MatkaBudjetti Perheelle

pian reissuun!

Paljonko varaisitte käyttörahaa kahden viikon matkalle Alanyaan? Perheessä 2 aikuista ja 2 lasta (poika 6v ja tyttö 3v). Majoitumme huoneistohotellissa ja aikomuksena tehdä suurinosa aamupaloista ja iltapaloista (lähinnä lapsille) itse hotellilla.
Shoppailureissulle emme ole lähdössä. Haemme lomaltamme rentoa rantaelämää ja kivaa yhdessäoloa.

Paljonko varata rahaa mukaan?

44

2963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulleena 4-h

Juuri tulleena 4-henkisenä(lapset jo kouluikäisiä teinejä) perheenä kahden viikon Alanyan reissulta ja rahaa meillä meni n.2200e,mutta ostoksia tehtiin tosi paljon ja ulkona käytiin syömässä sekä vesipuistossa.Taksiakin käytettiin.Joskus päivällä tehtiin sekä muutamina iltoina hh itse ruokaa,aamupalat syötiin omassa hh joka aamu/itse laitettiin.
      Pärjää kyllä helposti n.1500e max.tai helposti allekkin,jos ei ole shoppailemaan menossa eikä liiemmin ruokailemaan ravintoloihinkaan.
      Ruoka kannattaa ostaa BIM marketeista sekä juomat tai esim.Kipasta,Makromarketista tms.ei pikkukaupoista.
      Hyvää ja aurinkoista lomaa=)

• pian reissuun!

kiitos vastauksesta! Meillä lapset vielä sen verran pienempiä, että eivät kuluta rahaa varmaankaan samaan tapaan kuin teini-ikäiset. Olen alustavaa budjetointia tehnyt ja sen perusteella meillä olisi noin 120 euroa käytössä per päivä. yhteensä siis 1700-1800 euroa. Visa toki varuilta mukana.

Missä hotellissa majoituitte? Onko muuten vinkkejä antaa lapsiperheen lomaan?

Kaikki info tervetullutta! :)

• syrt 16

eihän se haittaa jos on enempi rahaa mukana,kun kuluttaa.meidän perhe teki matkan silleen 4 henkeä,että oli vain 500 ekeä matkassa ja riitti sekin,kun lapset tykkää puuroista..ostin kaupasta hiutaleet ja keitin aamupuurot ja eväät otetiin retkille mukaan ja ostetiin sitten jotakin pientä.jokainen käyttää sen rahaa mitä kukkara antaa myöte,kunhan ei velaksi elä.

• Lounasta lokantassa

Ravintoloiden valinnoissa kolminkertaistaa aterioiden hinnan, vaikka laadussa ei mitään eroa olisikaan.

• maailman_matkaajat

Miksette ota All inclusive -pakettia? Pääsette aivan törkeän helpolla; ruokaa ei tarvitse "metsästää" milloin mistäkin ja lapsille tälläisissä hotelleissa on yleensä aamusta iltaan erilaista toimintaa. Myös aikuisille on viihdettä tai voitte vain olla pötköttää sillä aikaa, kun lapsilla on tekemistä. Myös ruokaa lapset voivat hakea milloin tahtovat ja mitä tahtovat rajattomasti.

Meidän perheemme kohdalla tämä on toiminut erinoamisesti. Tämä tulee myös edullisemmaksi kuin syödä ravintoloissa. Kun otta vähintää neljän tähden hotellin, niin vaihteluakin aterioissa piisaa. Me aikuiset kävimme shoppailemassa ja pötköteltiin rannalla sillä aikaa kun lapset osallistuivat erilaiseen ohjelmaan. Ei tarvinnut myöskään pelätä, että lapsille jää nälkä, koska aamusta iltaan toimi scnack bar, josta lapset kävivät hakemassa ruokaa silloin kun oli nälkä. Myös makeaa, kuten jätskiä ja kakkua, oli päivittäin saatavilla rajattomasti.

