyys+on+myös+sinun+oma+kuvitelmasi.+Olen+tehnyt+töitä+kun+pystyn+auttaakseni+muita+eikä+tämä+liity+uskontoon.+Mutta+en+myöskään+valitettavasti+pysty+uskomaan+väitteitä+joilta+puuttuu+kunnon+perustelu.++:)
  2. "Sinä+väität+ettei+sinulla+ole+uskomuksia.+Siitä+huolimatta+esittelet+koko+ajan+uskomuksiasi,+kaiken+lisäksi+niitä+jotka+eivät+ole+totuutta+lähelläkään.+"Uskomusten+puute+ei+ole+uskomus,+ja+mikäli+olet+sitä+mieltä+että+olen+väärässä+voit+myös+vapaasti+todistaa+oman+(tai+minkä+tahansa+muun)+uskomuksen+totuudellisuuden."Väität+esimerkiksi+että+minä+pidän+ateismi-palstasta.+Kyse+on+vain+sinun+harhauskomuksestasi.+En+minä+pidä+ateismi-palstasta+enkä+ole+koskaan+sanonut+että+pitäisin.+"Teot+kertovat+enemmän+kuin+sanat.+Mikäli+et+pitäisi+ja+olisi+kiinnostunut+palstasta+jostain+syystä+et+käyttäisi+aikaa+tulikivenkatkuiseen+paatokseen+meille+"vääräuskoisille"+;)"Sinä+saatat+uskoa+että+Jeesus+on+juutalainen,+siitäkin+huolimatta+että+arvostetut+juutalaiset+pitivät+häntä+Jumalan+pilkkaajana."Juuri+niin,+ja+molemmat+voivat+olla+totta+samaan+aikaan.+Raamatun+mukaan+hän+syntyi+juutalaiseksi+ja+pääosin+kunnioitti+juutalaisten+tapoja+ja+uskontoa,+uskoen+samaan+jumalaankin."+Sinä+saatat+uskoa+että+Jeesus+on+mielikuvitushahmo,+mutta+hahmo+sinulla+on+mielikuvituksessasi,+sinun+omassa+mielikuvituksessasi.+Käännät+mielelläsi+mielikuvituksesi+todeksi,+mutta+sinun+uskosi+sinun+mielikuvituksesi+todellisuuteen+ei+tee+sitä+todeksi.+Todellisuus+ei+piittaa+vähääkään+sinun+mielikuvituksestasi,+sinun+uskomuksistasi.+"En+käännä+mielikuvitustani+todeksi+koska+olen+melko+varma+että+siinä+muodossa+kuin+raamattu+kertoo,+kyseessä+on+mielikuvitushahmo.+Eli+siis+en+usko+mielikuvitushahmon+todellisuuteen,+toisin+kuin+esimerkiksi+sinä."Olet+aivan+vitun+pöyhkeä,+luulet+puhuvasi+koko+muun+maailman+puolesta,+kaikkien+muiden+paitsi+minun+eli+yhden+puolesta,+miksi+luulet+koko+muun+maailman+antaneen+sinulle+puolestapuhumisen+oikeuden?+"Mistä+"koko+muun+maailman+puolesta+puhumisesta"+olet+kertomassa?+Huomautin+vain+että+käytit+sanoja+väärässä+merkityksessä+ja+kerroin+sinulle+yleisesti+käytössä+hyväksytyt+merkitykset."Miksi+kuvittelet+koko+muun+maailman+jakavan+sinun+kierot+käsityksesi?+Kun+todistettavasti+niin+ei+ole.+"Todiste+1:+Yleisesti+käytössä+oleva+sanakirja+josta+löytyy+sanojen+selitykset+https://en.oxforddictionaries.com/"Sinä+esiinnyt+universaalina,+koko+muun+maailman+puolestapuhujana+minua+vastaan,+mutta+tuo+on+vain+osoitus+sinun+pöyhkeydestäsi.+Ilmaiset+vain+omat+suuruudenhullut+kuvitelmasi.+Sanottakoon+niitä+uskomuksiksi.+"Mistä+uskomuksista+puhut?+Opetin+vain+sinulle+mitä+sanat+oikeasti+tarkoittavat.+Mikäli+olet+tähän+saakka+käyttänyt+niitä+väärässä+merkityksessä+se+on+oma+ongelmasi."Antamani+linkit+todistavat,+ellei+muuta+niin+ainakin+sen,+että+koko+maailma+ei+ole+määritellyt+asioita+samoin+kuin+sinä.+"Tämä+kaaos+on+jo+vanha+juttu,+mutta+sen+takia+sanakirjat+ovat+olemassa+kertomassa+yleisimmät+ja+hyväksytyimmät+käsitykset.+Se+mikäli+joku+päättää+että+maapallo+ei+olekkaan+pallo+ei+tarkoita+että+pienen+ryhmän+käsitys+olisi+yleisessä+ymmärryksessä+tai+että+sillä+olisi+enempää+väliä.+Selvittääkseen+tätä+kaaosta+on+olemassa+sanakirjat+:)+"Jokainen+voi+katsoa+mikä+aika+linkkien+lukemiseen+menee+ja+viestien+kirjoittamiseen.+Jokainen+voi+päätellä,+onko+taustalla+lukeneisuutta+ja+perehtyneisyyttä+vai+ei.+Pistin+kolme+linkkiä+14.33,+sinä+vastasit+14.41+ensimmäiseen+viestiin+ja+14.46+kommentoit+linkkejä.+Vaikka+olisit+millainen+pikalukija,+on+helppo+päätellä+että+et+ole+lainkaan+perehtynyt+siihen+asiaan+mitä+kommentoit.+Tämä+paljastuu+myös+kenelle+tahansa,+joka+viitsii+vaivautua+lukemaan+linkit.+Sinä+et+viitsi+vaivautua,+mutta+silti+viitsit+uskotella+että+olet+viitsinyt.+Viitsit+kommentoida+asioita,+joista+sinulla+ei+ole+tietoa.+Tämä+on+sinun+modus+operandisi.+"Luen+normaalisti+tärkeimmät+kohdat,+eräs+asia+pikaluvussa+on+se+että+silmäilee+avainsanat+lävitse+etsiäkseen+sanoja+joita+tarvitaan+asian+ymmärtämiseen+(yleensä+pitemmät+sanat+ja+apusanojen+ylitse+voi+yleensä+hypätä+ilman+seurauksia+ymmärtämiseen).+Valitettavasti+se,+että+joku+netissä+on+käyttänyt+sanaa+väärässä+merkityksessä+ole+todiste+puolestasi."”Truth.+It+has+no+alternative.”+-+The+New+York+Timesin+mainos."Ironista+että+totuus+tuli+todella+tärkeäksi+sen+jälkeen+kun+uskovainen+valittiin+USA:n+presidentiksi+ja+hän+aloitti+kampanjansa+vapaata+mediaa+vastaan.+:)
  3. "Sinä+julistat+omaa+jumalattomuuttasi+ja+se+on+sinun+uskomusjärjestelmäsi+ja+uskomustesi+kasautuma.+Se+on+arvatenkin+mielivaltainen,+onhan+se+sinun+yksilöllinen+kasaumasi.+"Ateismi+merkitsee+uskonnon+ja+uskomuksien+tai+uskomusjärjestelmän+puutetta+mikäli+tämä+ei+ole+sinulle+tuttu+käsite.+:)"Asia+on+juuri+kuten+aloituksessa+kirjoitin:+Ateisti+katsoo+Jumalan+sijaan+uskontoa,+oman+henkensä+sijaan+muita+ihmisiä.+Siksi+ateistilla+ei+ole+Jumalasta+tietoa.+Ateisti+on+ottanut+ihan+väärän+näkökulman."+Sitä+että+katsotaan+muita+ihmisiä+ei+ole+suoraan+liittyvä+uskontoon,+vaikkakin+humanismi+moraalikäsityksenä+on+yleisempää+ateistien+keskuudessa.+Jos+olet+sitä+mieltä+että+se+on+väärä+näkökulma+sinun+pitää+vieläkin+se+todistaa+ja+mikäli+aiot+käyttää+Jumalaa+tai+jumalia+todistamiseen,+pitää+sinun+todistaa+näiden+olemassaolo."Sinä+jumalaton+et+tiedä+Jumalasta+mitään+ja+valehtelet+Jumalasta+koko+ajan.