Kertokaas käytttökokemuksia Passatista ja laittakaa myös onko vikoja.
Itsellä haavissa tommonen 127tkm ajettu 2.0 TDI Power Diesel 103 kW Sportline automaattivaihteilla ja vuosimalli 2007.
Käyttökokemuksia Passatista?
67
19260
Vastaukset
- 6+1=?
Päästä vapaaksi se, vielä kun pystyt. Vaihda viehettä ja ottipaikkaa, koita saada saaliiksi, joku muu kuin VWG:n puolivalmiste.
Ahti suokoon antejaan!- 17+7=?
Kerro mistä saat vastaavilla ajo-ominaisuuksilla ja mukavilla varusteilla tuohon hintaan paremman auton?
- Siinäkö ne
17+7=? kirjoitti:
Kerro mistä saat vastaavilla ajo-ominaisuuksilla ja mukavilla varusteilla tuohon hintaan paremman auton?
Jos nuo asiat riittää, osta pois...
- 5+18=?
Siinäkö ne kirjoitti:
Jos nuo asiat riittää, osta pois...
Ei tuossa niin sanottu että vain ne riittää. Kysyttiin vain että mistä saa edes nuo ominaisuudet täyttävän 'paremman' auton kun tuo kerta on niin huono?
- Tunnoton...
5+18=? kirjoitti:
Ei tuossa niin sanottu että vain ne riittää. Kysyttiin vain että mistä saa edes nuo ominaisuudet täyttävän 'paremman' auton kun tuo kerta on niin huono?
Eipä tuo kehuja saa aina
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011072714020854_at.shtml
Kuinkas siihen on nyt noin huono ohjaus lipsahtanut?
Ja hinta on mielestäni korkea, eikös samalla rahalla saa melkein jo auton, eli mersun tms... - Näillä mennään.
Tunnoton... kirjoitti:
Eipä tuo kehuja saa aina
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011072714020854_at.shtml
Kuinkas siihen on nyt noin huono ohjaus lipsahtanut?
Ja hinta on mielestäni korkea, eikös samalla rahalla saa melkein jo auton, eli mersun tms...Mutta useimmiten saa. Yleensäkin nämä VW-siipien alla olevat Audit, Skodat ja Seatit kerävät kehuja melkein joka testeissä. Useimmiten myös voittavat oli sitten kyseessä Fiat tai Mersu. Esim. uusimmassa Autobildissä uusi Octavia voitti uuden C-sarjan mersun vertailussa.
- Anonyymi
5+18=? kirjoitti:
Ei tuossa niin sanottu että vain ne riittää. Kysyttiin vain että mistä saa edes nuo ominaisuudet täyttävän 'paremman' auton kun tuo kerta on niin huono?
Kyllä kerrottiin, tuo kommentoija ei vain ymmärtänyt.? Kyllähän Passatti on aina ollut naisten auto.
- 2+5=?
No mikähän se tuon em. auton hinta on?
Vaikea puhua tuon hintaisesta paremmasta autosta, kun tuo hinta on arvoitus.- SePPäse
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä. - 20+19=?
SePPäse kirjoitti:
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.Accordissa on pari puutetta eli nelivetoa ei saa ja tehoa puuttuu bensa versioissa.
Dieselit menettelee Hondalla, mutta nelikkoa kaipaisi automaatilla.
Mutta jos nuo ei haittaa ja se ei hirvitä että hintaa on yhtä paljon mitä paremmin arvonsa säilyttävällä Passatilla niin ei se Accord silloin ole paha vaihtoehto.
Itsellä suurin ongelma on huoltoverkosto joka omalla paikkakunnalla on ollut Vehon hallussa, mutta nyt on toinenkin huoltoja tekevä yritys, joten seuraavaksi tuota voi harkitakin jo varteen otettavana vaihtoehtona.
Viimeksi suurin ongelma oli se ettei haluamallani varusteilla varusteltua Accordia saanut edes tilaamalla jonkin kiintiön vuoksi. Naurettavaa etteivät halua myydä kuin tietyn määrän autoja Suomeen. - Neepeetle
20+19=? kirjoitti:
Accordissa on pari puutetta eli nelivetoa ei saa ja tehoa puuttuu bensa versioissa.
