Facebook mielivaltaa

P-Ko

Joku on ilmoittanut että mä en muka ole todellinen henkilö enkä pääse enää kirjautumaan tiliini. Sen takia mun pitää antaa puhelinnumeroni jotta voivat varmistaa että olen todellinen henkilö. Kun annan, niin tulee ilmoitus että puhelinnumero ei kelpaa. Mulla on firman puhelin ja siitä on estetty palvelunumerot ja ulkomaan puhelut. Varmaan tuo ulkomaanpuheluiden esto on syynä että ei kelpaa.
Puhelin on pelkkä päivystyspuhelin ja mulla on lupa käyttää sitä omissa asioissa mielin määrin tavallisiin kotimaan puheluihin.

Muutenkin epäilyttää antaa yhtään mitään henkilökohtaisia tietoja Jenkeille jotka haluavat kontrolloida maailmaa ja jopa kiduttavat niitä joita he kuvittelevat vihollisikseen.

10

3299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnngggttt

      Älä nyt helvetissä jakele puhelinnumeroos tai mitään muutakaan henkilökohtasta tietoo netissä jos vähänkään epäilyttää. Tuo nimittäin on 99% varmuudella jokin huijausjuttu. Nyt voi huonolla tuurilla käydä niin, että sulle (tai kuka sun puhelinlaskun nyt maksaakaan) voi piakkoin tulla tähtitieteellinen lasku tai jotain muuta käsittämätöntä.

    • P-Ko

      Olet väärässä.

      Ei tuo huijausjuttu ole enkä ole antamassa puhelinnumeroani. Profiilini on ilmiannettu kun siinä ei ole kuvaa ja nimikin on epäuskottava (kutsumanimi) ja olen riitaantunut yhden porukan kanssa.

      En pääse omaan Facebook profiiliin. Kun yritän kirjautua, niin tulee:

      __________

      Vaihe 1
      Palauta käyttäjätili käyttöön

      Valitse vahvistusmenetelmä

      Jatkoa varten sinun on annettava puhelinnumerosi. Tämä nopea turvallisuustarkastus auttaa Facebookia pysymään todellisten henkilöiden yhteisönä, jossa ihmiset pitävät yhteyttä toisiinsa oikealla henkilöllisyydellään.

      _________

      Edellä oleva näkyy sivulla https://www.facebook.com/roadblock/ eli on ihan oikea Facebook sivu.

      _______

      Seuraava vaihe on:

      Vahvista henkilöllisyytesi

      varmenna henkilöllisyytesi lisäämällä puhelinnumero käyttäjätiliisi

      This phone number can only be used to verify one account

      Lisää puhelinnumero käyttäjätilillesi

      __________________

      Yllä oleva on vähän epäselvä näin tekstinä kun otsikot ei näy otsikoina eikä linkit linkkeinä vaan kaikki on yhtä tekstimassaa.

      Tiedän että kyseessä on oikea Facebookin vaatimus monesta muustakin syystä. Eli se sun 99% varmuus on vain luulemista eikä vakavasti otettavaa tietoa. (Mitä nuorempi on sitä varmempi on yleensä omista tiedoistaan, vaikka todellisuus on päin vastoin, eli mitä nuorempi, sitä vähemmän tietää ja osaa.)

    • P-Ko

      Lisään vielä että em linkki uudelleen ohjaa sinut kirjautumissivulle tai omaan profiiliisi koska sinä et ole se jolta vaaditaan puhelinnumeroa.

    • kohtalotoveri

      Miten olet saanut FB-tilisi takaisin käyttöösi / onko ongelma jo ratkennut? Lukemani perusteella usealla henkilöllä sama probleema...

    • P-Ko

      En ole saanut sitä uudelleen käyttööni. Jouduin avaamaan uuden tilin samoilla tiedoilla mutta eri sähköpostilla.

      (Mielenkiintoista että sain sähköposti-ilmoituksen vastauksestasi. Ennen oli mahdollista valita että saa sähköposti-ilmoituksen vastauksista jos oli kirjautuneena sisään kun viestiä kirjoitti. Nykyäänhän tuo mainio ominaisuus on poistettu suomi24:stä, mikä on tosi paha juttu.)

    • facebook rules
    • Aito henkilö

      Mulla sama homma -ja niin näyttää olevan todella monella muullakin. Kyse ei siis todennäköisesti ole mistään ilmiannoista vaan ihan pelkkä bugi Facebookin roskaposti/spämmäystorjuntaohjemoinnissa.

      Itse latasin isno määrän kuvia eräällä yläpitämälleni sivulle juuri ennen kuin tilini lukittiin, joten pidän sitä mahdollisena "syynä" siihen miksi tilini on lukossa. Jokin ohjelma on siis olettanut minun lataamieni kuvieni suuren määrän tarkoittavan sitä että olen roskapostirobotti tai jotain sinnepäin. Tietty voi olla mahdollista että minut on myös ilmiannettu jostain ihmeen kumman syystä jota en keksi. Varmasti jotkut FB:ssä ilmiantavat toisia ihan omaksi ilokseen.
      Jokatapauksessa minäkään en saanut toimimaan sitä puhelinnumero-osiota FB:ssä jotta olisin sen avauskoodin voinut sinne kenttään syöttää, joten lähetin kuvan henkilökortistani FB:lle kuten pyydettiin. Mitään ei ole vielä kuulunut.. Kovasti odottelen tässä josko tilini vielä auki saisin, huonolta näyttää tällä hetkellä..

    • no nmitäs

      Onko ketään saanut mitään vastausta sen jälkeen kun on henkkareista pistänyt kuvaa menemään ?

    • 7Xh;zbb)

      Tietysti Facebook kysyy näitä. Oikeasta henkilöstä kerätty tieto on arvokasta kauppatavaraa.

    • Anonyymi

      Voisko joku kertoa mihin sen kuvan voi lähettää (hetu tietenkin peitettynä). Itselläni on yrityksen sivut samassa jamassa joten uusien sivujen tekeminen ei tule kuuloonkaan. Kiitos etukäteen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe