Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Trexnonar
profiilit
Trexnonar
Trexnonar
Vapaa kuvaus
Aloituksia
102
Kommenttia
2601
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+monesti+saanut+vastauksia+näihin+kysymyksiin+jotka+joidenkin+(sinun)+mukaan+on+muka+"liian+vaikeita+ymmärrettäväksi",+koska+kyllä+sitä+on+joitaki+ihmisiä+jotka+oikeasti+ymmärtää+fysiikkaa+ja+osaa+vastata.+Ja+vastaukset+on+ollut+ihan+ymmärrettäviä.
Mutta+täällä+on+myös+muutamia+jotka+ei+halua+tunnustaa+heidän+tietämättömyyttä+joistain+asioista,+ja+siksi+sanovat+että+"lue+tämä+Wikipedia-artikkeli"+tai+"tutustu+tieteelliseen+menetelmään",+aivan+kun+se+muka+selittäisi+paineen+joka+on+protonin+sisällä.
22.05.2018 17:46
Mutta+jos+työntävä+voima+työntäisi+planeettoja+pois+auringosta,+ne+lähtisi+pois+aurinkokunnasta,+siksi+pitää+olla+myös+ns.+vetävä+voima,+siis+voima+joka+menee+taivaankappaleiden+sisälle+päin.
22.05.2018 17:42
Ei,+koska+kuten+Einstein+sanoi,+jos+jonkin+asian+ymmärtää,+sen+voi+selittää+vaikka+mummolle,+mutta+koska+ihmiset+täällä+ei+oikeasti+ymmärrä+näitä+asioita,+vaan+toistavat+asioita+joita+heille+on+sanottu,+ne+ei+osaa+vastata,+koska+näitä+asioita+ei+lue+oppikirjoissa+ja+googlessa.
22.05.2018 17:26
Ja+mikä+aiheuttaa+vetävän+voiman+atomissa+joka+leijuu+avaruuden+vakuumissa?+Eihän+painetta+(vetävää+voimaa)+voi+syntyä+ilman+painetta,+siis+jotain+joka+painaa+atomia+kasaan.+Esimerkiksi+jos+on+ilmakupla+vedessä,+veden+paine+painaa+sitä+joka+puolelta,+niin+että+siitä+tulee+pallo,+mutta+avaruuden+vakuumissa+ei+kuulemma+ole+mitään+painetta,+joten+jos+se+pitäisi+paikkaansa,+protonilla+ei+olisi+mitään+syytä+olla+painetta.
22.05.2018 17:19
Eihän+sitä+tarvi+tiedemies+olla,+voihan+se+olla+että+joku+vaan+sattuu+tietämään+mitä+tiedemiehet+sanoo+tästä+asiasta.+Ja+en+oikein+ymmärrä+mitä+sillä+on+väliä+jos+joku+ei+ymmärrä+vastausta,+koska+onhan+sitä+aina+muita+jotka+ymmärtää+kuitenkin.+
Mutta+kuten+Einsteinkin+sanoi,+jos+jotain+ei+osaa+selittää+tarpeeksi+hyvin+että+mummo+ymmärtää+sen,+et+ymmärrä+sitä+tarpeeksi+hyvin.+Joten+se+että+vastausta+tähän+ei+löydy+johtuu+vain+siitä+että+ei+ole+vain+vielä+löytynyt+ketään+täällä+joka+ymmärtäisi+sitä,+ja+voi+olla+että+tiedemiehet+ei+edes+ymmärrä+tätä.
22.05.2018 17:09
Haluaisin+siis+tietää+mikä+on+tiedemiesten+vastaus+tuohon.
20.05.2018 23:05
Mistä+kvarkkien+sisäinen+paine+on+peräisin?+Jos+avaruudessa+leijuu+atomi,+mikä+aiheuttaa+noin+suuren+paineen+kvarkkeihin,+kun+on+vain+vakuumia+ympärillä?
