Helvetillä peloittelu

taivaspakolainen

Helvetillä peloittelu on lienee tehokas tapa saada ihmisiä tulemaan uskoon? Kun ei vaan taivaan karsinassa olevien määrä kasvaisi liian suureksi? Silloinhan voisi ruveta epäilemään, että sitä ollaankin karsinan väärällä puolella?

http://www.tv7.fi/kuningas-on-tulossa/

112

1180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jobinpostia

Luuk.6:37. Biblia (1776) Älkäät tuomitko, ettei teitä tuomittaisi: älkään sadatelko, ettei teitä sadateltaisi: anteeksi antakaat, niin teille anteeksi annetaan.

• Kuplapuhkee

2Tes.1:9. Biblia (1776). Joka vaivaa kärsimän pitää, ijankaikkiseen kadotukseen, Herran kasvoista ja hänen kunniansa väkevyydestä. Kol.1:15. Biblia. Joka näkymättömän Jumalan kuva on, esikoinen ennen kaikkia luontokappaleita (luomakuntaa). Job.40:14. Toinen esikoinen. Sananl.8:22. 2Tes.1:9. Kirjoitetaan: iankaikkiseen.

• Manne.Maailmanlapsi

"Helvetillä peloittelu on lienee tehokas tapa saada ihmisiä tulemaan uskoon?"

Jos tuo olisi tehokkain keino niin kansahan olisi jämähtänyt viime vuosituhannelle. Tämä ihmispopulaatio on jo täällä nähnyt melkoisen helvetin joten sen kauhut eivät enää hytkäytä sinne eikä tänne. Tieto on siinä määrin lisääntynyt, ettei se mikä tehosi silloin kun luettavana oli Katekismus, Raamattu ja Talonpojan kalenteri tehoa enää. Odottaminen ei myöskään enää ole se mihin tavallinen ihminen tyytyy. Odottelemaanhan tyytyy vain se joka on staattisessa autuuden tilassa. Joten eiköhän keinot ole lopussa jos pelottelulla saadaan tulosta ??

• ennustelija

Mitään helvettiä tai taivasta johon kuoleman jälkeen mennään ei ole olemassa.

• Julistetaan että kaikki pääsevät taivaaseen eikä mitään helvettiä ole, silläkö sitten saisi ihmisiä uskoon?

• kristittyjen.helvetti

Jos kristityltä riistää ajatuksen ikuisesta helvetistä, se on hänelle sama asia kuin riistäisi häneltä taivaan. Annetaan sitten vaan kristittyjen mainostaa ikuista helvettiä.

• fbgfhnfgjd
        kristittyjen.helvetti kirjoitti:

Jos kristityltä riistää ajatuksen ikuisesta helvetistä, se on hänelle sama asia kuin riistäisi häneltä taivaan. Annetaan sitten vaan kristittyjen mainostaa ikuista helvettiä.

Kristityt eivät keksineet helvettiä. Jeesus puhui helvetistä enemmän kuin kukaan muu. Se se vasta olisi outoa, jos olisi olemassa yllätyshelvetti, josta emme olisi kuulleet mitään etukäteen. Meistä suomalaisista ei kukaan voi itseään puolustaa viimeisellä tuomiolla, ettei tiennyt helvetistä. Se on niin selvästi Raamatussa sanottu. Hirvittävä 'vihapuhuja' olisi ihminen, joka hyssyttelee, että toki kaikki lopulta pääsevät taivaaseen, vaikka itse tietää helvetin olemassaolon. Varoittaminen vaatii rakkautta. Varsinkin, jos varoitettu pilkkaa ja hyökkää päälle ja syyttelee, sen sijaan, että ottaisi neuvosta vaarin.

• tööttt

kun Jeesuksen sanat -taivaan valtakunta on lasten kaltainen.....
      -jos joskus kuulet lapsen itkun - mulla n niin ikävää yksin täällä taivaassa kun ei ole yhtään ketää muita ihmisiä, - eikö maan päällisessä helvetissä olis ihan riittävästi kärsimyssisältöä ihan kaikille kun ei ole kaikilla koskaan mitään onnellisia koteja eikä aikuisia vanhempiakaan
      tai itku kuuluu hajalle pommitetuista raunioista?

• Jobinpostia

Raamattua rivien välistä: Mark.13:32. Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan....... Mutta kukaan Jumala, kuitenkin tietää. Joh.10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Onkohan Pojalla, paha demettia?

• markku.lievonen

Ensiksikin helvetin peloittelun kautta saattaminen ihminen uskoon ei ole JUMALAN teko,- vaan uskonnollisuuden aikaan saannos.
      Kun JUMALA tekee uskon ihmiseen, niin JUMALA vetää ihmistä hyvyydellään puoleensa ja erikoisesti koko ihmisen eläväksi tekeminen / uudestisytyminen on JUMALAN teko.

Niin, jokainen vanhempi ymmärtää ja tietää ja on nähnyt, ettei lapsi kehity terveesti peloittelun kautta. Pelolla kasvattamine tuottaa vihaa lapseen / ihmiseen kokiessaan alistumisen.

Toiseksi. Selvittäkää nyt ihmeessä te helvetin korttia toisille ihmisille tarjoavat, mitä olette ITSE tehneet pelastuksenne eteen. Ette yhtään mitään eli jos koette olevanne uskossa / uudestisyntyneitä, niin teillä itsellä turmeltuneena ihmisenä ei ole mitään tekemistä pelastuksenne kanssa. Niin, tämä sama tila on todellisuutta kaikilla muillakin ihmisillä eli kaikk´´´ on JUMALAN armoa ja aikaan saannosta.
      Miksi vaaditte toisilta sitä, mihin itsekkään ole sormella koskeneet ja pysty koskemaan?

Mutta, ajatellen kokonaisuutta ja erikoisesti ihmislajin / JUMALAN luomien ihmisten kohtaloa,- jotka ovat siis turmeltuneita syntiensä johdosta ja siten vihollisuudessa JUMALAA kohtaan.

Niin todella jymy uutinen ja aidon iloitsemisen aihe onkin Raamatun lehdillä ilmoitettu;

13. Ja KAIKKIEN LUOTUJEN , jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN SANOVAN: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!" Ilm. 5

Niin, JUMALAN hyvyys,. sen tiedostaminen vetää koko ihmislajin / JUMALAN luomien ihmisten ylistämään ja kiittämään luojaansa.

Tietysti sitä ennen KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA on tehtävä parannus,.- joka myös on JUMALAN tekö ihmisessä.
      Ihminen ei voi tehdä edes parannusta kuin JUMALAN antamssa voimassa.

Niin, eli vähiin jää ihmisellä henkseliensä paukuttelu ajatellen pelastumistaan. Niin, jos ihmisellä on näkökyky asiasta. Sokea ihminen voi kuvitella, vaikka tehneensä JUMALAN tahdon kääntämisen mieleisekseen.

• Kuplapuhkee

1Kor.5:5. Biblia (1776). Annetaan saatanan haltuun lihan kadotetukisi, että henki autuaaksi tulis Herra Jesuksen (Jeesuksen) päivänä. "uudestisyntyminen on JUMALAN teko" . Miksi sitten, tekojen Jumala ei kaikkia pelasta?

• markku.lievonen

>>Miksi sitten, tekojen Jumala ei kaikkia pelasta? <<

Kokonasuutta ajatellen, uskonnollisuuden opetuksia ei tule käyttää koko ihmisen pelastumisen tarkasteluun. Raamatun ilmoitukset on ainut lähde ajatellen kokonaisuuden näkemistä.

Jos kerran aikanaan KAIKKI JUMALAN luodut kiittävät ja ylistävät JUMALAA ja karitsaa Jeesusta ristusta, niin tämä kertonee pelastuksen laajuudesta.

Niin, JUMALA juuri aintoi tehtävän Jeesukselle saattaa kadotettuna oleva ihminen takaisin JUMALAN luo / lapseksi.

• ALL_IN_Him
        markku.lievonen kirjoitti:

>>Miksi sitten, tekojen Jumala ei kaikkia pelasta? <<

Kokonasuutta ajatellen, uskonnollisuuden opetuksia ei tule käyttää koko ihmisen pelastumisen tarkasteluun. Raamatun ilmoitukset on ainut lähde ajatellen kokonaisuuden näkemistä.

Jos kerran aikanaan KAIKKI JUMALAN luodut kiittävät ja ylistävät JUMALAA ja karitsaa Jeesusta ristusta, niin tämä kertonee pelastuksen laajuudesta.

Niin, JUMALA juuri aintoi tehtävän Jeesukselle saattaa kadotettuna oleva ihminen takaisin JUMALAN luo / lapseksi.

Juuri tässä on evankeliumi.

• gt88

Snl. 24:11 Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat.
      24:12 Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan.

Tässä kehoitetaan pelastamaan ne, jotka helvettiin menevät. Eikä tekosyyt auta, Herra tietää sinun ajatuksesi.

• steketjvek

Huonosti tääl sakki tuntee Raamattua. Jeesuskin pelotteli useassa kohtaa Raamatun mukaan Helvetillä/iankaikkisella rangaistuksella. Jossa heidän matonsa ei kuole, eikä tuli sammu. Rikasmies ja Lasarus. Menkää iankaikkiseen rangaistukseen joka on tehty perkeleelle, ja hänen enkeleilleen.. Jne... Raamatusta ei häviä yksikään piirto... Ja sen mukaan meidätkin tullaan vielä tuomitsemaan.. Danielin kirjan lopussa lukee,,, toiset iankaikkiseen kauhuun,,,

• Tuli.polttaa.kadotetun

1Mo 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        ..... Jumala rajasi, ettei eläisi syntisenä ---- iankaikkisesti... Siis Jumala on ottanut hallintaan elämämme--! Hänellä ainoalla on elämä hallussa ja antaa sen kelle antaa.

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ----- uskovalla - olisi mitä?-- iankaikkinen ja mikä --- elämä!--

Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
        ---jotka kuulevat..... ne saavat---elää!---

Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
        Perkele ei jaa elämää- vaan elämä on Isällä! Siksi Isä on antanut elämän myös Pojalle..

Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
        Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

-- puhutaan haudoista --- siis kuolemasta - kuoleman unesta. Siis unesta herätetään.
        ja huomioikaa jakoisuus..... hyvää tehneet tulevat mihin??? --elämän--- ylösnousemukseen, ..... pahaa- tuomion ylösnousemukseen ja tämänkin raamattu selittää -- toisena kuolemana JA kuoleman jälkeen tuhkana - jossa uudessa maassa kävelemme tuhkan päällä.... Me elämme lupauksen mukaan iankaikkisesti.
        Ja tuhkana oleminenkin on iankaikkisesti - Helvetin tulen, joka puhdistaa Jumalan työkaluna kadotetun, se kadottaa osaansa, ja sekin on iankaikkisesti, ettei siitä nousta.
        Se on iankaikkinen OSA.

Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
        --- usko saattaa iankaikkiseen elämään ja ehto on POJASSA. Sijaisessa.

Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
        Joh 6:48 Minä olen elämän leipä.
        Joh 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei --->teillä ole elämää itsessänne. <----
        Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. ts.. meillä ei ole elämää, jotta voisimme elää, vaan Herran on se annettava. Hänellä ainoalla on ELÄMÄ hallussa.
        Ilm 21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
        ---- elämänkirja--- nimenäänkin kertoo että sen mukaan eletään iankaikkisen elämän armolahjaa. Se on lahja Herrassamme.

Entä tämä kadotettu?

ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
        Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" --elämä ehdollistettu, luvattomasti ei eletä--
        1Mo 3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.

Ilm 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        Ilm 20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        Ilm 20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Jo tässä elämässä opetetaan luonnollisen kuoleman kautta sitä, että elämä on päättynyt. Luomakunta on pantu todistajaksi.

Tuossa puhutaan taas tuomiosta ja tuomion lopputulemasta ... helvetti ja sen tuli - toinen kuolema. Raamattu itse selvittää elämän ja kuoleman, kirjoituksissa, ettemme eksyisi.

Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
        Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

Malakiaan on muistiinmerkitty meille opiksi ja neuvoksi, millä neuvotaan matkalaista.
        Kadotettua kuvataan oljenkorreksi. Puhutaanhan kuivista oksistakin,

• kirjoitusten.oppia

oksat karsitaan ja ne heitetään tuleen poltettavaksi.

Jumala ei tarvitse iankaikkisesti polttaa helvettiä - ja pitää kadotettua siellä vaan Hänen valtansa - onhan Hän luonut kaiken, on puhdistaa luomakunta ja luoda kaiken Uudeksi.
        Ja näinhän lupaa... Kaiken Minä teen uudeksi. ... Siis sana kaiken.

Kun näin luodaan Uusi taivas ja Uusi maa, kaikki entinen on MENNYT -eikä sitä muistella. Näin oikeudenmukaisuuden Herra - jolla on ELÄMÄ itsellään, niin antaa elämän sille, joka on tämä Uuden Aadamin kautta syntynyt tämän armolahjan piiriin.
        Sijainen on kuollut syntiemme sovittajana ja kun näin olemma sanan kautta armosta pelastuneet, niin iankaikkinen elämä on armolahja - Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa - meidän Herrassamme.

Siksi Herran kuoleman muisto-ateria kertoo - joka syö tätä leipää hän saa elää.
        Hän on tullut elämäksi meille.

Kun kuoleman uneen silmäni nukahtaa - uskon kautta Kristukseen, Sana lohduttaa jäljellejääneitäkin.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Kuten tuolla Johanneksen evankeliumissa - sen 5- ja 6 luku kertoo Jeesuksen sanoilla.
        Kun hän saapuu h-hetkellään, hän herättää sitten, kun täällä olen kuullut häntä, minutkin. Kuolemani ja herätyksen väli olkoon se mikä vain - on vain silmänräpäys itselleni. Hän herättää viimeisenä päivänä elämän ylösnousemukseen.

On se niin lohdullisen täydellinen lupaus, jonka mukaan kirjoituksista saan lukea ja elää, etten eksyisi kaikennäköisiin muihin selityksiin, kuin vain siihen miten kirjoitukset selvittävä punaisen lankana raamatun läpi tätä asiaa.

1Ko 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
        1Ko 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        1Ko 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        1Ko 15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
        1Ko 15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        1Ko 15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        1Ko 15:56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
        1Ko 15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

• markku.lievonen
        kirjoitusten.oppia kirjoitti:

oksat karsitaan ja ne heitetään tuleen poltettavaksi.

Jumala ei tarvitse iankaikkisesti polttaa helvettiä - ja pitää kadotettua siellä vaan Hänen valtansa - onhan Hän luonut kaiken, on puhdistaa luomakunta ja luoda kaiken Uudeksi.
        Ja näinhän lupaa... Kaiken Minä teen uudeksi. ... Siis sana kaiken.