• fsar3e234

Minkä takia lähteä Turkkiin asti hotelliin viettämään aikaan? All inclusive- paketit on lähinnä tarkoitettu ihmisille, jotka eivät halua lomaltaan muuta, kuin ottaa aurinkoa hotellin allastuolilla nököttäen. Tuliko mieleen, että jotkut ehkä haluavat viettää muutenkin aikaa? Hotellien ravintolat ovat yleensä aika kehnoja. Kuka haluaa syödä saman lafkan ruokaa koko lomansa ajan? Ei voi kun hymähdellä näitä aikuisia ihmisiä, jotka kävelevät ranneke kädessään kaupungilla. :D

• vainkaukomatkoja

No ovatpahan näköjään "alinc. ihmisetkin" päässeet hotellistaan jopa kaupungille, kun fasar3e234 joutunut hymähtelemään kaupungilla.Minä puolestaan en IKINÄ mene lomaani pilaamaan Turkkiin.

• :))
        vainkaukomatkoja kirjoitti:

No ovatpahan näköjään "alinc. ihmisetkin" päässeet hotellistaan jopa kaupungille, kun fasar3e234 joutunut hymähtelemään kaupungilla.Minä puolestaan en IKINÄ mene lomaani pilaamaan Turkkiin.

En minäkään! Kaikki lomani Turkissa ovat olleet hyviä ja menen uudelleenkin viettämään hyviä lomia Turkkissa.

• 7

Ei todellakaan All inclusive tarkoitettu niille, jotka vaan makavat altaalla. Me emme makoilleet altaalla, ja otimme All inclusiven. Kiertelimme joka päivä jossakin, yhtenäkään päivänä emme olleet vain hotellilla. Toimi ihan hyvin ja seuraavaksi otamme myös kaikki kuuluu paketin. Todella kätevää lasten kanssa. Saavat hakea juomaa kun tarvitsevat, eikä tarvitse rahan kanssa pelata.

• Täti-ihminen -

Lastenkin on hyvä oppia ruoka-ajat.

Aikuisten on hyvä oppia nauttimaan lastensa seurasta. Sitähän varten loma on, vai?

• Meille sopii

Jokainen lomailee tavallaan,mitä siitä kiistelemään.
      Itse olemme olleet seat kerrat hh majoituksessa,samoin tänäkin kesänä Alanyassa.Mutta ensi vuodeksi päätimme kokeilla all inclusive pakettia.

• All inc.

Oli pakko kommentoida...juuri tuohon all iclusive-asiaan. Olimme juuri Alanyassa hotelli Green Gardenissa , meillä oli tuon inclusive-paketti. LOISTOHOMMA, ainakin meille. Lähdin lomaltani hakemaan helppoutta, rentoutusta, aurinkoa ja aikaa perheen kanssa. Se onnistui täydellisesti, Perheessämme kolme lasta 2v, 4v ja 9v. NAUTIN , kun sain istua valmiiseen ruokapöytään. Eivätkä ruuat olleet mitään "möhnäkkeitä", eivät suinkaan ! Hyvää ja kaikille löytyi kaikkea. Ihania pääruokia ja herkullisia jälkiruokia. Lapsille oli myös paljon mukavaa ohjelmaa. Ja , tuo paketti ei kyllä sido mitenkään. Aikaa oli riittävästi kierrellä ja kaarrella Alanyassa ja sen lähiympäristössä. Meidän kahden viikon loma tuon "ruokapaketin" kanssa maksoi 3200e.
      Tämä vaihtoehto sopi meille mainiosti.

• rtw65

inclusive-paketti on mainio asia. 2-vko täyshoito muu humppa. 100 -150 € / pv.

• Teinienäiti

All inclusive on meillä ainakin seuraavalla mahdollisella matkalla. Mikä on helpompaa. Ja eihän se sitä tarkoita, että hotellilla tarttisi käkkiä aamusta iltaan kyttäämässä ruoka-aikoja. Säästää ainakin suursyömäri teinien vanhempien hermoja:)

• alanyasunnybeach

All inclusive sopii hyvin jos tykkää persoonattomasta (mutta turvallisesta) laitosruoasta ja haluaa viettää lomansa tiiviisti oman hotellin alueella.

• PhKjii
        alanyasunnybeach kirjoitti:

All inclusive sopii hyvin jos tykkää persoonattomasta (mutta turvallisesta) laitosruoasta ja haluaa viettää lomansa tiiviisti oman hotellin alueella.