Dieselit menettelee Hondalla, mutta nelikkoa kaipaisi automaatilla.
Mutta jos nuo ei haittaa ja se ei hirvitä että hintaa on yhtä paljon mitä paremmin arvonsa säilyttävällä Passatilla niin ei se Accord silloin ole paha vaihtoehto.
Itsellä suurin ongelma on huoltoverkosto joka omalla paikkakunnalla on ollut Vehon hallussa, mutta nyt on toinenkin huoltoja tekevä yritys, joten seuraavaksi tuota voi harkitakin jo varteen otettavana vaihtoehtona.
Viimeksi suurin ongelma oli se ettei haluamallani varusteilla varusteltua Accordia saanut edes tilaamalla jonkin kiintiön vuoksi. Naurettavaa etteivät halua myydä kuin tietyn määrän autoja Suomeen.Jos nelivetoa kaipaa, niin sitten on kyllä Subarun puoleen käännyttävä.
- 19+16=?
Neepeetle kirjoitti:
Jos nelivetoa kaipaa, niin sitten on kyllä Subarun puoleen käännyttävä.
Subarulla olisi nelikko ja moottorit kunnossa, mutta ahtaat tilat taas rajoittaa niiden ostointoa.
Tämä on juuri tätä ongelmaa auton ostossa kun ei ole täydellistä autoa. Jossain on aina jotain hyvää, mutta toista huonoa. Kompromissi se aina on tuo auton hankinta jostain joutuu luopumaan että saa sen toisen asian mitä enemmän hakee. - 28
SePPäse kirjoitti:
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.Se nyt on täyttä potaskaa, että Accord olisi hiljainen auto. Ei 3C Passatkaan mitenkään erityisesti loista hiljaisuudellaan, mutta on se kuitenkin paria kertaluokkaa Accordia hiljaisempi.
- M_M_V
19+16=? kirjoitti:
Subarulla olisi nelikko ja moottorit kunnossa, mutta ahtaat tilat taas rajoittaa niiden ostointoa.
Tämä on juuri tätä ongelmaa auton ostossa kun ei ole täydellistä autoa. Jossain on aina jotain hyvää, mutta toista huonoa. Kompromissi se aina on tuo auton hankinta jostain joutuu luopumaan että saa sen toisen asian mitä enemmän hakee.Ahtaat tilat Subarussa? Itsellä vielä tällä hetkellä 2010 Outback diesel ja kyllä siinä on varsin runsaat tilat erityisesti matkustamossa. Itsellä pituutta noin 190 cm ja saman mittainen kaveri sopii takapenkille. Peräkontti on kuitenkin Pasattia pienempi erityisesti korkeussuunnassa.
Itse olen vaihtamassa Subarua nelikko Passattiin lähinnä siksi, että Japskit meinaa vaan vi*&%aa... Ei tuo Subbe tosin sillä mitalla mitä aivan kammottava Avensis! ;) - volkkari on paras
SePPäse kirjoitti:
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.no noista kilometreistä vois kyl olla hiljaa. meillä -97 passatti 1,9 tdi ja ajettu 425000 ja eipä oo ikuna ollu mitää vikaa moottorissa tai vaihteistossa eikä tuo mikään jyrä ole ja tuosta accordista puheen ollen meillä on ollu yksi accordi ja ei tule toista.
- MITTATÄYSI
SePPäse kirjoitti:
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.Itsellä eka PASSAT 2006 ost lokakuu 2015 .KM 155000 HUOLLETTU LIIKEESSÄ. Sen jälkeen vikoja vikojen perään joka ikinen kuukausi .Nyt tuli mitta täyteen ja oli eka ja vika SAKSANIHME!!!!!!!! VOLSKI TÄYS ROMU!!!!!! uusi nimi vois olla PASKAATTI
- Anonyymi
SePPäse kirjoitti:
No en ikuna päivänä Passattia ostais. Jyrä mikä jyrä. Eikä ole ollenkaan varmaa pääseekö edes kahtasataatuhatta kilometriä ilman kone, tai vaihteistoremonttia.
Henk.koht ostaisin Accordin. Paremman näkönen sekä sisältä että päältä, toimii, kyyti on mukavampaa, ennenkaikkea hiljaisempaa kun Passatissa. Ajettavuus vähintään yhtä hyvä.
Mutta jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.Accord on maailman rumin farmariauto, en ymmärrä miten joku voi sellaisen ostaa, ei ei ja ei.
- tyytyväinen Passat
itselläni Passat 1.8TSI DSG7 nyt mittarissa 30tkm ja tyytyväinen olen.
Ei mitään erikoista vaan normiajoa, bensaa tankkiin ja menoksi.
1.8TSI ei ole mikään raketti mutta vie ihan mukavasti ja DSG7
hoitaa hommat suht tyylikkäästi. Toki siinä on omat ominaisuudet
joiden kanssa pitää oppia elämään, kuten liikkeelle lähtö on joskus
liian terävä- iskeekö vai ei
No pitäskös tuollaisessa olla 30 tkm ajolla jotain, mutta odottele sitä >100 tkm...
- myy pois ajoissa
iskeekö vai ei kirjoitti:
No pitäskös tuollaisessa olla 30 tkm ajolla jotain, mutta odottele sitä >100 tkm...
autohan pitää myydä pois ennenkuin siinä on 100tkm mittarissa,tietty!
Ei kai kukaan pidä niin paljon ajettua? - teedeeii
myy pois ajoissa kirjoitti:
autohan pitää myydä pois ennenkuin siinä on 100tkm mittarissa,tietty!
Ei kai kukaan pidä niin paljon ajettua?Neljäs Passat menossa vuodesta 1993 ja oon ollu tyytyväinen. Kaikki ollu farkkuja joissa tilaa riittää kohtuukulutuksella. Tien päällä huippu ajo-ominaisuuksiltaan tossa hintaluokassa. Hallintalaitteisto myös selkeä. Inhoan kiinalaisten nappulaviidakkoa jossa namikat on roiskittu ympäri kojetaulua. Oishan se jo merkki vaihtunu ekan jälkeen jos ei ois tyytyväinen ollu. Onhan noita eri merkkejä kaupat täynnä, joten jokainen voi löytää itseään miellyttävän.
- Anonyymi
Aika monet Passattikuskit ovat hyvinkin tyytyväisiä, mitä se todistaa?
- Anonyymi
teedeeii kirjoitti:
Neljäs Passat menossa vuodesta 1993 ja oon ollu tyytyväinen. Kaikki ollu farkkuja joissa tilaa riittää kohtuukulutuksella. Tien päällä huippu ajo-ominaisuuksiltaan tossa hintaluokassa. Hallintalaitteisto myös selkeä. Inhoan kiinalaisten nappulaviidakkoa jossa namikat on roiskittu ympäri kojetaulua. Oishan se jo merkki vaihtunu ekan jälkeen jos ei ois tyytyväinen ollu. Onhan noita eri merkkejä kaupat täynnä, joten jokainen voi löytää itseään miellyttävän.
Jaa huippuominaisuuksia kertoo henkilö, joka neljännellä Passatilla jo ajelee?
Kyllä aika moni omaan autoonsa tottuu ja luule sitä hyväksi. Näin on kaikkien Passattikuskien kohdalla käynyt! :)
- vaihtoväli melkoinen
hmmm, siis 18 vuoden aikana sulla on ollut 4 autoa?
No huhhuhh, pidät sitten aika pitkään....
Itselläni on samassa ajassa ollut varmaan 20 eri autoa!
Osa uusina,osa käytettyinä hankittuja mutta en ole muistaakseni
yhtä autoa pitänyt max 3 vuotta, firman liisareista ei pääse aikaisemmin eroon.- Huh...
Siis vaihdat 11kk välein keskimäärin, kalliiksi tuokin tulee...
Toki ne jotka on autoliikkeessä töissä, niin vaggi vaihdattaa työsuhdeautot puolen vuoden välein, joten niistä ainakin kertyy kappalemäärää. - ....