Kun näin luodaan Uusi taivas ja Uusi maa, kaikki entinen on MENNYT -eikä sitä muistella. Näin oikeudenmukaisuuden Herra - jolla on ELÄMÄ itsellään, niin antaa elämän sille, joka on tämä Uuden Aadamin kautta syntynyt tämän armolahjan piiriin.
        Sijainen on kuollut syntiemme sovittajana ja kun näin olemma sanan kautta armosta pelastuneet, niin iankaikkinen elämä on armolahja - Hänen Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa - meidän Herrassamme.

Siksi Herran kuoleman muisto-ateria kertoo - joka syö tätä leipää hän saa elää.
        Hän on tullut elämäksi meille.

Kun kuoleman uneen silmäni nukahtaa - uskon kautta Kristukseen, Sana lohduttaa jäljellejääneitäkin.

1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

Kuten tuolla Johanneksen evankeliumissa - sen 5- ja 6 luku kertoo Jeesuksen sanoilla.
        Kun hän saapuu h-hetkellään, hän herättää sitten, kun täällä olen kuullut häntä, minutkin. Kuolemani ja herätyksen väli olkoon se mikä vain - on vain silmänräpäys itselleni. Hän herättää viimeisenä päivänä elämän ylösnousemukseen.

On se niin lohdullisen täydellinen lupaus, jonka mukaan kirjoituksista saan lukea ja elää, etten eksyisi kaikennäköisiin muihin selityksiin, kuin vain siihen miten kirjoitukset selvittävä punaisen lankana raamatun läpi tätä asiaa.

1Ko 15:50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
        1Ko 15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
        1Ko 15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
        1Ko 15:53 Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
        1Ko 15:54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
        1Ko 15:55 "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"
        1Ko 15:56 Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
        1Ko 15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

Kerro. MItä sinä turmeltuneena ihmisenä tei pelastuksesi eteen? Tuon moni pelastumaton ihminen haluaa tietää.
        Siis teon, jota aikanaan esittelet JUMALAN kasvojen edessä.

• markku.lievonen

Kerro. MItä sinä turmeltuneena ihmisenä tei pelastuksesi eteen? Tuon moni pelastumaton ihminen haluaa tietää.

Tuo edellinen viestini oli siis kohdennettu nimim. steketjvek

• Usko.Toivonen

Ihmisen osa antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

Jos ihminen ei anna sovittaa itseään Jumalan kanssa, jää Jumalan armo turhaksi hänen kohdallaan.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        ( 2. Kor. 5. )

1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        ( 2. Kor. 6. )

Ihmisellä itselläänkin on selvästi osa Jumalan armon vastaanottamisessa.

Aivan kuten Mariasta sanoo Herra Jeesus itse:

41. Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        42. mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
        ( Luuk. 10. )

• ItseTehtäväTeot

Markulle tiedoksi Jumalan ilmoitus, Ehkä uskot Jumalaa?

1."Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Tarkoittaa yksilön päätöstä uskoa Jeesukseen. Ihminen voi siis valita olla uskomatta tai uskoa evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta. "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään virtaavat elävän veden lähteet." "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. "

2. "Tehkää parannus ja kääntykää että teidän syntinne pyyhittäisiin pois." Tarkoittaa yksilön omaa kääntymystä pois entisestä syntisestä elämästään ja Jeesuksen luokse tulemista. Mutta monet eivät tahdo tulla Jeesuksen luokse ja saada ikuista elämää. "Te ette tahdo tulla minun luokseni jotta saisitte ikuisen elämän." "Tulkaa minun luokseni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

3. "Ottakoon kukin teistä kasteen Herran Jeesuksen nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen."
        Tarkoittaa uskoon tulleen (itse valinnut uskoa Jeesukseen, siis tullut uskoon) kasteen ottamista. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." "Niin he ottivat kasteen Jeesuksen nimeen."

Näitä tekoja Jumala ei tee ihmisen puolesta koska Hän käskee ihmistä tekemään nämä asiat.
        Jumala ei usko ihmisen puolesta eikä tee parannusta ihmisen puolesta eikä ota kastetta ihmisen puolesta. Yksilöihmisen on itse tehtävä nämä teot.

• markku.lievonen
        ItseTehtäväTeot kirjoitti:

Markulle tiedoksi Jumalan ilmoitus, Ehkä uskot Jumalaa?

1."Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut." Tarkoittaa yksilön päätöstä uskoa Jeesukseen. Ihminen voi siis valita olla uskomatta tai uskoa evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta. "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään virtaavat elävän veden lähteet." "Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. "

2. "Tehkää parannus ja kääntykää että teidän syntinne pyyhittäisiin pois." Tarkoittaa yksilön omaa kääntymystä pois entisestä syntisestä elämästään ja Jeesuksen luokse tulemista. Mutta monet eivät tahdo tulla Jeesuksen luokse ja saada ikuista elämää. "Te ette tahdo tulla minun luokseni jotta saisitte ikuisen elämän." "Tulkaa minun luokseni kaikki työtätekevät ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

3. "Ottakoon kukin teistä kasteen Herran Jeesuksen nimeen, niin te saatte Pyhän Hengen."
        Tarkoittaa uskoon tulleen (itse valinnut uskoa Jeesukseen, siis tullut uskoon) kasteen ottamista. "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." "Niin he ottivat kasteen Jeesuksen nimeen."

Näitä tekoja Jumala ei tee ihmisen puolesta koska Hän käskee ihmistä tekemään nämä asiat.
        Jumala ei usko ihmisen puolesta eikä tee parannusta ihmisen puolesta eikä ota kastetta ihmisen puolesta. Yksilöihmisen on itse tehtävä nämä teot.

>>Näitä tekoja Jumala ei tee ihmisen puolesta koska Hän käskee ihmistä tekemään nämä asiat.<<

Tuon asian ymmärtäminen monella ihmisellä on yhtä vaikeaa kuin ymmärtää, miten JUMALA tekee turmeltuneessa / kuolleessa tilassa olevan ihmisen eläväksi.

Kaikkivaltiaalla JUMALALLA on kyky ja valta vaikuttaa ihmisen tahtomiseen ja tekemiseen. Kuten Raamattu opettaa, niin kaikkivaltias JUMALA voi paaduttaa kenet tahtoo tai tehdä eläväksi kenet tahtoo. Ihmisen osa on vain havainnoida tämä tila / käyttäytyminen itsessään.

Niin, ei hullukaan usko, miten ihminen,- joka turmeltuneessa tilassa on vihollisuudessa JUMALAA kohtaan,- voisi itse päättää ja tahtoa tehdä JUMALAN tahtoa. Ei totisesti.

Kuten Raamattu opettaakin, niin ihminen,- joka ottaa Jeesuksen / pelastuksen vastaan omaa jo uskon eli on siten JUMALASTA syntynyt. (Joh 1).

Kun JUMALA vaikuttaa ihmisessä tahtomisen ja tekemisen, niin ihminen ohjaantuu kaikkeen, mihin Raamattu opettaa. Raamatun ilmoitukset ovatkin ohjautumista varten JUMALASTA syntyneelle ihmiselle. Taas jumalaton ei lotkauta korvaakaan koko ilmoituksille.

Niin, Raamatun opetuksia voisi verrata kuin talon rakentamiseen. Se ohjaa kirvesmiehen mielikuvia, mitä kulloinkin tulee tehdä ja havainnoida. Ohjaantuu ja seuraa kuin hai laivaa. Mutta, mielikuvien ja käyttäytymisen ohjaaja on JUMALA,- niin,- Jeesuksen Kristuksen kautta.

• Tarkkaväännös

1Kor.15:52. Bibia (1776). Ajan rahdussa, silmänräpäyksessä, viimeisellä basuunalla, sillä basuna soi, ja kuolleet pitää turmelematoinna nousevan ylös ja me tulemme muutetuksi.

• S_____

Usko on heikkoja varten. Terveet, vahvat ihmiset eivät tarvitse sellaista soopaa.

• pelottavaa

Aika pelottava on myös kuviteltu ikuinen elämä uskovaisten taivaassa. Siis ikuinen!!! Kuka haluaa oikeasti elää ikuisesti? Tästä murto-osahan on 1000 000 0000 000 000 miljardia vuotta! Mihin tuo kaikki päättymätön aika kulutetaan? Miljoona vuotta kerrallaan kestäviin jumalanpalvontamenoihinko?

Eiköhän se vaan ole jumalallisen armeliasta, että kun ihminen kuolee, niin sitten kaikki on loppu, ilot surut, tuskat, riemut jne.

• ToisenLuonako

Jo pelkäät Jumalaa, ei sinun tarvitse tulla Hänen luokseen. Mutta silloin sinä jäät sen toisen luokse. Ja se on pelottavaa. Ja sinä olet ikuisuusolento joka tapauksessa.

• rfede

Jos ihminen olisi vain kertakäyttötavara, silloin Jeesuksen ei olisi kannattanut kuolla ihmisen puolesta. Eikä ihminen olisi silloin Jumalan kuva, sillä Jumalakin elää iankaikkisesti, samoin enkelit elävät iankaikkisesti.

Iankaikkinen olemassaolo ja iankaikkinen elämä ovat eri asioita. Elämää on vain Jumalan yhteydessä.

• gdccc

Katso ympärillesi, kuinka monipuolisesti Jumala on suunnitellut tämän luomakunnan ja koko universumin. Eikö Jumala olisi sitten suunnitellut iankaikkisuutta monipuoliseksi.

• violaluna17

Ei Taivaassa varmaan tylsää ole. Kaikki paha jää tänne. Ei ole kipua,särkyä, pettymystä,ikävää, itkua, surua, kaipausta, ilkeitä ihmisiä,kuolemaa, sotaa, kieroutta, sortoa, masennusta, kyyneliä, ahdistusta, tauteja, sairauksia, vammoja, eroa, yksinäisyyttä, katkeruuttta, onnettomuuksia, mielipahaa, tuskaa, mitään kidutusta, jomotusta, vaikeuksia, eriarvoisuutta, pelkoa, kylmyyttä, vihaa, sotaa, levottomuuksia, saasteita, rahanvaltaa ja rahanhimoa, vuodenaikojen vaihtelua, sukupuolisuutta, mitään sortoa ja alistamista, epäilyksiä, epätoivoa, rauhattomuuuksia, terroria, pakottamista, vihamielisyyttä, eläinten tai ihmisten rääkkäämistä, orjuutta, ongelmia, pahoja luonnonilmiöitä, kodittomuutta, ....kaikki on uutta, onnellista ,iloisuutta, vapautta vailla pelkoa, hyvyyttä vailla pahan varjoa, ystävyyttä vailla ihmissuhdeongelmia, kauneutta vailla kuolemaa ja rapistumista. Ei ees osata kuvitella,miten ihanaa siellä enkelien ja kuolleitten uskovien rakkaiden kanssa on! Kaikkea hyvyyttähän Jumala alunperin loi ihmisille Eedenin paratiisiinkin, mutta Perkele pilasimkaiken. Mutta sitten kun kaikesta pahuuden vaikutuksista päästään kerralla eroon, se on valtavan ihmeellistä olla siellä sitten!

• mummikainuusta

Tuo väite, että helvetillä pelotellaan, on aika mielenkiintoinen. Se otetaan negatiivisena, vaikka se on positiivinen asia. Aikoinaan minua peloteltiin kaivossa asuvasta näkistä, joka voi vetää minut kaivoon. Pikkutyttö uskoi ja pysyi tosi kaukana kaivosta. Joku olisi voinut mennä kurkkimaan kaivoon, jotta minkälainen näkki siellä asuu, mutta minua se pelotti.

Jossain elämäni vaiheessa pelkäsin, että Jeesus tulee ja minä en pääse mukaan. Kun minulle opetettiin, että Jeesus tempaa ensin omansa pois ja sitten alkavat kauheat ajat, minua pelotti vielä enemmän. Nyt olen varma, että elämme todella lähellä Hänen paluutaan. Kuitenkin kaikki nämä pelkoni vei minua lähemmaksi Jeesusta. Nyt odotan Jeesuksen tulevan Kuninkaana takaisin ja sitten tämä maapallo tuhoutuu ja luodaan uusi maa. Nyt on aika nostaa katse ylös pilviin!

Joku on laskenut, että Jeesuksen opetuksesta yli puolet on varoittelua. Raamatussa on kolmasosa varoituksen sanoja. Varoittelu on tarpeellista, mutta aina pitää tuoda vahvasti esille evankeliumi. Meitä ei pelasta se, että pelkäämme helvettiä, vaan meidät pelastaa Jeesus!

• markku.lievonen

Mielenkiintoinen asia miksi ihminen tekee parannuksen. Kun aikoinaan usko tuli minuun, niin silloinkaan ja koskaan myöhemminkään en parannusta ole tehnyt helvetti pelon takia. En silloinkaan kun olin heluntaipuolueen jäsen ja kokouksissa tämä helvetti velloi lakkaamatta.

Niin, parannuksen tekemiseni liittyy aina JUMALAN hyvyyteen eli ,- kuten on ilmoitettukin, niin JUMALAN hyvyys vetää parannukseen. Muuten puhumiseni vapautumiseen liittyi juuri tämä tekijä eli HYVYYS ja sen kokeminen vaikutti myös tälle alueelle. Voin todistaa, miten juuri puhumisvaikudet liittyi pelkotilaan ja jos olisi vielä uskonut helvetti oppiin, niin puhevaikeudet olisi vain pahentuneet. Nyt kävi juuri päinvastoin eli JUMALAN hyvyys vaikutti positiivisesti / pelkotiloja poistaen.

Niin, JUMALAN hyvyys parannuksen tekemisessä on juuri sitä, miten JUMALA avaa ymmärryksen näkemään synnin turmelevan vaikutuksen, niin ja kukapa tahtoisi turmella itseään.

17. Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus KARKOITTAA PELON, sillä PELOSSA ON RANGAISTUSTA; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Kuten huomaat, niin helvetillä peloitteluun liittyy rangaistus ja siten ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta / JUMALAN aivoituksia. JUMALA on rakkaus.

• mummikainuusta

Sinun kokemuksesi on erilainen kuin minun. Mutta totta on, että uskoon tuleminen on Jumalan teko. Emme voi määritellä sitä, miltä sen pitäisi meistä tuntua. Me koemme sen kukin eri tavalla ja saamme toki kokeakin sen eri tavalla.

Jumala on rakkaus! Kyllä! Mutta Jumala on paljon muutakin.
        On muistettava, että rakkaus ja totuus kulkevat aina käsikkäin. Jumalan rakkaus ei ole samanlaista kuin meidän ihmisten rakkaus. Mekin "kuritamme" lapsia, koska rakastamme heitä. Niin tekee Jumalakin.

Hebr. 12:6. Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa. Hän ruoskii jokaista lasta, jonka ottaa huomaansa."
        7. Kärsimys on teille kasvatusta; Jumala kohtelee teitä kuin lapsiaan. Mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8. Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat tulleet osallisiksi, niin te olette äpäriä ettekä laillisia lapsia.

