Vapaa kuvaus

YEA BOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Aloituksia

3

Kommenttia

4856

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Niin+onhan+se+raamatun+luku+tosi+vaikeaa+kun+ei+ymmärrä+mitä+siellä+lukee.+Aina+kun+raamatusta+löytyy+joku+ristiriita+niin+perustellaan+ettei+se+olekkaan+niin+tärkeää.+Jos+tottelet+yhtä+raamatun+käskyä+niin+tottelet+niitä+kaikkia..+Et+voi+vain+valita+niitä+jotka+saavat+sinut+näyttäytymään+jotenkin+paremmalta+kuin+muut.+Jumala+on+julma+ja+väkivaltainen+ja+raamattu+sekä+kristinusko+täynnä+ristiriitoja+ja+puutteita.+Kerro+nyt+vielä+että+nämäkin+säännökset+koskevat+vain+muutamaa+ihmistä+eikä+suinkaan+kaikkia:Rangaistusmääräyksiä1+Herra+sanoi+Moosekselle:2+"Sano+israelilaisille:+Jos+joku+israelilainen+tai+israelilaisten+keskuudessa+asuva+siirtolainen+uhraa+lapsensa+Molokille*,+hänet+on+surmattava;+sen+seudun+väki+kivittäköön+hänet+hengiltä.+3+Näin+minä+käännyn+häntä+vastaan+ja+poistan+hänet+kansansa+keskuudesta,+koska+hän+on+uhrannut+lapsensa+Molokille+ja+siten+saastuttanut+minun+pyhäkköni+ja+häpäissyt+minun+pyhän+nimeni.+4+Jos+seudun+väki+kuitenkin+ummistaa+silmänsä+siltä,+että+hän+on+uhrannut+lapsensa+Molokille,+eikä+surmaa+häntä,+5+minä+itse+käännyn+häntä+ja+hänen+perhettään+vastaan+ja+poistan+kansansa+keskuudesta+sekä+hänet+että+kaikki+muut,+jotka+hänen+esimerkkiään+seuraten+ovat+olleet+minulle+uskottomia+ja+ryhtyneet+palvelemaan+Molokia.6+"Jos+joku+luopuu+minusta+ja+kääntyy+vainajahenkien+ja+tietäjien+puoleen,+minä+käännyn+häntä+vastaan+ja+poistan+hänet+kansansa+keskuudesta.+7+Olkaa+puhtaat+ja+pyhät,+sillä+minä+olen+Herra,+teidän+Jumalanne.+8+Pitäkää+kaikki+minun+lakini+ja+noudattakaa+niitä.+Minä,+Herra,+olen+pyhittänyt+teidät+omaksi+kansakseni.9+"Jos+joku+herjaa+isäänsä+tai+äitiään,+hänet+on+surmattava.+Hän+on+itse+ansainnut+kuolemansa,+koska+on+herjannut+vanhempiaan.+10+Jos+mies+tekee+aviorikoksen+toisen+miehen+vaimon+kanssa,+molemmat+avionrikkojat,+sekä+mies+että+nainen,+on+surmattava.11+"Jos+mies+häpäisee+oman+isänsä+makaamalla+hänen+vaimonsa+kanssa,+molemmat+syylliset+on+surmattava;+he+ovat+itse+ansainneet+kuolemansa.+12+Jos+mies+makaa+miniänsä+kanssa,+heidät+on+molemmat+surmattava.+He+ovat+tehneet+luonnottoman+teon+ja+ovat+itse+ansainneet+kuolemansa.+13+Jos+mies+makaa+miehen+kanssa+niin+kuin+naisen+kanssa+maataan,+he+ovat+molemmat+tehneet+kauhistuttavan+teon+ja+heidät+on+surmattava.+He+ovat+itse+ansainneet+kuolemansa.