Voinko saada passia?

12355555555

Voinko saada passia nyt, kun olen 19 v mies ja armeija alkaa tammikuussa? Kutsuntatodistusta en saa mukaani kun se no vanhempien luona toisella paikkakunnalla.

Poliisi.fi:
Passia haettaessa on oltava mukana 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

8

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itkut

kai sen nyt voi lähettää...kaikkea sitä kysytään? Kai se posti Suomessa vielä kulkee....ei se muuten onnistu.

• -tsädäm-

"...hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta"

Eli mikä hätänä? Olet löytänyt ihan itse oikean kohdan, jossa asia kerrotaan. Jos olet 19 vuotias, et viiteen vuoteen täytä 28 vuotta. Passithan on viisi vuotta voimassa.

Tilaamaan vaan passia!

• 12355555555

En vain ollut varma että mmiten tuo pitäisi tulkita. Tarviiko olla kutsuntatodistusta yms.

Mutta passi on saatu jo. Eivät kyselleet mitään semmoista.

• jururur

Siis koskeeko tämä myös asepalveluksensa jo aikaa sitten suorittaneita?

• rfvgy

Onneksi olen yli 30-vuotias.

• voikoira

Kysyisin samalla että onko mahdollista saada normaalia passia ennen matkaa jos poliisilaitokselle menee teetättämään passia 16 päivää ennen lähtöä? Helsingin alueella asun vai vaikuttaako paikkakunta siihen mitenkään kuinka nopeasti se tulee?

• Käytöstavat?

"Helsingin alueella asun vai vaikuttaako paikkakunta siihen mitenkään kuinka nopeasti se tulee"

Käy/kysy etukäteen poliisilaitokselta, jos matkasi ajankohta on lähellä pääsyäsi intistä. Poikani teki niin ja sai passinsa ihan muutamassa päivässä. Kyse oli tosin pienemmästä kaupungista, mutta asioita voidaan varmaan edistää, jos kysyjällä on oikea tarve ja asenne paikallaan.

• miksi täällä

miksi et itse soita poliisille tai katso netistä....vai uusavuttomuusko tuon estää?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2704
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      256
      2264
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      17
      1393
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1062
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      96
      1011
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1003
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      892
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      55
      788
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      741
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      277
      732
    Aihe