Se on totta, että Herran hyvyys vetää meitä puoleensa. Minua se veti sitä kautta, että sain Häneltä lohdun pelkoihini. :)

• Usko.Toivonen

"Mummikainuusta" kirjoitti:

>> Joku on laskenut, että Jeesuksen opetuksesta yli puolet on varoittelua. Raamatussa on kolmasosa varoituksen sanoja. Varoittelu on tarpeellista, mutta aina pitää tuoda vahvasti esille evankeliumi. Meitä ei pelasta se, että pelkäämme helvettiä, vaan meidät pelastaa Jeesus! >>

Juuri noin, Herra Jeesus puhui paljon varoituksen sanoja, esim. " siellä on oleva itku ja hammasten kiristys".

On merkillistä, että nämä varoituksen sanat halutaan tehdä tyhjäksi.
        Ei Herra puhunut yhtäkään turhaa ja perusteetonta sanaa.

Outoa on myös, että toinen evankeliumi tekee Herrasta Jeesuksesta "sellaisen, joka ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta".
        Hyvin merkillistä!

Jeesushan n on itse Rakkaus.

16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; ... ( 1. Joh. 3. )

• saviseutulainen

Ne, jotka määrätietoisesti kieltävät Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, kieltäytyvät pääsääntöisesti myös uskomasta helvetin olemassa oloon.
        Sulkevat pois Herran Jeesuksen opetukset ja vakavat varoitukset - selittäen ne oman korvasyyhyoppinsa mukaisesti vain vertauskuvallisesti otettaviksi/tulkittaviksi.

Yksi sielunvihollisen päävalheista on se, ettei mitään ikuista helvettiä ole olemassakaan. Esimerkiksi niin, että ne, jotka eivät pelastu, tuhoutuvat täysin, häviävät olemattomuuteen, lakkaavat olemasta niinkuin eivät olisi koskaan olemassa olleetkaan/maan päällä eläneet.
        Tai sitten niin, kuten jotkut opettavat, että kaikki pelastuvat - KOSKA LOPUSSA KAIKKI LUODUT YLISTÄVÄT HERRAA JUMALAA!

• ALL_IN_Him

Iankaikkinen kadotus on kreikaksi aionios kolasis, joka tarkoittaa rajallisen ajan kestävää ojennusta, joka tähtää ojennettavan parannukseen. Kun sinä nyt korvasyyhyysi haluat surkeine raamatunväännöksinesi saarnata jotakin muuta kuin rakkautta kuin Hänen rakkauttaan, joka poistaa kaiken pelon (eli kaiken pelon PERUSTEEN), niin siitä vaan.

• laukkuryssä

Kukahan se ketäkin pelottelee Helvetillä?
      Ihminen itse pelottelee itseään Helvetillä, kun ei halua ymmärtää Raamatun Kirjoituksia. Ja jotkut Raamatun Kirjoituksia ymmärtämättömät uskovaisetkin syyllistyvät lähimmäistensä pelotteluun. Panevat lähimmäisensä eteen kaksi vaihtoehtoa: Joko Elämän, tai Kuoleman.
      Ja kun lähimmäinen alkaa miettimään vaihtoehtoja, alkaa varsinainen rumba, suoranainen aivopesu, jossa uskovainen paasaa Helvetistä ikäänkuin tuntisi paikan ja kauhut. Mutta vastaavasti Elämä ja Elämän antaja Kristus Jeesus jää tuossa paasaamisessa ns. hopealle, koska hänestä ja hänen antamastaan elämänsisällöstä ei samassa informaatiosessiossa laisinkaan puhuta. Ei kun vaan Helvetistä ja Kadotuksesta paasamisen perään paasataan. Siltikin paasataan, vaikka evankeliumin ilosanoma on Kristus Jeesus ja hänen tekonsa ajassa ja iankaikkisen eämän toivossa.

Painakaa evankeliumia paasaavat uskovaiset nyt kertakaikkiaan mieleenne, että Elämän tarkoitus Kristuksessa Jeesuksessa on Elämä itse, eikä Helvetti.

• saviseutulainen

>>Painakaa evankeliumia paasaavat uskovaiset nyt kertakaikkiaan mieleenne, että Elämän tarkoitus Kristuksessa Jeesuksessa on Elämä itse, eikä Helvetti.<<

Jeesuksessa Kristuksessa meillä on Jumalan ihmeellisestä Armosta ELÄMÄ.
        Hänessä ja vain Hänessä , meillä on ELÄMÄ.
        Ilman Jeesusta Kristusta olemme KUOLLEET/hengellisesti kuolleessa tilassa jo täällä maan päällä.

Jeesuksessa Kristuksessa meillä on KAIKKI.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä ei ole mitään.

Jeesuksessa Kristuksessa meillä on ELÄMÄ JA YLÖSNOUSEMUS.
        Ilman Jeesusta Kristusta meillä on edessä vain kolkko kuoleman odotus ja tässä tilassa - uskosta osattomana syntiemme sovittajaan, lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme - kuollessamme on kaikki toivo pelastumisesta menetetty.
        Raamatun sanan ja totuuden valossa pelastumattomassa tilassa kuolleella ihmisellä on edessään iankaikkinen ikävä, lohduttomuus, tuska ja vaiva kadotuksessa/helvetissä.

Paavali pyytää, suorastaan anelee, hädässänsä hukkuvien/pelastumattomien sielujen puolesta:
        "Pyydämme Jeesuksen Kristuksen puolesta; antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa"!

• laukkuryssä

Just Niin ja Aamen!

Jos seurakunnissamme julistettaisiin enemmän evankeliumin ilosanomaa Kristuksesta Jeesuksesta, eikä höpötettäisi turhia toisarvoisia juttuja räpyläin taputuksineen, niin seurakunnat elpyisivät taantumuksellisuudestaan ja seurakuntalaiset lähtisivät iloisina kotimatkalle.

• ALL_IN_Him

saviseutulaisen kommentti edellyttää sitä, ettei Jumala tee kunnolla oikein mitään. Korinttolaiskirjeessa sanotaan selkokielelllä, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Siis koko maailma on jo sovitettu, piste. Ei ole enää mitään eikä ketään, jota ei olisi sovitettu. Sovitus ei astu voimaan vasta sitten, kun yksilöihminen siihen armeliaasti suostuu. Tuollaisen väittäminen on yhtä mieletöntä kuin väittää, että maailma tulee luoduksi vasta sitten, kun meistä kukin yksi kerrallaan armeliaasti suostuu siihen. Kreikan käskymuoto on aoristissa eli menneessä aikamuodossa eli se ammentaa sisältönsä jo loppuun saatetusta tosiasiasta ja patistaa kuulijaa suostumaan tuohon jo täydellisesti loppuun saatettuun tosiasiaan. Suostumisella ei saateta sovitusta toteen, vaan saatetaan oma mieli sopusointuun todellisuuden kanssa. Se on kuin joku sanoisi: "Pekka antoi sinulle sen satasen vippisi anteeksi jo ajat sitten, tajuatko? Suostu nyt tähän, usko nyt tämä, kun minä nyt tämän sinulle sanon, ikään kuin Pekka itse sanoisi tämän sinulle!" Viestin sanomaan uskominen eli suostuminen eli sovitetuksi suostuminen ei aikaansaa tuota sovitusta vaan saattaa suostujan mielen sopusointuunn olemassaolevan todellisuuden kanssa. Ja TÄMÄ TOSI EVANKELIUMI on peitossa niin monelta korvasyyhyyn saarnaajien vuoksi, koska korvasyyhy on sitä, että ihminen haluaa, että hänellä on oltava JOKIN osa pelastuksessaan.

• markku.lievonen

Tuosta pelolla ohjaamisesta ja pelossa elämisestä.

Niin, voitteko hahmottaa ja kuvitella, mitä elämää ihmiset viettävät Pohjois- Koreassa ? Siellä on pelon ilmapiiri,- joka on todellisuutta. Pelolla ohjataan ihmisen arkea ja koko käyttäytymistä.

Meillä,- vapaassa maassa on monen ihmisen edes vaikea hahmottaa mitä on pelolla ohjaaminen. Todellisuudessa uskonnollisella ihmisellä helvetti on vain tiedollisella tasolla. Se on jo kiittämisen aihe,.- ettei JUMALA ole tehnyt uskoa tähän. Ihmisen uskoessaan siihen menettäisi mielentasapainonsa. Näitäkin olen tavannut.

Niin, aivan sama mielikuva kuin jolla kulla ihmisellä Raamatun ilmoitukset ovat vain tiedollisella tasolla,- mutta ei uskon. Reagoiminen on todisteena tästä.

• Usko.Toivonen

Esimerkki siitä Raamatun ilmoituksen tiedollisuudesta on tämä lausunto:

"ml" kirjoitti:

>> Kuten huomaat, niin helvetillä peloitteluun liittyy rangaistus ja siten ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta / JUMALAN aivoituksia. JUMALA on rakkaus. >>

Jeesus puheissaan puhui myös rangaistuksesta:

47. Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
        48. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
        49. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
        50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        ( Matt. 13. )

Raamutun ilmoitus on noin, "kirjoitettu on".

Tuollainen tietoisuus siis antaa sellaisen tietoisuuden, että itse Herra ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta / Jumalan aivoituksia.

• ALL_IN_Him
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Esimerkki siitä Raamatun ilmoituksen tiedollisuudesta on tämä lausunto:

"ml" kirjoitti:

>> Kuten huomaat, niin helvetillä peloitteluun liittyy rangaistus ja siten ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta / JUMALAN aivoituksia. JUMALA on rakkaus. >>

Jeesus puheissaan puhui myös rangaistuksesta:

47. Vielä taivasten valtakunta on nuotan kaltainen, joka heitettiin mereen ja kokosi kaikkinaisia kaloja.
        48. Ja kun se tuli täyteen, vetivät he sen rannalle, istuutuivat ja kokosivat hyvät astioihin, mutta kelvottomat he viskasivat pois.
        49. Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista
        50. ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        ( Matt. 13. )

Raamutun ilmoitus on noin, "kirjoitettu on".

Tuollainen tietoisuus siis antaa sellaisen tietoisuuden, että itse Herra ei ole päässyt tuntemaan täydellistä rakkautta / Jumalan aivoituksia.

Eli ihmisiä muutetaan kaloiksi ennen pätsiin heittämistä? Ja Jeesuksen suusta törröttää konkreettinen miekka Hänen tullessaan takaisin? Grow up!!!

• hql8

Täällä kirjoittaa selvästi sellaisia ihmisiä, joiden mielestä Jumalan pitäisi ryhtyä valehtelemaan, että helvettiä ei ole.

• KristinuskoEiEi

Viisainta on työntää mielestään kokonaan pois kristittyjen jumala ja helvetti! Se on kyllä sairaus koko kritinusko ja sen kierot opit... Pitäisi kieltää lailla!

Viisaus uskontojen suhteen tulee Aasiasta, itäisiltä mailta... ihan vaan vinkkinä kerron... jos joku tahtoo tuntea sitäkin puolta.

• t7t7t7

Maailmasta löytyy miljoonia uskontoja, joita Saatana ihmisille tyrkyttää. Yksikään uskonto ei pelasta ketään. Jeesus on ainoa, joka pelastaa eikä Jeesus ole uskonto vaan persoona.

• markku.lievonen

Niin, ja erikoisesti usko Jeesukseen liittyy mielenrauha ja mielentilana iloisuus.

4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki pelkotilat ihmisessä vie iloisen mielenlaadun kauaksi. No, lapsikin ymmärtää, ettei pelkäävä ihminen mahdollistu iloitsemaan ja omaamaan kiitosmieltä.

• Höpöjä.väität

Niin, ja erikoisesti usko Jeesukseen liittyy mielenrauha ja mielentilana iloisuus.

6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

Kaikki pelkotilat ihmisessä vie iloisen mielenlaadun kauaksi. No, lapsikin ymmärtää, ettei pelkäävä ihminen mahdollistu iloitsemaan ja omaamaan kiitosmieltä.

Vais niin kuvittelet. Kovinpa vähän tuo mielenrauha ja iloisuus näkyy ulos päin. Ennemminkin näkyy tuskaa ja ahdistusta. Erilaisia pelkotiloja unohtamatta.

• markku.lievonen
        Höpöjä.väität kirjoitti:

Vais niin kuvittelet. Kovinpa vähän tuo mielenrauha ja iloisuus näkyy ulos päin. Ennemminkin näkyy tuskaa ja ahdistusta. Erilaisia pelkotiloja unohtamatta.

Kerroppa milloin viimeiksi murehdin ja valitin ja mistä aiheesta? Edes taloudesta ei ole valittamista ja terveydestänikin olen kiitollinen.

• markku.lievonen
        Höpöjä.väität kirjoitti:

Pelkotiloihin ja stressiin liittyen. Äskettäin kuulin tutkimuksesta, jossa havaittiin stressin vaikuttavan / lisäävän 30% sydän ja verisuoni sairauksia ja ,------ peräti 60% syöpään sairastumista.
        Olen vuosikymenen kertonut täällä foorumillakin, miten ihmisen stressillä ja lisääntyvällä syöpään sairastumisella on yhteys. Tuntemillani sairastuneilla ihmisillä tämä piiiiiiitkäkestoinen stressitila on yhdistävä tekijä.

Niin, Raamatusssa on ilmoitettu, mite on oleva aikakausi, jolloin ihmiset menetyvät omiin pelkotiloihinsa ja kyseessä ei ole itsetuhoisuus,- vaan psykösomaattiset sairaudet.Stressin vaikutus.
        Stressihän ilmenee siinä, miten ihminen kokee ja elää ettei riitä tehokkuudeltaan ja on vailinainen ja siten murehtii tilaansa. pyrkii kompensoimaan kohottamalla aktiivisuuttaan ja tehokkuuttaan jne.... ja tietenkään ei mahdollistu iloitsemaan murheittensa keskellä. Jopa paikkakunnallaan on uskoviakin liian vähän jne....

Stressin vastakohta / hoitomuoto on tämä,- erittäin yksinkertainen asia,- jota ihmisen lihallisuus / mieli ei vain sulata,- kuteen huomaatkin / tunnet;

• Höpöjä.väität

Pelkotiloihin ja stressiin liittyen. Äskettäin kuulin tutkimuksesta, jossa havaittiin stressin vaikuttavan / lisäävän 30% sydän ja verisuoni sairauksia ja ,------ peräti 60% syöpään sairastumista.
        Olen vuosikymenen kertonut täällä foorumillakin, miten ihmisen stressillä ja lisääntyvällä syöpään sairastumisella on yhteys. Tuntemillani sairastuneilla ihmisillä tämä piiiiiiitkäkestoinen stressitila on yhdistävä tekijä.

Niin, Raamatusssa on ilmoitettu, mite on oleva aikakausi, jolloin ihmiset menetyvät omiin pelkotiloihinsa ja kyseessä ei ole itsetuhoisuus,- vaan psykösomaattiset sairaudet.Stressin vaikutus.
        Stressihän ilmenee siinä, miten ihminen kokee ja elää ettei riitä tehokkuudeltaan ja on vailinainen ja siten murehtii tilaansa. pyrkii kompensoimaan kohottamalla aktiivisuuttaan ja tehokkuuttaan jne.... ja tietenkään ei mahdollistu iloitsemaan murheittensa keskellä. Jopa paikkakunnallaan on uskoviakin liian vähän jne....