"All inclusive sopii hyvin jos tykkää persoonattomasta (mutta turvallisesta) laitosruoasta ja haluaa viettää lomansa tiiviisti oman hotellin alueella."

Tyypillinen kirjoitus henkilöltä joka ei koskaan ole ollut tasokkaassa (= 5*) hotellissa ja nauttinut ihania aterioita. Siellä saa korkeatasoista ruokaa,jota ei kyllä löydy turistiravintoloissa. Minkä takia AI tarkoittaisi "loman viettämistä tiiviisti oman hotellin alueella". Se ehkä on totta kolmen tähden paikassa ja en edes harkitsisi ottaa AI:tä sellaisessa paikassa. "You get what you pay for" on aivan totta.

• Alanyasunnybeach
        PhKjii kirjoitti:

"All inclusive sopii hyvin jos tykkää persoonattomasta (mutta turvallisesta) laitosruoasta ja haluaa viettää lomansa tiiviisti oman hotellin alueella."

Tyypillinen kirjoitus henkilöltä joka ei koskaan ole ollut tasokkaassa (= 5*) hotellissa ja nauttinut ihania aterioita. Siellä saa korkeatasoista ruokaa,jota ei kyllä löydy turistiravintoloissa. Minkä takia AI tarkoittaisi "loman viettämistä tiiviisti oman hotellin alueella". Se ehkä on totta kolmen tähden paikassa ja en edes harkitsisi ottaa AI:tä sellaisessa paikassa. "You get what you pay for" on aivan totta.

Kyllä AI yleensä tarkoittaa "loman viettämistä tiiviisti oman hotellin alueella" ja tämä koskee myös tasoikkaita 5* paikkoja. Kukapa maksaisi tasokkaan paikan all inclusive -hinnan ja liikkuisi pitempiä aikoja pois hotellistaan ja jättäisi näin olen käyttämättä maksamansa ihanuuden.

Todella tasokkaita All inclusive -paikkoja löytyy esim. Mauritiuksella ja Malediiveilla ja niissä lomailu onkin useammin rentoutumista luxus-hotellin palveluissa. Massa-matkatoimistojen all inclusive -matkat Bulgariaan, Turkkiin yms ovat kyllä sitä laitosmössön syömistä ja ryyppäämistä omassa hotellissa. Tämä koskee myös Turkin ja Bulgarian "5* " AI-hotelleja.
        Kyllä Turkin Bodrumista ja Istanbulista löytyy myös oikeata luxusta, mutta niitä ei Detour ja Finn- Aurinkomatkat tarjoile.
        AI:n vaihtoehto ei suinkaan tarvitse olla "turistiravintolat"
        Ei muuta kuin Alaniaan rannekkeet ranteeseen ja all inclusiveen mässyttämään ja " voiko olla totta....Bacardi-cola kuuluu hintaan".

• nelly-
        Alanyasunnybeach kirjoitti:

Kyllä AI yleensä tarkoittaa "loman viettämistä tiiviisti oman hotellin alueella" ja tämä koskee myös tasoikkaita 5* paikkoja. Kukapa maksaisi tasokkaan paikan all inclusive -hinnan ja liikkuisi pitempiä aikoja pois hotellistaan ja jättäisi näin olen käyttämättä maksamansa ihanuuden.

Todella tasokkaita All inclusive -paikkoja löytyy esim. Mauritiuksella ja Malediiveilla ja niissä lomailu onkin useammin rentoutumista luxus-hotellin palveluissa. Massa-matkatoimistojen all inclusive -matkat Bulgariaan, Turkkiin yms ovat kyllä sitä laitosmössön syömistä ja ryyppäämistä omassa hotellissa. Tämä koskee myös Turkin ja Bulgarian "5* " AI-hotelleja.
        Kyllä Turkin Bodrumista ja Istanbulista löytyy myös oikeata luxusta, mutta niitä ei Detour ja Finn- Aurinkomatkat tarjoile.
        AI:n vaihtoehto ei suinkaan tarvitse olla "turistiravintolat"
        Ei muuta kuin Alaniaan rannekkeet ranteeseen ja all inclusiveen mässyttämään ja " voiko olla totta....Bacardi-cola kuuluu hintaan".

