Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Julistetaan+että+kaikki+pääsevät+taivaaseen+eikä+mitään+helvettiä+ole,+silläkö+sitten+saisi+ihmisiä+uskoon?
  2. Laitetaan+muistin+virkistykseksi+mitä+suuri+opettajamme+opetti+juutalaisista:>>>"Miten+minun+on+nyt+tämän+turmeltuneen,+kirotun+juutalaiskansan+kanssa+meneteltävä?Näin:1)+heidän+synagoogansa+tai+koulunsa+sytytettäköön+tuleen,+ja+mikä+ei+tahdo+palaa,+se+peitettäköön+ja+umpeenluotakoon+maalla,+ettei+ikänä+yksikään+ihminen+näkisi+siitä+kiveä+eikä+kuonaa.2+)+talonsakin+samalla+tavalla+rikkirevittäköön+ja+hävitettäköön,+sillä+niissäkin+he+harjoittavat+samaa,+mitä+he+kouluissaan+harjoittavat.3)heiltä+otettakoon+pois+kaikki+heidän+rukouskirjansa+ja+Talmudin+selityksensä,+joissa+sellaista+epäjumalanpalvelusta,+sellaisia+valheita,+kirouksia+ja+jumalanpilkkaa+opetetaan.4)+heidän+rabbiineitaan+kiellettäköön+elämän+ja+hengen+menettämisen+uhalla+vast'edes+opettamasta.5)+juutalaisilta+kokonaan+peruutetaan+tien+ja+saattovartion+käyttöoikeus,+sillä+heillä+ei+ole+maaseudulla+mitään+tekemistä,+koska+he+eivät+ole+herroja,+ei+virkamiehiä+eivätkä+kauppiaita+tai+sentapaisia.6)+heiltä+kiellettäköön+koronkiskominen,+jonka+heiltä+Mooses+on+kieltänyt,+koska+he+eivät+ole+omassa+maassaan+eivätkä+vieraiden+maiden+herroja,+ja+heiltäotettakoon+kaikki+omaisuus+ja+hopea-+ja+kultakalleudet+ja+pantakoon+syrjään+talletettaviksi.7)+nuorille+voimakkaille+juutalaismiehille+ja+juutalaisnaisille+annettakoon+käteen+varsta,+kirves,+kuokka,+lapio,+rukki,+värttinä+ja+annettakoon+heidän+ansaita+leipänsä+otsansa+hiessä,+kuten+Aadamin+lasten+osaksi+on+määrätty."<<<Luther+kutsuu+Israelia+iljettäväksi+huoraksi+ja+armottomaksi+lutkaksi,+muun+muassa.+Lutherin+kielenkäyttöä+ei+voi+mitenkään+verrata+Jeesuksen+teräviin+sanoihin+fariseuksista.
  3. Laitetaan+muistin+virkistykseksi+mitä+Jeesus+sanoo+laista:”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)Ja+mitä+Jeremia+opettaa+uudesta+liitosta:+”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)Joko+olet+löytänyt+Raamatustasi+kohdan,+jossa+opetetaan+pilkkaamaan,+solvaamaan,+nimittelemään+ja+haukkumaan+toisia?
  4. Juutalaisvihaa.