Stressin vastakohta / hoitomuoto on tämä,- erittäin yksinkertainen asia,- jota ihmisen lihallisuus / mieli ei vain sulata,- kuteen huomaatkin / tunnet;

Kun en tunne sinua, niin minä en voi tietää milloin olet viimeksi valittanut. Mutta mikäli sinua on uskominen, valittaminen ei kuulu tapoihisi. Tarkoitinkin uskovaisia yleisesti. Helvettiä ja muita pahoja asioita tunnutaan pelättävän kovastikin. Siitä me tuskin olemme eri mieltä.

• markku.lievonen
        Höpöjä.väität kirjoitti:

Kun en tunne sinua, niin minä en voi tietää milloin olet viimeksi valittanut. Mutta mikäli sinua on uskominen, valittaminen ei kuulu tapoihisi. Tarkoitinkin uskovaisia yleisesti. Helvettiä ja muita pahoja asioita tunnutaan pelättävän kovastikin. Siitä me tuskin olemme eri mieltä.

Niin, ymmärsin ajatuksesi vääärin ja ajattelin kohdistuvan sen itseeni. No, todellisuudessa tämän ajan ihmisessä iloitseminen Herrassa on harvinaista herkkua.

Uskonnollisella ihmisellä on vaikea iloita. On oppi, ettei vältämättä edes pelastu ja helvetin kohtalo on pelkona takaraivossa. Helvetti, jota Jeesus käytti vertauskuvainnolliseen opetukseensa, mutta nyt tolverot ymmärtävät sen todellisuutena. Niin, puhuvat Raamatun jaikeita rauhasta kuin fraaseja, mutta mielikuvat ja reagoiminen kertoo aivan muuta. Sanaton viestintä.

Vielä tuosta fiktiivisen kuvituksen kautta tulevasta pelkäämisestä. Tiedän ihmisen, joka pelkäsi / pelkää Jehovan todistajia niin, että keho tärisee heidät kohdatessaan. Aivan sairasta. No, arvaappa kuka on opettanut tämänkin pelkotilan? Puolueensa. Aikoinaan keskustelin heidänkin kanssaan piiiiitkät tovit, mutta nykyisin en vuosiin. Pitänevät minua toivottamana tapauksena.

Niin, ihmisen ajatusmaailma,- puhumattakaan alitajunnasta kyllä vaikuttaa erittäin paljon mielentasapainoon ja hyvinvointiin.

• d4f2g7u6

Ilm 1:17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
      1:18 ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

Kuinka turvallista onkaan tietää, että ei Saatana eikä ihmiset voi tuomita minua helvettiin vaan kuoleman ja tuonelan avaimet ovat Jeesuksella eikä Jeesus halua tuomita minua helvettiin vaan hän on kuollut minun puolestani ristillä. Niin paljon hän minua rakastaa.

• markku.lievonen

Niin, ja eikö vielä iloisempi asia ole, miten JUMALA tekee saman kaikille ihmisille,- jota sinäkin olet kokenut.
        Niin, ethän ole pelastunut itsesi kautta /omaavan jotain kykyä, jolla vaikuttaisi pelastumiseesi ja siten saavuttanut tilaasi / pelastumista eli kaikilla ihmisillä on sama tila ihmisenä kuin sinullakin.

Mutta, sielunvihollinen erikoisesti vihaa, miten mukamas JUMALA pelastaisi luomakuntansa / luomat ihmiset, jotka valitettavasti ovat turmeltuneessa tilassa / kuolleet rikoksiinsa kuin aikoinaan sinä / minä olimme.

• h7i22e43

Niin, ja eikö vielä iloisempi asia ole, miten JUMALA tekee saman kaikille ihmisille,- jota sinäkin olet kokenut.
        Niin, ethän ole pelastunut itsesi kautta /omaavan jotain kykyä, jolla vaikuttaisi pelastumiseesi ja siten saavuttanut tilaasi / pelastumista eli kaikilla ihmisillä on sama tila ihmisenä kuin sinullakin.

Mutta, sielunvihollinen erikoisesti vihaa, miten mukamas JUMALA pelastaisi luomakuntansa / luomat ihmiset, jotka valitettavasti ovat turmeltuneessa tilassa / kuolleet rikoksiinsa kuin aikoinaan sinä / minä olimme.

Lievonen opettaa jehovalaista helvettivapaata oppia. Tämä palstahan ei ole helluntailaisten ylläpitämä eikä hallinnoima vaan täällä saavat kaikki harhaoppiset riehua vapaasti.

• Usko.Toivonen

Tuo "kaikki pelastuu oppi" on vihollisen lanseeraama "toinen evankeliumi", mikä mitätöi oikean Evankeliumin julistamisen tarpeen.

Rikas mies oli hyvinkin iloinen ja hyvin toimeentuleva ja huoleton, mutta kuinkas kävi, kun hän nosti silmänsä vaivoissa ollessaan ...

Jeesus puheissaan varoitti selkeästi tulisesta pätsistä :

( Matt. 13. )

Kaikki eivät ole vanhurskaita, ja valitettavasti osa ihmisistä joutuu heitetyksi tuliseen pätsiin ja siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Näin Jeesus ilmoittaa, mitä on tapahtuva maailman lopussa.

"kaikki pelastuu opin" edustaja moittii Jeesustakin puheista, joissa viitataan rangaistukseen.

Opin edustaja moittii Jeesusta täydellisen rakkauden tuntemuksen puutteesta.

• saviseutulainen

Ne, jotka määrätietoisesti kieltävät Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden, kieltäytyvät pääsääntöisesti myös uskomasta helvetin olemassa oloon.
        He sulkevat pois Herran Jeesuksen opetukset ja vakavat varoitukset - selittäen ne oman korvasyyhyoppinsa mukaisesti vain vertauskuvallisesti otettaviksi/tulkittaviksi.

Näin kirjoittaa esim. Markku Lievonen:

>> ...Uskonnollisella ihmisellä on vaikea iloita. On oppi, ettei vältämättä edes pelastu ja helvetin kohtalo on pelkona takaraivossa. Helvetti, jota Jeesus käytti vertauskuvainnolliseen opetukseensa, mutta nyt tolverot ymmärtävät sen todellisuutena.<<

Yksi sielunvihollisen päävalheista on se, ettei mitään ikuista helvettiä ole olemassakaan. Esimerkiksi niin, että ne, jotka eivät pelastu, tuhoutuvat täysin, häviävät olemattomuuteen, lakkaavat olemasta niinkuin eivät olisi koskaan olemassa olleetkaan/maan päällä eläneet.

Tai sitten niin, kuten jotkut ( mm. ML ) opettavat, että kaikki pelastuvat - LOPUSSAHAN KAIKKI LUODUT YLISTÄVÄT HERRAA JUMALAA!

• markku.lievonen
        saviseutulainen kirjoitti:

He sulkevat pois Herran Jeesuksen opetukset ja vakavat varoitukset - selittäen ne oman korvasyyhyoppinsa mukaisesti vain vertauskuvallisesti otettaviksi/tulkittaviksi.

Näin kirjoittaa esim. Markku Lievonen:

>> ...Uskonnollisella ihmisellä on vaikea iloita. On oppi, ettei vältämättä edes pelastu ja helvetin kohtalo on pelkona takaraivossa. Helvetti, jota Jeesus käytti vertauskuvainnolliseen opetukseensa, mutta nyt tolverot ymmärtävät sen todellisuutena.<<

Tai sitten niin, kuten jotkut ( mm. ML ) opettavat, että kaikki pelastuvat - LOPUSSAHAN KAIKKI LUODUT YLISTÄVÄT HERRAA JUMALAA!

Osannet kai lukea mitä JUMALA ilmoittaa;

12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
        13. JA KAIKKIEN LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN SANOVAN: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"

Vai kuvitteletko, miten uskomuksesi helvetin tulessa JUMALAN luodut ylistäisivät ja kiittäisivät? Vai kumpi teistä valehtelee,- uskonnollinen ihminen vaiko JUMALA.

Niin, pyri opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään ilmotuksia omilla aivoilla,.- ei toisen ihmisen tulkitsemnina, joita yleisesti kopsailet viestiiisi.

• Gredinta

Ylläoleva viittaa siihen millaista on Jumalan valtaistuimen luona. Siellä kaikki ylistävät Jumalaa ja Karitsaa. Seuraavassa luvussa (Ilm.6) aloitetaan sinettien avaaminen, mikä paljastaa maailman tulevaisuutta Johanneksen ajasta eteenpäin. Siitä voi tehdä johtopäätöksen että "kaikki luodut" ei viitannut tulevaan ylösnousemukseen, vaan normaalitilanteeseen Jumalan valtaistuimen luona.
        Siksi on väärin väittää että pahantekijät tulisivat ylistämään Jumalaa pelastumisestaan ylösnousemuksessa. Päin vastoin kerrotaan että tuli lankesi taivaasta ja tuhosi heidät kaikki (Ilm. 20:9)

• saviseutulainen

Osannet kai lukea mitä JUMALA ilmoittaa;

12. ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
        13. JA KAIKKIEN LUOTUJEN, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain MINÄ KUULIN SANOVAN: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle YLISTYS ja KUNNIA ja KIRKKAUS ja VALTA aina ja iankaikkisesti!"

Vai kuvitteletko, miten uskomuksesi helvetin tulessa JUMALAN luodut ylistäisivät ja kiittäisivät? Vai kumpi teistä valehtelee,- uskonnollinen ihminen vaiko JUMALA.

Niin, pyri opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään ilmotuksia omilla aivoilla,.- ei toisen ihmisen tulkitsemnina, joita yleisesti kopsailet viestiiisi.

Kylläpä älähditkin kiukkuisesti - sinä, joka aina iloitset Herrassa ja jolla on Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi.
        No, suotakoon se sinulle. älähtihän Paavalikin ajoittain, ellei suorastaan repinyt harvoja hiuksiaan - jos kohta,
        Paavali oli TOTUUDEN PUHUJA, Herran Jeesuksen Kristuksen valittu ase levittämään evankeliumia niin pakanoiden, kuin juutalaisten, kuin kuninkaitten jne. eteen. Ja tuo Paavali sanoo jokaisen, joka julistaa toista eli väärää evankeliumia OLEVAN KIROTTU. Eikä sulje edes itseään tästä pois, jos hairahtuisi toisin opettamaan kuin on jo oikein ja raittiisti opettanut.
        Sinä, Markku Lievonen, opetat väärää eli toista evankeliumia, JOKA EI MIKÄÄN EVANKELIUMI EDES OLE.

Muuten, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!
        Sinuun kalahtaa kalikka joka kerran, kun joku kirjoittaa vastoin sinun omaa korvasyyhyoppiasi.
        Ja ne, jotka eivät sinun omintakeisille opeillesi korvaansa käännä, ovat uskonnollisia tolveroita. Ja mitä lie vähä-älyisiä höynäytettäviä.

Yksikään elävässä Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, uskossa oleva, ei saata kieltää Herran Jeesuksen Kristuksen Jumaluutta.

"Kenellä Poika on, sillä on myös Isä. Kenellä Poikaa ei ole, sillä ei ole Isääkään".

• markku.lievonen
        Gredinta kirjoitti:

Ylläoleva viittaa siihen millaista on Jumalan valtaistuimen luona. Siellä kaikki ylistävät Jumalaa ja Karitsaa. Seuraavassa luvussa (Ilm.6) aloitetaan sinettien avaaminen, mikä paljastaa maailman tulevaisuutta Johanneksen ajasta eteenpäin. Siitä voi tehdä johtopäätöksen että "kaikki luodut" ei viitannut tulevaan ylösnousemukseen, vaan normaalitilanteeseen Jumalan valtaistuimen luona.
        Siksi on väärin väittää että pahantekijät tulisivat ylistämään Jumalaa pelastumisestaan ylösnousemuksessa. Päin vastoin kerrotaan että tuli lankesi taivaasta ja tuhosi heidät kaikki (Ilm. 20:9)

>>Siksi on väärin väittää että pahantekijät tulisivat ylistämään Jumalaa pelastumisestaan ylösnousemuksessa.<<

Kaikki ihmiset ovat olleet pahantekijöitä ennen JUMALAN eläväksi tekemistä.

1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Turmeltuneessa ihmisessä ei ole nappulaa, jonka vääntämisen avulla pystyisi vaikuttamaan eläväksi tekemiseen / Uskon saamiseen. Kuten ilmoituksessa käy esille, niin KAIKKI on JUMALAN vaikutusta.
        Jeesuksen vastaanottaminenkin tapahtuu jo uskon saaneessa tilassa. JUMALASTA jo syntyneenä.

• markku.lievonen

>>Siksi on väärin väittää että pahantekijät tulisivat ylistämään Jumalaa pelastumisestaan ylösnousemuksessa.<<

Kaikki ihmiset ovat olleet pahantekijöitä ennen JUMALAN eläväksi tekemistä.

1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
        2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
        4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
        5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
        6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
        7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -

Turmeltuneessa ihmisessä ei ole nappulaa, jonka vääntämisen avulla pystyisi vaikuttamaan eläväksi tekemiseen / Uskon saamiseen. Kuten ilmoituksessa käy esille, niin KAIKKI on JUMALAN vaikutusta.
        Jeesuksen vastaanottaminenkin tapahtuu jo uskon saaneessa tilassa. JUMALASTA jo syntyneenä.

Punainen lanka;

Selvittäkää itsellenne, miksi ette usko näin selvästi ilmoitettua asiaa, joka on todellisuus.

• Usko.Toivonen

No, "markku.lievosen" opin mukaan Jeesuksen ilmoittama tilanne maailman lopussa ei pidä paikkaansa.

( Matt. 13. )

Minä henkilökohtaisesti luotan enemmän Herraan Jeesukseen tässä asiassa.

Jos kaikki luodut pelastuisivat, niin Ilmestyskirjan tekstit saisi suurelta osalta jättää huomiotta, mm:

10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        ( Ilm. 20. )

Kaikki luoduthan koskisi myös näitä tuossa jakeessa mainittuja.

Uuteen Jerusalemiin siis pääsisi kaikki pahuus "markku.lievosen" opissa, mikä siis muuttuisi.

Uskokaamme Herraan Jeesukseen, älkäämme ihmisoppeihin.

• g5j667u8

Punainen lanka;

Selvittäkää itsellenne, miksi ette usko näin selvästi ilmoitettua asiaa, joka on todellisuus.

Sinä vääristelet Raamattua ja osoitat samalla, että et ymmärrä sitä. Sinä vain vääristelet Raamattua niinkuin koko jehovalaisten kansainvälinen joukko tekee.

• markku.lievonen
        g5j667u8 kirjoitti:

Sinä vääristelet Raamattua ja osoitat samalla, että et ymmärrä sitä. Sinä vain vääristelet Raamattua niinkuin koko jehovalaisten kansainvälinen joukko tekee.