+14+Jos+joku+ottaa+vaimokseen+naisen+ja+hänen+äitinsä+tai+naisen+ja+hänen+tyttärensä,+se+on+törkeä+teko,+jonka+vuoksi+sekä+mies+että+molemmat+naiset+on+poltettava.+Sen+kaltaista+törkeyttä+ei+saa+sallia+teidän+keskuudessanne.+15+Jos+mies+sekaantuu+eläimeen,+hänet+on+surmattava,+ja+myös+eläin+on+surmattava.+16+Jos+nainen+parittelee+eläimen+kanssa,+surmattakoon+sekä+nainen+että+eläin.+Molemmat+on+surmattava,+sillä+kumpikin+on+ansainnut+kuolemansa.17+"Jos+mies+ottaa+vaimokseen+sisarensa+tai+sisarpuolensa+ja+he+näkevät+toistensa+alastomuuden,+se+on+häpeällinen+teko.+Heidät+on+julkisesti+poistettava+kansansa+keskuudesta.+Mies+on+yhtynyt+sisareensa+ja+sen+tähden+ansainnut+rangaistuksensa.18+"Jos+mies+makaa+kuukautistilassa+olevan+naisen+kanssa+ja+yhtyy+häneen,+he+ovat+molemmat+paljastaneet+naisen+veren+lähteen.+Heidät+on+poistettava+kansansa+keskuudesta.19+"Älä+yhdy+äitisi+äläkä+isäsi+sisareen,+sillä+jos+joku+paljastaa+lähisukulaisensa+alastomuuden,+molemmat+ansaitsevat+rangaistuksen.+20+Jos+joku+makaa+setänsä+vaimon+kanssa,+hän+häpäisee+setänsä.+Syylliset+joutuvat+kantamaan+vastuun+synnistään.+Heidät+on+surmattava,+eikä+heille+saa+jäädä+lapsia.+21+Jos+joku+viettelee+veljensä+vaimon,+hän+tekee+inhottavan+teon.+Koska+hän+on+häpäissyt+veljensä,+syylliset+on+surmattava+eikä+heille+saa+jäädä+lapsia.22+"Pitäkää+kaikki+minun+käskyni+ja+lakini+ja+noudattakaa+niitä,+ettei+se+maa,+johon+minä+teidät+vien,+oksentaisi+teitä+ulos.+23+Älkää+omaksuko+niiden+kansojen+tapoja,+jotka+minä+ajan+pois+teidän+tieltänne.+Ne+kansat+ovat+tehneet+kaikkia+näitä+tekoja+ja+herättäneet+minun+inhoni.+24+Siksi+minä+olen+sanonut+teille:+'Te+saatte+periä+heidän+maansa.+Minä+annan+teille+omaksi+maan,+joka+tulvii+maitoa+ja+hunajaa.'+Minä,+Herra,+teidän+Jumalanne,+olen+valinnut+teidät+ja+tehnyt+eron+teidän+ja+muiden+kansojen+välillä.+25+Tehkää+tekin+ero+puhtaiden+ja+saastaisten+eläinten+välillä,+sekä+nelijalkaisten+että+lintujen,+älkääkä+saattako+itseänne+epäpuhtaiksi+koskemalla+niihin+nelijalkaisiin+eläimiin,+lintuihin+tai+maassa+ryömiviin+elollisiin+olioihin,+jotka+minä+olen+erottanut+saastaisiksi.+26+Pysykää+aina+minulle+pyhitettyinä,+sillä+minä,+Herra,+olen+pyhä,+ja+minä+olen+tehnyt+eron+teidän+ja+muiden+kansojen+välillä+ja+ottanut+teidät+omaksi+kansakseni.27+"Jos+jossakussa+miehessä+tai+naisessa+puhuu+vainaja-+tai+tietäjähenki,+hänet+on+surmattava.+Hänet+kivitettäköön+hengiltä,+sillä+hän+on+itse+ansainnut+kuolemansa."
  2. Kerro+sinä+kun+sitä+raamattua+lueskelet.💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩💩
  3. Kerroit+vain+kaksi+esimerkkiä+miten+haastattelijat+perustelivat+kantaansa+etkä+juuri+mitään+muuta.+Sinun+näkemät+TV-ohjelmat+ovat+aivan+yhtä+vahva+peruste+kuin+artikkeli+jonka+olen+joskus+lukenut.+Jos+viitsisit+edes+kertoa+mikä+dokumentti+olisi+kyseessä+niin+voisin+katsoa+sen+ja+kertoa+sinulle+kädestä+pitäen+miksi+olet+väärässä.+"Se+ei+toki+ole+koko+kansan+mielipide""Jos+venäläiltä+kysyy,+että+haluavatko+he+sotaa+niin+kaikki+sanoo+’ei’.+Tietenkin+näin.+Mutta+jos+kysyt+samoilta+ihmisiltä,+että+kannattavatko+he+Krimin+kaappausta+niin+kaikki+kiljuvat+iloisina:+Kyllä!+Jee!"Kaikki+venäläiset+eivät+ajattele+näin+mutta+kaikki+kumminkin+ajattelevat?+Etkä+ole+mitenkään+perustellut+että+kaikki+venäläiset+kannattaisivat+Krimin+kaappausta+muuten+kuin+että+sinusta+nyt+tuntuu+siltä.+Voisitko+lakata+valehtelemasta+tai+edes+perustella+paremmin?"Monille+ihmisille+on+oman+puolen+’voitto’+tärkeämpi+kuin+se+maailmanrauha."Naton+tapaisille+sotilasliitoille+ainakin.
  4. "Sydämellinen+kommentistasi.+Tietenkin+Jumala+antaa+armollisesti+anteeksi+sen,+jos+et+tottele+hänen+käskyjään.+Mitäs+järkeä+hänen+olisi+anteeksi+antaa+sitä+että+tottelet?+Eihän+Jumalan+tahdon+toteuttamisessa+ole+mitään+anteeksi+annettavaa."Eli+voin+elää+ihan+hyvin+ateistina+koko+elämäni+sitten+hieman+katua+niin+pääsen+heti+taivaaseen."Mutta+hyvä+veli,+eihän+kirkosta+eroaminen+ole+ylimaallista+iloa,+vaan+vain+pienen+pieni+ja+mitätön+hetkellinen+maallinen+mielihyvä.+Ei+niitä+voi+toisiinsa+verrata.+Mutta+toivon,+että+joskus+todella+ymmärrät+mitä+nyt+sinulle+tässä+kerron."Kyllä+minusta+ihan+hyvältä+se+kirkosta+eroaminen+edelleenkin+tuntuu.+Eikä+sillä+ole+väliä+uskonko+jumalaan+vai+en+pääsen+silti+taivaaseen."Ja+jos+jäät+vain+odottelemaan+että+Jumala+poistaa+kaiken+pahan+maailmasta,+voit+joutua+odottamaan+liian+kauan.+Aloita+pahan+poistaminen+ensin+itsestäsi,+kadu+syntejäsi+ja+pyydä+niitä+anteeksi+polvillasi+Jeesusta+rukoillen."Niin+koska+jumala+ei+tule+koskaan+poistamaan+maailmasta+kaikkea+pahuutta.+Hän+joko+pystyy+siihen+muttei+halua+tai+haluaa+muttei+pysty.+Jumala+on+joko+kaikkivaltias+tai+armollinen+muttei+molempia.+Ei+ole+mitään+väliä+kuinka+paljon+syntiä+teenkään.+Saan+kaikki+synnit+anteeksi."Pelasta+ensin+oma+sielusi,+sitten+voit+ymmärtää+paremmin+mikä+sinun+tehtäväsi+on+Jumalan+suuressa+suunnitelmassa.+Älä+jää+odottamaan,+vaan+toimi+juuri+nyt.+Päivät+voivat+olla+paljon+lyhyemmät+kuin+luuletkaan!"Oletko+sinäkin+itsekkäänä+ensin+pelastanut+itsesi+sitten+vasta+toiset?+Eiköhän+sekin+ole+jonkun+mukaan+syntiä.