Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jeesus+ja+Paavali+molemmat+opettivat,+että+maallista+esivaltaa+tulee+kunnioittaa.+Kumpikaan+ei+opettanut,+että+uudessa+liitossa+saa+rikkoa+ainuttakaan+Tooran+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+käskyä.
04.02.2019 17:35
Raamattu+sanoo,+että+me+voimme+täyttää+lain,+tämä+on+Jumalan+sana.
"Vaan+sana+on+sinua+aivan+lähellä,+sinun+suussasi+ja+sydämessäsi,+niin+että+voit+sen+täyttää."+(5.+Moos.+30:14)
04.02.2019 17:33
Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan,+että+vain+Jumala+pystyy+täyttämään+Tooran?+Raamattu+sanoo,+että+meistä+jokainen+voi+täyttää+Tooran+(5.+Moos.+30:14),+tämä+on+Jumalan+sana.
04.02.2019 17:32
Ai+te+luterilaiset+hyväksytte+Jumalan+käskyt?+Mistä+lähtien?+Otetaan+vaikka+kymmenestä+käskystä+neljäs+käsky,+jossa+käsketään+pyhittää+viikon+seitsemäs+päivä,+sapatinpäivä,+mistä+lähtien+luterilaiset+ovat+pyhittäneet+sapatin?
04.02.2019 17:29
"Luther+eli+1500+-luvulla+eikä+käskenyt+tappaa+juutalaisia."
Mitä+sen+on+väliä,+milloin+Luther+eli?+Luther+käski+tappamaan+juutalaisia,+suora+lainaus:
"Niin+on+siis+myös+meidän+vikamme,+että+emme+kosta+kaikkea+sitä+viatonta+verta,+emmekä+iske+heitä+kuoliaksi"+-+Martti+Luther,+Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan
04.02.2019 17:26
"Jeesus+pani+vielä+paremmaksi"
Ai+Jeesus+pani+vielä+paremmaksi?+Kerro+missä+kohtaa+Jeesus+kehoittaa+tappaamaan+juutalaisia?
04.02.2019 17:25
Aina+tulee+jotain+uutta+vastaan+tällä+foorumilla.+Nyt+että+yhtään+mikään+käsky+ei+koske+meitä,+ei+yksikään.+Silti+Jeesus+sanoo,+että:
"Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa."+(Mt.+5:17-19)
Uskomatonta,+rakkauden+kaksoiskäsky+lakkautettiin+ristillä.+Tähän+minun+on+vaikea+sanoa+yhtään+mitään.+Mitä+pahaa+on+käskyissä+ja+niiden+noudattamisessa?+Paavalin+mukaan+Toora+on+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.+Psalmisti+psalmissa+119+kertoo+rakastavansa+Jumalan+käskyjä+ja+noudattavansa+niitä+ilolla.+Mutta+kristityillä+eivät+käskyt+kelpaa.
04.02.2019 17:24
Niin,+ja+Hitler+seurasi+suoraan+suuren+Martti+Lutherin+esittämiä+toimintaohjeita+juutalaisongelman+ratkaisemiseksi,+joten+jos+jotain+syntipukkia+haetaan,+se+ei+ole+helluntailaiset,+vaan+itse+Luther.
++++Miten+minun+on+nyt+tämän+turmeltuneen,+kirotun+juutalaiskansan+kanssa+meneteltävä?
++++1)+heidän+synagoogansa+tai+koulunsa+sytytettäköön+tuleen,+ja+mikä+ei+tahdo+palaa,+se+peitettäköön+ja+umpeenluotakoon+maalla,+ettei+ikänä+yksikään+ihminen+näkisi+siitä+kiveä+eikä+kuonaa.
++++2+)+talonsakin+samalla+tavalla+rikkirevittäköön+ja+hävitettäköön,+sillä+niissäkin+he+harjoittavat+samaa,+mitä+he+kouluissaan+harjoittavat.
++++3)heiltä+otettakoon+pois+kaikki+heidän+rukouskirjansa+ja+Talmudin+selityksensä,+joissa+sellaista+epäjumalanpalvelusta,+sellaisia+valheita,+kirouksia+ja+jumalanpilkkaa+opetetaan.
++++4)+heidän+rabbiineitaan+kiellettäköön+elämän+ja+hengen+menettämisen+uhalla+vast’edes+opettamasta.
++++5)+juutalaisilta+kokonaan+peruutetaan+tien+ja+saattovartion+käyttöoikeus,+sillä+heillä+ei+ole+maaseudulla+mitään+tekemistä,+koska+he+eivät+ole+herroja,+ei+virkamiehiä+eivätkä+kauppiaita+tai+sentapaisia.
++++6)+heiltä+kiellettäköön+koronkiskominen,+jonka+heiltä+Mooses+on+kieltänyt,+koska+he+eivät+ole+omassa+maassaan+eivätkä+vieraiden+maiden+herroja,+ja+heiltä
++++otettakoon+kaikki+omaisuus+ja+hopea-+ja+kultakalleudet+ja+pantakoon+syrjään+talletettaviksi.
++++7)+nuorille+voimakkaille+juutalaismiehille+ja+juutalaisnaisille+annettakoon+käteen+varsta,+kirves,+kuokka,+lapio,+rukki,+värttinä+ja+annettakoon+heidän+ansaita+leipänsä+otsansa+hiessä,+kuten+Aadamin+lasten+osaksi+on+määrätty.”