Kyllä särähtää korviin nämä inclusive-vaihtoehdot juurikin jossain turkissa, kanarialla tai kreikassa. Sinne rahdataan bussilastilla pölö ja avuton suomalaisjunttien lauma, kädestä pitäen opastetaan hotellille ja siellä sitten kökitään koko viikko altaalla ja mässytetään sitä suurtuotantoruokaa... voi elämä. Miksi lähteä ulkomaille vain altaan reunalle tai hotellin lähiympäristöön maleksimaan? Ja jos taas meinaa jotain pidempiä retkiä päivisin tehdä ja kunnolla paikalliseen kulttuuriin tutustua niin miksi sitten maksaa all inclusivesta? On se hienoa sitten viettää loma muiden punakoiden suomalaisturistien kanssa ja vyölaukut vatsalla ja seuramatkan lippis päässä ihmetellä suuren maailman menoa :-D

Itse olen lapsilleni (4) opettanut pienestä asti, että kun ulkomaille lähdetään, tarkoitus on myös hieman avartaa maailmankuvaa ja tutustua kyseisen maan kulttuuriin (ruokaan, nähtävyyksiin, paikalliseen elämänmenoon ja tapoihin, luontoon, kieleen jne.). Hotellin altaalla löhöäminen ja säännöllinen kyljen kääntäminen ei kyllä johda tämän suhteen mihinkään. Siinä tapauksessa voi mennä kotisuomessa uimahalliin tai kylpylään. Tottakai altaallakin ollaan kun lapset siitä nauttivat, mutta se ei ole päivän itse tarkoitus. Ennemmin lähdemme yhdessä koko perheen kanssa rannalle uimaan, retkelle lähikaupunkiin, vesipuistoon, veneretkelle jne.

Aamupalat teemme itse, tämä on hyvä säästämiskeino lastenkin oppia. Päivällä syömme jossain edullisessa, mutta hyvässä maineessa olevassa (paikallisten suosittelema) lounaspaikassa paikallista ruokaa. Illalla menemme hieman siistimpään paikkaan syömään (tapakasvatusta myös ravintolakäyttäytymistä ajatellen). Rahaa on säästetty ennen matkaa sen verran (muutama satku) extraa, ettei tarvitse itse ison porukan päiväruokia alkaa kuitenkaan itse kokkailemaan.

Jos lapset opetetaan pienestä asti vain makaamaan velttona hotellilla ja olemaan hoidossa jossain bamse-klubissa koko päivän (jotta vanhemmat saavat olla rauhassa), eivät he kyllä isompinakaan kanariaa pidemmälle vaivaudu maailmaa näkemään ja ennen kaikkea KOKEMAAN! Iltapäivä- ja puuhakerhoja ja uimahalleja on suomessakin, miksi lähteä ulkomaille sitä varten? Ja miksi dumpata lapset hotellin hoiviin perhelomalla :( ?

• taas pian menossa

Kerran tuli kokeiltua All inc-lomaa ja siihen se jää omalta kohdaltani. Ruokaa on liikaa tarjolla ja saman tyyppistä päivästä toiseen. Tulee vähän sellainen laitosruokala-meininki mieleen.
      Minulle on nautinto lähteä iltaisin kylille katsomaan eri ruokapaikkavaihtoehtoja, sitten kun on oikeasti nälkä, ettei tarvi syödä vain siitä ilosta, että on valmiiksi maksettu.
      Toki se on helppo vaihtoehto, mutta se ei passaa kaikille. Turha arvostella niitä, jotka sen ottaa tai jättää ottamatta. Elämä on valintoja.

• Wien, Rooma, Berliin

En minäkään halua maksaa siitä, että on liekassa ( eläinten pito kytkettynä laitumella) tiettyyn paikkaan. On niin mukava hypätä bussiin tai junaan ja matkustaa lähikyliin tai kaupunkiin, joissa sitten nautti erilaisista makuelämyksistä. Sanottakoon mitä tahansa, mutta kun on maksettu "kaikki sisältyy", niin eihän siitä voi mennä muutamaa sataa metriä kauemmaksi.

