Vapaa kuvaus

YEA BOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Aloituksia

3

Kommenttia

4856

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. "En+ole+koskaan+väittänyt,+etteikö+NATO+suojelisi+jäsenmaitaan.+Sinulla+on+ilmeisesti+mielenterveysongelma,+kun+kuvittelet+omiasi."""Selkokielellä:+NATO+ei+ole+hyökkäämässä+Venääjälle,+eikä+se+olisi+ollut+hyökkäämässä+Venäjälle+myöskään+siinä+tapauksessa,+että+Ukraina+olisi+kuulunut+NATO:on.""Tätä+keskustelua+lukevat+muutkin+kuin+sinä+ja+minä,+kuten+jo+sanoin."Ei+ketään+kiinnosta+lukea+sinun+sekoilujasi."Ei:+älä+turhaan+yritä+vääntää+selvää+asiaa+muuksi:+Putin+ei+halua+kolmatta+maailmansotaa,+joka+johtaisi+Venäjän+tuhoon.+Sen+sijaan+hän+selvästi+aikoo+aloittaa+jonkin+sodan+ja+mahdollisesti+jopa+sodan+jotain+NATO:n+jäsenmaata+vastaan,+lähinnä+jotakin+Baltian+maata+vastaan,+luulessaan,+että+NATO+ei+muka+puolustaisi+sitä+kolmannen+maailmansodan+ja+ydinsodan+pelossa."Ja+eihän+Nato+niitä+Baltian+maita+puolustaisi,+niin+kuin+totesitkin.+Ja+itsehän+sanoit+ettei+Putin+ole+hyökkäämässä+Nato+maihin+mutta+nyt+sitten+ilmeisesti+onkin.+Eli+se+että+Suomi+liittyy+Natoon+ei+tarkoita+että+Venäjä+ei+tule+hyökkäämään+tänne+vaan+päin+vastoin."Toivotaan+että+edes+sen+verran+Putinilla+on+järkeä."Mutta+ei+sillä+ilmeisesti+ole+kun+kuulemma+hyökkää+huomenna+Baltiaan."NATO+ei+ole+aloittamassa+kolmatta+maailmansotaa.+Mutta+se+puolustautuu+Venäjän+hyökkäyksiltä+ja+se+toki+voi+johtaa+kolmanteen+maailmansotaan."Mutta+ei+olisi+puolustanut+Ukrainaa,+kuten+totesitkin.+Ja+jos+kerran+Venäjä+ei+ole+hyökkäämässä+Nato+maihin+ja+Nato+maat+eivät+ole+hyökkäämässä+Venäjälle,+niin+sitten+kukaan+ei+aloita+kolmatta+maailmansotaa+ja+natohhihhulit+voivat+vetäää+henkeä."Tämäkö+on+tekosyysi+valehtelemisellesi?+Valehtelet+minun+sanomisistani+ja+sitten+vetoat+siihen,+että+sinä+olet+esittänyt+typeryyden+satoja+tai+tuhansia+kertoja,+mitä+et+tietysti+oikeasti+ole+tehnyt?"En+ole+koskaa+väittänyt+että+sinä+olisit+niin+sanonut,+lakkaa+valehtelemasta.+Etkä+sinäkään+ole+satoja+kertoja+sanonut+että+Suomen+pitää+liittyä+Natoon+koska+Venäjä+hyökkää+tänään."Venäjä+toimii+tällä+hetkellä+epärationaalisesti,+joten+se+voi+provosoitua+aivan+mistä+tahansa.+Ja+selittää+tekosyyksi+provosoitumiselleen+aivan+minkä+tahansa.+Tosiasiassa+Venäjälläkin+ymmärretään,+että+Suomen+NATO-jäsenyys+ei+ole+provokaatio+eikä+sen+siitä+tarvitse+provosoitua.+"Ensin+Venäjä+voi+provosoitua+mistä+tahansa+mutta+sitten+ei+se+provosoidukkaan+ihan+mistä+tahansa."Tietysti.+Mutta+sodan+aloittaminen+jonkun+NATO-maan+kanssa+merkitsee+Putinin+hallinnon+loppua,+joten+se+todennäköisemmin+aloittaa+sodan+jotakin+sellaista+maata+vastaan,+joka+ei+kuulu+NATO:on."Mikä+taas+johtaa+ydinsotaan+ja+pahimmassa+tapauksessa+johtaa+koko+maapallon+tuhoutumiseen.
  2. "Johtopäätösten+tekeminen+ei+kuulu+sinun+osaamisalueeseesi.+Tietenkin+NATO+olisi+suojellut+Ukrainaa,+jos+Ukraina+olisi+ollut+NATO:n+jäsen.+Eikä+Venäjä+olisi+edes+hyökännyt+siinä+tapauksessa+Ukrainaan,+koska+see+olisi+sen+tiennyt..""Selkokielellä:+NATO+ei+ole+hyökkäämässä+Venääjälle,+eikä+se+olisi+ollut+hyökkäämässä+Venäjälle+myöskään+siinä+tapauksessa,+että+Ukraina+olisi+kuulunut+NATO:on."Sinun+osaamisalueeseesi+ei+kuulu+selkeys.+Ensin+väität+että+Nato+suojelee+jäsenmaitaan+sitten+väität+ettei+suojele+ja+nyt+taas+väität+että+suojelee.+Koita+nyt+jo+päättää."Minä+en+ole+kaikki,+vaikka+niin+luulet."Sinä+olet+ainoa+ihminen+tässä+keskustelussa+joka+ei+ole+minä.+Joten+olet+kaikki+muut+kuin+minä+tässä+keskustelussa."Ei.+Olen+selittänyt+järkevästi,+tyhmempi+vain+ei+ymmärrä+ja+siksi+tarvitsee+rautalankaa:+Ei+kolmas+maailmansota+varmastikaan+kuulu+Putininkaan+suunnitelmiin,+koska+hän+ja+hänen+eliittinsä+haluavat+nauttia+etuoikeutetuista+asemistaan.+Silti+Putin+haluaa+selvästi+aloittaa+jonkin+sodan,+mutta+jos+se+sota+on+sota+jotain+NATO-maata+vastaan,+seurauksena+on+maailmansota,+vaikka+Putin+luulee,+että+hän+voi+kiristää+länttä+olemaan+puolustutumatta+totaalisella+ydinsodan+uhalla."Putin+ei+siis+halua+aloittaa+sotaa+Naton+kanssa+mutta+haluaa+aloittaa+sodan+Natoon+kuuluvan+maan+kanssa+joka+johtaisi+sotaan+Naton+kanssa?+Jos+Venäjä+ei+ole+kerran+hyökkäilemässä+Nato-maihin+niin+sehän+tarkoittaa+ettei+Venäjä+tule+aloittamaan+kolmatta+maailmansotaa.+Ja+jos+Venäjä+ei+sitä+aloita+niin+siten+sen+aloittaa+Nato.+Tai+parhaimmassa+tapauksessa+tietysti+ei+kukaan."Valehtelet+härskisti+päin+naamaa.+koska+olen+kymmeniä+ellen+satoja+kertoja+kertonut,+että+Suomen+pitäisi+liittyä+NATO:n+jäseneksi+juuri+siksi,+ettei+sotaa+Venäjän+kanssa+suomelle+tulisi.+Olet+todella+halveksuttava+ketku."Ja+minä+olen+sinulle+kertonut+satoja+ellen+tuhansia+kertoja+että+Suomen+liittyminen+Natoon+provosoi+Venäjää.+Ja+jos+Venäjä+aloittaa+sodan+jonkun+Nato+maan+kanssa+se+aloittaa+myös+sodan+Suomen+kanssa."Tässä+olet+oikeassa."Totta+kai+olen.+Ei+sinun+sekoilujasi+voi+nauramatta+seurata.
  3. Kirjakielen+lukeminen+on+helpompaa+kuin+puhekielen.+Siksi+sitä+kutsutaan+kirjakieleksi.
  4. Ei+kun+siis+jätit...