Voinko saada passia?

12355555555

Voinko saada passia nyt, kun olen 19 v mies ja armeija alkaa tammikuussa? Kutsuntatodistusta en saa mukaani kun se no vanhempien luona toisella paikkakunnalla.

Poliisi.fi:
Passia haettaessa on oltava mukana 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

8

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itkut

kai sen nyt voi lähettää...kaikkea sitä kysytään? Kai se posti Suomessa vielä kulkee....ei se muuten onnistu.

• -tsädäm-

"...hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta"

Eli mikä hätänä? Olet löytänyt ihan itse oikean kohdan, jossa asia kerrotaan. Jos olet 19 vuotias, et viiteen vuoteen täytä 28 vuotta. Passithan on viisi vuotta voimassa.

Tilaamaan vaan passia!

• 12355555555

En vain ollut varma että mmiten tuo pitäisi tulkita. Tarviiko olla kutsuntatodistusta yms.

Mutta passi on saatu jo. Eivät kyselleet mitään semmoista.

• jururur

Siis koskeeko tämä myös asepalveluksensa jo aikaa sitten suorittaneita?

• rfvgy

Onneksi olen yli 30-vuotias.

• voikoira

Kysyisin samalla että onko mahdollista saada normaalia passia ennen matkaa jos poliisilaitokselle menee teetättämään passia 16 päivää ennen lähtöä? Helsingin alueella asun vai vaikuttaako paikkakunta siihen mitenkään kuinka nopeasti se tulee?

• Käytöstavat?

"Helsingin alueella asun vai vaikuttaako paikkakunta siihen mitenkään kuinka nopeasti se tulee"

Käy/kysy etukäteen poliisilaitokselta, jos matkasi ajankohta on lähellä pääsyäsi intistä. Poikani teki niin ja sai passinsa ihan muutamassa päivässä. Kyse oli tosin pienemmästä kaupungista, mutta asioita voidaan varmaan edistää, jos kysyjällä on oikea tarve ja asenne paikallaan.

• miksi täällä

miksi et itse soita poliisille tai katso netistä....vai uusavuttomuusko tuon estää?????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3028
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2747
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2598
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2498
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe