harkinnassa on Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical putki, vaihtoehtona Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8. photozonesta olen vertaillut noita ja kallistunut samyangiin jo pelkästään cromatikin perusteella vaikka samyangissa onkin enemmän tynnyrivääristymää. käyttötarkoitus olisi lähinnä maisemakuvaus.
onko kellään kokemuksia samyangista ja minkälaisia? croppikennoseen tulisi joten tuo vastaisi jotain 22 millistä eli hiukan menee laajakulmaa hukkaan.
tuo maininta vähän hämää cyperphoton sivuilla:
Tarkista histogrammi
Koska optiikka ei välitä valonmittaustietoja niin valotus ja valkotasapaino ei aina ole kohdallaan. Ei koske Pentax ja eräät Nikon-kamerat joissa valonmittaus toimii kyseisen optiikan kanssa.
jospa joku tietäisi kertoa enemmän tuosta samyangista niin olisin kiitollinen.
Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical
3
766
Vastaukset 3
jäi mainitsematta, kamera on eos 60d.
- mljkjhdhhi
Samyangista ei ole tietoa, muuta kuin tämä:
http://www.photozone.de/canon_eos_ff/532-samyang14f28eosff
Canon-specifikt
På Canons kameror fungerar det bra att använda AV-läget (=slutarautomatik), då ställer man bländaren manuellt på objektivet och kameran väljer automatiskt oftast "rätt" slutartid. Fokusindikering i sökaren fungerar inte.
Canonin kameroissa voi hyvin käyttää AV-valotusautomatiikkaa. Aukko säädetään manuaalisesti objektiivista ja kamera valitsee automaattisesti (useimmiten) oikean valotusajan. Tarkennuksenilmaisin etsimessä ei toimi.
Kuitenkin on paljon kokemusta Canonista ja manuaalilaseista. Ne toimii yleensä suuremmitta ongelmitta. Ainut hankaluus on ylivalotus, joka näkyy selvimmin suurivalovoimaisilla objektiiveilla. Kumma kyllä 5,6 valovoimaiset valottaa oikein.
Olen kuitenkin huomannut, että RAW-kuvauksessa korjausta ei tarvita, mutta jpg-kuvat ylivalottuu liki poikkeuksetta.
Halvoissa Nikoneissa linssi ei toimi ollenkaan, vaan kaiken saa arvata.
Kalliimmissa malleissa toimii hyvin.no niin, selkis sekin eli kuvaa av tilassa. nimittäin se putki ei maksa kuin n 300€ cyperphotossa, kun taas tokina maksaa n 650€. ja siinä on joka aukolla chromatic aberrations 1½- 2:teen mikä on helvetin paljon. samyangissa on aukko enemmän ja vastaavat lukemat 0,5-0,75. photozonesta vaan katselin testituloksia.
eli kallistuu varmaan samyangiin, 300 ei harmita niin paljoo kuin 650 jos ei ole tyytyväinen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää63779- 157753
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa25750Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.98712Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä27708Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93667Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒193626- 22582
- 61572
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa40539Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks34516- 39455
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78450- 57445
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25427- 70423
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.9419sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.74412- 54408
On kyllä tosi surullista
jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais68397