20.05.2018 23:03
Ei+pelkästään+vetävä+voima+voi+pitää+protonia+kasassa,+koska+muuten+kvarkit+vetäytyisivät+toisiinsa+ja+yhdistyisivät,+mutta+ne+ei+tee+sitä,+koska+on+myös+työntävä/hylkivä+voima,+jota+tiedemiehet+kutsuvat+vahvaksi+hylkiväksi+voimaksi+tässä+tapauksessa.
18.05.2018 00:42
Olen+lukenut+perusteet,+mutta+missään+ei+lukenut+että+miksi+valo+ei+ole+magneettista,+vaikka+se+on+sähkömagneettista+säteilyä.
17.05.2018 13:44
Kyllähän+yks+täällä+jo+vastasi+yhteen+mun+kysymykseen+(se+että+miten+tiedeteään+että+fotoneita+on+olemassa),+joten+ei+nämä+täysin+mahdottomia+kysymyksiä+ole,+ja+en+mää+mitään+alkanu+vänkäämään+siitä,+vaan+hyväksyin+vastauksen.
Tuo+mun+väitelause+on+se+mitä+olen+kuullut.+On+tietysti+mahdollista+että+olen+ymmärtänyt+väärin.+Valo+on+sähkömagneettista+säteilyä,+mitä+siinä+on+muka+väärin?+Olen+myös+yrittänyt+taivuttaa+valoa+magneetilla,+mutta+se+ei+taipunut,+joten+ei+se+taida+olla+magneettista.+Jos+se+on+magneettista,+voit+näyttää+jotain+todisteita+siitä.
Sitten+tuon+lisäksi+on+vielä+jäljellä+se+kysymys+että+mikä+on+magnetismin+aaltopituus.
14.05.2018 18:22
Tarkoitat+siis+että+tiede+on+jonkinlainen+lahko+joka+ei+suvaitse+toisinajattelijoita?+En+välttämättä+ole+samaa+mieltä+tuosta.
Mitä+väitelauseita+muka+heitin+ketjun+avauksessa?
14.05.2018 10:25
Vuorokausi+navoilla+on+puoli+vuotta.+Maapallon+nopeus+navoilla+on+erittäin+hidas,+vaikka+se+tietysti+pyörii+ympäri+yhdesti+24+tunnissa,+kuten+päiväntasajallakin.+Kyllä+se+vesi+pakkautuu+hieman+päiväntasajalle,+mutta+ei+kovin+paljon,+koska+on+painovoima.+Me+emme+tunne+mitään+kun+lennämme+navoilta+päiväntasajalle,+koska+lentokoneet+lentää+suhteellisen+hitaasti,+joten+vauhti+ilmeisesti+kiihtyy+niin+hitaasti+että+sitä+ei+kuulemma+huomaa.
14.05.2018 10:21
Se+on+vaan+teoreettinen+paino,+kukaan+ei+ole+laittanut+maapalloa+vaa'an+päälle,+eikä+meillä+ole+edes+tarpeeksi+hyviä+vaakoja+jotka+kestäisi+niin+suuren+painon,+ja+maapallo+pitäisi+laittaa+jonku+toisen+esineen+päälle+että+sen+vois+mitata.+Sen+vois+laittaa+vaikka+Marsin+päälle+ja+vaaka+sen+alle,+jos+meillä+olis+tarpeeksi+hyvä+vaaka.
13.05.2018 20:15
Pyöreällä,+tarkoitatko+pyöreä+kuin+pizza+vai+pyöreä+kuin+pallo?+Etkö+huomaa+että+ne+käyttää+sanoja+joilla+on+kaksi+tarkoitusta,+jonka+tarkoitus+on+aivopestä+teitä?+Ihmiset+ei+edes+osaa+käyttää+oikeitä+termejä.+Sinä+uskot+palloon,+joten+oikea+sana+on+pallo,+ei+pyöreä.
11.05.2018 23:43
Juutalainen+Mark+Suckerberg+omistaa+facebookin...
11.05.2018 22:18
Ongelma+VK:ssa+on+että+se+on+Putinin+sosiaalinen+media.
