Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kristitty.net
profiilit
Kristitty.net
Kristitty.net
Vapaa kuvaus
http://kristitty.net
Aloituksia
129
Kommenttia
16899
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tyypillistä+antinomismia+aloittajalta.+"Sillä+minä+olen+lain+kautta+kuollut+pois+laista"+mutta+"Kuinka+siis+on?+Saammeko+tehdä+syntiä,+koska+emme+ole+lain+alla,+vaan+armon+alla?+Pois+se!"+(Room.+6:15)+Emme+siis+saa+rikkoa+lakia,+vaikka+olemmekin+armon+alla.+Paavali+ei+mitätöi+lakia+vaan+vahvistaa+sen:++
”Niin,+laki+on+kuitenkin+pyhä+ja+käskysana+pyhä,+vanhurskas+ja+hyvä.”+(Room.+7:12)
"sillä+eivät+lain+kuulijat+ole+vanhurskaita+Jumalan+edessä,+vaan+lain+noudattajat+vanhurskautetaan."+(Room.+2:13)
"Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain."+(Room.+3:31)
Myös+Jeesuksen+opetuksen+mukaan+laista+ei+katoa+pieninkään+piirto:
"Mutta+ennemmin+taivas+ja+maa+katoavat,+kuin+yksikään+lain+piirto+häviää."+(Lk.+16:17)
Uudessa+liitossa+laki+(alkukielessä+Toora)+on+kirjoitettu+meidän+sydämiimme:
”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
Laki+ei+ole+evankeliumia+vastaan.
23.05.2017 15:52
Biblepost
9.5.2017+18:45
"Ainoa+juhla+jota+Uuden+liiton+uskovan+ja+Jeesuksen+seuraajan+tulee+viettää+on+pääsiäinen,+ei+Vanhan+Liiton+pääsäistä+vaan+Uuden+Liiton.+"
Vaan+se+Raamatun+kohta+jossa+puhutaan+uuden+liiton+pääsiäisestä+on+edelleen+kadoksissa!
22.05.2017 17:09
"Joka+sanoo:+"Minä+tunnen+hänet",+eikä+pidä+hänen+käskyjänsä,+se+on+valhettelija,+ja+totuus+ei+ole+hänessä"
22.05.2017 17:05
Ja+missäköhän+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettämään+uuden+liiton+pääsiäistä?+Luulisi+helposti+löytyvän+luku+ja+jae,+jos+se+kerran+on+peräti+Raamatun+keskeisin+sisältö!
22.05.2017 14:31
>>+Jeesukseen+uskova+ei+tarvitse+käskyjä+vaan:+<<
"Jos+te+minua+rakastatte,+niin+te+pidätte+minun+käskyni."+(Joh.+14:15)
21.05.2017 16:38
>>++niin+että+hän+eittämättä+kulki+sapatinpäivänä+enemmän+kuin+sallitun+matkan+<<
Ja+paljonkohan+on+Raamatun+mukaan+tuo+sallittu+matka?+Sinä+kun+tunnet+Raamattusi+niin+hyvin+voisit+valistaa+meitä+muita.+Missä+kohtaa+Raamattua+määritellään+sapatinmatka?
21.05.2017 16:34
>>+Paavali+katsoi+koko+lain+vanhurskauden+roskaksi,+myös+sapatin.+<<
Missää+kohtaa+Raamattua+ei+Paavali+katso+sapattia+roskaksi!
21.05.2017 10:01
Et+pysty+myöntämään+olleesi+väärässä,+Raamatussa+ei+ole+mitään+käskyä+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.
21.05.2017 09:58
Väität+että+Raamatussa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.+Anna+tulla+luku+ja+jae,+jos+kerran+tunnet+Raamattusi+niin+hyvin.
Ja+lain+rikkominen+on+syntiä,+kun+Paavali+kirjoittaa+että+armon+alla+ei+saa+tehdä+syntiä,+kyllä+se+tarkoittaa+että+pitää+noudattaa+lakia.
19.05.2017 20:42
No+annapas+tulla,+missä+kohtaa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?+Jos+kerran+tunnet+Raamattusi+niin+hyvin,+ei+pitäisi+olla+mikään+ongelma+postata+tänne+luku+ja+jae.
19.05.2017 20:40
Tässä+on+harvinainen+jae+Raamatussa+siinä+mielessä,+että+92+käännös+kääntää+jakeen+oikein,+33/38+väärin.+Oikein+jae+kuuluu+"ei+ainoastaan+rikkonut+sapattia".+Myös+Raamattu+Kansalle+kääntää+jakeen+oikein.
Jeesus+ei+kumonnut+sapattia,+fariseukset+syyttivät+Jeesusta+sapatin+rikkomisesta.+Kyse+oli+fariseusten+syytöksestä,+todellisuudessa+Jeesus+ei+rikkonut+sapattia,+saati+kumonnut+sitä.+Jos+Jeesus+olisi+rikkonut+sapattia,+hän+ei+olisi+voinut+olla+virheetön+karitsa+ja+synnitön+uhri+meidän+puolestamme.
19.05.2017 20:04
Antaas+kuulua+Biblepost+kohta+jossa+Raamatussa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.+Kumma+kun+et+ole+vieläkään+löytänyt+tuota+lukua+ja+jaetta+Raamatustasi!+Voisiko+olla+että+olet+keksinyt+koko+jutun+omasta+päästäsi?
19.05.2017 19:57
Missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?+Antaa+tulla!
Miten+siis+on,+saammeko+tehdä+syntiä,+kun+olemme+armon+emmekä+lain+alla?
19.05.2017 19:54
Nyt+on+kyse+siitä,+että+sinä+väität+että+Raamatussa+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä.+Minä+väitän+että+Raamatussa+ei+ole+mitään+sellaista+käskyä.+On+sinun+velvollisuutesi+osoittaa+luku+ja+jae,+jossa+niin+sanotaan.+Muuten+olet+valehtelija.
19.05.2017 19:51
En+ole+lisännyt+mitään.+Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+Toora.
19.05.2017 16:20
Alkukielessä+on+tuossa+kohtaa+sana+Toora.
19.05.2017 16:20
Jeremian+mukaan+uudessa+liitossa+laki+eli+Toora+kirjoitetaan+meidän+sydämiimme,+se+ei+siis+todellakaan+katoa+tai+kumoudu+uudessa+liitossa:
+”Vaan+tämä+on+se+liitto,+jonka+minä+teen+Israelin+heimon+kanssa+niiden+päivien+tultua,+sanoo+Herra:+Minä+panen+lakini+heidän+sisimpäänsä+ja+kirjoitan+sen+heidän+sydämiinsä;+ja+niin+minä+olen+heidän+Jumalansa,+ja+he+ovat+minun+kansani.”+(Jer.+31:33)
19.05.2017 15:59
Lainaamassasi+kohdassa+Jeesus+asettaa+ehtoollisen.+Hän+ei+anna+mitään+käskyä+uuden+liiton+pääsiäisen+vietosta!+Eli+missä+kohtaa+Raamattua+käsketään+viettää+uuden+liiton+pääsiäistä?+Antaas+tulla+jo!
19.05.2017 15:57
En+pyydä+sinua+kirjoittamaan+minulle+Raamatun+keskeisintä+sanomaa,+vaan+pyydän+että+näytät+minulle+missä+kohtaa+Raamattua+sanotaan+että+tulee+viettää+"uuden+liiton+pääsiäistä".+Vaan+kun+mitään+sellaista+käskyä+ei+ole+Raamatussa!+Olisiko+aikaa+myöntää+että+olet+keksinyt+koko+jutun+omasta+päästäsi?+Eli+luku+ja+jae+kiitos,+tai+sitten+joudumme+päättämään+että+olet+valehtelija!
19.05.2017 15:53
Ja+kristityt+kuorossa+laulavat+että+armon+alla+saa+tehdä+syntiä.+Vapauteen+tehdä+syntiä+Kristus+teidät+vapautti,+vai+miten+se+nyt+meni.
18.05.2017 22:54
787 / 845