Jos autoja ei olisi suunniteltu hajoamaan, niin niitä voisi pitää vieläkin pitempään.
Japanilaiset autosuunnittelijat ovat myöntäneet suunnittelevansa autot kestämään noin 10 vuotta. En usko että muutkaan ovat kaukana perässä. Hyvää buisnesta kun joutuu jatkuvasti olla ostelemassa uutta....
- Highline
Juhannuksena ostettu Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG. Lisäherkkuja: tutkavakionoppari, Xenonit ( Dynamic Light Assist), parkkitutkat, parkkiavustin, navi bluetooth, Lane Assist, Side Assist, liikennemerkkien tunnistus, Weba, peilipaketti, tummat lasit, häly, eteen kääntyvä etumatkustajan selkänoja. Ja jotain muuta muistaakseni.
Parhaat varusteet ovat tutkavakionoppari ja Dynamic Light Assist. Toimivat hienosti. Edellä ajava voi hidastaa vauhtia, auto reagoi siihen. Pimeällä valot vaihtuvat itsekseen, kun auto tulee vastaan. Kukaan ei ole vilkutellut valoja.
Näyttää nopeusrajoitukset. Tosi hyvä ominaisuus.
Vakionopparissa hyvä ominaisuus: voi yhdellä napautuksella lisätä tai vähentää nopeutta 10 km/h. Myös 1 km/h. Lisäksi vakionoppari näyttää tilatun nopeuden. Tosi hyvä.
Moottorin ääni ei kuulu sisään, paitsi täyskiihdytyksessä hiukan. Rengasäänet tosi vaimeat, vaikka leveät ja matalat renkaat (17x 235/45). Pitkittäissaumat kuuluvat näillä renkailla sisään jonkin verran, ei häiriöksi asti. Odottelen talvikelejä: varastossa Nokia kitkat 16 x 215/55.
DSG toimii kuin unelma. Golfissa nykäisi vähän nopeassa lähdössä, Passatissa ei yhtään. Loistava vaihteisto, ei todellakaan mikään nytkymatic.
Ajettu 13.000 km, kulutus 5,5-6,0. Ei mitään ongelmia.
Ajo-ominaisuudet tosi hyvät. Ohjaustunto tuntui aluksi aavistuksen ohuemmalta kuin Golfissa, mutta alusta selvästi mukavammalta. Yli 100 km/h nopeudessa Passat pääsee omalle alueelleensa. Tehty moottoritielle.
Hyvät tilat matkustajille ja tavaroille, etenkin, kun Highlinessa ei ole varapyörää. Tilalle mahtuu yllättävän paljon tavaraa.
Huoltoilmaisimen mukaan seuraava huolto on 30.000 km:n kohdalla. Hyvä!
Todella hyvä valinta. Ei ole kaduttanut, päinvastoin.- Anonyymi
PaLJoN NAURUa!!!!
- nomore vag
Mulla on shamppanjat kylmässä ja pullo poksahtaa kun pääsen omastani eroon. 2008 mallinen pumppari 170 hv TDI DSG on ollut aivan painajainen. Kallis ostaa ja nyt kukaan ei sitä halua vaihdossa. Hintakin on painunut jo samalle tasolle vastaavan Citroenin kanssa joka uutena oli vähintään 15% edullisempi.
Älkää ihmeessä sekoontuko koko merkkiin.- ottaapäähän
kOMMENTOIN JO AIEMMIN OMASTA2006 passatista .Täysi susi tehty kaikista halvoista osista ,viimeinen saksalainen romukasa!!!!! nimi autolle paskaatti
- Passat vm2006
Itselläni on vm 2006 mallin Passat farmari. Ei muuta vikaa kuin että etuovi alkoi ruostua koristelistan alareunasta ilman syytä. Ei siis kiveniskusta. Ja useasta kohtaa. Ei hyvältä näytä.
- AUBEME!
AUDII MERSUU BEMARII!!!!! KAIKKI MUUT OVAT BASKOJA!!!!!!!!!!!!
- audi=volkkari
mitä vikaa volkkarissa. audi tai volkkari samaa tavaraa vaan eri paketissa.
- senhuomaa
Joo ja sulla korkeintaan joku teinibemari tai Corolla!
Sen huomaa tuosta kirjoitustyylistä.
- passat123456
hyvä ajettava, teho riittävä, itsellä manuaali aj 181 tkm vm 2006, ongelmana ovien lukot, ei aina aukea kahvasta vetämällä, pitää avata sisäpuolelta (liekö joku vaijerihomma). Mielestäni hinta/laatusuhde ok. Automaatista ei kokemuksia
- OSTA TOKI VANHA
Passatin reuhka ja opettele myös ajamaan samalla tyylillä kuin muut JUNTIT jotka omistaa passatin.
- Atk-Erkki
2008 1.9 TDI Variant Luxline, manuaali. Tilavahko ja hyvä perheauto, pieniruokainen. Aivan riittävä varustetaso, lämmitettävä tuulilasi talvella tosi hyvä. Mutta, talvella aivan helvetin kylmä (Oulu), vrt. perheen kakkosautoon Mondeo. Talvella keulamaski aivan pakollinen, muuten ei lämmöt nouse. Rengasmelu huikeaa (HKPL4), kiitos onnettoman äänieristyksen. Lisäksi, polttoaineluukkuun valuu sulamisvedet ja on (yllätäen?) usein umpijäässä.
- volkkariton
tuo paljastaa sen,että volkkarit on tehty etelän lämpöihin,ei pohjolan pakkasiin.
- Uusi Passat
Minulla on Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG kohtuullisesti lisäherkkuja. Ajettu 26.000 km, ei minkäänlaista vikaa, häiriötä tai muuta ongelmaa.
- korjaamolla
Ajahan 100t lisää ,et kerkiä muuta kuin varaamaan korjaamolle aikoja!!!!!!!!!Valehtelemalla romuosista tehty läjä!!!!!!!
- max 135 000 tkm
Osta vaan passatti mutta noilla kilometreillä saat jo kohta varautua koneremonttiin.
- Anonyymi
Mulla on 560 000 ajettu 03 passat. 1,9tdi. Ollut nyt vuoden. Aikas vähän ajanut nyt coronavuosi eli ei töitä tuli 50 000 mittariin. Vaihdoin laturin ja startin. Helpossa paikassa ko. Kuluvat osat. Laturin vaihto 15 min. Startin vaihto tunnin homma. Ainoastaan akku oudossa paikassa mutta mitään ihmeellistä ei siinäkään. Luja etupään ripustus ja hyvin muutenkin tehty vankka alusta. Näillä kilometreillä voin sanoa että hyvä peli ja paljon parempi pitkässä juoksussa kuin mitkään japsi-rimpulat tai ranskan rapistimet. Näillä 1,9tdi passateilla ajetaan yleensä sellaiset 7-800 000. Miljoonaa ei pääse, niinkuin mersuilla mutta kun ranskalaisiin japseihin ja italian vempeleisiin vertaa niin juurikin mersujen ja vovojen kanssa omassa luokassaan. Bemarit on taas pikku-nappojen torin päristimiä. Ja lähinnä jo varhaisella iällä niin täynnä teippiraitaa, subbaria, karvanoppaa, alumiinipolkimia, ja eri sortin värivaloa että ne täytyy pitääkin torilla parkissa ettei koko himmeli hajoa. No olihan bemarissa ensimmäisenä kaareva selkänoja mutta se oli 50-lukua. Nykyään yli 100t.ajettua ei moottoritiellä näe. Opeleilla muös ok. Malleja ja jos täysin ei ole kädetön niin varsinkin b-koppa vectran kanssa pärjää. Lastattunekin Passat Kulkee hienosti. Ja on erin omainen käyttöauto. Tosin yksi korimalli hieman ruostumisaltis. Yhteensä olen ajanut 3,5milj keikkamatkaa. Niihin hommin en ota enää Jenkkiä enkä Ranskalaista kun aina on pakko päästä perille. Japseja tai italian kalua ei nyt edes oteta arvioitavaksi. Työkalut tulee Saksasta.