Raamatun ilmoituksia, joita olen tuonut esille, niin ymmärtää lapsikin. Taas uskominen ilmoituksiin on jo täysin eri asia.

Mitä JUMALAN tuomioihin ja teihin tulee, niin on naurettavaa väittää, että joku ihminen tuntisi ne. Paavalikaan ei tuntenut ja tiennyt ja rehellisyyden nimessä myönsi vajavaisuutensa.

32. Sillä Jumala on SULKENUT KAIKKI TOTTELEMATTOMUUTEEN , että HÄN KAIKKIA ARMAHTAISI.
        33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka TUTKIMATTOMAT ovat hänen TUOMIONSA ja KÄSITTÄMÄTTÖMÄT HÄNEN TIENSÄ !
        34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
        35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?

Niin, ymmärtänet mitä painoarvoa on uskonnollisuuden ihmisen uskotteluilla tuntea JUMALAN tuomiot ja tiet, joita JUMALA on aivoittanut ihmiselle.

Mutta,.- siitä lienemme yhtä mieltä, ettei taivaaseen pääse lihallisuus. Synti. Liha ja veri ei perikkään JUMALAN valtakuntaa.
        Uskonnolliselle ihmiselle on käsittämätöntä, miten JUMALALLA on taito / keino / valta muuttaa ihmisen olemusta. Tehdä kuolleessa tilassa oleva ihminen eläväksi. Tai paaduttaa ihminen.

Mutta,.- haittaaks se uskonnollista ihmistä?

• saviseutulainen

Punainen lanka;

>>5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -<<

On tehnyt eläviksi MEIDÄT - NE, jotka olivat saaneet Jumalan armosta ottaa VASTAAN Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan ja olivat saaneet syntyä uudesti ylhäältä Hengestä ( olivat saaneet syntyä eläviksi Kristuksen kanssa ) ja olivat saaneet Jumalan lahjana Pyhän Hengen.

Kaikki ihmiset ovat kuolleet rikoksiinsa/synteihinsä - ja pysyvät tässä kuolleessa tilassa ELLEIVÄT OTA VASTAAN JUMALAN ARMOA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        Ihminen, joka sydämestään tahtoo tulla Jeesuksen Kristuksen tykö, on Jumalan vetämänä/kutsumana tullut tähän uuteen tilanteeseen ja tilaan.
        On herätetyssä tilassa!
        KETÄÄN JUMALA EI PAKOTA OTTAMAAN VASTAAN ARMOAAN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut".

"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei JUMALA, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT, HÄNTÄ VEDÄ ( kutsu ), ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä".

Joh.3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, JOKA HÄNEEN ( JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ) USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".

Kaikki eivät usko Jeesukseen Kristukseen eivätkä tule uskomaan.
        Ilmestyskirja kuvailee tilannetta, jossa vielä viimeisen tuhon, kaaoksen, myllertäessä, tuskissaan kärvistelevät, paatuneet, jumalattomat herjaavat Jumalaa - eivätkä tunne katumusta, eivätkä edes viimeisillä voimillaan yritä huutaa Jumalan puoleen anteeksiantamusta anellen.

Oppi siitä, että KAIKKI PELASTUVAT, ON KAUHISTUTTAVA HARHAOPPI.

• markku.lievonen

>>5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -<<

On tehnyt eläviksi MEIDÄT - NE, jotka olivat saaneet Jumalan armosta ottaa VASTAAN Jeesuksen Kristuksen syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan ja olivat saaneet syntyä uudesti ylhäältä Hengestä ( olivat saaneet syntyä eläviksi Kristuksen kanssa ) ja olivat saaneet Jumalan lahjana Pyhän Hengen.

Kaikki ihmiset ovat kuolleet rikoksiinsa/synteihinsä - ja pysyvät tässä kuolleessa tilassa ELLEIVÄT OTA VASTAAN JUMALAN ARMOA JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        Ihminen, joka sydämestään tahtoo tulla Jeesuksen Kristuksen tykö, on Jumalan vetämänä/kutsumana tullut tähän uuteen tilanteeseen ja tilaan.
        On herätetyssä tilassa!
        KETÄÄN JUMALA EI PAKOTA OTTAMAAN VASTAAN ARMOAAN JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.
        "Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut".

"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei JUMALA, JOKA ON MINUT LÄHETTÄNYT, HÄNTÄ VEDÄ ( kutsu ), ja minä olen herättävä hänet viimeisenä päivänä".

Joh.3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, JOKA HÄNEEN ( JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ) USKOO, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä".

Kaikki eivät usko Jeesukseen Kristukseen eivätkä tule uskomaan.
        Ilmestyskirja kuvailee tilannetta, jossa vielä viimeisen tuhon, kaaoksen, myllertäessä, tuskissaan kärvistelevät, paatuneet, jumalattomat herjaavat Jumalaa - eivätkä tunne katumusta, eivätkä edes viimeisillä voimillaan yritä huutaa Jumalan puoleen anteeksiantamusta anellen.

Oppi siitä, että KAIKKI PELASTUVAT, ON KAUHISTUTTAVA HARHAOPPI.

Luetko todella ymmärryksen kanssa ilmoituksia,- vai kopioitko niitä huvin vuoksi ja siten sorvailet oppejasi mielin määrin. YMMÄRRÄ, miten ihminen, joka ottaa pelastuksen vastaan ON JO JUMALASTA SYNTYNYT;

12. Mutta kaikille, JOTKA ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, JOTKA uskovat hänen nimeensä,
        13. JOTKA eivät ole SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA.

Sama asia toisaalla ilmoitettuna;

1. Ja JUMALA ON ELÄVÄKSI TEHNYT TEIDÄT, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne,
        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, JA .......OLIMME....... LUONNOSTAMME ........VIHAN ..........LAPSIA niinkuin muutkin;
        5. ON TEHNYT MEIDÄT, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, ELÄVIKSI Kristuksen kanssa - ARMOSTA te olette pelastetut -
        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ETTE ITSENNE KAUTTA - se on Jumalan lahja -

Jos tuosta ei ihminen ymmärrä ihmisen pelastuksen alkeita, niin ihminen on täysin sokea.

YMMÄRRÄTKÖ, miten viholisuudessa olevan ihmisen JUMALAA kohtaan on täysin mahdoton vaikuttaa pelastukseen.

7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

YMMÄRRÄTKÖ, ettet usko alkuunkaan mitä JUMALA ilmoittaa ihmisen olemuksesta. Lihallisuudessa kuyvittelet turmeltuneen ihmisen voivan vaikuttavan pelastuksen saavuttamiseksi / sen vastaan ottamiseen. Huh heijaa!

>>>Ihminen, joka sydämestään tahtoo tulla Jeesuksen Kristuksen tykö, on Jumalan vetämänä/kutsumana tullut tähän uuteen tilanteeseen ja tilaan.<<<

Turmeltuneen ihmisen tahtotilan mukaanko pelastus valitaan;

28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa ....NIIDEN ....PARHAAKSI, ....JOTKA ...Jumalaa rakastavat,... NIIDEN.... , JOTKA .... HÄNEN ....AIVOITUKSENSA.... MUKAAN.... ON... KUTSUTUT.
        29. Sillä NE , JOTKA hän on edeltätuntenut, hän on myös EDELTÄMÄÄRÄNNYT Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja ....JOTKA ....HÄN.... ON... KUTSUNUT, ne hän ON ....MYÖS ..... VANHURSKAUTTANUT...; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös KIRKASTANUT.

YMMÄRRÄTKÖ, ettei turmeltuneella synteihinsä kuolleessa tilassa olevalla ihmisellä ole mitään kosketuspintaa pelastuksensa kanssa ja koko ihmislaji on tuossa tilassa. Siis JUMALAN ....TAHTON.... ALAISUUTTA.... ON ...PEASTAAKO.... JUMALA ....YHDEN IHMISEN,- ...VAIKO KAIKKI.

PS.
        Pyri opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään mitä ilmoituksissa olevien sanojen sisältö pitää sisällään ja siten Raamatun ilmoitusdten kautta hahmottamaan suurempi kokonaisuus. Lue erikoisesti ilmoitukset, joissa hahmotetaan turmeltuneen ihmisen tila. Tila, jos JUMALA pelastaa.
        No, lie liikaa pyydetty, koska puolueesi ohjaa mielikuvia,.- ei Raamatun ilmoitukset.

• markku.lievonen

>>Tila, jos JUMALA pelastaa.<<

Siis tila, josta JUMALA pelastaa ihmisen. MUUTTAA ihmisen mielen ja tahtotilan eli kyseessä on mielenuudistus. Kristuksen mielen tiedostaminen.

• saviseutulainen

Luetko todella ymmärryksen kanssa ilmoituksia,- vai kopioitko niitä huvin vuoksi ja siten sorvailet oppejasi mielin määrin. YMMÄRRÄ, miten ihminen, joka ottaa pelastuksen vastaan ON JO JUMALASTA SYNTYNYT;

12. Mutta kaikille, JOTKA ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, JOTKA uskovat hänen nimeensä,
        13. JOTKA eivät ole SYNTYNEET verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan JUMALASTA.

Sama asia toisaalla ilmoitettuna;

1. Ja JUMALA ON ELÄVÄKSI TEHNYT TEIDÄT, jotka OLITTE KUOLLEET rikoksiinne ja synteihinne,
        3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, JA .......OLIMME....... LUONNOSTAMME ........VIHAN ..........LAPSIA niinkuin muutkin;
        5. ON TEHNYT MEIDÄT, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, ELÄVIKSI Kristuksen kanssa - ARMOSTA te olette pelastetut -
        8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ETTE ITSENNE KAUTTA - se on Jumalan lahja -

Jos tuosta ei ihminen ymmärrä ihmisen pelastuksen alkeita, niin ihminen on täysin sokea.

YMMÄRRÄTKÖ, miten viholisuudessa olevan ihmisen JUMALAA kohtaan on täysin mahdoton vaikuttaa pelastukseen.

7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.

YMMÄRRÄTKÖ, ettet usko alkuunkaan mitä JUMALA ilmoittaa ihmisen olemuksesta. Lihallisuudessa kuyvittelet turmeltuneen ihmisen voivan vaikuttavan pelastuksen saavuttamiseksi / sen vastaan ottamiseen. Huh heijaa!

>>>Ihminen, joka sydämestään tahtoo tulla Jeesuksen Kristuksen tykö, on Jumalan vetämänä/kutsumana tullut tähän uuteen tilanteeseen ja tilaan.<<<

Turmeltuneen ihmisen tahtotilan mukaanko pelastus valitaan;

28. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa ....NIIDEN ....PARHAAKSI, ....JOTKA ...Jumalaa rakastavat,... NIIDEN.... , JOTKA .... HÄNEN ....AIVOITUKSENSA.... MUKAAN.... ON... KUTSUTUT.
        29. Sillä NE , JOTKA hän on edeltätuntenut, hän on myös EDELTÄMÄÄRÄNNYT Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30. mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja ....JOTKA ....HÄN.... ON... KUTSUNUT, ne hän ON ....MYÖS ..... VANHURSKAUTTANUT...; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös KIRKASTANUT.

YMMÄRRÄTKÖ, ettei turmeltuneella synteihinsä kuolleessa tilassa olevalla ihmisellä ole mitään kosketuspintaa pelastuksensa kanssa ja koko ihmislaji on tuossa tilassa. Siis JUMALAN ....TAHTON.... ALAISUUTTA.... ON ...PEASTAAKO.... JUMALA ....YHDEN IHMISEN,- ...VAIKO KAIKKI.

PS.
        Pyri opettelemaan lukemaan ja ymmärtämään mitä ilmoituksissa olevien sanojen sisältö pitää sisällään ja siten Raamatun ilmoitusdten kautta hahmottamaan suurempi kokonaisuus. Lue erikoisesti ilmoitukset, joissa hahmotetaan turmeltuneen ihmisen tila. Tila, jos JUMALA pelastaa.
        No, lie liikaa pyydetty, koska puolueesi ohjaa mielikuvia,.- ei Raamatun ilmoitukset.

Jumalalle kiitos ja kunnia siitä, että Hänen armostaan Jeesuksen Kristuksen, syntiensä sovittajana ja lunastajanaan, Herranaan ja Vapahtajanaan, vastaan ottaa saaneen ihmisen - ihmisen, joka on saanut syntyä uudesti ylhäältä Hengestä - ajatukset ja ymmärryksen valaisee Jumalalta lahjana saatu Pyhä Henki!
        Ja saa tutkistella hengelliset hengellisesti - ei omaan vaivaiseen ihmispolon järkeensä ja inhimillisiin selittelyihinsä turvautuen.
        Saati langeta syvästi harhaoppisen eksyttäjän valheisiin ja Raamatun Sanan vääristelyihin.

Kirjoitat:
        >>No, lie liikaa pyydetty, koska puolueesi ohjaa mielikuvia,.- ei Raamatun ilmoitukset.<<

En kuulu mihinkään puolueeseen, en helluntailaisiin, en ev.lut.kirkkoon, en vapaakirkkoon enkä ylipäätään mihinkään muuhun lahkoon tai lohkoon.
        Voisitko siis olla kirjoittelematta omiin kuvitteluihisi perustuvia luuloja ja otaksumia mielivaltaisesti!

Vaan taitaa olla liikaa pyydetty.

• violaluna17

Kyllä itse Jeesus ,Paavali ja Pietarikin puhuvat helvetistä. Siitä varoitetaan monessa kohtaa Raamatussa. Olisi kyllä hyvä ajatella,ettei sitä olekaan,mutta valitettavasti se on Raamatun mukaan olemassa. Myös Ilmestyskirjassa puhutaan 'tulisesta järvestä. ' Toisaalta, kun täällä on paljon pahuutra, joka vaan saa hallita, inhottavuutta, rikoksia ja kaikkea kamalaa, jota maanpäällä ei rankaista, on hyvä ajatella, että ainakin Jumala on oikeudenmukainen ja on pienten, kärsivien ja sorrettujen puolella. Ja kerran kaikki rikokset selvitetään, ilkeys kostetaan, paha saa palkkansa. Muuten, yritän ajatella ja kuvitella enemmän Taivasta. Tulee parempi olo.

• OikeinVaiVäärin

"hyvä ajatella, että ainakin Jumala on oikeudenmukainen ja on pienten, kärsivien ja sorrettujen puolella. "

Paitsi jos tämä pieni ja kärsivä on muutoin hyvä ihminen, mutta olosuhteidensa vuoksi ei kykene uskomaan hyvää tarkoittavaan Jumalaan. Helvettiin on matkalla, eikä armoa anneta. Ei oikein kuullosta reilulta kohtelulta tämäkään.

• d4w4r2
        OikeinVaiVäärin kirjoitti:

"hyvä ajatella, että ainakin Jumala on oikeudenmukainen ja on pienten, kärsivien ja sorrettujen puolella. "

Paitsi jos tämä pieni ja kärsivä on muutoin hyvä ihminen, mutta olosuhteidensa vuoksi ei kykene uskomaan hyvää tarkoittavaan Jumalaan. Helvettiin on matkalla, eikä armoa anneta. Ei oikein kuullosta reilulta kohtelulta tämäkään.