• awerji
        Wien, Rooma, Berliin kirjoitti:

En minäkään halua maksaa siitä, että on liekassa ( eläinten pito kytkettynä laitumella) tiettyyn paikkaan. On niin mukava hypätä bussiin tai junaan ja matkustaa lähikyliin tai kaupunkiin, joissa sitten nautti erilaisista makuelämyksistä. Sanottakoon mitä tahansa, mutta kun on maksettu "kaikki sisältyy", niin eihän siitä voi mennä muutamaa sataa metriä kauemmaksi.

No ongelmahan on sinun. Maksan mahdollisuudesta laiskotella, mutta ei all inc. ole lieka josta en eroon pääse.

• Ei passia tarvittu

Minä en vastaa,kirjoituksiin:sanompa vain kun johtaja kävi päivällä hakemassa... ja illalla tekivät Siikanyytin, ja leipänä kanttarelli kastike.ja muutakin jopahan jotakin,se nyt on minun mielipide.Minä maksoin kertaostoilla.

Tätä minä.

• Lapsia lomalla

Kukin tyylillään ... Itsekin aikuisten lomalla lähtisin iltaisin kokeilemaan ruokailuja paikallisissa ravintoloissa. Vaan eipä kiinnosta moinen neljän lapsen kanssa. Hulluksi tulisin ravintolan etsimisestä, ruokien odotteleusta, kenties ruoka-annoksen pettymyksestä. EI KIITOS ! Lomani muuttuisi stressiksi. Tällä hetkellä paras vaihtoehto on tuo all inc-loma. Ihan vain sen helppouden vuoksi. En ole kokenut, että ruokaa olisi liikaa tarjolla ??? Eihän sitä tarvitse ahmia! Mutta jokainen tehköön niin kuin parhaakseen näkee. Onneksi on vapaus valita . Hyvää lomaa kaikille !

• kuukkelikuusikosta

Niinpä, onneksi on vapaus valita.
        Jotkut ovat tainneet käsittää väärin koko idean. Aivan kuin all inc. tarkoittaisi, että pitää syödä aamusta iltaan ja pysyä rajatulla alueella. Totta ihmeessa sitä voi ne ruoka-ajatkin pitää miten on hyväksi havainnut. Onko jokut joskus pakotettu syömään jatkuvasti? Ei tietääkseni missään eikä milloinkaan. Se systeemihän ainoastaan tarjoaa mahdollisuuksia, mutta ei rajoita toimimaan tietyllä tavalla.
        Ruokaa saa kun nälkä tulee ja kaikkien on kivempi olla kun ei tarvi nälkäisenä "kiukutella". Millaisia gourmetkokkeja täältä löytyykään kun viikossa parissa alkaa valitukset "aina samoja ruokia". Kuis on kotona? Samat sämpylät (usein eiliset?) ja juustot nakkisopan ja makaroonilaatikon kanssa viikosta toiseen. Kuka käskee joka kerta ottaa kaikkea mahdollista? Valinnoistahan siinä on kyse kun noutopöytään mennään syömään. Ottaa tänään yhtä ja huomenna toista. Omat kokemukseni on, että sillä keinolla vaihtelua riittää.
        Vaan kuin jo sanottu, jokainen tehköön haluamallaan tavalla.

• yökyökyök
        kuukkelikuusikosta kirjoitti:

Niinpä, onneksi on vapaus valita.
        Jotkut ovat tainneet käsittää väärin koko idean. Aivan kuin all inc. tarkoittaisi, että pitää syödä aamusta iltaan ja pysyä rajatulla alueella. Totta ihmeessa sitä voi ne ruoka-ajatkin pitää miten on hyväksi havainnut. Onko jokut joskus pakotettu syömään jatkuvasti? Ei tietääkseni missään eikä milloinkaan. Se systeemihän ainoastaan tarjoaa mahdollisuuksia, mutta ei rajoita toimimaan tietyllä tavalla.
        Ruokaa saa kun nälkä tulee ja kaikkien on kivempi olla kun ei tarvi nälkäisenä "kiukutella". Millaisia gourmetkokkeja täältä löytyykään kun viikossa parissa alkaa valitukset "aina samoja ruokia". Kuis on kotona? Samat sämpylät (usein eiliset?) ja juustot nakkisopan ja makaroonilaatikon kanssa viikosta toiseen. Kuka käskee joka kerta ottaa kaikkea mahdollista? Valinnoistahan siinä on kyse kun noutopöytään mennään syömään. Ottaa tänään yhtä ja huomenna toista. Omat kokemukseni on, että sillä keinolla vaihtelua riittää.
        Vaan kuin jo sanottu, jokainen tehköön haluamallaan tavalla.