- vw:stä harmaita hiuk
Ostin VW2.0tdi passatin vm 2005(3C) pari vuotta sitten! Loistava ajettavuus, pieni kulutus ja hyvät tavaratilat!
mutta, siihen se jääkin!!!
Itse voin sanoa, että älkää hyvät ihmiset sotkeentuko vaggilaisiin! Meikäläisen ja passatin yhteinen taival on käynyt totisesti lompakon päälle! Auto on todella kallis pitää ja remontti kuin remontti niin tonnilta VÄHINTÄÄN siivet pois!
Tämä saksalainen "ihme" on taas telakalla! seuraavaksi pulkka lähtee erittäin ripeästi toiseen osoitteeseen, jos tästä remontista selviän edes jotenkin kuivin nahoin!
Jos lompakko on lyönnis niin ei muutakun vw-kaupoille! Meikäläinen palaa takaisin japsien tekeleisiin! Bensa Honda Accord / subaru outback siintää jo mielessäni! Mustana hevosena mietin mitsun outlanderia!
kiitos että sain vähä avautua!- osssss
Joo ei ole köyhän merkki VW.Samaan on suunta isselläki.Ei kai tojotaa tarvi joka vuosi korjata tonnilla parilla?
- VWROMUA
Samoilla linjoilla edellisen kaa !!!!!! SEURAAVA JAPSI
- Paska_kinneri
osssss kirjoitti:
Joo ei ole köyhän merkki VW.Samaan on suunta isselläki.Ei kai tojotaa tarvi joka vuosi korjata tonnilla parilla?
Mulla kohta 10v vanha Auris ei yhtäkään vikaa ole tarvinnu korjata toimii kuin unelma uudesta asti ollu mulla! Uutta hybridiä tekis mieli mutta ei oo vielä vaihtunu.
- Anonyymi
Karua on saksanseisoja omistajan elo. Itsellä 2003 Primera ajettu 270000 ja vuodessa menee 300-600e korjauksiin. Siis todella vähän ja nuokin menee yleensä kerran vuodessa tehtävään katsastustarkistukseen leimaan. Ei ruostetta ja on hiljainen ja mukava ajaa.
Löytyy ilmastointi ja kaikki tarvittava mitä autolta tarvii.
- näkemystä
Toyota tylsä ja väritön. Ennen oli sentään luotettava mutta nämä uudet melko vikaherkki, mitä nyt parin vuoden Diesel Auris firmalta työsuhdeautona oli. Huoltoväli vain 15000 km ja huoltojen hinnat kalliita. Tuulipukujengille varmaan kuin 4 tähden ateria mutta autolta myös ajo- ja laatuominaisuuksia vaativalle paremmin kuin autojen Hesburger.
- fe4432
Ihan ok. Enemmän premiun-auton oloinen kuin esim. Toyota, Nissan, Kia yms. mutta ei yllä esim. Volvon tai BMW:n tasolle. Melko luotettava mutta ajoittain ihmeelliset pikku viat kiusaa. Seuraava autoni tulee luultavasti olemaan Volvo parin vuoden Passatilla ajon jälkeen.
- elbastardo
Jaa.. Kyllä mun pasuuti on töötänny menemään 450 tonnia ilman isompia murheita... Laturi meni jossain 350000 , hammastanko meni vaihtoon 400 kohdilla, kun alkoi jumimaan ja tandemipumppu tarvi vaihtaa hiljattain, kun ei enää jaksanu tehä alipainetta.. Minusta kilometreihin nähden ihan ookoo, kulutusosien kuten hihnojen lamppujen yms uusimisia nyt ei voi oikeestaan laskea. Suurin miinus on sen helevetin jakopääremmin yberlyhyt 90 tontsan vaihtoväli, joutuu puolentoista vuoden välein vaihtamaan..
Kone on se 1,9 pumpenschutse vaimikäsenytoli.. - jarskaaaa
Sportline ihan jees.