10.05.2018 23:38
Top+10+todistetta+maapallon+pyöreydestä:+
1.+Vessanpöntöt
Kun+vedät+vessanpöntön+australiassa,+paska+kulkee+toiseen+suuntaan+mitä+pohjoisella+pallonpuoliskolla,+mikä+todistaa+että+me+elämme+pyörivän+pallon+päällä.
2.+Tikut
2200+vuotta+sitten+yks+jätkä+laittoi+kaksi+tikkua+maahan.
3.+Kuvat
Robert+Simmonin+photoshopatut+kuvat+maapallosta.+Ne+on+photoshopattuja,+mutta+kuten+Robert+Simmon+selitti:+niiden+"pitää+olla".
4.+Satelliitit
Me+voimme+nähdä+valopisteitä+jotka+kulkee+taivaassa,+mikä+todistaa+että+avaruudessa+on+satelliitteja,+koska+me+tiedämme+että+satelliitit+on+pisteen+muotoisia.
5.+Kuunpimennys
Me+voimme+nähdä+kuun+vaihtavan+väriä+kuunpimennyksen+aikana.+Kameleontit+vaihtaa+myös+väriä,+mikä+on+toinen+todiste+siitä+että+maa+on+pyöreä.
6.+Kuukävely
60-luvulla+amerikkalaiset+käytti+Gameboy-teknologiaa+jonka+avulla+ne+rakensi+pahvista+kuumoduulin+jonka+ympärille+ne+laittoi+kullanväristä+foliopaperia+ja+teippiä.+Todistaakseen+että+he+olivat+kuussa,+astronautit+ottivat+heidän+60-luvun+iPhonen+taskusta+ja+soittivat+presidentti+Nixonille+(joka+oli+muuten+USAn+historian+paras+presidentti).
7.+Ympäripurjehdus
Me+voimme+kulkea+maa-ilman+ympäri,+samalla+tavalla+miten+voit+kulkea+talosi+ympäri,+mikä+todistaa+että+maa+on+pyöreä.+Jos+maa+ei+olisi+pallo,+et+voisi+kulkea+talosi+ympäri,+koska+ympyrä+=+pallo.
8.+Painovoima
Se+kaareuttaa+aikaa,+siksi+maasta+tulee+pallo,+koska+kaikkihan+tietää+että+aika+on+pallon+muotoinen.
9.+Auto+avaruudessa
Me+tiedämme+että+Elon+Muskin+Tesla+starman+video+on+aito,+koska+(kuten+Elon+Musk+sanoi)+"se+näyttää+niin+feikiltä".
10.+Maapallo
Minä+näin+karttapallon+koulussa+kun+olin+5-vuotias,+joten+maapallo+on+hakattu+aivoihin+niin+kovasti+että+siitä+on+tullut+fakta.
10.05.2018 22:17
En+sanonut+mitään+siitä+että+joku+ei+pitäisi+paikkaansa.
10.05.2018 21:52
Mutta+maapallon+nutaatio+ja+tähtien+parallaksi+ja+aberraatio+todistaa+että+me+kierrämme+auringon+ympäri...
10.05.2018 13:56
Tuossa+tietysti+oletat+että+fotoneita+on+olemassa,+mikä+ei+todista+niiden+olemassaoloa.+Se+että+olettaa+että+yksisarvisia+esimerkiksi+on+olemassa,+ei+todista+niiden+olemassaoloa.
Mutta+jos+se+on+totta+että+valo+koostuu+fotoneista,+sitten+se+on+tietysti+totta+että+me+näemme+tosiaan+vain+fotoneja.+Mutta+miten+tiedämme+että+fotoneita+on+olemassa+koska+kukaan+ei+ole+koskaan+nähnyt+niitä?+Tarkoitan+siis+itse+fotoni+hiukkasia.+Kaikkihan+näkee+valoa,+mutta+kukaan+ei+ole+tietääkseni+nähnyt+fotoneja,+joten+mikä+saa+tiedemiehet+uskomaan+että+niitä+on+olemassa?
09.05.2018 17:48
88 / 131