Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Mutta+jos+muutamat+oksista+ovat+taitetut+pois+ja+sinä,+joka+olet+metsäöljypuu,+olet+oksastettu+oikeiden+oksien+joukkoon+ja+olet+päässyt+niiden+kanssa+osalliseksi+öljypuun+mehevästä+juuresta,+niin+älä+ylpeile+oksien+rinnalla;+mutta+jos+ylpeilet,+niin+et+sinä+kuitenkaan+kannata+juurta,+vaan+juuri+kannattaa+sinua."+(Room.+11:17-18)
Anteeksi+vain,+ketkä+tässä+Paavalin+vertauksessa+ovat+metsäöljypuu+ja+ketkä+oikeita+oksia?+Missä+tässä+puhutaan+sanaakaan+Kristuksesta?
"Sillä+jos+sinä+olet+leikattu+luonnollisesta+metsäöljypuusta+ja+vasten+luontoa+oksastettu+jaloon+öljypuuhun,+kuinka+paljoa+ennemmin+nämä+luonnolliset+oksat+tulevat+oksastettaviksi+omaan+öljypuuhunsa!"+(Room.+11:24)
Keitä+ovat+nämä+oksat?+Miksi+on+niin+vaikea+helluntailaisten+uskoa,+että+meidät+pakanat+on+oksatettu+Israeliin?
"Muistakaa+sentähden,+että+te+ennen,+te+lihanne+puolesta+pakanat,+jotka+olette+saaneet+ympärileikkaamattomien+nimen+niiltä,+joita,+lihaan+käsillä+tehdyn+ympärileikkauksen+mukaisesti,+sanotaan+ympärileikatuiksi-+että+te+siihen+aikaan+olitte+ilman+Kristusta,+olitte+vailla+Israelin+kansalaisoikeutta+ja+vieraat+lupauksen+liitoille,+ilman+toivoa+ja+ilman+Jumalaa+maailmassa;+mutta+nyt,+kun+olette+Kristuksessa+Jeesuksessa,+olette+te,+jotka+ennen+olitte+kaukana,+päässeet+lähelle+Kristuksen+veressä.+Sillä+hän+on+meidän+rauhamme,+hän,+joka+teki+molemmat+yhdeksi+ja+purki+erottavan+väliseinän,+nimittäin+vihollisuuden,+kun+hän+omassa+lihassaan+teki+tehottomaksi+käskyjen+lain+säädöksinensä,+luodakseen+itsessänsä+nuo+kaksi+yhdeksi+uudeksi+ihmiseksi,+tehden+rauhan,+ja+yhdessä+ruumiissa+sovittaakseen+molemmat+Jumalan+kanssa+ristin+kautta,+kuolettaen+itsensä+kautta+vihollisuuden.+Ja+hän+tuli+ja+julisti+rauhaa+teille,+jotka+kaukana+olitte,+ja+rauhaa+niille,+jotka+lähellä+olivat;+sillä+hänen+kauttansa+on+meillä+molemmilla+pääsy+yhdessä+Hengessä+Isän+tykö.+Niin+ette+siis+enää+ole+vieraita+ettekä+muukalaisia,+vaan+te+olette+pyhien+kansalaisia+ja+Jumalan+perhettä,+apostolien+ja+profeettain+perustukselle+rakennettuja,+kulmakivenä+itse+Kristus+Jeesus,+jossa+koko+rakennus+liittyy+yhteen+ja+kasvaa+pyhäksi+temppeliksi+Herrassa;+ja+hänessä+tekin+yhdessä+muitten+kanssa+rakennutte+Jumalan+asumukseksi+Hengessä."+(Ef.+2:11-22)
Me+olemme+samaa+kansaa+pyhien+kanssa,+eli+siis+Israelia.+Korvausteologeille+tämä+on+käsittämätöntä,+että+meidät+pakanat+olisi+oksastettu+Israeliin.
Jos+olet+kristitty,+uskot,+että+me+olemme+uudessa+liitossa.+Mitä+Jeremia+sanoo+uudesta+liitosta?
"»Tulee+aika»,+sanoo+Herra,+»jolloin+minä+teen+uuden+liiton+Israelin+kansan+ja+Juudan+kansan+kanssa.+Tämä+liitto+ei+ole+samanlainen+kuin+se,+jonka+tein+heidän+isiensä+kanssa+silloin+kun+tartuin+heidän+käteensä+ja+vein+heidät+pois+Egyptin+maasta.+Sen+liiton+he+rikkoivat,+vaikka+minä+olin+ottanut+heidät+omakseni,+sanoo+Herra.+++»Tämän+liiton+minä+teen+Israelin+kansan+kanssa+tulevina+päivinä,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä,+kirjoitan+sen+heidän+sydämeensä.+Minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.+Silloin+ei+kukaan+enää+opeta+toista,+veli+ei+opeta+veljeään+sanoen:+’Oppikaa+tuntemaan+Herra!’+Sillä+kaikki,+pienimmästä+suurimpaan,+tuntevat+minut,+sanoo+Herra.+Minä+annan+anteeksi+heidän+rikoksensa+enkä+enää+muista+heidän+syntejään.»"+(Jer.+31:31-34)
Tässä+on+Raamatun+tärkein+profetia+uudesta+liitosta,+ja+siinä+sanotaan,+että+se+solmitaan+Israelin+ja+Juudan+heimon+kanssa.+Miten+me+pakanat+siis+voimme+olla+siitä+osallisia?+Ainoastaan+siten,+että+meidät+on+oksastettu+Israeliin.
05.03.2019 19:09
Vastaa+vain+tähän,+tuleeko+meidän+noudattaa+Jumalan+pyhää+lakia+vai+ei?
05.03.2019 18:36
Sano+nyt+vain,+sanooko+Paavali+tässä,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+Jumalan+pyhää+lakia,+Tooraa,+vai+ne,+jotka+rikkovat+sitä?+Lue+tarkkaan.
05.03.2019 18:35
Wau,+kuulostaa+siltä,+että+sinä+todella+olet+Kristuksessa+ja+olet+ottanut+hänen+sanastaan+vaarin.
05.03.2019 18:32
Kristillisyys+on+kaikkea+sitä,+mitä+kristillinen+eli+siis+katolinen+kirkko+on+omasta+päästään+keksinyt,+eli+siis+saastaisten+eläinten+syömistä,+sunnuntain+pyhittämistä+ja+joulun+viettoa.
05.03.2019 18:31
Niin,+kuka+on+kristitty?+Kerro+ensin,+missä+kohtaa+Raamattua+yksikään+apostoleista+kutsuu+itseään+kristityksi?
05.03.2019 18:09
Lainaus+ylempää:
"Jeesus+ei+paskan+vertaa+välittänyt+Tooran+maallisesta+laista"
Kaunista+kieltä,+selvästi+sinulla+on+suuri+rauha+Kristuksessa.+Väität,+että+Jeesus+ei+välittänyt+Toorasta+"paskan+vertaa".+Vaan+mitä+Herramme+itse+sanoo?
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Ei+kuulosta+siltä,+että+Jeesus+ei+välittänyt+Toorasta+paskan+vertaa.
Kuten+jokainen+tätä+ketjua+seurannut+voi+huomata,+joka+ikinen+Tooran+käsky+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä,+kuten+Paavali+sanoo+(Room.+7:12).+Kuten+jokainen+voi+huomata,+yksikään+helluntailainen+täällä+ei+ole+osannut+osoittaa,+missä+kohtaa+Raamattua+Jeesus+tai+kukaan+muukaan+kumoaisis+ainuttakaan+Tooran+käskyä.
Kaikki+te+jotka+pilkkaatte+Tooraa,+Jumalan+pyhää+lakia,+ymmärtäkää,+että+te+pilkkaatte+Jumalan+sanaa.+Kaikesta+vihasta+päätellen+teillä+ei+ole+suurta+rauhaa+Kristuksessa.+Meillä+"toraisteilla"+sen+sijaan+on+suuri+rauha,+niin+kuin+Raamattu+lupaa+(Ps.+119:165).
Mitä+Raamattu+sanoo+Toorasta?+Tässä+muutama+jae:
"Sillä+käsky+on+lamppu,+Toora+on+valo,+ja+kurittava+nuhde+on+elämän+tie,"+(Sanl.+6:23)
"Poikani,+älä+unhota+minun+Tooraani,+vaan+sinun+sydämesi+säilyttäköön+minun+käskyni;++sillä+pitkää+ikää,+elinvuosia+ja+rauhaa+ne+sinulle+kartuttavat."+(Sanl.+3:1-2)
"Poikani,+noudata+minun+sanojani+ja+kätke+mieleesi+minun+käskyni.++Noudata+minun+käskyjäni,+niin+saat+elää,+säilytä+Tooraani+kuin+silmäteräsi.+Sido+ne+kiinni+sormiisi,+kirjoita+ne+sydämesi+tauluun."+(Sanl.+7:1-3)
"Herran+TOORA+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan.+Herran+asetukset+ovat+oikeat,+ne+ilahuttavat+sydämen.+Herran+käskyt+ovat+selkeät,+ne+valaisevat+silmät.+Herran+pelko+on+puhdas,+se+pysyy+iäti.+Herran+oikeudet+ovat+todet,+kaikki+tyynni+vanhurskaat.+Ne+ovat+kalliimmat+kultaa,+puhtaan+kullan+paljoutta,+makeammat+hunajaa+ja+mehiläisen+mettä.+Myös+sinun+palvelijasi+ottaa+niistä+vaarin,+niiden+noudattamisesta+on+suuri+palkka."+(Ps.+19:7-11)
Raamatun+sana+kaikille+teille,+jotka+vihaatte+Tooraa+ja+rikotte+sitä:
"Sentähden,+niinkuin+tulen+kieli+syö+oljet+ja+kuloheinä+raukeaa+liekkiin,+niin+heidän+juurensa+mätänee,+ja+heidän+kukkansa+hajoaa+tomuna+ilmaan,+sillä+he+ovat+ylenkatsoneet+Herran+Sebaotin+Tooran+ja+pitäneet+pilkkanansa+Israelin+Pyhän+sanaa."+(Jes.+5:24)
"Maa+on+saastunut+asukkaittensa+alla,+sillä+he+ovat+rikkoneet+lait,+muuttaneet+käskyt,+hyljänneet+iankaikkisen+liiton."+(Jes.+24:5)
"Ja+Herra+sanoi:+"Sentähden,+että+he+ovat+hyljänneet+minun+Toorani,+jonka+minä+heille+annoin,+eivätkä+ole+kuulleet+minun+ääntäni+eivätkä+vaeltaneet+sen+mukaan,"+(Jer.+9:13)
"Näin+sanoo+Herra:+–+Koska+Juuda+on+tehnyt+rikoksen+rikoksen+jälkeen,+en+päätöstäni+peruuta.+He+ovat+hylänneet+minun+Toorani,+eivät+ole+pitäneet+minun+käskyjäni.+Samat+valhejumalat+ovat+heidät+eksyttäneet,+joita+jo+heidän+isänsä+seurasivat."+(Aamos+2:4)
05.03.2019 18:03
"kirjoittaminen,+pyyhkiminen+ja+repiminen
liiketoiminta
ajaminen
kaupassakäynti
puhelimen+käyttö
sähkölaitteiden+käynnistäminen+ja+sammuttaminen
keittäminen,+paistaminen+ja+tulen+sytyttäminen
puutarhanhoito+ja+ruohonleikkuu
pyykinpesu
Sapatinmatka+on+matka,+jonka+oikeauskoinen+juutalainen+saa+sapattina+kävellä+kaupungin+ulkopuolelle.+Sen+pituus+on+kuusi+stadionia,+noin+runsas+kilometri.[6]"
Olipas+siinä+kerrakseen+juutalaisten+rabbien+omasta+päästä+keksimiä+perinnäissääntöjä,+joita+meidän+ei+onneksi+tarvitse+noudattaa.
05.03.2019 17:58
Olipas+siinä+omasta+päästä+keksittyjä+perinnäissääntöjä+kerrakseen.
05.03.2019 17:55
Kaikista+huutomerkeistä+päätellen+sinulla+ei+ole+rauhaa+Kristuksessa.+Toisin+on+meidän+tooralahkolaisten+laita,+meillä+on+suuri+rauha,+niin+kuin+Raamattu+sanoo+(Ps.+119:165)+eikä+täten+mitään+tarvetta+huutaa.
05.03.2019 17:53
Kerro+siis,+miksi+Paavali+noudatti+elämänsä+loppuun+asti+Tooraa?
”Ota+ne+luoksesi+ja+puhdista+itsesi+heidän+kanssansa+ja+maksa+kulut+heidän+puolestaan,+että+he+saisivat+leikkauttaa+tukkansa;+siitä+kaikki+huomaavat,+ettei+ole+mitään+perää+siinä,+mitä+heille+on+kerrottu+sinusta,+vaan+että+sinäkin+vaellat+lain+mukaan+ja+noudatat+sitä.”+(Apt.+21:24)
”Mutta+sen+minä+sinulle+tunnustan,+että+minä+sitä+tietä+vaeltaen,+jota+he+lahkoksi+sanovat,+niin+palvelen+isieni+Jumalaa,+että+minä+uskon+kaiken,+mitä+on+kirjoitettuna+laissa+ja+profeetoissa,+”+(Apt.+24:14)
”Minä+en+ole+mitään+rikkonut+juutalaisten+lakia+enkä+pyhäkköä+enkä+keisaria+vastaan”+(Apt.+25:8)
”Miehet,+veljet!+Vaikka+en+ole+mitään+tehnyt+kansaamme+tai+isiemme+tapoja+vastaan,+annettiin+minut+kuitenkin+Jerusalemista+vankina+roomalaisten+käsiin”+(Apt.+28:17)
"Kiitos+Jumalalle+Jeesuksen+Kristuksen,+meidän+Herramme,+kautta!+Niin+minä+siis+tämmöisenäni+palvelen+mielellä+Jumalan+lakia,+mutta+lihalla+synnin+lakia."+(Room.+7:25)
05.03.2019 17:52
Nyt+kirjoitat+emävalheen,+meille+messiaanisille+Jeesus+on+Messias,+Vapahtaja+ja+Jumalan+Poika.
05.03.2019 17:50
Kukaan+ei+koskaan+vastaa+kun+kysyn,+miten+siis+on,+kun+kerran+olemme+kuolleet+pois+laista,+emme+ole+lain+alla,+miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia?+Paavalin+selvä+ja+suoras+vastaus+on,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
05.03.2019 17:49
Shalom+on+hepreaa+ja+tarkoittaa+ennen+muuta+rauhaa.+Se+on+oikein+sopiva+tervehdys.+Meidät+pakanat+on+oksastettu+Israeliin+(Room.+11,+Ef.+2)+joten+on+vain+oikein,+jos+hieman+opiskelemme+hepreaa.
05.03.2019 17:48
Petri+Paavola+opettaa,+että+Raamattua+tulee+lukea+hengessä.+Niinpä+hänen+mukaan+Room.+3:31+"Me+vahvistamme+lain"+tarkoittaa,+että+me+vahvistamme+lain+muutoksen.+Mt.+5:17+hänen+mukaansa+tarkoittaa,+että+Jeesus+on+kumonnut+lain.+Näin+"hengessä"+Raamatun+jae+kuin+jae+tarkoittaa+aivan+mitä+tahansa+Petri+Paavola+keksii+omasta+päästään.+
Facebookissa+Paavola+julisti,+että+Jeesus+on+täyttänyt+lain+meidän+puolestamme.+Kun+tiedustelin,+missä+kohtaa+Raamattua+näin+sanotaan,+sain+vastaukseksi+vain+epämääräisiä+Raamatun+jakeita,+joissa+ei+sanottu+mitään+tällaista.+Näin+se+menee,+kun+Raamattua+lukee+hengessä,+jae+kuin+jae+tarkoittaa+aivan+mitä+tahansa,+musta+on+valkoista+ja+valkoinen+on+mustaa.
05.03.2019 17:47
Jälleen+vihaa,+katkeruutta,+kiukka+ja+suunnatonta+pahaa+oloa.+Mieti+vakavasti,+oletko+sinä+Kristuksessa,+onko+sinulla+rauha?+Osaatko+puhua+ja+kirjoittaa+tänne+sävyisästi,+lähimmäistäsi+rakastaen+ja+kunnioittaen?
Mitä+Raamattu+sanoo+Toorasta?+Muutama+jae,+joita+vielä+en+ole+tänne+postannut:
"Sillä+käsky+on+lamppu,+Toora+on+valo,+ja+kurittava+nuhde+on+elämän+tie,"+(Sanl.+6:23)
"Poikani,+älä+unhota+minun+Tooraani,+vaan+sinun+sydämesi+säilyttäköön+minun+käskyni;++sillä+pitkää+ikää,+elinvuosia+ja+rauhaa+ne+sinulle+kartuttavat."+(Sanl.+3:1-2)
"Poikani,+noudata+minun+sanojani+ja+kätke+mieleesi+minun+käskyni.++Noudata+minun+käskyjäni,+niin+saat+elää,+säilytä+Tooraani+kuin+silmäteräsi.+Sido+ne+kiinni+sormiisi,+kirjoita+ne+sydämesi+tauluun."+(Sanl.+7:1-3)
"Herran+TOORA+on+täydellinen;+se+virvoittaa+sielun.+Herran+todistus+on+vahva,+se+tekee+tyhmästä+viisaan.+Herran+asetukset+ovat+oikeat,+ne+ilahuttavat+sydämen.+Herran+käskyt+ovat+selkeät,+ne+valaisevat+silmät.+Herran+pelko+on+puhdas,+se+pysyy+iäti.+Herran+oikeudet+ovat+todet,+kaikki+tyynni+vanhurskaat.+Ne+ovat+kalliimmat+kultaa,+puhtaan+kullan+paljoutta,+makeammat+hunajaa+ja+mehiläisen+mettä.+Myös+sinun+palvelijasi+ottaa+niistä+vaarin,+niiden+noudattamisesta+on+suuri+palkka."+(Ps.+19:7-11)
Vakava+varoitus+kaikille+helluntailaisille:
"Sentähden,+niinkuin+tulen+kieli+syö+oljet+ja+kuloheinä+raukeaa+liekkiin,+niin+heidän+juurensa+mätänee,+ja+heidän+kukkansa+hajoaa+tomuna+ilmaan,+sillä+he+ovat+ylenkatsoneet+Herran+Sebaotin+Tooran+ja+pitäneet+pilkkanansa+Israelin+Pyhän+sanaa."+(Jes.+5:24)
"Maa+on+saastunut+asukkaittensa+alla,+sillä+he+ovat+rikkoneet+lait,+muuttaneet+käskyt,+hyljänneet+iankaikkisen+liiton."+(Jes.+24:5)
"Ja+Herra+sanoi:+"Sentähden,+että+he+ovat+hyljänneet+minun+Toorani,+jonka+minä+heille+annoin,+eivätkä+ole+kuulleet+minun+ääntäni+eivätkä+vaeltaneet+sen+mukaan,"+(Jer.+9:13)
"Näin+sanoo+Herra:+–+Koska+Juuda+on+tehnyt+rikoksen+rikoksen+jälkeen,+en+päätöstäni+peruuta.+He+ovat+hylänneet+minun+Toorani,+eivät+ole+pitäneet+minun+käskyjäni.+Samat+valhejumalat+ovat+heidät+eksyttäneet,+joita+jo+heidän+isänsä+seurasivat."+(Aamos+2:4)
05.03.2019 17:44
Mites+tämä+jatkuu?
"vaan+rakastaa+Herran+TOORAA+ja+tutkistelee+hänen+TOORAANSA+päivät+ja+yöt!++Hän+on+niinkuin+istutettu+puu+vesiojain+tykönä,+joka+antaa+hedelmänsä+ajallaan+ja+jonka+lehti+ei+lakastu;+ja+kaikki,+mitä+hän+tekee,+menestyy"+(Ps.+1:2-3)
05.03.2019 17:38
Heprean+sana+Torah+useimmiten+on+käännetty+joko+laki+tai+opetus.+Ps.+119:165+sanoo+siis+alkukielen+mukaan,+että+suuri+rauha+on+niillä,+jotka+rakastavat+Tooraa.+Tämä+on+Jumalan+sana.
05.03.2019 17:37
Toista+se+on+meillä+toraisteilla.+Raamatun+mukaan+meillä+on+suuri+rauha,+ja+voin+itsekin+todistaa,+että+minulla+on+suuri+rauha.+Shalom+teille+kaikille!+Jos+raivostuttaa,+menkää+lenkille,+lukekaa+Jumalan+pyhää+sanaa,+älkää+raivotko+ja+purkako+pahaa+oloanne+täällä,+se+ei+helpota+teitä+yhtään.
"Suuri+rauha+on+niillä,+jotka+rakastavat+sinun+Tooraasi,+eikä+heille+kompastusta+tule."+(Ps.+119:165)
01.03.2019 15:24
Kaunista.+Oletko+Kristuksessa,+onko+sinulla+suuri+rauha?
01.03.2019 15:11
34 / 845