Kyllä kyse nimenomaan on siitä, että on rajoitettu olemaan tietyllä alueella hotellin lähituntumassa (= turistirysässä), jotta pääsee ruoka-ajaksi takaisin hotellille. Vai ravaatko sinä kesken päiväretken esim. naapurikaupungista tai kaupungin toiselta laidalta hotellille syömään ja sitten taas takaisin? Voi niinkin varmasti tehdä, mutta ei se kovin fiksulta kuulosta. Ja tietystihän voi jättää ruoan hotellilla väliin ja syödä muualla, mutta se nyt vasta on todellista järjen köyhyyttä, että maksaa ruoasta kahteen paikkaan. Eli kyllä minun mielestäni aa inclusive-vaihtoehdossa olet todella sidottu hotellilla ja aivan sen lähituntumassa (etenkin jos mukana on lapsia).

Ehkä kaikkia ei sitten kyllästytä vetää niitä samoja ruokia samojen ihmisten kanssa samassa huoneessa joka päivä moneen kertaan... mutta toisaalta pakettimatkat sen kun vain kukoistavat, että kaipa niitä avuttomia ja holhottavia turisteja riittää pilvin pimein. Ja onhan se suomalaisesta pihistelijäsielusta ihanaa, kun saa ahtaa kuvun täyteen "ilmaisia herkkuja" ja porsastella oikein olan takaa kukurallisten noutopöytien äärellä. Loman tarkoitushan on teillä all inclusive-kannattajilla käsittääkseni se herkuttelu, syöpöttely ja ruhon rentoutus altaan äärellä?

• taas pian menossa

Ei mitään väärinkäsitystä. Tästä on vain niin turha vängätä. Toisille sopii, toisille ei. Kuulun juuri niihin, joille se ei sovi!!
      Eikä kukaan ole pakottanut syömään, mutta kun sitä ruokaa on lähes koko ajan tarjolla, tulee helposti syötyä liikaa! Ei ehdi tulla edes nälkä. Ja tosiaan jokaisen oma valinta.
      Turha verrata lomasyömisiä kotiruokaan, lomalla tapaan syödä vähän "hienommin". Kotona tosiaan syödään arkena arkiruokaa!! Meilläkin on lapsia mukana lomalla, mutta silti en enään valitse all. inc. Jaksamme kyllä odottaa ruoka-annoksia ravintoloissa. Olemme käyneet niin monta kertaa Alanyassa, että uskon seuraavallakin lomalla ruokapaikkoja löytyvän, enkä stressaa yhtään! Hyvää lomaa all. inc tai ilman!!

• 9+10

"Vänkään" nyt kuitenkin sen verran, että viestissä epäillään joidenkin käsittäneen väärin all inc. idean. Miksi otit itseesi?

• taas pian menossa

Jäi vielä kertomatta, että yli kymmenen kertaa Alanyassa käyneenä; Ainoa vatsatauti tuli juuri All. inc. lomalla!

• kukin tyylillään

Nostan hattua niille, jotka jaksavat pienten lasten kanssa lähteä joka ilta etsimään uutta ruokapaikkaa . Uuh, itse en siihen kykene. Meillä neljä lasta iältään 2-9 vuotiaita. Eikä mua kyllä inspiroi kokkaillakaan lomalla. Ollaan lähdössä kahden viikon lomalle Alanyaan ja valitsimme all inc.-paketin. Mulle lomaa on jo se, kun ei tartte yhtään kokkailla ruokaa. Mielestäni all inc-paketti ei tarkoita " liikasyöntiä", ei ainakaan meidän perheelle. Syödään päivittäin aamiainen, luonas ja illallinen. Ehkä lapsille vielä jotakin pientä välipalaa ??