Hyviä ihmisiä ei ole olemassakaan. Jeesuskaan ei ollut hyvä.

• Antiikin ajan ihmiset uskoivat helvettiin, joten heitä oli helppo hallita pelon avulla. Ihmiset uskoivat helvettiin ja taivaaseen vielä 1500-1600 -luvuilla. Helvetillä pelottelu on ollut aina osa kristillisen kirkon ja kristillistä uskoa tunnustavan ruhtinaan politiikkaa. On helppoa saada taikauskoinen kansa alamaiseksi uhkaamalla heitä kuoleman jälkeisellä kärsimyksellä.

• NykypäivääSeOn

Kyllä näitä helvettifobiasta kärsiviä on edelleenkin joukossamme jokunen prosentti. Lähimmäisiään suunnattomasti rakastavat lahkolaiset pitävät siitä huolta. Pyrkivät aktiivisesti jopa lisäämään heidän määräänsä.

• j6y7i1

Antiikin ihmiset eivät uskoneet helvettiin, tuonelaan tai hadekseen he uskoivat. Helvettiä ei ole pakanauskonnoissa ollenkaan.

• ALL_IN_Him

Helvetti on nimenomaan tuotu pakanauskonnoista Raamatun helvetillisiin käännöksiin.

• f4y6q88

Kristityt eivät voi ottaa vastaan neuvoja Saatanalta tai pakanoilta. Ihmisiä on varoitettava helvetistä.

• Historiaan

Raamatussa on useita esimerkkejä, että sana iankaikkinen tarkoittaa eripituisia aikoja.
      Sodoman ja Gomorran hävitti iankaikkinen tuli, mutta se kesti vain aikansa. Nämä esimerkit osoittavat, että iankaikkinen voi tarkoittaa myös päättyvää aikaa.
      Uudessa testamentissa esiintyvät mys sanat "aei" ja "pantote" , jotka merkitsevät "aina" , mutta niitä ei kertaakaan käytetä, kun puhutaan jumalattomien vaivan kestosta.

• rrg5r666

Eihän sieltä löydy myöskään sanoja katkeamaton, pirun pitkä tai hiostuttava.

• markku.lievonen

Sepä se onkin kun ihmisen ymmärrys ei avaa JUMALAN aivoituksia kuin vain rajallisesti. Sanasta iankaikkinen olen kuullut monia erilaisia käsityksiä. Salattua aikajakso, joka on vain JUMALAN määrämä ja tiedossa. Toinen taho mieltää sanan iankaikkinen määräajaksi, joka on myös salattu ihmiseltä.
        Lisäksi, jos aiheeseen liitetään vertauskuvainnollinen opetus, niin ihminen on täysin ulkona asian ymmärtämisestä ja tietämisestä. Juuri veratauskuvainnolliset opetukset sekoittavat monen ihmisen ymmärryksen nähdä todellisuus.

Juuri tuohon Paavali totesikin;
        33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka TUTKIMATTOMAT ovat hänen tuomionsa ja KÄSITTÄMÄTTÖMÄT hänen tiensä!
        34. Sillä KUKA ON TUNTENUT Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?

Ja erikoisesti on huomioitava. MItä ikinä JUMALA aivoittaa ja tahtoo, niin tämä tulee toteutumaan AINA. Olipa kyse mistä aiheeesta tahansa.

Jos JUMALA tahtoo pelastaa yhden ihmisen, niin mikään mahti ei tule muuttamaan tätä tahtoa ja sen toteutumista. Samoin jos JUMALA tahtoo pelastaa kaikki ihmisen samasta tilasta, niin mikään ei muuta tätä asiaa. Ihmisen osa on vain etsiä Raamatusta, mitä JUMALA tahtoo ja mitä JUMALA kuvaa ilmoituksissaan.

Helvetin opin voi kumota jo yksin sillä,- ettei ihminen tiedä JUMALAN tuomioita mitä ne ovat ja samoin ihminen ei tiedä mitkä tiet on JUMALA aivoittanut ihmiselle kuten JUMALA ilmoittaa.

Mutta,- eikö se ole todellinen ilon aihe, miten JUMALA tahtoo ja on luvannut pelastaa turmeltuneessa - kuolleessa tilassa olevan ihmisen? Se on jo paljon luvattu ja tahdottu kun huomioi, ettei ihminen itse voi muuttaa itseään missä tilassa hän on. Koko muuttuminen on täysin ulkopuolisen varassa,- JUMALAN.
        Jos JUMALA olisikin puolueellinen eli ei pelastaisikaan kaikkia ihmisiä, niin tähänkin on ihmisen tyytyminen. Ei ihminen voi muutella JUMALAN aivoituksia ja tahtotilaa.

Mutta,- tiedän,- miten ihmisellä on hyvä JUMALA, joka vihaa hylkäämistä.

• Usko.Toivonen

"ml" kirjoitti:

>> Mutta,- tiedän,- miten ihmisellä on hyvä JUMALA, joka vihaa hylkäämistä. >>

Kyllä, Jumalan viha kohdistuu heihin, jotka hylkäävät sovituksen.

1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2. Kor. 6. )

Raamattu puhuu tuosta Jumalan ja Karitsan vihasta:

16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
        ( Ilm. 6. )

Kysymys siis on: " kuka voi kestää?"

Kuka kestää ? Kaikki eivät tule kestämään.

• ALL_IN_Him
        Usko.Toivonen kirjoitti:

"ml" kirjoitti:

>> Mutta,- tiedän,- miten ihmisellä on hyvä JUMALA, joka vihaa hylkäämistä. >>

Kyllä, Jumalan viha kohdistuu heihin, jotka hylkäävät sovituksen.

1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. ( 2. Kor. 6. )

Raamattu puhuu tuosta Jumalan ja Karitsan vihasta:

16. ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
        17. Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
        ( Ilm. 6. )

Kysymys siis on: " kuka voi kestää?"

Kuka kestää ? Kaikki eivät tule kestämään.

Jumalan armon vastaanottaminen siten, että se jää turhaksi, on tuon absoluuttisen, koko ihmiskunnan ja luomakunnan kattavan armon typistämistä, turhentamista. Ja juuri tätä harjoitat sinä. Ja Karitsa, joka on ollut ristiinnaulittu maailman perustamisesta lähtien, ei voi mieltyä VIHA(ise)NA kenenkään muun mielessä kuin niiden, jotka ovat turhentaneeet, typistäneet ja pimittäneet ehto-lausekkeillaan Karitsan aikaansaamaa universaalia sovitusta ja lunastusta. Jos (ja kun) on käyvä niin, että Kristus osoittautuukin markku lievosen ilmoittaman evankeliumin mukaiseksi, silloin täällä muutamallakin "uskollisella raamatuntulkitsijalla" tulevat sukat pyörimään jalassa. Sillä mikä voi olla pelottavampaa kuin se, että tajuaa koko kristittynä olonsa ajan pimittäneensä ja typistäneensä Jumalan armoa. Silloin kuvittelee väistämättä olevansa Karitsan "vihan" arvoinen. Ja muistakaaa: tuokin synti, armon pimittäminen, on SOVITETTU, muutoinhan kenelläkään meistä ei olisi toivoa.

• markku.lievonen

Hieman turmeltuneesta ihmisestä ja lihallisuuden kuolemisesta. Niin, paljon saa vettä virrata Pielisjoessa, ennekuin ihminen saavuttaa sellaisen tilan ja tason, että hän kasvaa tyytymään 100% JUMALAN tahtoon ja elää arkeaan sen mukaisesti.

On omannut ja sisäistänyt mielikuvat; Jos Herra tahtoo ja elämme. Omaa ymmärryksen, miten koko pelastuminen on aikuisen oikessti JUMALAN teko ihmisessä ja ymmärtää ja huomioi aikuisen oikeesti, miten ihmisen elinpäivät on JUMALAN aivoittamia, joiden päätepistettä ihminen ei tiedä.
      Siis elää todeksi,- joka ei ole sanahelinää; Jeesus Kristus on Herra.

Niin, ihmisen lihallisuushan on esteenä sille, ettei hyväksy JUMALAN toimintaa ihmisessä. Uskonnollinen ihminen oikein vaalimalla vaalii turmeltuneen ihmisen tahtotilaa. Kaikkivaltiaan JUMALAN mukamas pittää kysyä oikein lupa ihmiseltä tahtonsa tekemiseen. No, voipha se ihminen noinkii aatella, muttei edes ymmärrä mihin se muoalima mänis, jos JUMALA ihmisen tahtoo kuuntelis. Jäis muuten JUMALALTA pelastamatta ihminenkii.

• Usko.Toivonen

Tuo oppisi "ml" ei ole oikea Evankeliumi.

Kuten sinulle on jo monta kertaa tässäkin ketjussa tuotu esille, Herran Jeesuksen omat sanat, mitä tulee tapahtumaan maailman lopussa.

( Matt. 13. )

Ja esim. Paavali kirjoittaa, että niiden osalta, jotka eivät anna sovittaa itseään Jumalan kanssa, jää Jumalan armo turhaksi.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2. Kor. 5 )

Ilmestyskirjassa on kuvaus viimeisestä tuomiosta ja sieltä käy ilmi, että Jumalan armo tulee jäämään joidenkin osalta turhaksi.

15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        ( Ilm. 20. )

Tuo sinun edustamasi oppi, on "toinen evankeliumi", se ei ole Pelastuksen Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta.

Raamattu sanoo, että "nyt on pelastuksen päivä", siis kunkin ihmisen elämän aikana, ei enää ihmisen kuoltua.

Joka ei anna sovittaa itseään Jumalan kanssa, jää hänen osaltaan Jumalan armo turhaksi.

Edustamasi oppi ei kestä siis Jumalan Sanan valossa, oman järkeilysi varassa olet sen vaan itsellesi rakentanut. Olet tehnyt Raamatusta leikekirjan.

Kysymyksessä on "kalloon taottu" oppi, jonka todistaa toisille hokemasi " ymmärrä, ymmärrä, etkö ymmärrä ".

Usko ei ole pään usko, vaan sydämen usko.

• ALL_IN_Him

Puhut vähän mutta paskaa. Tai et niinkään vähän.

• uskova21

Helvetillä pelottelulla kukaan ei tule uskoon. Jumala käyttään Evankeliumia pelastukseen. Kukaan ei pelastu ilman Evankeliumia, pelkällä pelottelulla. Jeesus saarnasi pelastusta ja Jumalan valtakunnan Evankeliumia. Jeesus puhui paljon Taivaasta, mutta vielä enemmän Helvetistä.

Evankeliumi kyllä aloitetaan huonoista uutisista, vaikka Evankeliumi itsessään onkin Hyvä Uutinen. Mutta on kuitenkin ensin sanottava, että Jumalan viha on jokaisen katumattoman päällä, - vasta sitten voidaan ymmärtää mikä se Hyvä Uutinen todella on.

Ihminen ei ymmärrä antaa Taivaalle ja Pelastukselle minkäänlaista arvoa, jos hän ei ensin tiedä mihin Jumalan viha jumalatonta ihmistä vastaan johtaa. Siksi juuri on mainittava tämä Helvettikin.
      Ihmiset eivät näytä ymmärtävän, että on vain joko Taivas tai Helvetti - eikä mitään välimuotoa.

Ketään me emme kuitenkaan voi tuomita Helvettiin, sillä tuomiovalta on vain Jeesuksella. Me emme voi tietää, kenet Jumala on päättänyt pelastaa ja millä hetkellä. Voimme vain kertoa Evankeliumia, ja jättää lopun Jumalan huomaan. Meille on annettu tehtäväksi vain Evankeliumin julistaminen, ei taivuttelu, painostaminen, pelottelu, houkuttelu, uhkailu yms.

• markku.lievonen

>>>Helvetillä pelottelulla kukaan ei tule uskoon. Jumala käyttään Evankeliumia pelastukseen. Kukaan ei pelastu ilman Evankeliumia, pelkällä pelottelulla. Jeesus saarnasi pelastusta ja Jumalan valtakunnan Evankeliumia. Jeesus puhui paljon Taivaasta, mutta vielä enemmän Helvetistä.<<<

Jeesus oli kaikkein taitavin JUMALAN tahdon tuoja opetuksineen ja kaikkineen,- koska JUMALA toimi Jeesuksen kautta. Mutta, hämmennystä ihmiselle on aiheuttanut Jeesuksen VERTAUSKUVAINNOLLINEN opetus,.- johon sisältyy myös helvetti opetus,- jolla juuri Jeesus kuvasi ja toi esillem ettei turmeltuneen ihmisen lihallisuudella ole asiaa JUMALAN valtakunnassa. Ei sinun,.- ei minun ,- ei hänen. Tähän liittyy Jeesuksen KAIKKI vertauskuvainnollinen helvetti opetus.

Niin, täällä netissä ihmiset saavat vapaasti meuhkata mitä sylki suuhun tuo, mutta onneksi maassamme on lain säädäntö,- ettei aikuisen oikeesti surutyötä tekevän ihmisen pakeille voi mennä helvetillä peloittava uskonnollinen ihminen. Ja hyvä niin .
        Todellisuudessa aikuisen oikeessti uskonnoolllinen helvettiuskoinen ihminen joutuu kieltämään uskonsa, jos meinaa lähestyä surutyötä tekevää ihmistä, joka on siis menettänyt jumalattoman läheisen ihmisen. Onneksi viranomaiset ovat myös tätä varten. Surutyötä tekevän ihmisen,- jonka päällimmäisenä on mielessä menehtynyt ihminen. Jopa vuosia.

Mutta,.- taas JUMALAN aivoittamaa ihmisen pelastumista ja uskon saamista siihen,- voi esitellä kaikille ihmisille ja joka tilanteessa ja myös lain säädäntö / viranomaiset ei ole tätä vastaan. Monelle ihmiselle tämä tiedollisuus jo yksin tuo lohtua suruunsa,- vaikkei ihminen sydämessään usko siihen. Rakkaimpansa luovuttaminen on helpompaa pelastavan kaikkivaltiaan JUMALAN käsiin kuin helvettiin ohjaavan jumalan.
        Tiedän, miten ratkaiseva merkitys tällä on surutyön edetessä. Luovuttamisesta on kysymys,- mutta mihin.
        Niin, haluan tuoda todellisuuden esille,- koska JUMALAN aivoitukset toteutumisineen antavat ihmiselle aina hyvän elämän / mielenlaadun. Myös surutyötä tekevälle.

Muuten, oletko ajatellut koskaan helvettioppiin uskovan ihmisen itsekkyyden / omahyvisyyden huipentumaa,- joka on tosin valheellisuutta.,- elää siinä.

