mulla on ollu jo kolmet menkat ja on kovat kivut mahassa.koulu alkaa kohta,niin saako terveydenhoitajalta.jotain pillereitä vai?oon itteni mielestä ylipainonen 12v 56/150.ja sit oon ite huomannu et kaikki jotka on lihavia lapsina,niilllä alkaa kaikki nää kuukautiset ja muut aika aikasin!!
apuua
5
98
Vastaukset
- tyttö99
ja lisäys,voinko käyttää tamponeja ja jos meen uimaa??? olenko liian nuori käyttää tamponeja?
- vanhajaviisas?xD
Kipuihin voi ottaa ihan normaaleja särkylääkkeitä esim buranaa.
Lihavuus ei liity menkkojen alkuun. Kaikki riippuu vain omasta kehityksestäsi.
Ja itsellänikin alkoi kyllä 12-vuotiaana menkat, ja olin painoltani ihan normaali.
Tampooneja voi käyttää ketä vaan jolla menkat ovat alkaneet... Voi olla vähän vaikeaa aluksi, mutta kyllä se siitä ajan myötä (; - jäätelöööö
Jos et itse pääse apteekkiin, pyydä äitiäsi tai muuta tuttua antamaan/hakemaan särkylääkettä (ibuprofeiinia, esim. Ibumax maksaa vain pari euroa/paketti ja on aivan samaa ainetta kuin kalliimpi Burana tai parasetamolia, esim. Panadol, joka on vatsalle ystävällisempää kuin ensin mainittu).
En usko, että olet kovin ylipainoinen. Muista liikkua ja syödä monipuolisesti ja terveellisestä. Kasvat varmasti vielä pituutta, joten ei kannata huolehtia turhaan.
Tamponeja voi käyttää kuka tahansa, myös nuoret tytöt. Vaatii vaan vähän harjoittelua. Itselläni aluksi onnistui parhaiten, kun nosti toisen jalan wc-pöntön reunalle, jotta sai rennon olon tai vaihtoehtoisesti kyykistyvä asento voi myös toimia. Kannattaa vaikka aluksi kokeilla asettimella varustettuja tamponeja, ne ku liukuvat paremmin. Täytyy vaan muistaa asettaa tamponi tarpeeksi syvälle ja hieman takaviistoon päin (ei siis suoraan ylöspäin). Eikä kannata huolestua, jos ei heti ensimmäisellä kerralla onnistu. Ei myöskään kannata pelätä, että tamponi häviäisi emättimeen. Se ei pääse kovin syvälle, vaikka mitä kävisi. Kyllä kaikki sujuu! Nauti kesästä kuukautisista huolimatta! :) - tyttö99
kiitos,mutta mitkään särkylääkeet eivät ole auttaneet olen kokeillu kaikkia ja tänään yritin laittaa tamponia, se tuntu kauheelta.olisin tänään menny uimaa kaverinkaa mut tampooni ei vaan menny se ja olen ihan varma että ostin pieniä.mun mielestä mä oon tosi läski reidet ja kaikki maha mahasta alas päin on mun mielestä pulleutta.mul on runsaat vuodot,mutta olen siittä ilonen et mul ne kestää vaan viikon :)ja sit menee kuukausi niin ne alkaa :( miks kaikki tapahtuu näin nuorena :( :( ja sit mua ärsyttää se kun iskä sanooo mennää uimaa ja sit mä sanon et en mä haluu niin se sanoo valuuko perse :( äitiltäni en voi pyytää apua,koska isäni ja äiti on eronnut ja äiti on alkoholisti ja muut.äitini asuu tampereella ja minä asun kauempana.ja viel luin ohjeet,mut mikään ei menny niinku olis pitäny
.siskoni käy täälä joskus mut en uskalla pyytä mitään apua et se auttais sen tampoonin vaihdos.siskoni tietää että minulla on alkanu kuukautiset. - tyttö99
nyt tänään enne saunaa laiton tamponin meni vähän paremmin mut se ei menny niin syvälle miten sen pitäisi mennä,tuntu epämukavalta.ja se oli sillon vähän myöhästä korjata.mut laiton rasvaa vähän tampooni päähän kyl se onnistu jotenki! :) :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060