• mun pesue

Juuri Alanyasta palanneena aion ehdottomasti ottaa perheeni kanssa all-paketin seuraavan kerran palatessani sinne. Toukokuussa se oli ja nyt ei joten vertailla voi hyvin huonoja ja hyviä puolia..
      ja fakta on että 5 henkinen perhe (2 aikuista 3 alle 10v lasta) pääsee halvemmalla tuolla all inclusive ruokailulla, meillä ainakin ruokiin/välipaloihin/juomiin meni tosi paljon rahaa!
      Ja ainakin meidän all ollut 4 tähden hotellissa ihan mahtava, erilaisia ruokia illallisella ja kaikille maistui, kenelläkään ei ollut vatsavaivoja ei mitään. Nyt lomalla 5 hengestä 4 oli vatsaoireita..

Ensi vuonna uudestaan all paketin kera kiitos ;)

• Turkki vielä kokemat

Siis ei ollut vatsavaivoja, mutta kuitenkin oli neljällä viidestä? Naapurin pariskunta kävi äskettäin turkissa samanlaisella matkalla kuin tekin ja ripulilla olivat kumpikin ja muutenkin paksu emäntä oli lihonut monta kiloa. Joten se siitä kaikki sisältyy hintaan, kun syö enemmän kuin huonot jalat kantaa

• jjjuytre

meillä budjetti kahex viikox 2500-3000 menee helposti plus vähän varalle

• mamammam

Mitä varten pitää AINA PÄÄSTÄ HALVEMMALLA JA HELPOMMALLA lasten kanssa. Lapsienkin on hyvä oppia eri maiden ruokakulttuuria ja sitä aion totisesti opettaa kolmelle lapselleni,.vaikkka ravintoloiden etsimisessä välillä hermoja koetellaankin. Silti se on luxusta arjen keskellä!

• joskus ehkä

Eihän joka lomalla tarvitsekaan toimia samalla tavalla. Välillä koko hoito valmiina ja välillä ei. En ole koskaa tuota AI-pakettia vielä ottanut mutta saatan valitakin kun kohdalle sattuu.

Puolihoito oli mainio kesäkuisella Kreetan matkalla teinien kanssa. Tosin he olisivat halunneet lähteä iltaisin joskus muualle syömään.

Lokakuun matkalle Alanyaan olen varannut aamiset. Itse en yhtään nauti jokailtaisesta ravintolan etsimisestä, enkä niistä odotteluista. Senkin ajan voi käyttää ihan muuten. Ihan vaikka kävellen kaupungilla poiketen drinksulle tai kahville/jätskille.

Helmikuun lomasta en vielä tiedä, ehkä AI, aamiainen tai ei mitään valmista.

• minäpä
        joskus ehkä kirjoitti:

Eihän joka lomalla tarvitsekaan toimia samalla tavalla. Välillä koko hoito valmiina ja välillä ei. En ole koskaa tuota AI-pakettia vielä ottanut mutta saatan valitakin kun kohdalle sattuu.

Puolihoito oli mainio kesäkuisella Kreetan matkalla teinien kanssa. Tosin he olisivat halunneet lähteä iltaisin joskus muualle syömään.

Lokakuun matkalle Alanyaan olen varannut aamiset. Itse en yhtään nauti jokailtaisesta ravintolan etsimisestä, enkä niistä odotteluista. Senkin ajan voi käyttää ihan muuten. Ihan vaikka kävellen kaupungilla poiketen drinksulle tai kahville/jätskille.