Siis ihminen kertoo saavansa Jeesukselta levon ja rauhan sisimpäänsä ja vielä iloitsee siitä. Onhan näin myös ilmoitettu. Hän kertoo tämän myös,- vaikka näkee läheisensä,- tuttaviensa ihmisten kuolevan jumalattomana eli oppinsa mukaan ihmiset kituvat aikanaan helvetissä. Juoppo lapsensakin tai työkaveri tms.
        Niin, onko aikuisen oikeesti uskonnollisella ihmisellä kyseessä ilosanoma. Jos itse uskoisin Jeesuksen vertauskuvainnolliseen opetukseen uskonnollisen ihmisen ajatuksin, niin ilosanoma levossa ja rauhassa olisi kupla,- epätodellisuudessa eläminen.

• saviseutulainen

M.Lievonen,

sinä elät täysin itsestäsi/itsesi kautta.
        Sinun oppisi on muovautunut - ihmislähtöistä, kun on - inhimillisen ihmislogiikan, humanististen oikeudenmukaisuuskäsitteiden jne. pohjalta.
        Olet tehnyt Jumalasta oman mielesi mukaisen. "Eihän Jumala sitä tai tätä ...", "Jumala ei tarkoita sitä tai tätä ...." jne. jne. ...

>>Jos itse uskoisin Jeesuksen vertauskuvainnolliseen opetukseen uskonnollisen ihmisen ajatuksin, niin ilosanoma levossa ja rauhassa olisi kupla,- epätodellisuudessa eläminen.<<

Tuokin on tyystin ihan ikiomaa järkeilyä, psykologista, inhimillisen filosofeeraamisen tuotosta.

Sinulla on toinen, omatekoinen -korvasyyhyoppisi mukainen - evankeliumi.
        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa - JOKA POIS OTTAA MAAILMAN SYNNIN.
        Sinulla on inhimillinen Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika.
        Sinun Jeesuksesi ei ole tullut Jumalan kirkkaudesta, Jumalan luota, Jumalasta, ihmislihaan, ihmisen muodon ottaneena, kärsimään ja kuolemaan edestämme - IHMISEN OSASSA - sovittamaan kaikki syntimme - ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI, VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Sinun omatekoinen jeesuksesi ei kykene pelastamaan ketään.

JEESUS KRISTUS ON JUMALAN PYHÄ POIKA, JOKA ON AINA OLLUT JA ON AINA OLEVA.

• Usko.Toivonen

Tuohon "ml":n kommenttiin sen verran, että olen ollut useammissakin hautajaisissa, joissa on ollut uskova pappi.
        Ja saattoväelle on julistettu ristin Evankeliumi, Veren Evankeliumi, että ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön.
        Ei uskossa oleva ( lue : rakastava ) Sanan julistaja voi olla hiljaa tällaisesta.

Jos vainolaisen palvelija olisi puhumassa, niin puhe olisi vainajaa ja kuulijoita liehittelevä.

Jumalan Sana on niin, kuin se kirjoitettu on:

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room. 3. )

Jumala on itse vanhurskas: Tästä olemme varmasti samaa mieltä.

Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen: Tästä mielipiteemme jo jakaantuukin.

Usko Kristuksen sovitustyöhön on armoistuin.

Armo jää kuitenkin turhaksi niiden osalta, jotka eivät anna sovittaa itseeään.

Paavali kohdistaa sanansa elossa oleville ihmisille "antakaa sovittaa itsenne".

Kuka kehoittaa, Paavali itsekö ainosataan? Ei, vaan itse Jumala kehoittaa Paavalin kautta.

Kuka pyytää, Paavali itsekö? Ei, vaan itse Kristus pyytää Paavalin kautta.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2. Kor. 5. )

Ei Jumala tuo Paavalin kautta esille toista evankeliumia, jossa sanottaisiin, että vaikka mitäpä tuosta, vaikka ette antaisikaan sovittaa itseänne, kaikkihan kuitenkin välttävät kadotuksen, myöskin peto ja väärä profeetta pelastuvat, ovathan he luotuja, ei todellakaan.

Jeesus ei puhu myöskään vertauksella kun Hän sanoo, mitä maailman lopussa tulee tapahtumaan.

( Matt. 13. )

Sana Rististä on ilosanoma.

17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        ( 1. Kor. 1. )

Miksi Kristus lähetti Paavalin Evankeliumia julistamaan?
        Vastaus löytyy tekstistä ja vastaa myös kysymykseen, kuka voi kestää.

• OletkoMukaTosissasi
        Usko.Toivonen kirjoitti:

Tuohon "ml":n kommenttiin sen verran, että olen ollut useammissakin hautajaisissa, joissa on ollut uskova pappi.
        Ja saattoväelle on julistettu ristin Evankeliumi, Veren Evankeliumi, että ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskon kautta Jeesuksen sovitustyöhön.
        Ei uskossa oleva ( lue : rakastava ) Sanan julistaja voi olla hiljaa tällaisesta.

Jos vainolaisen palvelija olisi puhumassa, niin puhe olisi vainajaa ja kuulijoita liehittelevä.

Jumalan Sana on niin, kuin se kirjoitettu on:

23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room. 3. )

Jumala on itse vanhurskas: Tästä olemme varmasti samaa mieltä.

Jumala vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen: Tästä mielipiteemme jo jakaantuukin.

Usko Kristuksen sovitustyöhön on armoistuin.

Armo jää kuitenkin turhaksi niiden osalta, jotka eivät anna sovittaa itseeään.

Paavali kohdistaa sanansa elossa oleville ihmisille "antakaa sovittaa itsenne".

Kuka kehoittaa, Paavali itsekö ainosataan? Ei, vaan itse Jumala kehoittaa Paavalin kautta.

Kuka pyytää, Paavali itsekö? Ei, vaan itse Kristus pyytää Paavalin kautta.

20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ( 2. Kor. 5. )

Ei Jumala tuo Paavalin kautta esille toista evankeliumia, jossa sanottaisiin, että vaikka mitäpä tuosta, vaikka ette antaisikaan sovittaa itseänne, kaikkihan kuitenkin välttävät kadotuksen, myöskin peto ja väärä profeetta pelastuvat, ovathan he luotuja, ei todellakaan.

Jeesus ei puhu myöskään vertauksella kun Hän sanoo, mitä maailman lopussa tulee tapahtumaan.

( Matt. 13. )

Sana Rististä on ilosanoma.

17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        ( 1. Kor. 1. )

Miksi Kristus lähetti Paavalin Evankeliumia julistamaan?
        Vastaus löytyy tekstistä ja vastaa myös kysymykseen, kuka voi kestää.

Usko.Toivonen on kovin itsevarmasti olevinaan oikeassa. Hautajaisissakin haluaisit ilmeisesti toivottaa vainajalle iloista matkaa kohti helvettiä.

• Usko.Toivonen

Uskon Herran Jeesuksen sanoihin, uskon että Hän on oikeassa. Ei ole siis kysymys minun itsevarmuudestani, vaan itse Totuuden sanoista.

Ja näin Jeesus sanoo, varoittaa, mitä on tapahtuva maailman lopussa:

( Matt. 13. )

Pahat heitetään tuliseen pätsiin ja siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

En todellakaan toivo kenenkään joutuvan tuohon osaan.

Sen sijaan toivon, että jokainen ihminen antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.
        Sitähän Jumala itse tarjoaa ja pyytää Kristuksen Evankeliumin kautta ja siten Jeesus meitä kehoittaa tekemään, antaa sovittaa itsensä.

Ja tämän lyhyen elämän aikana ( emme tiedä, koska kuolemme ), kuten Pietari tuo asian esille.

3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
        4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
        5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
        6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
        7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
        8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
        9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
        ( 1. Piet. 1. )

Vaikka ette häntä näe, te uskotte Häneen, uskon kautta te varjellutte pelastukseen, te riemuitsette selittämättömän suurella ilolla, vaikka te nyt vähän aikaa ( ihmiselo ) kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa.

" sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen "

• TeiltäJaAitovieriltä
        OletkoMukaTosissasi kirjoitti:

Usko.Toivonen on kovin itsevarmasti olevinaan oikeassa. Hautajaisissakin haluaisit ilmeisesti toivottaa vainajalle iloista matkaa kohti helvettiä.

Hautajaisissa valehdellaan paljon.

Ihminen, joka ei eläessään vähät veisannut uskon asioista, hautajaisissa yhtä jumalattomat mutta tekopyhät omaiset sitten kyynelehtien selittävät mummun nyt olevan Taivaan ilossa!

Meidän iankaikkisuutemme ratkaisee ainoastaan se, mikä eläessämme oli meidän suhteemme ihmiskunnan syntien Sovittajaan eli Pelastajaan, Jeesukseen Kristukseen.

Eräs tuttuni oli nk. kuolinvuode-käännyttäjä. Hän uskoi, että kun joku vasta viimeisiä vedellessään, kuolinvuoteella "antoi elämänsä Jeesukselle", hän sitten näin olisi Taivaassa niitä "ensimmäisiä".

Niin minkä "elämän"? Viisi minuuttia ennen kuolemaa kuka tahansa antaisi tuon 5 minuutin "elämänsä" pelastuksensa puolesta, mutta 60-70 vuotta tulikin sitten muutoin reippaasti rellestettyä, jeesuksista viis. Pidän tuollaista touhua Jeesuksen sovitustyötä alentavana jumalanpilkkana.

Kenties humppaveikko näinkin pelastuu, mutta niillä "ensimmäisillä" tarkoitetaan kyllä ihan muita: tässä elämässä aina viimeisiä, sairaita, köyhiä lasaruksia, jotka kuitenkin luottivat Jeesukseen.

• ALL_IN_Him

M.Lievonen,

sinä elät täysin itsestäsi/itsesi kautta.
        Sinun oppisi on muovautunut - ihmislähtöistä, kun on - inhimillisen ihmislogiikan, humanististen oikeudenmukaisuuskäsitteiden jne. pohjalta.
        Olet tehnyt Jumalasta oman mielesi mukaisen. "Eihän Jumala sitä tai tätä ...", "Jumala ei tarkoita sitä tai tätä ...." jne. jne. ...

>>Jos itse uskoisin Jeesuksen vertauskuvainnolliseen opetukseen uskonnollisen ihmisen ajatuksin, niin ilosanoma levossa ja rauhassa olisi kupla,- epätodellisuudessa eläminen.<<

Tuokin on tyystin ihan ikiomaa järkeilyä, psykologista, inhimillisen filosofeeraamisen tuotosta.

Sinulla on toinen, omatekoinen -korvasyyhyoppisi mukainen - evankeliumi.
        Sinulla on toinen Jeesus.
        Sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa - JOKA POIS OTTAA MAAILMAN SYNNIN.
        Sinulla on inhimillinen Nasaretin Jeesus, puuseppä Joosefin ja hänen vaimonsa Marian lihallinen poika.
        Sinun Jeesuksesi ei ole tullut Jumalan kirkkaudesta, Jumalan luota, Jumalasta, ihmislihaan, ihmisen muodon ottaneena, kärsimään ja kuolemaan edestämme - IHMISEN OSASSA - sovittamaan kaikki syntimme - ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN USKOO, HUKKUISI, VAAN HÄNELLÄ OLISI IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

Sinun omatekoinen jeesuksesi ei kykene pelastamaan ketään.

JEESUS KRISTUS ON JUMALAN PYHÄ POIKA, JOKA ON AINA OLLUT JA ON AINA OLEVA.

saviseutulainen sinä olet hevonpaskan puhujien aatelia.

• ashkenasi

Pelottelu ja varottelu on kaksi eri asiaa. Heikoille jäillekin varoitetaan menemästä muuten voi hukkua. Onko sekin pelottelua.

• AikaJoLopettaaPelottelu

Analogiasi ei toimi. Heikkoja jäitä on olemassa, helvetti on silkkaa mielikuvitusta.

Helvetillä pelottelu on kaiken lisäksi raukkamaista, sillä se toteutuu vain kaikkein heikompien yksilöiden kohdalla, joilla on varmasti muutoinkin murheita riittämiin. Koitapas pelotella tervejärkistä ihmistä, ja huomaat miten sinulle nauretaan kakkaista naurua päin naamaa.

• pelollajavavistuksella

Olen kuullut ainakin Matti Leisolan (saattaa olla vieläkin youtubissa) ja Hannu Vaurulan kertovan harrastaneensa läheispiirissään ehkä ikään kuin viimeisenä keinona 'järkytysevankeliointia' (taisi olla aika suorasukaisilla) helvetillä pelotteluineen, mutta sillä ei ole ollut mitään havaittavaa vaikutusta tuon 'evankelioinnin' kohteina olleisiin henkilöihin. He olivatkin sitten hieman tarkistaneet käsityksiään toimintatapojensa suhteen.

• VanhurskautettuSyntinen

Vaikka minulla huonoja kokemuksia, peräti traumoja hellareista onkin, niin "helvetillä pelottelu" ei niihin sellaisenaan kuulu.

Helvetti kyllä kuuluu evankeliumiin, mutta ainakin itseni kohdalla siten, että Jeesus sovitti syntimme, jottemme joutuisi Helvettiin.

Hellarit ovat kyllä aina tämän sovitustyö-puolen tuoneet selkeästi esiin.

Helvetti on kyllä hyvä mainita, mutta omassa uskonelämässäni en sitä juurikaan ajattele. Ymmärtääkseni olen menossa Taivaaseen. Taivasta ajattelen paljon.

Helvetti on kyllä sikäli hyvä muistaa, että kristityn tulee kriittisesti tarkastella eli itsetutkistella itseään. Synnintunto on tässä auttava asia, ettei vain eksy luulemaan itsestään väärin. Kannattaa tajuta omat syntinsä, kauhistua ja katua niitä aidosti ja ainakin hengessä tehdä niistä parannusta.

Ainakin aikoinaan hellarit "nostattivat käsiä" ja kutsuivat "etupenkkiin" esirukoiltavaksi. En tiedä miten on nykyään, sillä Helluntaikirkkoon en jalallani astu.

Hmmm. Joskus 2000-luvulla vein ongelmaista miesystävääni kolmesti hellaritilaisuuteen ja K. Antturin 80-vuotisjuhlassa istuin takapenkissä, eli olen kyllä käynyt, mutta yli 10 vuotta sitten.

Joo, se oli epätoivoinen aika, yrittää pelastaa alkoholistimiestä ja viimekädessä turvauduin hellureihin, mutta eihän sieltä kuitenkaan apua tullut. Kävimme myös parissa rukouspiirissä. Eli: koeteltu on.

Helvetti on tarkoitettu Saatanalle, tämän enkeleille ja näitä seuraaville ihmisille.

Pelastuksemme on myös jo varmistettu, se vaatii vain itse kunkin hyväksyntää, siten kuin Jumala on asian säätänyt.

Me emme mene Taivaaseen hyvien tekojemme ansioilla, emmekä Helvettiin pahojen tekojemme vuoksi, vaan se yksin ratkaisee, uskoimmeko ja tunnustimmeko Jeesuksen Herranamme ja Hänen sovitustyönsä ja lahjavanhurskautuksensa kohdallamme. Vai emme.

