Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical

harkinnassa on Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC Aspherical putki, vaihtoehtona Tokina AT-X 116 PRO DX 11-16mm f/2.8. photozonesta olen vertaillut noita ja kallistunut samyangiin jo pelkästään cromatikin perusteella vaikka samyangissa onkin enemmän tynnyrivääristymää. käyttötarkoitus olisi lähinnä maisemakuvaus.
onko kellään kokemuksia samyangista ja minkälaisia? croppikennoseen tulisi joten tuo vastaisi jotain 22 millistä eli hiukan menee laajakulmaa hukkaan.

tuo maininta vähän hämää cyperphoton sivuilla:

Tarkista histogrammi
Koska optiikka ei välitä valonmittaustietoja niin valotus ja valkotasapaino ei aina ole kohdallaan. Ei koske Pentax ja eräät Nikon-kamerat joissa valonmittaus toimii kyseisen optiikan kanssa.

jospa joku tietäisi kertoa enemmän tuosta samyangista niin olisin kiitollinen.

3

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäi mainitsematta, kamera on eos 60d.

• mljkjhdhhi

Samyangista ei ole tietoa, muuta kuin tämä:
      http://www.photozone.de/canon_eos_ff/532-samyang14f28eosff

Canon-specifikt
      På Canons kameror fungerar det bra att använda AV-läget (=slutarautomatik), då ställer man bländaren manuellt på objektivet och kameran väljer automatiskt oftast "rätt" slutartid. Fokusindikering i sökaren fungerar inte.

Canonin kameroissa voi hyvin käyttää AV-valotusautomatiikkaa. Aukko säädetään manuaalisesti objektiivista ja kamera valitsee automaattisesti (useimmiten) oikean valotusajan. Tarkennuksenilmaisin etsimessä ei toimi.

Kuitenkin on paljon kokemusta Canonista ja manuaalilaseista. Ne toimii yleensä suuremmitta ongelmitta. Ainut hankaluus on ylivalotus, joka näkyy selvimmin suurivalovoimaisilla objektiiveilla. Kumma kyllä 5,6 valovoimaiset valottaa oikein.
      Olen kuitenkin huomannut, että RAW-kuvauksessa korjausta ei tarvita, mutta jpg-kuvat ylivalottuu liki poikkeuksetta.
      Halvoissa Nikoneissa linssi ei toimi ollenkaan, vaan kaiken saa arvata.
      Kalliimmissa malleissa toimii hyvin.

• no niin, selkis sekin eli kuvaa av tilassa. nimittäin se putki ei maksa kuin n 300€ cyperphotossa, kun taas tokina maksaa n 650€. ja siinä on joka aukolla chromatic aberrations 1½- 2:teen mikä on helvetin paljon. samyangissa on aukko enemmän ja vastaavat lukemat 0,5-0,75. photozonesta vaan katselin testituloksia.
        eli kallistuu varmaan samyangiin, 300 ei harmita niin paljoo kuin 650 jos ei ole tyytyväinen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5629
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      3980
    3. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      43
      3599
    4. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      31
      2929
    5. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2892
    6. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      32
      2260
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      2227
    8. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      12
      2170
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1717
    10. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1624
    Aihe