Helmikuun lomasta en vielä tiedä, ehkä AI, aamiainen tai ei mitään valmista.

köyhien juttuja

• @sara@

Olin pari viikkoa sitten kolmen lapsen (4-10v) kanssa Alanyassa viikon lomalla. Aamupala ja välipala syötiin hotellissa (tehtiin itse, huoneistohotelli) ja illalla käytiin ravintolassa syömässä "kunnolla". Muutamia ostoksiakin iltaisin tehtiin, mutta ei mitään suurempaa. Viikon aikana kului rahaa n. 400e. Joka päivä tuli herkuteltua (toisin kuin kotona) ja silti rahaa meni vain tuon verran. Oli hieman itsellekin yllätys miten vähän kulutettiin tällä reissulla. Tahtoo kulua enemmän rahaa miehen kanssa kahdestaan reissatessa. Itse en all inclusivea suosi koska silloin on sidottu aina hotelliin ja on kiva syödä erilaisissa paikoissa. Eikä tarvi syödä joka päivä saman tyylistä ruokaa. Riippuu tosin kohteesta tuokin. Jos on esim. rannan läheisyydessä sijaitseva hotelli niin silloin ok. Voi kipaista välillä hotellille syömään ja jatkaa auringon ottoa. :)

• Kohta Alanyaan

Missä ravintoloissa kävitte syömässä, ja voitko suositella niitä? Itse olen lähdössä kahden lapsen kanssa Alanyaan ensi viikolla.

• @sara@

Yhtenä iltana käytiin Kleopatra-rannan puolella (ei kuitenkaan rannan läheisyydessä vaan muutama sata metriä pois päin vesipuiston kulmalta) Eldoradossa. (vieressä norjalaisten Viking ravintola) Parina iltana käytiin pääkadun varrella Flipper pizzeriassa koska lapset halusivat yllättäen pizzaa ja tykkäsivät tämän paikan pizzoista. Tämä paikka on LC Waikiki-myymälän ja McDonaldsin puolivälissä, suunnilleen. Mielestäni edullinen paikka ja sieltä saa muutakin ruokaa kuin pizzaa. Tässä paikassa ollaan miehen kanssa kahdestaankin reissatessa käyty useamman kerran, siinä on kiva istua iltaa, syödä ja juoda ja katsella ohikulkijoita, on siisti paikka ja saa istua ulkona vaikka sohvilla jos niin haluaa. :) Yhtenä ilta käytiin EV:ssä joka on pääkadun varrella Ataturk patsaan lähellä mutta tämä paikka on hieman hintavampi, tosin monien matkanjärjestäjien suosittelema paikka. Muiden paikkojen nimiä en nyt muista mutta parina iltana syötiin rantakadun varrella kun Kleopatra-rannalta käveltiin keskustan suuntaan. Noissa kahdessa paikassa oli lapsille melko isot leikkialueet. Se ei välttämättä aina ole hyvä asia koska meillä ainakin meinas käydä niin ettei lapset malttaneet rauhassa syödä koska halusivat leikkimään. Pakko tunnustaa että lähtöpäivänä käytiin päivällä Mäkkärissä syömässä ennen kuin lähdettiin lentokentälle. (iltalento)

• Money talks

Mitä isompi budjetti, sitä parempi!

• jutomera

Kai se budjetti riippuu kukkaron koosta. Itse en tarvitse neljähenkisen perheen käyttöön 150 euroa päivässä, vaan 50 euroakin riittää. Tykkään syödä paikallisten suosimissa paikoissa aitoa ruokaa enkä turistijuttuja. Toki jos haluaa rentoutusloman, niin mikäs siinä, senkun ottaa all-inclusive paketin, kyllä se varmasti on laadukasta.

• vähän tiukka budjett

Saa kyllä olla tarkkana jos meinaa pärjätä 50 eurolla eli 12,5 €/lärvi. Vaikka kuinka olis halpa maa niin kai päivässä pitää pari kertaa murkinoida, istua kahveella tai jätskillä jne.

• 2800€ kannattaa varata mutta jos kaikki menee hyvin niin varmaan jääkin jotain käyttämättä.

• uliuliuliuliuli

Jos budjettia pitää kysyä interntin trolli palstoilta, ei ehkä kannata lähteä ollenkaan.

• 10+16

Kas kummaa. k
      Kahdella ihmisellä meni vian 400€ viikossa. Olin varautunut puolta suurempaan rahankulutukseen, vaan minkäs teet, kun ei siellä ole mitään, minhin rahaa kannattaisi haaskata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3298
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3057
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2550
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2333
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2066
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      37
      1945
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1509
    Aihe