Muut alustat liian pehmeitä Suomen teille... - passattionjees
Itelläni on VW passat 2006 2.0 tdi higline DSG automaatilla ja sillä oon ajellu jo reilu 340 000 km. Mitään vikaa ei oo ollu. Auto kulkee kuin voi lämpimän veitsen päällä. Perus kulutusosien vaihtamista, ei muuta. Kyllä se osittain on omistajasta kiinni miten pitkään se auto kestää, mutta tietysti niitä vikoja saattaa olla jo tehtaalta lähdettäessä.
- vanhassa vara
Noilla kilometreillä on "peruskulutusosa" jo melko venyvä käsite. Kuuluuko niihin etuakseliston ja ohjauslaitteiden puslat ja nivelet ja pallot, kun ne A- katsastajan mukaan ovat passatissa ongelmana jo 100-150 tkm ajetuissa. Sullahan ne ois katsastajan arvion mukaan pitänyt vaihtaa jo kahdesti.
Mutta auto toki kannattaa pitää kunnossa vanhanakin pikkurahalla, Vasta kun laatikko tai kone laukeaa, niin paalaamo kutsuu. Itsellä 370 tkm taulussa. - 5+18
vanhassa vara kirjoitti:
Noilla kilometreillä on "peruskulutusosa" jo melko venyvä käsite. Kuuluuko niihin etuakseliston ja ohjauslaitteiden puslat ja nivelet ja pallot, kun ne A- katsastajan mukaan ovat passatissa ongelmana jo 100-150 tkm ajetuissa. Sullahan ne ois katsastajan arvion mukaan pitänyt vaihtaa jo kahdesti.
Mutta auto toki kannattaa pitää kunnossa vanhanakin pikkurahalla, Vasta kun laatikko tai kone laukeaa, niin paalaamo kutsuu. Itsellä 370 tkm taulussa.Olen suunitellut vaihtaa nykyisen Mondeon muutaman vuoden uudempaan
Volkswagen Passat 2.0 FSI vm. 2006. Kannataakohan pysyä mondeossa? Aika paljon noita ei tyytyväisiä täälä...
- tomppa841
Ne jotka eivät ole tyytyväisiä autoonsa, niin niillä on suurempi tarve melskata täällä kuin ne jotka ovat tyytyväisiä ja hiljaa. Fakta on se, että Passat on kuitenkin auto joita rullaa teillä paljon lukumäärältään ja ajokilometreiltään. Tietty korimallin vaihtuessa on alkuun lapsuksia eivätkä ne autot laadultaan välttämättä ole yhtä hyviä kuin myöhemmät mallit. Etenkin kun 3c mallissa on nippu teknisiä uutuuksia verrattuna 3BG malliin, esim. sähköinen käsijarri joka monesti on moitittu vikaherkäksi.
- passaa ihmeessä
Pysy kaukana Passatista 2012 jälkeen valmistetuista varsinkiin farmareista, alusta ihan löysä paska!
- Keke9918
Itsellä vm 2007 2.0 fsi tip-tronic, ostin uutena ja ajettu nyt 189 tkm. Ei mitään vikoja ensimmäisiin 5 vuoteen, nyt mennyt vaihtoon pyörälaakereita, pissapojan säiliö ja pakoputki. Olen tehnyt perus öljynvaihtohuollon joka vuosi ja laajemman 2-3 vuoden välein, jakohihnan vaihdoin 175tkm jälkeen (vaihtoväli 185tkm) ja vaihteistoöljyt on vaihdett kerran. Kokonaisuutena todella hyvin palvellut peli, ajettavuus on hyvä ja talvella ei ole tielle jääty. Myöskään sähköinen käsijarru ei ole nikotellut, tosin itsellä ei ole se automaattisesti päällä vaan paina. Nappulasta kun sitä tarvitsen.
Miinukset on että auto lämpeää hitaasti talvella kun pakkasta on yli 15 ja vakionopeudensäätimen ohjelmasta johtuva nykiminen 80-85km nopeudessa alamäessä sekä huonot merkkihuollot, joutuu käymään pajoilla jos ei halua maksaa tyhjästä.
Suosittelen. Edellinen oli 2005 vm volvo jonka vaihdoin vikojen takia pois nopeasti. Ei sekään huono ollut mutta en suosittelisi. - Volkkari mies
Viisi volkkaria ollut. 3 Golfia ja 2 Passattia,
Näitä ennen japseja.
Täytyy sanoa että volkkarin ajo-ominaisuudet ovat kokonaan eriluokkaa, kuin ajamissani japseissa.
Myöskin autot ovat pelanneet ihan hyvin.
Joten riisikuppiin en enää ikinä palaa. - toka_passat
Minulla on toinen Passat menossa. Olen ostanut aina autot uutena, myös riisipussit (5 kpl) ennen Passatteja. Nykyinen Variant FSI 2.0 on vuodelta 2006 ja nyt ajettu noin 150000 km. Kerran olen käynyt korjauttamassa vas. etuoven lukon takuuseen (takuuaika oli jo ohi, mutta Laakkonen hoiti takuuseen). Niissä on valmistusvirhe sanoi Laakkosen asentaja. Etujarrupalat on vaihdettu kerran ja hiljattain vaihdettiin takajarrupalat ja -rummut. Lokakuussa -14 vaihdettiin määräaikaishuollon yhteydessä hammashihna.
Parasta autossa on pitkä huoltoväli. Minulla tulee yleensä 2 vuotta täyteen ennen kuin 30000 km. Siis huollatan auton kahden vuoden välein. Automaattilaatikko (Tiptronic) on toiminut erittäin hyvin.
Ehdottomasti huonointa autossa on äänimaailma (rengasäänet karkealla asfaltilla). Ja parasta kohtuulliset ylläpitokustannukset.
Jos löydän yhtä luotettavan, tilavan ja kohtuuhintaisen mutta hiljaisemman auton kuin Passat, ostan seuraavaksi sen. - Eenokki
Ei ole passatti köyhän merkki. Itse ansaitsen 22 tonnia brutto/vuosi ja niinpä pystynkin ajelemaan 3C passatilla vm. 2007 2.0TDI 125kW DSG (3C), jossa kilometrejä yli 510 tuhatta.
- Ilmarin.
Toinen Passatti, kahden litran diesel, kilometrit tuli juuri satatuhatta täyteen, vuosimalli 2008. Käsijarrun painonappi mennyt rikki 139 € ja polttoaine tankin luukun vaijeri irtosi, tässä viat koko aikana. Polttoaineen kulutus 5,7 l/100 km seka-ajossa, maantiellä 4,6 l. PItkät huoltovälit, longlife. En voi isosti moittia, hyvä on ollut ajaa ja omistaa. Edullisella autolla haluan ajaa, on paljon muuta mukavaa mihin rahani laitan.
- vaihdan uuteen 2015
Minulla myös 1,6 TDI passat. Hyvät kokemukset, ei mitään vikoja toistaiseksi. Vaihtanen nykyisen autoni uuteen Passattiin keväällä.
- X-trail03
Jos on aikomus ajaa auton kilometrit noin puoleen miljoonaan, niin voiko silloin ostaa passattia? Pari japsia on nyt ajettu tuohon (Nissan & Toyota), mutta kestääkö VAG:n vaihteisto moottori siihen asti?
- romusaksasta
VW maksanut korjaamoilla tuona aikana jo 2 kertaa ostohinta!!!!!!!! vw täysi susi !!!!
- Passat_kestää
Passat 3b 2001 1.9tdipd ajettu 505tkm. Jakohihnasta ku huolehtii ja vaihtaa aina sen tukivarren joka alkaa kolisee niin näillä on pärjänny.
- Anonyymi
Ajelen Passatilla 1,6 TDI:llä. Auto on tosi hyvä ajaa ja mukava tiloiltaan. Harmi vaan että sedan- mallin valmistus loppuu, tällöin joutuu vaihtamaan merkkiä.
- Anonyymi
No voisitkohan ajatella, että aika moni auto on parempi ajeltava kuin Passat 1,6D? No vaihda Skodaan niin laatu säilyy. Se mihin olet tottunut ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059