+Esittelet+tuota+omaa+väärää+jumalakuvaasi,+joka+on+suoraan+sanotusti+puhdasta+tietämättömyyttä+ja/tai+piittaamatonta+pahuutta,+todennäköisesti+jonkinlainen+kombinaatio+näistä+molemmista,+ja+julistat+olevasi+jotenkin+parempi+sanomaan,+onko+minulla+uskonto+vai+ei,+kuin+minä."+Tiedän+mitä+uskonnot+ja+uskovaiset+kertovat.+En+myöskään+väittänyt+itse+olevani+parempi+kertomaan+mitä+sana+tarkoittaa+kuin+sinä,+sen+takia+viittasinkin+sanakirjaan+koska+se+on+sanakirjan+tarkoitus,+toimia+ja+määritellä+mitä+sanat+tarkoittavat."Ilmaiset+vain+oman+pöyhkeytesi,+ja+se+tulee+kyllä+tiedät+varmaan+mistä.+Kuka+onkaan+ylpeyden+isä.+"Sinun+mukaasi+todennäköisesti+Jumalalta+koska+hän+loi+vapaan+tahdoin+kaikille?+Vaikkakin+ainakin+kristittyjen+Raamatun+mukaan+enkeleillä+ei+ole+vapaata+tahtoa,+vain+ihmisillä."Vastustaessasi+totuutta+lähdet+hölisemään+milloin+mistäkin+sivuseikasta,+joilla+esittelet+omaa+harhailuasi.+Sinulla+on+hyvin+suuria+vaikeuksia+pysyä+asiassa,+eikös+niin.+Se+että+keksit+omia+sananmäärittelyjä,+omia+tilastoja+ja+omia+tosiasioita,+ei+tee+niitä+todeksi.+"Juuri+sen+takia+koska+en+pidä+ajatuksesta+että+keksisin+omia+määrittelyjäni,+käytän+universaalia,+sanakirjamääritelmiä+sanoille.+Tämä+on+kuten+aiemmin+sanoin+sanakirjan+tarkoitus+:)Se,+jos+sinun+väitteesi+lähtökohdat+eivät+kestä+lähempää+tarkastelua+kertoo+lähinnä+siitä+miten+helposti+sinä+olet+valmis+uskomaan+asioita.+Koska+uskonnolliset+pitävät+vertauskuvista:+Mikäli+rakennuksen+perusta+on+huono,+ja+rakennus+on+rakennettu+suon+päälle,+ei+suuri+rakennus+tule+kestämään+kovinkaan+hyvin:)"Vastoin+minun+tahtoani+sinä+väität+minulle+uskonnon.Ei+sinulla+ole+oikeutta+siihen.+Ihan+sama+miten+paljon+sinä+noita+sanojasi+pyörittelet,+perustelet+olevinaan+ja+puolustelet+omia+autoritaarisia+ja+uskonnonvapauden+vastaisia+näkemyksiäsi.+"+En+väitä+sinulle+uskontoa.+Sinun+uskonto-määritelmäsi+mukaan+sinulla+ei+ole,+mutta+koko+muun+maailman+käyttämän+määritelmän+mukaan+sinun+uskomuksesi+lasketaan+uskonnoksi,+vaikka+se+ei+olisikaan+mikään+valta-uskonnoista+joita+yleensä+ajatellaan+kun+uskonnoista+puhutaan.Samalla+tavalla+vastoin+tahtoani+sinä+saarnaat+minulle+ja+muille+jostain+mielikuvitushahmoistasi+Ateismi-palstalla,+mutta+taitaapi+olla+että+meidän+molempien+on+vain+jouduttava+tottumaan+tähän+vai+mitä?+;)"Yhtäällä+myönnät+minulle+persoonallisuuden,+myönnät+että+olen+ihminen+ja+oleva,+toisaalla+kiellät+minun+tahtoni+ja+sanani."Se,+että+katson+sinun+ihmisyytesi+ja+olemassaolosi+todennäköiseksi+ei+tarkoita+että+pitäisin+mielipidettäsi+oikeana+:)Mutta+toisaalta+ihmiset+voisivat+ihan+hyvin+olla+eri+mieltä+keskenään+ilman+että+tulee+konflikteja.
  4. "Sinä+luet+hyvin+valikoivasti,+jos+ollenkaan.+Käyttämästäsi+ajasta+päätellen+et+juurikaan+ole+lukenut.+Saati+ajatellut,+se+on+selvä."Suomessa+on+myös+sananvapaus,+joten+sinulla+on+oikeus+mielipiteesi+oli+se+sitten+miten+väärä+tahansa.+:)Mutta+uskonnollinen+paatos+lähinnä+vain+tylsistyttää,+esimerkiksi+puheet+Jumalasta+tai+Jeesuksesta+ennen+kuin+edes+ihan+aivan+perusjuttu,+eli+olemassaolon+(yli-inhimillisinä+kaikkeen+vaikuttavina+voimina)+todistaminen+ei+ole+vielä+tapahtunut.Eli+mikäli+päättelysi+alkuolettamus+ei+ole+todistettu,+Jumalan,+Raamatun+tai+Jeesuksen+käyttäminen+perustelussa+vain+todistaa+väärästä+päättelystä.+:)"Sinun+intressisi+tässä+on+kieltää+Tosioleva+siten+kuin+Hän+on,+jotta+pääset+itse+määrittelemään+harhaisella+ja+asiantuntemattomalla+mielelläsi,+joka+tukeutuu+milloin+mihinkin+uskomukseen,+virheellisiin+sellaisiin,+oman+uskomuksesi+jotenkin+normaaliksi,+yleiseksi+ja+päteväksi.+Mutta+sinun+uskomuksesi+eivät+ole+normi.+Vielä+vähemmän+ne+ovat+laki.+Ne+eivät+ole+edes+totta."Minulla+ei+ole+uskomuksia+eli+siis+olen+määritelmän+mukaan+"uskonnoton".+Ja+intressini+on+oppia+mahdollisimman+paljon+elämästä+ja+maailmasta.+Minulla+ei+ole+tarvetta+eikä+intressiä+kieltää+Jumalaa+tai+jumalia+ja+niiden+olemassaoloa+mutta+en+näe+syytä+uskoa+ennen+kuin+olemassaolo+on+todistettu."Vai+perusti+Jeesus+kristinuskon+--+voi+noita+sinun+juttujasi..."Lukemalla+enemmän+sinäkin+voit+olettaa+vähemmän.+:)"Lukisit+enemmän+niin+luulisit+vähemmän.+Ajattelisit+mitä+luet+etkä+työntäisi+joka+väliin+omaa+harhauskoasi,+jonka+olet+repinyt+jostain+fundamentalismista,+sekin+on+selväksi+tullut.+"Ilmeisesti+tämäkin+päättely+on+sinulle+selvää+kuin+muta+:)Mutta+ei+se+mitään,+voin+auttaa+sinua+ymmärtämään+paremmin.+Uskon+siis+yhtä+lailla+vähän+sinun+uskomuksiisi,+kuin+mainstream-kristinuskoon,+kuin+islamiin+tai+juutalaisuuteen+tai+buddhismiin+jne.En+siis+usko+yliluonnolliseen+eli+käsitteen+ateisti+mukaisesti+olen+"uskonnoton"+:)"Tosioleva.+Esimerkiksi+Minä+tai+Jumala.+Minä+tunnen+itseni,+sinä+et+minua+tunne."Tiedän+että+sinä+olet+olemassa+jossain+muodossa+varmemmin+kuin+Jumala.+En+tiedä+oletko+mies+tai+nainen,+en+tiedä+oletko+missä+vaiheessa+uraasi,+en+tiedä+onko+sinulla+perhettä+enkä+tiedä+edes+varmasti+oletko+trolli+tai+vakavissasi+(veikkaan+jälkimmäistä)+asioista+mihin+sanot+uskovasi.Mutta+se+mitä+tiedän+on+että+joku+on+kirjoittamassa+juuri+sinun+nimimerkilläsi+asioita+Suomi24-palstalle+ja+nämä+vaikuttavat+yhden+ja+saman+tyypin+kirjoittamalta.+Joten+minulla+on+syy+olettaa+että+sinä+olet+jossain+muodossa+olemassa.+Samaa+en+pysty+sanomaan+Jumalasta+tai+jumalista...