03.02.2019 17:46
Minusta+tuntuu+käsittämättömältä,+että+jos+kerran+Kristus+on+lain+loppu,+laki+on+kumottu,+tai+se+on+vain+juutalaisille,+niin+siitä+huolimatta+väitetään,+että+tietyt+käskyt+ovat+edelleen+voimassa.+Joten+millä+ihmeen+kriteereillä+sinä+päätät,+mikä+käsky+edelleen+koskee+pakanakristittyjä+ja+mikä+ei?
03.02.2019 17:42
Katsos+kun+minä+noudatan+Tooran+ohjetta,+että+älä+leikkaa+hiuksiasi+päälaen+ympäriltä.+Se+on+pienempi+paha+kuin+pitkät+hiukset,+joista+Paavali+kirjoittaa,+että+ne+on+miehelle+häpeä,+hän+ei+sano,+että+se+palaa+helvetin+tulessa,+jolla+on+pitkät+hiukset.+Jos+kerran+ei+saa+olla+pitkät+hiukset,+kai+sinä+tiedät+kuinka+pitkät+ne+sitten+saavat+olla?
03.02.2019 17:40
Hah+hah+hah+haa.+Luterilaiset+olivat+innoissaan,+kun+Hitler+niin+tarkasti+noudatti+heidän+suuren+oppi-isänsä+oppeja.+Jos+luterilainen+kirkko+todella+olisi+vastustanut+Hitleriä,+Hitlerillä+ei+olisi+ollut+mitään+mahdollisuutta+surmata+juutalaisia.+Totuus+on,+että+luterilaiset+vain+katsoivat+vierestä.
03.02.2019 16:47
Kerro+mikä+on+hiusten+maksimipituus?
03.02.2019 16:46
No+jos+kerran+ei+saa+tappaa,+varastaa+tai+tehdä+huorin,+taidat+sittenkin+olla+lain+alla+ja+lakihenkinen+fariseus?
03.02.2019 16:45
Hienosti+kiteytät+luterilaisten+syvimmät+aatokset.+Vääräuskoisten+tappaminen+lienee+luterilaisilla+lähellä+sydäntä.
03.02.2019 16:01
Ja+luterilaiset+olivat+innoissaan,+seurasihan+Hitler+kirjaimellisesti+heidän+suuren+oppi-isänsä+Martti+Lutherin+esittämiä+toimenpiteitä+juutalaisongelman+ratkaisemiseksi.
03.02.2019 15:54
Katsotaanpas,+mitä+pyhä+Martti+Luther+kirjoittaa:
"Niin+on+myös+meidän+vikamme,+ettemme+kosta+sitä+kaikkea+viatonta+verta,+mitä+he+ovat+Herrastamme+ja+kristityistä+kolmensadan+vuoden+aikana+Jerusalemin+hävityksen+jälkeen+ja+lapsista+tähän+saakka+vuodattaneet+(mikä+vieläkin+näkyy+heidän+silmistään+ja+kasvoistaan),+emmekä+iske+heitä+kuoliaiksi"
Luther+siis+kehoittaa+suoraan+tappamaan+juutalaisia,+Jumalan+valittua+kansaa.+Että+sellainen+pyhä+Jumalan+mies,+suuri+uskonpuhdistaja,+armoitettu+oppi-isä+ja+kunnioitettu+tohtori+teillä+luterilaisilla.
Suosittelen+jokaista+lukemaan+itse+Lutherin+teoksen+Juutalaisista+ja+heidän+valheistaan,+ennen+kuin+alkaa+väittämään+että+ei+se+Luther+mikään+antisemitisti+ollut:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/26563/Luther.pdf
03.02.2019 15:36
Jeesushan+nimenomaan+välitti+Tooran+käskystä.+Ainuttakaan+todistajaa+ei+jäänyt+paikalle,+ja+lain+mukaan+todistajan+piti+heittää+ensimmäinen+kivi.+Joten+tietenkään+Jeesus+ei+lain+mukaan+voinut+tuomita+naista,+koska+kaikki+todistajat+pakenivat+paikalta.
03.02.2019 15:32
Paavali+tietää,+että+hänen+sanojaan+tullaan+vääristelemään,+siksi+hän+sanoo+suoraan,+että+emme+saa+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia,+vaikka+emme+ole+lain,+vaan+armon+alla+(Room.+6:15).
Sanooko+Paavali,+että+ne+ovat+kirottuja,+jotka+noudattavat+lakia,+vai+ne,+jotka+rikkovat+sitä?
Pelastus+on+yksin+armosta+ilman+mitään+omia+tekoja.+Tämän+olen+tuonut+monta+kertaa+esiin.+Miten+siis+on,+saammeko+armon+alla+tehdä+syntiä+ja+rikkoa+Jumalan+pyhää+lakia?+Paavalin+suora+vastaus+on,+että+emme+saa+(Room.+6:15).
03.02.2019 15:27
Miten+se+on+uskosta+pois+kääntämistä,+että+minä+opetan,+että+meidän+tulee+noudattaa+Jumalan+pyhää,+vanhurskasta+ja+hyvää+lakia?
03.02.2019 15:25
Kuten+olen+sanonut+monta+kertaa,+et+lainaa+Raamattua+vaan+juutalaisten+perinnäissääntöjä.+Kerro+missä+kohtaa+Raamattua+puhutaan+sanaakaan+kiddushista+tai+avioliiton+sakramentista?+Aivan,+ei+missään+kohtaa,+ja+missään+kohtaa+ei+sanota,+että+miehen+on+pakollista+ottaa+vaimo.
03.02.2019 15:24
47 / 845