• järkeä.peliin

"Helvetillä pelottelu"
      Jaa, että silleen. Mielestäni tämä aika ja maailma saastuneena ihmiskättentöin on helvetti jo siten olemassaololtaan. Eli helvetti on läsnä joka hetki ympärillä. Siksi järkevä ihminen uskoakseen sen, että Jumalan antama elämä saattaakin olemassaolevaa paremmaksi ei olekaan pelottelua, vaan viisautta. Eli siten uskoontulo ei olekaan pelottelun tulos.
      Kannattaa aloittajankin uskoa totuuteen, niin hänen kättensä tuloksista helvetti on pienempi lähimmäisiään kohtaan.

• Minuntarina

Itse tulin uskoon, ensin nuorena, koska kaipasin rakkautta ja sitä rakkautta Jeesukseen kestikin monta vuotta. Sittemmin menin maailmaan, mutta nyt olen tullut uudelleen uskoon en rakkauden takia vaan helvetin pelon takia. Olen tehnyt nyt parannuksen, mutta vieläkin pelkään helvettiä paljon, en tiedä saanko enää sitä rakkautta takaisin.

• UskossaJeesukseen

Pienoinen Helvetin pelko saattaa kohdallasi toimia parannukseen kutsujana, vähän kuin sähköaita lammastarhassa, ettet ihan kohta taas livistä synnin turuille.

Uskossa olo ei ole itsensä synnittömäksi luulemista, vaan Jeesuksen, Hyvän Paimenen lähellä olemista.

Synnintunnossa ja armonevankeliumissa, Jeesuksen seuraajana, sinun ei tarvitse pelätä Helvettiä.

Älä mittaa pelastustasi itsesi kautta, mitä olet ja mitä et ole, vaan usko, että syntisi on sovitettu.

Emme ole uskossa itseemme vaan Jeesukseen. 🙂

• fgdfdsgfgasdfgag

Helvetistä on joka tapauksessa kerrottava ihmisille niinkuin Raamattukin tekee ja Jeesus teki. Ei sillä tarvitse pelotella mutta seurakunta tai uskovaiset tekevät "virkavirheen", jos jättävät näin tärkeän asian kertomatta. Viimeisellä tuomiolla ihmiset voisivat sitten syyttää uskovaisia, että he eivät varoittaneet heitä.

Hesekiel:
      3:18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
      3:20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.
      33:6 Jos taas vartija näkee miekan tulevan, mutta ei puhalla pasunaan eikä kansa saa varoitusta, ja miekka tulee ja ottaa pois jonkun sielun heistä, on hän otettu pois synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin vartijan kädestä.
      33:8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

• Ateistin.veressä

Näyttää siltä, että meidän monien kädet ovat kyynärpäitä myöten muiden veressä.

Tuli oikein huono omatunto. Mutta jos esim. on jo puhunut ateistille, niin kyllä ateistilla itselläkin on velvollisuus kysyä. Ei toista ihmistä voi pakolla kantaa pelastukseen. Kysyköön vaihteeksi itse, niin yritän vastata.

• nähtyon
    • ALL_IN_Him

Helvettiin uskovien kannattaisi kaivaa jostakin netin syövereistä video, jossa ISIS polttaa elävältä jordanialaispilotin. Ja pohtia sitten, että "tältä näyttää äärettömän pienimuotoisessa mikro-mikro-mikro-koossa Jeesuksen Kristuksen Isän ihmeteltävä ja ylistettävä vanhurskaus, vaikkakin vääräuskoisten esittämänä". Ja pohtia ehkä sitäkin, kuinka kummallisen paljon Jeesuksen Kristuksen Isä muistuttaa tämän ihmeteltävän "vanhurskautensa" osalta muslimien Allahia. Ja kenties myös sitä, että Allah sentään kykenee päästämään autuuteen uskollisia kannattajiaan ilman oman poikansa uhraamista, mutta Jeesuksen Kristuksen Isä tarvitsee vastaavaan oman Poikansa uhrin, jota uhria Hän ei kuitenkaan kelpuuta koko maailman konkreettiseksi lunastukseksi vaan ainoastaan ehdolliseksi, joka ihmisten on realisoitava yksilötasolla "vastaanottamalla" se ja "uskossa pysymällä". Jotka toimenpiteet sivumennen sanoen esiintyvät islaminkin sisällä. Jumalan oman Pojan konkreettinen ihmiseksitulo ja konkreettinen, fyysinen kuolema ristillä sai siis Isän silmissä aikaan konkr... ei suinkaan, vaan potentiaalisen pelastuksen. Minusta tällainen Jumala on paljon skitsoidimpi ja sadistisempi kuin muslimien Allah. Edes oman Pojan uhri - oman Pojan, joka tuli ihmiseksi ja ON nytkin taivaallisissa meidän Edustajamme, Välimies, Ihminen - ei kelpaa konkreettisen sovituksen ja lunastuksen aikaansaajana, vaan ainostaan sellaisen, jota meidän ihmispoloisten on uskollamme ja uskollisuudellamme ylläpidettävä. Muslimien kohdalla minä tällaisen opin ymmärrän, mutta jos olisin Jeesus, olisin surullinen ja järkyttynytkin Isän tyytymättömyydestä antamaani uhriin nähden. Ajattelisin: "Niinkö paljon minun tuli kärsiä ja niinkö vähän sain kärsimykselläni Sinun mielestäsi aikaan? Lähetit minut MAAILMAN Vapahtajaksi, ja minä Pyhän Hengen voimalla annoin vapaaehtoisen uhrin koko ihmiskuntaa itsessäni kantaen Viimeisenä Aadamina Sinun kunniaksesi, ja tämäkö on tulos?"

• ALL_IN_Him

Jos Jeesus oli ja on Jumalan Karitsa, joka OTTI POIS maailman synnin, ja jossa Jumala oli sovittaen MAAILMAN itsensä kanssa, niin mitäpä kuvittelette Karitsan vihan tarkoittavan? Kuka voi mieltää tuollaisen Karitsan VIHAISEKSI? Eikö se, joka on harhassa eli kuvittelee, ettei Karitsan uhri riittänyt konkreettisesti ja täydellisesti sovittamaan meitä Jumalalle, vaan Hän tarvitsee siihen meidän apuamme?

• markku.lievonen

Olipa sattuma. Aikoinaan katsoin tuon videon ja ajattelin just samaa mitä viesissäsi pohdit. Niin, ajatellen ihmisen pelastumista, niin peruslähtö kohta on,- ettei ihminen mahdollistu tekemään mitään pelastuksensa eteen,- koska on turmeltunut ja vihollisuudessa JUMALAA kohtaan.

Jos JUMALA toimisi samoin kuin videossa mikro mikro muodossa, niin koko ihmislajin tila kuoleman jälkeen olisi järkyttävä. Ihminen ei mahdollistu vaikuttamaan itse pelastukseensa ja kuoleman jälkeen odottaisi videon kaltainen tila.

Mutta, todella kiitoksen ja ilon aihe onkin; Iloitkaa AINA Herrassa,- miten JUMALA aivoitti pelastaa koko maailman,- ei tuomita maailmaa. Nyt videon kaltaisessa tilassa on JUMALAN Poika, joka kärsi koko maailman / ihmislajin synnit.

Ajatellen ihmisen turmeltunutta tilaa ja mieltä, niin tätä Jeesus kuvasi vertauskuvainnollisesti helvetti vertauksin. Tämän lihan mielen tilanne JUMALAN silmissä on kuin polttaa helvetin tulessa, niin kaukana se on JUMALAN vanhurskaudesta / oikeamielisyydestä. No, tästä johtuen uskonnollisuus on kehitellyt helvetti opin. Ikäänkuin JUMALA polttaisi ihmisiä helvetissä turmetuneen mielensä tähden,- vaikka todellisesti JUMALA pelasti / pelastaa ihmisen tästä onnettomasta tilasta. Tila, joka on rangaistus ihmisen syntiin lankeemuksesta.

32 Sillä Jumala on ...sulkenut..... kaikki..... tottelemattomuuteen, että hän ....kaikkia ....armahtaisi.
        33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?

• markku.lievonen
        ALL_IN_Him kirjoitti:

Jos Jeesus oli ja on Jumalan Karitsa, joka OTTI POIS maailman synnin, ja jossa Jumala oli sovittaen MAAILMAN itsensä kanssa, niin mitäpä kuvittelette Karitsan vihan tarkoittavan? Kuka voi mieltää tuollaisen Karitsan VIHAISEKSI? Eikö se, joka on harhassa eli kuvittelee, ettei Karitsan uhri riittänyt konkreettisesti ja täydellisesti sovittamaan meitä Jumalalle, vaan Hän tarvitsee siihen meidän apuamme?

Niin, ajatellen uskon vaikutusta ihmiseen / mieleen - iloisuuden kokemiseen, jota Raamatussa ohjeistetaan lähes lakkaamatta,- sen tärkeyttä. Olisi se melkoista iloitsemista Herrassa, jos ihmisiä kidutettaisiin helvetin tulessa kuin tuossa videossa, jossa isis poltti elävänä vangitun ihmisen. Melkoinen sekopää tulisi ihmisen olla, jos mahdollistuisi iloitsemaan.

Mutta, kun ymmärtää ja uskoo miten JUMALA aivoitti pelastaa ihmisen / koko maailman, niin en ihmettele yhtään miksi JUMALA kehoittamalla kehoittaa uskovia ihmisiä omistamaan iloisen mielentilan ja käyttämään myös sitä.

4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        8Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;

Kun ymmärtää ja näkee mistä iloitsemisesta Herrassa on kysymys, niin miks´ei ihminen iloitsisi. Iloita koko maailman pelastamisesta. Koko ihmislajin.
        Iloitsemista kannustaa vielä sekin, missä tilassa turmeltunut ihminen on ja mistä pelastunut.

• ÄlkääPainukoHelvettiin

Itse harvemmin olen sattunut kuulemaan nk. Helvetillä pelottelua. Kaitpa tuo on joskus herätyskokouksissa mainittu, tätä en kiellä, mutta kyllä yleensä kuulee mainittavan enemmänkin Taivaasta.

Riippuu tietysti nk. uskonnollisesta suuntauksesta, sekä yksilöistä, ketkä puhuvat mitäkin.

Itse en tiedä, kuinka saarnata Helvetistä. Joo: "Ottakaa kukin vastaan Jumalan armo Hänen Pojassaan Jeesuksessa, niin ette joudu Helvettiin. Ei mulla muuta."

• sdfgsdt

Ei helvetillä tarvitse pelotella. Mutta helvetti on paikka eikä sen olemassaolo riipu siitä, uskovatko ihmiset siihen vai eivät. Kysymys ei ole uskonnosta tai filofiasta tai teoriasta, johon pitäisi ottaa kantaa.

• Maailmankaikkeus

Kysymystä täytyy yrittää lähestyä nk. universaalista eli maailmankaikkeudellisesta näkökulmasta. Taivas ja Helvetti eivät ole meidän ihmisten luomia. Ne olivat jo ennen ihmiskuntaa, tai ehkä niin, ettei Helvettiä vielä ollut vaan se on vasta tulossa, sanoo jotkut teologit. Taivasten Valtakunta kyllä oli ja siellä syntyi kapina.

Muuan hyvin kaunis enkeli rakastui omaan peilikuvaansa ja pyrki syrjäyttämään Jumalan ja syttyi sota, jonka Jumala voitti. Tuo enkeli, Lucifer kannattajineen ajettiin ulos Valtakunnasta, ulos avaruuteen pyörimään.

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mutta ihminen lankesi kuuntelemaan Luciferia / Paratiisiin luikerrellutta Käärmettä ja tapahtui syntiinlankeemus. Maailmaan tuli synti, pahuus.

Jumala kokeili monenlaista, mutta viimein Hän päätti Itse sovituttaa koko maailman synnit Itsensä edessä. Sillä Taivasten Valtakunnassa ollaan perusteellisia, vähä ei riitä.

Jumala siis Itse tuli ihmiseksi, eli meidän keskellämme, koki murheemme ja mitä ihmisyys on ja lopulta kävi niinkuin kävi: jumalaton ihmiskunta tappoi Hänet Ristillä. Mutta Hänpä nousikin Voittajana kuolleista!

Kun nyt pelastuksemme on vain sen varassa, suostummeko ottamaan Hänen oman sovitustyönsä lahjaksi itsellemme, tästä kieltäytyminen on kyllä sellainen asia, että Jumala sanoo: "Selvä." Tällaiset ihmiset saavat mennä kaverinsa Luciferin haltuun, Jumala kääntää heille selkänsä, saavat elää ja kuolla tämän kanssa ja se kuolema on myös perusteellinen: roskien polttouuni. Tällaisia ei haluta enää Taivaassa nähdä. Viallista kamaa.

Maailmankaikkeuden elämä on toisenlaista kuin esim. keravalaisessa lähiössä. Siellä ei lässytetä, siellä ollaan tosissaan. "Mieti tarkkaan ja sitten ota tai jätä."

• We_Are_In_Christ

Eli ensimmäisen Aadamin lankeemus oli seurauksiltaan paljon dramaattisempi ja syvällisempi kuin viimeisen Aadamin antama vapaaehtoinen uhri, johon Hän sisällytti koko ihmiskunnan. Uskomatonta sontaa!

• ALL_IN_Him

Yllä esitetty maailmankaikkeudellinen näkemys ontuu mm. siltä osin, että se jättää manitsematta muutamia aika olennaisia seikkoja; a) Jumala loi universumin sellaiseksi, että Luciferin lankeemus oli mahdollinen, b) Jumala salli Luciferin langeta, c) ihminen ei luonut Luciferia eikä langettanut häntä, d) Jumala salli käärmeen päästä Paratiisiin ja juttelemaan Eevan kanssa menemättä itse väliin eli Hän paitsi salli, myös MAHDOLLISTI ihmisen lankeemuksen. Jumala toisin sanoen loi erinomaiset ja menestyksellliset edellytykset ihmisen lankeemukselle. Lisäksi jäi manitsematta lankeemuksen seuraus eli se, että ihmiset vieraantuivat täydellisesti Jumalasta, poikkesivat täydellisesti pois, kävivät kaikki tyynni "kelvottomiksi". Tuollaisilla edellytyksillä ihmisten on mahdotonta valita iankaikkisuusasioissa oikein. Se on kuin vaatisi kampurajalkaa hyppäämään pituutta yhdeksän metriä. KAIKEN TÄMÄN JUMALA TIESI ENNALTA. Jos nyt joku väittää, että kaikkitietävä ja kaikkivaltias Jumala on "armollinen" tehdessään ainoastaaan osasta hengellisesti kuolleita ja vieraantuneita ihmisiä eläviä ja sallii lopujen joutua iankaikkiseen vaivan paikkaan, ehdotan, että hän tosiaan katsoo sen ISIS-videon.

• sinkola

Olen käynyt tai näytetty sekä helvetti että paratiisi jo etukäteen josta voi valita kumpaan haluan mennä, ei tarvi kahta kertaa miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      25
      2593
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1576
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1374
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1150
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1141
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      25
      961
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      931
    8. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      922
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      216
      889
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      825
    Aihe