Vapaa kuvaus

http://kristitty.net

Aloituksia

129

Kommenttia

16899

1. Mitäköhän+ihmettä+taas+ajat+takaa?+Esimerkkitilanne?+Näen+tien+sivussa+auton+alle+jääneen+vasikan+ja+jätän+sen+syömättä.+Hyvin+helppoa.+Älä+syö+mitään+itsestään+kuollutta+on+täysin+järkevä+ohje+kaikkivaltiaalta+meidän+parhaaksemme.+Ne+pakanat,+jotka+eivät+näitä+sääntöjä+halua+noudattaa,+saavat+sitten+syödä+raatoja+vatsansa+kylliksi.
  2. Sanot+että+Kristus+ei+toiminut+Mooseksen+lain+mukaan.+Silloinhan+hän+olisi+tehnyt+syntiä,+eikä+voisi+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.+Jeesus+ei+kieltänyt+kivittämistä,+vaan+sanoi+että+hän+joka+on+synnitön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.+Tämä+kertomus+aviorikoksesta+tavatusta+naisesta+on+kiistelty,+eikä+sitä+löydy+vanhimmista+käsikirjoituksista,+joten+joidenkin+mielestä+se+ei+kuuluu+ollenkaan+Raamattuun.+Jeesus+ei+rikkonut+mitään+Mooseksen+lakia+vastaan+eikä+hän+kumonnut+Mooseksen+lakia.+Jeesus+itse+sanoo+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+Mooseksen+lakia+ja+että+Mooseksen+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:”Älkää+luulko,+että+minä+olen+tullut+lakia+tai+profeettoja+kumoamaan;+en+minä+ole+tullut+kumoamaan,+vaan+täyttämään.+Sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+kunnes+taivas+ja+maa+katoavat,+ei+laista+katoa+pieninkään+kirjain,+ei+ainoakaan+piirto,+ennenkuin+kaikki+on+tapahtunut.+Sentähden,+joka+purkaa+yhdenkään+näistä+pienimmistä+käskyistä+ja+sillä+tavalla+opettaa+ihmisiä,+se+pitää+pienimmäksi+taivasten+valtakunnassa+kutsuttaman;+mutta+joka+niitä+noudattaa+ja+niin+opettaa,+se+pitää+kutsuttaman+suureksi+taivasten+valtakunnassa.”+(Mt.+5:17-19)Väität+vastoin+Raamatun+suoraa+sanaa,+että+Jeesus+ei+viettänyt+sapattia:”Ja+hän+(Jeesus)+saapui+Nasaretiin,+jossa+hänet+oli+kasvatettu,+ja+meni+tapansa+mukaan+sapatinpäivänä+synagoogaan+ja+nousi+lukemaan;+”+(Lk.+4:16)”Ja+hän+(Jeesus)+meni+alas+Kapernaumiin,+Galilean+kaupunkiin,+ja+opetti+kansaa+sapattina.”+(Lk.+4:31)”Ja+toisena+sapattina+hän+(Jeesus)+meni+synagoogaan+ja+opetti;”+(Lk.+6:6)”Ja+hän+(Jeesus)+oli+opettamassa+eräässä+synagoogassa+sapattina.”+(Lk.+13:10)Se+että+Jeesus+meni+tapansa+mukaan+sapatinpäivänä+synagoogaan+tarkoittaa+että+Jeesus+vietti+sapattia.+Jälleen,+jos+Jeesus+ei+olisi+viettänyt+sapattia+hän+olisi+tehnyt+syntiä.Jeesus+ei+missään+kohtaa+Raamattua+sano+olevansa+suurempi+kuin+sapattimääräys.+Keksit+omiasi.+Jeesus+kyllä+sanoo+olevansa+sapatin+Herra,+huomaa+että+hän+ei+sano+olevansa+sunnuntain+Herra.+Se+että+Jeesus+on+sapatin+Herra+ei+mitätöi+sapattia,+päinvastoin.+Jeesus+myös+sanoo+että+sapatti+on+ihmistä+varten,+näin+vahvistaen+että+sapatti+on+koko+ihmiskuntaa+varten,+ei+ainoastaan+juutalaisille.Sanot+että+"Tämän+lain+Jeesus+tuli+ja+kumosi."+Missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+Jeesus+kumosi+lain?+Ei+missään.+Jeesus+itse+sanoo+että+hän+ei+tullut+kumoamaan+lakia,+kuten+yllä+lainasin,+joten+miten+ihmeessä+on+mahdollista+että+Jeesus+olisi+kumonnut+lain?+Raamatun+mukaan+Jeesus+ei+kumonnut+lakia!>>+Jeesus+ei+suinkaan+täyttänyt+Mooseksen+lakia,+vaan+hän+kertoi+uudesta+liitosta,+jossa+vanha+laki+on+kumottu+ja+uusi+rakkauden+laki+on+tullut+sijaan.+<<Jeesushan+suoraan+sanoo+yllä+lainaamassani+pätkässä+vuorisaarnasta,+että+hän+tuli+täyttämään+lain!+Väität+vastoin+suoraa+Raamatun+sanaa+että+Jeesus+ei+täyttänyt+lakia.+Missä+kohtaa+Raamattua+kerrotaan+uudesta+liitosta,+jossa+vanha+laki+on+kumottu?+Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+on+edelleen+voimassa,+sillä+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme:”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+(Tooran)+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)